Poster |
Message |
KogerQ |
Fordi nelikvedu
Nimelt küsimus Ford F-250 kohta 2006 aasta ja manuaalselt lukustatavad hubid. Et kas ta lukustab difri ära või lihtsalt hubidest saab nelikveo järgi keerata. Autost seest panen kangist nelikveo järgi aga siis küll nelikvedu ei toimi, kui lülitada ka hubid sisse siis alles on nelikvedu. Kui on salongist 4H peal ja hubid lukus siis kas asfaldil ka sõita võib või hakkab lõhkuma? |
14.01.2012 at 16:36 |
|
pimeroolis |
Fordi nelikvedu
... räägi nüüd täpsemalt, mida sa "kangist" paned, kas manuaalkast või automaat. Vaata nendele hubidele täpsemalt otsa kas on aint lock või on ka auto kiri peal. Hubid ehk rummulukud ühendavad rummu veovõlli külge. F-250 esisillas reeglina difrilukku ei ole, lukk võib olla tagasillas. Ja neil see automaatne lülitus ka tavaliselt ei toimi ilmselt mõne vaakumvooliku jama pärast. Ja sellepärast pead rummulukud (hubid) kinni keerama ja alles siis kabiinist lülitama. Kõval, pidaval pinnasel ei soovitada esisilda sees hoida. Hakkab pikkapeale vahekastile haiget tegema.
____________________________
Ford Excursion 6.0 Limited
...rõõm ilma diislita on teesklus... |
16.01.2012 at 00:29 |
1 edit. Last edited 16.01.2012 at 00:35 by pimeroolis
|
KogerQ |
Fordi nelikvedu
Automaat on. Põrandal on nelikveo lülitamiseks eraldi kang kust saab panna 2WD, 4H, N ja 4L. Aga ma sain juba sinu jutust aru kuidas Fordil see süsteem lahendatud on. Ning küsin siis veel seda, et osad masinad pidid tehasest piiratud libisemisega difriga tulema, kuidas seda kontrollida? On kuskilt seda võimalik välja lugeda? Igatahes kui siin lumel pedaali vajutada siis jäävad küll nagu kaks kraabitud jälge maha.
Hubidel aint lock, manuaalselt keeratavad |
16.01.2012 at 22:57 |
1 edit. Last edited 16.01.2012 at 22:58 by KogerQ
|
mackone |
Fordi nelikvedu
quote: KogerQ: Automaat on. Põrandal on nelikveo lülitamiseks eraldi kang kust saab panna 2WD, 4H, N ja 4L. Aga ma sain juba sinu jutust aru kuidas Fordil see süsteem lahendatud on. Ning küsin siis veel seda, et osad masinad pidid tehasest piiratud libisemisega difriga tulema, kuidas seda kontrollida? On kuskilt seda võimalik välja lugeda? Igatahes kui siin lumel pedaali vajutada siis jäävad küll nagu kaks kraabitud jälge maha.
Hubidel aint lock, manuaalselt keeratavad
tõsta sillal mõlemad rattad õhku, kui käega ratast keerates käib teine pool samas suunas ringi on LSD, kui vastassuunas siis vabadiffer. |
16.01.2012 at 23:39 |
|
pimeroolis |
Fordi nelikvedu
Ega seda väljast näha ei olegi, kui ikka libedaga kohalt võttes kipub mõlemaga kraapima siis võib oletada et LSD lukk on olemas. Peaks olema ka nendel autodel lisavarustus nii, et ega ta ei pea seal olema aga võib olla. Kui autos satub alles olema Build Sheet, siis sealt on näha. No eelkõneleja pakkus ühe üsna hea kontrollimise meetodi. Kui satud õli vahetama tagadiffris ja kaane maha võtad siis on ka sealt näha.
____________________________
Ford Excursion 6.0 Limited
...rõõm ilma diislita on teesklus... |
17.01.2012 at 04:19 |
|
vvt |
Fordi nelikvedu
Ei ma usu, et maastikuautol piiratud libisemisega differ on. Ju seal on ikka (ise)lukustuv differ, nt nukkdiferentsiaal).
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
17.01.2012 at 11:47 |
|
tfr |
Fordi nelikvedu
Esiteks, Fordi F-seeria kastikas pole kindlasti "maastikuauto" selle sihtrühma mõistes.
Teiseks, ma ei suuda meenutada ühtegi autot, millel seeriatootmises iselukustuv (see nn LockRight-tüüpi) differ oleks. Kõigil on kas nupust lülitatavad või siis LSD. |
17.01.2012 at 11:54 |
|
pimeroolis |
Fordi nelikvedu
Kui räägime ameeriklastest, siis kõik on võimalik. Nukkdiffer ei ole lisavarustusen tehasest saadav, ega ka muud nupuversioonid. LSD aga on ja tegelt norm liikluses on tast palju abi st. et täitsa piisab. Noh off-roadi on ehk tõsisemaid asju vaja. Aga niikui ma aru saan siis teemaalgataja ei ole offroadimas, vaid lihtsal hädas harjumata autoga lumistel teedel.
____________________________
Ford Excursion 6.0 Limited
...rõõm ilma diislita on teesklus... |
17.01.2012 at 17:15 |
1 edit. Last edited 17.01.2012 at 17:21 by pimeroolis
|
antennimees |
Fordi nelikvedu
Kui VIN kood käepärast siis saan vaadata kas tehesest pandud LSD või mitte. Ega sinna muud tehasest pakutud jah ja seegi oli lisana tellitav s.t. enamusel neid ikkagi pole. Täna just proovisin 2002 Fordi diisel kastikat ja pole seal miskit lukku.
____________________________
'05 Chevrolet SSR & '03 Cadillac Escalade EXT |
17.01.2012 at 19:50 |
|
KogerQ |
Fordi nelikvedu
Vin on 1FTSW21P16ED66639
Igatahes tundub küll, et on LSD aga kindluse mõttes ma siin püüangi selgitada
Ja Pimeroolis...sul on õigus, ma olin jah vähe hädas kui siin tuiskas ja mõtlesin, et koduni vean tagasillaga ära. Rehv ka liiga lai 315 |
17.01.2012 at 22:07 |
1 edit. Last edited 17.01.2012 at 22:09 by KogerQ
|
antennimees |
Fordi nelikvedu
Siit leiad kogu info oma auto kohta tehasest väljumisel.
____________________________
'05 Chevrolet SSR & '03 Cadillac Escalade EXT |
17.01.2012 at 22:29 |
|
KogerQ |
Fordi nelikvedu
3.73 FDR/LIMITED SLIP RR - Ehk siis ikka on LSD |
17.01.2012 at 22:35 |
|
tarmo4x4ee |
Fordi nelikvedu
Kui teemaalgataja ise üldse enda jutust aru sai, siis äkki sa mõtlesid keskdifrit ja selle lukustamist? Seda nendel autodel pole ja 4H või 4L peale lülitades ühendatakse esi- ja tagasild omavahel jäigalt. Lihtsalt et oleks selge.
Üleüldse on see nelikveo skeem kõige levinum maasturite hulgas ja seda võiks lühidalt nimetada kui "part time 4wd".
Aga LSD kohta tagasillas veel nii palju, et see võib täitsa vabalt olla ka nii kulunud, et mingit efekti ta ei anna. Iseäranis juhul, kui pole õiget õli kasutatud. |
18.01.2012 at 00:14 |
1 edit. Last edited 18.01.2012 at 00:16 by tarmo4x4ee
|
pimeroolis |
Fordi nelikvedu
quote: KogerQ: 3.73 FDR/LIMITED SLIP RR - Ehk siis ikka on LSD
Jah on. Muidugi ega see ei ole täis lukk, ikka libisev ja kui ütled et mõlemad rattad libedaga kohalt minnes kraabivad siis ilmselt ka töötab mingil määral. Kui kunagi hakkad sillas õli vahetama, siis kõigepealt vaata sinna kindlasti õige õli 75W-140GL sünteetiline ja sinna juurde pudelike LSD lisainet Ford part no.C8AZ-19B546-A , need on Motorcrafti ained. Muidugi leidub ka teistelt tootjatelt õlisid aga pead kindlaks tegema, et on kindlasti vastavad, mitte müügimehe jutt, et "küll ta kõlbab mis ime sild see ikka on". Ja kui vahetad siis võta tagant korpuselt kaan maha, sest seal ei ole põhjakorki ja siis saad ka võimaliku metallipuru kätte. Ja näed ka mingil määral kuidas difri ja lukuga lood on. Selle kaane vahel ei ole tihendit, pannakse hermeetikuga tagasi. Muidugi kui lased seda AB-s või AA-s teha siis eksimist ei ole karta need mehed teavad mida teevad.
____________________________
Ford Excursion 6.0 Limited
...rõõm ilma diislita on teesklus... |
18.01.2012 at 05:53 |
|
KogerQ |
Fordi nelikvedu
Aitäh nõuande eest.
Ja ega ma sellest autost nii kaugel ka pole lihtsalt mul jäi arusaamatuks miks peab salongist kangiga jamama ja veel hube lülitama. Nüüd ma saan aru kuidas Fordil see süsteem lahendatud on. |
18.01.2012 at 08:00 |
|
vvt |
Fordi nelikvedu
Lohuta end sellega, et automaatsed rummud on (peamiselt dumbuserite tõttu) üks üsna probleemne sõlm, enamvähem automargist sõltumata.
Tihti on nendega sõidetud pealejäänud asendis võiduka lõpuni. Peale esisilla kasutamist ja silla väljalülitamist tuleb nendega nõks tagurdada, et maha läheksid.
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
18.01.2012 at 08:53 |
|
tarmo4x4ee |
Fordi nelikvedu
quote: Peale esisilla kasutamist ja silla väljalülitamist tuleb nendega nõks tagurdada, et maha läheksid.
See on paljudel tootjatel siiski soovituslik manööver. Reaalselt tulevad nad ka ilma tagurdamata maha tavaliselt. Seda eelduselt, et pinget ei ole peale jäänud kuskilt telgedele.
|
18.01.2012 at 19:02 |
|
tfr |
Fordi nelikvedu
quote: vvt: Tihti on nendega sõidetud pealejäänud asendis võiduka lõpuni.
Ee, ma nüüd häbenen oma lollust, aga mis nendega juhtuma peaks, kui nad peale jäävad? Peale selle, et esisilda veetakse kuni difri/lülitusmuhvini kaasas ja see paneb kütusekulule tilga otsa. |
18.01.2012 at 19:17 |
|
pimeroolis |
Fordi nelikvedu
http://www.guzzle7pt3.com/allube.php link fordi automaatsete hubide hooldest. Tulevad maha küll, kui on korras. Foorumitest on jäänud kõlama, et ei soovitata sõita lihtsalt niisama lock asendis, pidavat pikema aja vältel ära rikkuma seal otsas vaakummembraani taga oleva alumiiniumist nupusüsteemi...Noh täit kindlust ei ole. Asi võib ära hapneda ka sellepärast et seal autohubi otsa selline heledam riba mis laseb õhku läbi ja on vaakumsüsteemi hingamiseks vajalik. sealt kaudu pääseb muidugi ka soolad, pesus leotusained, mille peale isegi alumiiniumist asjad hakkavad reageerima. Eks igalühel muidugi oma kogemused asjast. Noh mõttetult ta muidugi silda ringi ajab.
____________________________
Ford Excursion 6.0 Limited
...rõõm ilma diislita on teesklus... |
19.01.2012 at 05:40 |
|
KogerQ |
Fordi nelikvedu
Panen siis juba manuaalsete hubide "hoolduse" ka
http://www.ford-trucks.com/forums/957082-please-help-new-video-of-locking-4wd-hubs.html#post8885979 |
19.01.2012 at 13:01 |
|
pimeroolis |
Fordi nelikvedu
... jah manuaalhub võib olla isegi toimib nii talvel külmaga oleneb mis määret sinna nüüd pandi, automaat võib üldse mitte lülituda sellise määrdehulga juures, automaatselt küll mitte.
____________________________
Ford Excursion 6.0 Limited
...rõõm ilma diislita on teesklus... |
19.01.2012 at 14:24 |
|
Rein000 |
Fordi nelikvedu
Ooda, kui automaat sutomaatselt ei lülitu, kas siis on veel mingi käsitsi järgi aitamise koht ka olemas? |
19.01.2012 at 17:29 |
|
pimeroolis |
Fordi nelikvedu
jah autohubi saad lülitada ka "lock" asendisse ehk lukustada manuaalselt. Pead küll autost välja minema ja mõlemad hubid lukku keerama. Sel juhul lukus ja automaat ei toimi.
____________________________
Ford Excursion 6.0 Limited
...rõõm ilma diislita on teesklus... |
19.01.2012 at 17:44 |
|
trs200 |
Fordi nelikvedu
Oleneb autost ja hubidest. Osad automaatsed on ilma igasuguse kruttimisvõimaluseta. |
21.01.2012 at 14:38 |
|
pimeroolis |
Fordi nelikvedu
quote: trs200: Oleneb autost ja hubidest. Osad automaatsed on ilma igasuguse kruttimisvõimaluseta.
Njah. Oleks palju arusaadavam, kui täpsustaksid mida sa mõtled. Mõni link , pilt... oleks hea. Hubide valmistajaid ka ju üsna mitu. Jutt siiamaani F-250 seeria sõidukitest.
____________________________
Ford Excursion 6.0 Limited
...rõõm ilma diislita on teesklus... |
21.01.2012 at 16:23 |
|