Poster |
Message |
madis |
Individuaalsest teedeehitusest
Tere !
Kuna meil on nii rikkad vallad, siis teid peab iga elanik ise ehitama
Jagage kogemusi - kellelgi kindlasti on - mida teha paekivituhast teega. Kuiva ilmaga ideaalselt sile ja perfektselt tugeva servaga augud, märja ilmaga nagu mülgas, 50meetrit sõidad ja auto on nagu krohvitud.
Ei ole hetkel piisavalt raha, et see sodi sealt maha kraapida ja freesasfalt tee teha. Tegu on vallateega aga noh keda see huvitab, valda igal juhul mitte, vähemalt 5 aasta jooksul mitte.
Koormus - paar autot ja üks traktor päevas, pluss potensiaalsed jalakäijad (hetkel ainult kalamehesaabastega võimalik).
Kas killustik aitaks ? Peenike ? Sisse rullida ?
Tänud !
P.S. palun on-topic ja tehniline jutt |
05.11.2012 at 19:27 |
|
jürgen |
Individuaalsest teedeehitusest
Raske öelda kuna pole antud teed näinud. Aga mind huvitab, et miks on teele veetud paekivituhk. Kihid peaksid olema alt poolt peale hakates liiv/kruus (heade dreenimisomadustega min. 2m/ööp), killustik fr 32/63, siis 16/32 ja siis kate (kas asfaltbetoon, pindamine).
Kruusatee puhul liiv ja siis kruusakiht.
Sinu juhtumi puhul laseksin tee höövliga siledaks lükata. Ja siis veaks korraliku purustatud kruusakihi peale (fr. 0/40). Paekivituhka peaks hööveldama siis kui see on paraja niiskusesisaldusega. Kui ära kuivab siis see on nagu betoon ja höövlitera peale ei hakka.
Jürgen
____________________________
Pontiac Firebird Esprit 5,7 -78
Pontiac Firebird Trans Am GTA -89 |
05.11.2012 at 19:59 |
|
wagoneer |
Individuaalsest teedeehitusest
Sai üks tee jupike nüüdseks juba 4+a tagasi ka tehtud nii,et paekivituhk alla ja killustik peale ning rulliga kinni. Sellist kahe talu jagu autode/mõne traktori koormust on ilusasti talunud nende aastate jooksul. See oli kõige odavam võimalus.
____________________________
dodge ram 2500 97´ twin turbo just for fun 1mile=226km/h lendas õhku
pontiac firebird convertible 69´ töös
pontiac gto 71´ valmimas
Dodge Charger Super Bee 71´
International Harvester Travelette C-120 61´Sõidab
Mitsubishi Colt Lancet 76` |
05.11.2012 at 20:09 |
|
madis |
Individuaalsest teedeehitusest
Kas oleks loogiline, et märja paekivituha sisse rullida peenem kild (0/16 ?) võiks teoreetiliselt paremini kinni jääda kui kuiva sisse ?
Ja veel - kas traktorirehv lammutab killustikuteed ? Erisurve on traktoril ju madalam aga samas rehviprofiil on oluliselt jõhkram ? |
05.11.2012 at 21:10 |
|
ramman |
Individuaalsest teedeehitusest
Vanemate kodukandis naabrimehel on ka samast materjalist tee. Tal on hööveldatud see asi päris korraliku kaldega, nö. viilaktuseks hööveldatud. Vesi jookseb pealt kiiresti maha ja ei teki auke aga löga tee peale. Väike kraavike või madalam koht peaks olema, kuhu veel on tee pealt voolata.
____________________________
Dodge RAM 1500 5.7 HEMI Longhorn 2012
Chrysler Grand Voyager CRD 2007
Tööauto MB Vito 119 2021
Club Fullsize |
05.11.2012 at 21:22 |
|
Maik |
Individuaalsest teedeehitusest
Kõige odavam on kild peale vedada, mul suht sama lugu,et kruusatee majani aga ma räägin ca 100m teest siiski. Killustikuga ei teki auke ka. Kruus on all ja sai ka peale veetud sügisel, 2 korda lükatud aga augud tulevad ikka sisse, nõme. Koormust pole ollagi ala 6-10x sõidab päevas sõiduauto üle umbes.
Mingi 60t peaks vaja ilmselt olema mul nt vald siinkohal ei aita... minuarust teooria oli nii,et jämedam kild alla ja peenike peale, mul vähemalt .
____________________________
2011 Chevrolet Camaro 2SS/RS
|
05.11.2012 at 23:12 |
2 edits. Last edited 05.11.2012 at 23:15 by Maik
|
viplala |
Individuaalsest teedeehitusest
Paekivituhaga on see teema, et ta üksi ei toimi mitte kunagi. Võtab vee enda sisse ja välja enam ei lase. Jääb selline sült. Neid põlevkivituhkasid on erinevaid sorte. Mingisugustega tehti vene ajal ka teid, kuid ma kipun arvama, et su tee peal on see vale tuhk. Selline märjalt lägaseks muutuv lima. Et teda panna kuidagigi kandma, läbi aastaaegade, peaks ta olema segatud killuga. Hea kui seal sisalduks ka veits liiva (mitte palju aga just veits, nati väheke...hoomamatult). Muidugi on alati parem suurema välimusega kild aga kahjuks ka liiklemiseks halvim variant. Seega tuleks valida kas kaks erineva suurusega killu varianti, või kui rahakott ei kannata, siis enam-vähem optimaalne keskmine. Esimesel juhul suur kild sisse trampida ja seejärel nurgad ümmargseks pisema fraktsiooniga.
Põlevkivituha puhul on tähtis ka see, et vesi saaks tema pealt ära voolata, seega kalle eemale tee keskmest. Sea selja taoline tee on hää. Sea seljaks on teed lihtsam ajada, kui kaldesse ainult ühele poole. Seda millist kildu ja kui palju seda sinna läheb, oleneb milline on tee aluspõhi ja kui palju seda tuhka sinna veetud on.
Ega sellise tee korda tegemine odav ei ole ja mu isiklik arvamus oleks, et rahaliselt on vist kasulikum sellise rusika suuruse killuga proovida. Mingi aja raputab, aga lõpuks peaks suht ok jääma. Hiljem kui tee ehitus päris pankrotti veel viinud ei ole, võid sinna peale ka midagi pehmemat vedada, näiteks veerand rusika suurust kildu või kruusakihi.
Kruusa all ma mõtlen seda materjali, millest meie kruusateed on tehtud.
Veel lihtsam variant oleks, kui kruus otse põlevkivituha peale asetada, kuid ma kaldun arvama, et sellisel juhul tekib teest üks suur lägaauk.
|
06.11.2012 at 03:36 |
|
vvt |
Individuaalsest teedeehitusest
quote: madis: Tere !
Kuna meil on nii rikkad vallad, siis teid peab iga elanik ise ehitama
Jagage kogemusi - kellelgi kindlasti on - mida teha paekivituhast teega. Kuiva ilmaga ideaalselt sile ja perfektselt tugeva servaga augud, märja ilmaga nagu mülgas, 50meetrit sõidad ja auto on nagu krohvitud.
Ei ole hetkel piisavalt raha, et see sodi sealt maha kraapida ja freesasfalt tee teha. Tegu on vallateega aga noh keda see huvitab, valda igal juhul mitte, vähemalt 5 aasta jooksul mitte.
Koormus - paar autot ja üks traktor päevas, pluss potensiaalsed jalakäijad (hetkel ainult kalamehesaabastega võimalik).
Kas killustik aitaks ? Peenike ? Sisse rullida ? Tänud !P.S. palun on-topic ja tehniline jutt
Paekivituhk on autotee katte ehituseks täiesti sobimatu materjal. Seda kasutati ja kasutatakse kinnisvarapetiste poolt odava hinna tõttu ja sellega tema head omadused lõpevad.
Kui sa tahad seda teed hööveldada, siis ainus võimalus on purustatud kruus (vist nimetatakse segu nr 3).
Enne kruusa paigaldust tuleb see paekivijama minema lükata.
Kui kruus enam ei rahulda, siis järgmine variant on freespurukate kruusa peale, mida siis võib jätta niisama kinni rullituna või rohkema raha olemasolul kuumpinnata.
Killustik hööveldatavale teele ei sobi, seda on mõtet panna ainult freespurukatte või kuumpinnatud freespurukatte alla.
quote: Paekivituhaga on see teema, et ta üksi ei toimi mitte kunagi. Võtab vee enda sisse ja välja enam ei lase. Jääb selline sült. Neid põlevkivituhkasid on erinevaid sorte. Mingisugustega tehti vene ajal ka teid, kuid ma kipun arvama, et su tee peal on see vale tuhk. Selline märjalt lägaseks muutuv lima. Et teda panna kuidagigi kandma, läbi aastaaegade, peaks ta olema segatud killuga. Hea kui seal sisalduks ka veits liiva (mitte palju aga just veits, nati väheke...hoomamatult). Muidugi on alati parem suurema välimusega kild aga kahjuks ka liiklemiseks halvim variant. Seega tuleks valida kas kaks erineva suurusega killu varianti, või kui rahakott ei kannata, siis enam-vähem optimaalne keskmine. Esimesel juhul suur kild sisse trampida ja seejärel nurgad ümmargseks pisema fraktsiooniga.
Suht asjatundmatu jutt. Paekivituhal sõltumata mida sinna sisse segatakse on omadus vee ja liikluse mõjul kivistuda, mis muudab tee hooldamatuks, seda ei ole võimalik hööverdada. Kuna ta vett läbi ei lase, siis tekivad teele lombid, need koos autoratastega tekitavad augud ja neid auke tuleb käsitsi täitmise teel parandada. Seepärast seda ei kasutatati, et pole mehhaniseeritult hooldatav. Saamaks normaalset teed, tuleb see paekivijama minema sahatada (kuni see on veel võimalik) ja asendada nt kruusaga.
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
06.11.2012 at 09:13 |
3 edits. Last edited 06.11.2012 at 09:17 by vvt
|
madis |
Individuaalsest teedeehitusest
Mul on mõttes kogu see jama maha lükata ja teha freesasfalttee. Aga. Kiire kalkulatsioon ca 5k Euri mida päris puusalt ei tulista, vähemalt lähiaastatel.
Valgustage mind höövli osas - kas on ka selliseid mis ise kohale sõidavad (mingi universaalmasina küljes) ? Muidu on nii et treilerikulud, 5min tööd ja jälle treilerikulud.
|
06.11.2012 at 09:37 |
|
vvt |
Individuaalsest teedeehitusest
Palju seda teed sul on?
Tegelikus elus käib sedasi, et passitakse peale kui lähedal greider käib ja siis arveldatakse töömehega otse.
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
06.11.2012 at 09:40 |
|
Pedaal |
Individuaalsest teedeehitusest
tegelikus elus on greideril peal gps ja mees saadab su kiirelt pikalt ütleb, et ei tohi isegi pikemalt seisma jääda
rääkimata siis kõrvalepõikest.
sama jama on talvel traktoritega kes lund lükkavad. |
06.11.2012 at 09:51 |
|
vvt |
Individuaalsest teedeehitusest
Nende vanadel üksiküritajate greideritel, mis külateid siluvad, pole mingit GPS-i.
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
06.11.2012 at 10:02 |
|
v6sa |
Individuaalsest teedeehitusest
quote: Pedaal: tegelikus elus on greideril peal gps ja mees saadab su kiirelt pikalt ütleb, et ei tohi isegi pikemalt seisma jääda
rääkimata siis kõrvalepõikest.
sama jama on talvel traktoritega kes lund lükkavad.
Aga kes keelab küsida sellelt, kelle tagant kavatsesid varastada? Sellelt, kelle arvutiekraanile too punane (või sinine) triip ilmub?
Greidereid on paljudel firmadel ja mitet igaüks ei saada küsijat pikalt. Kohila mehed küll mitte. Kuigi vaevalt see nüüd Madist aitab, kui ta peavalu põhjustav tee just Kohila vahetus naabruses ei ole - greideriga just sadu kilomeetreid ei sõida...
Kevadel oli jutt, et tund on 35 eurot. Tõsi, tund läheb ettevõtet väravast...
Paekivituhast teest ei saa head nahka kuidagi. Aga kui kannatust (ja killuvedu lähedusse-üksik koorem on kalleim) on, siis tasub killuga üritada - sitemaks asi enam ei lähe. Tõsi, paremaks ei pruugi ka minna - iga kohalik tee on omamoodi õnnetus.
|
06.11.2012 at 15:18 |
|
vvt |
Individuaalsest teedeehitusest
Kokkuvõtvalt on lähteülesanne liiga laialivalguv, et saada toimivat projekti/konsultatsiooni.
Killustiku kasutuse tõhusus sõltub sellest, milline on liikluskoormus, kui tegemist on üldkasutatava (kasvõi mõne naabriga) teega, kus vurab päevas sõiduauto 50 korda läbi, siis hakkad peagi kahetsema seda killule raisatud raha.
Killustik sobib kenasti kui sellel teel sõidad sa üksinda 2 korda päevas. Kõige parema "suhtega" asi püsikatte puudumisel ikkagi kruusatee, seda saab mehhaniseeritult kiiresti hooldada ja kui hiljem teed püsikatte, siis sobib ta ka freespuru aluseks ning see tee jääb ka kestma.
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
09.11.2012 at 14:02 |
|
raix_ |
Individuaalsest teedeehitusest
Enam vähem mõistlike kuludega (ca 12-13eur m2, ilmselt saab ka odavamalt kui objekt on suurem) saab ja tasub panna asfaltfreeskattega purutee.
See kestab kenasti.
Tavaline kild aga vajub ära ning tekivad augud ja siis hakkad seda iga mõne kuu tagant kreiderdama. |
09.11.2012 at 15:30 |
|
pampkuri |
Individuaalsest teedeehitusest
Tere. Räägin omastkogemusest, esimene varjant kui võimalik lükka see laga pealt ära, tõmba looduslik liiv peale, seejärel 10cm 32/64 enne kui keegi ütleb et seda vähe siis omal nii tehtud kannatab sõita 60t kuueteljelise autorongiga kuna vahepeal oli 4 veokit ja kõik parkisid kodus siis sai igapäevaselt sõidetud küll mitte koormaga aga 12-18t veokid iga päev X8
Varjant II kuna ei tea kus elad siis äkki on läheduses kuskil vee ja kanalisatsiooni ehitus ja pinnas mis välja kaevatakse liiv või vesiliiv ehk see hallliiv see peale ja 32/63 peale. Asja mõte see et selle mis maaseest välja kaevavad on reeglina hiljem kulu mis veetakse ajutisest lao platsist minema. Endal tehtud ühekohapeal selline tee samuti pidevalt veokid peal.
Varjant III Kui muud ei saa lubada vea 32/64 peale lisaks esmaste parandustööde tegemiseks 8/16.
Mingil juhul ära too juurde mingit 0 algavat materjaali väljaarvatud kruus aga sellest vähe tolku kui just ei ole selline materjaal kus 80% kivi.
See kuradi laevadega sisse veetav frees on igavene pask ujub veega minema kuivaga tolmab kokku ei hakka ainult näiliselt odav, kui võimalik siis kui tegema hakkad siis katsu välja ajada kohalik frees. Höövlikohapealt soovitan sull rääkida kohaliku tee hooldajaga kui hakkab sinna kanti tulema andgu märku, tavaliselt arusaajad inimesed. Proovi vallaga/linnaga läbirääkida ja mingi kompromiss leida rahastamise osas. Kindlasti kõik suhtlemised linna/vallaga kirjalikult kahes eksemplaaris tempel peale vastuvõetud,kuupäev ja kes võtis. Uskuge mind sellest on vägapalju kasu kuna ametniku molu hoiab sooja töökohta siis kõige lihtsam on kõigest keeluda siis ei pea vastutama siis ei saa ka keegi kuidagi temast kinni hakata. Oli omal kunagi linnale kuuluva teega sama probleem kui vihma sadas siis ol 10cm ujuvat muda peal terve aasta kulutasin uksi ja suud ei midagi, kaks kuud kirjalikult ja asi korras. '
Mis puutub veel sinu teed kui võimalik tekkitage sinna serva kraav see on väga oluline.
Kõik mis siia kirjutasin olen viimase kuue aastaga omal nahal ja oma klientide juures läbi eland.
____________________________
pamp |
16.11.2012 at 00:17 |
|
|