Eesti Oma RingradaSiin on palju sõna võetud uue võistlusklassi teemadel kuid pakun, et alustada tuleks äkki teisest otsast? Võibolla mulle ei meeldi kruus lihtsalt Seega - idee: "Grassroots" mootorispordi ovaalrada
Põhjendus: Olen USA-s käinud metsatuka sees külarahva asfaldiovaalil võistlusi vaatatams ja tegelikult väga sheff on. Ovaalisõit on paras taktikamäng, võimsad autod, kontaktid, sõitude vahele showd ja romurallit – mida veel tahta. Kogu action on vaatajal peo peal. See peaks olema parima bang-per-buck suhtega mootorispordirajatis. Kui me oma SUURT JA ÕIGET ringrada ootame aastakümneid, äkki siis...?
Teostus: 600 – 800 m asfaldist ovaalrada, kurvid kergelt viraazhis, (2. etapina) ovaali keskele paar-kolm kurvi huvitavama (ringrada meenutava) raja tarbeks. Tribüünid sirgete äärde (2. järgus ka kurvidesse kui paigaldatakse kaitsevõrgud-trossid). Rada ääristatakse terasprofiiliga, samasugusega nagu maanteedel. Tunnel raja alt läbi.
Võistlused: Võimalik oleks pidada väga mitut liiki võistlusi!
Alates Igamehesprindist, Rahvaralli kiiruskatsest, ERK, mosseliiga, rallisprint, rallikross, streetmoto, romuralli, vigursõit, väiksemad rinka-autod, monster truck jne. Stadionikross – miks mitte. Paarissõit (ralli kiiruskatse) stardiga vastassirgetelt. Jpm. Lisaks: sõiduõpetus, testipäevad, esitlused. Minu poolest ka rattaralli, säärekate võistlus, rulluisusprint…..2. novembri SR kummipõletamise taolisi asju saaks ka teha. Talvel – jäärada igasugu liiklusvahenditega. Libedasõidukoolitus?
Asukoht: Minu poolest mõni endine hipodroom? Asulatest veidi eemal mürapiirangute pärast.
Eelarve (äkki keegi täiendab):
Maatükk - min. 500x200 m rajale (aiaga ääristatav) pluss autoparkla.
Asfalt + mullatööd – mõni miljon?
Piirded – paarsada tuhat
Tribüünid –
Aiaga piirata+parkla -
Infrastruktuur – boksid ja kohtunike majad, statsionaarne valgus ja helivõimendus, ajavõtu valmidus.
Kirjutaks Öiroopasse projekti ja taotleks raha?
03.11.2005 at 13:53
2 edits. Last edited 14.03.2012 at 11:53 by peep (Moderator)
Eesti Oma RingradaMulle iseenesest meeldiks ka asfaltovaal rohkem. Kuid kas neid hipodroome on eestis nii palju? Võibolla olen ma vähe näinud, aga kuigi palju neid küll silma pole hakanud.
Äkki sobiks kasutamiseks mõni ammendunud kruusakarjäär või paemurd vms? See on nagunii paras tööstusmaa juba, nii et keskkonna omad ei tohiks ka väga pead tõsta.
Kas on oluline et sirge osa oleks ka horisontaalselt sirge? Kui ei, siis saaks ehk üsna lihtsalt mõne kaevatud augu ära kasutada, mille vastasnõlvad oleksid viraazid.
Eesti Oma Ringradakrt, ma arvasin seni, et kogu see big-bucks, ja eesti oma nascar, rada ja muu stuff on nali, aga selgub, et polegi vist...
minumeelest pole küsimus ringraja olemasolus, põhiline probleem vast ikka selles, et pole sõitjaid - st mehi, kes oma autoga mees-mehe vastu rajale läheksid. Siin keegi ReyMan ja Indrek on seni lubanud masina rajale tuua, kui midagi toimuks - ma ise lubasin ka ja olen nõus mõnda camarat retsima küll Aga arvan, et pole väga mitu meest, kes oleks nõus mingi 100-200k alla panema, et järgmine aasta iga kuu korra rajal käia samas riskides, et 50-100k maksev auto võib igal korra järel Emexisse sattuda. Igatahes arvan, et enne tuleks sari ellu kutsuda ja ka pealtvaatajatele huvitavaks muuta olemasolevatel radadel ja siis hakata uue raja jaoks sponsoreid leidma ja projekte kirjutama. Või olen ma kuidagi valel teel?
kui sõitjaid oleks, küll siis koha ka leiaks - kasvõi Saugal alustuseks väike sari american ironile teha oma lõbuks ja eks siis vaatab, mis edasi saama hakkab.
Edit: Aga seniks võiks harjutamise mõttes OKC-gi elustada
Eesti Oma RingradaPlaan väga huvitav, eriti kui õnnestuks need mõned infield kurvid kohe teha. Iseenesest ürituste puuduse all see koht kannatama ei hakkaks, iseasi, kuipalju võimalikud ürituste korraldajad on nõus raja kasutamise eest maksma. Tõenäoliselt ehk niipalju, et kui rada + maa tasuta kätte saaks, saaks ehk jooksva korrashoiu tehtud.
03.11.2005 at 17:07
Last edited 03.11.2005 at 17:08 by devilc (Moderator)
Eesti Oma Ringradahttp://sport.postimees.ee/?id=337240 Audru ringraja teema järjekordselt õhus. Mis tegelikult takistab seda Eesti ringraja ehitust? Kas pole piisavalt rikakid keda see huvitaks ?
Eesti Oma RingradaVat ei taha kõlada pahasti aga sellisena lahendatud rajana ma väga suurt usku mistahes riigipoolsesse abisse ja ka EAS omasse ei usu.
Unustame ära selle ilusa ringraja tutvustuse Porsche roolist, Eestis on see "teisejärguline". Kui riiki panna asja tahtma, on seal vaja ümber sportraja (mida meie tahame, vist?) arvestatav õppe- ja testikeskus. Õppekeskus operatiivautode juhtidele, õppekeskus niisama kiirema sõidu vajajatele, õppe-testikeskus tehnikakõrgkoolidele etc aga see peab sisaldama ülipikka täiskiirusel sõidetavat rada ehk sellist a'la Talladega trekki. Volkkari-tehase megaovaali ei saa ju tahta Seal sees peab olema ka laiad alad pettemanöövrite harjutamiseks, rammimiste õppimiseks, loomulikult liberaja võimalus jne. Ehk kogu olemasolev plats tuleb pilgeni täis joonistada erinevaid võimalusi, millest vaid üks on sportringrada.
Tuleb ennast panna riigiametniku või EASi otsustajate rolli: mida annab sellise tohutu muruplatsi sisse joonistatud rajake ühiskonnale üldiselt? Vaatad siit-sealt, kaalud poolt-vastuargumente, saad ju aru, et proffide kirjutatud tekstiosa taotluses on 90% puhas ila ja enda tooli hoidmiseks on lihtsam ja isegi õigem "ei" öelda. Isegi mina saadaks praeguse kontseptsiooni tagasi ja teate mis oleks põhjendus: sportringraja kasutamine ei ole võimalik aastaringselt ja naastrehvidega. Kuna enamus mahust on "sport", ei anna selline lahendus riigile tervikuna piisavalt lisaväärtust. Lisaks ei ole Pärnu lähikonnas olemasolevatele golfiväljakutele juurde vaja hektarites pügatud muruplatse. Ehk minge tagasi joonestuslaua taha, mõelge kontseptsioon suuremaks ja meil on lihtsam anda 100M reaalselt üldrahvalikult kasuliku asja teostamiseks, kui 50M kitsa kildkonna huvide rahuldamiseks. Näidake, kuidas leiab see objekt või mõned tema osad kasutamist 24/7/365.
Eesti Oma RingradaMa olen huvi pärast otsinud maaameti katastriüksuste kaardilt kohta, kuhu üldse oleks võimalik mingi kompleks luua ilma, et ei peaks mõttetute summade eest majapidamisi ära ostma. Peaks mainima, et meie banaanivabariik ON pisike koht ikka küll.
Söön SUURIMA heameelega ja mitte pitsi vaid terve pooliku härmatanut võtan ka! Ütleks, et usku võiks sellinn asi kõigisse süstida. Sest olgem realistid - mis aastal seda Muuga rada "ehitama" hakati Peep, me Sinuga sõitsime siis veel Školnikutega... ja "Erekas" oli märg unistus. Mõlemas mõttes
18.02.2011 at 11:50
1 edit. Last edited 18.02.2011 at 11:54 by PlyVal64
Eesti Oma RingradaMa vist sõitsin 350 Jawaga sel ajal kui Muugat tehti aga see selleks - täna ja nüüd on asjal kate olemas.
Minu teada on sinna plaanitud 1/8 miili kiirendusrada (videol on see näha 1.15 kohal ja lõpus ülaltvaates). Ma ei oska öelda, kas see saab just järgmiseks suveks ehitatud aga vähemalt selline perspektiiv on olemas ning pole kahtlust, et haldaja üritab võimalikult palju alasid sinna võimalikult kiiresti peale saada.
quote:peep: Ma vist sõitsin 350 Jawaga sel ajal kui Muugat tehti aga see selleks - täna ja nüüd on asjal kate olemas.
"Tegema" hakati seda juba 70'tel, kui alustati Muuga sadama ehituse ja lahe süvendamisega! Sa vaevalt 7-8 aastasena "punase ja värisevaga" sõitsid Juba siis mõeldi, mida teha liivaga, mis süvendamisest üle jääb. Juba siis levisid jutud tulevasest ringrajast ja miks ma seda mäletan, sest Ülgase külas, kus sel ajal polnud veel suvilatest haisugi, elasid vanaema hääd tuttavad, kelle endistele talu heinamaadele ehitati "nii mõnigi" objekt. No ja üks pool suguvõsast ka sealtkandist - Kallaverest.
Ma tsiteerin Sulle täpselt Eli Kaldma raamatut Ringrajal, kirjastus Valgus 1979 lk.58:
quote:Kõik elemendid, mida nõuab rahvusvaheline võistlusmäärustik, on Pirita ringrajal olemas, väljaarvatud üks: rada on liiga kitsas ja ohutust tagava ribata. Pirita mototee rekonstrueerimine FIM-i koodeksitele vastavaks tähendaks paljude põlismändide hävitamist. Seepärast ongi käimas ettevalmistused uue ringraja ehitamiseks Tallinna vahetusse lähedusse, mis vastaks täielikult rahvusvahelisele standardile ja oleks liiklusmagistraalidest- ning teedest isoleeritud.
Selle raamatu ma ostsin 1980 oma taskuraha eest hr.Murakas'e raamatupoest (tänane Irise kohvik Vabakal) ning on parasjagu "kapsaks" loetud. Seega vähemalt mina ootan "oma ringrada" 40'st+ elatud aastast viimased 32-33... Just nii kaua olen ka mootorispordi tõsisem huviline olnud ja ikka va Suursõidust tingituna.
Edit: pisike tähelepanek - kuna Andres Hall, kui vist see peamine eestvedaja, on sündinud oktoober 1978 (täiesti avalik inf tema enda kodukal), siis võib Ta ideed korralikust ringrajast pidada vähemalt iseendaga täpselt sama vanaks.
Edit2: ajaloohuviline, nagu ma olen Kuigi raamatu trükiarv oli 22000, siis palju neid müüdi ja tänaseks alles on, ning vaevalt keegi noorematest üldse teab, kes oli sellise väite autor Eli Kaldma. Seega ka tsitaat autorist, kes ei olnud sel ajal mees, kes "ei teadnud ja mõtles välja". Pigem tema oligi Muuga idee autor.
quote:Eli Kaldma sidus ennast mootorispordiga kohe pärast Suurt Ilmasõda, kui ta töötas "Kalevi" Kesknõukogu esimehena. Tallinna Spordikomitee esimehena juhendas ta pealinna auto-motosektsiooni ja oli mitmete motoürituste korraldamise initsiaator. ALMAVÜ Eesti NSV Kekskkomitee esimehe ametikoht viis ta vahetult kokku tehnikaspordi arendamisega. jne
18.02.2011 at 13:41
5 edits. Last edited 18.02.2011 at 14:13 by PlyVal64
quote:peep: Ma vist sõitsin 350 Jawaga sel ajal kui Muugat tehti aga see selleks - täna ja nüüd on asjal kate olemas.
Minu teada on sinna plaanitud 1/8 miili kiirendusrada (videol on see näha 1.15 kohal ja lõpus ülaltvaates). Ma ei oska öelda, kas see saab just järgmiseks suveks ehitatud aga vähemalt selline perspektiiv on olemas ning pole kahtlust, et haldaja üritab võimalikult palju alasid sinna võimalikult kiiresti peale saada.
Peep-oskad sa lähemalt kommenteerida kui kindel see 1/8 miili dragisirge seal on ja miks pole mõeldud 1/4 lõigu peale?
____________________________ Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO