Sihtpunkt, nii umbes tulevikusVaatame mis meil siin's täna on.
Meil on Rooma paavst, kes on kahtlema hakanud Jeesuse eesmärgis, ja on võtnud endale seisukoha, et äkki me ikka ei ole siin universumis üksi, ning Jeesukese likvideerimise põhjusesse tuleks kaasata ka rohelised mehikesed ning nendegi esiisad.
Meil on Maiade kalender, kes ei teadnud, et ka tulevikus on pooletoobiseid, kes ei saa aru asjaoludest, kui raske on iga aasta uut kalendrit kivisse raiuda, ning seda sadadele tuhandetele tellijatele, kodu ukse juurde tassida.
Meil on kohe käes nafta kriis, mis ei olegi nii kohe kriis, kuna arvatavalt saab veel tükk aega pumbata ja siis tuleb kivisütt hakata kaevama või kui ei, siis põldu kündma.
Meil O tähe kujulist joont järgivad asjad nagu Kuu ja Marss ning ringiga tagasi tulevad haigused, nagu pidalitõbi bumerang ja savisaar.
Me oleme uue maailmakorralduse lävel, kus juhtivat rolli võivad mängida idamaad.
Me elame lõpmatu inflatsiooni keerises, kus kõik maksud ja kaubad kallinevad, ja seda lõpmatuseni.
Me loeme igapäevaselt asjadest, mis on jälle leiutatud, ning mis meie elu muudavad ja kui aus olla, siis seda nad ju teevadki, kiiremini kui sa ''ma olen loll'' suudad öelda.
Me elame ajastul, kus muutused on loetavad sekunditega, nad on suisa nähtavad, tajutavad ja käega katsutavad. Sellise pasaga ei ole see maailm veel kunagi ringi paugutanud.
Seega, mis te arvate, kuhu me maabume?
Ma tahaks küsida, et kus me oleks 100 aasta pärast, kuid kuna ma olen selleks ajaks igavestel kiirendusradadel, siis ma küsiks, et kuidas võiks meie hobi sobituda siia pilti näiteks kümne aasta pärast või äärmisel juhul 30 aasta pärast.
Huvitav oleks siis lugeda, mida keegi on ennustanud ja kui pihta ta oma pakkumistega on saanud. Milline on elu siis? Milliseks on kujunenud elu 10 ja 30 aasta pärast? Mis on teisiti? Kas raua fännide arv on suurenenud või vähenenud? Kui jah/ei, siis miks?
Kus siis teie selleks ajaks olete ja mida teete (ja palju pensionit saate ?) Ja mis maksab liiter bensiini?
26.01.2012 at 02:18
1 edit. Last edited 26.01.2012 at 02:20 by viplala
Sihtpunkt, nii umbes tulevikusmina olen aastaid olnud seda meelt, et meie hobi tulevik on puugaasigeneraator. seda mitte niivõrd nafta saadavuse tõttu, kuivõrd minu käsi lihtsalt ei tõuse mittemillegi eest raha maksma ja seda mittemidagit on hetkel liitrihinnas juba kena 50%. igatahes on kindel plaan asuda vajalikke seadmeid ise tootma, paraku see ilmselt enne paari aastat vast juhtuma ei saa. aga oksarisu ja puuklotsidega sõitmine on minu siht, niisamuti kui naturaalmajandus oma isikliku söögipoolise, käraka ja piiburohuga.
____________________________
Flick the Gestapo.... No, I said *Flick*, the Gestapo!
Sihtpunkt, nii umbes tulevikusKütuse otsalõppemist ei tasu karta. Vähemalt meie ja meie lapselapsed mitte. Tõelise raua omanikke/fänne hakkab tulevikus tõenäoliselt vähemaks jääma, kuna neid peale enam ei toodeta otseselt ja need mis on, hakkavad rohkem hinda minema. Pigem usun, et üks korralik raud on päris hea investeering praegusel hetkel. 100 aasta pärast seisab "pink cadillac" Louvre´is Mona Lisa kõrval, kui tõeline kunstiteos ning haruldus
DevilDeVille eestis on põlevkivi vabalt saadaval ja omal ajal toodeti sellest siinkandis bensiini. Võta tehnika üle ja hakka garaažinurgas vaikselt vaaritama
____________________________
Cadillac SRX 08
Chrysler 300C Touring ex
Oldsmobile Delta 88 Royale 1982(tegemisel)
Buick Electra 86
Ford Mustang 97
Chrysler PT Cruiser enda piinamiseks
quote:DevilDeVille: mina olen aastaid olnud seda meelt, et meie hobi tulevik on puugaasigeneraator. seda mitte niivõrd nafta saadavuse tõttu, kuivõrd minu käsi lihtsalt ei tõuse mittemillegi eest raha maksma ja seda mittemidagit on hetkel liitrihinnas juba kena 50%. igatahes on kindel plaan asuda vajalikke seadmeid ise tootma, paraku see ilmselt enne paari aastat vast juhtuma ei saa. aga oksarisu ja puuklotsidega sõitmine on minu siht, niisamuti kui naturaalmajandus oma isikliku söögipoolise, käraka ja piiburohuga.
Ma ise arvan, et ilma selle 50%-ta oleks täna vedelkütuse nõudlus vähemalt kolmandiku suurem ja see lõpetaks need varud ka kolmandiku varem.
Kui Euroopas poleks aktsiise, siis sõidetaks siin tänaseni ringi 20 liitrit 100 km peale kulutavate autodega.
Mingi tegevuse piiramiseks on üldiselt 2 võimalust a) administratiivsed võtted (nt nõuka-aja lõpust tuntud bensiininormid) b)majanduslikud võtted (kütuse muutmine nii kalliks, et ollakse sunnitud harjumusi muutma või asendust otsima).
Kolmandat võimalust lihtsalt pole, lääne inimesele taguda propagandakella tarbimise muutmiseks ilma majanduslike võteteta on nagu hane selga vesi.
Nafta hinnaralli, mida lühiajaliste eesmärkidega teatud jõud takka lükkavad (Iraan, Venemaa jm) on vaid enda istumise alt oksa saagimine, mis vaid kiirendab läänemaailmas juba alanud protsessi end naftasõltuvusest vabastamiseks. Koos naftasõltuvuse lõpuga marginaliseeruvad ka igasugu bojaarid, keda täna nafta tähtsaks teeb.
Täna käib üks suur huigamine soojuse hinna üle. Minuarust tuleks veel õli tulle valada, seda kiiremini hakatakse oma energiatarbimise üle järele mõtlema ja igasugu instantsidele survet tekitama, et need leiutaks meetmed, kuidas kvoodirahad muutuks kättesaadavaks renoveerimistoetuseks (tänane toetusskeem on ülimalt eluvõõras ja teostamatu).
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
Sihtpunkt, nii umbes tulevikusNaftat jätkub küll ja veel. Lihtsalt paljude leiukohtade kasutamine pole veel tasuv. Ja miks Arkikat nii hoolsalt jagatakse? Meie päevil ei muutu midagi.
Autod - kus on need ennustatud lendavad autod, õhkpadjad, gaasiturbiinid vms? Miks peaks midagi muutuma?
Aasia - Hiina taastab oma esikoha majanduses (oli ju seda, v.a. viimased paar sajandit). Lähiajal tuleb siiski korralik crash.
Inflatsioon - see pole mingi hinnatõus, vaid keskpankade poolne rahatrükkimine, mille võimalik tagajärg on hinnatõus. S.t. kaup ei kalline, vaid raha odavneb. Hoidke füüsilist kulda/hõbedat, see on raha, euro on valuuta, mitte raha.
Toiduainete hinnad lähevad üles ka puhtalt nõudmise/pakkumise tõttu.
Suurim muudatus on globaalne poliitiline ärkamine, mille tõi internet/side. Tulevad/toimuvad igasugused ülestõusud jms. Saadad twitterisse, et homme lõunal olge keskväljakul ja tulebki miljon inimest.
Mina muretsen kõige rohkem USA pärast. Valimised on 6 nov, eks näis.
Alles hiljuti anti sõjaväele õigus igaüks kinni pidada, tähtajatult, ilma advokaadita, jms. Eks siis näe, kuidas Obama kritiseerijad Guantanomosse satuvad või kaovad lihtsalt jäljetult. USA kodanikele atendaadi tegemine on juba ammu lubatud.
Predatorid patrullivad taevas, sõjavägi harjutab hoolega linnavõitlust ja rahutuste mahasurumist, igal pool tehakse pistelisi haaranguid/läbivalgustamist, FEMA laagrites ootavad miljonid plastkirstud oma sisu...
Sihtpunkt, nii umbes tulevikusSõjavägi teeb neid asju seepärast, et enamik nende operatsioone on tänapäeval stabiliseerimismissioonid asulates, kus teine pool on tihti vihased tsiviilelanikud. Predatorid lendavad seepärast, et nende lennutund on F-16 omast kümme korda odavam ja luuratav vastane pole enam nõuka tankidiviisid, mille luuramine nii kallite asjadega oleks õigustatud. Oleks üsna naljakas mingit lõkke ääres istuvaid lambakarjuseid 100 milise masinaga luurama minna. FEMA kirstud on ladudes seisnud selle kontori moodustamiseks alates, nagu ka muud asjad, millest ajakirjanikud rääkida ei taha (nagu gaasimaskid, jooditabletid, sidemed ja ravimid).
Mingit maailmalõppu sellest välja lugeda küll ei saa. USA-s on vandenõuteooriate tirazeerimine omaette majandusaru.
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
quote:viplala: Huvitav oleks siis lugeda, mida keegi on ennustanud ja kui pihta ta oma pakkumistega on saanud. Milline on elu siis? Milliseks on kujunenud elu 10 ja 30 aasta pärast? Mis on teisiti? Kas raua fännide arv on suurenenud või vähenenud? Kui jah/ei, siis miks?
Kus siis teie selleks ajaks olete ja mida teete (ja palju pensionit saate ?) Ja mis maksab liiter bensiini?
Sihtpunkt, nii umbes tulevikusnuh, ma arvan, et Tesla wifi-elekter "taasleiutatakse" ja kõik kiirendajad liigutavad masinaid elektrimootoritega - benapaagi ja akupaki asemel on suur antenn (mida kiirem masin, seda jämedam)
et retrom oleks, siis on pardal ka audio ja firework sisteemid
Sihtpunkt, nii umbes tulevikusMa pakun, et keskpikas perspektiivis (näiteks 20 a.) muutub transpordikorraldus individuaalselt masstranspordi suunas. Autoga sõitmise km hind on ostujõuga korrigeeritult tänasega võrreldes uskumatult palju kõrgem. Muutus tuleneb paljude loodusresursside nappusest seoses tarbimise kasvuga. See arvamus põhineb eeldusel, et hetkel kiirelt arenevad piirkonnad Aasias ja L-Ameerikas suudavad kasvutrendi mingilgi määral jätkata ja arenenud maailmajaod ei lange liiga palju tagasi. Kui nii ei lähe on asi hapum, mõningates maailmajagudes võivad autod olla endiselt elujõus, samas kui teisal elatakse koobastes.
Pikemas perspektiivis (30+ aastat) on fosiilset kütust põletavate autodega tegelemine pigem kurioosium, umbes nagu täna kostüümides vanade lahingute imiteerimine. Kui rariteedid a'la Bugatti Atlantique välja jätta, 30+ aasta perspektiivis kollektsiooniautode väärtus langeb selgelt ja hobiautod (99,999 % Eesti harrastajate autodest) muutuvad väärtusetuks. Võrdluseks, kindlasti on täna inimesi kes harrastavad hobukaarikuid aga väärtust omavad vaid üksikud ja algsel otstarbel selliseid eksemplare praktiliselt ei kasutata. Vanu münte koguvad paljud, vana lossi või paleed tema esialgses funktsioonis suudavad vaid loetud riigid endale lubada. Autod on kuskil vahepeal, nad ei võta nii palju ruumi ja resurssi kui loss aga samas neid on raske muul otstarbel kasutada säilitades originaalsust.
Viimaste kümnendite kollektsiooniautode hinnatõus peegeldab investorite probleeme seoses varanduse väärtuse säilitamisega ja kõik nishid kasutatakse ära hoolimata madalast või olematust tootlusest ja kõrgest riskimäärast. Kalleid oksjoniautosid ei osteta armastusest autode vastu, samuti nagu maale ei osteta ilusa pildi pärast. See viib vanaautode hindu samuti ülespoole ja meie eluajal on tõenäoliselt võimalik osta auto mille reaalväärtus langeb suhteliselt vähe. Enamusel juhtudel selliste autodega ei saa sõita, kuna väärtuse hoidmise eelduseks on uueväärilisus ja 100% autentsus (matching # jne.).
Autod ei ole finantsinvesteeringuna perspektiivsed, kuna tootlus (reaalse tehinguhinna kasv miinus ülalpidamiskulud) jääb 99,99% juhtudel allapoole riskivaba tulu määra. Ja tegu on kahtlemata keskmisest riskantsema investeeringuga ehk peaks lisanduma korralik riskipreemia.
Autodega tuleb sõita täna ja kohe, mitte neid kuuri all poleerida kui investeeringut tulevikku. Isegi kui 30+ aasta pärast vanad autod maksavad miljon ja bensiin on endiselt odav, siis meie jaoks on see väheoluline. Tähtsam on meeles pidada kus kargud on, millal tablette peab võtma ja kuhu õhtul proteesid jäid
26.01.2012 at 11:57
2 edits. Last edited 26.01.2012 at 12:04 by peep (Moderator)
Sihtpunkt, nii umbes tulevikusPuugaasigeneraatoriga autod pole seejuures ka mingi pääsetee, sest energikandjad on teineteise asenduskaubad ja kui nt nafta hind tõuseb 10 korda, ei jää küttepuud samasse hinda.
Pealegi toodab ka puugaasiaauto CO2-te ja seda hakatakse tulevikus maksustama (autode osas maksustatakse mõnel pool juba praegu). Ehk kui sul endal on mets, siis puugaasiautoga sõitmise alternatiiviks on lakke kasvanud puiduhinna tõttu ise sõitmise asemel metsa müümine.
Eri energiaallikatest saadava energiaühiku maksumus pole nii väga erinev kui arvatakse, energia hind sõltub rohkem ostukogusest ja tootmismahust kui energiakandja liigist.
See loogika kehtib mõistagi juhul, kui ei tehta mingit puukallistajate hookuspookust (elektriauto saastet ei tooda).
Pealegi on vähevõimalik, et puugaasiautosid lubatakse masskasutusse, sest selle emissioonid ei vasta kõige algelisemalegi normile.
Kogu tulevikulootus on puugaasigeneraatori asemel juhitava termotuumareaktsiooni peal, sest toorainevarud on enamvähem ammendamatud ning saastet ei teki. Ning autod sõidavad elektriga.
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
Sihtpunkt, nii umbes tulevikusInimesed on tuhandeid aastaid hakkama saanud - saavad edaspidigi.
Mis mulle ei meeldi, on "talupojaloogika" et kui on probleemid siis "tagasi metsa ! tagasi juurte juurde ! hakkame igaüks kartulit kasvatama jne jne".
Sest ebaefektiivsuse suurendamine ei aita kuidagi elu paremaks teha. Tuleb vaadata tulevikku ja kasutada pidevalt, igal alal, state-of-art tehnoloogiat.
Sihtpunkt, nii umbes tulevikus10 Aastat tagasi pakkusin välja et küte maksab ala 25 krooni. No üleme et palju ei pakkunud mööda.
Palju parem oleks kui seal aasias ja negrude mandril mingi taud selle kasvava tarbimisühiskonda ihalejad maha notiks. Seni kuni tarbimise kasvu ei tule pole ka karta et kütte hind astronoomiliseks muutub.
Samas alati on alternatiive.
Biodiisel on huvitav, kuid meil ei ole kvaliteetset. Palju vahvam oleks kui saaks negrud seal biokütuseid tootma panna. põllumaad peaks olema , kui vaid laiskus nad lahti laseks et tööd mõistaksid teha.
Ilmselt nafta hind kerkib kuniks on taluvuse piir. Kui tuleb suurem krahh kuskil hiinas või mujal siis tarbimise hind langeb. See mull olevat lõhkemise äärel niiet...
Ning miks mitte pistikuautodeks ehitada mõni hobikas. Saab ringi lasta väga olematu kuluga. Ja nende mürgiste akude tootmine jääks kaugele aasiasse või noh piisavalt mujale selleks et suht kama oleks.
quote:madis: Inimesed on tuhandeid aastaid hakkama saanud - saavad edaspidigi.
Mis mulle ei meeldi, on "talupojaloogika" et kui on probleemid siis "tagasi metsa ! tagasi juurte juurde ! hakkame igaüks kartulit kasvatama jne jne".
Sest ebaefektiivsuse suurendamine ei aita kuidagi elu paremaks teha. Tuleb vaadata tulevikku ja kasutada pidevalt, igal alal, state-of-art tehnoloogiat.
Vaata vahe on selles, et talupojaloogika võimaldab lahutada su elu-olu üldisest majandusest.
Mina eelistaks penskarina istuda ebatõhusalt maakodus ahjupaistel kui tõhusas linnakorteris püksrihma pingutada, sest peale kommunaalkulude kandmist söögiraha ei jagu enam.
Sest vahepeal tehtud rahvastikupoliitika suurte prohmakate tõttu koosneb ühiskond 200 000 töötegijast ja 1 100 000 ülalpeetavast (sh 800 000 pensionärist).
Jah, alternatiiv on kindlustada pensionipõlveks hea äraelamine, aga ütleme ausalt, mitu % Eesti elanikest seda oleks suuteline tegema? Ma arvan, et mitte üle 10%.
Eriti arvestades pensionisüsteemi udust perspektiivi (et mitte öelda peatset pankrotti). Üks variant on muidugi teha Kreekat, võtta 10 aasta eelarve võlgu ja vähemalt praegu 40ste seltskond saab vast normaalselt eluõhtale minna.
Eestis on üle käinud kaks maailmasõda ja kolm okupatsiooni, aga näljahäda pole 20. sajandil siin tuntud. Erinevalt tõhusatest-urbanistlikest kohtadest nagu Leningrad või Inglismaa.
Põhjus oli selles, et naturaalmajandus võimaldas elu-olu lahti haakida ühiskondlikest kataklüsmidest ja kel oli keegi maal (tollal enamasti oli), siis oli leivapäts ja tujutõusuks samakapudel alati võtta.
Saepuru või tapeediliimi siin ei söödud.
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
Sihtpunkt, nii umbes tulevikusKütuse otsasaamise hirm on suht õhust võetud, vähemalt lähikümnenditel. Fossiilsetel kütustel liikuvad autod ei kao kuhugile. Toornafta pole kaugeltki ainukene tooraine, millest saab edukalt bena toota. Tehnoloogia arenedes võib nende osatähtsus vaid väheneda. Ühest küljest on see tehnoloogia areng igati tervitatav ja loodame, et varsti sõidavad pilukad ja muud tegelased elektri pealt või mingi muu "kosmosetehnoloogia" abil liikuvate masinatega. Bensiinile nõudlus väheneb ja nõudluse vähenedes hinnad langevad! Ok aga see ulme ja kauge tulevik
Minul ka maakodu olemas ja igati õnnelik selle üle. Tegelikult on hea, kui söögipoolis alati olemas ja muretseda sellepärast pole vaja. Annab siiski mõningase kindlustunde.
State-of-art tehnoloogia suhtes tasub natukene skeptiline olla. Mind isiklikult paneb natukene muretsema olukord, kus kõik me liigume mingi ulme tehnoloogia poole ja varsti pole võimalik enam potil ka käia, kui netuiühendust või wifit vms sarnast pole, sest lihtsalt veetõmbamine käib automaatselt võrgu kaudu Mis juhtuks, kui praegu lihtsalt mingil põhjusel kaoks päevaks paariks elekter ära? Terve elu seisaks....ei saa laadida autot ( tulevikus ), ei saa minna molliraamatusse, ei saaks suhelda netis, maksta ei saaks poodides jne jne jne. Tiinekatel oleks täisesti tundmatu maailm, sest tekiks vajadus suhelda näost näkku, mitte mingite i toodete abil. Siis oleks hea meelega maal oma puugaasigeneraatori kõrval ja laseks samakat ja sõidaks ringi sisepõlemismootoriga massinaga.
____________________________
Cadillac SRX 08
Chrysler 300C Touring ex
Oldsmobile Delta 88 Royale 1982(tegemisel)
Buick Electra 86
Ford Mustang 97
Chrysler PT Cruiser enda piinamiseks
Sihtpunkt, nii umbes tulevikusPraegu juba seisabki kui midagi juhtub. Meenutage kasvõi mõne nädala tagust kisa, kui mõni majapidamine paar päeva elektrita olema pidi. Kui juhtub suurem kataklüsm, jääb ellu see, kes on tugevam, kohanemisvõimelisem ja suudab ellujäämiseks vajalikku tagada, mitte see, kes moodsaid gadgeteid tarvitab. Moodsad gadgetid pole loodudes hakkama saamiseks vajalikud. Selleks on vajalikud teatud põhoskused, mis on sajandeid suht muutumatud olnud ja on täna samad, mis olid siis, kui tehnoloogia tähendas aegajalt tee peal sõitvaid üksikuid autosid.
Meie rahapuuduses vaevlev ja kärbitav riik suudab järjest vähem pakkuda "elutagamisteenuseid" - järelikult tuleb ise hakkama saada.
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
Sihtpunkt, nii umbes tulevikusMa ei usu maailmalõputeooriatesse, aga usun väga palju kaasaegse ülerahvastatud ja tehnoloogiast sõltuva ühiskonna haavatavusse. Mis konkreetselt haavab, ei hakka parem ennustama, aga variantidest kirjutasin kunagi SIIN, esimeses postituses. Sellepärast meeldib mulle ka elada siin ja praegu, mitte unistada, et äkki kunagi tulevikus jne.
Väga raske on öelda, kui palju võiks maksta kütus 30a pärast. Mis vääringus? Ei ole ju mõtet kirjutada 5 eurot, kui jätame kirjeldamata selle rahaühiku ostujõu. Rääkides raha ostujõust ja kütuse hinnast pole ju viimase poole sajandi jooksul muutunud meie maal just palju, ka mitte mujal Euroopas (erinevalt Ameerikast). Pigem on praegu kütus isegi odav ja võib millalgi paratamatult saabuva kriisi tõttu minna toiduga võrreldes sama kalliks, kui see oli varem. Kiirendati ja kihutati ka siis, miks ei peaks seda tehtama tulevikus? Siis jääb see pigem tõsifanaatikutele, mitte pole enam mainstream (mille suunas igasugune autohobi Eestis liikunud on).
Sellesse usun küll, et 100 aasta pärast ei ole meid siin planeedil enam nii palju kui praegu. Pigem huvitab, mille arvelt? Oma elustiili, oskuste ja järeltulijate peale mõeldes tuleks tegutseda nii, et endal oleks mõningaid eeliseid teiste ees. Ja heal juhul jääb raha üle ka bensiini jaoks
Sihtpunkt, nii umbes tulevikusMadis, oleneb mis nurga alt asja vaadata. Üksikindiviidi seisukohast on "tagasi metsa/oma kartulit kasvatama/jne" mõistlik kui on kuhu minna/kus kasvatada ja selleks aega-tahtmist on.
See tähendab mida - oma elekter, oma vesi, oma küte, oma söök, oma jook. Poest (=monopol) käid ainult tikke ja soola ostmas
____________________________
KÕIK KASTIRATASTELE, SELTSIMEHED!!!
:evil
Sihtpunkt, nii umbes tulevikusNSVL ajal hoiti Siberis ja Kasahstanis puutumatute tagavarade ladudes konserveerituna sadu käigust võetud auruvedureid. Kõlab nagu hirmus tehniline taandareng, aga kui elektrit pole ja diisli tehas ei tööta, siis auruvedur töötab edukalt ka puudega ja kogu metsa ei suudetaks hävitada ka totaalses tuumasõjas.
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
Sihtpunkt, nii umbes tulevikusSeda kah muidugi. Samas kui väga vaja on, siis mõned ära varastatud värvilisest metallist jubinad tekitatakse (jah, sõna otseses mõttes ja sellises olukorras vist püssitoru ees). Sestap ma arvan, et piisav kogus püssimehi võib tekitada motiivi need vedurid kiiresti töökorda seada. Need on vene elu iseärasused, mis vanematele foorumiliikmetele ehk teada veel on.
Edit: natuke millestki reaalsemast. Eestis on põlevkivivarusid ca 5 miljardit tonni, ühest tonnist põlevkivist saab ca 100 kg vedelkütuseid. Seega saab kogu põlevkivivarust toota 500 miljonit tonni vedelkütust.
Eesti mootorikütuse vajadus kokku peaks olema umbes miljon tonni aastas, sellise tarbimise juures on meil mootorikütust aastani 2500.
Jääb vaid leida põhielektritoodangule jaoks uus elektriallikas ning arendada põlevkivitehnoloogiat niipalju, et sellest on võimalik toota tänapäevaseid mootorikütuseid.
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
Sihtpunkt, nii umbes tulevikusHetkel muidugi on see EE toodetav õlitoodang raske kütteõli tasemel, st seda söövad suured aeglased laevadiislid (kasutada saab avamerel, kus tossutamist ei kontrollita) ning õlikateldes (kus aeg-ajalt pidi pauke tegema).
Sealt eurodiisli ja 95 bensiinini on veel pikk maa minna (kuid mitte võimatu).
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
quote:madis: Inimesed on tuhandeid aastaid hakkama saanud - saavad edaspidigi.
Mis mulle ei meeldi, on "talupojaloogika" et kui on probleemid siis "tagasi metsa ! tagasi juurte juurde ! hakkame igaüks kartulit kasvatama jne jne".
Sest ebaefektiivsuse suurendamine ei aita kuidagi elu paremaks teha. Tuleb vaadata tulevikku ja kasutada pidevalt, igal alal, state-of-art tehnoloogiat.
küsimus pole probleemides, vaid põhimõttes. sõltumatus on võtmesõna. kõike ei pea ise kasvatama, piisab, kui kasvõi isetehtud metsakohina vastu naabrimehelt tüki sea karjumist bartertehinguga saad. universaalset motivaatorit peab niiehknaa olema, iseasi, kas seda valimatult antipaatsete kujude kukrusse tuleb toppida. Aini soola ja tikkude koloniaalkauplusest ostmise jutt on 100% asine.
____________________________
Flick the Gestapo.... No, I said *Flick*, the Gestapo!
quote:vvt: Hetkel muidugi on see EE toodetav õlitoodang raske kütteõli tasemel, st seda söövad suured aeglased laevadiislid (kasutada saab avamerel, kus tossutamist ei kontrollita) ning õlikateldes (kus aeg-ajalt pidi pauke tegema).
Sealt eurodiisli ja 95 bensiinini on veel pikk maa minna (kuid mitte võimatu).
Paar nädalat tagasi ETV saates Ringvaade EE demonstreeris enda toodetud puhast diislit, mida siis testiks 20L ühe Tallinna vanasse Mercedes-takso paaki valati. Testsõidul väitis taksojuht, et mootor nurrub kenasti ja kuigi laboritestid näitasid, et määrdeaineid vähevõitu olluses, tundus igati töötav kohalik kütus olema. Ainuke häda, et selle 20L hind oli 1 000 EUR
Sihtpunkt, nii umbes tulevikusMaailma lõpu teooriaid, ei tasu eriti tõsiselt kunagi võtta. Need saaksid tulla aint ülevalt, ehk siis asteroidide näol, või maa seest, piisavalt suure vulkaani näol. Mõlemid on suht kahtlase väärtusega teooriad momendil.
Kui ma siin alguses seda paavsti pilkasin, siis selle teemaga on veits teisiti lood. See on asi, mis pakub täna huvi nii teadlastele, kui ka igasugu muudele tähtsatele meestele, ja seda põhjusega, sest me tegelikult ju ei tea, kust poolt universumis tuuled puhuvad. Ma ei ole küll mingi pimesi, lillesülemiga horisondini lendleja, kuid medalil on alati mitu külge, ja ei oleks tark neid külgi eirata. On's nad uued füüsikalised asjad, või mingi uus nähtus, või elu, või meie välja selekteerimata aju hälve mis meis pesitseb... midagi seal on. Enivei, jäägem eetrisse.
Kümne aastaga tegelikult ei juhtu suurt sittagi. Tänasest aga visata kivi umbes 30 aasta taha, võiks juba näha huvitavaid asju.
Ma arvan, et oleks reaalne, kui siis paisataks välja (kas või prototüüpidena) esimesed nanorobotid, mis mööda teie veresooni ringi uhaksid, ning trombe ja vähirakke likvideeriksid. Esimesed sammud võiksid olla tehtud ka inimese teadvuse kopeerimisel, mõnele x-süsteemi kõvakettale, mis tulevikus annaks rikkuritele lõpmatu elu. See eeldaks muidugi, et ka meie tänapäevased andmesalvestajad oleks vähem mehaanilised. Ma pakuks välja, et tegemist võiks olla mingi pool teerajajatega, vanast ja uuest maailmast kokku kasvatatud hübriididega.
Google on leidnud endale väljundi, kõikide andmete hoidjana. Mis ei ole ka midagi üllatavat, sest nagunii on kõik andmed netti kolinud. Samas tahavad riigid teha uut netti. Igaüks enda oma. Nagu riik riigis. Ja siis peab olema üks, kes neid ühendab...Google, keskserver. Mingi hetke pärast näevad siiski kõik suurriigid seda, et infoühiskond on ohtlik. Ja siis see hakkab pihta. Killustumine. Varsti. Enivei, jäägem eetrisse.
30 aasta pärast, on teie naaber ikka samasugune m.. ja tädi maali pole iial lehma näinud. Inimese olemus ei muutu. Ta on ikka sama ahne ja küündimatu, ja sama edasipüüdlik.
Infoajastu, see mida me selle all täna silmas peame, on võtnud pöörded, mida me ei oskaks isegi ette kujutada. Siiski, kujutage nüüd ette inimese teadvuse kopeerimist.
Kuule on viidud eluasemed ja madratsid, inimesed ja täispuhutavad naised. Käib mõttevahetus, kuidas sealt saadud maavarasid maale toimetada, sest olenemata ulmest, kukub õun ikka vasta pääd. Kui me oleme terve kuu lõpuks siia toonud, siis suureneb maa mass ja me lendame orbiidilt välja
Maavarasid jätkub veel ja veel, kuid on tekkinud puudus mingitest väga spetsiifilistest materjalidest. Neid ostetakse hirm kalli hinnaga.
Venemaa on saanud endale uue juhi. Lootuses, et uue vennikese ideoloogiat juhib vähe tervem mõistus, saame me teise kaubandusliku ja tootmisele orienteeritud maailmajao, koos nende fucking pilukate ning muude tolgustega. Samas meile jälle hea, mõnes mõttes.
Kui nüüd meie hobi juurde minna, siis kolb käib ikka üles-alla... ja väga kaua veel. Ei muutu siin suurt essugi, ja jumal tänatud. Kaarikute kogumiseni on meil minna rohkem kui palju. Sisepõlemismootor ei ole just kõige parem lahendus, kuid siiski on ta ainus, mis meid edasi viib, järgmisse sajandisse.
Bensiini liiter maksab ikka samapalju, kui maksab. Ta ei saa olla rohkem, kui leiva poodi vedamise hind, vastasel juhul leib poodi ei jõuaks ja tädi maali sureks nälga. Mis oleks katastroof, kuna siis jääks lehm virtuaalselt lüpsmata.
Läbi elu on meid toodud siiani, ja just selleni kus me täna oleme, vanade (tolle ajastu teadmistel põhinevate) ressursside kasutamine ning arutu raiskamine. Vajadus millegi suurema, parema, võimsama järgi. Sillutades sinna teed olemasolevatest teadmistest ja käesolevatest materjalidest. See on ka ainus tee, kuidas me saame areneda, ning luua asju, mida me homme vajame.
Ja igasugu rohelised...ainus kuhu viib teie peenar ja teie näritud porgand, on tee uue adrani ja sealt uue peenrani ja sealt uue näritud porgandini. Seega tarbige, tundke elust mõnu (ta suht üürike), keppige, ehitage oma hobi ja kui aega saate, siis tehke paar õlut, või kast. Nii lihtne see elu ongi.
27.01.2012 at 01:33
1 edit. Last edited 27.01.2012 at 01:38 by viplala