register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
ukraina
tqhq.ee foorum : Vaba teema : Liising ja registrimassi vähendamine   1 2  
Poster Message
Fog
 
Liising ja registrimassi vähendamine
Kas keegi on kokku puutunud?
Oma suureks üllatuseks sain just liisingust negatiivse vastuse sellise asja kohta.


____________________________
'84 Fiero 4.5T mängimiseks
Eesti esimene dragster, eiteamilleks?
06.08.2010 at 10:45
Riho
Liising ja registrimassi vähendamine
quote:
Fog: Kas keegi on kokku puutunud?
Oma suureks üllatuseks sain just liisingust negatiivse vastuse sellise asja kohta.


Ma arvan, et liisingutädi ei saanud arugi, millest sa räägid. Nad pahatihti ei ole kõige teravamad pliiatsid pinalis. Kui auto väljaostu arvet ei suuda Swedbank ja ka Nordea liising väljastada, mis siis ebastandartsetest asjadest rääkida.

Mis liisinguga suhtlesid?
06.08.2010 at 13:25
Fog
 
Liising ja registrimassi vähendamine
quote:
Riho:Ma arvan, et liisingutädi ei saanud arugi, millest sa räägid. Nad pahatihti ei ole kõige teravamad pliiatsid pinalis. Kui auto väljaostu arvet ei suuda Swedbank ja ka Nordea liising väljastada, mis siis ebastandartsetest asjadest rääkida.

Mis liisinguga suhtlesid?
Swed.iga. Ning juristi arvamus oli, et nemad "seaduseaukude kasutamisega" kaasa ei lähe.
Nagu WTF, see on täiesti tavaline praktika 3500 Ram-ide, Hummerite jmt-ga.
Minupuhul oli vajalik 2190 täismass pigistada 2000 reg massi peale, et saada ilma E-katita 1500kg käru vedada.

Täiesti legaalne tegevus, kuid "omaniku nõusolekut" selleks vaja.

____________________________
'84 Fiero 4.5T mängimiseks
Eesti esimene dragster, eiteamilleks?
06.08.2010 at 14:17
Märt
Liising ja registrimassi vähendamine
quote:
Fog:
quote:
Riho:Ma arvan, et liisingutädi ei saanud arugi, millest sa räägid. Nad pahatihti ei ole kõige teravamad pliiatsid pinalis. Kui auto väljaostu arvet ei suuda Swedbank ja ka Nordea liising väljastada, mis siis ebastandartsetest asjadest rääkida.

Mis liisinguga suhtlesid?
Swed.iga. Ning juristi arvamus oli, et nemad "seaduseaukude kasutamisega" kaasa ei lähe.
Nagu WTF, see on täiesti tavaline praktika 3500 Ram-ide, Hummerite jmt-ga.
Minupuhul oli vajalik 2190 täismass pigistada 2000 reg massi peale, et saada ilma E-katita 1500kg käru vedada.

Täiesti legaalne tegevus, kuid "omaniku nõusolekut" selleks vaja.


Selle E kati saamine pole ju "rocket science" ? Kulud kokku olid 3200 autokoolile, 1200 ARK ja 800 eksamiauto rendile. Eila sain siis sõidueksami kah sooritatud. Mul oli auto registri mass 3000, seeha ei saanud ka statoili käru vedada. Nüüd võin järgi võtta 3946 kg piduritega :)

uuest aastast muutub ju kogu kord, seega need vähendused eriti sind edasi ei aita.

____________________________
..
Saab 900 cabrio
..
06.08.2010 at 14:26
Fog
 
Liising ja registrimassi vähendamine
Hmm, uues liiklusseaduses on asi vastupidi lahjemaks läinud...
B - B-kategooria auto koos haagisega, mis ei ole kerghaagis, kusjuures autorongi tegelik mass ei ületa 3500 kg

E-katita peab olema võimalik sõita, kuna ma ei kavatse võistlustele ja tagasi koguaeg ise roolis olla, ja kõikidele mehhaanikutele ma e-katti tegema ka ei hakka.



____________________________
'84 Fiero 4.5T mängimiseks
Eesti esimene dragster, eiteamilleks?
06.08.2010 at 14:44
Jesper
 
Liising ja registrimassi vähendamine
Ei ole lahjemaks läinud, kangemaks on läinud:
quote:
3) B – auto, mille lubatud täismass ei ületa 3500 kilogrammi ja millel peale juhikoha ei ole rohkem kui kaheksa istekohta; sama auto koos kerghaagisega või koos haagisega, mis ei ole kerghaagis, kusjuures autorongi lubatud täismass ei ületa 3500 kilogrammi; sama auto koos haagisega, mille lubatud täismass ületab 750 kilogrammi, kusjuures autorongi lubatud täismass ületab 3500 kilogrammi, kuid ei ületa 4250 kilogrammi, tingimusel et sellise auto ja haagise ühendi juhtimisõigus on saadud pärast vastava sõidueksami sooritamist;

Juhin tähelepanu terminile "täismass". Registrimassid enam ei määra sõiduki kategooriat, v.a. üleminekuaeg 3500 peale alla tõmmatud C-kati autodele kuni 2016.

Samas veduri tühimassi ületamise nõue on ära kadunud, mis natuke avardab võimalusi. Näiteks VW Passat on üks võimalik lahendus sinu pakutud algülesandele.

Link ka seadusele, ärge lugege igasugu Autolehtedest ja mujalt rämpskirjandusest asju millel on teie jaoks reaalne rahaline mõju: http://www.riigiteataja.ee/ert/act.jsp?id=13335732

____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
06.08.2010 at 15:07 1 edit. Last edited 06.08.2010 at 15:10 by Jesper
hents99
  
Liising ja registrimassi vähendamine
Ilma E-kat`ita on 3500kg ju kogu autorongi TEGELIK mass kokku. Kui sul on näiteks auto 2000kg ja käru 1500kg, siis käruga sa reaalselt midagi vedada ei võigi ju. Või jäi mulle midagi autokoolis selgusetuks, sest teoorias kahjuks ei olnd aega käia.

Ise tegin just mõni aeg tagasi käru lube, igaks juhuks muidugi C+CE kati juurde. Ei olnd enam tahtmist poolitsatega jännata, kes iga käruvedamist kontrollida tahtsid.

____________________________
Hobitehnika mehaanika, elektroonika ning nende seadistamine - kõik ühes kohas.
06.08.2010 at 18:21
Jesper
 
Liising ja registrimassi vähendamine
Tegelik mass ei puutu asjasse, senikaua kuni ta ei ületa täismassi - aga see on juba teine rikkumise liik. 1500kg täismassiga käruga saab reaalselt vedada ~1200kg autot.

Autokoolis käimine pole vajalik, piisab kui lugeda läbi minu poolt tsiteeritud lõik uuest Liiklusseadusest :) Aga see hakkab kehtima 01.01.2011, hetkel on veel veidi teised reeglid.

____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
06.08.2010 at 18:36 2 edits. Last edited 06.08.2010 at 18:38 by Jesper
VANFAN
 
Liising ja registrimassi vähendamine
quote:
3) B – ... autorongi lubatud täismass ületab 3500 kilogrammi, kuid ei ületa 4250 kilogrammi, tingimusel et sellise auto ja haagise ühendi juhtimisõigus on saadud pärast vastava sõidueksami sooritamist;
Kas keegi teab ka,et kuidas ja kus seda sõidueksamit teha saab?
07.08.2010 at 09:29
tarmo4x4ee
Liising ja registrimassi vähendamine
quote:
Mul oli auto registri mass 3000, seeha ei saanud ka statoili käru vedada. Nüüd võin järgi võtta 3946 kg piduritega :)
Paluks mitte levitada väärinfot. "Statoili käru" (kuigi Statoil vist ei rendi juba aastatid kärusid, aga see selleks :) ) all ilmselt mõeldi kerghaagist.
Ja kerghaagist (liiklusseaduse järgi kuni 750 kg registrimassiga haagis) võib vedada suvalise B kategooria autoga (kuni 3500 kg registrimass) ka praegu.

Ehk siis B kategooriaga tohib sõita autoga, mille registrimass on 3500 kg ja kerghaagis (kuni 750 kg registrimassiga) järel.
07.08.2010 at 20:53
anryo
Liising ja registrimassi vähendamine
Uus seadus on jah tehtud selliselt, et praegu ainult KERGHAAGISE puhul lubatud 4250kg (3500 + 750), oleks võimalik ka muu haagise puhul, mis EI OLE kerghaagis. St, et kui on ütleme 1000kg haagis ja auto on 3200kg, siis praegu saab seda vedada vaid E-katiga, uue seaduse puhul aga ka B-katiga, kui see müstiline eksam tehtud.

____________________________
We live in a poor neighbourhood - we can only afford to drive old cars.
08.08.2010 at 15:04 1 edit. Last edited 08.08.2010 at 15:04 by anryo
Fog
 
Liising ja registrimassi vähendamine
3) B – auto, mille lubatud täismass ei ületa 3500 kilogrammi ja millel peale juhikoha ei ole rohkem kui kaheksa istekohta; sama auto koos kerghaagisega või koos haagisega, mis ei ole kerghaagis, kusjuures autorongi lubatud täismass ei ületa 3500 kilogrammi; sama auto koos haagisega, mille lubatud täismass ületab 750 kilogrammi, kusjuures autorongi lubatud täismass ületab 3500 kilogrammi, kuid ei ületa 4250 kilogrammi, tingimusel et sellise auto ja haagise ühendi juhtimisõigus on saadud pärast vastava sõidueksami sooritamist;

Ehk siis tuleb müstilist eksamit tegema hakata


____________________________
'84 Fiero 4.5T mängimiseks
Eesti esimene dragster, eiteamilleks?
08.08.2010 at 17:16 1 edit. Last edited 08.08.2010 at 18:17 by Fog
Jesper
 
Liising ja registrimassi vähendamine
Kust kohast sa selle tegeliku massi jutu kopeerisid?

____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
08.08.2010 at 17:38
Fog
 
Liising ja registrimassi vähendamine
quote:
Jesper: Kust kohast sa selle tegeliku massi jutu kopeerisid?
Eelnõu tekstist, aga nüüd riigiteatajast kontrollides pole seda sees:(
Editin oma eelnevat segaduste vältimiseks.

Edit: Kuna hakkabki see täismassi teema peale(EU algdokumendis "authorized mass" aga Eesti "filoloogid" selle täismassiks tõlkinud), millest on ka enne juttu olnud, siis saatsin just igatahes õiguskantslerile avalduse selle kohta, vaatame, mis saama hakkab.

____________________________
'84 Fiero 4.5T mängimiseks
Eesti esimene dragster, eiteamilleks?
08.08.2010 at 18:16 1 edit. Last edited 08.08.2010 at 20:21 by Fog
Draal
 
Liising ja registrimassi vähendamine
quote:
tarmo4x4ee:

...Ja kerghaagist (liiklusseaduse järgi kuni 750 kg registrimassiga haagis) võib vedada suvalise B kategooria autoga (kuni 3500 kg registrimass) ka praegu.

....

Ega ikka ei tohi kyll vedada iga autoga seda kerghaagist. Tehnilsse passi kirjutatud mis massiga haagist vedada tohid ja enamustel sõiduautodel on ilma piduriteta haagise lubatud suurim mass alla 750kg. Näiteks Pontiac Transport minivan võib vedada ainult 450 kg massiga haagist (ilma piduriteta haagis) ja kia picanto(mille võib peaaegu parkida transpordi salongi oma mõõtmete poolest ) võib vedada 500kg massiga haagist .. nii et tuleb auto passi ka enne vaadata kui statoili käru rentima minna.


____________________________
Pontiac Fiero 2.8
Chevrolet Express 1500
08.08.2010 at 22:01
R.Ott
 
Liising ja registrimassi vähendamine
quote:
Draal:
Näiteks Pontiac Transport minivan võib vedada ainult 450 kg massiga haagist (ilma piduriteta haagis) ja kia picanto(mille võib peaaegu parkida transpordi salongi oma mõõtmete poolest ) võib vedada 500kg massiga haagist .. nii et tuleb auto passi ka enne vaadata kui statoili käru rentima minna.

Mõni aasta tagasi oli Tartus Pontiac TranSport-i ja tema suguvendade kokkutulek. Võrdlesime autode passides (ARK väljastatud passid siis ikka) olevaid lubatud haagiste masse ja need olid samade andmetega autode puhul tohutu erinevusega. Oli masinaid, millel oli lubatud haagise täismass 1500+

Edit!
Foorumi post:

http://minivan.pri.ee/foorum/viewtopic.php?t=42&postdays=0&postorder=asc&highlight=haagise&start=15

Tsiteerin:
"- sama mootoriga erinevatel van-idel on piduritega haagise lubatud massiks passis märgitud väga erinevad numbrid (1000-2xxx kg). Mida seal ARKs mõeldakse??? "


____________________________
92' Chrysler LeBaron LX Convertible
94&95' Pontiac TransSport 3800 +doonorid
88' Chevrolet Camaro Iroc-Z convertible- 20th Anniversary Edition
08.08.2010 at 22:12 1 edit. Last edited 08.08.2010 at 22:14 by R.Ott
tarmo4x4ee
Liising ja registrimassi vähendamine
quote:
Draal:
quote:
tarmo4x4ee:

...Ja kerghaagist (liiklusseaduse järgi kuni 750 kg registrimassiga haagis) võib vedada suvalise B kategooria autoga (kuni 3500 kg registrimass) ka praegu.

....

Ega ikka ei tohi kyll vedada iga autoga seda kerghaagist. Tehnilsse passi kirjutatud mis massiga haagist vedada tohid ja enamustel sõiduautodel on ilma piduriteta haagise lubatud suurim mass alla 750kg. Näiteks Pontiac Transport minivan võib vedada ainult 450 kg massiga haagist (ilma piduriteta haagis) ja kia picanto(mille võib peaaegu parkida transpordi salongi oma mõõtmete poolest ) võib vedada 500kg massiga haagist .. nii et tuleb auto passi ka enne vaadata kui statoili käru rentima minna.

No selle pisiasja jätsin (kogemata) mainimata jah, vabandust :)
Aga asi oli põhimõttes, et kas on vajalik BE-d või piisab tavalisest B-st.
09.08.2010 at 07:49
cce
Liising ja registrimassi vähendamine
quote:
R.Ott:
quote:
Draal:
Näiteks Pontiac Transport minivan võib vedada ainult 450 kg massiga haagist (ilma piduriteta haagis) ja kia picanto(mille võib peaaegu parkida transpordi salongi oma mõõtmete poolest ) võib vedada 500kg massiga haagist .. nii et tuleb auto passi ka enne vaadata kui statoili käru rentima minna.

Mõni aasta tagasi oli Tartus Pontiac TranSport-i ja tema suguvendade kokkutulek. Võrdlesime autode passides (ARK väljastatud passid siis ikka) olevaid lubatud haagiste masse ja need olid samade andmetega autode puhul tohutu erinevusega. Oli masinaid, millel oli lubatud haagise täismass 1500+

Edit!
Foorumi post:

http://minivan.pri.ee/foorum/viewtopic.php?t=42&postdays=0&postorder=asc&highlight=haagise&start=15

Tsiteerin:
"- sama mootoriga erinevatel van-idel on piduritega haagise lubatud massiks passis märgitud väga erinevad numbrid (1000-2xxx kg). Mida seal ARKs mõeldakse??? "

Mida siis ARKis ei mõelda?Mul ka kaks minivani,mõlematel piduriteta 750 ja piduritega 1500 kg.Aga....üks on 1955mm lai aga teine 1880mm.Üks on 1750mm kõrge
aga teine 1660mm.Ja üks on 86 kilo raskem kui teine.Kas siis Jõgeval ja Tallinnas on erinevad mõõdud?Kisub vaikselt naljateemasse...:) Autod on ühesugused aga eri värvi.
09.08.2010 at 10:13
Jesper
 
Liising ja registrimassi vähendamine
See termin "lubatud täismass" kõlab jah nüüd uuesti lugedes sedasi et ülejala kiirustades on sõnad seaduseks kokku kühveldatud, seal ei ole üldse defineeritud mingit lubatud või keelatud täismassi, on täismass ja registrimass.

ARK ei puutu antud juhul otseselt asjasse, seadusi kirjutatakse meie riigis tavaliselt ikka ministeeriumide tasemel.

____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
09.08.2010 at 10:24
Fog
 
Liising ja registrimassi vähendamine
quote:
Fog:Kuna hakkabki see täismassi teema peale(EU algdokumendis "authorized mass" aga Eesti "filoloogid" selle täismassiks tõlkinud), millest on ka enne juttu olnud, siis saatsin just igatahes õiguskantslerile avalduse selle kohta, vaatame, mis saama hakkab.

Sain ka vastuse, ning lühidalt pole õiguskantsleri pädevuses seaduse ja EU direktiivi erinevustega tegelemine(Selle kohta on olemas kohtulahend)... Kuid antud avaldus saadeti edasi Majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumisse. Ehk sealt peaks ka millalgi vastuse saama. Eks siis vaatab edasi.


____________________________
'84 Fiero 4.5T mängimiseks
Eesti esimene dragster, eiteamilleks?
10.08.2010 at 10:26
tfr
 
Liising ja registrimassi vähendamine
quote:
Fog: Edit: Kuna hakkabki see täismassi teema peale(EU algdokumendis "authorized mass" aga Eesti "filoloogid" selle täismassiks tõlkinud), millest on ka enne juttu olnud, siis saatsin just igatahes õiguskantslerile avalduse selle kohta, vaatame, mis saama hakkab.

Ma ise pole jurist, aga äkki mõni siinne teab ja oskab kommenteerida - kas kusagil polnud mingit EU direktiivi, mis ütleb, et EU ja lokaalse seadusandluse konflikti puhul kehtib EU oma? Ehk siis kui EU dokumendid räägivad ikkagi registrimassist, siis kehtib see?
10.08.2010 at 10:46
Fog
 
Liising ja registrimassi vähendamine
quote:
tfr:Ma ise pole jurist, aga äkki mõni siinne teab ja oskab kommenteerida - kas kusagil polnud mingit EU direktiivi, mis ütleb, et EU ja lokaalse seadusandluse konflikti puhul kehtib EU oma? Ehk siis kui EU dokumendid räägivad ikkagi registrimassist, siis kehtib see?
Nii see on, kuid kaklema peab seljuhul(kohtus) esimene kes selle ette viitsib võtta. Loodan hetkel, et äkki taipavad, ning teevad veel enne jaanuari pisikese muudatuse sisse, saavad meil 3500 ramid ja hummerid B-katiga edasi sõita, ning teised käru vedada.

____________________________
'84 Fiero 4.5T mängimiseks
Eesti esimene dragster, eiteamilleks?
10.08.2010 at 11:13
Astro SS
Liising ja registrimassi vähendamine
quote:
Fog:
quote:
tfr:Ma ise pole jurist, aga äkki mõni siinne teab ja oskab kommenteerida - kas kusagil polnud mingit EU direktiivi, mis ütleb, et EU ja lokaalse seadusandluse konflikti puhul kehtib EU oma? Ehk siis kui EU dokumendid räägivad ikkagi registrimassist, siis kehtib see?
Nii see on, kuid kaklema peab seljuhul(kohtus) esimene kes selle ette viitsib võtta. Loodan hetkel, et äkki taipavad, ning teevad veel enne jaanuari pisikese muudatuse sisse, saavad meil 3500 ramid ja hummerid B-katiga edasi sõita, ning teised käru vedada.
Kas on uut infot ?


____________________________
Probleemid algavad kui on liiga palju toredaid mõtteid...
06.11.2010 at 16:23
Fog
 
Liising ja registrimassi vähendamine
quote:
Astro SS:
quote:
Fog:
quote:
tfr:Ma ise pole jurist, aga äkki mõni siinne teab ja oskab kommenteerida - kas kusagil polnud mingit EU direktiivi, mis ütleb, et EU ja lokaalse seadusandluse konflikti puhul kehtib EU oma? Ehk siis kui EU dokumendid räägivad ikkagi registrimassist, siis kehtib see?
Nii see on, kuid kaklema peab seljuhul(kohtus) esimene kes selle ette viitsib võtta. Loodan hetkel, et äkki taipavad, ning teevad veel enne jaanuari pisikese muudatuse sisse, saavad meil 3500 ramid ja hummerid B-katiga edasi sõita, ning teised käru vedada.
Kas on uut infot ?

MKM Vastas, et ka mujal pole lubatud massi vähendada. Kui keegi tahab vastu vaielda, võib mulle vastava tõestuse saata, et mujal EU maades on regmassi järgi.
Ise uurisin UK-d ning leidsin tegevuse nimega "downplating" mis on põhimõtteliselt sama mis regmass vs täismass kuid UK-s oli konks, et see mõjutab vaid makse aga mitte juhtimiskategooriat.

Ehk siis vuta-vuta C1 kat-i tegema:)

____________________________
'84 Fiero 4.5T mängimiseks
Eesti esimene dragster, eiteamilleks?
06.11.2010 at 16:59
Astro SS
Liising ja registrimassi vähendamine
Huvitav kuidas sellel seadusel on tagasi ulatuv jõud?

Ma saaks aru,et need mis registris on nii nagu pregu ja uutega läheb uue seaduse järgi

____________________________
Probleemid algavad kui on liiga palju toredaid mõtteid...
06.11.2010 at 17:20
tqhq.ee foorum : Vaba teema : Liising ja registrimassi vähendamine   1 2  
Log in:
Account recovery
 
muskelautod | kiirendusvõistlused | tehnika | üritused | autoesitlused | foorum | sõnastik | kalkulaatorid
tqhq'st | sisukaart | e-mail
© tqhq.ee 2000 - 2024. Loe meie materjalide linkimisest ja kopeerimisest.