register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
ukraina
tqhq.ee foorum : Modifitseerimine : Vajan tõlget : teemaks ARK ümberehitus   1 2  
Poster Message
Astro SS
Vajan tõlget : teemaks ARK ümberehitus
Kas keegi suudaks seda tõlkida, tavalisele matsile arusaadavasse keelde:

Ümberehituseks ei loeta:
agregaatide, osade, seadmete ja süsteemide vahetamist, kui need kuuluvad samale sõidukitüübi versioonile;


Mis asi see sõidukitüübi versioon on?

Kas tavaline Golf,Golf GTI ja Golf Country kuuluvad samasse sõidukitüübi versiooni?


7) mootor peab vastama võimsuselt, pöördemomendilt, pöörete arvult, töömahult ja massilt valmistaja poolt sellele sõidukile ette nähtule. Erandina, kui valmistaja ei ole ette näinud erinevate mootorimudelite paigaldamist, on lubatud sõidukile ümberehituse korras paigaldada mootor, mille võimsuse erinevus ei ületa 30%, töömahu erinevus 20% ja massi erinevus 10% valmistaja poolt ette nähtust.


Ja nüüd räägime konkreetsest masinast?
Kas ma oma 1.2L Golf 2 ei tohigi paibaldada VR6 mootorit? See on ju kõvasti suurem mahult, võimsuselt ja massilt


???



____________________________
Probleemid algavad kui on liiga palju toredaid mõtteid...
23.03.2013 at 20:11
anryo
Vajan tõlget : teemaks ARK ümberehitus
7) mootor peab vastama võimsuselt, pöördemomendilt, pöörete arvult, töömahult ja massilt valmistaja poolt sellele sõidukile ette nähtule.
Mina saan aru, et pane sama tõõbi kõige kangem, kui soovid ja kui samale tüübile ongi vaid ühte mootorit pandud, siis lähevad käiku need erandid.

____________________________
We live in a poor neighbourhood - we can only afford to drive old cars.
23.03.2013 at 20:35 2 edits. Last edited 23.03.2013 at 20:36 by anryo
Lowrider
Vajan tõlget : teemaks ARK ümberehitus
Ma pole ka tollest seadusest päris täpselt aru saanud, et kas nüüd tohib suurimast mootorist 30% võimsamat, või tohib antud tehasemootoritest valida maksimaalselt selle, mis on kuni 30% võimsam algupärasest.
Aga praegu kolm korda läbi lugedes tõlgendasin seda osa uutmoodi
quote:
kui valmistaja ei ole ette näinud erinevate mootorimudelite paigaldamist, on lubatud...

Et siis kui tehase poolt on ainult üksainus mootor(ühtegi konkreetset näidet ei oska pakkuda) antud auto mudelile, siis võid oma suva järgi panna 30% võimsam jne mootor.



Ei osata neid seadusi talupojale koheselt mõistetavas keeles kirjutada.
23.03.2013 at 21:38
Jesper
 
Vajan tõlget : teemaks ARK ümberehitus
Praktikas see asi käib nii, et võetakse aluseks selline versioon nagu sul vaja (antud näites VR6) ja siis sealt need protsendid. Ja kui paigaldad sellise mootori, mis sellesse keresse ka tehase poolt ette nähtud on, siis pole üldse tegu ümberehituse, vaid hoopis registriandmete täpsustusega - ehk 1.2 asendamine VR6ga on igal juhul lubatud ja protsendid ei puutu asjasse.

____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
23.03.2013 at 21:58 1 edit. Last edited 23.03.2013 at 22:02 by Jesper
DevilDeVille
  
Vajan tõlget : teemaks ARK ümberehitus
quote:
Astro SS: OK aga mis need sõidukitüübi versioonid siis on?

Kas Golf, Golf GTI, Golf VR5 ,Golf VR6 ja Golf Variant on kõik samad versioonid?

Kas Ram 1500, 2500 ja 3500 on ka samad versioonid?

selle asja seletust tuleb küsida teabenõude vormis ahvidelt endilt.

____________________________
Flick the Gestapo.... No, I said *Flick*, the Gestapo!
23.03.2013 at 22:52
Jesper
 
Vajan tõlget : teemaks ARK ümberehitus
Ram-ide kohta ei tea kuidas neid käsitletakse (st kas neil üldse EU tüübikinnitus on), aga Golfide ja üldse kõigi EU tüübikinnitusega autode puhul käib asi vastavalt sellele, kuidas tootja on selle taodelnud. Reeglina võetakse üks tüübikinnitus kõigi mootorite, keretüüpide jms jaoks, sel juhul võib nendega ülalkirjeldatud viisil vabalt žongleerida (näiteks kui tehas pole pannud sportmudeli mootorit universiaali keresse, võib selle sinna panna). Aga see ei ole 100% reegel, vahel on sama nimega autod ka eri tüübikinnitustega.

Sisuliselt võib tootja oma kaupa nimetada nagu tahab, pagassiga Clio on Thalia, pagassiga Golf on Jetta, Porschele saad lisavarustuse listist valida optioni "lai kere" jne, aga tüübikinnitus defineerib ametlikult selle, kas tegu on tehniliselt sama tootega või mitte.

____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
23.03.2013 at 23:10 2 edits. Last edited 23.03.2013 at 23:16 by Jesper
altraditional
Vajan tõlget : teemaks ARK ümberehitus
Nii et siinkohal peaks küsima ARKist alustuseks, et kas Golf, Golf GTI ja Golf VR6 on sama tüübikinnituse all?
24.03.2013 at 10:36
cartmann
Vajan tõlget : teemaks ARK ümberehitus
quote:
Jesper: Praktikas see asi käib nii, et võetakse aluseks selline versioon nagu sul vaja (antud näites VR6) ja siis sealt need protsendid. Ja kui paigaldad sellise mootori, mis sellesse keresse ka tehase poolt ette nähtud on, siis pole üldse tegu ümberehituse, vaid hoopis registriandmete täpsustusega - ehk 1.2 asendamine VR6ga on igal juhul lubatud ja protsendid ei puutu asjasse.

No aga G2 pole ju VR6 mootorit tehasest?


____________________________
Ford F-250 Harley Davidson edition 6.0TD
FastFordRacing
24.03.2013 at 13:28
Jesper
 
Vajan tõlget : teemaks ARK ümberehitus
Eri põlvkonnad on tõesti eri tüübid enamasti.

____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
24.03.2013 at 13:56
vvt
  
Vajan tõlget : teemaks ARK ümberehitus
quote:
Astro SS: Kujutame ette ,et mul on Golf 2 millel mootoriks 1,2L ja selle tahan asendada väheke tänapäevasemaga CommonRail mootoriga mis tarbib diiselkütust,kubatuuri 2.0 võimsust 140hj.
Kui me räägime ainult antud sõidukist, siis ilmselt see swap ei õnnestuks, kuna võimsust,massi ja töömahtu on liiga palju (nb! Kütuse liik ei mängi rolli)samas kui me räägiksime kogu Golfi perekonnast kus on ka VR6 ,siis oleks kõik nagu sobilik

ARKi silmis mängib kütuse liik niipalju rolli, et kui antud mudelist poleks diiselvarianti, siis diisli panekut ei lubata. See teema on E32 7se BMW näitel vist oksendamiseni läbi arutatud.

VR6 mootor tuli alates Golf III-st, I ja II peale selle panek niisama lihtsalt ei õnnestu.


____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
24.03.2013 at 14:23
vvt
  
Vajan tõlget : teemaks ARK ümberehitus
Räägi siis konkreetsemalt, infolekke pärast aga ära auto marki nimeta.

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
24.03.2013 at 16:02
Jesper
 
Vajan tõlget : teemaks ARK ümberehitus
quote:
Astro SS:
Vanad (enne 97) ameeriklased võetakse ju arve üksiktüübikinnituse korras, ehk kuidas siis nedega lood on? :uhoh


Kõigega, mis jääb EU tüübikinnitusest väljapoole, tegeldakse case by case. Esitad ARKile ümberehituse taotluse, kus seletad lahti sisuliselt ikka sama asja, stiilis et näete seda autot on tehasest toodetud ka vot sellise mootoriga , mina soovin paigaldada mootorit mis on vot sellise kaalu, võimsusega ja jääb protsentide sisse , mille jaoks kasutan selliseid ja selliseid tehnilisi lahendusi jne. Oluline on alati näidata seda, et tulemuseks saadav auto ei ole ohtlikum kui tehasetoode ning ei saasta rohkem.

____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
24.03.2013 at 18:11
Lowrider
Vajan tõlget : teemaks ARK ümberehitus
quote:
Jesper: siis pole üldse tegu ümberehituse, vaid hoopis registriandmete täpsustusega - ehk 1.2 asendamine VR6ga on igal juhul lubatud ja protsendid ei puutu asjasse.
Tahaks näha kuidas reageeritakse kui oma sierrasse tahan mustangi 5 liitrist panna :devil
JOKK ju
24.03.2013 at 18:38
Jesper
 
Vajan tõlget : teemaks ARK ümberehitus
No kõik mis ei ole lahendatav EU tüübikinnituse raames ongi segane :) Sa peadki mõtlema selle läbi, kuidas sa tõestad et kaks sõidukit on ühe tüübi versioonid ning et mida tehas kuhu paigaldas. Sõiduki kaubanduslik nimi pole üht ega teistpidi argument.

Kui näiteks kahe Ram-i sillaosad, jõuülekanne jms on vahetatavad, täismass sarnane, kujundus ka enam vähem ühte auku, aga ühel on teljevahe pikem kui teisel, siis peaksidki lauale tooma näiteks tehase brožüüri selle kohta. Aastatel need-ja-need pakkus Dodge seda mudelit vot nende-ja-nende mootorite, teljevahede, kerede ja tont teab millega.

Samas kui ühel Ram-il on kandekere ja teisel raam, siis ilmselgelt on nad kaks eritüübilist sõidukit, mis siis et sama nimi.

____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
24.03.2013 at 18:44
Jesper
 
Vajan tõlget : teemaks ARK ümberehitus
Lowrider, minu soovitus sulle oleks vähem virinat ja rohkem tegusid - küll siis saad kunagi ka oma V8 Sierra.

Iga jumala kord kui ma üritan kellelegi konstruktiivselt seletada seda ümberehituste ja värkide süsteemi (mille endale selgeks tegemiseks ma ei kulutanud just vähe aega ja vaeva), lendab keegi hea inimene jälle selle V8 Sierra jutuga põõsastest välja. Kas keegi on teadaolevalt üldse selle neetud XR8 homologatsiooni kuskilt välja ajanud? ARKile ümberehitusloa taotluse teinud? Äkki saabki!?!

____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
24.03.2013 at 18:45 1 edit. Last edited 24.03.2013 at 18:49 by Jesper
Lowrider
Vajan tõlget : teemaks ARK ümberehitus
quote:
Jesper: Lowrider, minu soovitus sulle oleks vähem virinat ja rohkem tegusid - küll siis saad kunagi ka oma V8 Sierra.

Iga jumala kord kui ma üritan kellelegi konstruktiivselt seletada seda ümberehituste ja värkide süsteemi (mille endale selgeks tegemiseks ma ei kulutanud just vähe aega ja vaeva), lendab keegi hea inimene jälle selle V8 Sierra jutuga põõsastest välja. Kas keegi on teadaolevalt üldse selle neetud XR8 homologatsiooni kuskilt välja ajanud? ARKile ümberehitusloa taotluse teinud? Äkki saabki!?!
Ei virisenud üldse lihtsalt naljaga pooleks mainisin ;) . Oleks ju huvitav jälgida näoilmeid kui selle ideega letti läheks. Anna andeks kui meelehärmi tegin.
Vabandust teema solkimise eest.
24.03.2013 at 19:12
Jesper
 
Vajan tõlget : teemaks ARK ümberehitus
Selle üksiktüübikinnitusega on veel üks aspekt, mida ma praktikas ei tea kas toimib, aga iseenesest ju võiks. Nimelt kui sa impordid USA-st (või ükskõik mis kolmandast riigist) tüübikinnituseta auto, siis see on mõnes mõttes täiesti "valge leht", sa pead ka täiesti stock auto puhul laskma teha ekspertiisi selle kohta, kas see vastab meil kehtivatele nõuetele ja on ohutu. Mingid ümberehitused nagu suunad jms on lausa nõutavad. Nüüd, kui sa lähed ja soovid teha ekspertiisi autole kus on vahetatud suunad, paigaldatud udutuli jne ning muuhulgas ka uus mootor :burnout, siis kõigi õigusaktide ja terve talupojamõistuse seisukohast on see auto endiselt täpselt samasugune tervik, mille nõuetele vastavust tervikuna hinnatakse.

Praktikas olen näinud igasugu Roush Mustangeid jms kraami Eesti numbritega ja müügis, mis pole sellisena kindlasti Fordi konveierilt tulnud.

Ehk siis lühidalt - üks teoreetiline võimalus on vedada auto kondist otse lõikelauale ja alles siis ekspertiisi.

Lowrider, see "näoilmete jälgimine", ehk kõigile nõuetele vastava ümberehituse vormistamine ning metalli viimine on üsna kallis lõbu. Paljud asjad on tegelikult ka olemasolevate seaduste raames võimalikud, lihtsalt enamasti puudub sellel kammimisel mõte, näiteks konkreetselt 150kW Sierra saamiseks võid ju V8 aretamise asemel minna ja osta Cosworthi, tõenäoliselt saad parema auto ning sellel on ka tuntav edasimüügiväärtus. Osad autod on põhjusega haruldased, ehk siis nii viletsad et kellelgi polnud soovi neid ka uuena osta ;)

____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
24.03.2013 at 19:22 2 edits. Last edited 24.03.2013 at 19:29 by Jesper
jungle
 
Vajan tõlget : teemaks ARK ümberehitus
Ma üritan lähipäevil C-kati teooriat tegema minna ja õppematerjalides on kirjas:

Sõiduki variant on sõiduki tüübi alljaotus, mis ei tohi erineda järgmistes punktides - kere kuju, jõuallika tööpõhimõte, silindrite arv ja asend, võimsus, töömaht

Sõiduki versioon on sõiduki variandi alljaotus, mis ei tohi erineda järgmistes punktides - jõuallika võimsuselt, töömahult, toitesüsteemilt, massilt, koormustelt, kere viimistlusest, uste arvult ja kujult jnejnejne..

See rinda on päris pikk ja jääb mulje, et sisuliselt võid muuta sõiduki "varustusepaketti". Aga võin ka eksida..


____________________________
'68 Camaro
'88 Corvette
'97 Tahoe 2d 4x4 6.5TD
24.03.2013 at 19:33
hents99
  
Vajan tõlget : teemaks ARK ümberehitus
OT, aga see Sierra V8 on mälu järgi LAV turule tehtud, nagu ka paljud teised Fordid (Capri, Cortina jne) olid seal V8 mootoritega, mis ei tähenda, et neid sellisena kunagi pakuti tehasest. Kohalik tööstus ehitas neid minuteada ümber nagu mistahes muu järelturu tuuning.


Aga kas sellise otseküsimusega ei kannata pöörduda mingi "eksperdi" poole, kes otseselt pole ARK töötaja vms. Need tegelased minuteada just üritavad erinevaid ümberehitusi läbi suruda.

____________________________
Hobitehnika mehaanika, elektroonika ning nende seadistamine - kõik ühes kohas.
24.03.2013 at 20:03
Jesper
 
Vajan tõlget : teemaks ARK ümberehitus
Leidsin lõpuks selle tüübi, variandi ja versiooni algteksti ka üles (phuuh, need EU dokumendisüsteemid ikka imevad):

http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=OJ:L:2007:263:0001:0001:EN:PDF , sealt Annex II Section B ehk lehekülg 65 ja edasi.

quote:
1. For the purposes of category M1:
A ‘type’ shall consist of vehicles which do not differ in at least the following essential respects:
— the manufacturer,
— the manufacturer’s type designation,
— essential aspects of construction and design:
— chassis/floor pan (obvious and fundamental differences),
— power plant (internal combustion/electric/hybrid).
‘Variant’ of a type means vehicles within a type which do not differ in at least the following essential respects:
— body style (e.g. saloon, hatchback, coupé, convertible, station-wagon, multi-purpose vehicle),
— power plant:
— working principle (as in item 3.2.1.1 of Annex III),
— number and arrangement of cylinders,
— power differences of more than 30 % (the highest is more than 1,3 times the lowest),
— capacity differences of more than 20 % (the highest is more than 1,2 times the lowest),
9.10.2007 EN Official Journal of the European Union L 263/65— powered axles (number, position, interconnection),
— steered axles (number and position).
‘Version’ of a variant means vehicles, which consist of a combination of items shown in the information package
subject to the requirements in Annex VIII.
Multiple entries of the following parameters may not be combined within one version:
— technically permissible maximum laden mass,
— engine capacity,
— maximum net power,
— type of gearbox and number of gears,
— maximum number of seating positions as defined in Annex II C.

Siin ma nüüd ausalt öeldes ei saagi aru, kas seadusandja on teinud kahetähelise näpuka ja esimeses postituses olevat sõnaühendit "samale sõidukitüübi versioonile" tuleks lugeda "sama sõidukitüübi versioonile" (sest nii see asi tegelikkuses käib) või mõeldakse selle punkti all tõesti elektriaknaid jms. Ausalt öeldes ma pole varem märganudki seda vastuolu, Eesti autoteemaliste seaduste lugemine on üks hirmus peavalu, EL-i omad on vähemalt loogiliselt ja inimesemoodi kirjutatud.

Igatahes minu arust ARKi praktika on ikka see, et kui mootor x on tehase poolt sama tüübikinnituse raames legaliseeritud kui ümber ehitatav auto (ehk kuulub sama tüübi teisele versioonile), siis ta on legaalne ja ei lähe ümberehituse alla. Punktist "variant" tuleneb siis see protsentidega määratud mänguruum, mille raames saab ümberehitusloaga opereerida.

____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
24.03.2013 at 20:04 3 edits. Last edited 24.03.2013 at 20:06 by Jesper
hents99
  
Vajan tõlget : teemaks ARK ümberehitus
quote:
Igatahes minu arust ARKi praktika on ikka see, et kui mootor x on tehase poolt sama tüübikinnituse raames legaliseeritud kui ümber ehitatav auto (ehk kuulub sama tüübi teisele versioonile), siis ta on legaalne ja ei lähe ümberehituse alla.

Passi pannakse igal juhul märge "ümberehitus". Näiteks BMW E36 328`st on tehtud M3 ja passis on ümberehitus ilusasti kirjas. Nüüd tuleb ka teine ümberehitus registreerida, sest turvapuur on sees.

____________________________
Hobitehnika mehaanika, elektroonika ning nende seadistamine - kõik ühes kohas.
24.03.2013 at 20:09
Jesper
 
Vajan tõlget : teemaks ARK ümberehitus
No omaenda väljastatud passi võivad nad kirjutada kasvõi "hello kitty" minupoolest, kui see neid õnnelikuks teeb. Mul näiteks on sarnase swapiga auto pass laual, millel selline märge puudub.

Oluline vahe on selles, et ümberehituse jaoks on vaja ümberehitusluba ja ekspertiisi (maksab palju, sisuliselt sama mis see üksiksõiduki kinnitus), lihtsa mootoriswapi puhul, kui seda on samale kerele tehasest pandud, pääseb ülevaatusega ARKi angaaris ja uue tehnilise passi välja printimisega.

____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
24.03.2013 at 20:15
Jesper
 
Vajan tõlget : teemaks ARK ümberehitus
Samas mul on ikkagi tunne, et AstroSS-i puhul kogu see EU padajänn ei puutu asjasse - kui auto on 5 aastat tagasi üksiktüübikinnitusega arvele võetud, siis loogiliselt võttes tuleb sellele uus üksiktüübikinnitus teha, ehk siis ta on ikka ja jälle ja iga kord puhas leht. Noh stiilis et vahetasin nüüd suunad natuke teistsuguste vastu ja selle käigus paigaldasin ka uue mootori, tahaks teha uue ekspertiisi. Üksiktüübikinnitus ei sisalda endas mingeid versioone ja variante, see on lihtsalt üks konkreetne auto konkreetses komplektsuses.

Võin eksida.

____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
24.03.2013 at 20:37 1 edit. Last edited 24.03.2013 at 20:38 by Jesper
Jesper
 
Vajan tõlget : teemaks ARK ümberehitus
Seda jah, aga kui su masin on üksiktüübikinnitusega, siis ilmselgelt tal pole seda EL-i tüübikinnitust, mis need variandid-versioonid üldse sisse toob. Seaduses pole selle olukorra kohta midagi kirjas, nii et eks ta rohkem sinna kanti kisub et mingite vähemformaalsete paberitega ära näidata, et plaanitav kombo on USA-s siiski tööstuslikult toodetav ning võiks sellest tulenevalt olla enam-vähem sama ohutu ja muidu kosher kui sinu valduses olev juba üksiktüübikinnitatud isend.

____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
24.03.2013 at 21:22
Jesper
 
Vajan tõlget : teemaks ARK ümberehitus
Okei täpsustan siis oma eelnevat lauset: sa ilmselt pead mingitele allikatele tuginedes näitama, et protsentide lugemise aluseks võetav kombo (siis kas see 4/4 mõõtkavas olev või mõni muu sobilik) on kuskil tööstuslikult toodetav, kuigi ilma EL tüübikinnituseta (vist?). Mõte oli selles, et see versiooni teema ei ole minu arust üksiktüübikinnituse puhul nagu puhtjuriidiliselt hea argument millega välja tulla. Pigem ma rõhuks analoogiale, et sisuliselt on samad nõuded siiski täidetud, mis siis loodetavasti kallutab ARKi eksperte positiivse otsuse poole, sest päeva lõpus on iga üksiktüübikinnitus puhtalt nende otsustada. Erinevalt EL tüübikinnituse aktseptist, mis on kohustuslik.

____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
24.03.2013 at 21:59
tqhq.ee foorum : Modifitseerimine : Vajan tõlget : teemaks ARK ümberehitus   1 2  
Log in:
Account recovery
 
muskelautod | kiirendusvõistlused | tehnika | üritused | autoesitlused | foorum | sõnastik | kalkulaatorid
tqhq'st | sisukaart | e-mail
© tqhq.ee 2000 - 2024. Loe meie materjalide linkimisest ja kopeerimisest.