Poster |
Message |
speedbird |
split: arutlus usaka ja muu, vana ja uue(ma) üle
Minul on isiklik kogemus 2005 a Audi A6-ga 3.0 TDI Quattro. Enne seda olin Suburbanit kasutanud igapäevasõitudeks kusagil 35000 km. Kõige suurem vahe, mida mina märkasin nende autode remontimisel oli see, et kui Suburbanil on varakult aru saada, et midagi kusagilt on vaja vahetada või parandada ning sellega on tegelikult veel omajagu aega tegeleda ja oodata, siis Audi puhul tuli helistada kõik kohad läbi, et kiiresti aeg saada, sest muidu rikub veel järjepanu muid vidinaid ära ja tavaliselt karjus ta mingeid hoiatusi nii meeletult, et olla ei lasknud. Lisaks oskas ta targalt kõik veidi probleemsed süsteemid välja lülitada ja sellega rida ebamugavusi põhjustada kuni viga parandatud.
Oh, mis ma nüüd seletan... kõige suurem vahe nende kahe auto puhul oli hoopis see, et kui Suburbani esimese ratta laagrikomplekt maksab 20 EUR kandis, siis Audil on letihind 165 EUR Sarnane hinnavahe kehtis ka igasuguste teiste juppide puhul. Audi juppe pidi samuti nädal aega vahel ootama kusagilt.
Ma ei tea, mis euro autodest siin inimesed räägivad, võib-olla mingid vanad bemarid jah suht odavate juppidega ja kõik saada alati kohapeal. Selliste autodega ma paraku sõitnud ei ole ega ei hakka ka sõitma...
Kui korralik rehv all ja tagalukk töötab, siis sõidab tagaveoga rahulikult talve ära nii et isegi muret ei pea tundma. Iga auto puhul kehtib see, et masinat tuleb tunda ja ei ole vaja ronida valedesse kohtadesse. Aastavahetusel tirisime lumel kergelt ülesmäge minnes 3. seeria bemmi kraavist kenasti välja, kes sinna oli suutnud tagurdada kuidagi. Nelikvedu on tore asi, aga mul ei ole ka mingit probleemi sellega, et sellel autol seda ei ole, sest nelikveo omamisel on pea sama palju miinuseid kui plusse. Ehk siis seda läheb reaalselt vaja mõni üksik kord aastas, kuid hooldama peab lisasilda, vahekasti ja muid komponente aastaringselt. Lisaks on suurem kütusekulu. Õiged maastikuautod näevad niikuinii hoopis teistsugused välja kui Suburban
Head uut aastat kõigile samuti!
____________________________
'15 Challenger SRT 392 / '79 Corvette 383 Stroker
www.ameerikaraud.ee |
03.01.2012 at 13:29 |
|
pimeroolis |
split: arutlus usaka ja muu, vana ja uue(ma) üle
Kui korralik rehv all ja tagalukk töötab, siis sõidab tagaveoga rahulikult talve ära nii et isegi muret ei pea tundma. Iga auto puhul kehtib see, et masinat tuleb tunda ja ei ole vaja ronida valedesse kohtadesse. Aastavahetusel tirisime lumel kergelt ülesmäge minnes 3. seeria bemmi kraavist kenasti välja, kes sinna oli suutnud tagurdada kuidagi. Nelikvedu on tore asi, aga mul ei ole ka mingit probleemi sellega, et sellel autol seda ei ole, sest nelikveo omamisel on pea sama palju miinuseid kui plusse. Ehk siis seda läheb reaalselt vaja mõni üksik kord aastas, kuid hooldama peab lisasilda, vahekasti ja muid komponente aastaringselt. Lisaks on suurem kütusekulu. Õiged maastikuautod näevad niikuinii hoopis teistsugused välja kui Suburban
...täitsa nõus, oma autut peaks tundma, siis niikui vähem muresid. Sellisel juhul pole 4-veo olemasolu tõesti nii tähtis. Ja on ju tagaveolistega ennegi sõidetud ja imetletud "miks see dziip siin lumehange otsas istub?" Asi taandub kahjuks paljudel juhtudel oskamatusele või ka halvale õnnele. Olen elus vaid kahte autut omanud, esimene klassikaline tagavedu, lukuga diffris(scorpa) ja nüüd olemas olev mis normaalselt ka tagaveoline aga muutub vajadusel 4-veoliseks. Ega tavasõit ikka tagaveolisena, noh julgeb temaga tõesti suht ekstreemsetesse paikadesse minna, kus tagaveoline enam hakkama ei saa. Aga kindlasti ei ole tegemist off-road autuga, see niikui rohkem eelis. Kui oma autut otsima hakkasin jänkist, siis oli muidugi kohe 4-veolise plaan olemas antud autule , no raske diiselmootor esisilla peal ja endale meeldib ka asfaldilt kõrvale põigata tihti, nii et sobitasin mõtteid ja võimalusi kokku. Sul peaks muidugi bensiinimootor tasakaalus natuke andeks andma, kuna kaaluliselt oluliselt kergem.
____________________________
Ford Excursion 6.0 Limited
...rõõm ilma diislita on teesklus... |
04.01.2012 at 06:11 |
|
Kummipuru |
split: arutlus usaka ja muu, vana ja uue(ma) üle
mina hindaks Suburbani puhul eelkõige ruumikust. eriti saad sellest aru kui kuhugile reisile minek või siis näiteks pisiperet rohkem kui üks ja vaja mootorita väikeautot kaasas vedada... igal lapsel ju oma tool ja sinna vahele täiskasvanut pigistada on väga tüütu... Veoskeem on teisejärguline.
Olen omanud palju erinevaid autosid ja seni pole mu neliveo usku suutnud miski kõigutada. Loomulikult saab hakkama, ka mossega sai hakkama, aga mugavuse ja hingerahu tagab täielikult vaid teadmine, et auto on vajadusel ka enamaks VÕIMELINE...
Aga ei väsi kordamast, et su Suburban näeb ikka super välja ning su tegemisi jälgides ilmselt ka töötab ja toimetab sama hästi. On suur rõõm näha kui auto eest hoolitsetakse. Keep up the good work!! |
04.01.2012 at 10:45 |
|
Max3,0 |
split: arutlus usaka ja muu, vana ja uue(ma) üle
to Speedbird: "väga mõistlik" on võrrelda 97.aasta subi ja 05.aasta A6q juppihindasid !?!
____________________________
3,0 rear wd & 3,0 four wd |
04.01.2012 at 11:45 |
|
vvt |
split: arutlus usaka ja muu, vana ja uue(ma) üle
Ma arvan, et USAs toodetud esisillaveolised uuemad autod, mis kasutavad äravõetavat rummu, pole sellest A6st eriti odavamate laagritega. Muidu oldschool disainiga rattalaagrid (kus esiratas 2 laagriga) maksavad ka saksa autodele suht kopikaid.Kui sul on ikka üksainus suur laager komplektis rummuga, siis need alla 80 euro tükist ei maksagi. Pigem ikka 100 ja peale.
Igasugu vahetatavate-pressitavate laagritega on aga nii, et tulemus sõltub vahetaja südametunnistusest. Puudub vajalik vahetükk, vajutatakse tuimalt 15 tonnise jõuga vähe vale koha peale (näiteks pressitava laagri puhul selle võru peale, mis ei fikseeru) ja 5000 km pärast kordad kogu aktsiooni. Sama ka pingutatavate laagrite kohta.
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
04.01.2012 at 12:05 |
3 edits. Last edited 04.01.2012 at 12:08 by vvt
|
Rein000 |
split: arutlus usaka ja muu, vana ja uue(ma) üle
quote: Max3,0: to Speedbird: "väga mõistlik" on võrrelda 97.aasta subi ja 05.aasta A6q juppihindasid !?!
Aga milleks siis selle 05 tähise eest on vaja hingehinda maksta, kui auto ise ka suht pisike punn on veel kõigele lisaks. |
04.01.2012 at 13:29 |
|
vvt |
split: arutlus usaka ja muu, vana ja uue(ma) üle
Osa inimesi ei taha sellist ajude ........ nagu käib kaasas 15 aastat vana autoga. Seepärast osa ostavadki uusi (või vähemalt võimalikult uusi).
Kui ma ise poleks pühapäevamuterdaja, siis ostaks kah uue. 05 aasta autol sa vahekasti või tagasillareduktorit üldjuhul remoma ei pea.
Selleks, et mitte tagumisest otsast rahaliselt/kvaliteedilt end tõmmata lasta, peab asjast päris palju ikka teadma. Osa inimesed müüvad nt lilli ega tea autost midagi.
Ja last but not least, Suburban pole mingi ökopill, ka diisliga mitte, ma arvan, et see 05 aasta disla võtab vähemalt kaks korda vähem kütet.
Nii lihtne see ongi.
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
04.01.2012 at 14:47 |
|
Rein000 |
split: arutlus usaka ja muu, vana ja uue(ma) üle
Vaata, mis sellel 05 aasta kräpil ostuhind on. Mõttetult on see europask ülehinnatud. X5 tüüpviga on vahekasti mahakoolemine ja selle remont on ikka paras kirves. Meeriklasele ostad odavamalt uue vahekasti juba, kui X5 lammarikast, või remont. Ja koolevad euro autod poolekiiremini maha, kui GM toodang. Fordist ei oska kaasa rääkida. DeVille on mingi 330 000 km i spidol ja lendab, Escalade ka üle 200 000 maha kimanud. GL mersse ei suudeta isegi garantiiajal pidevas liikumises hoida See ka paras n... nii kallist autot pidevalt remonti ja tagasi vedada ja siis vaadata, millega vahepeal liikuda saad.GL pole siiski oma väikese ruumi tõttu konkurent ka Suburbanile, või Escalade ESV le. Las võtab rohkem kütet, ostu hinnast on juba mitmeaasta kütus kokku hoitud |
04.01.2012 at 15:00 |
2 edits. Last edited 04.01.2012 at 15:02 by Rein000
|
mth |
split: arutlus usaka ja muu, vana ja uue(ma) üle
Eks igale ühele oma. See vaidlus tuletab mulle meelde seika kus sai sõpruskonnaga väljamaal kallis restoranis käidud, 5 käiguline õhtusöök ja värgid. Enamus olid vaatamata päris krõbedale lõppsummale vägagi rahul, ainult üks kaasaveetud kodanik kommenteeris kogu õhtusööki lausega "täitsa okei suurusega portsjon oli"
Väike näopalmi olukord, mõtle veel mitu burxi selle raha eest saanud oleks... |
04.01.2012 at 15:18 |
|
Rein000 |
split: arutlus usaka ja muu, vana ja uue(ma) üle
Kellel võimalus, tõstke see OT jura vabasse teemasse a´la usa vs. euro või kustutage ära, see on nii tühi vaidlus tegelikult, igaüks elab nii kui nii oma äranägemiste ja otsuste järgi. |
04.01.2012 at 15:25 |
1 edit. Last edited 04.01.2012 at 15:26 by Rein000
|
tfr |
split: arutlus usaka ja muu, vana ja uue(ma) üle
Üldine olukord on jah vist, et kusagil 8-10 aasta vanuse juurest jookseb see piir - uuemate sihtgrupp on inimesed, kellele auto on tarbeese; vanemate sihtgrupiks on need, kelle jaoks on auto midagi enamat.
Mu oma kogemus selle '99 Cherokee pidamisega muude viimase aastakümne uute või vähekasutatud eurooplaste/jaapanlaste sekka näitas ka üsna värvikalt, et päris keeruline on üritada sellist mitte väga uut ameeriklast (ilmselt tegelikult ka mõne muu riigi päritolu autot, lihtsalt kogemus puudub) pidada nagu uuemapoolset autot. Et kui midagi kusagilt märku annab, lähed esindusse, viskad võtmed üle leti ja ütled et "siin on kusagilt natuke kolisev auto, ma tahaks õhtul saada mittekolisevat autot ja arvet".
Praktika näitas, et:
1) eeldatakse, et Sa teenindusse viies ikka üsna täpselt tead, mis autol viga on
2) kõiki juppe vahetad siis, kui ärakukkumisest on juuksekarva jagu puudu
Rohkem kui korra pidin pidama teenindustega pika vaidluse maha, kus minu konkreetsele soovile mingi natuke kulunud asi ära vahetada vaieldi vastu jutuga et "no see veel paar-kolm kuud kestab küll, mis tast ikka vahetada". |
04.01.2012 at 15:34 |
|
vvt |
split: arutlus usaka ja muu, vana ja uue(ma) üle
Suburban on vanakooli rauast auto, odavate osade ja (suhteliselt) lihtsa ehitusega
Nende imesoftroaderitega pole siin midagi võrrelda vastupidavuse mõttes.
quote: keeruline on üritada sellist mitte väga uut ameeriklast (ilmselt tegelikult ka mõne muu riigi päritolu autot, lihtsalt kogemus puudub) pidada nagu uuemapoolset autot
Ega nende muudega kas ka väga erine, lihtsalt kohti rohkem. Lihtsalt siis võtmeid üle leti andes peab olema usaldusväärne vastuvõtja, muidu pügatakse võibolla vähe rohkem kui sobilik on. Üks näide ühe 96 Mustangiga remondi teema all vaikselt kerib.
Kui sel 15a vanal autol pole emotsionaalset väärtust, siis loguma otsa sattudes on kerge tekkima olukord, kus töökotta viidud summade eest võiks sõita võibolla mitte nii uhke liisinguautoga ja käia kord aastas 100 euro eest õli vahetamas. Näiteks üksikud naisterahvad on sihtgrupp, kellele tarbeautoks mingit väsind 15 a vana autot pole tark soovitada (oih, sõites hakkas mingi õlikannuga tuli põlema, sõitsin edasi, nüüd jäi seisma ja ei käivitu).
15 a vanusel autol võivad olla juba probleemid selliste basic asjadega nagu näiteks õlirõhk ja rikkis elektriaknad polegi kõige suurem probleem. Olen sedasi enam kui kord saalesid vahetanud, kuigi omaarust olen üritanud korraliku osta ning hooldan nagu vaja.
quote: X5 tüüpviga on vahekasti mahakoolemine
Mahakoolemisega on kõik poolpidse neliveo pakkujad mingi läbisõidu järel hädas, Suzukist eiteamilleni välja. Kui tahad, et nelivedu toimiks ka 10 aasta pärast, on valikuteks lülitatav/lukustatav nelivedu nagu pärisdziibil või Torsen (seda kahjuks vähesed tootjad pruugivad). Kõik muu allub rohkem või vähem hõõrdumisele ja kulumisele, kõik need viskod, haldexid ja värgid.
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
04.01.2012 at 15:49 |
3 edits. Last edited 04.01.2012 at 16:00 by vvt
|
Vanaisa Moderator |
split: arutlus usaka ja muu, vana ja uue(ma) üle
prooviks teha nii, et loed oma posti enne postitust läbi, hingad sisse-välja ja siis teed vajalikud muudatused kohe, mitte ei paranda posti minutite jooksul x korda.
____________________________
KÕIK KASTIRATASTELE, SELTSIMEHED!!!
:evil |
04.01.2012 at 16:07 |
|
antoonio |
split: arutlus usaka ja muu, vana ja uue(ma) üle
pole vaja soovitada 15 aasta vanus autot naisterahavale. Piisab paari-kolme aasta vanusest tuntud saksa kvaliteedist, eesti lemmikust audist. Eelmise kuu näide kus proua helistab mehele, et kuula audu teeb koledat häält. Nu asi lõppes mootori vahetusega kuna vänt pooleks ja mootori blokk kah korralikult viga saanud. Vähemalt 2,5 kilo eest raha vähem (ei tea mis kanaleid pidi vahetuseks mootor kohale tiriti).
____________________________
Caddilac Coupe DeVille'79 (D'Merchant) |
04.01.2012 at 18:49 |
|
Rein000 |
split: arutlus usaka ja muu, vana ja uue(ma) üle
Naisteautoks on minu nägemust mööda eurooplastest ainuke Volvo 850. Pommikindel juhitavus. Ja väga ei pudene laiali ka. Kui pole pauku saanud, siis maha ka ei mädane. Ei julge mina neid küll nende pisipunnidega maanteele sõitma saata. Kui raha juba rohkem kulutada mitte ameeriklase peale, siis tuleb mängu juba teise või kolmanda põlve Subaru Forester, Outback. Aga täitsa õudne on neid pisipunne paduvihmas või lumelopas maanteel tuterdamas näha, milles on kangestunud käte ja klaasistunud pilguga kummitust meenutav sohver rooliküljes rippumas. Lisaks muule pole neil veel ka iste õigesti reguleeritud, kuna selja ja istme seljatoe vahel on paljudel naisautojuhtidel ikka omajagu ruumi veel. |
04.01.2012 at 19:29 |
|
Soul |
split: arutlus usaka ja muu, vana ja uue(ma) üle
Mul ex naine sõidab siiani usakatega, esimene oli STS ca 8a aastat tagasi ja peale seda Mark VIII, ei hädaldanud ega oianud midagi, tuli vahetada seda, mis kulub ja aeg ajalt mõni suurem asi kah (varuosad ON odavad!!!) ja kõik rõõmsad, praegune naine loobus mersust ja sõidab SRX´ga ja ei saa üldse aru, miks krdi pärast oli vaja üldse mersu osta kunagi, kui see aint laguneb ja üks häda teise otsa.
____________________________
Dodge Ram 1500 2002
Cadillac SRX 2007
Cadillac STS 1999
Chevrolet Astro 4x4 Tiara
Lincoln Mark VIII ´97
Cadillac STS 1997
Thunderbird 3.8 LX |
05.01.2012 at 00:31 |
|
Rein000 |
split: arutlus usaka ja muu, vana ja uue(ma) üle
No vat normaalne. Ma pean oma Escalade loovutama ka sama rada, kui Suguaru B9 müüdud saab ja endale miskit aesemele sebin. Mõttes mõlgub Exursion või GM toodangust 4x4 buss. |
05.01.2012 at 01:16 |
|
hents99 |
split: arutlus usaka ja muu, vana ja uue(ma) üle
quote: Soul: Mul ex naine sõidab siiani usakatega, esimene oli STS ca 8a aastat tagasi ja peale seda Mark VIII, ei hädaldanud ega oianud midagi, tuli vahetada seda, mis kulub ja aeg ajalt mõni suurem asi kah (varuosad ON odavad!!!) ja kõik rõõmsad, praegune naine loobus mersust ja sõidab SRX´ga ja ei saa üldse aru, miks krdi pärast oli vaja üldse mersu osta kunagi, kui see aint laguneb ja üks häda teise otsa.
Mis mersuga ta sõitis, et rahul polnud? MB, nagu ka ilmselt kõige muu puhul kehtib reegelt, et autot tuleb mõistlikult hooldada, mitte käest lasta jne. Kui osta mingi ära ruunatud auto, siis jäädki kiruma, et jube kehva auto. Mul üks iidvana mb on aastast 1991. Igapäevakasutuses ja isegi sillaosa on tehasest saati all. V.a. üks tagumine hüdroamort ja rõhupaagid. Ei saa öelda, et auto koliseks vms. Ja see on päris vana auto....tänapäevamõistes.
Mis seal salata. Usakas on nii robustne ja suuredimensiooniline, et asjade kulumine võtab tõesti jube palju aega.
Eks eurooplasega on naisterahval kindlasti mugavam. Sõita, parkida, manööverdada jne. Muidugi sõidetakse ka suurte Excursionide ja Escalade`ga, mis tundub praktilisele(mulle) inimesele suhtkoht mõttetu Euroopa kontekstis....ja seda kõike linnasõidul. Siis ei saadagi parkimisega hakkama ja pargitakse suuri autosid poeukse ette ja invakohtadele.
____________________________
Hobitehnika mehaanika, elektroonika ning nende seadistamine - kõik ühes kohas. |
05.01.2012 at 08:47 |
|
vvt |
split: arutlus usaka ja muu, vana ja uue(ma) üle
quote: Mul üks iidvana mb on aastast 1991
Selles aastaaarvus see konks ongi. Sellel ajal kestsid, aga praegu ei kesta. Ja osade hinnad .....Ühel sugulasel eelviimane E-klass, sõitab 40tkm aastas, esisilla remont kord kvartalis, teisel C-klass, hiljuti vahetas roolilati (4000 eurot) jne. Mingist vastupidavusest pole juttugi. Viimane töökindel mersu oligi W124/126. Ja ma arvan, et need uue põlve usakad pole ka targemad eriti. Tänapäeva auto peab kestma liisinguperioodi. Muidu majandus ei kasva.
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
05.01.2012 at 09:23 |
|
Rein000 |
split: arutlus usaka ja muu, vana ja uue(ma) üle
See veel jah viimane aasta, kui merss koos püsis. Teelpüsivus kadus 1985 W124 tulekuga. Seda ei anna enam üldse 123ga võrrelda. W 126 läks seal 90ndate algul liinilt maha ja sellega sai siis hea auto ajalugu otsa. |
05.01.2012 at 10:25 |
|
Kummipuru |
split: arutlus usaka ja muu, vana ja uue(ma) üle
quote: hents99:.... Muidugi sõidetakse ka suurte Excursionide ja Escalade`ga, mis tundub praktilisele(mulle) inimesele suhtkoht mõttetu Euroopa kontekstis....ja seda kõike linnasõidul...
millist muud lahendust sa pakuks kui oleksid ise 2 meetrine ja pidevalt vaja naist 1-2 väikelapsega (kes oma toolides) koos kogu kolaga (1-2 käru, teinekord reisivoodi ja omad kompsud kah veel) kaasas vedada. Reisil käimisest ei hakka rääkimagi.
Olen omanud ka eurooplasi ja jaapanlasi ning julgen väita, et mitte ühtegi neist poleks peale juhisitme paikareguleerimist enam minu seljataha normaalsuuruses täiskasvanu mahtunud. kui siis ainult rätsepaistes... Navigator, Tahoe, Escalade, Suburban jne või siis juba midagi busside hulgast on minu jaoks suht ainuke valik...
Aga olen nõus, et igapäevaselt üksi tööle-koju-poodi sõitmiseks pole sellist looma vaja. Siit järeldubki väga ebapraktiline tõsiasi: peres peaks olema kaks autot. |
05.01.2012 at 11:54 |
|
speedbird |
split: arutlus usaka ja muu, vana ja uue(ma) üle
Väga hea, et see euroautode remont jutuks tuli, sest mul tuli kohe üks küsimus meelde seoses sellega. Vvt ka enne mainis, et keegi olevat 4000 EUR eest roolilati vahetanud ja tean ise ka juhtumeid, kus on tuhandete eurode eest mingitel 5-6 või rohkem aastat vanadel sakslastel mootorit, kasti või õhkvedrustust parandatud. Mul tekkib nüüd küsimus, et kui inimene sõidab kasutatud sakslasega, siis kust on tal võtta raha laksust mitu tuhat euri, et mingi mõttetu vidin auto juures ära parandada? Siis võiks ju kohe juba garantiiga auto osta kas vähekasutatud või uue, kui 4-5k EUR on siuke mõttetu raha inimese jaoks.
____________________________
'15 Challenger SRT 392 / '79 Corvette 383 Stroker
www.ameerikaraud.ee |
05.01.2012 at 12:31 |
|
tfr |
split: arutlus usaka ja muu, vana ja uue(ma) üle
Ega see 4000€ ei pruugigi mingi kommiraha olla. Aga kui Sa oled selle X5 näiteks enne masu algust tollase "hea hinnaga" liisingusse võtnud ja hetkel on liisingujääk umbes 6000-7000€ kõrgem kui reaalne müügihind (millega auto mingi mõistliku ehk alla pooleaastase müügiperioodiga ära läheks), siis ega polegi muud teha kui verd köhida, see 4000€ kokku kraapida ja Michi-nuudli-dieedile minna. |
05.01.2012 at 13:21 |
1 edit. Last edited 05.01.2012 at 13:21 by tfr
|
tõnisson |
split: arutlus usaka ja muu, vana ja uue(ma) üle
quote: tfr:siis ega polegi muud teha kui verd köhida, see 4000€ kokku kraapida ja Michi-nuudli-dieedile minna.
Mivina toodang on soodsam.
____________________________
446+727+Dana60
225 slant six+904+8 3/4
446+727+NP203+9 1/4+dana44 |
05.01.2012 at 13:35 |
|
Rein000 |
split: arutlus usaka ja muu, vana ja uue(ma) üle
Nu aga kui mul on juba üks auto ostetud, kuhu mahuvad lapsed, lemmikloomad ja muud kodinad ära, miks siis veel linna nädala sees sõiduks ühte junni juurde vaja. Rehvid, kindlustus, kütus, üld kulu jne. Las võtab see üks suur rohkem kütust selle ostmata punni asemel ja mingit probleemi. Usun, et aasta kütust kulutada on jätkuvalt soodsam, kui väikest punni kõrval pidada. |
05.01.2012 at 13:44 |
|
|