Tulekustuti vajalikkusest autos!Häid Jõule kõigile ja pikka vorsti!
Lubasin rääkida oma Astroga juhtunust ühes teemas.
Ostsin oma Astro 2008.a kevadel.Sõitsin rõõmsasti koju,elasin siis Pärnus. Tuju oli laes ja auto tundus ideaalne.Kiirusega oli nati imelik. Proovisin ikka spidokal 90 saavutada aga miskipärast jäid kõik autod ette ja keegi mööda ka ei pressinud. Algul ei saanudki aru milles asi,siis aga plahvatas,,,,,miilid ju.Sain ikka enda üle täiel häälel naerda.
See selleks,aga sellest eii tahtnud ma rääkida.Seiklused jätkusid järgmisel päeval.
Olles ärganud võrdlemisi paha tervisega,põhjus ju teada!,läksime kasupojaga Pärnu Automaailma tulekustutit ja muud träni ostma.Kaasa ju midagi peale tungraua ei saanud. Ostud tehtud koju tagasi,osa asju aga läks meelest ja kohe poe juurde tagasi. Parkides aga vaatasime et kapoti alt tuleks nagu auru või suitsu. Ilkusin veel kasupojale et ei tohi ikka noortele rooli anda. Ta ju kippus ikka mootori täisvõimsust proovima. Tegin kapoti lahti ja nägin tuld kaugel mootori tagaosas. 10 minutit tagasi ostetud kustuti läks käiku.Poeg leekis poodi uue järgi kohe. Õnneks sain tulest jagu viimasel hetkel. Auto alt hakkas sekundi,kahe pärast jooksma bensiin ja päris kõvasti. Rahvas juba kogunes ja paanika oli suur. Keegi ei osanud öelda ka miks bensiin jookseb nagu,,,,,,pumbast. Suures ahastuses ja lärmis ümberringi ei kuulnud keegi et pump paagis tõesti töötas. Kuni seda kuulsime ja taipasime akuklemmi maha võtta,,,,võtmeid ju ka polnud.Tõime poest asju juurde ja lõpuks saime klemmi maha.Seniks aga oli maha jooksnud umbes 40 liitrit bensiini.See selgus hiljem tankides,kuna paak oli täis.Edasi oli juba suur nikerdamine täitsa võõra auto juures. Oli ju vaja kabiinist juurde saada lekkekohale. Sealsamas tegime auto ka sõidukõlbulikuks koduni. Lekkepõhjus ja tuli oli meie arvates lahti läinud plastikust bensiinifiltrist,mille keegi debiil oli paigutanud just jagaja kaane kohale. Raudtoru paagist oli seltsamast läbi lõigatud ja voolikujuppidega sinna vahele poogitud.Kumbki pool oli ühe kehva klambriga kinnitatud,ju sealt tilkus otse jagaja kaanele ja sealt sai ilmselt ka nati sädet. "Korralik pomm".nagu filmist. A tiimile paras idee .Tuli tegi plastikule ära ja bensiin hakkas tulema.Kuna õlisurve andur,läbi mille pump voolu saab,oli kärsanud ja juhtmed koos,oli ka bensiiniuputus loogiline. Kujutage nüüd ette,mis oleks juhtunud kui tuli poleks kustunud viimasel hetkel. Praegune remondirõõm oleks muidugi olemata olnud!
Praegu on mul autos kaks kustutit,,,,nii igaks juhuks.
Pärnu Automaailma boss sai minu pärast sõimata. See asutus ju ühe katuse all BMW esindusega. Selle boss aga tulekahju ei näinud ja mõtles et vahetame filtrit poe ees. Meile ei tulnud keegi midagi ütlema aga pritsis sülge kõrvalpoes.
Õnnetuseks olime parkinud oma Astro ka tema uhke bemmi koha peale. Suur auk asfaldis äkki veel siiani seal olemas,palju bensiini ju läks sinna maha.BMW boss oli väga vihane olnud ja ei tahtvat sellise augu kohale oma masinat enam parkida.
Vot nii! Andku mode mulle andeks nii pika jutu pärast siin aga õpetuseks teistele oli seda vaja teha.
Hoidke alati töökorras tulekustutit autos. Mina kui kunagi peetud autot lähen ostma,võtan korras kustuti ja muud asjad kaasa,,,,,mine tea!
Veelkord häid jõule ja mürtsuga vana aasta minekut kõigile!
Ksound
Tulekustuti vajalikkusest autos!Mul on näiteks autos 6kg kustuti (seesama mis ruumide seintele kinnitatakse, voolikuga). Kustuti pole mitte politseile näitamiseks et see on olemas, vaid selleks et kui jamaks läheb tast tõepoolest kasu oleks.
Tulekustuti vajalikkusest autos!Hea oli, et viimasel hetke jagu said tulest.
Ma ei saanud, aga see kustuti mis mul oli selle suurusest ma ei hakka rääkima.
Hetkel on autos 6kg kustuti aga peab ühe samasugust veel juurde võtma kunagi kevadel!
Tulekustuti vajalikkusest autos!Mina olen näiteks mõelnud üldse tulekustutussüsteemi peale, pole see race only midagi.
Kiirel Camarol oli 5 pihustiga (3 mootoris+2 juhi jalgadele ). Üllatas see kui lihtne paigaldus oli, mõtlesin, et esimene kord elus, anomaaliad jne Aga läks vaid miski 6 tundi või nii, sh. salongipihustid.
Tulekustuti vajalikkusest autos!Ostsin endale autosse suure CO2 kustuti (5 kg) sest ei taha hakata auto ühendusklemme, releesid jne jne uuesti üles ehitama hakata kui pulberkustutiga üle käinud. Aga olen mõelnud ka, et veaks mingi vooluku ja düüsid mootoriruumi siis oleks tõesti juba asisem.
Tulekustuti vajalikkusest autos!Mõni aasta tagasi Pärnu mnt.el Pääskülas oli juhtunud avarii mootorratturiga,sõitsime just sealt mööda,ja ma imestasin,et keegi teeb teepeal lõket.
Aga asi oli nii,et tsikkel põles sellise 2-3 meetrise leegiga ja selle omanik lebas teadvuseta sellest meetri kaugusel.Nahkjope juba suitses vennal seljas.
Peatasime siis liikluse ja helistasime 112,ma rabasin oma väikse kustuti ja palusin naisel kustuteid juurde küsida teiste liiklejate käest.Nende väikeste kustutitega me ei suutnudki seda tuld kustutada.
Palusin kohalikke elanikke et keegi tooks suure kustuti ja köie-esmalt tuli köis ,tegin siis poomis sõlme sinna ja viskasin eemalt aasa ümber põleva ratta...näkkas...tirisime juuresolijatega põleva ratta tsiklivennast eemale(teda ei saanud liigutadada,krt. teab mis sisemised vigastused).Lõpuks toodi veneaegne vahukustuti,millega sai siis tulele lõpp tehtud.Pärast kui kõik oli rahunenud vedeles maas umbes 10 seda väikest kustutit.
Lõpuks tuli ka tuletõrje ja kiirabi-vend viidi haiglasse ja uurisin järgmine päev-toss jäi sisse.
Kummaline oli selle õnnetuse juures see,et õnnetuse põhjustanud sõiduauto oli rahvast täis ja nad vaatasid põlevat tsiklit ja tsiklimeest mõnesammu kauguselt pealt,nagu grillipidu.Polnud keegi kuhugi helistanud-veelvähem üritasid nad kustutada.
Tulekustuti vajalikkusest autos!Ehk siis teema summa: Rahvas kokku ja tellime hulgihinnaga nt 6 kg kustutid. DIY versioonis võiks partel panna ka illustreeritud kirjelduse kuidas rajas omale tulekustutussüsteemi autosse.Äkki mõni leidub kes seda ka enda autole paigaldaks.
Tulekustuti vajalikkusest autos!Tulekustutussüsteemi pakendis on paigaldusjuhend kaasas ja paigaldus on juppe vaadates tegelt hästi loogiline. Lihtsalt selle torustiku paika sättimine ja kinnitamine nõuab kannatlikku meelt stiilis "üheksasada korda mõõda, üks kord lõika, ahtämitvalestiläks, teist korda lõika". Vaevalt et Camaro torustiku täpsest kirjeldusest kellelegi peale identse Camaro omanike kasu on.
____________________________ Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
Ka mina soovitan (taaskord) võimalikult suurt ja võimsat tulekustutit autosse. Minu autot kahjuks ei päästnud ka suured kontorihoonetes kasutatavad pulberkustutid: kapotti ei saanud lahti ja eks ta oli juba väikese leegiga seal piisavalt kaua kärsanud. Samas ei oleks ka süsteemist kasu olnud, kuna kärssama hakkas ta seismise ajal.
Igaljuhul soovitan olla väga ettevaatlik ka igasuguste elektri anomaaliate puhul ja kõik juhtmed ikkagi üle kontrollida. Ja seda eriti meie kehvade rannailmade ajal, kui niiskus eriti kondenseerub.
quote:Jesper: Tulekustutussüsteemi pakendis on paigaldusjuhend kaasas ja paigaldus on juppe vaadates tegelt hästi loogiline. Lihtsalt selle torustiku paika sättimine ja kinnitamine nõuab kannatlikku meelt stiilis "üheksasada korda mõõda, üks kord lõika, ahtämitvalestiläks, teist korda lõika". Vaevalt et Camaro torustiku täpsest kirjeldusest kellelegi peale identse Camaro omanike kasu on.
Täiendus: näe, isegi netti on juhend riputatud http://www.racingexpert.eu/pildid/kustutid/paigaldus
Mis ainet need süsteemid kasutavad? CO2, vaht või pulber?
____________________________ '84 Fiero 4.5T mängimiseks
Eesti esimene dragster, eiteamilleks?
Tulekustuti vajalikkusest autos!Kuna mind on EV sellel teemal maksumaksja raha eest koolitanud, siis paneks ka oma 2 kopkat siia. Noh, on õnnestunud neid kustuteid live fire harjutusel proovida.
Ostke endale jah need igas poles olevad pulberkustutid, siis peale kasutamist ostate uue salongisisustuse kah! Kui on mida rikkuda (auto, korter), siis ikka vahtkustuti, sõltumata, mida müügimees vahutab. Mis jääb tulest ja suitsust puutumata, selle rikub pulber päris kindlasti. Kes ei usu - laske pool kilo pulbrit endale auto salongi ja tehke see puhtaks, siis usute. CO2 kustuti on võrreldes vahtkustuti ja pulberkustutiga ikka vähe hale üritus.
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
Tulekustuti vajalikkusest autos!See tsentraalne kustutussüsteem on täitsa hea idee.Olin sellest kuulnud kunagi, aga mööda see minu kõrvadevahest on läinud. Asi vist tasub kaalumist.Ainult et kujutasin siin ette situatsiooni,kuidas analoogselt meie marketitega see tööle läheb,kui tuld kuskil pole. Siis vist hambapesust vähe tolku. Vanasti kui vanaisaga hobuse taga reel jõulusõitu tegime,siis vana ikka ütles et kui hobune peeretab,siis hoia suu kinni.Muidu võtvat hambad mustaks!
Igaljuhul hea idee nokitsemiseks.Huvitav kas ARK ka seda aktsepteerib või peab kilone pulber ikka ette näidata olema?
Tulekustuti vajalikkusest autos!Sellest 2 kilost pulbrist on siiani veel jäljed.Kõik kohad on teda täis.Ega enne vist lahti ei saa kui mootor maha võtta ja siis mootor pesta.Paras jama selle pulbriga küll.Kui aga mõelda et mis on parem kas pulbrine auto või mitte midagi,siis valin ikka pulbri! CO2-ga kogemus puudub,,,,ega taha ka seda kogemust rohkem. Koos mu haige peaga kadus tookord vist palju palju halli ajuollust sinna Pärnusse.
Tulekustuti vajalikkusest autos!9kg vaht on nii 700-800 krooni juures. Sinna juurde 10m kõrt ja mõned kolmikud, ning ongi olemas kogu süsteem. Kusjuures tuldkartev kõrs on minu nägemuses isegi parem, kui tulekindel toru. Kui ikka kuskil leek üleval ja kõrs katki, siis kustutab sealt kust vaja.
Kes tahab trossiga avamist, siis vaja veel lipsata jalgrattapoest läbi.
Imo ~1500-2000 krooni pole küll palju sellise kindlustuse eest.
Kaalu poolest vast nii 12-15kg kogu moos. Kui see isegi 80% tõenäosusega töötab, on juba kõvasti parem kui mitte midagi.
____________________________ '84 Fiero 4.5T mängimiseks
Eesti esimene dragster, eiteamilleks?
quote:Fog:
Mis ainet need süsteemid kasutavad? CO2, vaht või pulber?
Minu omas on vaht. Ise aretamise kohapealt - midagi keerulist seal pole, aga ma arvan et efektiivsus pole nii hea kui k2sikustutiga, selle asja point on ikka katta seda aega mis on syttimise ja rajajulgestuse saabumise vahel.
____________________________ Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
Tulekustuti vajalikkusest autos!Mul tuli kananahk peale seda videot vaadates. Mul läks ikka väga hästi! Põles ära ju ju ainult kaks andurit ja jagaja kaan,juhtmed ka paljaks seal läheduses. Kunagi põles mul Jawa ka. Selle panin ise põlema,niimoodi soojendasime karpat talvel -25 se külmaga. Tuli läks aga väga suureks.Oi kuidas oli kiire selle lume loopimisega siis. Tuli käis pea pool meetrit paagi ümbert üles. Õnneks ei löönud vedelaks ja sikkel jäi seekord alles. Seiklused tulega!
Kui võtta selline tüüpiline tuletõrjeõppus, kus pannakse 1x1m vanni 5l bensiini-disla segu ja see põlema , siis pulbri-vahuga saab 6 kg kustutist sellist asja kustutada sõltuvalt mehe osavusest 2x3 korda, siis 6 kg süsihappekustuti läheb sinna tervenisti ära ja siis ka igakord ei kustu. Põhjendati, et süsihappegaasi ollus läheb kähku gaasiliseks üle ja see lihtsalt lendab minema. Vaht ja pulber nii kergesti ei haihtu. Ja tõesti - kui oled tulest ohutul kaugusel (3 m), siis tuul kannab selle sussu juba enne tuleni jõudmist laiali. Ja seda ütlesin pritsimehed kohe, et kui autost kahju, siis ärge pulbriga kustutage, pärast ei võta auto kasvõi juppideks laiali ja nühi lapiga üle - päris puhtaks ei lähe. Ka kapotialuse kustutamisel - pulbrit on pärast nt ventilatsioonisüsteem täis ja see peksab selle mööda autot laiali. Lihtsalt refereerin tagemate juttu.
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
Tulekustuti vajalikkusest autos!CO2 kustuti mõeldud kinnises ruumis kustutamiseks, ehk kuhu ei tule hapniku juurde, auto juures vabas õhus pole sellega midagi teha, küll aga töökojas kui saad kustuti lahti keerata ja ise ruttu välja ning ukse selja taga kinni.
Triip
Tulekustuti vajalikkusest autos!Vene ajal olid autodel Co2 kustuti väga levinud - sellised "pasunaga" kustutid, endalgi paar tükki veel järgi garaazis. Aga seal olid vast põhjused muud kui kustutamise tõhusus.
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
Tulekustuti vajalikkusest autos!Lasin pulbrit ainult auto kapotti alla ja hiljem oli ikkagi salong "härmas", käima ma seda asju ju hiljem ei saanud, lihtsalt tuuldus sisse - praegu tundub, et vaht oleks kõige mõistlikum minu kustutusel olnud - oleks lihtsalt tulekolde kinni matnud. Pulbrit lihtsalt ei saanud kitsast pilust piisavalt sisse - co kohta ei oska ütelda, kuid kui kuum asi saab pärast co kadumist uuesti hapniku peaks ta uuesti põlema minema!?!
Tulekustuti vajalikkusest autos!Minul küll kabiini ei jõudnud see pulber,sõitsin koju ja hiljem kompressori all puhusin puhtamaks ja veel mootoripesu otsa. Niipalju kui sai seda teha.Astrol ju see mootor nii kinni kui kinni. Kabiini poolt ei julenud lahti ju teha,muidu oleks pulber kindlalt kabiinis sees olnud. Muud häda pole et see pulber on igasugu uuretes sees ja mootor ei näe sugugi hea välja. Pistikud on enamvähem puhtad. Kummitihendid ikka peavad veel ilmselt. Need mis ära kärssasid,need muidugi olid täis.
Co-2 kustuti jahutab ka kõvasti,niiet pole midagi et põlema läheb uuesti. Kui lasta seda,siis lausa lumesarnane ollus lendab ja väga külm. Vabanedes rõhu alt ja aurustudes on co2 gaasid väga külmad.
Tulekustuti vajalikkusest autos!CO2 on nõrku kohti küll.
Näiteks dragis lendavad mootorid õhku finishi kandis suurel kiirusel ja sõidutuul puhub selle lihtsalt ära. Samuti on see hapniku kõrvaldaja (e.k.?), aga kui kütusel nagu metanool või nitrometaan on juba hapnik sees, või tuleb N2O'd peale?
Halotron lisaks jahutab tohutult, rohkem kui vesi.
Lisaks haloon reageerib kütusega õhuhapniku asemel ja lõpetab põlemise, aga CO2 on inertne.
Haloon 1301 on CBrF3, bensiin on süsivesinike segu, näiteks oktaan c8H18.
Muidu oleks C8H18 + O2 -> CO2+ H20, aga kustutis olev Fluor on väga tugev oksüdeerija, toatemperatuuril juba, samas bensu õhu käes põletamiseks tuleb sädet/tikku jne anda.
Ehk tekivad peamiselt HF ja HBr, lisaks veel Br2 ja karbonüülid ja leek kutu.