Poster |
Message |
madis |
Miks mootor külmaga kütust õgib ?
Mul Grand Chero 2004 sööb külmalt linnas sõites näidu järgi 18..22 liitrit. Kui 15 minutit sõita, siis normaliseerub (10..15)
Kas on midagi rikkis või peabki nii olema ? |
02.02.2012 at 18:48 |
|
ervin |
Miks mootor külmaga kütust õgib ?
üsna tavaline asi. mul on -30 kraadiste ilmade ja lühikeste sõitudega keskmine kulu umbes 25. kui pikemalt sõita, siis langeb tagasi normaalse(ma)sse skaalasse. |
02.02.2012 at 18:52 |
|
vvt |
Miks mootor külmaga kütust õgib ?
täiesti normaalne
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
02.02.2012 at 19:06 |
|
Rein000 |
Miks mootor külmaga kütust õgib ?
No kui enne sõitu kõikide kastide ja sildade õlid kuumaks ajad, siis peaks ikka tulemus parem olema. Talvel jääraja võistlustel pole näinud, kuidas autod tungidepeal tühja ketravad |
02.02.2012 at 19:32 |
|
tfr |
Miks mootor külmaga kütust õgib ?
Kui soetuskulu välja jätta, siis tundub Webasto talvel igati tulus riistapuu olema - speci järgi võtab 0.6l tunnis, tavaline soojendustsükkel on 30 minutit ehk 0.3 liitrit. Ja keskmine pole suvega võrreldes grammigi tõusnud. Soojast autost, kuhu istuda, rääkimata. |
02.02.2012 at 19:38 |
|
Rein000 |
Miks mootor külmaga kütust õgib ?
Kui arvestada, seda, et inimesed sõidavad väga lühikesi otsi, lisaks lahmatakse sisse ka akende ja istmete soojendused, siis veel vebasto ja puhurist tulenev energia kulu, siis hakatakse akudega jänni jääma. Enne auto seismajätmist eeldab vebasto ju kliima paneeli käsitsi üle sedistamist |
02.02.2012 at 19:48 |
|
DevilDeVille |
Miks mootor külmaga kütust õgib ?
eramaja korral ikka defa või calix
____________________________
Flick the Gestapo.... No, I said *Flick*, the Gestapo!
|
02.02.2012 at 20:22 |
|
tfr |
Miks mootor külmaga kütust õgib ?
Tea nüüd, Webasto on ikka mugavam. Saab õhtul kontorist tagasi tulema hakates ka sooja autosse istuda. See "kliima akna peale ja põhja" harjub suht kähku käe sisse ja kui ka ununeb, siis ega eriti vahet pole, kui just esiklaas mingi sentimeetrise jääkihi all pole. Mootori/salongi saab ikka soojaks. |
02.02.2012 at 20:43 |
|
Vanaisa Moderator |
Miks mootor külmaga kütust õgib ?
hinna järjestuses odavamast(ja mitte tingimata ebamugavamast) ülespoole:
"Mustika" vm selvekeskuse soojendusega parkla;
puldist käivitus;
Defa vm el. tenn plokki;
Webasto;
isiklik soe garaaz;
____________________________
KÕIK KASTIRATASTELE, SELTSIMEHED!!!
:evil |
02.02.2012 at 20:53 |
|
tfr |
Miks mootor külmaga kütust õgib ?
Soe garaaž on hea mugav küll, aga ta on Sul ka ainult kodus olemas. Teine häda on see, et see talvel külmas soola ja keemiat täispritsitud auto igaks ööseks sooja tarimine pidi roosteussile päris soodsa pinnase tekitama. |
02.02.2012 at 21:07 |
|
kaedoo |
Miks mootor külmaga kütust õgib ?
Kas keegi suudab vastata küsimusele : " Miks ? " |
02.02.2012 at 22:23 |
|
tfr |
Miks mootor külmaga kütust õgib ?
No miks on suhteliselt lihtne. Mootor pole oma optimaalsel töötemperatuuril, kõik võimalikud vedelikud on külmad ja viskoossed ja seetõttu võtab mootori ringiajamine rohkem jõudu, jne. |
02.02.2012 at 22:38 |
|
Rein000 |
Miks mootor külmaga kütust õgib ?
Sellepärast, et käigukasti, vahekasti ja esi ja tagasilla õlid on kuramuse külmad ja kanged. Lisaks ka veel mootoriõli ja roolivõimu õli ja kõik muud asjad kaasa arvatud (suurem voolutarbinmine, millesttulenevalt juba generaatorit raskem ringi vedada). Mootor ise käib ka teatud piirini piltlikult öeldes suurema kütuse hulga ja vähema õhu kogusega. Millest siin raske aru on saada? |
02.02.2012 at 22:41 |
|
hents99 |
Miks mootor külmaga kütust õgib ?
Kui tegemist on bensiinimootoriga, siis külma mootoriga pihustatakse silindrisse rohkem kütust, kui soojaga. Külmaga ei aurustu bensiin eriti hästi ja siis antakse parema põlemise/ühtlase töö jaoks rohkem kütust.
Disladel on asjad muidugi teistmoodi. Vanad õlipõletajad on seepärast head, et vahet pole, kas külm või soe, kütust võtavad ikka suhtkoht ühe palju. Uuematega on juba veidi teine lugu. Mootorid on nii efektiivsed, et sooja väga ei toodagi. Sooja toodetakse lisaküttega juurde.
____________________________
Hobitehnika mehaanika, elektroonika ning nende seadistamine - kõik ühes kohas. |
02.02.2012 at 22:47 |
|
T-Bird |
Miks mootor külmaga kütust õgib ?
>kaedoo> On nisugune teadus nagu "metalli teadus" seal on punkt soojuspaisumine, seal otsi vastus oma kusimusele !!!!! VQi BLA BLA BLA
____________________________
US-Ford mootori ja k.kastide ,remont ja diagnostika.Bensiini pihustite kontroll, puhastus.
Frees ja treimistööd.
/Ford F150 SuperCab 1997/
/Chevrolet Master Deluxe 1937/
/Cadillac Eldorado/ |
03.02.2012 at 01:45 |
1 edit. Last edited 03.02.2012 at 01:47 by T-Bird
|
kaedoo |
Miks mootor külmaga kütust õgib ?
quote: T-Bird: >kaedoo> On nisugune teadus nagu "metalli teadus" seal on punkt soojuspaisumine, seal otsi vastus oma kusimusele !!!!! VQi BLA BLA BLA
T-Bird kas Sa ka ei lugenud korralikult pealkirja?Loe palun paar korda veel ja siis soovita mulle mida lugeda!Lisan kah siis omalt poolt lugemist http://forte.delfi.ee/news/auto/kuidas-talvel-kerkivat-kutusekulu-kontrolli-all-hoida.d?id=37723395 |
03.02.2012 at 07:10 |
|
vvt |
Miks mootor külmaga kütust õgib ?
Auto kere tervisele pole hullemat asja kui talvel igaöine soojas garaazis hoidmine.
Ma arvan, et antud juhul on sellise järsu kütusekulu languse tegelik põhjus tehase aju pritsetabel, kus pole külma reziimi peenhäälestusega viitsitud eriti vaeva näha, pandi lihtsalt hea rasvane segu, et kiiremini soojeneks ning automaatkastiga kindla peale välja ei sureks.
quote: Sellepärast, et käigukasti, vahekasti ja esi ja tagasilla õlid on kuramuse külmad ja kanged. Lisaks ka veel mootoriõli ja roolivõimu õli ja kõik muud asjad kaasa arvatud (suurem voolutarbinmine, millesttulenevalt juba generaatorit raskem ringi vedada). Mootor ise käib ka teatud piirini piltlikult öeldes suurema kütuse hulga ja vähema õhu kogusega. Millest siin raske aru on saada?
See õlide paksus mõjutab vähe. Sest kui sa vaatad nt transmissiooniõli näitajaid, siis on need -18 ja +100 juures enamvähem samasugused (erinevalt nt mootoriõlist). Kui mootoriõli on enamasti 5W-40 või 10W-40 (vahe 30-35 ühikut), siis sildade õli on 80W-90 või 75W-90 (vahe 10-15 ühikut). Tegelikkuses suurendab talvel lühikeste otstega kulu kõige rohkem koha peal juristamine (akende puhastamine jne) ning lumepudru sees tühja paarutamine.
Näide:
sõidad autoga Mustakalt kesklinna - 5 km üks ots, hommikul tööle, õhta koju
Auto saab kohale jõudes enamvähem korralikult soojaks.
Keskmise pereauto kütusekulu tühikäigul on 0.8-1 liitrit tunnis.
Hommikul löristad kohapeal keskmiselt 15 min, õhtul teise 15 min
Kütusekulu sõites ise on sellise tunnikuluga autol puhtalt 10l /100 km peale.
Niisiis - kütusekulu koha peal löristamisele - 30 minutit ehk siis 0.5 liitrit
Kütusekulu 10 km läbimisele ilma löristamata - 1 liiter
Kütusekulu kasv puhtalt soojendamisele +50%
Mida lühemad otsad, seda vähem jõuab sõidu kulu nullida seda löristamist.
Külma ilma sõidukulu on võibolla mingi +10% kandis - mitte väga määrav.
Minu autol sai konkreetselt -20 kraadi tulekul lisakuluks 0,5 liitrit sajale.
Eks on ka erandeid - nt valmistajatehas pole külmaga kasutamiseks eriti vaevelnud - vaadake nt TM autode talveteste, mõnel autol on segutabel Põhja-Euroopas ikka nagu Itaalias.
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
03.02.2012 at 09:15 |
1 edit. Last edited 03.02.2012 at 09:26 by vvt
|
Rein000 |
Miks mootor külmaga kütust õgib ?
Vaada see õlide värk on paberil teoreetiline. Sildade kastide õlid on ikka nii kanged, et Disco I ga esimene liikumahakkamine on aeglustiga. 83KW mootor. Ja näiteks kui lüüa Dneprit suvel vändast käima, siis mootor teeb ikka õite mitu tiiru, Sügisel pandud mis iganes 10w-40. 5w-40 õli ei mõjuta mitte miskit, mootor pöörleb seni, kuni vajutad vänta alla |
03.02.2012 at 09:35 |
|
vvt |
Miks mootor külmaga kütust õgib ?
Ta võib teoreetiline olla, aga selle mõju kütusekulu kasvule on üsna tühine. Rohkem mõjutab seda juba külma tõttu mootorile antav rasvane segu ja kõige rohkem kasutusreziim (kui palju on tühja juristamist ja kui pikad on sõidud).
Näiteks Volvo puhul (mis on tuntud ikka põhjamaa autona) tuli mõne miinuskraadiga võrreldes praeguse ilmaga juurde mingi 0,5 liitrit.
Tänapäeva pritsemootoril, kui tegu pole mingi erandliku kirvetööga, on see rikkama segu osa ka mitte nii tohutult märgatav kui vanadel pritse või karpa mootoritel.
Vanadel pritsemootoritel oli lausa eraldi külmkäivituspihusti, mis termorelee käsu järgi otse kollektorisse tulistas.
Edit: seega korraliku soojenduse efekt on hoomatav, kui õnnestub igal hommikul 15-30 minutit luristamist, milleks kulub 0,5 liitrit bensiini, ära jätta, siis lühemate otste puhul pole 30-50% kütuse sääst midagi ulmelist.
Aga see ei tule sooja mootoriõli, vaid peamiselt selle arvelt, et auto sõidukõlbulikuks muutmiseks pole vaja kulutada kütust kohapeal, kus kilomeetreid ei läbita. Kulu aga on liitrites kilomeetrite kohta.
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
03.02.2012 at 09:43 |
1 edit. Last edited 03.02.2012 at 09:49 by vvt
|
Rein000 |
Miks mootor külmaga kütust õgib ?
Mul oli automootor käinud täiesti kuumaks, nagu tava sõidul. Hakkasin siis liikuma ja auto veeremine oli nagu kännutaga, nagu surnud hobust peksaks liikuma. Kompu näitas kuluks mingi 10 -15 kiltsa. 70-50 liitri vahel sajale. Loomulikult kohapealne soojendamine tõstab kulu, kuid reaalselt tõstab ka liikumine ise kulu ja oluliselt rohkem, kui soojendamine. See muidugi mõlemaotsaveo autode puhul. 1 veolisel, eriti veel esi, soojeneb käigukast ja esi differ koos sellega juba kohapeal ka piisavalt üles. |
03.02.2012 at 09:52 |
|
vvt |
Miks mootor külmaga kütust õgib ?
Mul on ka (järjekorras kolmas) neliveoline auto, kus on käigukastiõli kolmes kohas - käigukastis, vahekastis ja tagasillareduktoris. Ei ole mingeid kännu taga efekte ka-28 kraadiga.
Kasutage korralikke õlisid ja ärge ostke igasugu inglise ja prantsuse imesid, resümeeriks ma omast tarkusest.
Ei saksa, jaapani ega rootsi neliveoline oma mingeid probleeme külmaga liikudes, ainus tuntav asi on esimest korda käiku sisse pannes selle kangevõitu sisseminek. Tõsi, kõik on olnud sõiduautod.
Pean hommikul startides sissejuhatuseks 100 meetrit tagurdama, auto teeb selle -25 kraadiga ära tühikäigul, ilma et ma gaasile jalga paneks ega nõksuta. Järelikult veereb kergelt.
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
03.02.2012 at 09:55 |
2 edits. Last edited 03.02.2012 at 09:56 by vvt
|
Maik |
Miks mootor külmaga kütust õgib ?
2,8 vr6 mootor võtab külmadega ja lühikeste sõitudega (enamasti paarsada meetrit kuni paar km - seejärel pikk seismine) keskmiselt 26-30l sajale ja mitte midagi ei ole teha.
ja selleks ei pea isegi mitte -20 olema, piisas ka -6c est.
Preaguste külmadega 5km sõiduga pärisk kindlasti 90c peale see moto vähemalt ei lähe. Pigem rohkem ikka.
____________________________
2011 Chevrolet Camaro 2SS/RS
|
03.02.2012 at 10:26 |
2 edits. Last edited 03.02.2012 at 10:27 by Maik
|
vvt |
Miks mootor külmaga kütust õgib ?
Võin kinnitada, 2,8 syncro B5 võttis lühikeste linnaotstega 20+ ja kasutaja oli hädas, et ei tule välja ametliku bensiini kulunormiga (talvel 11,6).
Mina sõitsin samasugusega maanteeotsi/linna 70/30% ja mul jäi selle normi järgi iga kuu paagitäis bensiini üle (keskmine tuli 10,5 kandis).
Niiet see linnasõit ja linnasõit on väga erinevad mõisted. Kui seal sees on 20 km maanteed mööda kuskile uusasumisse, siis see pole enam linnasõit.
Nagu näha, kulu vahe on kaks korda.
Ma arvan, et vanakooli rasked malmist mootorid pole sellises kliimas eriline eelis, sest soojeneb mass. Alumiiniumist mootor läheb ikka tuntavalt kiiremini soojaks.
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
03.02.2012 at 10:47 |
|
Raceboy |
Miks mootor külmaga kütust õgib ?
See, et külmaga palju võtab, pole midagi imestada, kuna nagu hents99 juba mainis, nõuab mootor kütuse aurustumise kompenseerimiseks rohkem kütust. Seda on ilmekalt näha, kui näed kuskilt pihustite avatust millisekundites või mõõdad ossiga.
See, et mõned autod ulmenumbreid külma motooriga võtavad, on lihtsalt tehase laiskus või sõidumaneerid. Ma ei tea, mis sõidustiili peaks harrastama, et 2.8 VR6 mootoriga 30l sajale saada Ma ise sõidan (õigemini naine enamik ajast) Audi A8 4.2-ga, ja talvine keskmine kulu jääb 16-17l kanti sajale (90% linnasõitu). Eelsoojendit ei kasuta, kuid mootor on täiesti korras ja ei viska mingeid tulesid põlema. Pooled, kes kaebavad suure kulu üle peaks esimese asjana üle vaatama süütesüsteemi, lambda sensorid (üldse mootori veakoode vaatama) ja käima sillastendis, järgmisena sõidustiili. Kui ikka check engine põleb, külma mootoriga rõõmsalt parem jalg sirgeks lükatakse ja otsad lühikesed on, pole midagi nuriseda.
____________________________
www.vems.ee |
03.02.2012 at 11:11 |
|
vvt |
Miks mootor külmaga kütust õgib ?
Vene keeles on selline meetod olemas: sravni ... s paltsem.
20+ liitrit saadakse väga lihtsasti, hommikul 20 minutit kraabid autot ja siis sõidad 3 km kaugusele tööle, millest 1,5 km tuleb madalal käigul paarutada mööda lahtilükkamata tänavat.
Õhtul kordad. Selle imelise Audiga saaks kah. Ilma mingite tulede ega jala sirutamiseta ega muude imenippideta.
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
03.02.2012 at 11:23 |
|