register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
ukraina
tqhq.ee foorum : Hooldus ja remont : Talveks seisma, mida peaks teadma?   1 2  
Poster Message
K3mik4l
Talveks seisma, mida peaks teadma?
Asi siis sedamoodi, et sai enda suksu talvekorterisse ära pandud kuna talvel suurt sõidurõõmu pole niikuinii ja ka soolast ning lumest saab eemale hoitud mis hästi ei mõju. Kuiv ruum, miinuskraadi ei tohiks sisse tulla kuigi krt seda mingi -30C'ga teab ehk siis paar miinust max äärmise külmaga. Olen kuulnud, et osad keeravad küünlad maha ja pihutavad mingit määret spetsi. Et siis mida peaks teadma ja mida võiks teha, et seismine võimalikult tervislikult mööduks? Kõikide soovituste eest suured tänud ette :)
30.10.2007 at 10:54
vettegunn
Talveks seisma, mida peaks teadma?
Mina võtsin enda omal aku juhtme maha, lasin aknad pisut alla ja uksed 1 astmesse, samuti ei vajutanuid kapotti ja tagaluuki kinni, et tihendid ära ei sureks. Lisaks hooldasin tihendid silikoniga ning asetasin auto pakkudele, et vedrudelt pinge maha võtta.
30.10.2007 at 11:16
vvt
  
Talveks seisma, mida peaks teadma?
Eelmise posti juurde - auto pannakse pukkidele niipalju, et koormus rehvidelt ära läheb, aga rehvid maaga kontaktis on. Vastasel juhul antakse puksidele vägivaldne asend (keeratakse ju veermikupoldid ka kinni selles asendis, kus vedrustus koormatud asendis on). Muide tänapäeva rehvidega pole see pukitamine nii väga vajalik, see oli rohkem vene rehvide teema, et vajusid loperguseks.

Õli silindrisse laskmine on ka kahe otsaga. Üldiselt jällegi kaasaegsel autol ei juhtu suurt midagi, kui seda ei tee. Kui aga uputada õliga liigselt, siis lendab see kattidesse, mis on ebatervislik (samal põhjusel on katiautodel ebasoovitatav õli üle märgi panna).

Küll aga ei teeks paha väike pidurite hooldus, et kevadel käivitades mitte avastada, et supordid on kinni jäänud. Ka olen ise pumbanud rehvidesse 3 bar sisse (mina pukke ei tarvita), et kevadel esimese asjana mitte asuda käsipumbaga vehkima. Kütmata garaazis ei tee muidugi paha veenduda jahutusvedeliku olekus. Kuigi üldiselt meie talves vähegi tosooli sisaldav vesi ei külmu kõvaks (muutub selliseks supiks), you never know.

Ja bensiinipaak võiks kurguni täis olla, vältimaks paagi roostetamist seestpoolt.

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
30.10.2007 at 11:37
gets
Talveks seisma, mida peaks teadma?
Kui korras auto ei pea midagi tegema selle paarikuulise Eesti talve üleelamiseks. Ise jätsin novembris eelmine aasta ainult aknad irvakile ja 4 kuu pärast keerasin võtit ja sõitsin tänavale tagasi. Mitte midagi ei olnud muutunud. Profülaktika mõttes võib tihendid mingi pehmendusainega üle käia. Igasugune mootorite seest õlitamine ja muu värgendus on selline aastatepikkuse seismise teema.
30.10.2007 at 11:39
askeldaja
 
Talveks seisma, mida peaks teadma?
Olenevalt hoiutingimustest, võibolla kaaluda ka aku eemaldamist ja natuke soojemasse kohta (kus oleks ikka min +3...) seisma, või kui jääb autopeale, laadida seda aeg-ajalt akulaadijaga. Tühjenenud aku külmub katki isegi - 3C juures, nagu nalja.
30.10.2007 at 11:47
peep
 
Moderator
Talveks seisma, mida peaks teadma?
Auto on mõeldud oma raskuse peal seisma, mingit "vedrudelt pinge mahavõtmist" pole vaja teha. Samas ega see halba ei tee niikaua kuni auto rattad ikka maad puudutavad. Vastasel juhul deformeeruvad puksid vedrustuse ebaloomuliku asendi tõttu. 6 kuuga ei juhtu tänapäevaste rehvidega midagi ehk see äravajumise oht pole teema. Kui see mure on, siis paar korda talve jooksul auto asendit muuta.

Mina teen alljärgnevat:

- Puhastan auto hoolikalt nii seest kui väljast. Võimalusel vaha ka peale. Kindlasti veljed piduritolmust puhtaks, tegu on agresiivse ainega.
- auto põhjalik kuivatamine enne garaazhi panekut. See seisneb tavaliselt pikemas sõitmises, et vesi igast praost välja saaks.
- aku ots lahti, kui on võimalus, et temp langeb alla 0, siis aku sooja ja 2-3 laadimist talve jooksul.
- mootori õlivahetus vahetult enne seismajätmist.
- jahutusvedeliku külmakindluse kontroll, pidurivedeliku seisundi kontroll. Kui on vana pidurivedelik (üle 2 a., siis võib sinna kogunenud niiskusest tulenev korrodeerumine kahjustada silindrite tööpindu).
- paak kurguni bensiini täis, vältimaks niiskuse kondenseerumist veeks.
- kummitihendite töötlemine aga seda tuleb anyway teha ehk pole otseselt säilitamisega seotud.
- käik neutraali peale ja käsipidur maha.
- aken kergelt avatud

Talve jooksul ma ei käivita autot kordagi. See on üks lõputu vaidlus kahe koolkonna vahel aga mina usun rohkem neid, kes väidavad, et juhul kui autoga pole võimalik sõita, siis tühikäigul käitamine tekitab vaid lisakondensiooni mootori siseselt, mis lõppkokkuvõttes suurendab korrosiooni ohtu. Kui ohtlik see tegelikult on, ei oska arvata ?

Muidu, kui on võimalik, siis ma sõidan masinaga 1-2 korda talve jooksul piisava maa, et kõik sõlmed oma töötemperatuuri saavutaksid. See on kindlalt parim versioon.

Üks asi mida ma pole teinud aga mille kasulikusse ma usun on, et palja betooni peal autot hoides on kasulik paigaldada auto alla niiskustõke. Samuti natuke niiskemas ruumis ei teeks halba niiskust eemaldavate ainete kasutamine salongis

Kindlasti unustasin midagi ja kindlasti keegi teeb asju teisiti, lihtsalt minu kogemus autode säilitamisel.
30.10.2007 at 12:23 3 edits. Last edited 30.10.2007 at 12:28 by peep (Moderator)
Maik
  
Talveks seisma, mida peaks teadma?
Mida sa pead silmas niiskustõke all ? Kilet näiteks ?
Mul läheb auto seisma kaarhalli kus betoonpõrand.
jahutusvedeliku kontroll on kindlasti üks asi mis tuleb ära teha... hiljuti sai ühe camarovenna juttu kuuldud kus kesk talvel avastas,et sügisel sisse pandud tosool kenasti jääs oli...

Ise mõtlesin ka,et ei hakka siis midagi tegema muud, talvel ei pane käimagi ja aku viin minema.


____________________________
2011 Chevrolet Camaro 2SS/RS
30.10.2007 at 12:31 2 edits. Last edited 30.10.2007 at 12:45 by Maik
peep
 
Moderator
Talveks seisma, mida peaks teadma?
Kile vms. materjal jah. Oled vahel tähele pannud, et kui auto seisab pikemalt palja betooni peal, siis rataste puutepunktidesse jäävad niisked laigud ? See on eralduv niiskus. Loomulikult, ma ei tea, kuivõrd see korrosiooni mõjutab ja eks see olene ruumi temperatuurist, põranda ehitusest jne. aga ega seda kilet pole sinna alla eriti keeruline panna ka.

Parim on, kui ruumis ei kõigu temperatuur alatasa ja suurtes vahemikes, see tekitab kondensatsiooni. Samuti, mida jahedam, seda parem kummidetailide säilimise koha pealt.
30.10.2007 at 12:34 1 edit. Last edited 30.10.2007 at 12:42 by peep (Moderator)
vvt
  
Talveks seisma, mida peaks teadma?
Pidurivedelik ja pidurite elementaarne lahtivõtmine-puhastamine peaks olema tegelikult iga-aastane tegevus ja üle kahe aasta sama vedelikku sees pidada on IMHO kahtlane. Osad tootjad nõuavad lausa jahutusvedeliku ja pidurivedeliku iga-aastast vahetamist. Paljud kunagised rahvatarkused on muidugi pärit vene ajast, kus materjalid ja autokeemia oli midagi muud. Näiteks ratastel seismisest tingitud vedrude väsimine on rohkem vene autode ja juba vanade-väsinud vedrude probleem. Ise mäletan sellest ajast, et mosse taguots tõusis talvel pukkade niipalju, et kevadel oli vahe nähtav:) Aku peaks auto pealt maha võtma, täis laadima ja panema jahedasse ruumi seisma. Või panna massilüliti (maksab autopoes naljakad 150 krooni). Praeguse aja auto on üks paras voolutarbija ka tühjalt seistes, vilets niimoodi kuu aja tagant laadimas käia.

Edit: mis ruume puudutab, siis näiteks vanu autosid hoitakse puust garaazides, kus tuul läbi käib. See olla kõige kuivem võimalikest garaazivariantidest.

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
30.10.2007 at 12:51 2 edits. Last edited 30.10.2007 at 12:57 by vvt
peep
 
Moderator
Talveks seisma, mida peaks teadma?
Olen lugenud väga mugavast jubinast, mille pistad sigaretisüütajasse (ja teise otsa vooluvõrku) ja mis siis hoolitseb aku laadimise eest automaatselt. Kas selliseid asju on meie kaubanduses ka müüa ?
30.10.2007 at 12:59
K3mik4l
Talveks seisma, mida peaks teadma?
quote:
peep: Auto on mõeldud oma raskuse peal seisma, mingit "vedrudelt pinge mahavõtmist" pole vaja teha. Samas ega see halba ei tee niikaua kuni auto rattad ikka maad puudutavad. Vastasel juhul deformeeruvad puksid vedrustuse ebaloomuliku asendi tõttu. 6 kuuga ei juhtu tänapäevaste rehvidega midagi ehk see äravajumise oht pole teema. Kui see mure on, siis paar korda talve jooksul auto asendit muuta.

Mina teen alljärgnevat:

- Puhastan auto hoolikalt nii seest kui väljast. Võimalusel vaha ka peale. Kindlasti veljed piduritolmust puhtaks, tegu on agresiivse ainega.
- auto põhjalik kuivatamine enne garaazhi panekut. See seisneb tavaliselt pikemas sõitmises, et vesi igast praost välja saaks.
- aku ots lahti, kui on võimalus, et temp langeb alla 0, siis aku sooja ja 2-3 laadimist talve jooksul.
- mootori õlivahetus vahetult enne seismajätmist.
- jahutusvedeliku külmakindluse kontroll, pidurivedeliku seisundi kontroll. Kui on vana pidurivedelik (üle 2 a., siis võib sinna kogunenud niiskusest tulenev korrodeerumine kahjustada silindrite tööpindu).
- paak kurguni bensiini täis, vältimaks niiskuse kondenseerumist veeks.
- kummitihendite töötlemine aga seda tuleb anyway teha ehk pole otseselt säilitamisega seotud.
- käik neutraali peale ja käsipidur maha.
- aken kergelt avatud


Pmst kõik soovitused tehtud va.õlivahetus kuna tegu 2007.a. autoga mis 10k sõitnud ja millel 5k pealt tehti alles esimene hooldus :) Aku on juba maas ja arvestatud, et mingi 3 laadimist teha talve jooksul - viimane siis enne pealepanekut ja sõitmahakkamist.
30.10.2007 at 13:42 1 edit. Last edited 30.10.2007 at 13:44 by K3mik4l
wax
 
Talveks seisma, mida peaks teadma?
Soovitan ka salongisoojenduse "puhumisaugud" kinnisesse asendisse keerata. Olgu milline garaaz tahes, närilised leiavad vastu talve alati tee "külmast õuest sooja tuppa". Ja pole sugugi meeldiv kevadel avastada partatšokist või istme seest hiirepesa :)
30.10.2007 at 14:27
Sarv
  
Talveks seisma, mida peaks teadma?
Fixus kataloogis on esindatud "hobiauto akulaadija " (mudel 116 A oli vist), mis peaks automaatselt aku leatuse eest hoolitsema kogu talve jooksul.


____________________________
We may be human, But we're still animals.
Eldorado '85
30.10.2007 at 15:03
vvt
  
Talveks seisma, mida peaks teadma?
See ju tavaline odav (st nõrga laadimisvooluga ja käivitusabita) laadija. Põhimõtteliselt võib iga laadija ju talveks taha jätta, lihtsalt kes meist oleks valmis jätma kuude pikkuseks ajaks järelevalveta garaazi mingit odavat made in china laadijat, voolu alla? Laadija peaks minimaalselt olema ikka min/boost valikuga, sest nt õhtuks kiirelt laadima pannes ei lae 6A vooluga suurt midagi.

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
30.10.2007 at 15:07 1 edit. Last edited 30.10.2007 at 15:09 by vvt
peep
 
Moderator
Talveks seisma, mida peaks teadma?
quote:
vvt:Põhimõtteliselt võib iga laadija ju talveks taha jätta

Kas tavalaadija ikka sobib, see ju laeb tuimalt kogu aeg ?

Ma mõtlesin sellist asja:

http://www.eagleday.com/carcare2.html
30.10.2007 at 15:10
vvt
  
Talveks seisma, mida peaks teadma?
Tavalaadijal (vähemalt kobedamal) on ju selline featuur, et aku täitudes laadimisvool langeb, kuni langeb nullini. Selles mõttes on akulaadija aku taha unustamine suhteliselt ohutu nali. Mitte nii, et laadija käristab oma 20A-ga edasi niiet aku suitseb. Aga kas see on piisav, et kuude kaupa sinna jätta, on iseasi, mina ei julgeks (olen paranoiline igasugu elektri asjade suhtes):uhoh. Eks spetsiaal asjad on ikka kindlamad. Kuigi ega pidevat laadimist sinna taha pole vaja, tegelikult piisab korralikul akul ka 1-2 korrast talve jooksul. Kui klemmid maas/massilüliti väljas on. Kui lahtiühendatult seisev aku tühjaks läheb kuu ajaga, on nagunii päevakorral uue ostmine - sellisel juhul põhjustab aku tühjenemist plaatidelt välja pudenenud aktiivaine, mis juhib elektrit ja mis tühjendab akut sisemiselt. . Aga see ülemöödunud postis pakutud asi pole ilmselt õige - tegu lihtsalt prostama ja odavama laadijaga. See spetsasi on ikka midagi muud.

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
30.10.2007 at 15:57
PTC
  
Talveks seisma, mida peaks teadma?
sihukesi pisilaadijaid on eestiski müügil - kasutatakse ntx tsikliakude ja murutraktorite akude ületalve hoidmiseks - sihuke maksab u 1500 eek (varta akupoes kadakas jäi silma ja ka igatsugu murutrakatsite müüjatel peaks samuti pakkuda olema)
30.10.2007 at 16:41
Taurus_93
Talveks seisma, mida peaks teadma?
quote:
peep: Olen lugenud väga mugavast jubinast, mille pistad sigaretisüütajasse (ja teise otsa vooluvõrku) ja mis siis hoolitseb aku laadimise eest automaatselt. Kas selliseid asju on meie kaubanduses ka müüa ?
Kas selleks ei peaks sigaretisüütaja olema koguaega sisselülitatud asendis? St. see asijandus funkab ainult autol mille ilma võtmeteta sigaretisüütajas vool on... Paljudel ei ole.

____________________________
Cadillac STS 3,6 05´
Subaru Outback 2.5 AWD 07´
Ex: Taurus LX 93´ (4 tükki oli neid lausa)
Ex: Chrysler 300M 00´
Yamaha YZF-R6
30.10.2007 at 17:26
hunt
 
Talveks seisma, mida peaks teadma?
Peep, mis point õlivahetusel enne seismajätmist on ?
Ma küll kevadeti kõik mahlad ära vahetanud .

____________________________
EX Corvette C5 Procharged - 1/4 mile 11,0 ... piima järgi käimiseks oli kõva küll
30.10.2007 at 18:25
Taurus_93
Talveks seisma, mida peaks teadma?
Ma pakuks, et vanas mootoriõlis on korrosiooni tekitavad lahustunud gaasid...

____________________________
Cadillac STS 3,6 05´
Subaru Outback 2.5 AWD 07´
Ex: Taurus LX 93´ (4 tükki oli neid lausa)
Ex: Chrysler 300M 00´
Yamaha YZF-R6
30.10.2007 at 18:40
Crwq
Talveks seisma, mida peaks teadma?
Sama teema igal sügisel sõbralikus bikerfoorumis.
http://www.biker.ee/phpbb/viewtopic.php?t=36414&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=
30.10.2007 at 18:48
vvt
  
Talveks seisma, mida peaks teadma?
quote:
hunt: Peep, mis point õlivahetusel enne seismajätmist on ?
Ma küll kevadeti kõik mahlad ära vahetanud .

Koolikeemiast on teada, et happeliste oksiidide ja vee omavahelisel reageerimisel tekivad happed. Külmas garaazis talvel hea neil happelistel ollustel mootorit näkitseda. Õhuniiskus ju meie talves mitte madal. Seepärast nõuavad ka tootjad, et õli vahetada vähemalt kord aastas - ka siis kui 5000 km sõitsid.


____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
30.10.2007 at 20:18
hunt
 
Talveks seisma, mida peaks teadma?
quote:


Koolikeemiast on teada, et happeliste oksiidide ja vee omavahelisel reageerimisel tekivad happed. Külmas garaazis talvel hea neil happelistel ollustel mootorit näkitseda. Õhuniiskus ju meie talves mitte madal. Seepärast nõuavad ka tootjad, et õli vahetada vähemalt kord aastas - ka siis kui 5000 km sõitsid.


A mul auto soojas garaažis. +10 iga ilmaga. See aasta juba 2x õli vahetatud. Kas talveks ''talveõli'' ja kevadel jälle värske õli vaja sisse panna või ?

____________________________
EX Corvette C5 Procharged - 1/4 mile 11,0 ... piima järgi käimiseks oli kõva küll
30.10.2007 at 21:05
Pedaal
Talveks seisma, mida peaks teadma?
kas te üle ei pinguta ?
30.10.2007 at 21:16
vvt
  
Talveks seisma, mida peaks teadma?
quote:
hunt:A mul auto soojas garaažis. +10 iga ilmaga. See aasta juba 2x õli vahetatud. Kas talveks ''talveõli'' ja kevadel jälle värske õli vaja sisse panna või ?

Ei.


____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
30.10.2007 at 21:17 1 edit. Last edited 30.10.2007 at 21:17 by vvt
tqhq.ee foorum : Hooldus ja remont : Talveks seisma, mida peaks teadma?   1 2  
Log in:
Account recovery
 
muskelautod | kiirendusvõistlused | tehnika | üritused | autoesitlused | foorum | sõnastik | kalkulaatorid
tqhq'st | sisukaart | e-mail
© tqhq.ee 2000 - 2024. Loe meie materjalide linkimisest ja kopeerimisest.