Poster |
Message |
ramman |
Tähelepanekud ja nipid talveks...
Mõtlesin teha sellise teema ,et kõik saaksid jagada oma tähelepanekuid ja nippe talveks või miks ka mitte suveks.
Teen ise algust. Töö on põhimõtteliselt enamus ajast roolis. Tuisuse ilma ja muidu lumesajuga on tavaline rida, et mingil hetkel jäätuvad kojamehed lume ja jääklompe nii täis, et peab tee äärde seisma jääma ja puhastama. Puhtjuhuslikult avastasin viisi, kuidas saan selliste ilmadega probleemivabalt esiklaasi puhta hoida ja kojamehed jääst vabad. Sätin soojenduse nii, et puhub ainult põrandale/jalgadele. Seega jääb esiklaas külmaks ja sadav ja tuiskav lumi ei sula aknal vaid lendab sealt üle nagu siledast pinnast. Salongi temperatuuri hoiab kliima kuskil 22-24 kraadi.
Ühesõnaga esiklaas tuleks hoida võimalikult külm, et lumi ei saaks sulama hakata ja jääd moodustada.
Asi töötab väga hästi Grand Voyageri ja MB Sprinteri ja Fiat Ducato peal. Teiste autode kohta ei tea.
Mersus on kaasas ka labidas igaks seitsmeks juhuks (siiani pole vaja läind aga nii kui välja viskan, siis läheb raudselt vaja ) ja vanas sašlõkiämbris paari kilo jagu purustatud graniiti. Saab ilusti kaanega kinni panna ja väga mugav hoida.
____________________________
Dodge RAM 1500 5.7 HEMI Longhorn 2012
Chrysler Grand Voyager CRD 2007
Tööauto MB Vito 119 2021
Club Fullsize |
06.12.2012 at 18:04 |
|
vvt |
Tähelepanekud ja nipid talveks...
nr 2 - kummidetailid ja silikoonõli.
Uksetihenditelt ei maksa silikoonõli säästa. Veel tasub ettevaatlikult määrida klaaside välimised tihendid-kummiliistud ja see tihend, kus sees allalastav klaas liigub. Aitab säästa aknahoovastiku remondist ja uue aknamootori ostmisest.
Kuigi see natuke mäksib ka klaasi, ei teki sinna jääd.
nr 3 - rattakoobaste puhastamine
Kui autol on sellised nigela disainiga koopad, mis koguvad jääd-lund ja ummistuvad sellest kiiresti, omage instrumenti (nt torujupp) nende puhastamiseks. Aitab vältida kulukate logarite, koopaservade vms ostmist, kui ühel hetkel ratas pauguga vastu seda jääd lajatama hakkab.
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
07.12.2012 at 09:40 |
|
Astro-97 |
Tähelepanekud ja nipid talveks...
quote: ramman: Mõtlesin teha sellise teema ,et kõik saaksid jagada oma tähelepanekuid ja nippe talveks või miks ka mitte suveks.
Teen ise algust. Töö on põhimõtteliselt enamus ajast roolis. Tuisuse ilma ja muidu lumesajuga on tavaline rida, et mingil hetkel jäätuvad kojamehed lume ja jääklompe nii täis, et peab tee äärde seisma jääma ja puhastama. Puhtjuhuslikult avastasin viisi, kuidas saan selliste ilmadega probleemivabalt esiklaasi puhta hoida ja kojamehed jääst vabad. Sätin soojenduse nii, et puhub ainult põrandale/jalgadele. Seega jääb esiklaas külmaks ja sadav ja tuiskav lumi ei sula aknal vaid lendab sealt üle nagu siledast pinnast. Salongi temperatuuri hoiab kliima kuskil 22-24 kraadi.
Ühesõnaga esiklaas tuleks hoida võimalikult külm, et lumi ei saaks sulama hakata ja jääd moodustada.
Asi töötab väga hästi Grand Voyageri ja MB Sprinteri ja Fiat Ducato peal. Teiste autode kohta ei tea.
Mersus on kaasas ka labidas igaks seitsmeks juhuks (siiani pole vaja läind aga nii kui välja viskan, siis läheb raudselt vaja ) ja vanas sašlõkiämbris paari kilo jagu purustatud graniiti. Saab ilusti kaanega kinni panna ja väga mugav hoida.
kas see ei päädi sellega, et esiklaas läheb mingil hetkel seestpoolt auruseks ? muidu vene kanal drive soovitas ka, et kui klaas on soe siis soojendus sealt maha ja kas alla või otse enda peale suunata..kuna rohkem seda pole vaja soojendada, sest see siis juba puhas
____________________________
CB (Ch19 FM), PMR (446.155), vahest ka 8AM. |
07.12.2012 at 21:31 |
|
mrtn |
Tähelepanekud ja nipid talveks...
Esiklaasi seespoolse jäätumise vältimiseks tasub see seest uduvastase ainega töödelda. Seesama, mis väljapoole klaasi muidu vihma vastu määritakse. Väljas on muidugi pidev kohustus korrata, kuna kojamehed hõõruvad asja laiali, aga sees ei juhtu midagi.
Rainkleer, Clearvue jne. |
07.12.2012 at 21:46 |
|
vvt |
Tähelepanekud ja nipid talveks...
Esiklaasi (ja klaaside) jäätumist seestpoolt põhjustab tegelikult märg salong.
Ehk siis soetage need Rensi margipõhised kõvad kummimatid ja kallake nende sisu iga sõidu järel õue.
Miks kõvad, mitte nt Lada pehmed? Nende kõvadega on lootust kogu see liiter soolavett ka autosse maha ajamata uksest välja saada.
Ühel autol polnud sobivaid kummimatte saada (erikujulised, Honda) ja sõitsin talvel tekstiilmattidega.
Tulemuseks pidevalt udused (ja jääs) aknad. Lõpuks tüdinesin ja meisterdasin ühest Rensi matist kuumaõhupüstoli ja kääride abil sobiva ja probleem kadus mõne päevaga (salong kuivas ära ja uut lisavett sinna ei tulnud).
Pole mingeid udueemaldeid kunagi kasutanud.
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
07.12.2012 at 21:56 |
|
supp |
Tähelepanekud ja nipid talveks...
mida rohkem silikooniga autot mäkerdate, seda rohkem sõimab teid värval, kes kunagi peab teie autot värvima
vähest võib silikoonieemaldajaga haigeks pesta ennast, aga ikka mullidab pärast |
07.12.2012 at 22:07 |
|
MiL472 |
Tähelepanekud ja nipid talveks...
Tagasihoidliku ennustuse kohaselt läheb ka see teema, sarnaselt muudele talveteemadele varsti *****
Aga teemasse kah Väljaspoolt jäätumise vastu aitab tekk aknal, seestpoolt hoiab klaasi puhtana niiskusimaja (säherdune kotike, müüakse Bauhofis nt, 10 euri 2 tk).
____________________________
69 Coupe de Ville
91 Caprice Classic - ex
72 Fleetwood Eldorado - ex
85 M1009 - ex
80 El Camino
AMSOIL tooteid küsi minult. info@usapood.ee |
07.12.2012 at 22:16 |
|
sten666 |
Tähelepanekud ja nipid talveks...
Kust neid Rensi matte saab Tallinnas osta ? |
08.12.2012 at 00:25 |
|
rrrr |
Tähelepanekud ja nipid talveks...
quote: supp: mida rohkem silikooniga autot mäkerdate, seda rohkem sõimab teid värval, kes kunagi peab teie autot värvima
vähest võib silikoonieemaldajaga haigeks pesta ennast, aga ikka mullidab pärast
Kes sellele ikka mõtleb. Nagu uuele liisitavale autole teha korrosioonitõrjet.
Täis paagiga on maanteel auto stabiilsem.
____________________________
1994 Lumina Minivan
2001 Camaro Convertible
1968 Opio 600
ja doonorid |
08.12.2012 at 01:37 |
|
DevilDeVille |
Tähelepanekud ja nipid talveks...
quote: sten666: Kust neid Rensi matte saab Tallinnas osta ?
ben autokaubad näiteks järvel
____________________________
Flick the Gestapo.... No, I said *Flick*, the Gestapo!
|
08.12.2012 at 13:37 |
|
supp |
Tähelepanekud ja nipid talveks...
rensi matte toob maale ja ka müüb jae, motoral lasnamäel minuteada, ülejäänud poed võtavad nende käest |
08.12.2012 at 13:50 |
|
Astro-97 |
Tähelepanekud ja nipid talveks...
ahah...seepärast ma ei imestagi miks üks hommik oli stratusel nii seest kui väljast esiklaas jääs...:P kaabitsaga oli kohe popp tead kraapida seda maha seest...
bussil muidu on need tavalised ruudulised kummimatid seal on vähe seda vett, sest klopin enne jalad puhtaks ja pärast kallan välja kui on midagi kallata..
aga nüüd vihjeid kojameestest. mismoodi saab teha, et juhipoolne kojamees käiks siledalt mitte et alt üles tulles nagu hüppaks....ja klaasile jäävad triibud peale? kas seda kojamehe hoidjat tuleks painutada kuidagi
____________________________
CB (Ch19 FM), PMR (446.155), vahest ka 8AM. |
09.12.2012 at 13:27 |
|
Maik |
Tähelepanekud ja nipid talveks...
Viga on ilmselt kojamehe varres (vedrus ?) ,aga kas kõikide kojameestega on nii teinud ? Kummi mõttes siis...
____________________________
2011 Chevrolet Camaro 2SS/RS
|
09.12.2012 at 14:39 |
|
supp |
Tähelepanekud ja nipid talveks...
kojamehe vedru väsib ära kui rakendatkse laialt leivinud tehnikat ehk tõstetakse kojamehe varred ööseks ülesse, selline teguviis on kojameeste(varte) surm |
09.12.2012 at 14:54 |
|
rrrr |
Tähelepanekud ja nipid talveks...
quote: Astro-97: aga nüüd vihjeid kojameestest. mismoodi saab teha, et juhipoolne kojamees käiks siledalt mitte et alt üles tulles nagu hüppaks....
Minul ka juhipoolne hüppas justkui oleks klaasi külge külmunud. Põhjus oli, et kahe kõrvuti asetseva luua vahe oli kadunud kummi nihkumis tõttu ja nad puutusid all asendis aegajalt teineteise vastu.
____________________________
1994 Lumina Minivan
2001 Camaro Convertible
1968 Opio 600
ja doonorid |
09.12.2012 at 21:04 |
|
Astro-97 |
Tähelepanekud ja nipid talveks...
quote: supp: kojamehe vedru väsib ära kui rakendatkse laialt leivinud tehnikat ehk tõstetakse kojamehe varred ööseks ülesse, selline teguviis on kojameeste(varte) surm
astrol ei saa neid eemale jätta, need tulevad klaasist 4-5cm eemale vaid ja ei fikseeru
üldiselt on jäänud nagu mulje, et kojamees( luua osa) on nagu kalde poolest paigast ära... proovin väheke painutada vaatan mis saab
____________________________
CB (Ch19 FM), PMR (446.155), vahest ka 8AM. |
09.12.2012 at 21:23 |
|
ramman |
Tähelepanekud ja nipid talveks...
quote: vvt: Esiklaasi (ja klaaside) jäätumist seestpoolt põhjustab tegelikult märg salong.
Ehk siis soetage need Rensi margipõhised kõvad kummimatid ja kallake nende sisu iga sõidu järel õue.
Miks kõvad, mitte nt Lada pehmed? Nende kõvadega on lootust kogu see liiter soolavett ka autosse maha ajamata uksest välja saada.
Ühel autol polnud sobivaid kummimatte saada (erikujulised, Honda) ja sõitsin talvel tekstiilmattidega.
Tulemuseks pidevalt udused (ja jääs) aknad. Lõpuks tüdinesin ja meisterdasin ühest Rensi matist kuumaõhupüstoli ja kääride abil sobiva ja probleem kadus mõne päevaga (salong kuivas ära ja uut lisavett sinna ei tulnud).
Pole mingeid udueemaldeid kunagi kasutanud.
Eks palju on kasutajas endas kinni. Ma koputan jalad ikka enne puhtamaks kui autosse istun. Nii tassib ju tunduvalt vähem sund autosse veeks sulama. Ja teine asi on veel, et kui õhuvool suunata põrandale, mitte klaasile, siis ta kuivatab ka põranda ilusti ära, kui seal peaks olema väheke niiskust.
Mul kõigis autodes tekstiilmatid sees ja ei ole seestpoolt uduseid aknaid.
____________________________
Dodge RAM 1500 5.7 HEMI Longhorn 2012
Chrysler Grand Voyager CRD 2007
Tööauto MB Vito 119 2021
Club Fullsize |
09.12.2012 at 22:53 |
|
armasjumal |
Tähelepanekud ja nipid talveks...
Aitab veel see, kui on pikem sõit olnud ja auto ilusasti soojaks läinud (lumi sulanud ja niiskus aurustunud) siis akndad lahti ja tuulutada auto ära sõiduajal. Külmas õhus mis sisse tuleb on väiksem niiskussisaldus ning kui see pärast maha jahtub ei teki niipalju kondentsi.
____________________________
G20 '95 |
10.12.2012 at 10:36 |
|
BlueStang |
Tähelepanekud ja nipid talveks...
quote: armasjumal: ...aknad lahti ja tuulutada auto ära sõiduajal. .
See on ka hea, aga varem sai kasutatud ka va 1cm paksuse vanade ajalehtede paki panekut tekstiilmati ( ja ka kummimati) alla, mida siis aeg ajalt sai vahetatud. |
10.12.2012 at 11:10 |
|
vvt |
Tähelepanekud ja nipid talveks...
Alahinnatud talve abivahend on karterikaitse. Mitte ainult mootori kaitsmiseks, vaid korralik, tervet mootorialust kattev kaitse lihtsustab ka lumes roomamist (väljaulatuvad jupid nagu karteripõhi, sillatala, roolilatt vms takistavad liikumist).
Uutele autodele olen lasknud panna selle Venemaal valmistatud terasest kaitse, keskmiselt 150 euri maksis. See, mis "põhjakate" on enamikel autodel, ei kannata kriitikat, hea kui see on kinnitatud veel plekikruvidega, kuid nähtud ka väikeste plastmasstüüblitega kinnitatavat.
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
10.12.2012 at 13:31 |
|
ramman |
Tähelepanekud ja nipid talveks...
Väga head vidinad on ka porikummid. Normaalse pikkusega kummid hoiavad auto karbid tükimaad puhtamana ja ei teki sinna mingeid jääkamakaid. Lisaks ka puhtad püksisääred mõnede autode puhul.
Lisaks võiks aeg-ajalt kontrollida varuratta rõhku, kellel üldse varuratas on. Oli kunagi juhus, et vaja ratas vahetada ja varuratas oli suht pastel. Tasakene sain lähima tanklani vähemalt ära.
____________________________
Dodge RAM 1500 5.7 HEMI Longhorn 2012
Chrysler Grand Voyager CRD 2007
Tööauto MB Vito 119 2021
Club Fullsize |
10.12.2012 at 21:45 |
|
rrrr |
Tähelepanekud ja nipid talveks...
quote: vvt: Alahinnatud talve abivahend on karterikaitse. Mitte ainult mootori kaitsmiseks, vaid korralik, tervet mootorialust kattev kaitse lihtsustab ka lumes roomamist (väljaulatuvad jupid nagu karteripõhi, sillatala, roolilatt vms takistavad liikumist).
Minul on sellega vanast ajast vastupidine kogemus. Rööbastega metsateel sõites jääb selline suur plaat lume peal nagu kelk auto alla ja rattad kraabivad õhku
____________________________
1994 Lumina Minivan
2001 Camaro Convertible
1968 Opio 600
ja doonorid |
11.12.2012 at 01:17 |
|
vvt |
Tähelepanekud ja nipid talveks...
Olen seevastu näinud, mis juhtub mootoriga, kui kaitsmata plekist karteripõhjaga igasugu asju pidi roomatakse, põhi kergelt sisse muljutakse ning õlivõtja ja karteripõhja vahe natuke liiga väikseks jääb. Piisavalt suureks, et õlisurve tuli ei süttiks, aga piisavalt väikeseks, et sealt vajalik õlikogus läbi enam ei mahu. Seal, kus sul rattad õhku kraapisid, oleks sa kraapinud sillatala või karteripõhja peal kah. Mootoriremondi kõrval on üks labida liigutamine ikkagi suht köömes.
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
11.12.2012 at 09:46 |
1 edit. Last edited 11.12.2012 at 09:47 by vvt
|
Kummipuru |
Tähelepanekud ja nipid talveks...
Kindlasti ei tasuks kokku hoida klaasipesuvedeliku arvelt... kasutan klaasi puhastamiseks pigem nö. pritsivat rezhiimi kuna klaasile kogunenud saast õli ja pori näol talletub kuivalt kojameestega nühkides peagi klaasi ja harjade pinnale. Püsivad pisut kauem nii rasvavaba klaas kui ka kojamehed ise. |
12.12.2012 at 10:38 |
|
Rein000 |
Tähelepanekud ja nipid talveks...
Ma kasutan klaasipesuks -40 et ja aken igasugusest rasvast puhas.-21 sed jätavad mingi kõntsakorra siiski peale. |
12.12.2012 at 12:51 |
|