Poster |
Message |
partel |
Split: Keredüno mõõtetulemused automaatkasti korral
Milline düno see üldse on?
Mida seal mõõdetakse ja mida tuleb arvutada?
Kuidas saab 1 bariga 1400 Nm?
____________________________
_ |
16.05.2010 at 18:00 |
|
VKM |
Split: Keredüno mõõtetulemused automaatkasti korral
Kostivere dyno, kus mõõdetakse reaalselt ratastele kanduvat väänet, mis teisendati mootori väändeks(pluss 20%) ja kasutusel on etanool, mis suurt väänet soodustab. Mõõtmise algusest tekitasime mootorile 3500 pöörde pidur-lukuga koormuse, mis tõstis rõhu ülesse ja alles siis vabastatakse dyno pidur, mis lubab mõõtmist alustada.
Kuna seadistamine jäi pooleli, siis hetkel on autol 3500rpm juures 1400nm , mis langeb pöörete tõustes 700nm,le. Kuid võimsus püsib pöörete vahemikus suurusjärgus sama. Seda kõike saab suurema rõhu ja süütetabeliga veidi nihutada, kuid alles siis, kui reaalne vajadus on.
Põhimõtteliselt on GN,il 1bar juures sama vääne, mis meie Nissanil 2bar,i juures
____________________________
Nissan 300zx Best ET 1/4 6.63sek 338km/h
www.vkmmotors.ee
Dynotuning
Haltech ECU
Hoosier tires |
16.05.2010 at 18:38 |
|
Fog |
Split: Keredüno mõõtetulemused automaatkasti korral
quote: partel: Milline düno see üldse on?
Mida seal mõõdetakse ja mida tuleb arvutada?
Kuidas saab 1 bariga 1400 Nm?
Mõõdetakse rummu kiirust ja torki, ehk nende korrutis ehk vatikilod on õiged, muu tuleb arvutada.
Pärast aju logidega kokku viimist, ehk konverteri "välja arvutamist":
1100Nm@4500-5150
825hp@6050. Siit maalt hakkasid ka probleemid süütega ning võimsus kukkuma.
____________________________
'84 Fiero 4.5T mängimiseks
Eesti esimene dragster, eiteamilleks? |
16.05.2010 at 18:50 |
|
partel |
Split: Keredüno mõõtetulemused automaatkasti korral
No siis pole momendikõveraga suurt midagi peale hakata.
Hüdrotrafo on ju vahel, mis kordistab momenti, mida suurem pöörete erinevus on. Kohaltvõtul võib näiteks 2 olla. 3500 puhul kindlasti üle 1 kui stall on märgatavalt kõrgem.
Ise olite transbrake'iga 7200 piirajas ju?
Kas mootor siis kohe ei hüpanud 7000+ vms?
Samuti võiks mõelda, et kui tavalisel N/A mootoril on selline ümmargune nr 100 Nm/L, et kuidas 1 bariga tuli järsku way üle 300?
Ja BTW
* pöörlemiskiirust ei saa mõõta
* pöördemomenti ei saa mõõta
Samuti ei saa mõõta võimsust ega auto kiirust.
____________________________
_ |
16.05.2010 at 19:38 |
|
vlzman |
Split: Keredüno mõõtetulemused automaatkasti korral
quote: partel: No siis pole momendikõveraga suurt midagi peale hakata.
Hüdrotrafo on ju vahel, mis kordistab momenti, mida suurem pöörete erinevus on. Kohaltvõtul võib näiteks 2 olla. 3500 puhul kindlasti üle 1 kui stall on märgatavalt kõrgem.
Ise olite transbrake'iga 7200 piirajas ju?
Kas mootor siis kohe ei hüpanud 7000+ vms?
Samuti võiks mõelda, et kui tavalisel N/A mootoril on selline ümmargune nr 100 Nm/L, et kuidas 1 bariga tuli järsku way üle 300?
Ja BTW
* pöörlemiskiirust ei saa mõõta
* pöördemomenti ei saa mõõta
Samuti ei saa mõõta võimsust ega auto kiirust.
Ja öelda tahad sa sellega mida......?
____________________________
Buick Century GS Stage 1
Buick Grand National Stage 2
Go Fast with Class! |
16.05.2010 at 19:54 |
|
VKM |
Split: Keredüno mõõtetulemused automaatkasti korral
See konverter ei libise mitte grammigi läbi peale seda, kui olin 3500 pöördel selle koormusega lukku lasknud.
pöörete erinevus oli pingi ja mootori vahel vaid tühine 50rpm,i ja seega mingit moonutamist ei olnud. Oli üllatus mullegi ja graafikut saab parteli meelehärmiks üksühele analüüsida ja usaldada.
Seega kõik mis jõudis pingini, jõuab ka betoonile!!
____________________________
Nissan 300zx Best ET 1/4 6.63sek 338km/h
www.vkmmotors.ee
Dynotuning
Haltech ECU
Hoosier tires |
16.05.2010 at 20:48 |
1 edit. Last edited 16.05.2010 at 20:51 by VKM
|
partel |
Split: Keredüno mõõtetulemused automaatkasti korral
Mis lukkudest jutt käib. Dünolukk? Turbiinilukk? Mõlemad
____________________________
_ |
16.05.2010 at 20:58 |
|
VKM |
Split: Keredüno mõõtetulemused automaatkasti korral
loe veelkord minu postitus läbi ja saad akki isegi aru. Mina sinu postitusest aru ei saanud kahjuks isegi peale kolmandat korda lugemist
____________________________
Nissan 300zx Best ET 1/4 6.63sek 338km/h
www.vkmmotors.ee
Dynotuning
Haltech ECU
Hoosier tires |
16.05.2010 at 21:03 |
|
vlzman |
Split: Keredüno mõõtetulemused automaatkasti korral
quote: partel: Mis lukkudest jutt käib. Dünolukk? Turbiinilukk? Mõlemad
Tabalukk, too oma eelmise postituse point ka välja, arusaamatu lahm muidu.
____________________________
Buick Century GS Stage 1
Buick Grand National Stage 2
Go Fast with Class! |
16.05.2010 at 21:25 |
|
partel |
Split: Keredüno mõõtetulemused automaatkasti korral
Küsimine pole vast lahmimine. Mina eeldasin, et turbiinilukku pole, ma ei tea kas on?
Eks ootan siis ära MAP logi.
Mis muidu võib olla segadust tekitas, siis:
Pöörlemiskiirust ei saa mõõta. Pöördeid saab loendada ja aega mõõta, millest arvutatakse pöörlemiskiirus.
Pöördemomenti ei saa mõõta, seda saab samuti arvutada.
Auto kiirust ei saa mõõta, saab mõõta teepikkust ja aega, millest arvutatakse kiirus.
See pigem üldiseks infoks oli, BTw.
____________________________
_ |
16.05.2010 at 21:50 |
|
partel |
Split: Keredüno mõõtetulemused automaatkasti korral
Tegin mõned ebateaduslikud arvutused:
Etanool - C2H5OH + 3O2 -> 2CO2 + 3H2O
Stoich A/F - 9:1
Kütteväärtus - 30 MJ/kg
Töömaht 3,8L
M - 1400 Nm
1400 Nm tähendab, et 1 m õla korral on jõud 1400 N.
Ehk ühe mootoripöörde kohta tehtud töö W = 1400 * 2 * PI = ca 8800 J.
Arvestades, et ottomootori kasutegur on kehvake, võtaks isegi lahkesti 35%.
Ehk tegelikult vaja 8800/0,35 = 25 KJ.
Selleks on vaja kütust põletada 25000/30000000 = 0,83 grammi 1 pöörde kohta.
Õhku on vaja 0,83 * 9 = 7,5 g.
3,8 L mootorist käib 1 pöördega läbi pool ehk 1,9 L.
Ehk õhu tihedus peaks olema 7,5/1,9 = u. 4 g/L
Sattus mingi tabel ette, 4 g/L on 0,025 lb/ft3 ja psi on gauge (näidiku ehk boost, mitte absoluut).
http://www.engineeringtoolbox.com/air-temperature-pressure-density-d_771.html
Ehk boost peaks olema üle 2,5 bar...
____________________________
_ |
03.06.2010 at 08:25 |
|
Fog |
Split: Keredüno mõõtetulemused automaatkasti korral
quote: partel: Tegin mõned ebateaduslikud arvutused:
Kui kasutaksid õigeid algandmeid, siis oleks sellest midagi kasu kah.
a) töömaht on 4.5L
b) kasuta aju logist saadud reaalpöördeid(4500) ja ka tänu sellele väiksemat pöördemomendi numbrit(1100).
Tulemus kukub 0.8bar kanti
____________________________
'84 Fiero 4.5T mängimiseks
Eesti esimene dragster, eiteamilleks? |
03.06.2010 at 09:06 |
|
partel |
Split: Keredüno mõõtetulemused automaatkasti korral
1100/1400*38/45 = 66%
Algandmetessegi sisse visates tuleb 0.165 lb/ft3, mis kisub ikka rohkem 2 bar poole...
250 Nm/L tahab ikka pisut boosti ka.
____________________________
_ |
03.06.2010 at 12:03 |
|
vlzman |
Split: Keredüno mõõtetulemused automaatkasti korral
Njah ei oska kogu selle matemaatika kohta muud öelda, kui seda, et kui viskasin koos väga paljude muutujatega andmed valemisse, siis eelmisel aastal oleks ma pidanud sõitma 8.4, paraku reaalsus teine ehk mott.
Elu on elu Pärtel ja kahjuks pole võimalik kõike elus matemaatika abil seletada.
Suures osas ilmselt on tegu tõese infoga, aga siiski üks-ühele ei saa kunagi arvutusi võtta.
____________________________
Buick Century GS Stage 1
Buick Grand National Stage 2
Go Fast with Class! |
03.06.2010 at 13:08 |
|
|