Poster |
Message |
Pikk 80 |
TransSport-il kahtlane heli mootoris
Tervist!
Pöördun vanemate USA autode harrastajate poole oma murega.
Olen käinud kodukohas paari töömehe jutul aga see jutt lõpeb siis kui jutt on jõudnud auto margini, siis järgneb ulgumine, et see pole ju üldse auto, mida remontida, me siin ainult saksa masinatega tegeleme või siis" Kas oled sellel küünlaid vahetanud. Kui ei siis palju õnne!"
Aga mure siis selline, et mootoris kahtlane heli sees kergel kiirendamisel 2000 ja 3000 pöörde vahel, meenutab kangesti kepsusaalet aga heli on ainult külma mootoriga, soojalt kaob. Kepsusaale peaks ju just soojalt kolisema hakkama, õige? Ja imelik selle asja juures on see, et kohapeal tuuritades pole midagi kuulda. Mootor töötab ühtlaselt ja vaikselt muidu. Kohati jääb selline tunne, et nagu oleks küte lahja ja klapid nagu klõbiseks, samas on aga kolks väntvõlli pöörlemise taktis.
Ise ikka kangesti tahaks süüdistada kepsusaalet, võtaks karteri põhja heameelega lahti ja kaeks seest aga selle eemaldamine vist polegi nii lihtne, mis?
Kett vast sellist heli ei teeks, see vist teeb sellist ühtlast heli?
Õlisurvega pole muret olnud, õli vahetatud korrapäraselt.
On kellelgi ideid või kogemusi sarnase heliga?
Auto siis Chevy TransSport aastast 1999 ja mootor 3,4 V6 |
16.01.2012 at 20:34 |
|
Pikk 80 |
TransSport-il kahtlane heli mootoris
Nii, täna sai siis garaazis veidi uuritud ja puuritud, rihm sai maha võetud ja siis korra proovitud - ikka sama. Siis sai käsitsi padruniga väntvõlli ringi aetud ja selgub, et kett vist üsna veninud, sest kui edasi-tagasi loksutada, on kuulde seda sama "klõksu" ja tunda, et ka nukkvõll hakkab ringi käima. See vahepealne "tühi" koht ikka kerge võrreldes sellega kui nukkvõlli hakkab ringi ajama. Tühi vahe on oli mõttes kella järgi u.2 min....see peaks siis kraadides olema 12, õigus.....ning seda vist sigapalju. Ilmselt tuleks ka vahetada koos ketiga ka hammasrattad? Pole ise kunagi ketti vahetanud, ainult hammasrihmasid. Aga ega vist väga hullu pole, olen netist veidi juba uurinud. Aga mida siinsed arvavad, ikka vahetada koos hammasratastega ju? |
18.01.2012 at 18:40 |
|
California |
TransSport-il kahtlane heli mootoris
Ikka koos!
Ega eraldi vist müüdagi...
____________________________
Chevrolet Lumina APV 3,1.
G20 Explorer van 5,7 |
18.01.2012 at 20:37 |
|
Pikk 80 |
TransSport-il kahtlane heli mootoris
Täna sai siis kõik ketivahetuseks vajalik tellitud, vahetusse lähevad siis kett koos ratastega, leevendi ja loomulikult otsakaane tihendiseeria. Parima pakkumise tegi
Ameerika Auto 100 eur-iga.....ise kartsin, et vähemalt 200 läheb ;-)
Nädalaga peaks kätte saama, siis saab vahetama hakata....seni logistan ettevaatilkult mööda teeääri |
19.01.2012 at 19:22 |
|
vvt |
TransSport-il kahtlane heli mootoris
Ketid-värgid tasub alati vahetada hingerahu pärast. Katkimineku tagajärjed on koledad.
Segasevõitu natuke kerget kloppimist meenutavat häält võib külmalt teha ka mõni klapp või kolvisõrm.
Seda on niivõrd kuivõrd (kuipalju töötaval mootoril ligi pääseb) stetoskoobiga võimalik kuulata.
Kett vaheta igal juhul ära, kui on korras, siis on OK, kuid ma ei üllatuks, kui hääled jätkuvad.
Sellisel kulunud mootoril on neid natuke normist väsinud asju lõputult ja õige asja leidmine nagu horoskoop.
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
20.01.2012 at 11:01 |
1 edit. Last edited 20.01.2012 at 11:02 by vvt
|
DevilDeVille |
TransSport-il kahtlane heli mootoris
kui juba mootorile kallale lähed, siis sama soojaga on otstarbekas vahetada ka plokikaanetihendid ja kõik sellest ülespoole. 3,4 teadupärast nii hea mootor, et pole veel ühestki kuulnu, mis poleks pärsiassemineku teed jalgealla võtnud. iseasi muidugi siis, kui on usaldusväärses kohas just vahetatud.
____________________________
Flick the Gestapo.... No, I said *Flick*, the Gestapo!
|
20.01.2012 at 17:06 |
|
Pikk 80 |
TransSport-il kahtlane heli mootoris
Mootori ülemine ots on remonditud paar aastat tagasi, pärast remonti vast 10 000km sõitnud. Ainult ise viskasin selle DexCool punase jahutusvedeliku seest välja ja panin rohelise sisse kui siin suvel radikas otsustas otsad anda.
Muidu töötab mootor väga vaikselt....siin sai kompressoriga tõstuki kummi tööl pumbatud ja mehed viskasid veel kildu, et kui summutajast auru ei tuleks siis ei saakski aru, et auto töötab. Loodetavasti seda häält ikka tegi kett....aga fakt see, et kett on veninud ja sellega sõita pole tervislik, olgu ta siis selle kummalise lagina autor või mitte, vahetus talle tuleb! |
20.01.2012 at 19:30 |
|
Pikk 80 |
TransSport-il kahtlane heli mootoris
Nii-nii, kett vahetatud, kõik möödus suurepäraselt.....kuid see pagana tiks on ikka sees. Sellist ketiheli enam pole, mootor on tunduvalt erksama minekuga kui enne
Proovisin siis ka "vanakooli" meetodit, et tirisin küünlajuhtmed ükshaaval maha ja sai sõidetud - ikka tiksub. Kui oleks kepsusaale või kolvisõrm siis oleks pidanud kolks kaduma kui küünlajuhe eemaldatud? Ja pealegi on see tiks juba olnud nüüd juba 2,5 kuud, selle aja peale oleks vast see saale või sõrm laiali läinud. Nüüd vaikselt kahtlustan juba hüdrotõukureid, lugedes kogemusi mujalt ilmast siis selgub, et neid saab puhastada, on keegi seda tööd ette võtnud? Lahti nad igaljuhul käivad.
Lagin ikka kangesti selline, nagu vanasti mossedel oli kui süüde liiga varane oli Just selline, et mõned tõksud heledamad, siis jälle nõrgemad laksud...Valasin täna õli sisse Liqui Moly hüdrotõukurite vahendit, ilmselt see asja ei lahenda aga vaevalt, et see paha nüüd ka teeb. Mida arvata, kas võivad hüdrokad sellist pulli teha teatud pöörete vahemikus?(2000rpm - 3000rpm) |
12.02.2012 at 20:03 |
|
90Deville |
TransSport-il kahtlane heli mootoris
Oli kunagi selline lugu, et garaazis teine ölinina vöttis remondiks sisse samasuguse auto, tiksus hoolega.
Vahetas siis ketiajami ära, ikka tiksus. Koleda vandumise saatel vahetas ka töukurid, lubades sellist autot mittekunagi enam ka pildi pealt vaadata.
Ikka tiksus...
Paar nädalat vahelduva eduga vabamatel hetkedel kuulas seda tiksu pulkade ja stetoskoopidega, eemaldas karteripöhja ja uuris sealt, torkis siit-sealt jne.
Ikka tiksus...
Löpuks mees sülitas, ütles et ei hakka tema möistus enam peale mida veel vahetada saaks, elises kundele et vii minema see siit, aitab.
Saabus kunde, käivitas auto, tiksu polnud....
____________________________
KKK-Koledate Kastikate Klubi |
13.02.2012 at 08:24 |
|
vvt |
TransSport-il kahtlane heli mootoris
Ma ei taha seda väga propageerida, mõni mees saab vahest mootorist lahti. Kasutamine omal riisikol, ühes teemas juba kirjutasin.
Olen seni hüdrotõukurite tiksumisest saanud lahti õlitussüsteemi läbipesuga. Comma ja Carlube teevad vastavaid õlisid (flush oil).
Kanistritäiest saab 2-3 korda seda teha (kui ainult min märgini panna). Selline kuuldav, terav ja kohati kaduv tiksumine on tavaliselt hüdrotõukurite oma.
Pärast oleks hea karteripõhi puhtaks pesta (kui alt võtmine PITA on, siis saab ka nii, et peale musta solgi välja laskmist kork ette tagasi, kallad õlivarda august
2-3 liitrit bensiini sisse, lased 10 min seista ja lased välja. NB! tuleohutus (igaks juhuks aku otsad maha) ja bensiini ei või kallata õlikorgist, tont teab, mis veel juhtub).
Läbipesuõliga mitte paarutada (ainult väiksed pöörded), hea õnne korral kuuled oma kõrvaga, kuidas tiks kaob vaikselt (kui on tõukuri viga).
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
13.02.2012 at 15:02 |
1 edit. Last edited 13.02.2012 at 15:03 by vvt
|
Pikk 80 |
TransSport-il kahtlane heli mootoris
Vaatan kodukandi autokauplustest, kas mingit pesuõli pakutakse.... ilmselt pean kuskilt e-kaubandusest tellima, vaatasin, et määrdekeskus pakub Gulf Flushing Oil, see vast sobiks ka?
Täna proovisin seda klõbinat esile kutsuda nii, et hoidsin jalga piduril, käik sees, ja tõstsin vägisi pöördeid (muidugi täielik piinamine ja ilmselt keelatud tegu) - no krt ei tee seda häält. Kõige nõmedam ongi see, et heli ainult sõites, nii pole võimalik kuulata, et kas tuleb ülevalt poolt või alt poolt see pagana heli. Peast käinud läbi juba mõte, et võtan kapoti maha ja ronin sinna kusagile äärele ja lasen sõbral sõita 1 käiguga
Hooratast sai siin ka uuritud-puuritud, paistab terve ja turbiinipoldid ka kinni. Vaikselt hakkab tunduma, et sellele helile ei saagi jälile ja kunagi hoopis muud juppi remontides, täiesti juhuslikult, tuleb välja, et vaat, kus krt see käis siia vastu v.m.s
Aga seniks, kuni lagina autorit pole leidnud, otsin aga edasi. |
13.02.2012 at 22:20 |
|
mambr |
TransSport-il kahtlane heli mootoris
Kui sõidu ajal, siis ehk aitab ka rataste ülestõstmine: Korralikult ja kindlalt toestada ja käik sisse.
____________________________
Chevy ja Pontiac Trans Sport minivanide(1990-2005) uued ja kasutatud varuosad ning remont ja hooldus: Tartu Lääne 24A: 56 632 532 |
13.02.2012 at 23:52 |
|
viplala |
TransSport-il kahtlane heli mootoris
Tõukurite tiksumist peaks ka niisama kuulda olema, mitte ainult sõites. Tundub nagu oleks tegemist väikese detonatsiooniga. Lase diagnost ära teha. |
14.02.2012 at 02:54 |
|
vvt |
TransSport-il kahtlane heli mootoris
quote: Vaatan kodukandi autokauplustest, kas mingit pesuõli pakutakse.... ilmselt pean kuskilt e-kaubandusest tellima
Kohe letis on Tallinnas olen näinud Comma (Autoasi Laagris) ja Carlube (Prisma autokaupade letis).
quote: Lase diagnost ära teha.
Mis tulemuse see diagnost annaks? Kui ligi pääseb, siis võiks selle raha raiskamise asemel osta endale mõnest autopoest stetoskoobi ja ise kuulata.
OHV mootoritel igatahes selle vardaga tõukuritele ligi ei pääse, isegi siis, kui kapotialune on suht lahtine.
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
14.02.2012 at 09:35 |
|
Pikk 80 |
TransSport-il kahtlane heli mootoris
Pidasin e-kaubandust silmas sellepärast, et elan ise Raplas ja paraku on siin selliste "mitte igapäevaste" asjadega nii nagu ta on....tihti jääb mulje nagu küsiks lendavat vaipa
Heli kuulamine tõesti raskendatud kuna see tekib ainult sõites, aga selle mootoripesu teen ma igaljuhul ära, õlivahetus naguinii varsti käes ja miks siis mitte juba teha. |
14.02.2012 at 10:23 |
|
Ago |
TransSport-il kahtlane heli mootoris
Mul eelmine kevad üsna sarnane lugu. Kuigi tiksu asemel oli pigem selline loll kõrin.
Autoks küll 3,8 Trans Sport. Sai samamoodi kett ja leevendi vahetatud aga kõrin jäi.
Lõpuks selgus, et rihmaratta kummist osa ei ole üldsegi mitte metallist osa küljes kinni.
Seal olid minu mäletamist mööda miskid tasakaalustused mis lõbusalt mööda ratta toestuskodaraid käisid.
Oleks algul peale rihmaratta eemaldamist veel korra mootorit käivitada proovinud poleks niipalju raha pidanud kulutama.
____________________________
Pontiac Trans Sport `96
|
19.02.2012 at 09:57 |
|
viplala |
TransSport-il kahtlane heli mootoris
quote: vvt: quote: Vaatan kodukandi autokauplustest, kas mingit pesuõli pakutakse.... ilmselt pean kuskilt e-kaubandusest tellima
Kohe letis on Tallinnas olen näinud Comma (Autoasi Laagris) ja Carlube (Prisma autokaupade letis).
quote: Lase diagnost ära teha.
Mis tulemuse see diagnost annaks? Kui ligi pääseb, siis võiks selle raha raiskamise asemel osta endale mõnest autopoest stetoskoobi ja ise kuulata.
OHV mootoritel igatahes selle vardaga tõukuritele ligi ei pääse, isegi siis, kui kapotialune on suht lahtine.
Huvitav kuda selle stetoskoobiga seda klõbinat kuulata, kui klõbin ainult kiirendades tekib? Lased mõnel sõbral kõrval joosta, klapid kõrvades, pea kapoti all, ise samal ajal autole piitsa andes. |
19.02.2012 at 22:16 |
|
Pikk 80 |
TransSport-il kahtlane heli mootoris
Vahepeal jätkan siis teemat - asi võttis eile imeliku pöörde. Sai siis tegeldud selle mootoripesuga. Esmalt panin sisse miski Usa-s toodetud sisepesuvahendi, mis jutu järgi pidi garanteeritult puhastama kõik õlikanalid ja hüdrokompensaatorid, seejärel õli välja ja valasin ka filtri tühjaks. Peale seda lasin kaks miinimum karteritäit pesuõli läbi, siis jälle uus filter külge ja sisse uus õli, milleks valisin Gulf-i poolsündi. Käisin siis sõitmas ja see lagin ikkagi sees
Lõin siis käega ja mõtlesin, et no küll kunagi ikka välja see lagina autor tuleb. Seisis siis auto pool päeva väljas ja õhtul poodi minnes oli heli kadunud, kohe mõnus sõita, vakka mis vakka! Kuid rõõm jäi lühikeseks - poest koju jõudes hakkas põlema armatuuris CHECK mootorituli. Täna juhtus ka selline asi, vahel pöördeid maha lastes, kipub välja surema, ja vahel surebki. Ise arvan, et see tuli on seotud selle tühikäiguga, arvatavasti mingi andur pekkis või miskit sellist. Katsun homme saada kusagile juhtme otsa, et selgust saada, mis talle siis ei meeldi. Aga vaikset mootorit on küll hea kuulda ; ) |
04.03.2012 at 13:42 |
|
Pikk 80 |
TransSport-il kahtlane heli mootoris
Edasi siis: Kohe esmaspäeval õnnestus diagnostikas ära käia, tule põhjustajaks esimene lambdaandur.....Sain siis AB-st uue, ainuke koht, kus riiulist võtta oli...täna sai siis vahetatud, mis muuseas polnudki mingi eriline jura....ja asi korras.
Ei ole enam seda nõmedat laginat ega ka põlevat mootorituld. Tundub, et laginaq põhjustaja oli ikka mingi hüdrotõukur. On nagu meelde jäänud, et nendel tõukuritel pidid õli sissevoolu kanalid päris peened olema, ilmselt oli siis mõni umbes või miskit....Igaljuhul suured tänud kasutaja VVT-le, kelle soovitusel selline pesupäev ette sai võetud Tänud ka teistele kaasamõtlejatele.
Seega - asi lõpuks ants |
07.03.2012 at 19:24 |
|
Pikk 80 |
TransSport-il kahtlane heli mootoris
Siia jätkuks võiks kirjutada ka ühe huvitava(vähemalt minu jaoks) loo.
Paar kuud hiljem üllatas masin jälle. Tulime just lillelaadalt kui tühikäik hakkas jälle jukerdama ja kütusekulu kasvas märgatavalt kompuutri järgi. Õige pea hakkas ka põlema CHECK tuli. Mõtlesin siis, et mis siis ikka, esmaspäeval jälle hakkan otsima kohta, kus viga tuvastada. Kuid pärast poolt päeva seismist, oli viga kadunud - kütusekulu jälle korras, tühikäik korras ja CHECK tuli kustus ka õige pea. Nii ei läinud ma ka diagnostikasse torkima....kuid umbes kuu aja pärast jälle sama jama. Ja jällegi kadus viga iseenesest. Ka seekord ei käinud ma diagnostikas.
Kuid nüüd juulis saabus viga koos minu kauaoodatud puhkusega Ja enam ei möödunud....kuna tuttaval on nüüd koodilugeja olemas, sai teda kohe tüütama mindud ja veakood oli järgmine -P0131 Front Heated Oxygen Sensor Low Voltage....kuid samas töötas andur laitmatult, sest arvuti näitas andurilt tulevat signaali....tuttav ise süüdistas andurit või siis signaaljuhtme kehva ühendust. Kohe sai ühendust võetud AB-ga, kust ma selle anduri ostsin....et kuidagi vähe kestis see.
Kutsuti lahkelt AB-sse tasuta diagnostikasse, et siis saab selgeks asi. Siinkohal tasub mainimist, et kütusekulu oli umbes 30 sajale trassil ja 100 kilomeetrit ongi see edasi-tagasi ots mulle
Vahepeal kustutasime veateate ära ja oli hirm, et jõuan Tallinna juba korras autoga diagnostikasse...aga ei, poolel teel jälle CHECK sirab armatuuris ja tühikäiku tuli ise tekitada jalga gaasil hoides ristmikel. Diagnostika tehtud, öeldi, et asja tuleb ikka mõistusega võtta - see, et selline veateade ees on, näitab, et süsteemis on rike ja andur ise on korras aga andur tuvastab vea....autol hoopis kuues silinder ei tööta ja see veab näidud valeks ja hakkabki jura peale.....ilmselt küünal või juhe.
Mõtlesin siis kohe, et tuttav, kes mulle diagnosti tegi, on asjaga alles algaja ja võimalik jah, et ei tea sellist asja...vähe kogemusi noh. Siis mainiti ka see ära, et tegelt tuleks selle lolli jutu peale see diagnostika teil kinni maksta....aga no hea küll, las olla.
Kuna küünlad said hiljuti vahetatud siis esmalt vahetasin ära juhtmed ja seejärel panin ka plaatinum küünlad peale - tulemus täielik null, sama jama edasi.
Mõtlesin siis, et lähen juba kolmandasse kohta diagnostikasse....vaatab, mis seal mainitakse.
Jällegi sama veateade - P0131 Front Heated Oxygen Sensor Low Voltage ....kuid see diagnostik ütles, et siin on midagi muud mäda, ei ole see lambdaandurist, kuna see töötab ilusti. Arvas et hoopis õhulugeja paneb segast...olevat selline asi, et jamab aga veateade ei ole MAF-iga seotud. Ja kuuldes seda, et AB-s mainiti korralikult mittetöötavat kuuendat silindrit, et võimalik ka see, et süütepool vigane. Kuna raha just laevaga sisse ei tule, ei hakanud ma uusi asju kohe tellima, hoopis helistasin Märtenile, kes lahkelt lubas tulla ta lammutusse ja hakata asju lihtsalt ringi vahetama. Vahetasin siis ära õhulugeja ja ka paari süütepooli komplekti sai ära proovitud - ikka sama. Asjast juba tõsine kopp ees ja sai juba mõeldud, et jätangi ta sinna lammutamiseks
Mõistus täiesti otsas....Käisin üle ka lambda signaaljuhtme ajuni välja - korras.
Kuna tehnika vastu tõsine huvi,hakkasin otsima endale ise mingit skännerit, millega oleks võimalik veateateid lugeda ja ka parameetreid jälgida. Tehnonet-ist sai valitud arvutile mõeldud tarkvara, millega saab lugeda veateateid, neid kustutada ja jälgida erinevaid parameetreid. Kohe kui aparaat käes, sai asjaga algust tehtud - tõin kohe välja O2 sensorite parameetrid ja läksin sõitma....esimene andur näitab kuni 0,54v ja mingi aeg lihtsalt kaob ja pinge jääb 0,02v....enam ei liigu....tagumine andur aga näitab 0,98v....peaks nagu tähendama rikast segu. Kohe jõudsin garaazi tagasi ja pinge endine - ees 0,02v ja tagumine 0,98v. Kange tahtmine oli see tagumine signaal ette andurile saada. Siit tuli ka mõte, et vahetan andurid omavahel ära aga takistuseks sai pistikute erinevus...ja ilmselt on ka andur vähe teine aga ikkagi oli tahtmine see tagumine ette saada.Siis hoopis tegin vastavad pikendused, et tagumise anduri näit ette pesasse ja vastupidi. Auto käivitatud, jälgisin huviga parameetreid - nüüd juba ees 0,92v ja langeb vaikselt keskmine näit....tagumine kõigub kuid ikka üle 0.5v pinge ei tõuse ja umbes 8 minuti pärast hakkab pinge ära vajuma kuni 0.02v ja jääbki nii....ei liigu enam ei tuuritades ega vaikselt käies. Kuid nüüd tuli muudatus....oli tunda, kuidas mootor hakkas vabamalt tööle ja tühikäik oli jälle ok. Tagant enam musta ka ei viska. Enne ikka korralikult must väljas;(
Sõitma aga ei saanud minna sest juhtmed all olid ripakil ja need poleks seal püsinud. Ühendasin siis kõik tagasi nagu peab olema ja jällegi algas vana jama. Tõin kohe hommikul uue universaalse Boschi 4 juhtmega anduri, mis maksis ainult mingi 50 euri, et näha, mis juhtub. Pistik korralikult otsa pandud, sai andur peale....lasin mootori soojaks ja ühendasin arvuti parameetrite jälgimiseks - tulemus muljetavaldav. Sõitsin kohe mitu kilomeetrit ja esimene andur näitab olenevalt gaasi andmisest/mahalaskmisest kord 0,98v ja siis jälle 0,1 j.n.e. Tühikäik ja kütusekulu jälle korras...tuju hea, et lõpuks sai jälle viga lahendatud...Nüüdseks on andur sõitnud juba 2000km ja seni kõik ok!
Tuleb siiski välja, et see 4 kuud vana andur siiski pani segast. Testriga mõõtes, on anduri ja kere vahelisel 0juhtmel juba pingelang sees, mida ei tohiks ju olla?
Kuid seni ei ole ma aru saanud, miks 2 diagnostikat sellist viga ei näinud? Lihtsalt ei mahu pähe
See vigane andur oli Standard-i toode ja müüdi teda kui mitteuniversaalset andurit.
Et selline huvitav puhkuse algus oli siis sel suvel....
|
02.09.2012 at 22:23 |
|
|