Split: AmphibearistSee amphibear´i idee on iseenesest juba vana ja kulunud teema. Tünnidele ujuma panid 20a tagasi ka mu sõbrad ühe auto, oli vist mingi oranz volkar ja käisid sellega Watergate´il pulli tegemas.
"küll te näete, selle masinaga võib kasvõi Austraaliasse põrutada"
Yeah right!
Masina ta tegi küll ja sõidab see vees ja puha aga no kuule, plaanida ookean sellega ületada, pani mind kohe alguses naerma - no kuidas ta küll nii loll oli. Aga oli, noh. Ja mis põhiline, vahest sellised asjad isegi õnnestuvad - seekord mitte. Imesid ei juhtu igapäev.
quote:hents99: ....tüüpiline....aga edu sulle, et sina ikka ideaalne oled!
Lollust ei vabanda mitte ükski asi. Idiootsust samuti mitte. Jaantatikas las põrutab austraaliasse kui tahab, aga tehku seda mõistuspäraste vahenditega. Jobu ei maksa mängida, satud naerualuseks lihtsalt. Ongi kõik.
Split: AmphibearistMina ei tea laevaehitusest ega sellise auto ehitamisest midagi. Samavähe tean ka meresõidust. Seda meest väidetakse olema insener, ma eeldan et siis mingi masinaehituse alal. Ja mehel kõva soov viia oma unistus ellu ja kui asi peaks ikka raskuste kiuste korda minema siis ma arvan et kirjutab ennast ka mingit moodi ajalooraamatusse ja äkki garanteerib ka korraliku sissetuleku endale.
kuidas on halvustajate mere- või inseneriharidusega, on mille põhjalt halvustada?
04.01.2014 at 21:13
1 edit. Last edited 04.01.2014 at 21:14 by johndoe
quote:tfr:Siin kipper.ee threadis on nii mere- kui laevaehitusharidusega inimesed seda projekti päris konstruktiivselt kritiseerinud.
(Ja PlyVal64 hoolega tatti ka pritsinud sinna vahele. )
Ma ütlen välja selle, mida ma tean, oskan, tunnen ja olen kogenud. Olles elus nii "mõnegi" veesõiduki ehitanud, nendega nii "mõnegi" mere- ja ookeanimii sõitnud, nii "mõnedki" insenertehnilised lahendused valmistanud (muuseas, ka majaehituse kõik osad käiva dsinan alla projektist valmsitamsieni...), siis ma jagan 101% Pierre'i väljaöeldut: LOLLUST ei vabanda miski!
Ahjah, Titanicu, Estonia, Kurski jne... projekteerisid ja ehitasid INSENERID. Nagu ka Maxima katuse...
Noa laeva, Kon-Tiki (balsaparve), Ra-2'e jne ehitasid aga totaalsed amatöörid. Ainus vahe: neil oli olemas "kaine mõistus".
PS: pean siis märkima ühte 25-aasta tagust juhtumist, kui ma suisa ehitaja olin TPI vaheajal raha teenimaks: ühesõnaga oli asi valesti ehk Maxima-kombel projekteeritud ja kolhoosi järelvalve"insener" oli parasjagu kohal. See muidugi tahtis, et me ikka projektijärgselt teeksime. Ehituse asi on mul suguvõsa viga aga ma õppisin seda ju sel ajal veel ka ülikoolis... Õnneks päästis meid välja muidu sõnakehv ja tõreda olemisega kraanajuht: "sa kuradi idioot "Kiir"usud iga sitta, mida mingi lits kusagil kontoris on kalkale plätserdanud...!! Me tegime nii nagu päris insener teeks ja mõtleks (ehk risti vasti "mingi litsi" joonestatule) ning see laut ja antud laepaneelide toetuspostid koos taladega püsivad siiani ja lehmad on õnnelikud.
Üldse tekitab minus tihtipeale viha see, kui selgelt loll ennast Inseneriks nimetab ja ku isee veel ka veega seotud on, seda enam. Isa oli mul tõesti Eesti absoluutne tipp-ehitusinsener, kes "haltuurana" joonestas ja arvutas ümber teiste "inseneride" tehtud sitta. Pooleks minevaid paneele, murduvaid ferme jne. Ja oli ka Jahtkapten. Aga siis oli Nii Kõva Insener ja Kapten, et läks abikaasa ja sõprade keelust hoolimata jääkirmetisele kelgutama... Tuli välja, et Jeesus ikka polnud. Et mida see õpetaja (haridus ja amet) ikka teab...
05.01.2014 at 23:07
1 edit. Last edited 05.01.2014 at 23:17 by PlyVal64
quote:PlyVal64:Ahjah, Titanicu, Estonia, Kurski jne... projekteerisid ja ehitasid INSENERID.
Tuleb teha vahet ehitamisel ja käitamisel.
Kui mingi intsident juhtub, siis teadagi hakatakse kohe insenere süüdistama, et vigane disain jne, kuigi tegelik põhjus oli, et raamatupidajad hoidsid hoolduse pealt kokku või tingimused oli lubatavatest väljas või üldse sabotaazhiga tegemist vms.
Split: AmphibearistMingi jorss ehitab lihtsalt riiulist võetud pulkadest "tõsise aparaadi" mis loomulikult ära laguneb. Laguneb seetõttu, et on ignoreeritud inseneriteadust.
Aga Ply pritsib tatti 360 kraadi, sihik on paigast ära vist ? Ühes foorumis sõimad kuliibineid ja teises sõimad insenere. Marutaud ?
Split: AmphibearistEi noh, asi on väga lihtne, kui käia aastaid ringi ja kõiki inimesi valimatult lollideks sõimata, siis puhtalt tõenäosusteooria baasil on selge, et mõned neist hinnangutest lähevad täppi. Neid üksikuid juhtumeid tõlgendatakse läbi egoprisma kui vaieldamatut tõestust ülejäänud ka hinnangute õigsusele, rinse, repeat.
____________________________ Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
quote:Ahjah, Titanicu, Estonia, Kurski jne... projekteerisid ja ehitasid INSENERID. Nagu ka Maxima katuse...
Näited on illustratiivsed teemal, et inimlik lollus on piiramatu ressurss. Inseneeria süüdistamiseks on siin püssirohtu vähevõitu...
Sellised probleemid (nagu näiteks ja sünnist saati ikaldunud autod) on tingitud ikka ja enamasti omaniku ahnusest, kes inseneri kukil istub.
Üldjuhul (minu kogemus) kiputakse ikka varuga asja tegema (vastutuse vältimise eesmärgil). Neid vene allveelaevu on rohkem kui üks põhja läinud põhjusel, et lollikindlat asja pole võimalik luua, kuna lollid on leidlikud.
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
quote:Ahjah, Titanicu, Estonia, Kurski jne... projekteerisid ja ehitasid INSENERID. Nagu ka Maxima katuse...
Näited on illustratiivsed teemal, et inimlik lollus on piiramatu ressurss. Inseneeria süüdistamiseks on siin püssirohtu vähevõitu...
Sellised probleemid (nagu näiteks ja sünnist saati ikaldunud autod) on tingitud ikka ja enamasti omaniku ahnusest, kes inseneri kukil istub.
Üldjuhul (minu kogemus) kiputakse ikka varuga asja tegema (vastutuse vältimise eesmärgil). Neid vene allveelaevu on rohkem kui üks põhja läinud põhjusel, et lollikindlat asja pole võimalik luua, kuna lollid on leidlikud.
Ehituses on jälle nii, et osad "noored" insenerid ei suuda ise mõelda ja usaldavad ainult arvuti programmi.
Näiteks nad ei tule selle pealegi , et betoon plaat võib ka kahte pidi töötada, või kuidas mõni tala kandma panna (ehitajad on rääkinud ühest ettevõttest, kes alapakkumistega hankeid võidab ...).
Split: AmphibearistArvutiprogrammidega on nii, et nad pakuvad küll mustmiljon võimalust analüüsiks, aga jama selles, et n.ö. "algandmed" ei põhine tegelikkusel.
Miski ei korva reaalset katsetamist.
Space Shuttle Main Engine (kosmonautika mõistes vormel ühe mootor) testiti nii, et tahtlikult lasti õhku, et piire teada saada. Pandi pragunenud turbiinilabad sisse, vigased laagrid jne.
Ja siis tõmmati õhkulendamise piirist natuke tagasi, aga mitte palju, kuna asi on ikka teoreetilisele maksimumile väga lähedal, keegi paremat ikka ei tee...
Arvutiprogrammil on lähteandmed seevastu suht suvalised.
quote:Ehituses on jälle nii, et osad "noored" insenerid ei suuda ise mõelda ja usaldavad ainult arvuti programmi.
Näiteks nad ei tule selle pealegi , et betoon plaat võib ka kahte pidi töötada, või kuidas mõni tala kandma panna (ehitajad on rääkinud ühest ettevõttest, kes alapakkumistega hankeid võidab ...).
Arvan ise, et ehituses on kurja juur, mitte "noored insenerid", vaid tänane tellijate mõtteviis - saaks odavalt ja odavamalt veel.
Tulemuseks on see, et konkurentsis püsimiseks ja hangete võitmiseks (sarnane hankemenetlus nagu riigihanked on ka paljudel suurfirmadel) tuleb teha pakkumisi alla omahinna.
Projekteerimisel ja ehitusjärelevalves toimub see mille arvelt? Et ühel tegijal on 20 objekti korraga ja lastakse täiega üle jala, ime lausa, et taolised Maxima lood meil juba juhtunud pole.
Ehituses sisaldub siia muidugi ehitaja kõikevõitev surve materjalide, koguste, kvaliteedi jne ratsionaliseerimiseks.
Ja ärme räägi, et altkäemaksu vastu ehitajale vastu tulemine on ainult riigisektori probleem, paljudes erabusinessi valdkondades on otsustajate määrimine lausa "heaks tavaks" saanud.
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
Split: AmphibearistVähemalt ehituses mõned aastad tagasi lasti mõned alltöövõtjad tahtlikult üle raha säästmiseks, mitte väga ei hoitud kokku kvaliteedi pealt. Kvaliteeti ikka kontrollitakse aga mõne väikse alltöövõtja ülelaskmine on käkitegu.
____________________________
Cadillac SRX 08
Chrysler 300C Touring ex
Oldsmobile Delta 88 Royale 1982(tegemisel)
Buick Electra 86
Ford Mustang 97
Chrysler PT Cruiser enda piinamiseks
Split: AmphibearistTagasi teema juurde, valades õli tulle, siis arvan, et kõnealuse inseneri teadmised merest ja sellega seonduvast olid tal null. Igaüks taipab, et isegi väiksema vees liikuma mõeldud vahendiga, ehk LAEVAga, on ookeani ületamine suhteliselt raske ülesanne, kui mitte võimatu. Suvalise meiemere traaleri või puksiiriga üle minna on üsna kangelaslik tegu, juhul kui see õnnestub. Ei tea, et sealt näiteks hõljukiga üle oleks mindud, kuigi sel puhul ei teki vähemalt sellist mehaanilist stressi konstruksioonile, sellisele konstruile mis oli Amphibearil.
Sellise ülesande, nagu Atlandi ookeani ületamine, peab olema ikka üsna korralik tehnika, ja et ise sinna peale kogu varustusega ronida, tuleb ju enda peas mõelda, et see on võimalik....
Vat ma ei näe seda kuidas tema seda enda peas ette nägi võimalikuna. Pontoonid mõeldud täis kütust (vähendab ujuvust totaalselt) jne jne , kujutan ette nende meeste naeru, kes nägid keset ookeani Eesti lipu all sõitvat liikurit, milleks oli AUTO.
Üldiselt oli see katse aasta (tehnika) nali 2013 .
Oleks surma saanud oleks Eesti Darwin 2013 kah kindlustatud. Palju ei puudunud, et kogu see tehnika oleks tal allavoolu läinud...
ja see, et vana oskas valida veel täiesti ideaalsed ilmastikutingimused ületamiseks, paneb hinde "5" ürituse eest aga ikkagi "2" sellise mõtte eest ja mis seal salata, hinde "1" teostuse eest.
Päästeti ju see asi nagu hulpiv pudelipost, ei kellegi oma...... vedas, et tal üldse midagi on, millega "midagi" jätkata.
Niiet minujaoks on see üritus lõppenud persega ja rohkem sellest jamast kuulda ei taha.
Olgu ta nii kõva insener kui ta on, aga omale midagi ehitama ei palkaks. Ja loodame, et kogu lool on õnnelik lõpp.
Nagu muinasjutus.
Split: AmphibearistMulle meenutab kogu see amphibeari värk ja poleemika selle ümber ühte kuulsat 5 oscarit võitnud filmi. Seal peategelane üritas pesuruumis jurakat kivist kraanisaart vms. maast lahti kangutada. Muidugi ei jõudnud ja urahtas selle nurjunud katse peale, et "mina vähemalt üritasin". Pärast sai chief peategelase toimetamistest tuule tiibadesse ja tegi asja ära, seejuures üsna lennukas stiilis...
Ma pole kogu seda üritust puudutavat inseneriteoori kriitikat läbi lugenud, aga on jäänud mulje, et ükski loodusseadus ürituse õnnestumist otseselt ei välista. On ainult õnnestumise ütlemata väike tõenäosus arvestades kogu reaalset tegelikkust.
Kunagise automaatikainsenerina tean, et alati ei saa alati uusi seadmeid tehes kõike nii välja arvutada ja projekteerida, et teed valmis, lülitad sisse ja funkab. Targem (ja odavam) on mingi prototüüp enam-vähem käima ajada ja siis vaadata, mida on vaja kohendada ja ringi teha. Kuskilt on kõrva jäänud, et uute mersude (ilmselt ka teiste uute automudelite) turule toomisel ei suudeta ja ei ole ka otstarbekas üritada kõiki vigu välja siluda. Läheks kole kalliks ja jääks konkurentsis lootusetult hiljaks turule tulemisega. Jäetaksegi esimesed edevama otsa ostjad katsejänesteks...
Split: AmphibearistMa oleks nõus, kui tagantjärele targutajad ja parastajad oleksid kohe juhtinud tähelepanu, et milline sõlm, mismoodi ja kunas katkeb, mitte ei hakka pärast kusagil foorumis suhtkoht anonüümselt paugutama ja sõimama, kui loll keegi on. Milleks?
Oleks võind ju kohe minna inimese juurde ütlema, mismoodi oleks pidanud need sõlmed lahendama, mis alla annavad.
Miks ma üldse vaidlen on see, et teema on mulle väga tavapärane(mitte samalt võrreldav, aga mõte on sarnane). Mulle on korduvalt öeldud, et ise aretatud asjad ei kõlba, ei sobi, ei saa jne. Siiamaani olen nad enamus ümber lükanud. Ja juba on tekkinud sportlik huvi
____________________________
Hobitehnika mehaanika, elektroonika ning nende seadistamine - kõik ühes kohas.
Split: AmphibearistSoojas toas arvutitaga on kindlasti palju mugavam tatti pritsida, kõiki lollideks sõimata ja iseenda rumalust tervele auditooriumile demostreerida.
Split: AmphibearistMomendil müügisolevas GO Traveli ajakirjas on pikem, enne reisi tehtud interjuu Maiduga kus ta selgitab miks ta seda teeb ja kuidas ta seda teeb ? Annab hea pildi projekti tegelikust keerukusest ja mehest selle projekti taga. Loodetavasti õnnestub tal reisi jätkata, ümbermaailma või mitte aga see, et tema masin põhim suudab merel sõita on juba tõestatud.
quote:Pierre: Tagasi teema juurde, valades õli tulle, siis arvan, et kõnealuse inseneri teadmised merest ja sellega seonduvast olid tal null. Igaüks taipab, et isegi väiksema vees liikuma mõeldud vahendiga, ehk LAEVAga, on ookeani ületamine suhteliselt raske ülesanne, kui mitte võimatu. Suvalise meiemere traaleri või puksiiriga üle minna on üsna kangelaslik tegu, juhul kui see õnnestub. Ei tea, et sealt näiteks hõljukiga üle oleks mindud, kuigi sel puhul ei teki vähemalt sellist mehaanilist stressi konstruksioonile, sellisele konstruile mis oli Amphibearil.
Sellise ülesande, nagu Atlandi ookeani ületamine, peab olema ikka üsna korralik tehnika, ja et ise sinna peale kogu varustusega ronida, tuleb ju enda peas mõelda, et see on võimalik....
Vat ma ei näe seda kuidas tema seda enda peas ette nägi võimalikuna. Pontoonid mõeldud täis kütust (vähendab ujuvust totaalselt) jne jne , kujutan ette nende meeste naeru, kes nägid keset ookeani Eesti lipu all sõitvat liikurit, milleks oli AUTO.
Üldiselt oli see katse aasta (tehnika) nali 2013 .
Oleks surma saanud oleks Eesti Darwin 2013 kah kindlustatud. Palju ei puudunud, et kogu see tehnika oleks tal allavoolu läinud...
ja see, et vana oskas valida veel täiesti ideaalsed ilmastikutingimused ületamiseks, paneb hinde "5" ürituse eest aga ikkagi "2" sellise mõtte eest ja mis seal salata, hinde "1" teostuse eest.
Päästeti ju see asi nagu hulpiv pudelipost, ei kellegi oma...... vedas, et tal üldse midagi on, millega "midagi" jätkata.
Niiet minujaoks on see üritus lõppenud persega ja rohkem sellest jamast kuulda ei taha.
Olgu ta nii kõva insener kui ta on, aga omale midagi ehitama ei palkaks. Ja loodame, et kogu lool on õnnelik lõpp.
Nagu muinasjutus.
Split: AmphibearistTaolise konstruktsiooni reaalne lainekindlus on 3 meetrit ja suurema lainega on lihtsalt risk, et tüüpiliselt lähevad katamaraanid ümber, kuigi alguses tunduvad monohullist stabiilsemad.
Kui trett ookeanil kestab näiteks 3000 km ja kiirus on 10 kmh, siis läheb päris mitmeid päevi enne, kui kallas paistma hakkab. Lugege läbi Lennuki ümbermaailmareisi raamat ja arvestage kokku, palju seal neid "läks õnneks" juhtumeid tuli.
Olen ise jäänud vee peal tormi kätte ka paaritunnise "hoiatusega", äikesega seoses viskab ikka väga kiirelt ilma ära ja meretunde on mul ikka sadades. Lennuk oli muidugi respektaabli jahiehitaja toodang, mida ekstra kohendati selleks reisiks (nt lühem mast jne) ja mis ilmselt elab ka 10 meetrit lainet üle.
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
Split: AmphibearistNoh, raske on käia mööda ilma ja uurida kes mida teeb ja siis õpetada. Seetõttu ei saa hukka mõista "tagantjärgi targutamist".
Kui ma vaatan neid sõlmi, mis on koostatud painutatud lehtmetallist ning nelikanttorudest, siis tahest tahtmata on tegemist prototüübiga, millega saaks kontrollida liigendite jms töötamist. Peale sellise proto tegemist tuleks sõlmed uuesti valmistada, säilitades sama geomeetria (pukside paigutuse) kuid kasutades mõistlikke, väsimuskindlaid materjale ning võimalikult palju faase, ümardusi jne jne. Ehk siis võimalusel välja sepistada ja/või freesida "balvankast". Kahe alulehe kokkukeevitamisel on täiesti garanteeritud väsimuspurunemine, eriti sellisel koormusel.
Ehk siis, mees oleks pidanud mõne ringi ümber Naissaare tegema ja siis protost lõppversiooni tegema. Oleks ikka odavam olnud kui kusagil ookeanil eluga riskida ja maksta kõva raha pukseerimise ja laevakraanade eest.
Argumendid stiilis "mees tahtis proovida ja proovis" või et "tee ise paremini" ei ole tehnikafoorumi jutt. Eks proovitakse igasugu asju, kuid kas hulljulgus on ikka asi millega hiljem hoobelda..