Poster |
Message |
TrailMaster |
Split: mitte teemasse jutt AA kommentaaridest
OT
Ka mu suburban elas suvel kati ummistumise üle ja see ei juhtunud mitte üle öö, aga päeval.
Hommikul tööle sõites kõik OK. Vähe hiljem üht lühikest otsa sõites jonksutas kergelt kiirendamisel. Õhtupoole jonksutamine süvenes ja jõud hakkas kaduma, kuni auto ei jaksanud enam kohalt liikuda. Esimesest sümptomist oli siis sõidetud ca 30 km. Kuna Suburbanil kummagi mootori poole jaoks oma kat, siis poole mootoriga käivitus ilusti. |
18.02.2010 at 13:53 |
|
Madlobster |
Split: mitte teemasse jutt AA kommentaaridest
Eks kliendina on raske mõista, miks kati ummistuse tõttu pidi autol vahetama ära kogu süütesüsteemi, benapumba ja laskma autol kuuaega seista. |
18.02.2010 at 17:17 |
|
Koit |
Split: mitte teemasse jutt AA kommentaaridest
A mina arvan selliste natuke üle vindi olevatest "remondikoha kommentaaridest" seda, et varsti ei ole nihukestel vingatsitel kuskil oma masinaid remontida. Kodus põlve otsas aint. Ametlikes kohtades saadetakse varsti lihtsalt perse ja asi vask, ei ole nende Ameerika autode turg siin enam nii väike midagi, et võib vabalt hakata endale ise kliente valima. Ise pole küll kunagi oma jalga AAsse tõstnud ja olen algusest lõpuni kindel AB patrioot, aga ma ei usu, et AAs aint paska tehakse, head ei viitsita kirjutada enamasti. Sorry selle teemasse mittehaakuva posti eest.
____________________________
Chevrolet Caprice Classic, ex Police
Chrysler Voyager
Plymouth Voyager
Pontiac Grand Amr
Cadillac DeVille 32V
Cadillac DeVille 4,9 V8
Thunderbird SC
Cadillac Deville 4,9 V8 '95 |
19.02.2010 at 02:15 |
|
vvt |
Split: mitte teemasse jutt AA kommentaaridest
quote: Madlobster: Eks kliendina on raske mõista, miks kati ummistuse tõttu pidi autol vahetama ära kogu süütesüsteemi, benapumba ja laskma autol kuuaega seista.
Samas kui ise oled natuke köögipoolt näinud ja elus mõnegi lootusetuna näiva juhtumi lahendanud, ei mõistaks ma praegu AA'd hukka. Mõnikord on lihtsalt nii, et osi tuleb vahetada ka ehku peale. Alati ei maksa ka töö otsesele tegijale selga sõita, sest temal elab ülemus/omanik harilikult seljas, et kiiremini-kiiremini, rohkem-rohkem. Mul oli nt hea tuttav ühes autoesinduses (jätan nime siinkohal enda teada, ei puutu usa autodesse), kes kurtis, et sai nädala koosolekutel sõimata selle eest, et tema vahetusel oli remonditunde välja müüdud 90% (see on siis teeninduse lahtioleku aja suhtes). Ja kahjuks igasugu kriitilised rotid ei raati/jaksa elektrikule 800 krooni tunnis maksta selle eest (tormatakse sinna, kus on odavam), et ta istub rahulikult kohvitass näpus skeemide taga ja kiirustamata lahendab probleeme. Niiet kõik on omavahel seotud. Omal ajal on ka päris mitu sellist autot ära nähtud, kus viga otseselt kuskilt välja ei tulnud ja saigi kahtlasi osi järjest ära vahetatud. Omanik lihtsalt krimpsutas nägu, võibolla sajatas ka tagaselja ja maksis. Näiteks üks auto sai "välistuse" meetodil 15K maksva aju, kusjuures alles hiljem tuli välja vea põhjusena 700 krooni maksev lüliti - lihtsalt see ei paistnud kuskilt välja ja nende "ajudega" autodel on aju alati ise kahtlane objekt.
Internet on alati neid tarku täis, kelle lause hakkab sõnaga "oleks". Oleks tädil testiikulid, oleks onu. Reaalses elus on sul kolmesentimeetrise p***korra all olev mootor mingite ripakil juhtmete ja kahtlaseid näite andvate osadega. Ja imediagnostika ei näita midagi. Ometi auto ei tööta. Ja on õelad omanikud, kes jätavad sulle pool ütlemata.
Olen näinud paari sellist juhtumit, kus kohale tuuakse ärasurnud akuga lumme mattunud auto - mingi lihtsa veaga. Sulab ära, laed aku ära ja üllatus - mootoris metsik saalekolks sees. Omanik teeb telefonis ülla-ülla - MUL OLI JU KORRAS. Antud juhul samamoodi - omanik oleks pidanud seletama, et probleem oli juba ammu, mitte tormama jõuluale peale kohale, ehk tuleb välja. Auto omamine pole põhiõigus, vaid luksus - kui raha pole, sõida trolliga. On närvid korras ja raha alles.
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
19.02.2010 at 13:28 |
|
Märt |
Split: mitte teemasse jutt AA kommentaaridest
quote: vvt: Auto omamine pole põhiõigus, vaid luksus - kui raha pole, sõida trolliga. On närvid korras ja raha alles.
väga ilusti öeldud
____________________________
..
Saab 900 cabrio
.. |
19.02.2010 at 15:37 |
|
riviera71 |
Split: mitte teemasse jutt AA kommentaaridest
Ooot misasja? Kui vahetatud vidin ei kõrvaldanud viga, siis miks ma selle eest maksma pean?
Saab ka teistpidi - tõestisündinud lugu. Minu autol (eurooplane) otsiti samuti ühte kummalist hulkuvat viga, mis ilmutas end suvalisel ajal ja teeninduses oli diagnostikanäitajad reeglina eeskujulikud (seega veel raskem variant võrreldes sellega, kui oleksin neile viinud mittetöötava isendi). Anti kohe teada, et viga võivad põhjustada mitu erinevat detaili ja hakati ükshaaval vahetama. Mitu kuud kestnud kadalipu käigus vahetati ära mitu detaili ja kuigi ma maksin järjest kõik vahetatud detailid kinni, siis viimaks, kui vigane detail lõpuks üles leiti, pandi ka vanad korras asjad peale tagasi ja tehti tagasiarvestus makstud summalt. Selline oli kokkulepe ja sellest peeti kinni. Uskumatu lugu, eksole . Ja lisaks anti tööle aasta garantiid! Sensatsioon!!!
Kuigi närvikulu oli kogu selle jama peale suur, ei pritsi mina esinduse peale tatti ja viin neile ka edaspidi remondiraha. Just sellepärast, et peeti oma sõnadest kinni ja käituti viisakalt ega hakatud mingit jura suust välja ajama.
|
19.02.2010 at 15:44 |
|
imre007 |
Split: mitte teemasse jutt AA kommentaaridest
vaatan,et kodanik VVT on tulihingeline AA pooldaja,huvitav,et kas Rassmus maksab talle palka siin foorumis sõnavõttude eest
Kui ikka services tehakse sitta tööd,jooksutatakse klienti jne siis tuleks pood kinni panna!
____________________________
Chevrolet Lumina
www.blueworld.ee-parimad paadid ja tarvikud.
|
19.02.2010 at 15:46 |
|
sqirrel |
Split: mitte teemasse jutt AA kommentaaridest
Suure osa teenuse kvaliteedist moodustab suhtlemine kliendiga. Ehk on siin midagi mööda pandud? Kui ka kliendi näol on tegemist nn. õela omanikuga, kes jätab miskit rääkimata, siis tööd vastu võttes saab ju uurida mismoodi juhtus ja millal. Ehk ei olegi nn. õel omanik, võib ka juhtuda et on rumal kasutaja kes ei pruugi muud infot oluliseks pidada.
____________________________
GMC Safari '96
Chevrolet Astro '95
----------------------- |
19.02.2010 at 16:35 |
|
viplala |
Split: mitte teemasse jutt AA kommentaaridest
quote: vvt: quote: : Auto omamine pole põhiõigus, vaid luksus - kui raha pole, sõida trolliga. On närvid korras ja raha alles.
Pole tükk aega sihukest jama kuulnud.
Proovi asja vaadata ka nats teise künka pealt. Oletame, et sul laseb maja katus läbi. Sa kutsud remondimehed.
Peale kaht nädalat uurimist, vahetavad nad välja kõik maja aknad, sest nad arvasid, et sellest on tingitud laest tilkuv vesi.
Kuna eelpool mainitud varuosade vahetus ei aidanud, vahetati nädala pärast välja ka toauksed ja köögikraan.
Kuna nüüd lakkas vihmasadu ja sellega seoses ka vee tilkumine laest, esitasid nad sulle selle kõige eest arve.
Sinu ninakirtsutamise peale, said sa neilt järgneva vastuse:
Samas kui ise oled natuke köögipoolt näinud ja elus mõnegi lootusetuna näiva juhtumi lahendanud, ei mõistaks sa praegu meid hukka. Mõnikord on lihtsalt nii, et osi tuleb vahetada ka ehku peale. Alati ei maksa ka töö otsesele tegijale selga sõita, sest temal elab ülemus/omanik harilikult seljas, et kiiremini-kiiremini, rohkem-rohkem. Eluaseme omamine pole põhiõigus, vaid luksus - kui raha pole, ela paadi all. On närvid korras ja raha alles.
|
19.02.2010 at 18:30 |
2 edits. Last edited 19.02.2010 at 18:33 by viplala
|
vvt |
Split: mitte teemasse jutt AA kommentaaridest
Kes teeb, sellel juhtub. Ja miks mõnikord töömehel juhtub, siis sellest oli ka ülalpool juttu. Viplala toodud näide on mõttetu - tegemist on keerukuselt 2 suurusjärku erinevate probleemidega. Mul on praeg garaazis üks auto, mis näitab erineva ajuga ise viga. Kõige hullem on see, et need väidetavalt "vigased" andurid on kah juba vahetatud. Ja peale ühe anduri vahetamist tekib peale käivitamist järgmise viga. Kuidas lahendad? Küsid Pauksonide käest horoskoopi?
quote: vaatan,et kodanik VVT on tulihingeline AA pooldaja,huvitav,et kas Rassmus maksab talle palka siin foorumis sõnavõttude eest. Kui ikka services tehakse sitta tööd,jooksutatakse klienti jne siis tuleks pood kinni panna!
Kui ikka kõrvade vahelt ainult kõhutuult tuleb, siis tuleks äkki mõelda oma noka kinni hoidmisele? Eriti kui mingi suvaline ahv esitab siin oma lambi faabula ja enamik kommentaatoreid ei tea ise sedagi, mispidi mutrit lahti keeratakse?
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
22.02.2010 at 09:21 |
1 edit. Last edited 22.02.2010 at 09:22 by vvt
|
rivo09 |
Split: mitte teemasse jutt AA kommentaaridest
Millegi pärast tunnevad väga paljud inimesed ,et teeninduses töötavad inimesed peavad olema eksimatud. Hea soovitus oleks küsida endalt kas minul tööd tehes on esinenud tahtmatuid eksimusi ? Aga elektri vigadega ongi see jama ,et leida on seda viga jube raske ja mida rohkem elektroonikat autodele peale topitakse seda rohkem neid vigasid ka tuleb. Nii ,et inimesed harjuge tulevik on igaljuhul elektri jamasid täis sest iga aastaga muutub auto rohkem arvutiks !!! |
22.02.2010 at 10:31 |
|
Kummipuru |
Split: mitte teemasse jutt AA kommentaaridest
quote: rivo09: Millegi pärast tunnevad väga paljud inimesed ,et teeninduses töötavad inimesed peavad olema eksimatud. Hea soovitus oleks küsida endalt kas minul tööd tehes on esinenud tahtmatuid eksimusi ? Aga elektri vigadega ongi see jama ,et leida on seda viga jube raske ja mida rohkem elektroonikat autodele peale topitakse seda rohkem neid vigasid ka tuleb. Nii ,et inimesed harjuge tulevik on igaljuhul elektri jamasid täis sest iga aastaga muutub auto rohkem arvutiks !!!
asi rohkem selles, et tegemist pole ühekordse eksimusega, vaid kordumakippuva käitumisega... kui autoelektrik oma tööga hakkama ei saa tuleb ennast täiendada või uus töö otsida... tänapäeval oma eksimusi saamatusega põhjendada ei tohiks enam.
____________________________
puidust väikeehitised ja saunad
võitlussport, enesekaitse, eratreeningud |
22.02.2010 at 13:05 |
|
Sarvik |
Split: mitte teemasse jutt AA kommentaaridest
quote: Märt: quote: vvt: Auto omamine pole põhiõigus, vaid luksus - kui raha pole, sõida trolliga. On närvid korras ja raha alles.
väga ilusti öeldud
Sõidaks mul ka külakolkast troll läbi, küll siis olen uhke ja eeldatvasti ei omaks siis mingeid autosid. Vahest ilma autota ei saa.
Remondin oma autosid ise ja ei nuta. Vahest on antud kommentaarid head, sest sõelub terad sõkaldest, kuid järeldused peab igaüks ise tegema. Lööge maha või kiitke heaks.
Nagu öeldakse, hea teenus müüb ennast ise. |
22.02.2010 at 13:15 |
|
Madlobster |
Split: mitte teemasse jutt AA kommentaaridest
Olen ise töötanud auto hoolduses (nii veoauto kui ka sõiduauto) aastaid. Lisaks veel muude tööstusseadmete hoolduses diagnostik elektrikuna ja olen köögipoolega väga hästi kursis. Samuti olen näinud väga palju erinevaid kliente ja erinevaid töölisi.
Osad otsivad vigu umbkaudu juppe vahetade, teised otsivad välja nii palju infot (skeeme jms) kui võimalik ja analüüsivad viga/sümtopmeid põhjalikult.
Ise olen juppe vahetanud umbkaudu pimesi ühel korral. See oli tööstusseadmega, kus klient ütles, et mul pole aega oodata millal sa vea üles leiad. Vaheta järjest kõik jupid välja, mis vähegi kahtlased tunduvad ma maksan kõik kinni lihtsalt seisaku aeg maksis oluliselt rohkem kui mõni varuosa ja sümptomite analüüsimiseks aega ei olnud. Teistel juhtudel kui osa vahetus tulemusi ei andnud vahetasin tagasi ja otsisin edasi. Klient ei pea minu kooli raha kinni maksma vaid eeldab, et minu juurde tulles on minu kooli raha juba makstud ja ma tean mida ma teen.
Mõne vea otsinguga tõepoolest oli ikka väga palju tegemist kuid ei tellinud ma mitte kunagi umbropsu kliendile mitmete ja mitmekümnete tuhandete eest varuosi.
99% juhtudest on tegemist väheste kogemustega/teadmistega, laiskusega ja sümptomite ebapiisava analüüsiga. Sest ei ole ju võimalik, et sümptomid on täpselt samad küünlajuhtmete, jagajakaane, rootori, bensupumba rikke ja kati ummistuse korral ja neid ole võimalik kontrollida eristada lihtsate testidega.
Oma kogemustele toetudes väidan, et tegemist on ebapädevusega või totaalse laiskusega. Vahetatud varuosad tuleb kliendi nõudmisel koheselt tagastada kliendile, kuna need on kliendi omad.
Veaotsingu töötunde tuleb kliendile kirjutada ka oma südametunnistust (mõnel küll see puudub) ja sisetunnet kuulates. Sest klient ei ole kohustatud sinu õpinguid täies mahus kinni maksma.
Ei tea AA siseelust midagi aga reeglina kala mädaneb peast. Ühes veooauto hoolduses oli nii, et kui garantii all olev auto tuli hooldusesse siis oli töömehele vastav tasu vastavalt, mis hooldusega tegemist oli. Kui aga näiteks määrdenippel määret sisse ei võtnud ja tuli detail lahti võtta puhastada ja kokku tagasi panna siis selle eest töömees raha ei saanud. Ja ei salga sai klient ka minu käest sitta tööd st tegin nipli otsa määrdega kokku ja oligi kõik. Pole minuasi tasuta mitu tundi tööd teha. Kuigi mulle selline käitumine on totaalselt vastu karva aga teha polnud midagi.
St alati ei saa kuskil hoolduses olevat töömeest süüdistada vahest on tänu bossidele teenuse kvaliteet olematu. |
22.02.2010 at 13:53 |
|
Jesper |
Split: mitte teemasse jutt AA kommentaaridest
Yeah, ma olen seda vist juba korra kirjutanud, aga nõustun eelneva postiga 100% - ma saaks aru kui ma läheks ja korjaks mingi kutseka õuelt pundi kokku, viiks nad oma garaaži, pakuks suppi ja ütleks et nonii, otsime nüüd viga. Et siis tõesti võibolla läheb mõni lambda või MAF koolirahaks enne kui tõelise vea põhjuseni jõutakse. Samas kui firma teeb reklaami et neil on diagnostika, siis ma eeldan endapoolse sisendi "siin on mittetöötav auto" peale ühte kahest võimalikust väljundist:
1. korras auto jaoks on vaja vahetada x (y, z), maksab n krooni ja võtab m tundi
2. me ei jaga seda marki
See, kust otsast kala konkreetsel juhul täpselt mädaneb, ei ole nagu nii tähtis. Loomulikult on alati üllatusi, aga normaalse käibega firma suudab enamvähem hinnata, mis tõenäosusega üllatused esinevad, ja moosi ühtlaselt kogu kliendibaasile laiali määrida - kui ma kliendina teeninduses käin, siis ma tegelikult ei pruugi autodest üldse nii palju teada, et aru saada miks üks määrdenippel võtab 25 sekki ja teine 2 tundi, seega sellise jackpoti puhul on lahkarvamused kerged tekkima. Kui hambaarst teil kogemata terve hamba välja tõmbab, siis olete ka ju pahased, mis siis et ta seda suure tõenäosusega meelega ei teinud.
St kui sina töömehena minu auto määdenipliga nii teed, siis minu viha koondub just konkreetselt sinu pihta - mis siis et objektiivselt on situatsioon arusaadav. Ma näiteks olen paranoilise inimesena viimase seitsme aasta jooksul kõigi oma autode piduritööd ise teinud, just selliste lugude tõttu. Ei viitsiks mingi firma töökorralduse omapärade tõttu olla situatsioonis kus pedaal kolks põhja käib ja betoon läheneb 50 m/s
____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO |
22.02.2010 at 14:22 |
1 edit. Last edited 22.02.2010 at 14:28 by Jesper
|
Madlobster |
Split: mitte teemasse jutt AA kommentaaridest
quote: Jesper:
St kui sina töömehena minu auto määdenipliga nii teed, siis minu viha koondub just konkreetselt sinu pihta - mis siis et objektiivselt on situatsioon arusaadav. Ma näiteks olen paranoilise inimesena viimase seitsme aasta jooksul kõigi oma autode piduritööd ise teinud, just selliste lugude tõttu. Ei viitsiks mingi firma töökorralduse omapärade tõttu olla situatsioonis kus pedaal kolks põhja käib ja betoon läheneb 50 m/s
Sina reeglina ei teagi, kes su auto kallal oli seal. Küsimus oli siis garantii alla olevates autodes (millede osakaal kogu töödest oli üsna suur) neil siis ei saanud kliendile arvet kirjutada ja tehasega olid sitad kokkulepped garantii tööde tasustamise osas.
Kui sa tood oma vana auto siis sai ikka kliendile helistatud ja jutt ära räägitud ja siis oli kliendi otsustada, kas võtame detaili lahti või piisas talle ka väljaspoolt määrdesest niplist. Aga paljud hooldusmehed tegid ka siis ainult nipli otsa taavetiga kokku ei viitsitud mässama hakata. Sellist suhtumist olen ise ka palju kliendina saanud. |
22.02.2010 at 15:13 |
|
Wolle |
Split: mitte teemasse jutt AA kommentaaridest
quote: Jesper: Ma näiteks olen paranoilise inimesena viimase seitsme aasta jooksul kõigi oma autode piduritööd ise teinud, just selliste lugude tõttu. Ei viitsiks mingi firma töökorralduse omapärade tõttu olla situatsioonis kus pedaal kolks põhja käib ja betoon läheneb 50 m/s
Mitte, et ma trolli toita tahaks aga kui tihti liigud sa oma autodega (BMW jätame välja hetkel) 180 km/h?
____________________________
Maalt ja mälestusega hobusest
Ford. At least they circled the problem. |
22.02.2010 at 15:19 |
|
tfr |
Split: mitte teemasse jutt AA kommentaaridest
quote: Madlobster:Sina reeglina ei teagi, kes su auto kallal oli seal.
CityMotorsis igatahes on kõigil töö tüüpi ridadel arve peal ka tegija nimi kirjas. |
22.02.2010 at 15:31 |
|
Jesper |
Split: mitte teemasse jutt AA kommentaaridest
quote: Wolle:
Mitte, et ma trolli toita tahaks aga kui tihti liigud sa oma autodega (BMW jätame välja hetkel) 180 km/h?
No ühe reisi aastas autosõbralikku riiki olen ikka üritanud teha. Ja kui ootamatult rajale lastakse ning vale vanker parajasti all on, siis ei pirtsuta
Anoh ei olnud plaanis suurustada või trollida, ma olen nii mõttetu vend, et ei tasu end üldse häirida lasta. Vahet pole kas 80, 180 või 280, veidi ebameeldiv situatsioon on see ikka.
____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO |
22.02.2010 at 15:33 |
2 edits. Last edited 22.02.2010 at 15:35 by Jesper
|
partel |
Split: mitte teemasse jutt AA kommentaaridest
Nojah, konkreetse firma või töötaja kirumise kõrval võiks vähe üldisemalt ka asja üle mõelda.
Uuemad autod on ju üsnagi ratastel arvutid jm keerulised. Eriti ju ei remonditagi enam, vahetatakse kõik välja lihtsalt. Terved uued sõlmed + töö võib päris korralik summa tulla.
Selles mõttes, et kuivõrd tavainimene suudab seda kinni maksta. Ehk võib juhtuda, et tavainimesel hakkab auto ülalpidamine üle jõu käima. Garantii pole ju igavene...
Kas autotootjad on saaginud oma oksa ülikeeruliseks ajamisega, mistõttu kliendid kaovad?
____________________________
_ |
22.02.2010 at 16:01 |
|
vvt |
Split: mitte teemasse jutt AA kommentaaridest
quote: Madlobster: Olen ise töötanud auto hoolduses (nii veoauto kui ka sõiduauto) aastaid. Lisaks veel muude tööstusseadmete hoolduses diagnostik elektrikuna ja olen köögipoolega väga hästi kursis. Samuti olen näinud väga palju erinevaid kliente ja erinevaid töölisi.
Osad otsivad vigu umbkaudu juppe vahetade, teised otsivad välja nii palju infot (skeeme jms) kui võimalik ja analüüsivad viga/sümtopmeid põhjalikult.
Ise olen juppe vahetanud umbkaudu pimesi ühel korral.
Sa tundud siis edu retsepti teadvat? Selle jutu järgi peaksid ammu rikas mees olema (ja enamike autoomanike ihumehhaanik)? On jäänud vaid üksainus probleem (mis negatiivse lahendi korral osutub fataalseks) - kuidas selline tegemine ka majanduslikult välja veab? Eriti arvestades tõsiasja, et teenindus ei ela mitte töötundide rahast, vaid varuosade kasumist?
Mina nt arvan, et ideaalset, ainult hädavajalikku vahetavat teenindust ei sünnigi maarjamaal - põhjusel, et siis peab su tunnihind olema konkurentidest nii poole kallim ja sul poleks ühtegi klienti. Või moodustavad sihtgrupi need, kes on oma auto parandamise saagadega tupikusse jooksnud. Sest keskmine rott tänavalt ajab näpuga tunnihindu taga ja võimalusel jookseb kohale teemade "jõulude ajal ostetud osade paigaldus tasuta" peale. Ja keskmine rahakotiomanik ei orienteeru kahjuks autoasjanduses sellisel tasemel, et saada aru, mis vahetati asja pärast ja mis mitte. Enamus vaatab ainult arve summat.
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
22.02.2010 at 16:53 |
1 edit. Last edited 22.02.2010 at 16:55 by vvt
|
kkerem |
Split: mitte teemasse jutt AA kommentaaridest
quote: vvt:
Mina nt arvan, et ideaalset, ainult hädavajalikku vahetavat teenindust ei sünnigi maarjamaal - põhjusel, et siis peab su tunnihind olema konkurentidest nii poole kallim ja sul poleks ühtegi klienti. Või moodustavad sihtgrupi need, kes on oma auto parandamise saagadega tupikusse jooksnud. Sest keskmine rott tänavalt ajab näpuga tunnihindu taga ja võimalusel jookseb kohale teemade "jõulude ajal ostetud osade paigaldus tasuta" peale. Ja keskmine rahakotiomanik ei orienteeru kahjuks autoasjanduses sellisel tasemel, et saada aru, mis vahetati asja pärast ja mis mitte. Enamus vaatab ainult arve summat.
1) Keskmine rott on järelikult tark rott. Mina vaatan päris palju, kuhu ja kui palju ma kulutan. Ja vahet ei ole, kas ma olen vähe või palju kulutanud, ma tahan saada pakutavat teenust. Mind absoluutselt ei koti, kas 50% odavama teenuse pakkuja on eeldanud, et nad pakuvad saasta teenust või toodet. Kui see osutub saastaks, siis seda tehakse nii kaua, kui ma olen saanud lubatud/pakutud teenuse lubatud/pakutud hinna eest. Aga mul on hea meel, et sa ei ole keskmine rott ja kulutad kõikide asjade ostmiseks mõttetult palju raha, keegi peab majandust, ilmselt/kahjuks küll sisemajandust elavdama.
2) Teine teema on see tulubaas. Iga ettevõtte juht teab, et on alati võimalus, et mingi teenuse pakkumiseks tuleb kulutada rohkem. See on juba vaikimisi sisse pandud, mõni eeldab 20% kasumit mõni 15% ja nad selle ulatuses saavad ka mängida. Kui nüüd juhtub, et on "ma ei tea, mis ma nüüd tegema pean, aga teen siiski" töid rohkem kui 5% kogutöödest, siis on ilmselt tööjõuvahetust vaja.
3) Eestis on palju "nokitseme" garaaže, kus ongi teenuseks juppide vahetus. Ehk sa maksad katsetamise eest. See on eraldi teenus lihtsalt. Aga need kohad ka ei luba, et me su lonkava auto mootori käima paneme, sa pead neile ise kirjeldama, mida ja kuidas vaja teha on.
____________________________
-------------------
Ford Maveric/Escape (gone), Subaru Forester (gone), Jeep GC '03 (gone), xj Limited '91 (gone), xj Pioneer '89 (gone)
|
22.02.2010 at 17:28 |
|
Madlobster |
Split: mitte teemasse jutt AA kommentaaridest
quote: vvt: quote: Madlobster: Olen ise töötanud auto hoolduses (nii veoauto kui ka sõiduauto) aastaid. Lisaks veel muude tööstusseadmete hoolduses diagnostik elektrikuna ja olen köögipoolega väga hästi kursis. Samuti olen näinud väga palju erinevaid kliente ja erinevaid töölisi.
Osad otsivad vigu umbkaudu juppe vahetade, teised otsivad välja nii palju infot (skeeme jms) kui võimalik ja analüüsivad viga/sümtopmeid põhjalikult.
Ise olen juppe vahetanud umbkaudu pimesi ühel korral.
Sa tundud siis edu retsepti teadvat? Selle jutu järgi peaksid ammu rikas mees olema (ja enamike autoomanike ihumehhaanik)? On jäänud vaid üksainus probleem (mis negatiivse lahendi korral osutub fataalseks) - kuidas selline tegemine ka majanduslikult välja veab? Eriti arvestades tõsiasja, et teenindus ei ela mitte töötundide rahast, vaid varuosade kasumist?
Mina nt arvan, et ideaalset, ainult hädavajalikku vahetavat teenindust ei sünnigi maarjamaal - põhjusel, et siis peab su tunnihind olema konkurentidest nii poole kallim ja sul poleks ühtegi klienti. Või moodustavad sihtgrupi need, kes on oma auto parandamise saagadega tupikusse jooksnud. Sest keskmine rott tänavalt ajab näpuga tunnihindu taga ja võimalusel jookseb kohale teemade "jõulude ajal ostetud osade paigaldus tasuta" peale. Ja keskmine rahakotiomanik ei orienteeru kahjuks autoasjanduses sellisel tasemel, et saada aru, mis vahetati asja pärast ja mis mitte. Enamus vaatab ainult arve summat.
No usun, et neid edu retsepte teavad ka siin paljud teised. Ja pole seal nii müstilist midagi. Tasu peab olema õiglane ja töömees koolitatud ja motiveeritud. Või ma ei saa aru mida sa öelda tahad, et ongi normaalne totakalt juppe vahetada kuni käima hakkab? Sellisel juhul kui seda normaalseks pead siis võid julgelt oma auto iga probleemiga minu juurde tuua
Ideaali ei olegi võimalik saavutada alati leidub keegi kes pole rahul selle või tollega. Aga keskmisest kõrvale kaldeid nii paremuse kui ka halvemuse suunas pannakse tähele ja eks tehakse vastavalt omad järeldused ja otsused. |
22.02.2010 at 17:34 |
|
partel |
Split: mitte teemasse jutt AA kommentaaridest
Küsimus: miks kõik need nn ebakompetentsed/ebakvaliteetsed/laisad/etc soss-sepad pole pankrotti läinud?
Tegemist pole ju riigiasutustega, mis relva ja vangla ähvardusel saavad sundida inimesi saasta teenust tarbima?
Äkki kliente siiski leidub? Kiruvad, mis kiruvad, aga vähemalt hind on odav (vähemalt esmapilgul).
IMHO on kahjuks väga vähesed nõus maksma kvaliteedi eest, erinevatel põhjustel. Samuti on "kõrgelt koolitatud" pisut imelik. Kuivõrd saab Eestis koolituse olemasolust üldse rääkida? Pigem on nii, et oskused sõltuvad konkreetse töötaja viitsimisest aega pühendada enesetäiendamisele/kodutöö tegemisele, mis ei ole üldse väike vaev. S.t. pigem ollakse ikka iseõppijad. Samuti on see rohkem oma lõbu, kuna klient ei ole nõus maksma või üldse puudubki turunõudlus vastava kõrge kvalifikatsiooni järele.
Ja arvestades, mis maailmas toimub või võib toimuma hakata, siis paranemissesse suhtun väga pessimistlikult, suurema tõenäosusega läheb veelgi halvemaks...
Kirutakse küll, aga peaasi, et hästi odav oleks.
____________________________
_ |
23.02.2010 at 09:54 |
|
vvt |
Split: mitte teemasse jutt AA kommentaaridest
Justnimelt. Eestis pole keegi valmis maksma kvaliteedi eest, 99% üritab läbi saada võimalikult odavalt. Sestap on ka enamike ( mh probleeme tekitavate) töökodade eksistents kenasti kindlustatud ka lähitulevikus. Ja kui keegi avab töökoja ja garanteerib 100,00% kõikide probleemide lahendamise esimesel katsel, siis ilmselt on tal pankrot kindel. Esiteks tema hind saab olema väga-väga kallis ("ja ükski raha lugeda oskav ja teenust nõudev tark rott" sinna ei lähe) ja teiseks tõmbavad sellised kohad ligi probleemseid autosid, millega mujal hakkama ei saada. Nendega läheb palju aega ja tulemus pole kindel, kuid majandamiseks on vaja müüa võimalikult suur kogus teenust ja kaupu ajaühikus, sest töökoja püsikulud on enamasti justnimelt ajas väljendatavad. Seepärast pole sellist töökoda Eestis tänini sündinud ega ilmselt ei sünni kah.
Siin on lihtsalt (nagu alati) palju toredaid inimesi särki rebimas ja iga võimalikul juhul lõugu laiutamas - kes arvavad, et nad teavad. Tegelikult nad ei tea.
Panen siia ühe nädala pärli eelmisest postist
quote: Kirutakse küll, aga peaasi, et hästi odav oleks.
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
23.02.2010 at 10:37 |
3 edits. Last edited 23.02.2010 at 10:44 by vvt
|
|