1000km/hFelix Baumgartner üritab täna siis ületada vabalangemises 1000km/h. Hüpates alla 37km kõrguselt.
Tegemist saab jälgida http://www.redbullstratos.com/live/
Hetkel lükati tuule tõttu start natuke edasi.
____________________________
dodge ram 2500 97´ twin turbo just for fun 1mile=226km/h lendas õhku
pontiac firebird convertible 69´ töös
pontiac gto 71´ valmimas
Dodge Charger Super Bee 71´
International Harvester Travelette C-120 61´Sõidab
Mitsubishi Colt Lancet 76`
quote:antoonio: Hull värk käimas jah. Kes arvuti taga vaadata ei taha siis Viasat sport kannab live üle samuti. Ca 1:40 veel tõusuaega. Praegu 7200 m peal.
päris live vist pole - kas ei olnud mingist 20sek või 20min viivitusega näitamisest juttu
1000km/hNu viasati ja streami vahe oli 1min ja mõned sekundid. Ehk telepurgi pilt jõudis varem kohale. Aga eks iga striimimine võta aega ning ka signaali taeva ja maa vahel pendeldamine võtab oma. Ehk sati pilt isegi kui väga tahta ei ole päris LIve kunagi (signa pendeldamine pluss kodeerimised ja dekodeerimised).
aga see alguses laperdamine oli ette teada, ju vist põhjuseks olematu õhk (aga võimalik et miski muu põhjus).
____________________________
Caddilac Coupe DeVille'79 (D'Merchant)
14.10.2012 at 23:07
1 edit. Last edited 14.10.2012 at 23:08 by antoonio
1000km/hNüüd siis ametlikiult kinnitatud,et mees ületas ka helikiiruse.
Baumgartner reached an estimated speed of 1,342.8 km/h (Mach 1.24) jumping from the stratosphere, which when certified will make him the first man to break the speed of sound in freefall and set several other records*
____________________________
dodge ram 2500 97´ twin turbo just for fun 1mile=226km/h lendas õhku
pontiac firebird convertible 69´ töös
pontiac gto 71´ valmimas
Dodge Charger Super Bee 71´
International Harvester Travelette C-120 61´Sõidab
Mitsubishi Colt Lancet 76`
1000km/hNatuke jäi puudu vabalangemise kestvuse rekordist.
Algul olid kõik andmed koguaeg jooksvalt. Mingi hetk enam ei midagi.
Kaamera oleks võinud mehe küljes ka olla. Samuti kiirused, temperatuurid, kõrgus, pulss jne. Oleks midagi jälgida. Nägi aga ainult hägust täppi pendeldamas.
Huvitav minu jaoks oli see et kõige külmem oli seal 10 kuni 15 km kõrgusel-80C. 40 km kõrgusel oli juba selline pehme talve ilm -15c.
1000km/hBBC teeb jah mingi dok.filmi asjast ning detailsed kaadrid on nende pärusmaa. Ühesse aero foorumisse usas oli lekitatud paar fotot skafandri küljest just kui õrritamiseks, aga mingi paar tundi hiljem korjati ära ja oli kiri,et varsti BBC -lt tuleb välja dok. sari ja kaadrid pidid olema hingematvad (breathtaking). Samuti igasugu andmed.
____________________________
dodge ram 2500 97´ twin turbo just for fun 1mile=226km/h lendas õhku
pontiac firebird convertible 69´ töös
pontiac gto 71´ valmimas
Dodge Charger Super Bee 71´
International Harvester Travelette C-120 61´Sõidab
Mitsubishi Colt Lancet 76`
quote:Madlobster: Natuke jäi puudu vabalangemise kestvuse rekordist.
Algul olid kõik andmed koguaeg jooksvalt. Mingi hetk enam ei midagi.
Kaamera oleks võinud mehe küljes ka olla. Samuti kiirused, temperatuurid, kõrgus, pulss jne. Oleks midagi jälgida. Nägi aga ainult hägust täppi pendeldamas.
Huvitav minu jaoks oli see et kõige külmem oli seal 10 kuni 15 km kõrgusel-80C. 40 km kõrgusel oli juba selline pehme talve ilm -15c.
Sul jäi pisut miskit tähelepanuta. -80 ja lisaga oli F skaalas, C näitas -60 lisadega, -70 välja ei vedanud. Ning hüppekohas oli üsna 0C lähedal.
____________________________
Caddilac Coupe DeVille'79 (D'Merchant)
Ehk 10+ km kõrgusest edasi läheb hoopis soojemaks.
Ise lähemalt uurimata ma küll ei kahelnud, et ära teeb, õhutihedust ju eriti pole. Hüpatud ju 50+ aastat.
BBC uudisteklipis oli, et skafandri tõttu ei tundnud õhuvoolusid ja ei osanud spinnimisele reageerida. Lõpus läks visiir uduseks ja avas varju varem kui plaaninud.
Ehk tehnilisi näpukaid ikka oli, hoolimata 5 a ettevalmistusest...
1000km/hSellel teemal ongi palju müüte - üks enimlevinud on parda taga asuv "vaakum", mis lennukikere dehermetiseerumisel reisijaid koos istmetega lennukist välja imema hakkab.
Hollywood on vändanud vist sadu taolisi filme, märkimisväärseim on vast Reisija 57.
Tegelikult ei toimu eest ära lastud illuminaatori tõttu midagi taolist.
Kui lennuk laguneb, siis seepärast, et 800 kmh õhuvool saab "küüned taha" mõnele lennukiosale (nt lahti murdunud kere väliskest) ja kisub selle küljest.
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
quote:Madlobster: Natuke jäi puudu vabalangemise kestvuse rekordist.
Algul olid kõik andmed koguaeg jooksvalt. Mingi hetk enam ei midagi.
Kaamera oleks võinud mehe küljes ka olla. Samuti kiirused, temperatuurid, kõrgus, pulss jne. Oleks midagi jälgida. Nägi aga ainult hägust täppi pendeldamas.
Huvitav minu jaoks oli see et kõige külmem oli seal 10 kuni 15 km kõrgusel-80C. 40 km kõrgusel oli juba selline pehme talve ilm -15c.
Sul jäi pisut miskit tähelepanuta. -80 ja lisaga oli F skaalas, C näitas -60 lisadega, -70 välja ei vedanud. Ning hüppekohas oli üsna 0C lähedal.
noh ma otsast lõpuni ei jälginud taustal video jooksis ja vahest viskasin pilgu peale
37 km oli -15
lennukiga sõites olen näinud outside tempi seal kümne üheteist km peal kuskil 80 ringis seal kõrguse kandis oli tal ka temp päris vilu täpselt ei mäleta enam oli ta sinna 70 juurde vms
suction lennuki akna purunedes ei ole vaakumist mis seal valitseb vaid kiirusest. Sõida maanteel 200 + mängi akna ja katuse luugiga saab vastu kõrvu päris heasti ja salongi rõhku hoitakse tõepoolest mootorist tuleva rõhuga
Filmis, kus kõik inimesed koos toolidega lendama hakkavad on loomulikult üle paisutatud aga kui kokku võtta kõik tegurid, ehk madalam atmosfääri surve akna taga, kiirus, mis suctionit veelgi suurendab ning lennuki maht + fully open bleed air valve siis läbi akna välja liikuv õhu vool on vähemalt hetkeliselt üsna muljetavaldav ja kui tagavara väljapääsu ees nina nokkida (at 11000m 800km/h) samal ajal kui see äkitselt eest lendab siis usun küll et lendad kaasa.
1000km/h37 km ja aga hüppr kõrgusel oli juba märksa soojem.
A see rõhu järsk muutus, seda vist müüdimurdjad kunagi testisid ja paugutasid mis paugutasid sellist katastrofaalset tulemust nad ei saanud nagu filmid armastavad näidata (kabiin aeti ülerõhku, ehk tekitati sama situatsioon nagu lennukõrgusel) aga eks omaosa lagunemisel ole sel va kiirusel ehk tuulekiirusel seal.
Ja eks lennundusajalugu mäletab erinevaid dehermetiseerumisi, mis on olnud erinevate tagajärgedega.
____________________________
Caddilac Coupe DeVille'79 (D'Merchant)
1000km/hTavaliselt ikka dehermetiseerumine muu kere lagunemise tagajärg.
800 kmh õhuvoolul on koletu jõud, pigem lõhub lennukit kuskilt august sisse puhuv "sõidutuul". See aga tekitab ülerõhu lennukis, mitte alarõhu.
Sellisel juhul ei lendaks reisijad koos toolidega august välja, vaid õhuvool pressiks neid vastaspoolele vastu teist lennuki parrast või puhuks lennuki sappa kokku.
Pealegi - kujutate ette, et istmete kinnituspoldid, mis on projekteeritud üle elama lennuki purunemist (istmed jäävad paika ka siis kui reisijad aeglustusest ammu ribadeks lennanud on) ei hakka miskitmoodi dehermetriseerumise õhuvoolu mõjul nagu makaronid murduma. Isegi sõiduauto turvavöödel on eraldi sertifitseeritud poldid, et sinna keegi poldipoe oma keerata ei saaks (spets keere seal).
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
quote:vvt:
800 kmh õhuvoolul on koletu jõud, pigem lõhub lennukit kuskilt august sisse puhuv "sõidutuul". See aga tekitab ülerõhu lennukis, mitte alarõhu.
Mida see siis tähendab?
* United Airlines Flight 811 experienced a cargo door failure in flight on Friday, February 24, 1989, after its stopover at Honolulu International Airport, Hawaii. The resulting decompression blew out several rows of seats, resulting in the deaths of 9 passengers. [i]Link
[/i] * Flight 5390 was a British Airways flight between Birmingham Airport in England and Málaga, Spain. On 10 June 1990 an improperly installed panel of the windscreen failed, blowing the plane's captain, Tim Lancaster, halfway out of the aircraft, with his body firmly pressed against the window frame. The first officer managed to perform an emergency landing in Southampton with no loss of life. "British Airways Flight 5390" is now used as a Codeshare route between Des Moines, IA USA and Chicago-O'Hare, IL USA operated by American Airlines.Link
* The DC-10 was designed with cargo doors that opened outward instead of conventional inward-opening "plug-type" doors which, due to their being larger than the door frame, make opening the door impossible once the plane is pressurized. Using outward-opening doors allowed the DC-10's cargo area to be completely filled since the door was not occupying usable space. To secure the door against the outward force caused by the pressurization of the fuselage at high altitudes, outward-opening doors must rely on heavy locking mechanisms. In the event of a door lock malfunction, there is great potential for explosive decompression.Link
1000km/hmina jälgisin tervet ülekannet (enne pressikat tehti rahvale nalja ka: mingi must humanoid oli pikalt kaadris seal stuudios)
temperatuur alla -65 C kraadi ei täheldanud nagu, samal ajal oli liikumine maa suhtes ligi 200 km/h
ülevalpool ei olnud õhku, (ei tuult), ei külma
1000km/hSelle "explosive decompressioni" sündmuste järjekord on ikka niipidi, et kõigepealt kere annab kuskilt järgi, mille tagajärjel võivad istmed või kaup osutuda enam mitte plaaneriga ühendatuks. Ehk siis decompression on (siiski võrdlemisi ebameeldiv) tagajärg, mitte põhjus, selleks hetkeks kui rõhu langus pihta hakkab on juba tegelikult jama ammu majas - 900km/h liikuv kabrio ei ole kuskilt otsast väga mugav koht kus viibida, olgu rõhk milline tahes.
Seda, et lennul mõni uks või aken avaneb, juhtub tegelikult iga paari päeva tagant. Enamasti tuuakse lennuk kiirelt hingamiskõrgusele, midagi koledat ei juhtu ja uudist ei sünni.
____________________________ Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
1000km/hMytbustersis oli näha, et isegi peale suundlaengu tekitatud kärakat istus crashdummy kenasti oma istmel edasi ja ise oli ka põranda küljes kenasti.
Tegelt - antud video peamine teema oli selle müüdi purustamine, kus ühe kuuli tekitatud august lennuki seina 3x3 m auk tekib, miskaudu reisijad välja imetakse. Idiootseim näide filmidest on sellessamas videos näitatud filmi "US Marshals" lõik, kus üks asiaadist asjamees pastakast tehtud isevalmistatud relvaga lennuki külge hiigelaugu lasi.
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm