Poster |
Message |
Andrus |
Auto soojendamine talvel?
http://uudised.ekspressauto.ee/news/auto/article.php?id=28817653&l=fplead#a_emb_126471454636592_1009
quote: Parim viis talvisel ajal startimiseks on oodata mõned sekundid peale mootori käivitamist ning seejärel asuda sujuvalt liikuma, sest sõites soojeneb mootor kiiremini. “Samas tuleks alguses vältida kõrgeid pöördeid. Madala temperatuuri korral kohaneb mootor kõige paremini sõidu algusfaasis keskmisel kiirusel töötades,” lisavad Renault’ liikluskooli õpetajad.
Ei tundu kogu see jutt loogiline. Oskab keegi kommenteerida? |
28.01.2010 at 23:40 |
|
Madman |
Auto soojendamine talvel?
Miks ta loogiline ei tundu?
____________________________
Pontiac Fiero SE 3.4 V6 '85
|
28.01.2010 at 23:41 |
|
Andrus |
Auto soojendamine talvel?
Mulle tundub see paari sekundi jutt lihtsalt imelik. Võimalik, et asi harjumuses, aga tänase ilmaga peale paari minutilist soojendamist tundub sõidu alustamine tunduvalt mõnusam kui seda teha külma autoga, millel pöörded laes ja kogu kupatus tundub väga kange olevat.
|
28.01.2010 at 23:45 |
|
Madman |
Auto soojendamine talvel?
Ma arvan et siin on asi selles et koormusega töötades läheb mootor kiiremini soojaks + sillad samuti. Samas madalate pööretega sõites käib õlipump ikka samamoodi ringi kui kohapeal. Mul näiteks boxer ei lähegi kohapeal käies praegu soojaks, sõidust tulles tühikäigul paar minutit ja on mootor külm.
____________________________
Pontiac Fiero SE 3.4 V6 '85
|
28.01.2010 at 23:56 |
|
Madlobster |
Auto soojendamine talvel?
quote: Madman: Miks ta loogiline ei tundu?
-30 Jahutusvedelik saavutab paari sekundiga vajaliku töötemperatuuri
Et nagu wtf. Esiteks sellisel temperatuuril pole mootoril jautusvedeliku olemasolust sooja ega külma. Jahutusvedelik muutub tähtsaks sellest momendist, kus silindriseinad muutuvad nii kuumaks, et sealt on vaja temp ära juhtida. Teiseks paari sekundiga ei muutu jahutusvedeliku temp mitte 1 kraadigi. Nii et füüsikas ja mootori tööst pole selle konnaõgijal mitte õrna aimugi ning seega ka ülejäänud jutt BS
Mootori tolerantsid! Pane -30 mootoriga gaas põhja peale paari sekundit. Miks mootor teeb koledat häält? aga sellepärast, et kõik tolerantsid on arvutatud selliselt kui mootor on normaal töötemperatuuril siis on kõik istud ja pilud õigeks paisunud
Õlid (mootor, kast, roolivõim) on sellisel temperatuuril oluliselt tahkemad kui 90C juures seega on ka ringlus aeglasem ja samuti määrdeomadused kehvemad. Lisaks paari sekundiga ei jõua pump sellist tahket õli kogu mootorisse laiali paisata.
Manuaalkastides peab juba jõudu kasutama, et käik sisse saada.
Rooli on jäik ja pump hakkab lausa kiunuma kui tahke õliga kiirelt kruttima hakkad.
Koormus on sõites oluliselt suurem kõikidele detailidele kui tühikäigul tiksudes seega minu tagasihoidlik ajunatuke ei luba küll sellises olekus tehnikat tänavale piinama minna. (Tea kas nende soovitus kehtib nii suvel Pariisi kui talvel Jakuutias?) Ei pea ka õigeks poole tunnist tahmatamist aga olenavalt olukorrast temperatuurist siis 1-3 min võiks ikka tiksuda, et tolerantsid natukenegi paisuma hakkaks ja kõik mahlad on ringi peale teinud ning mingigi + kraadini oleks jõudnud.
Vahest on tulnud endalgi ette kui hirmus kiire, et paned kohe minema ja teinekord on ka auto 20 minti akna taga tiksunud kui ma lõpuks jope selga ja õue saan aga need on harvad olukorrad. Tavaliselt panen käima ja suitsu ette, pühin aknad lumest puhtaks, sätin raadiot, turvavööd ja nii ongi mingi minut kuni kolm kulunud ja hakkan sõitma. Rohkem pööret hakkab saama alles siis kui temp seier on jõudnud poole peale normaal tempist no nii 40-50C
Aga kui mootorist kahju pole siis võib muidugi kohe tallama hakata. Ma isegi suvel ootan peale pikemat seismist mingi 10 seki, et kõik pinnad oleks enne pöörde andmist õli saanud. |
29.01.2010 at 00:10 |
|
Madman |
Auto soojendamine talvel?
Madlobster loe nüüd see tekst algusest peale MÕTTEGA läbi. Kes rääkis talda andmisest kohe. Mina lasen pool minutit käia ja siis lähen minema pöörded max 1500 külmalt sõites. Enamus tänapäeva diisleid ei saavutagi sellise külmaga töötemperatuuri kohapeal käies tühikäigul, võid kasvõi nädal oodata.
____________________________
Pontiac Fiero SE 3.4 V6 '85
|
29.01.2010 at 00:37 |
|
viplala |
Auto soojendamine talvel?
-20 ja mõned sekundid ootamist, enne sõitma asumist, on ilmselge liig mootorile. 1-2 min võiks ikka oodata. |
29.01.2010 at 01:35 |
|
spinner |
Auto soojendamine talvel?
Sõita või mitte sõita, aga kui mul on autol esiklaas seestpoolt jääs, siis 1-2 minutiga diisel seda ära ei sulata |
29.01.2010 at 09:13 |
|
peep Moderator |
Auto soojendamine talvel?
Antud tekst on ilmselt L-Euroopa päritolu. Meil võiks alla 10-15 külmakraadi puhul minut-paar kohapeal käia lasta, soojema ilma korral on parem kohe sõitma hakata ja madalamat käiku kasutada, et oleks keskmised pöörded. Külm mootor tühikäigul on halb lahendus. Eriti halb on see, kui mootorit käiatakse kohapeal pool tundi ja siis starditakse gaas põhjas. |
29.01.2010 at 09:51 |
1 edit. Last edited 29.01.2010 at 10:36 by peep (Moderator)
|
Sören |
Auto soojendamine talvel?
ma ei saa aru mida seal kohapeal tühikäigul seistes oodata? et ebapuhtast põlemisest tekkivad jäägid põlemiskambri korralikult ära tahmaksid? tühikäigu reziimil töötav mootor ei käi igal juhul puhtalt ju.
on selge, et külma mootoriga suurt pööret ei anna, aga kui mootori redline on 7k juures, siis ma küll ei näe põhjust miks peaks mingi 2k külma mootorit väga tapma. kolvi ja silindri ebaühtlasest soojenemisest teekiv suurem kulumine ei tohiks küll argument olla. kui tänapäevane auto on disainitud sellistes oludes töötama, siis miks peaksime meie targemad olema ja arvama, et millegipärast tuleb rakendada mingit erikohtlemist.
sellisel tegevusel oleks võib-olla mingi mõte, kui auto oleks ostetud uuena ja oleks plaan selle mehaanika ressurss lõpuni ära kasutada (so siis 20 aastat sama autoga, mille sa omal ajal uuena salongist ostsid).
edit: 20 aastat päris auto ressursiks, mida üks inimene väga hoolsalt tarbib on vist eesti kontekstis, kus läbisõidud ikkagi suht väiksed, liiga tagasihoidlik number, 30 aastat pigem siis
____________________________
gts1000 & gl500 & w140 |
29.01.2010 at 09:54 |
1 edit. Last edited 29.01.2010 at 09:58 by Sören
|
DevilDeVille |
Auto soojendamine talvel?
krt inimesed võiksid endale elementaarsed asjad selgeks teha. mootor töötab kõige efektiivsemalt ja puhtamalt olukorras, kus jahutusvedeliku temperatuur on reeglina avanud suure ringi, kolvirõngad on paisunud normaalsete tolerantsideni ja määrdeained on piisavalt voolavad. ükski töökorras masin ei käi peale külmkäivitust tühikäigul, käivad omajagu kõrgemate pööretega. pöörete langemine tühikäguni ongi heaks indikatsiooniks, et mootor on töötemperatuuri saavutanud jne.
mingitest õnnetutest kaasaegsetest masuudipressidest pole mõtet halada, et ei lähegi soojaks jne. sestap on neile peale topitud igasugu webastod ja eberspächerid, et oleks võimalik asjad töötemperatuurini soojendada (ei pea siinkohal silmas programmkellaga või vägisilülitatavaid autonoomseid seisusoojendeid vaid ikka tehasepaigaldusega sõidusoojendeid)
____________________________
Flick the Gestapo.... No, I said *Flick*, the Gestapo!
|
29.01.2010 at 10:30 |
|
PlyVal64 |
Auto soojendamine talvel?
Hakkame juba sellest pihta, et kui kaua kulub aega lamdade ja kati soojendamisele, enne ei tööta moodne mootor üldse. See, et ta ringi käib, pole töötamine, see on lohkav rögisemine u. 3-4 KORDA suurema kütusekuluga. See on suisa aksioom, et alles siis on mootor töökorras, kui saab sulgeda tooreklapi või moodne masin laseb pöörded alla.
Siis kõik puhtalst füüsikast ja soojusjuhtimisest metallides ja ka määrdeainetes tingitud "probleemid", millele DevilDeVille vihjas: nii moodne konnakoivamootor kui vana USA-malmraud toimivad siseehituselt TÄPSELT ühtemoodi. Kurat, olles talvistes oludes omanud/pikemalt kasutanud tõesti peaaegu kõiki maailmas olemasolevaid mootoriehituse tüüpe v.a. rootormootor - alates flatheadist M402 ja GAZ69 sees kuni ka selle tola tööandja renooni, masuudipresse, turboid, ilma turbota, ridasid, vausid 4 - 8 silindrini, malmikärakaid ja täisalumiiniume ja seal taga nii 3-käigulisi sünkrota kaste kuni korralike automaatideni välja - siis need kõik eranditult tahavad ka väikeste miinustega soojendamist ja mida suuremad miinused, seda pikemaks see aeg läheb. Minimaalne soojendamine on esi- ja kahe küljeklaasi kiire jääpuhastus ja seda soojema kui -10 temperatuuride juures, külmemas tuleb veel vähemalt teist samapalju oodata. Kui külmkäivituse tühikäik on 1000 rpm, siis minutiga jõuab iga silinder koos klapiajamiga teha 250 kiirsoojenemisharjutust. Kuna ka RX-8 oli testisõidul üle öö käes ja öösel oli nulli-ligi, siis hommikul tahtis seegi pisut õuel suriseda, pool minti kindlasti. Ega ilmaasjata pole ka maailma erinevates LE'des lubatud kuni 2 minutit kohapeal "uristada", siis tõesti pole pada seest enam jääs ja võib rahuliku pöördega uulitsale järelsoojendamist tegema minna.
Edit: PS on minimaalne auto eelsoojendamine suisa kaudselt LEsse siise kirjutatud erinevate kohustuste summana: istud autosse, käivitad, tuled välja, teed tiiru ümber auto (kontrollid auto tehnilist korda ENNE teele asumist), istud sisse, kinnitad turvavöö ja voilaa, ongi 30 sekki kulunud. |
29.01.2010 at 11:31 |
1 edit. Last edited 29.01.2010 at 11:41 by PlyVal64
|
Madlobster |
Auto soojendamine talvel?
quote: Madman: Madlobster loe nüüd see tekst algusest peale MÕTTEGA läbi. Kes rääkis talda andmisest kohe. Mina lasen pool minutit käia ja siis lähen minema pöörded max 1500 külmalt sõites. Enamus tänapäeva diisleid ei saavutagi sellise külmaga töötemperatuuri kohapeal käies tühikäigul, võid kasvõi nädal oodata.
Lugesin mõttega läbi.
Väiksema mahuga bensukaga on suht võimatu sõita nii, et pöörded üle 1500 rpm ei lähe. Ja ma ei öelnudki ju et peab soojendama töö tempini vaid, et õlid oleks vähemalt + kraadides. Kui on jah võimalus maal oma pikal sissesõidu teel vaikselt töristama hakata siis pole vahet jah kas tiksub kohapeal või tiksub vaikselt liikudes. Linna liikluses paraku nii ei saa.
quote: spinner: Sõita või mitte sõita, aga kui mul on autol esiklaas seestpoolt jääs, siis 1-2 minutiga diisel seda ära ei sulata
See jääs olemine või mitte olemine ei olegi antud teemas oluline. Kui auto on varikatuse all ja aken pisut lahti sõitma hakata ei lähe ka seest jäässe. Samuti pole antud teemas olulin, kas istmed on soojad, kas sul endal on soe.
Küsimus on selles, milline käitumine on tehnikale parem.
quote: Sören: ma ei saa aru mida seal kohapeal tühikäigul seistes oodata? et ebapuhtast põlemisest tekkivad jäägid põlemiskambri korralikult ära tahmaksid? tühikäigu reziimil töötav mootor ei käi igal juhul puhtalt ju.
on selge, et külma mootoriga suurt pööret ei anna, aga kui mootori redline on 7k juures, siis ma küll ei näe põhjust miks peaks mingi 2k külma mootorit väga tapma. kolvi ja silindri ebaühtlasest soojenemisest teekiv suurem kulumine ei tohiks küll argument olla. kui tänapäevane auto on disainitud sellistes oludes töötama, siis miks peaksime meie targemad olema ja arvama, et millegipärast tuleb rakendada mingit erikohtlemist.
sellisel tegevusel oleks võib-olla mingi mõte, kui auto oleks ostetud uuena ja oleks plaan selle mehaanika ressurss lõpuni ära kasutada (so siis 20 aastat sama autoga, mille sa omal ajal uuena salongist ostsid).
edit: 20 aastat päris auto ressursiks, mida üks inimene väga hoolsalt tarbib on vist eesti kontekstis, kus läbisõidud ikkagi suht väiksed, liiga tagasihoidlik number, 30 aastat pigem siis
Kohapeal seistes ootan seda, et õlid ringi käikisid, oleksid vedelad ja määrimisomadused paremad, saalede kolbide, laagrite jms tolerantsid natukenegi õigesse mõõtu paisunud jne. Tahmamise kohapealt jah tahmab pisut rohkem sellepärst ei tasuksgi seal pool tundi töristada. Selle paari minuti tahma põletab sealt pärast normaalse sõiduga ära.
Minuarust on selliste soovituste, (et pane -30 temepreatuuriga mootoriga kohe minema) andmine lausa kuritahtlik, et tööd ja varuosa müüki rohkem oleks. |
29.01.2010 at 11:37 |
1 edit. Last edited 29.01.2010 at 11:39 by Madlobster
|
buru1 |
Auto soojendamine talvel?
Lasen oma v8 bensu motol sellidte külmadega alati 10 minti tiksuda ja pole küll aru saanud et see kuidagi tahmaks või motole kuidagi halvasti mõjuks.
Minu arvamus on selline et kui kohe minema lennata siis see lõhuks palju rohkem motot kui lasta 10 minti tiksuda.
Ja olgem ausad kohese külma minekuga on moto palju uimasem ja kuna mu masinal tahhokat pole siis on vast parem sõitma hakata kui pöörded kõrvaga kuulates madalamaks lähevad.
____________________________
Dodge ram 2500 van
Ghrysler Grand Voyager |
31.01.2010 at 13:44 |
|
emty |
Auto soojendamine talvel?
mootor saab 5 sekundiga kindlasti 6li igasse kohta...aga kohapeal soojaks tiksutatud mootoriga tallama hakates unustatakse, et K6IK peale mootori ja v2ljalaskesysteemi on ikka veel kylm, sealhulgas ka k2imakast...pigem tundub teema alguses olev soovitus 6ige - k6ik yhtlaselt, rahulikus tempos soojaks s6ita...
____________________________
'88 Van g20, 350 TBI...
'15 Challenger, 345 Hemi... |
31.01.2010 at 15:58 |
1 edit. Last edited 31.01.2010 at 15:59 by emty
|
ervin |
Auto soojendamine talvel?
mina jään selle juurde, et kohapeal mootor soojemaks. mis puutub käigukasti- ning muudesse õlidesse, siis need ei ole ka päris külmad peale soojendamist, kuna reeglina on õlijahutusradikad pearadikaga komplektis.
edit: ennetades mürgitamist - ei väida, et käigukast seetõttu päris soe oleks ja võiks julgelt piitsa andma hakata. |
31.01.2010 at 16:08 |
1 edit. Last edited 31.01.2010 at 18:07 by ervin
|
viplala |
Auto soojendamine talvel?
-30'nega on mootori detailid ikka väga nutused omadega. Autodel on peale käivitamist õli rida järgi, kuna simmerid ei soovi õli kinni pidada sellise külmaga. Õlisurve on laes, kuna õlid on oma hangumis tempi lähedal (0W hangumistemperatuur on -35 kraadi, 5W puhul -25 ja 10W puhul -20 kraadi). Mul ühel autol lennutas tänu sellele õlifiltri korpuse tihendi minema. Samuti ei ole detailid mootoris ega kastis saavutanud oma vajalikke tolerantse, mis koos õli ebaefektiivsusega on paras valulävi mootorile. On kaks eri asja, sõita autoga või lasta mootoril kohapeal vähe settida. Esimesel juhul peab mootor hakkama koheselt jõudu rakendama, isegi 1500 rpm'iga töristades. Kuna õlipump on arvestatud teatud õli viskoossusele, siis tänu külmale ja paksule õlile, on vajalikul määral mootori õlitamine takistatud. Automaatkasti puhul kehtivad samad reeglid ainult, et seal on tegemist veelgi kapriissemate detailide ning tolerantsidega. Enda auto huvides võiks igaüks leida need mõned lisaminutid külmaga, mis kuluvad automootori soojendamiseks. |
31.01.2010 at 17:00 |
|
mrtn |
Auto soojendamine talvel?
Viplala, sinu kirjeldatu viitab insenertehnilisele läbikukkumisele, mitte tänapäevasele autole. |
31.01.2010 at 17:10 |
|
viplala |
Auto soojendamine talvel?
quote: mrtn: Viplala, sinu kirjeldatu viitab insenertehnilisele läbikukkumisele, mitte tänapäevasele autole.
Milline osa sellest? |
31.01.2010 at 17:35 |
|
DevilDeVille |
Auto soojendamine talvel?
quote: mrtn: Viplala, sinu kirjeldatu viitab insenertehnilisele läbikukkumisele, mitte tänapäevasele autole.
selline avaldus viitab teadmisbaasi mittevaldamisele.
____________________________
Flick the Gestapo.... No, I said *Flick*, the Gestapo!
|
31.01.2010 at 18:37 |
|
kulgur |
Auto soojendamine talvel?
quote: mrtn: Viplala, sinu kirjeldatu viitab insenertehnilisele läbikukkumisele, mitte tänapäevasele autole.
Olgu nii tänapäevane tehnika kui tahes kuid, -20 alates ei ole ükski tavakasutuse auto võimeline koheselt KORRALIKULT töötama.
Lihtsalt loodus seaduste vastu ei saa, need tänapäevased moodsad mootorid on ikka väga kapriised.
Aga kellele ema kellele tütar, kes tahab võib ju kohe leekima panna, kes veidi rohkem hoolib see ootab paar min.
|
31.01.2010 at 18:43 |
|
mikimouse |
Auto soojendamine talvel?
ega siis see, et tänapäevased mootorid igasugu andureid ja roheliste poolt välja kirjutatud jama täis topitud on, ei tähenda veel et füüsikaseadused alistatud oleks. Metall on metall, selles osas on kõik mootorid samad, kui just eelmise sajandi alguspäevilt pärit pole. Ise olen ka mehaanik, ei ütleks et 3a ja 30a mootorist oma sisemuselt oluliselt erineks.
____________________________
|
31.01.2010 at 18:48 |
|
Maik |
Auto soojendamine talvel?
ee,kas õlidel ei olnud mitte nii,et esimene nr näitab viskoosust ja teine number õlide külmakindlust?
siin täpselt kirjas tegelt mis mida näitab... http://en.wikipedia.org/wiki/Motor_oil
____________________________
2011 Chevrolet Camaro 2SS/RS
|
31.01.2010 at 19:48 |
1 edit. Last edited 31.01.2010 at 19:50 by Maik
|
mikimouse |
Auto soojendamine talvel?
http://www.xado.ee/product/oilselect.php
____________________________
|
31.01.2010 at 20:14 |
|
mrtn |
Auto soojendamine talvel?
quote: kulgur:Olgu nii tänapäevane tehnika kui tahes kuid, -20 alates ei ole ükski tavakasutuse auto võimeline koheselt KORRALIKULT töötama.
ära demagoogitse, jutt on õli mahajooksmisest talvetemperatuurist tingitult. |
31.01.2010 at 22:17 |
|
|