Poster |
Message |
rnx69 |
Mõlgutusi usaraua omamisest vol 2 - usaraua hooldamine ja remontimine meie tingimustes
Kuna vana teema kippus vahepeal päris kõvasti tüürima hobiauto omamise küsimuselt muudele teemadele (mitte, et kodanik PlyVali meenutused vikerkaarevärvilistest lapsevanematest poleks piisavalt elevust põhjustanud ), siis tõstataks uue teema all teise küsimuse.
Nimelt, kõik, mis liigub, kulub. Kõik, mis liigub vajab hoolt ning vahest ka ühe või teise tüki välja vahetamist. Minu jaoks usaraua või üldse sõiduki omamine on senimaani suuresti just olnud rõõm asjade remontimisest ning õlistest näppudest. Küll on alati olnud piiravaks teguriks koht, kus asju teha ning teine kord veidi ka aeg ning know-how, kuidas midagi teha. Viimase teguri vastu tänapäeval aitab päris hästi internet, kui suudad natuke infouputusest seda õiget iva välja sõeluda. Koht - sellega on nii ja naa, kuna kodus vastavaid tingimusi pole ning maakodu piisavalt kaugel igapäevaseks logistikaks, siis olen ikka sõltuv pisut teistest.
Hiljutise arutelu tulemusena tekkis ideealge, mis ilmselgelt pole sugugi originaalne, aga samas võimaldaks võib-olla jälle hääbuma kippuvale hobiautondusele eluvaimu sisse natuke puhuda. Nimelt, tekkis küsimus, kui suur oleks huvi sarnase iseteenindusliku töökoja vastu, nagu ma mõnel pool mujal maailmas olen kohanud - katus pea kohal, tõstuki ning tööriistade kasutamise võimalus, vajadusel ning võimalusel ka abi või know-how ning seda suhteliselt mõistuspärase hinnaga. Tegu poleks päris sellise projektiga nagu omal ajal Tamgarage oli, elik pikaajalisi projekte otseselt sinna ei majutataks, samas päeva kuni mitmega teostatavate tööde koha pealt oleks võimalus oma asju nokkida olemas. Pikemaajaliste projektide puhul muidugi jääb alati variant midagi kokku leppida ning leida ka sellele küsimusele mõistlik lahendus. Idee koha pealt seda edasi arendades oleks teoreetilisel tasandil olemas Tartus näiteks ruum, kus sellist asutust pidada. Ruum oleks ka talvel soe, seal on tõstuki ning mitmete teiste suuremate tööriistade tarvitamise võimalus, kokkuleppel saab tarvitada ka väheke peenemaid ning spetsiifilisemaid tööriistu. Vajadusel saaks kokku leppida ka keerulisemate tööde teostamisel abistamises.
Eelkõige ootakski vastukaja lõunaosariikide kodanikelt, kellele võiks sarnane teema huvi pakkuda. Hetkel suurim küsimus on, kas oleks olemas üldse piisav huvi idee edasi arendamiseks?
____________________________
'75 Chevrolet Camaro Type LT 350 V8
'92 Blazer S-10 262 V6
Full Throttle Club
_______________________________________________________________
Though I travel through the Valley of Rice, I fear no evil, for Torque is with me.
|
30.03.2014 at 20:03 |
|
olevtoom |
Mõlgutusi usaraua omamisest vol 2 - usaraua hooldamine ja remontimine meie tingimustes
Teatud huvi on.
____________________________
1956 Cadillac 62 hardtop coupé, 1991 Jeep Cherokee. Ja peres 1972 Buick Riviera |
30.03.2014 at 20:43 |
|
margus61 |
Mõlgutusi usaraua omamisest vol 2 - usaraua hooldamine ja remontimine meie tingimustes
Isand Pinnilt võiks kogemust küsida, miks asi lõpuks soiku jäi.
http://uudisvoog.postimees.ee/?DATE=20090803&ID=209690 |
30.03.2014 at 22:35 |
|
DevilDeVille |
Mõlgutusi usaraua omamisest vol 2 - usaraua hooldamine ja remontimine meie tingimustes
Ega need kolhoosid eriti toimida meil siin taha. Iseasi oleks soometyypi lahendus, kus tuge ruumidena jne pakub hobiklubidele KOV.
____________________________
Flick the Gestapo.... No, I said *Flick*, the Gestapo!
|
30.03.2014 at 23:38 |
|
Motorist |
Mõlgutusi usaraua omamisest vol 2 - usaraua hooldamine ja remontimine meie tingimustes
See on liiga roosa unistus D.
____________________________
http://www.motoristiklubi.eu Teeme: Roostevaba väljalase KÕIGILE! info tel 53900300 https://www.facebook.com/MotoristiKlubi |
31.03.2014 at 08:17 |
|
ivoalaska |
Mõlgutusi usaraua omamisest vol 2 - usaraua hooldamine ja remontimine meie tingimustes
Ei ole roosa midagi. Eelmine aasta kui otsisin Tallinnas endale garaaži ruume, siis kammisin läbi ka KOV poolt pakutavad rendipinnad. Hinna poolest pakkusid nad väga soodsaid variante, kuid need ruumid, mis pakkumisel sellel ajal olid ei sobinud minule. Viskan uuesti pilgu pakutavale peale, sest hea meelega rendiks Tallinnas pinda, kus saaks auto kallal nokitseda. Kui kellegi on sarnane soov, siis miks mitte ühineda.
____________________________
Cadillac SRX 08
Chrysler 300C Touring ex
Oldsmobile Delta 88 Royale 1982(tegemisel)
Buick Electra 86
Ford Mustang 97
Chrysler PT Cruiser enda piinamiseks |
31.03.2014 at 09:28 |
|
franz125 |
Mõlgutusi usaraua omamisest vol 2 - usaraua hooldamine ja remontimine meie tingimustes
No antud hetkel usakat enam ei oma (plaanis ikka bussiline jälle hankida)aga ruumi jagamise kohapealt oleks huvi olemas(tsikkli jagu ruumi). |
31.03.2014 at 11:39 |
|
Peeter82 |
Mõlgutusi usaraua omamisest vol 2 - usaraua hooldamine ja remontimine meie tingimustes
asi toimiks siis, kui oleks keegi heas mõttes ohmu, kes seda tasuta omast ajast veaks.
Tegeleks kõigi jooksvate haldusküsimustega, otsiks üürnikke, muretseks tööriistu, vahetaks välja purunenuid, ajaks võlglastelt raha välja jne.
Ja on hästi läinud, kui ise peale maksma ei pea.
____________________________
ex Camaro ´79, ´80, ´93 |
31.03.2014 at 15:59 |
|
ivoalaska |
Mõlgutusi usaraua omamisest vol 2 - usaraua hooldamine ja remontimine meie tingimustes
Majanduslikus mõttes ei usu, et see kolhoos ära tasuks, kuid ühine garaažirent ei ole paha mõte. Saab kulusid optimeerida ja kindlasti ka vajadusel teadmisi jagada. Üksinda hobiauto jaoks garaaži rentida Tallinnas suht keeruline. Stamp 18 ruuduse pinna leiab kergesti ja vastuvõetava hinnaga, kuid täismõõdus liikur mahub jeeli-jeeli sinna sisse, rääkimata siis mingist remonttööst. 50 + ruutu jne üksi rentida kisub liiga kulukaks.
____________________________
Cadillac SRX 08
Chrysler 300C Touring ex
Oldsmobile Delta 88 Royale 1982(tegemisel)
Buick Electra 86
Ford Mustang 97
Chrysler PT Cruiser enda piinamiseks |
31.03.2014 at 16:07 |
|
Timo |
Mõlgutusi usaraua omamisest vol 2 - usaraua hooldamine ja remontimine meie tingimustes
quote: Peeter82: asi toimiks siis, kui oleks keegi heas mõttes ohmu, kes seda tasuta omast ajast veaks.
Tegeleks kõigi jooksvate haldusküsimustega, otsiks üürnikke, muretseks tööriistu, vahetaks välja purunenuid, ajaks võlglastelt raha välja jne.
Ja on hästi läinud, kui ise peale maksma ei pea.
Paraku nii ta on. On ju neid algatusi mõningaid juba tehtud. Hinges pole neist mitte ükski enam, minu teada. Selline asi on võimalik ainult paari sõbra, väga hea tuttavaga koos tehes.
Asi selles, et tekivad 100 prossa võlglased, tööriistad kaovad, meeste töökultuur on seinast seina, kõik tahavad nädalavahetusel teha, kui midagi juhtub, siis keegi ei vastuta. Olen ise pidanud garaasi jagama nii oma vendade, kui ka teiste inimestega töö alaselt. Varem, või hiljem hakkavad kõik asjad närvi ajama. Kellegi kolakad on laiali ja ees, keegi ei viitsi koristada, tööriistad on mustalt kasti pandud, sinu ilusti ära pandud asjad jäävad kellegile ette ja visatakse lohakalt kõrvale ning rikutakse j.n.e j.n.e.
Asjal on jumet tõesti siis, kui teha kolme, nelja sõbraga koos, et nädalavahetustel koos nokitseda ja sinna kõrvale grillida, õrri libistada, mussi kuulata. Samuti on siis alati võimalus üksteist abistada, sest üksi vahest päris jebla teha mõnda asja.
Võõrastega tehes oledki aga lõpuks sina see loll, kes kunagi enda asju teha ei saa, sebid ise tööriistu ja koristad teiste laga, ning tagatipuks maksad kõigele veel peale ka.
____________________________
Chevrolet Astro AWD 96 varuosadeks
Chevrolet Astro AWD 95
Fordson model N 1935 |
31.03.2014 at 18:29 |
|
newusername |
Mõlgutusi usaraua omamisest vol 2 - usaraua hooldamine ja remontimine meie tingimustes
Oleks ka huvi viisaka ruumi vastu. Kuid kasutada oleks vaja mõned korrad kuus, mitte rohkem. |
31.03.2014 at 19:03 |
|
rnx69 |
Mõlgutusi usaraua omamisest vol 2 - usaraua hooldamine ja remontimine meie tingimustes
Minu algne idee polnudki miskitpidi meeletu raha teenimine, pigem ruumi jagamine, millele üksinda hammas näiteks peale ei hakkaks. Selge see, et rahaliselt kasumliku ettevõtmisega tegu meie vabariigi väikese huviliste seltskonna juures olla ei saa. Kui saaks ruumi halduskulud kamba peale kaetud ning seejuures ka mõned hädalised koha, kus toimetada, siis oleks ju kasu mõlemapoolne või kuidas?
Tartu tingimustes viimasel ajal alla 4 euri m2 eest ühtki mõistlikku ja kuiva ruumi rentida ei saa, odavamalt saab ainult niiskeid garaažibokse ja konkreetseid kuurialuseid. Sellise hinna eest vähegi suuremat ruumi aga üleval üksi ei pea.
____________________________
'75 Chevrolet Camaro Type LT 350 V8
'92 Blazer S-10 262 V6
Full Throttle Club
_______________________________________________________________
Though I travel through the Valley of Rice, I fear no evil, for Torque is with me.
|
31.03.2014 at 20:05 |
1 edit. Last edited 31.03.2014 at 20:10 by rnx69
|
Jesper |
Mõlgutusi usaraua omamisest vol 2 - usaraua hooldamine ja remontimine meie tingimustes
Minu kolmeaastasel kogemusel baseeruv nõuanne: unusta alguses ära igasugune äriline külg ja võõrastega koopereerumine, oluline on ehitada toimiv masinavärk. Katsu esialgu kokku ajada paar head sõpra, kelle töökultuur ja üldine maailmapilt on sinuga sarnane. Kui pärast aastakest endiselt tundub, et võiks asja edasi ajada, siis võib ükshaaval võtta kaugemaid tuttavaid juurde jne. Oluline on et garaažis oleks enne võõraste lisandumist ühtlane "firmakultuur" juba tekkinud ja kirjutamata reeglid paigas.
See rahaline külg ei ole nii traagiline kui mõni siin väidab, et KOV peab tingimata õla alla panema jne. St noh enamik selle üritusega seotud probleeme jääks alles ka siis kui ruum oleks üldse tasuta käes.
____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO |
31.03.2014 at 23:06 |
|
DevilDeVille |
Mõlgutusi usaraua omamisest vol 2 - usaraua hooldamine ja remontimine meie tingimustes
quote: Jesper:Minu kolmeaastasel kogemusel baseeruv nõuanne: unusta alguses ära igasugune äriline külg ja võõrastega koopereerumine, oluline on ehitada toimiv masinavärk. Katsu esialgu kokku ajada paar head sõpra, kelle töökultuur ja üldine maailmapilt on sinuga sarnane. Kui pärast aastakest endiselt tundub, et võiks asja edasi ajada, siis võib ükshaaval võtta kaugemaid tuttavaid juurde jne. Oluline on et garaažis oleks enne võõraste lisandumist ühtlane "firmakultuur" juba tekkinud ja kirjutamata reeglid paigas.
See rahaline külg ei ole nii traagiline kui mõni siin väidab, et KOV peab tingimata õla alla panema jne. St noh enamik selle üritusega seotud probleeme jääks alles ka siis kui ruum oleks üldse tasuta käes.
Ei ma siin mingist tingimatast ole kirjutanud, endal on ruumid tasuta peale ostmist hoopis. Minu jutu uba oli pigem selles, et KOV saaks ka suht rahatute inimeste hobitsemist toetada. Suomaalias levinud lahendus. On ka selliseid juhtumeid, kus eraomanik lihtsalt hooldamise ja silma pealhoidmise eest lasknud klubidel asju teha.
____________________________
Flick the Gestapo.... No, I said *Flick*, the Gestapo!
|
31.03.2014 at 23:59 |
|
partel |
Mõlgutusi usaraua omamisest vol 2 - usaraua hooldamine ja remontimine meie tingimustes
Erkki on siis mind töökojas välja kannatanud 10 aastat, mõned kogemused:
Hea kui saaks vähemalt kolmekesi teha.
* Kahest käest jääb väheks nii mõnegi tööoperatsiooni jaoks.
* 2-tonnise auto lükkamiseks läheb vaja 3-4 meest.
* Korralik tööriistapark on $$$ ehk üksiku tavainimese rahakotiga tekib raskusi.
Enda kohta tuleb tunnistada piinlikku-ebameeldivat tõde, et mu käed ei ole eriti kuldsed, ehk tasub panustada "kuldajule"!
Mõistagi lihtsamate töödega saan hakkama ja kui on 10 autot, siis lihtsaid töid on küll ja veel.
Nagu elu on näidanud, siis kui kaks tasemel mehaanikut tööhoos on, siis kolmas tihtipeale ei saagi käsi õliseks teha.
KUi tuleb mingi osa 10+ lk instruktsiooniga, siis Erkki annab selle mulle, et RTFM ja 10+ lk ei loe läbi paari minutiga.
Lisaks uuri seda ja guugelda toda, lappa katalooge, vaata kuidas partsudes laoseis on ja mis maksab, deshifreeri osakoodi, vaata õpetus DVD'd jne jne.
Ehk üksi läheb raskeks.
____________________________
_ |
02.04.2014 at 10:59 |
|
Motorist |
Mõlgutusi usaraua omamisest vol 2 - usaraua hooldamine ja remontimine meie tingimustes
On au teile teavitada sellest toredast asjast et 2010 aastal kolisime paari huvilisega ruumidesse aadressil Ringtee 1, Tartus.
Koristasime seal oleva laga ära, tegime kõik korda, hakkasime omi asju tegema ja autosid nokitsema.
Neli talve on möödas, aastaarv on ka muutunud 2014 daks ja peale kolme aastat ruumi jagamist tavaremondi firmaga viskas üle. Pidev töökultuuri puudumine ja üldine pohhuism. Tõstime hipid välja ja koristasime nende järelt ka veel ohtralt laga.
Nüüd on lood nii: vabu ruutmeetreid on ÜLE. Kuid igasugu rentnike ka ei soovi enam võtta.
Siis tegima valmis hoopis sellise toreda asja.
Rent´a`garage. Täpsem info on molovihkos aadressil : https://www.facebook.com/rent.a.garage
Lühidalt : Omad hobiautot ning soovid ise sellele käe külge panna, kuid pole kohta, kus nokitseda? Vajad vahest mõne hooldus- või remonditöö sooritamisel veidi abi?
Siinkohal tuleb appi Rent'a'Garage!
Pakume võimalust teostada oma hobiauto juures ise hooldus- ning remonttöid.
Ruumis on olemas 2,2T tõstevõimega tõstuk, elementaarsed tööriistad, pesemis- ning riiete vahetamise võimalus, tualett, väike puhkenurk. Kokkuleppel on võimalus kasutada ka spetsiifilisemaid tööriistu. Talvel on ruum köetud, seega näppude küljest kukkumist ei maksa karta
Tegutseme Motoristi klubi egiidi all, seega on võimalik kokku leppida ka suuremate tööde teostamine klubi poolt.
Kuna pind pole paraku päris tasuta käes, peame siiski küsima võimaluse eest oma auto kallal nokitseda väikest annetust. Rikkaks saada sellega lootust kellelgi pole, pigem püüaks leida võimaluse hoida ruum korras ning parandada veidi ka töötingimusi. Ehk siis:
Tõstuki kasutamine koos elementaartööriistadega:
nädala sees 5€/tund
nädalavahetustel 7€/tund
Tõstuki kasutamine pikema perioodi jooksul kui 8 tundi:
kokkuleppel
Spetsiifiliste tööriistade laenamine:
kokkuleppel
Auto lühiajaline hoiustamine töökoja pinnal:
35€/nädal
Ruume võimalik kasutada jooksvalt tööpäeviti kell 9-19, nädalavahetustel ja õhtuti ette broneerides.
Lisan ka info et kui on huvi klubilistega tutvuda ja sobituda meie seltskonda siis võib alati tulla uurima.
Klubi ruumides on võimalik asjapulgal saada ka jutule oma auto pikemaajalises hoiustamises ja ehitamises. Riisipõlde meil pole ja alatine eelistus oli on ja jääb usarauale!
Motoristiklubil ka väike veeb kuskil on tegemisel ja tagasihoidlik eelmise aasta kokkuvõttev leheke lõustakaustikus; https://www.facebook.com/MotoristiKlubi
Olete TERETULNUD!
____________________________
http://www.motoristiklubi.eu Teeme: Roostevaba väljalase KÕIGILE! info tel 53900300 https://www.facebook.com/MotoristiKlubi |
02.04.2014 at 22:54 |
2 edits. Last edited 02.04.2014 at 22:56 by Motorist
|
|