register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
ukraina
tqhq.ee foorum : Hooldus ja remont : värske keevituse hooldamine ?  
Poster Message
Daniel
 
värske keevituse hooldamine ?
Et kysimus siis selline:
mis ainet peaks kandma värskele keevitusele ...
värv pole vist päris õige .. see ei roni kenasti keevituse pooridesse ...
aga ehk oskab keegi midagi soovitada
et keevitusekohad uuesti niipea roostetama ei hakkaks ?
24.08.2002 at 16:06
Erkki
  
värske keevituse hooldamine ?
Zink spray kaitseb hästi haljast plekki ja keevisõmblusi.

____________________________
Chevrolet Camaro '71
Pontiac Firebird '71
Chevrolet Chevelle '69, 350 cid
El Camino '68
F150, 2011
Life begins at 1000 Hp...
24.08.2002 at 16:20
minimum
värske keevituse hooldamine ?
hiljuti sai just värvimisega tegeletud...
tüüp, kes mu käru värvis on päris tegija.. soovitas happekrunti haljastele ja roostest kergelt kahjustatud pindadele, samuti ka alumiiniumile.

____________________________
-
24.08.2002 at 17:34
Martin460
värske keevituse hooldamine ?
Tere!Happekrunt on tõesti hea ja õige asi asi aga annaksin väikse vihje selle kohta et oksiidi(roostet) takistav ja sööv hape kannab nime ortofosforhape,mis passiveerib oksiidi, metalli ennast kahjustamata.Teoreetiliselt oleks ideaalne katta roostekaitseks puhas metallipind oksiide passiveeriva lahusega,lasta kuivada siis korralik happekrunt,värv,kivikaitse jne.Kui nüüd roosteuss tuleb läbi kivikaitse, värvi,laki,krundi(näit. kivid,liiv ja sool või muidu niiskus) ja jõuab oksiidi passivaatorini,siis see takistab roostetamist selles kohas,sest on vesilahuseline ja toimib roostetõrjena edasi,seda muidugi mitte igavesti ja siis tuleks võimalikult ruttu kohe jälle puhastada,passiveerida happega,kruntida jne. jne.
Kättesaadavaim passivaator oksiididele kannab nimetust BUVANOL,mis sisaldabki ortofosforhapet ja tema plussiks on odav hind,miinuseks see,et ortofosforhappe kontsentratsioon lahuses on lahja ja ta ei tööta piisava tõhususega.Seda ilmselt selle pärast,et kui selle lahusega auto all möllata ja kogemata silma-suhu läheb,siis ei tohi midagi juhtuda.
Kes aga auto efektiivset roostetõrjet peab tähtsamaks väikesest kihelusest kraevahel võiks poe-buvanolile lisada kontsentreeritud ortofosforhapet umbes kolmandiku jagu.Kõige radikaalsem viis keemilises roostetõrjes on ortofosforhappe u.50% või veelgi kangem vesilahus,millega roostes alad kokku määritakse, või pritsitakse,siin aga palun kõigilt äärmist ettevaatlikkust-maskid,respiraatorid,kindad jne.+töötamine allatuult või hästi ventileeritavates ruumides.Veel peab mainima et enne keemiaga töötlemist tuleks lahtine rooste eemaldada mehhaaniliselt.Mehhaaniliseks roosteeemaldamiseks on parim liivaprits,mille miinuseks jällegi on see,et ta taob metallipinna väga poorseks ja õhuhapnikuga kokkupuutudes oksüdeerub kiiresti.Tavaliselt tehakse terasharjadega,masinatega või käsitsi.
Erkki mainis tsinksprayd.Ka see kaitseb oksiidide tekke eest,aga kindlasti mitte nii hästi kui metalli galvaaniline tsinkimine.(see sprayvärk on ikka kahtlasem,võrrelgem kasvõi sprayvärvi õige autovärviga)Kõige parem variant on metallide kaitseks kuumtsinkimine,kuna aga autokere ei mahu kuumtsingi vanni siis jääbki eelpoolkirjeldatud oksiidide keemiline passiveerimine.
Omalt poolt võin pakkuda järgmist rooste puhastuseks ja metalldetailide kaitseks:
Galvaaniline tsinkimine,kollane ja hall(kollane tsink on kõvem kui hall)Detailide max. mõõdud on:2x0,5x1m.(p.l.k)
Pulbervärvimine
Vasetamine,nikeldamine,kroomimine.
Liivaprits(ka õhukestele detailidele)
Buvanoli ja ortofosforhapet saab osta Tallinnast keemiakaubanduse ladudest Vana-Narva mnt.22 Hind on odav.
25.08.2002 at 12:33
madis
värske keevituse hooldamine ?
BLRTs on nii suur kuumtsingivann, et autokere läheb sisse küll. Iseasi kas nendega kaubale saab ? Proovige.
26.08.2002 at 10:06
urmas
värske keevituse hooldamine ?
quote:
madis: ... nii suur kuumtsingivann, et autokere läheb sisse küll ...
Kamoon, Madis, Sa võiks seda asja teada. Peale autokere kuumtsinkimist võib selle pidulikult ära visata. Eestis tehtav kuumtsink ei jäta kvaliteetset pinda. Ehk sellepärast, et räbu korjatakse käsitsi ja vahest ei korjata ka; liigse tsingi eraldamine käib nii, et antakse detalile kaikaga üks kolakas jne.. Kuumtsink eeldab detailidese tsingi valgumise avade tekitamist. Tsinkijatega on alalõpmata probleeme, et valgumise avad on liialt väikesed, kuna tsink kipub sisse jääma. Andku kuumtsinkijad mulle andeks, aga nende kvaliteet on paras kaka (Ensek, Balti Laevaremonditehas).
26.08.2002 at 10:40
hirax
  
värske keevituse hooldamine ?
quote:
Martin460: Kõige radikaalsem viis keemilises roostetõrjes on ortofosforhappe u.50% või veelgi kangem vesilahus,millega roostes alad kokku määritakse, või pritsitakse
Buvanol ja teised roostesurmad nõuavad ka hilisemat niisutust veega. Kas sellise radikaalse meetodi puhul tuleks niisutada mitu korda või üldse mitte ja mis aja jooksul niisutada ??
Kas selline "ülihappeline" aluspind vajab ka erilist kruntvärvi ?? Plaan on kasutada DuPont-i happekrunti ( 820R+821R ) või oleks see juba liialdamine ??

____________________________
Mercury Cougar 86
C10 1981
21.05.2003 at 22:59
Martin460
värske keevituse hooldamine ?
Tere!
Buvanooli peab niisutama kui ta ära kuivab aga roostet on ikka tema alla jäänud, et ta toime jätkuks.Krundi alla ikka buvanool kuivana.Kui metallipind on mehhaaniliselt roostest puhas siis peaks piisama korra buvanoolitada ,oodata kuni kuivab ja siis kruntida.

____________________________
Plymouth Roadrunner 440 SixPack FB-s grupp: Kroomimine
Chrysler 300C 2007
22.05.2003 at 13:27
hirax
  
värske keevituse hooldamine ?
Sorry, kui sai segaselt küsitud :(
Täpsemalt öeldes tahtsin küsida selle kohta, et kuidas oleks vaja tegutseda kui pinda töödelda selle 50%-se ortofosforhappe lahusega?
Detail eelnevalt liivapritsiga puhastatud ja roostet ei tohiks nagu alla jääda
Kui sain õieti aru, piisab sel juhul ühest korrast lahuse peale kandmisest...???
ja kogu lugu enne kruntimist ?


____________________________
Mercury Cougar 86
C10 1981
22.05.2003 at 22:53
Martin460
värske keevituse hooldamine ?
Värsket keevitust pole mõtet kange lahusega leotada,see rohkem vana rooste eemaldamiseks.Kui aga on hapet olemas siis võib üle pritsida aga kindlasti peaks ta enne kruntimist ära kuivama.Liiga kange lahus võib selline kleepuv jääda,siis pole muud kui veega niisutada ja uuesti kuivatada.Muideks Rapla tänaval Orto firmapoes müüdi sellist asja nagu buvanooli ja krundi segu.Ise pole proovinud.
Martin

____________________________
Plymouth Roadrunner 440 SixPack FB-s grupp: Kroomimine
Chrysler 300C 2007
23.05.2003 at 10:57
Georg79Fire
värske keevituse hooldamine ?
quote:
hirax:
Kas selline "ülihappeline" aluspind vajab ka erilist kruntvärvi ?? Plaan on kasutada DuPont-i happekrunti ( 820R+821R ) või oleks see juba liialdamine ??
Happekrundi kasutamine pole kunagi liialdatud aga happekrunti ei saa väga paksult peale lasta, tavaliselt lastakse happekrunti õhuke kiht kas täitevkrundi alla või värvi alla (kui oled detaili värvimise jaoks veega karestades kuskilt metalli välja nühkinud). Happekrundi mõte on tagada raual roostekindlus ja teistel metallidel siduvus ülejäänud värvimaterjalidega.
NB! DuPont'i happekrundi (820R) negatiivne eripära- otse selle peale pahteldada ei tohi, kuna happekrunt reageerib polüesterpahtli kinnitiga ning pahtel ei kuiva ära.
24.05.2003 at 10:48
13piisab
 
värske keevituse hooldamine ?
sry, panen natuke teemast mööda:

quote:
NB! DuPont'i happekrundi (820R) negatiivne eripära- otse selle peale pahteldada ei tohi, kuna happekrunt reageerib polüesterpahtli kinnitiga ning pahtel ei kuiva ära

kusjuures mul oli sama jama Sadolini Wash Filleriga (taipasin alles nüüd...)!
endal seisab ees roostes plekkvelgede värvimine - käin liivapritsiga kah üle. Kuna aga tahan veljed värvida valgeks, tuleks ilmselt veel täiendavalt töödelda (et kevadeks velje-ääred kollaseks ei muutuks).
küsimus: kas rehvid (KUMM) kannatavad ortofosforhapet? Kasutaks seda hea meelega velje-rehvi piiril ning poldiaukude ääres, kuhu pritsiga ligi ei saa.
küsimus2: kas happekrundi peale tuleb ilmtingimata kanda ka täitevkrunt? Et kas meetod "vedelam krundisegu esimeseks kihiks ning paksem segu teise kihina peale" on samaväärne?

____________________________
vanem on parem
28.09.2003 at 09:45
lauri
värske keevituse hooldamine ?
quote:
Martin460: Teoreetiliselt oleks ideaalne katta roostekaitseks puhas metallipind oksiide passiveeriva lahusega,lasta kuivada siis korralik happekrunt,värv,kivikaitse jne.
Tõstan vana teemat ja küsin igaks juhuks paar asja üle enne põhjaaluste roosteaukude lappimist.
Buvanoliga metalli töötlemisel jääb pinnale mingi imelik kiht. Kas see tuleb enne värvimist maha nühkida?
Millise värviga tuleks happekrunt katta? Peale läheb nagunii mastiks ja seetõttu väga kallist autovärvi ei kasutaks.
Ja kivikaitsega küsimus, et ühes teises teemas soovitati konserveerivat bituumenmassi firmalt "MOBIL MEDIC" (body undercoating spray vist). On kellelgi sellega kogemusi ja julgeb soovitada?

____________________________
Porsche 944 '85
03.07.2006 at 10:44
lauri
värske keevituse hooldamine ?
Buvanoli kohta sain ise teada, et selle jäänused tasub mehaaniliselt maha nükida (näiteks traatharjaga). Muidu pidid nad hiljem värvi all niiskust koguma hakkama.
quote:
Georg79Fire:
NB! DuPont'i happekrundi (820R) negatiivne eripära- otse selle peale pahteldada ei tohi, kuna happekrunt reageerib polüesterpahtli kinnitiga ning pahtel ei kuiva ära.

Kui otse happekrundi peale pahteldada ei tohi, kas siis aitab, kui näiteks tavalist krunti selle peale lasta ja siis pahtel otsa?
Ja endiselt üleval küsimus, et mis värvi tasuks kasutada, kui mastiks nagunii peale läheb.
Varsti lähen poodidesse osturetkele ning küsin ka sealt, kuid eelnevalt tahaks neti teel võimalikult palju tarkust kokku koguda.

____________________________
Porsche 944 '85
05.07.2006 at 13:53
vvt
  
värske keevituse hooldamine ?
Minuarust on see Buvanol selline veider asi, mille omadused tunduvad iga pudeliga erinevad olevat, osad toimisid niiet ragin taga, osa võidki määrima jääda, peale rosinalõhna muud efekti pole :rolleyes

See mahanühkmine on natuke kahtlane asi - kogu efekt on ju selles, et vedelikus sisalduv ortofosforhape reageerib rauaoksiidiga. Kui sul on puhas pind, siis seal pole rauaoksiidi ja millegagi reageerida. Kõige nähtavamalt reageerib see õhukese punase roostega, kogu pind muutub sinakaks. Kui selle maha nühid, siis mis on asja point? Oksiidi üks efekt on ju ikkagi edasise oksideerumise vältimine ja buvanol muudab selle oksiidi (rooste) ju selliseks, et see edasi ei arene?

Loogika järgi tuleks märja lapiga üle tõmmata (üleliigne reageerimata aine maha), siis kuivatada-värvida. Halja pleki peale selle määrimine on enesepettus, silmaga nähtav reageerimine puudub, samahästi kasta seda palja veega. Pane seda punaseks läinud asjale - mõne tunniga muutub see sinakaks. Ehk kui mingit selget pinnakatet ei teki, siis haljaks käiatud keevituskohti sellega võida mõtet ei ole. Katet ei teki.

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
05.07.2006 at 17:09 1 edit. Last edited 05.07.2006 at 17:09 by vvt
Martin460
värske keevituse hooldamine ?
Buvanooli polegi ma eriti kasutanud...lahjendan ortofosforhapet veega ja siis määrin peale.Ja seda üha sagedamini selleks, et kergem oleks roostet nühkida.Selline lahus sööb ööga poldi keermetest ümmarguseks näiteks...Hape lihtsalt abivahend rooste pehmendamiseks enne tüütut nühkimistööd.Pole ju mõtet jätta roostekihti alla ja siis kuivanud roostesurm + värv .See hakkab suht ruttu jälle ussitama. Kui metallipind puhas siis juba metallikrundid .-värvid peale ja nendest teavad juba maalrid täpsemalt rääkida.

____________________________
Plymouth Roadrunner 440 SixPack FB-s grupp: Kroomimine
Chrysler 300C 2007
05.07.2006 at 21:24
vvt
  
värske keevituse hooldamine ?
Selle buvanoliga on ilmselt nii nagu paljude asjadega- 15 kroonisest pudelist pole imesid mõtet loota, number on juba selline

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
05.07.2006 at 22:15
kotkas
värske keevituse hooldamine ?
Kõige kindlam on keevituskohad teha üle tinaga.Vastavad tinapulgad ja mingisugune vedelik krundiks on täitsa värvipoodides olemas.Samas kui tahad et asi kestaks,siis suuremad pahteldused tuleks ka teha tinaga.
07.07.2006 at 11:05
quattromees
 
värske keevituse hooldamine ?
quote:
kotkas: Kõige kindlam on keevituskohad teha üle tinaga.Vastavad tinapulgad ja mingisugune vedelik krundiks on täitsa värvipoodides olemas.Samas kui tahad et asi kestaks,siis suuremad pahteldused tuleks ka teha tinaga.


Minu andmetel on ka tinatamisel omad miinused. Ei sobivat tänapäevaste autode õhukese pleki külge, samas rooste pääseb ka tina alla. Unikumide jaoks aga vägagi sobiv, kuna vanaautod originaalis tinatatud.


____________________________
Audi 200 20V TQ
Audi 100 2.3
Audi A4 2.8Q swap 4,2 V8
Audi UrS4 2,2TQ
Peugeot Partner
VW Passat 1,9TDi
08.07.2006 at 09:37
trs200
värske keevituse hooldamine ?
Kas 40-50% fosforhappega töödeldud pindadele võib kohe näiteks epokrundi peale lasta? Kas piisab lihtsalt lahustiga suurema jama eemaldamisest?
Kergelt rooste läinud ja seejärel kiirelt harjaga puhastatud keevitused tõmbas selline lahus ca 5min haljaks. Paari tunniga sõi ka läbi paksu roostega kaetud täiesti puhastamata rauatükil oleva kihi. Mingit sinist või rohelist värvust ei täheldanud, raua tõmbas lihtsalt matthalliks. Kuivades jääb õline vahajas kleepuv kiht peale.
08.04.2011 at 14:08
rnx69
 
värske keevituse hooldamine ?
Ennast huvitab hetkel sama küsimus - olen siit-sealt lugenud, et mõned epokrundid ei saa eriti hästi allpool oleva fosfaadiga läbi. Oskab keegi kommenteerida?

____________________________
'75 Chevrolet Camaro Type LT 350 V8
'92 Blazer S-10 262 V6
Full Throttle Club
_______________________________________________________________
Though I travel through the Valley of Rice, I fear no evil, for Torque is with me.
08.04.2011 at 15:02
13piisab
 
värske keevituse hooldamine ?
quote:
trs200:Kuivades jääb õline vahajas kleepuv kiht peale.
mu kasutatav CRC "kodukeemiatoode" küll eeldatavasti nii kange pole, aga ehk Sul veel hape kuivab?

quote:
trs200: Kas 40-50% fosforhappega töödeldud pindadele võib kohe näiteks epokrundi peale lasta? Kas piisab lihtsalt lahustiga suurema jama eemaldamisest?

IMHO ei piisa. Värvi all peaks puhas-kuiv-rasvavaba-õhuvaba pind olema. Soovitan kuivanud muunduri mehaaniliselt (traatkettaga - nurklihvijaga+terasketas) eemaldada. Subjektiivsed kogemused-arvamised:
- kuivanud muundurikiht kui etiketil väidetav "hea alus värvile": värv (olgu misiganes krunt) nakkub metalliga paremini
- kuivanud muundurikiht on kindlasti poorsem kui krunt-värv ja sisaldab seega õhku, mida korrosiooniprotsess vajab

kuigi mu kunagine pisuke eksperimendike näikse justkui viitavat, et roostetanud-puhastatud pinna uurded täidab muundur roostekindlamalt kui vedel ja seetõttu eeldatavalt uurdeisse hästi tungiv happekrunt (lingil ülalt nr2 ja 3 võrdlus), ei tõttaks ma efekti puhtalt sellele taandama:
http://teet.luarvik.org/v/asjalik/dscf7463.png.html

eks proovime teinekord praktikas järgi ;)

____________________________
vanem on parem
09.04.2011 at 09:53 1 edit. Last edited 09.04.2011 at 09:54 by 13piisab
trs200
värske keevituse hooldamine ?
Ok, tõmban harjaga ja lahustiga suurema jama maha ning krundi selga. Seda tõdesin ka ise, et kerge rooste jaoks tuleks lahjem kokteil teha. On lihtsam töödelda ja kui peaks kraevahele minema, siis pole nii hulle tagajärgi. Töötlus võtaks lahjema happega lihtsalt kauem aega.
Et ideaalset roostetõrjet saada, oleks vaja sinna lisaks segada midagi, mis segu paremini märgavaks ja geeljamaks muudaks. Lahjendatud hape kipub õigest kohast ära voolama ja kui pind on liiga sile või kergelt rasvane, siis jääb raskelt peale. Muidu olin positiivselt üllatunud fosforhappe võimekuses võrreldes buvanoli ja mingi lätlaste klaaspudelis kraamiga.
09.04.2011 at 11:12
tqhq.ee foorum : Hooldus ja remont : värske keevituse hooldamine ?  
Log in:
Account recovery
 
muskelautod | kiirendusvõistlused | tehnika | üritused | autoesitlused | foorum | sõnastik | kalkulaatorid
tqhq'st | sisukaart | e-mail
© tqhq.ee 2000 - 2024. Loe meie materjalide linkimisest ja kopeerimisest.