Poster |
Message |
vvt |
Neetmutrite kasutamine
Andke nõu, mõistus lõppes
Ostsin Tööriistamarketist neetmutreid, aga kuidas neid kasutada? Neetmutter on siis selline asjake, mida kasutatakse mutri asemel seal, kus tavalise mutri panek on keerukas ja kuhu keeret panna ei saa - näiteks karterikaitse kinnitamisel sillatalade ja lonzekate külge, kus on sobiv auk, kuid sinna teisele poole midagi keevitada ei saa ja mutter seal ei püsi, et kinni keerata.
Sellised:
Kuidas neid poldi abil "needitakse"? Iva on ju selles, et see tuleb keerata jõuga lössi, et krae ja lössi keeratava tagaosa vahele jääks nt sillatala ava serv, asi fikseerub ja tekib keermega ava.
üritasin seda igat moodi keerata, aga kas on mutter kõva või mina loll. Või peab nt M8 neetmutri enne M6 poldi ja mutriga "ära neetima" ja alles siis M8 sisse keerama?
Vähemalt M8 poldiga seda neetida ei õnnestu, asi hakkab augus lihtsalt ringi käima ja tangide vms kinni hoida ei suuda ning ka mingit tagaosa lössi pigistamist ei teki.
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
27.09.2013 at 10:22 |
2 edits. Last edited 27.09.2013 at 10:23 by vvt
|
hotrod |
Neetmutrite kasutamine
nende paigaldamiseks on spetsiaalne tööriist / tangid.
____________________________
Real hotrod's don't leak oil - They mark their territory |
27.09.2013 at 10:41 |
1 edit. Last edited 27.09.2013 at 10:43 by hotrod
|
Astro SS |
Neetmutrite kasutamine
quote: hotrod: nende paigaldamiseks on spetsiaalne tööriist / tangid.
M8 jaoks on suuremaid tange vaja ,nendega ei saa hakkama
____________________________
Probleemid algavad kui on liiga palju toredaid mõtteid... |
27.09.2013 at 11:07 |
|
hents99 |
Neetmutrite kasutamine
Väiksemad tangid on jah kuni M6 mõõdule. Isegi M6 terasest tõmbemutri paigaldamine väikste tangidega pole kõige mugavam, jõuõlg on liialt väike.
M8 ja üles on juba suuremate tangide jaoks ja oluliselt kallimad. Würth laenutas ka neid tange. Kui tihti vaja pole, siis on laenutada mõistlikum.
____________________________
Hobitehnika mehaanika, elektroonika ning nende seadistamine - kõik ühes kohas. |
27.09.2013 at 11:20 |
|
-fred- |
Neetmutrite kasutamine
Mul oli tarvis M8 mutterneete paigaldada sellisesse kohta, kuhu tangidega ligipääs oli keeruline. Kasutasin selleks M8 polti ja mutrit. Keerasin poldi mutri sisse ja seejärel poldi mutterneedi sisse, mutri ja needi vahele sai üks plankseib ka. Kui neet on vajalikus avas, tuleb ühe võtmega polti kinni hoida ja teisega mutrit pingutades needi deformeeritav osa kokku suruda. Tulemus jäi täiesti korrektne. Tangidega on seda tööd kahtlemata tunduvalt mugavam ja lihtsam teha, kuid odavamate tangidega saab vaid kuni M6 mutterneete paigaldada. |
27.09.2013 at 11:31 |
|
vvt |
Neetmutrite kasutamine
Vot vot, viimane juba läheb.
Vaja on neid karterikaitse poltide jaoks, mis lähevad sillatala aukudesse, karterikaitse valmistaja on näinud selleks ette sellise vägeva "lahenduse", et suht massiivsed 12 mm tükid, kuhu sisse on M10 keere lõigatud ja mis labaselt lükatakse tala sisse nii, et auk jääks tala augu kohale. Kokku on 4 polti ja samaaegselt tuleb ca 10 kg karterikaitset kinni hoides meelitada, et need keeret võtma hakkaks. Sestap on iga karterikaitse eemaldamist nõudev töö suurem ettevõtmine.
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
27.09.2013 at 11:36 |
|
viplala |
Neetmutrite kasutamine
Poldi ja mutriga saab neid jah lömmi tõmmata. Ma ise olen alati valinud alumiiniumist needid, kergem toimetada. |
27.09.2013 at 19:13 |
|
ramman |
Neetmutrite kasutamine
quote: viplala: Poldi ja mutriga saab neid jah lömmi tõmmata. Ma ise olen alati valinud alumiiniumist needid, kergem toimetada.
Alumiiniumist neetmutrid kõlbavad ideaalselt karterikaitse kinnitamiseks. Kasuta poltidel tõrvasprayd või pronksimääret näiteks. Põhjaalune soolalöga talvel teeb muidu ma töö ja sa ei saa enam polte lahti.
____________________________
Dodge RAM 1500 5.7 HEMI Longhorn 2012
Chrysler Grand Voyager CRD 2007
Tööauto MB Vito 119 2021
Club Fullsize |
27.09.2013 at 20:06 |
|
Saabotska |
Neetmutrite kasutamine
Olen kunagi kasutanud nende paigaldamiseks akutrelli. Mingi spetsiaalne otsik oli. Aga saab ka poldi ja mutriga, sillatala sisse paigaldamiseks poldi ja mutri tehnika ilmselt ei toimi
____________________________
Dodge ram 2500 van `97 |
27.09.2013 at 20:22 |
|
tryku |
Neetmutrite kasutamine
Suuremate neetmutrite paigalduseks kasutatakse muidu sellist tööriista http://i00.i.aliimg.com/photo/v6/831418746_1/best_hand_nutsert_tool_for_rivnut_manual.jpg . |
27.09.2013 at 22:19 |
|
viplala |
Neetmutrite kasutamine
quote: ramman: quote: viplala: Poldi ja mutriga saab neid jah lömmi tõmmata. Ma ise olen alati valinud alumiiniumist needid, kergem toimetada.
Alumiiniumist neetmutrid kõlbavad ideaalselt karterikaitse kinnitamiseks. Kasuta poltidel tõrvasprayd või pronksimääret näiteks. Põhjaalune soolalöga talvel teeb muidu ma töö ja sa ei saa enam polte lahti.
Alumiinium detailide puhul, ei tohi mitte mingil juhul kasutada vasemääret. Almumiinium reageerib vasega, tekib reaktsioon/korrosioon ja ongi kööga. Jube palju on tänapäeval seda näha, kus täiesti suvaliselt kasutatakse vasemääret, vaatamata materjale kuhu seda kantakse. Alumiinium ja vask ei käi omavahel kokku. |
27.09.2013 at 22:19 |
|
trs200 |
Neetmutrite kasutamine
+1 alumiiniumile teiste metalliliste määrete vahele suramise vastu.
Isegi suurte tangidega on 8mm ja suuremate terasest või rv neetmutter päris paras kangutamine. Eriti kui ei ole kõige kvaliteetsemad tangid. Kui positsioon vilets või rammu vähe, siis on keskmine tõenäosus see neetmutter sinna auku valesti sisse saada(viltu või hakkab ringi käima). Meil firmas sarnase ehitusega tangid nagu siin kusagil pildil enne oli toodud. Tootjat ei tea. Poldimeetodiga on õnnestumise protsent suurem olnud |
28.09.2013 at 00:19 |
|
racerx |
Neetmutrite kasutamine
määrde asemel sinine poldiliim alumiiniumisse siiski. Saab mõistliku jõuga kinni keerata ja pärast ka lahti. Kui on selline "külm ja niiske" koht. |
28.09.2013 at 23:55 |
|
vvt |
Neetmutrite kasutamine
Huvitav, olen seni nt kollektorite tikkpolte pannud plokikaande vaskmäärdega ning ka plokikaanetihendi olen näpuga sama asjaga selgelt üle võõbanud enne kaane (alu) tagasi panekut, senini pole küll midagi juhtunud. Küll aga jäävad ilma määrdeta pandud tikkpoldid alukaande väga hästi kinni ja nii kinni, et keeradki katki.
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
29.09.2013 at 15:56 |
|
ramman |
Neetmutrite kasutamine
Olen ka kasutanud juba aataid alumiiniumdetailidel vasemääret, pole kunagi midagi kinni jäänud. Nüüd olen hakanud rohkem kasutama tõrvasprayd, kõrge temperatuuriga kohtades kasutan ikka vasemääret edasi.
Elektriasjanduses on need kaks metalli ju koguaeg koos. Suurtes elektrikilpides on ju vask ja alumiinium alati koos ja ei ole seal mingit probleemi mingi reaktsiooniga. Samuti kasutatakse ju vasega kaetud alumiiumjuhtmeid kõrgepingetrafodes jne.
Ei tea, kust on herr viplalal arvamus, et vask reageerib alumiiniumiga. Keemiliselt on võimalik nende metallide vaheline reaktsioon ainult koos lisaainetega, puhtad metallid omavahel ei reageeri mitte kuidagi. Nii vase kui ka alumiiniumi puhul on looduslik korrosiooni kiht väga õhuke ja kaitseb edasise korrosiooni tekkimise eest. See, mis autode all toimub on tavaline keemiline reaktsioon, kus üheks osaks on naatriumkloriid ja see muudab juba võrrandi hoopis teiseks. Sellel ei ole midagi pistmist kahe metalli vahelise reaktsiooniga.
____________________________
Dodge RAM 1500 5.7 HEMI Longhorn 2012
Chrysler Grand Voyager CRD 2007
Tööauto MB Vito 119 2021
Club Fullsize |
29.09.2013 at 18:54 |
|
trs200 |
Neetmutrite kasutamine
Reaktsioon tekibki elektrolüüdi keskkonnas. Igapäevaselt sõitva auto kollektoripoltide vahel on see probleem minimaalne, küll aga põhjakatte poltidel, rattamutritel jne. Tänapäeval on igasuguseid määrdeid alates tõrvast ja lõpetades keraamilistega. Ka metallilise lisandiga on igasuguseid määrdeid. Nii tsink kui alumiinium. Ka eelpool nimetatud keermeliim on täiesti toimiv asi. Ei pea polte pooleks keerama, ei vibreeri nad lahti ja kunagi annad natuke kuuma ning keerad näpuga välja. Sellest tulenevalt ei sobi tavaline keermeliim kõrge temperatuuriga kohtadesse.
Alumiiniumi ja vase ühendamist elektrikappides ei oska kommenteerida. Võibolla mõni elektrik oskab ütelda, kas välitingimustes on kasutusel vask ja alumiinium ilma mingi isoleeriva kihita. |
30.09.2013 at 10:59 |
|
vvt |
Neetmutrite kasutamine
Asja selgitus on vist selles, et tänapäeva vasemääre eriti vaske ei sisalda? Lihtsalt on tavalisest parem kõrgemat temperatuuri taluv mögin?
Elektrijuhtmetes on protsessi allikas ikkagi elektrivool, mitte vase ja alumiiniumi kokku panek.
Ja veel - kui autole pole saada korralikku metallist kaanetihendit (MLS), siis kasutatakse.....vasest tihendit....
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
30.09.2013 at 15:15 |
|
Jesper |
Neetmutrite kasutamine
Elektrikud löövad tavaliselt sellise ühenduse mingi vaseliini taolise määrdega (võibolla ongi lihtsalt vaseliin) kokku, mingit muud tuumateadust seal pole. Üks veel seletas ka töö kõrvale et ega see tegelikult ikka päris õige asi ei ole, aga stiilis Lasnamäe kortermajas ei ole reaalselt muud võimalust - keegi ei hakka kunagi kogu maja juhtmestikku korraga välja vahetama ning kuna originaalis on alumiiniumjuhtmed, siis kuhugi see üleminek tuleb nagunii teha.
____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO |
30.09.2013 at 15:16 |
1 edit. Last edited 30.09.2013 at 15:17 by Jesper
|
vvt |
Neetmutrite kasutamine
Minuarust tehakse praegu ühendused enamikus klemmliistude abil, kus ühendusklemm on pronksist ja kinnituskruvi terasest.
Probleem on jah seal alumiiniumist "stock" elektrijuhtme oksüdeerumine, seepeale hakkab klemmliist soojenema ja lõppeks kärssama.
Teine küse on muidugi selles, et majade elektrisüsteem loodi ajal, kui polnud erilist tarbimist (kodumasinaid).
Täna on vähegi tegijam kodumasin 2+kW võimsusega ja lihtsalt need peened alumiiniumjuhtmed, eriti kui nad on klemmliistus veel lössi keeratud (ristlõikepindala väheneb) ei kannata pikalt taolist koormust.
Sestap - kui te ei taha hakata kuskil lae seest läbi põlenud juhtmeid vahetama, siis vedage elektrikilbist endale rängemate tarbijate nagu köögimasinad ja pesumasin - eraldi kaabel koos eraldi pistikupesade ja kaitsmetega, kust toidate neid ekstra võimsaid kodumasinaid. Kui selle alujuhtme taga on 75W elektripirn või lauaarvuti, siis kärab see kindlasti veel 30 aastat.
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
01.10.2013 at 10:46 |
|