Poster |
Message |
fire83 |
Kas majandusolukord on muutnud Sinu huvi USA autodega tegelmise vastu?
Teema sai osalt tehtud "Vanasti oli lõbusam" teema üle mõtiskledes, teisalt oma tutvusringkonna tegemisi jälgides. Mitmed on oma autod muu maa markide vastu välja vahetanud osalt majanduslikel kaalutlustel, osalt huvi puudusel. Viimane on tihti põhjustatud esimesest.
Olgem ausad, euro tulekule eelnenud ja järgnenud aega ei saa pidada just autondusega tegelemist soodustvaks ajajärguks. Isikliku kogemuse ja kõhutunde järgi pakun, et Eesti USA autondusega tegelemise hiigelajad (esimesed vabariigi perioodi välja jättes) olid 1997-2007. Eesti liitumine erinevate maailmaorganisatsioonidega (NATO, EL) ja lootus saada Eurotsooni liikmeks, mida saatsid pankade ja poliitikute hurra hüüded, hoidsid usku paremasse tulevikku paljude jaoks väga tugevana. Nüüd on tekkinud teatav frustratsioon, majanduslikus mõttes on tunne, nagu oleks tagasi 1991 aastates, kuigi asi pole nii hull sugugi. Samas 1991. aastal oli emotsionaalne vaade tulevikule kordades parem.
Huvitav oleks teada, mida enamik tqhq rahvast oma isiklikust vaatevinklist asjast arvab ja kas vanemate ja uuemate liikmete arvamuste vahel on ka erisusi.
____________________________
Arvutiporno
'08 Oranzh HHR LT
'93 Must TransAm
'83 Punane Firebird |
03.10.2012 at 19:51 |
1 edit. Last edited 03.10.2012 at 19:52 by fire83
|
hents99 |
Kas majandusolukord on muutnud Sinu huvi USA autodega tegelmise vastu?
Mina isiklikult arvan, et majandusolukord pole eriti USA-raua huvilisi kõigutanud, kui siis üsna vähe.
Muidugi need, kes hakkasid fännama suuri ja edevaid(kõvatamiseks eelkõige) ent januseid autosid, jäid lootma odava vene bensiini peale, on hakanud mõtlema ökomate liikurite peale.
Ise pole siiani suutnud mingit edevat usa-rauda soetada, mõistagi majanduslikel põhjustel.
Edit: USA-raua huviliste all pidasingi silmas siinse foorumi kasutajaid, kes on algusest siiani liikmeks jäänud. Enamus vanadest kasutajatest ikkagi omal alal asjatundjad/spetsialistid jne.
____________________________
Hobitehnika mehaanika, elektroonika ning nende seadistamine - kõik ühes kohas. |
03.10.2012 at 19:58 |
1 edit. Last edited 03.10.2012 at 20:01 by hents99
|
PTC |
Kas majandusolukord on muutnud Sinu huvi USA autodega tegelmise vastu?
Ei saa sellest pidevast halast aru. Kui endal pea sees mingi mõte liigub ja käed küljes ei ole ka mingi masu probleemiks. Pigem paistab nii et mida rohkem halad, lollim oled ja hädapätakana paistad, seda suurema tähelepanu saad. Ise sain küll just 2 aastat tagasi oma projektiga alustatud... |
03.10.2012 at 19:59 |
|
tõnisson |
Kas majandusolukord on muutnud Sinu huvi USA autodega tegelmise vastu?
Hmm.. Mingi aeg tekkis ka tunne, et ei jää midagi üle ja oleks vaja midagi maha müüa..
Ühte autot isegi üritasin aga siis jäi nagu ta jäi (Pakuti näiteks smarti vahetuseks)
Üldiselt loobusin siis rumalatest tegevustest ja ostsin 400€ eest sierra omale. Ca aasta peale kulus 5€, kuna mingitel imelikel põhjustel läks tagaklaas puruks. Pole kunagi kaugeltki nii odavalt sõita saanud ja mis peamine, kõik autod on endiselt alles.
Peakski vist rauda ära viima, saaks osa rahast veel tagasi ka. Kellegil põllupeale kihutamiseks ei ole vaja?
____________________________
446+727+Dana60
225 slant six+904+8 3/4
446+727+NP203+9 1/4+dana44 |
03.10.2012 at 21:18 |
|
madis |
Kas majandusolukord on muutnud Sinu huvi USA autodega tegelmise vastu?
Usk majanduslikult helgesse tulevikku on rohkem nagu riigi poolt ülalpeetavate lõbu, meil siin kõigil käed-jalad küljes, piirid lahti ja andke tuld ! |
03.10.2012 at 21:19 |
|
_siim_ |
Kas majandusolukord on muutnud Sinu huvi USA autodega tegelmise vastu?
Minul samamoodi ei ole muutunud,eelmainitud aastatel olin ma veel liiga noor,siis 2004 ja edasi puudusid vahendid ning käesoleval aastal alles sain lubada endale ühe kastika.
Niipaljukest kui mul tuttavaid on eestis,sama diagnoosiga,neil pole ka märgatavalt muutunud miskit,ehk jah enamusel on ka mingi europlönn igapäevasõitudeks.
Mingil määral olen märganud Soomlaste poolel just tuttavate tuttavad jne,et rahvas on kahtlema natuke hakanud ja müüvad järjest autosi,aga siinkohal ma ei tee mingit üldistust ning võibolla sai lihtsalt teatud seltskonnal siiber.
Madis,kuna ma ise asun ja toimetan põhjanaabrite juures siis ma näen igapäev milline massiränne toimub siia,nii et kellel käed jalad/mõtlev pea otsas põgenevad igal võimalusel,samas kuulen ka koguaeg kuipalju üle
lastakse ja ninad norgus eestisõiduks raha üritatakse laenata jne... aga see ei puutu siia teemasse. |
04.10.2012 at 02:18 |
|
DevilDeVille |
Kas majandusolukord on muutnud Sinu huvi USA autodega tegelmise vastu?
Tehnikat on lisandunud, usarauda ja muudki.
____________________________
Flick the Gestapo.... No, I said *Flick*, the Gestapo!
|
04.10.2012 at 03:04 |
|
Maik |
Kas majandusolukord on muutnud Sinu huvi USA autodega tegelmise vastu?
quote: DevilDeVille: Tehnikat on lisandunud, usarauda ja muudki.
+1 ja samas mingi hetk,hellitan mõtet,et müüks vette maha ja ostaks midagi ägedamat. Anryo taoline auto oleks tore,aga sellele ei hakka hammas peale
Aga alla selle ülejäänud niiväga jälle ei meeldi. Peaks ikka edev ja võimas ja ilus olema.
____________________________
2011 Chevrolet Camaro 2SS/RS
|
04.10.2012 at 06:34 |
1 edit. Last edited 04.10.2012 at 06:34 by Maik
|
ivoalaska |
Kas majandusolukord on muutnud Sinu huvi USA autodega tegelmise vastu?
Oluliselt pole midagi muutunud. Arvan, et vanusega muutuvad pigem isiklikud prioriteedid. Paar aastat tagasi võisin ainult enda peale mõelda, siis oli igapäevamasinaks janune ameerikamaa auto. Enam ei ole üksi elav poissmees, mis tähendab, et janune masin vahetati vähem januse vastu igapäevaselt liiklemiseks. Peab pere eelarvet silmas pidama. Õnneks on olemas ka õige ameerika maa raud, mida saab tasapisi putitatud. Seega kui huvi on kunagi nende vastu tekkinud, siis ega ta niisama kuhugile ei kao. Positiivsest küljest ütleksin veel niipalju, et viimasel ajal tutvusringkonda lisandunud päris mitu ilusat pärli klassikalistest ameeriklastest. Omanikud kahjuks siin aktiivsed ei ole.
____________________________
Cadillac SRX 08
Chrysler 300C Touring ex
Oldsmobile Delta 88 Royale 1982(tegemisel)
Buick Electra 86
Ford Mustang 97
Chrysler PT Cruiser enda piinamiseks |
04.10.2012 at 08:00 |
|
Indrek_S |
Kas majandusolukord on muutnud Sinu huvi USA autodega tegelmise vastu?
Ma arvan, et inimeste teadlikkus on muutunud. Kui 2000-date alul oli ütleme '75 aasta euroopa auto sisulilselt praht millega sõitmist häbeneti ja sama aasta USA toodang oli eriline ja seda kummardati olenemata seisukorrast siis nüüdseks on hobiautode scene plahvatanud ja heas korras Golf I on samaväärne hobisõiduk kui eakaaslasest Chevy.
Kui nüüd küsida, kas hobiautodega tegelemine on soiku vajunid siis kindlasti mitte. Lihtsalt sobivaid platvorme on ajudesse juurde tekkinud.
____________________________
not done until it's done |
04.10.2012 at 09:23 |
|
otsiabi |
Kas majandusolukord on muutnud Sinu huvi USA autodega tegelmise vastu?
kui varem kasutasin usarauda dailydriverina siis viimastel aastatel olen ta harva garaazist välja ajanud - ei jõua kütuse eest enam maksta noh
____________________________
'64 T-bird
'71 F100
'74 Charger
'86 STW |
04.10.2012 at 09:41 |
|
Tyymiiz |
Kas majandusolukord on muutnud Sinu huvi USA autodega tegelmise vastu?
Mina, noormehena võin küll öelda, et eks jah, mingil määral on isiklik majanduslik seisukord halvenenud ja ka rauda on vähenenud. Kui 2007-2010 võis maja ees näha mitut van-i ja volgat, samal ajal garaazi minekul kasutasin StW -d, siis ega enam sellist pilti näha ei saa.Aga kõike seda pole ainuüksi mõjutanud osteselt majanduslangus vaid ka asjaolud, et ei ole poissmees ja koos sellega on ka prioriteedid muutunud. Kuid huvi ameerika raua ja sellega seonduva vastu pole raugenud. Samas olen täheldanud seda, et kui siinmail "kaalukauba" eest küsitakse a'la 1000€ vms siis naabritelt saab aga samaväärse masina alla 400€.Kui võrrelda krooni aega ja e-rubla aega, siis on hinnad vastavalt ka tõusnud. Kui krooni ajal sai viisaka välimusega pilli 7000 krooniga, siis ega enam euroajal sarnast isendit lähedase hinnaga ei leia. Samas aga näiteks 2009 a maksnud 32k krooni van on võimalik tänapäeval soetada 1300€ eest. Seega, eks kõik on suhteline ja kui huvi on asjaga tegelda, siis leiad vajaminevad vahendid ja võimalused ka.
____________________________
minust viinalõhna õhkab ja mul puudub cadilac mul on igivana chevy mis näeb välja nagu käkk 56667774 |
04.10.2012 at 10:38 |
|
antoonio |
Kas majandusolukord on muutnud Sinu huvi USA autodega tegelmise vastu?
Ei tohi nuriseda, üks ja tore raud sai lõpuks aastat 3 tagasi soetatud peale igipikka kiibitsemist (jänkiraud ona alti meeldinud niikaua kui enda olemasolust mäletan)ja ei näe põhjust miks temaga mitte sõita ehk siis nn hooajal peab leidma põhjuse miks mitte rauaga ringi kulgeda kui seda, et leida põhjust miks mitte temaga mitte kulgeda. Ja ei saa salata, mida pikem sõit seda mõnusam tunne (lihtsalt memories).
____________________________
Caddilac Coupe DeVille'79 (D'Merchant) |
04.10.2012 at 11:02 |
|
Motorist |
Kas majandusolukord on muutnud Sinu huvi USA autodega tegelmise vastu?
See pereelu ja autovaliku kõrvutamine toob minu ettekujutusse alati AL Bundy, kel oli nooruses kaunis Dodge ja mida edasi ta pereelu koorma alla vajus seda nutusemaks see Dodge muutus. Kes tuleb alati seda pereelu juttu nutma ja oma ameerika auto müümisest rääkima siis on mul kohe tunne et Al Bundy tempel on peale löödud.
Õigem oleks ikka nii et naine kah marss tööle ja sõitku tema enda vw pologa , ise vaatad kuidas ja millega, kas chevy või millegi muuga.
(ma loodan mäletavat õieti et tegu oli Dodgega.)
____________________________
http://www.motoristiklubi.eu Teeme: Roostevaba väljalase KÕIGILE! info tel 53900300 https://www.facebook.com/MotoristiKlubi |
04.10.2012 at 11:41 |
|
ivoalaska |
Kas majandusolukord on muutnud Sinu huvi USA autodega tegelmise vastu?
Näiteks minul naine käib tööl ja teenib üsna head palka eesti mõistes. Naise soetamise puhul tekivad lihtsalt muud väljaminekud, mida varem ei olnud ja ka muud ajaveetmise kohustused, mida varem samuti ei olnud. Kõik need nõuavad raha ja siinkohal ongi üks võimalustest kokku hoida tehes igapäeva sõidud odavamalt.
Kahte igapäeva masinat pole mõtekas hoida, kuna igapäevased marsruudid tööle-koju kattuvad suures osa. Lisaks saab odavamalt tehtud igapäevasõitude arvel kokku hoitud raha eest päris rauale midagi vajalikku soetada.
Al Bundy on äärmustesse viidud stereotüüp, vaevalt ühelgi normaalsel mehel kodus päriselt ka selline olukord on.
____________________________
Cadillac SRX 08
Chrysler 300C Touring ex
Oldsmobile Delta 88 Royale 1982(tegemisel)
Buick Electra 86
Ford Mustang 97
Chrysler PT Cruiser enda piinamiseks |
04.10.2012 at 11:57 |
|
90Deville |
Kas majandusolukord on muutnud Sinu huvi USA autodega tegelmise vastu?
Enam daylidriverina usakat pruukida ei jaksa, aga kuna neid ka müüa eriti kerge pole siis möned on alles ikkagi.
Igapäevasöite tuleb teha mingi kütteöli sööva mägrarakendiga, mis on pmtselt lihtsalt ratastega kast ilma suuremate ülalpidamiskuludeta.
Sellest küljest vöttes on elu järelikult halvemaks läinud küll, enne jällegi ei resideerunud eestis ja söita polnud ka niipalju vaja.
Ka on rohkem avanenud silmad muus maailmas toodetud vanade autode osas, ja ega ausaltöeldes ei isuta enam ka möne vana usaka järgi, kuisiis midagi väga massist erinevat.
Uute autode kohapealt ei oska üldse söna vötta eriti, ei ole enam ammu leidunud sellist autot mida vaatad möttega et oleks vaja-köik on suht isikupäratud kastid, olenemata päritolumaast(tean, see virin on käinud tegelikult ajast aega ja ühe ajastu autod ongi reeglina sarnased, sest see on popp), samuti vaevlevad köik mingite toredate tüüpvigade ja töökindlusetuse käes, milleks selle eest raha maksta ma ei tea.
Kokkuvötteks siis enda puhul ilmselt see, et huvi on vähendanud vanemaks saamine ja silmaringi laienemine, majandusolukord on sellele vast kaasa aidanud küll mönevörra aga mitte määravalt.
____________________________
KKK-Koledate Kastikate Klubi |
04.10.2012 at 12:18 |
|
tõnisson |
Kas majandusolukord on muutnud Sinu huvi USA autodega tegelmise vastu?
quote: Motorist:(ma loodan mäletavat õieti et tegu oli Dodgega.)
Plymouth Duster
____________________________
446+727+Dana60
225 slant six+904+8 3/4
446+727+NP203+9 1/4+dana44 |
04.10.2012 at 12:26 |
|
MiL472 |
Kas majandusolukord on muutnud Sinu huvi USA autodega tegelmise vastu?
Lisaks majandusolukorrale mängivad siin rolli ka elu karmid realiteedid – kogu raha ei saa ainult hobi alla panna, elada on ka vaja.
Kasutan oma kapriisi nö dailydriverina, aga saladus peitub selles et läbisõit ühes kuus on mingi 400 km max, seega ca 60 liitrit. Tööl käin rongiga, on kiirem ja odavam.
Majandussurutis pani põntsu pigem mu allkirjas oleva vanema auto ehitusele, sest kalkulatsiooni järgi läheks sinna ikka oioioi mis rahad. Tuleb lihtsalt muu elu kõrvalt üritada säästa ja see projekt lõpuni ellu viia. Müüma ma toda masinat ei hakka, ega ta seistes mult leiba ei küsi.
Otseselt teemasse vastates, siis huvi pole küll langenud, võimalused seevastu on.
Kui siin keegi mainis lause stiilis et need kes rahast jahuvad, on ise laisad ja lollid, siis mainiksin igaks petteks et on olemas ka selliseid riigitöö vorme, mille kõrvalt ei tohi bisnessi elik lisaraha teha.
____________________________
69 Coupe de Ville
91 Caprice Classic - ex
72 Fleetwood Eldorado - ex
85 M1009 - ex
80 El Camino
AMSOIL tooteid küsi minult. info@usapood.ee |
04.10.2012 at 12:59 |
|
hents99 |
Kas majandusolukord on muutnud Sinu huvi USA autodega tegelmise vastu?
quote: MiL472:Kui siin keegi mainis lause stiilis et need kes rahast jahuvad, on ise laisad ja lollid, siis mainiksin igaks petteks et on olemas ka selliseid riigitöö vorme, mille kõrvalt ei tohi bisnessi elik lisaraha teha.
Jah, aga see on vaba valik, kus või kuidas töötada Muus osas muidugi õigus.
____________________________
Hobitehnika mehaanika, elektroonika ning nende seadistamine - kõik ühes kohas. |
04.10.2012 at 13:59 |
|
Jesper |
Kas majandusolukord on muutnud Sinu huvi USA autodega tegelmise vastu?
Kui kodanik Mil472 "riigitöö vorm" on kaitseväelane, siis mina isiklikult leian küll, et see pole nagu õige norimise koht. Vaba valik küll, aga keegi peab selle eest ka hoolitsema, et neid meie valikuid vabana hoida.
____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO |
04.10.2012 at 15:59 |
1 edit. Last edited 04.10.2012 at 16:01 by Jesper
|
rnx69 |
Kas majandusolukord on muutnud Sinu huvi USA autodega tegelmise vastu?
Eks ole kõik hinnad kallimaks läinud, mitte ainult küte, aga daily endiselt raud, mis linnas sinna 20 kanti joob ja ei virise. Kulud teevad mingil määral tasa mõistuspärase hinnaga osad ning teadmine, et vajadusel kannatab ka metsa vahele keerata, kui isu tuleb. Pole ka leidnud midagi, mis oleks piisavalt praktiline, mugav ning kiiksuga ja seejuures öko, et seda hankida.
____________________________
'75 Chevrolet Camaro Type LT 350 V8
'92 Blazer S-10 262 V6
Full Throttle Club
_______________________________________________________________
Though I travel through the Valley of Rice, I fear no evil, for Torque is with me.
|
04.10.2012 at 18:47 |
|
ramman |
Kas majandusolukord on muutnud Sinu huvi USA autodega tegelmise vastu?
Ei saa öelda, et masu oleks kasutamist piiranud. Pigem perekondlik seis. Kolm aastat tagasi sai vana palkmaja osta ja see nõuab enamus rahast, lisaks panevad ka kaks väikest last ajalised piirangud peale.
Viimasel kahel suvel pole Camarole isegi kindlustust ja ülevaatust teinud, kuna pikemaks kruiisimiseks lihtsalt laste kõrvalt aega ei jää. Mõnedel nädalavahetustel ikka liigutan teist ka ja teen lähikonna teedel väikese tiiru. Muidu seisab garaazis ja eks tulevikus vast saab suviti rohkem kasutust.
Proovisin ka teda vahepeal müüa, aga loobusin mõttest, kui hakati vastu pakkuma kõikvõimalikke mudaigavaid rahvaautosi. Camaro on minu käes juba olnud 2007. aastast.
Igapäeva sõitudeks sai muretsetud Grand Voyager ja kütusele kuluvat raha ohjab gaasiseade. Endal kasutada koguaeg tööauto ja siis saab ka vojakas suht vähe kasutust, naine nagunii kahe lapsega kodus ja teinekord seisab vojakas ka kaks nädalat garaazis, ilma, et keegi temaga sõidaks.
____________________________
Dodge RAM 1500 5.7 HEMI Longhorn 2012
Chrysler Grand Voyager CRD 2007
Tööauto MB Vito 119 2021
Club Fullsize |
04.10.2012 at 19:25 |
|
ERAK |
Kas majandusolukord on muutnud Sinu huvi USA autodega tegelmise vastu?
Just MASU alguses müüsin Chevy kastika ja ostsin Trans Am'i, arvates, et see võiks ühendada endas ägedat masinat ja igapäevaautot. Pärast esimest talve T/A'ga sõitmist sai selgeks, et on põmst võimalik kuid ei olnud piisavalt tahtmist temaga talvel sõita ning ei raatsinud ka soola sees teda hävitada. Sai ostetud T/A'le lisaks GM minivan, mis toimis odava igapäevaautona.
Nüüd juba ca poolteist aastat Rootsis. USA auto huvi ei ole kadunud kuid olen ka aru saanud, et igapäevaselt ei jaksa/raatsi USAkaga tööle-koju sõita. Käisin kuu aega tööl TA'ga, vahel GM minivan'iga ning kuus kulus üle 400€ bensu peale, siis tõin Eestist oma diisel ökopunni ja sellega jäi kulu alla 150€/kuus. Kui hobiautot nädalavahetuseti või harvemgi kasutada siis on kontrast diisel ökopunniga suur ja rõõm sõidust ehedam
Ajanappuse tõttu on pool suve T/A lihtsalt vedelenud siin hoovis. Kuna pere on kasvanud siis oleks tarvis ruumikamat (hobi)autot. Kui T/A saab müüdud kunagi siis tõenäoliselt tuleb asemele diisel 4x4 Ram
____________________________
kümblustünni rent
kaubikurent
sõidukid Rootsist
rehvide müük |
04.10.2012 at 20:36 |
|
Willie |
Kas majandusolukord on muutnud Sinu huvi USA autodega tegelmise vastu?
Masu pole küll mu tegemisi nii palju mõjutanud, kui kerge huvi muutus: sõidan suviti meeleldi ja palju kaherattalistega ning enneolnud muude tsiklite kõrvale sai toodud harrikas niisama kruisimiseks. Sel suvel sai sellega isegi tööl käidud. Igapäevaliikurid on peres olemas ja nüüd taas on aeg ja mõte soetada lisaks üks muskel või 50-ndate DeVille. Kuna need asjad toimuvad enamasti pimeda juhuse abil, siis ükskord see juhtub niikuinii. Erinevate Chevy kastikatega sõites ei mõtlegi sellele, et see on usakas. Nüüdseks küll see viimanegi müüdud aga midagi suurekubatuurilist ikkagi tahaks. Niimoodi siis lood. |
04.10.2012 at 21:21 |
|
vvt |
Kas majandusolukord on muutnud Sinu huvi USA autodega tegelmise vastu?
Peale raha-asjade (hädaga kulutab inimene eluks otseselt mittevajaminevale tilu-lilule vähem) on minuarust põhiprobleem selles, et põhitööl tuleb rohkem higistada oma leiva väljateenimiseks ja garaazi eriti ei jõuagi
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
05.10.2012 at 15:11 |
|
|