Pontiac Star Chief Catalina 1957Poor Old Nigger Thinks Its A Cadillac. Tegemist on tõepoolest Pontiaci tolleaja tippmudeliga Star Chief (Series 28), mida tehti 103 588 eksemplari (neist 309 käsikäigukastiga). Kõnealust neljaukselist hartopi valmis sealhulgas 44 283 tk. Hartop kandis ka peenemat lisanime Catalina. Chieftaini ja Super Chiefi tagatiival on kolm, Star Chiefil neli tärni. Star Chief oli 2 inch'i pikema telje vahega, kui Chieftain (tava mudel) ehk 124" vs 122", lisaks oli kere pikem ca 11 inch'i (taga istmetest alates). Rahvasuus oli Star Chief Cadillaci klass, Chieftain pidi leppima Chevy klassiga.
1957 oli Pontiaci jaoks üldse murranguline aasta, uus disain oli teinud rahvaautost ka kesklassi seas tõsiselt võetava maanteeristleja. Värske divisjoni juhi Semon "Bunkie" Knudseni eestvedamisel jäi igav vanainimese auto välimus lõplikult ajaloo raamatusse. Kapotilt kadusid kroomitud "silver streak" triibud, mis oli Pontiaci tunnus olnud juba aastakümneid. 1957’nda aasta mudelite tootmine algas 17. oktoobril 1956, neid esitleti sama aasta 19. novembril.Võimsam V8 pani Daytona Beach’i kinni, lehed kirjutasid “Nascars top Award Goes to Pontiac” (John Zink’s Daytona record holder, 141.2 MPH flying mile). Tegemist oli kindlalt oma hinnaklassi parima autoga, uue Star Chief Catalina baashind oli $2975. Kliimaseade maksis $431.
Enda jaoks õige ajastu autost olin unistanud juba mõned aastad, 2013 sügis, kui eelmine hobiauto ära läks, tekkis ka reaalne võimalus midagi vaikselt välja valida. Eelistuseks oli kas Buick või Cadillac, 50’ndate Fordid polnud päris minu maitsele, Mopar tänu oma liigsele innovaatilisusele oli kohati natuke üle pakutud disaini ja vidinatega, Bel Airide eest küsiti alati palju raha ja Pontiacidest ei teadnud ma üldse midagi eriti.
Kuid siis sattus täiesti juhuslikult headele juhustele huviorbiiti just üks 57 Star Chief Catalina, mille tugevaks eeliseks oli see, et nägi korralik välja ja sai autot sai kohapeal katsuda. Kuna suvi prõmmis vägisi uksele, auto oli kohapeal olemas, keera võtit ja sõida koju, siis pikka juttu ei olnud - saigi ära võetud. Selleks hetkeks oli kodumaine odavamate vanaautode turg küll täiesti kokku kuivanud, kui eelnevatel aastatel ikka midagi on olnud, siis see aasta oli valik väga väike, vaatasin muidugi ka Soomest, kus oli ka paar kandidaati soolas, aga nendest ei saanud lõpuks asja.
Auto on toodud NY 2010 aastal, aknal on veel vana Oakland Pontiac Club kleepekas, mis viitaks, et sellega on mõõdetud ka kunagi California miile, aga see võis lihtatl klubliline kuuluvs ka olla. Odomeetril vaatab vastu ca 41 500 miili, kuid mitmes ring see on, ei oska öelda. Sisu on korralik, ilmselt kunagi üle tehtud. Eestis on tehtud kerge uuenduskuur keretööde näol, mis annab autole kaubandusliku välimuse, kuigi ise olin valmis meeleldi leppima ka nn rotika variandiga. Eks muretsemist on rohkem, aga kuradima ilus näeb jällegi välja. Coca-Cola värvi kombo vastu ei ole ka midagi. See konkreetne auto on väljasõitnud tehaseliinilt, mis asus Kansas City'is, Missouri osariigis.
Tehnilised andmed:
V8 347 kuuptolli, tehase võimsus 270 hj (198 kw) @4800 p/min
Telgede vahe 3.15
Pikkus 5.44
Laius 1.91
Tühimass 1865
Täismass 2365
Mis ma oskan öelda, üldiselt sõidetav, üleliia mugav just ei ole, istud nagu vanaema juures verandal vanal vedrudiivanil, hollywoodi diagonaalrehvid kiunuvad igas kurvis. Edasi astub suht jõuliselt, jalgu sellega kellegile küll ei jää tänavapildis. Autot kavatsen eelkõige kasutada sihtotstarbe päraselt ehk siis sõita suvel nii palju kui kannatab. Originaali säilitamine ei ole püha eesmärk, peaasi, et endal mõnus kulgeda oleks.
Eestis oli see ainuke 57' Star Chief 2010-2018, nüüd on üks 57' Super Chief juures, lisaks on veel taastamisel üks uuema kerega 58' Star Chief ja Tallinna hipodroomi "tiivuline“ 58 'Chieftain ning üks okupatsiooni ajast pärit 56' Chieftain.
Suured Tänud American Beauty Cars & Service team’ile, kes auto paremini liikuma panid!
____________________________
Universumi arhitekt
01.05.2014 at 06:06
63 edits. Last edited 02.01.2019 at 20:10 by Oldermann
Pontiac Star Chief Catalina 1957Igati libe loomake. Kui plaanis ka kilulinnast kaugemale kulgeda, siis saad rahulikult hakata mikimaalt laia valgega radiaale ostlema.
____________________________
Flick the Gestapo.... No, I said *Flick*, the Gestapo!
Pontiac Star Chief Catalina 1957Auto näeb värske välja küll, kroomi olukorra hindaks normaalseks, üks summuti poolne nurk vajab tegemist (õnneks eraldi lahtikäiv tükk), muu on ok.
Kapoti saab ka sirgeks vast, aga tegemist veel jagub küll ja rohkem, kast tilgub (kallaku peal, nina ülesse poole eriti mehiselt), veepump vajab vahetust, võib-olla uus karpa, igasugused silla jubinad, rooliotsad, salongi radikas puudu jne
____________________________
Universumi arhitekt
01.05.2014 at 20:11
3 edits. Last edited 30.07.2017 at 08:23 by Oldermann
quote:Oldermann: istud nagu vanaema juures verandal vanal vedrudiivanil, hollywoodi diagonaalrehvid kiunuvad igas kurvis.
kena võrdlus. seda rehvide kiunumist ei oskagi ette kujutada Väga ilus masin. Lõbusaid miile.
____________________________
crown ´92
mark VIII´97 LSC
Brougham 91´
you can go up on a steep hill in Las Vegas and look west, and with the right kind of eyes you can almost see the high water mark -- that place where the wave finally broke and rolled back.
Pontiac Star Chief Catalina 1957Vahepeal on veel autot kasutajasõbralikumaks muudetud järgmiste komponentidega:
- uus veepump
- uus õhufilter
- salongi soojendus sai tööle
- õue õhu klapid said korda
- uus aku
- temp näidik töötab
[screen off]
____________________________
Universumi arhitekt
18.05.2014 at 13:31
3 edits. Last edited 12.06.2014 at 11:27 by Oldermann