register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
ukraina
tqhq.ee foorum : Vaba teema : Naviseadme ja spido erinevus   1 2  
Poster Message
astro5.0
Naviseadme ja spido erinevus
Täna sai soetatud naviseade ja esimene sõit tõi kaasa üllatuse. Kui auto spido näitas 90km/h sõites ühtlaselt piloodiga ja tegemist uue autoga siis naviseade näitas 83km/h. Sama oli ka sõites kiiremini või aeglasemalt. On kellelgi kogemusi sellise erinevusega ja kumba siis uskuda.
30.09.2009 at 18:58
tfr
 
Naviseadme ja spido erinevus
Nii ongi, spido näitab alati meelega veidi üle.

Peamine põhjus on autofirmadepoolne soov vältida olukorda, kus näiteks väikesest rehvimõõduerinevusest tingituna oleks 90km/h spidonäidu juures reaalseks kiiruseks näiteks 92km/h, politsei fikseeriks selle, juht saaks trahvi ja siis mõnes litigeerimissõbralikus riigis saavutatud kohtulahendi najal elu lõpuni luksuslikku elu elaks.
30.09.2009 at 19:02
Märt
Naviseadme ja spido erinevus
Minu Dodgel on sisseehitatud/lisatud Navi (NAVUS) ja naljakalt on ka see seotud spido näiduga. Sõites ca sajaga on auto navi ja spido mõlemad 100 juures. Vaadates käsi GPS-ga on vahe 4-5 kmh. Seda katset sai korratud mitmete erinevate GPS-dega ja vahe oli alati olemas.

____________________________
..
Saab 900 cabrio
..
30.09.2009 at 19:09
hunt
 
Naviseadme ja spido erinevus
quote:
astro5.0: Täna sai soetatud naviseade ja esimene sõit tõi kaasa üllatuse. Kui auto spido näitas 90km/h sõites ühtlaselt piloodiga ja tegemist uue autoga siis naviseade näitas 83km/h. Sama oli ka sõites kiiremini või aeglasemalt. On kellelgi kogemusi sellise erinevusega ja kumba siis uskuda.
Igal juhul spidot küll ei pea uskuma.
Tartu maanteel enne Kose- Ristit ka ju mingi Alekokki logoga kiirusmõõtmistabloo.
Kui seal 90- ga sõita, on minu auto puhul tulemus seesama 83.

Kindlaim tulemus muidugi kellaga mõõtes - 1 km 90- ga sõites peaks vist mäletamist mööda olema 40 sekundit.

____________________________
EX Corvette C5 Procharged - 1/4 mile 11,0 ... piima järgi käimiseks oli kõva küll
30.09.2009 at 19:15 2 edits. Last edited 30.09.2009 at 19:17 by hunt
tfr
 
Naviseadme ja spido erinevus
Kusjuures GPS-i pole ilmtingimata isegi vaja, mina saan oma auto puhul reaalse kiiruse (90km/h pealt 84km/h) teada nii:
- otsin rahuliku maanteelõigu
- panen cruise 90 peale
- panen trip computeri keskmise kiiruse näitamise peale ja nullin selle ära

Natukese aja pärast ongi näha, et keskmine kiirus on 84km/h, kuigi spido järgi on stabiilse 90-ga sõidetud. :)
30.09.2009 at 19:34
johndoe
Naviseadme ja spido erinevus
kui navi tõpsus on 30 m nt. siis paneb ka navi 3% võrra ju mööda. Sõites navi järgi 90 võib siis kiirus olla 87.3- 92.7 . stopperiga on muidugi tore mõõta aga start/stop 90 km/h pealt. Ning veel postivahe täpsus :D.
30.09.2009 at 19:39
wader
Naviseadme ja spido erinevus
Navide kiirusmõõtmise viga ei ole 3% vaid suurusjärk väiksem. Reaalsuses valetab 100km/h ~0.3 võrra.
30.09.2009 at 19:49
vedaja
Naviseadme ja spido erinevus
spidod valetavadki veidi suuremaks kui tgelik.See a lecogi radar kose lähedal on ka tore asi aga sõitsin veokaga sealt mööda ja põhjagaasiga ei lase piiraja ka kunagi üle 88km/h aga radar näitas hoopis 92km/h.Samas ei saanud keegi teine ka sedaeksitada kuna tegu oli öisel ajal ja lähema 500m piires polnus ka kedagi teist liikumas.
30.09.2009 at 21:12
R.Ott
 
Naviseadme ja spido erinevus
Autode spidomeetrid pannakse valetama juba tehases

____________________________
92' Chrysler LeBaron LX Convertible
94&95' Pontiac TransSport 3800 +doonorid
88' Chevrolet Camaro Iroc-Z convertible- 20th Anniversary Edition
30.09.2009 at 21:19
jan22
 
Naviseadme ja spido erinevus
Soetasin ka aasta tagasi gps'i ja avastasin kohe et mõlematel usa sõidukitel spido näit gps'ga võrreldes 4-8km/h(olenevalt hetkekiirusest) erinevus sees.
Usast toodud saksa motikal lausa 5-12km/h erinevus sõido ja gps'i vahel,sellepärast sõidangi enamuses gps ka kõrval,et vähegi teaalset numbrit näha.
Nüüd mõistan, miks minust mnt. nii massiliselt mööda sõideti, näit gps'l oli väiksem kui sõiduki spidol.

____________________________
Galerii: http://live.hot.ee/gallery/show_gallery?id=918506
http://www.matkaauto.com/
http://www.usaraud.ee/?id=5_5_20_1276
01.10.2009 at 08:16 2 edits. Last edited 01.10.2009 at 08:19 by jan22
RICAMB
Naviseadme ja spido erinevus
Mootorsõidukite spido-ja odomeetrid peavad Euroopas vastama 75/443/EEC nõetele.
Ja neid ei tuleks käsitleda kui mõõteinstrumente (selleks ei ei ole need ka mõeldud).
Et võimaldada mingisugustki kõikumist sõltuvalt rehvimõõdust,- temperatuurist, -seisukorrast jn. on sellesama määrusega sätestatud lubatud tolerantsid:
Spidomeetri kiirus ei tohi ületada kolme järgnevat kiirust 10% + 4km/h võrra
tegelik_________spidomeeter
40 km/h________48 km/h
80 km/h________92 km/h
120 km/h_______136 km/h

Mitte mingil juhul ei tohi kuvatav kiirus olla alla tegeliku kiiruse!

Kuid seal on veel lisatingimused:
1. Teljekoormus vedaval teljel (või sellel kust võetakse spidomeetri lugem) peab vastama tüübikinnitusele
2. Rehvide rõhk ja mõõdud peavad vastama sõiduki spetsifikatsioonile ning rehvid ei tohi olla kulunud
3. õhutemp 23 pluss-miinus 5 kraadi C
4. Tegeliku kiiruse määramise seadme täpsus vähemalt pluss-miinus 1,0% (tavaline GPS ei ole piisavalt täpne!)

Tavalise tsiviilkäibes oleva GPS seadme täpsus on piisavate hulga satelliitide nähtavuse, konstantse kiiruse ja suunaga mingi teatud aja jooksul 10-15%.

ABS-iga masinatel (juhul kui kiirusesignaal saadakse ABS-sist) teab auto tegelikult õiget kiirust küll. Seda saab näha kas eelpool kirjeldatud viisil tripcomputeri keskmist kiirust jälgides või siis ka läbisõitu jälgides. Distantsi kuvatakse juhile siiski küllalt täpselt. Või kui vaadata diagnostikatestriga ABS-i plokist kiirusesignaali, siis see erineb üldjuhul spido näidust ning on lähemal tegelikule kiirusele.
Hr. Vabamäe artiklit ei tahaks enam rohkem lugeda. Spetsialistina autor võiks enne vähemalt natuke uurida fakte ja mitte niisama lahmida.
01.10.2009 at 08:34 2 edits. Last edited 01.10.2009 at 08:39 by RICAMB
Märt
Naviseadme ja spido erinevus
quote:
RICAMB:

Tavalise tsiviilkäibes oleva GPS seadme täpsus on piisavate hulga satelliitide nähtavuse, konstantse kiiruse ja suunaga mingi teatud aja jooksul 10-15%.



Oled sa selles väites ikka kindel?


____________________________
..
Saab 900 cabrio
..
01.10.2009 at 08:39
STW
Naviseadme ja spido erinevus
quote:
RICAMB:

Mitte mingil juhul ei tohi kuvatav kiirus olla alla tegeliku kiiruse!



E: õigus, kuidagi lugesin esmalt valesti.
01.10.2009 at 08:43 1 edit. Last edited 01.10.2009 at 09:50 by STW
jass
 
Naviseadme ja spido erinevus
RICAMB täitsa õigus kuvatav kiirus ei tohi olla all tegeliku kiiruse üle võib olla. Naljakal kombel on senimaani mu Suburbani sibodaks kõik täppi pannud nii GPS-id kui ka kiiruse näidikud tee ääres. Samas mazda paneb alates 7-13 km/h olenevalt kiirusest pusse. Teinekord on suht närvesööv Suburbaniga sõita linnas kuna paljud sõidavad alla lubatud kiiruse.
01.10.2009 at 08:49 2 edits. Last edited 01.10.2009 at 08:55 by jass
wader
Naviseadme ja spido erinevus
Mind tegelikult huvitab mida peaks tähendama GPS-i täpsus 10-15%? Mille suhtes need protsendid on?

Naviseadme-i poolt ühekordselt arvutatud koordinaatide täpsus sõltub tõesti päris mitmetest parameetritest ning jääb ~30+ meetri kanti. Kuna naviseade arvutab asukohta mitu korda sekundis, siis peale keskmistamist saame lõppeks täpsuse ~3m.
Kiirust aga arvutab naviseade koordinaatide muutusest ajas, ning seda on võimalik väga täpselt mõõta, sest aeg on GPS-il teada mikrosekundi täpsusega.
01.10.2009 at 08:50
RICAMB
Naviseadme ja spido erinevus
USA militaristide kasutada olevad seadmed saavad väidetavalt täpsuseks u. 20cm
01.10.2009 at 08:58
wader
Naviseadme ja spido erinevus
Jah, nemad saavad kasutada ka täpsustavat krüpteeritud signaali, tsivilistidele seda ei anta.
Aga maapealse täpselt määratud asukohaga lisajaamaga on võimalik ajada tsiviilkäibel navigatsiooniseadme täpsus 20cm peale.
Küsimus oli aga selles, kui täpselt mõõdab navigatsiooniseade kiirust. Muidugi USA militaristid mõõdavad kiirust ka täpsemalt, kui tsiviilseadmed, kuid kiiruse mõõtmise viga on ka tsiviilseadmetel marginaalne ning on tunduvalt täpsem, kui politseiradarid.
01.10.2009 at 09:11
RICAMB
Naviseadme ja spido erinevus
Jutt oli siis tava GPS seadmetest.

Spetsiaalsed (Doppleri efekti kasutavad) seadmed on oluliselt täpsemad ning on sobivad ka tegeliku kiiruse määramiseks.
Üheks näiteks on Racelogic VBOX.
01.10.2009 at 09:14
v6sa
Naviseadme ja spido erinevus
Khm, ütleks ka mõne sõna...

Naviseade, mis kasutab GPS võrku, on passi järgi üks äraütlemata ebatäpne seade. hoolimata sellest, et onu Sam valikulise segamise 2001 välja lülitas, on asi ikkagi, juba eelmainit juriidilistele põhjustele viidates, ikka väga nigel. Eriti passist näpuga järge ajades...

Tegelik elu on natuke lõbusam;) Nimelt ei tööta täna ükski käsinavi ilma parandussignaalita - EGNOS toimib täitsa viisakalt ja seetõttu on enam, kui poolemeetrine võssapanek ikka haruharv nähtus. Kuigi aeg-ajalt esinev ka heades tingimustes, rääkimata siis sügisesest metsast või kõrghoonetevahelisest "urbaankanjonist" (mis lahe sõna).

Vanemad käsiGPSid jah, korrektsiooni ei oma, kuid palju neid Magellan 315 enam ikka liigub... Ja kui navi oskab USA WAASi lugeda, siis saab see hakkama ka EGNOSEGA.

Mis puudutab kiirust, siis sai seda viga veidi arvutet. Ühekordse asukohamääramise viga on üsna kobe. Aga kuna ühehertsiseid seadmeid enam peaaegu ei liigu ja kümnehertsise korral tehakse sekundis 10 määramist ning minutis 600, siis nende vead tasanduvad ning matemaatiliselt on tulemus väga ilus. Ehk meil lubatud maanteekiirusel on naviseadme näidu kilomeeter usutav, kilomeetri komakohad enam mitte. Tõsi, see kehtib juhul, kui satelliite on vähemalt 8 ja EGNOS on kättesaadav. Kui ei, siis võib uskuda vaid kümnele ümardades...

Militaristide kahesagedusklik on väidetavat staatilise täpsusega 20 cm ja dünaamilise täpsusega (15 minuti jooksul samasse punkti tagasi tulles) 1 toll ehk 2,5 cm. Kuna mulle pole ükski militaarseade näppu jäänud, ei oska seda väidet kommenteerida.

Põllumajanduse navisüsteemid võimaldavad EGNOSEGA 30 cm ja kohaliku parandusega 3 cm täpsust. Kiirus määratakse siis vastavalt kilomeetrikümnendik ja -sajandiktäpsusega.

Racelogicu VBOXi suhtes on mul kuri kahtlus, et seal on navisüsteemi toetamas inertsiaalandurid, mis omakorda parandavad asukohamääramise süsteemist tuleva info kvaliteeti.

Oma kogemus näitab, et keskmiselt valetab auto spidomeeter 10%, uute rehvidega vähem ja kulunud pasteldega rohkem. On muidugi erandeid, näiteks õeraasu Mazda spidomeeter on täpne - oma osa on siin ülemõõdulistel rehvidel;)
01.10.2009 at 12:09 1 edit. Last edited 01.10.2009 at 12:12 by v6sa
mambr
Naviseadme ja spido erinevus
Minu Cadillac Seville'd on näidanud 100km/h 100km/h, aga teistel autodel on nii kuidas juhtub. Üks hullemaid on olnud Chevy Trans Sportide kollektsioon, need on näidanud 78km/h asemel 90km/h ja rohkemgi. Ehk siis, sõites 90km/h on tegelik kiirus olnud 74-78km/h. Selle vea parandasin suuremate rehvide installeerimisega (tal ongi liiga suured rattakoopad 205/65/15 rehvide jaoks ja sinna on hea panna 215/65/15 või 205/70/15). Viga näeb ka siis kui testpistikut omavate autodega kompuuter küljes ringi sõita. Sealjuures olengi mõelnud, et kust kompuuter siis "õiged" (väiksem kiirus jms) andmed saab, et kellast erinevat näitu näitab? Kusagilt enne "ümberarvutamist"?

____________________________
Chevy ja Pontiac Trans Sport minivanide(1990-2005) uued ja kasutatud varuosad ning remont ja hooldus: Tartu Lääne 24A: 56 632 532
01.10.2009 at 22:06
ERAK
  
Naviseadme ja spido erinevus
ka minu navi (Garmin 760) "eksib", võrreldes spido näite navi omaga. Kusjuures kaubiku (uus Renault Master) kiirusnäiduga on navil suurem erinevus kui Pontiac'il.
Samuti on üsna suur erinevus sõiduki odomeetri näidus võrreldes navi odo näiduga- kumba läbitud distantsi siin peaks uskuma?

____________________________
kümblustünni rent
kaubikurent
sõidukid Rootsist
rehvide müük
01.10.2009 at 22:17
DevilDeVille
  
Naviseadme ja spido erinevus
navi räägib õigust. ise proovinud korraga jooksutades garminit ja tomtom-i ning näidud samad.

____________________________
Flick the Gestapo.... No, I said *Flick*, the Gestapo!
01.10.2009 at 22:50
kps
 
Naviseadme ja spido erinevus
Ok, aga minge ja proovige seda erinevust ühtlasel kiirusel näiteks mäest üles ja mäest alla. Minul igaljuhul sel juhul vahe gps'iga väheneb, kuigi vähemalt 100 vennikest on mulle vastu vaielnud, et nii ei saa olla :).

____________________________
Worst signature ever!
01.10.2009 at 23:48
DevilDeVille
  
Naviseadme ja spido erinevus
quote:
kps: Ok, aga minge ja proovige seda erinevust ühtlasel kiirusel näiteks mäest üles ja mäest alla. Minul igaljuhul sel juhul vahe gps'iga väheneb, kuigi vähemalt 100 vennikest on mulle vastu vaielnud, et nii ei saa olla :).

nujah, neil sajal vennikesel on ilmselt ruumitaju, matemaatika ja geomeetriaga kõik väga hästi.

____________________________
Flick the Gestapo.... No, I said *Flick*, the Gestapo!
02.10.2009 at 07:49
Fog
 
Naviseadme ja spido erinevus
quote:
mambr: Viga näeb ka siis kui testpistikut omavate autodega kompuuter küljes ringi sõita. Sealjuures olengi mõelnud, et kust kompuuter siis "õiged" (väiksem kiirus jms) andmed saab, et kellast erinevat näitu näitab? Kusagilt enne "ümberarvutamist"?
Täpselt.
PTS 3.8 ajust:
1) "vss pulses/mile" -- aju jaoks kiiruse arvutusteks.
2) "speedometer pulse dividor" -- speedo jaoks.

Näiteks teeb sensor 31ppr ja ratta ümbermõõt on 2m siis esimene on 1600/2*31= 24800
Spido tahab aga 2000 impulssi miili kohta et õigust näidata, seega teine oleks: 24800/2000=12,4
Tegelikkuses on teine väärtus aga 120 ehk 12,0 ehk 24800/12,0=2066,6 impulssi. See on aga 3,3% suurem kui tegelikkus, täpselt nii ongi.

PTS-i teine probleem on selles, et kõigil on valed rattad all. 215/70R15 oli vist originaal, see on päris suur võrreldes 205/60 vmt.



____________________________
'84 Fiero 4.5T mängimiseks
Eesti esimene dragster, eiteamilleks?
02.10.2009 at 08:04
tqhq.ee foorum : Vaba teema : Naviseadme ja spido erinevus   1 2  
Log in:
Account recovery
 
muskelautod | kiirendusvõistlused | tehnika | üritused | autoesitlused | foorum | sõnastik | kalkulaatorid
tqhq'st | sisukaart | e-mail
© tqhq.ee 2000 - 2024. Loe meie materjalide linkimisest ja kopeerimisest.