Poster |
Message |
hirax |
ERG valve
Mehaaniline (juhib vaakum) kui nimetet asjandus tegevusest kõrvaldada, kas see O2 sensori tööd ka kuidagi mõjutab: keerab tuksi või hakkab imelikke signaale ajusse saatma ?
____________________________
Mercury Cougar 86
C10 1981 |
28.08.2002 at 23:09 |
|
rustang Moderator |
ERG valve
ERG?
EGR Exhaust Gas Recirculation, heitgaaside teist kordne mootorist läbi pööritamine. O2 andur ei tea sellest midagi, tema raporteerib ajule O2 kontsentratsiooni heitgaasis. Mida aga aju EGR kõrvaldamisest arvab, seda ei oska prognoosida. Mul on ka EGR blokeeritud aga nii, et aju aru ei saaks. |
29.08.2002 at 00:09 |
|
minimum |
ERG valve
halvemal juhul hakkad SES tuld nägema koodiga, mis viitab EGR'i mittetöötamisele
____________________________
- |
29.08.2002 at 08:17 |
|
peep Moderator |
ERG valve
OBD I - no problems
OBD II - SES tuli ja veakood.
OBD I ->1996
OBD II 1996 -> |
29.08.2002 at 08:59 |
|
ylovoitka |
ERG valve
Ise uurisin sama teemat sel nädalal. Väidetakse, et kütusekulu pidavat suurenema, eriti kylma mootoriga. Siis segu rikas ja osa pidavat välja pressitama. Kui EGR peal, siis laseb uuesti läbi ja saad nn. lisakütust (väidetavalt). Imelik on see, et vähemalt Fordi mootori puhul, võtab ta seda gaasi ainult yhe (parempoolse) kollektori juurest. Asi peaks ju poole tulusam olema, kui mõlemast võtta?
Üks mõte veel, lambda andurid on pärast EGR sissevõttu. Äkki ECU võrdleb parempoolset (+EGR)ja vasakpoolset ja teeb sealt mingid järeldused... |
29.08.2002 at 09:29 |
|
peep Moderator |
ERG valve
quote: ylovoitka: Ise uurisin sama teemat sel nädalal. Väidetakse, et kütusekulu pidavat suurenema, eriti kylma mootoriga. Siis segu rikas ja osa pidavat välja pressitama. Kui EGR peal, siis laseb uuesti läbi ja saad nn. lisakütust (väidetavalt). Imelik on see, et vähemalt Fordi mootori puhul, võtab ta seda gaasi ainult yhe (parempoolse) kollektori juurest. Asi peaks ju poole tulusam olema, kui mõlemast võtta?
Üks mõte veel, lambda andurid on pärast EGR sissevõttu. Äkki ECU võrdleb parempoolset (+EGR)ja vasakpoolset ja teeb sealt mingid järeldused...
Ma ei tea kuskohast Sa uurisid aga igatahes oled valeinfot saanud - EGR'i ainuke ülesanne on kahjulike ainete vähendamine heitgaasides. Teoreetiliselt võib tema eemaldamine tekitada detonatsiooni aga praktikas pole sellist asja tähedatud - seega võid ta rahumeeli prügikasti visata.
Abistav link:
http://autos.yahoo.com/repair/results/ques080.html |
29.08.2002 at 09:41 |
|
max |
ERG valve
Mina soovitaksin selle puutumata jätta. Niipalju kui mina olen lugenud, siis (vähemalt Chevy puhul) selle eemaldamine mõjub performance'ile natuke halvasti. Asi nimelt selles: Peebul on õigus, see asi on mõeldud ainult heitgaaside puhastamiseks saastenormide täitmise huvides. Kui EGR klapp avaneb, siis teab aju, et nüüd on segu sellevõrra erinev ning keerab süüdet (vist) hilisemaks. Kui aga EGR on kinni/kõrvaldatud ja tegelikult segu ei muutu, siis toimub võimsuse vähenemine süüte hilisemaks keeramise tõttu. Võib-olla sõltub ka pihustite impulsi pikkus sellest ja muud mustmiljon pisiasja kah. Kõik on tavaliselt omavahel seotud.
Aju modimisega saab korraldada, et ta EGRi puudumisest teadlik on.
Vot selöline lugu.., aga kindlam on loomulikult ise järele uurida |
29.08.2002 at 09:52 |
|
peep Moderator |
ERG valve
Tänapäeva sissepritsesüsteemid on õnneks paindlikud - kui mingi parameeter pikemat aega ei vasta ettenähtule siis aju kompenseerib.
Miks Sa üldse EGR'i ära võtta tahad ? |
29.08.2002 at 10:05 |
Last edited 29.08.2002 at 10:05 by peep (Moderator)
|
hirax |
ERG valve
Ega see ERG jah mulle mingi vaenlane pole, rohkem huvi pärast. Chrysla fännide leheküljel olen kohanud juttu, et viska aga minema - soojendab asjata sisselaske õhku, stock kollektor niigi vilets ja kängitsetud. Pidavat erksust juurde andma (iseasi kas seda üldse tundagi on). Mõtlesin proovida,et kui tõsi siis nii jätakski, aga kuna 2 nädala eest vahetasin O2 anduri hakkasin uue pärast natuke kartma. Ajust ERG-sse mingeid juhtmeid ei tule - ainult sisselaske kollektorist vaakum tirib teda lahti. Iseasi kui aju vaakumi põhjal oletab, et nüüd peaks avanema ja sulguma...
Eks võib ju proovida. Ju need kangemad gaasid O2 andurit ära ei põleta. Kütte kulu ja küünalde värv ütlevad ka nii mõndagi.
Perfomance algmaterjali sellest mootorist kah pole, aga on väike plaan midagi minimaalsetki ära teha (nukk, sisse-väljalase) Tea kas tasub
____________________________
Mercury Cougar 86
C10 1981 |
29.08.2002 at 18:41 |
|
ylovoitka |
ERG valve
EGR'i saab tagant ära ju lihtsalt vaakumjuhtme või rõhuanduri kummivooliku eemaldamisega. Siis saab kohe vaadata, mis vahe on. |
29.08.2002 at 20:17 |
|
hirax |
ERG valve
quote: ylovoitka: EGR'i saab tagant ära ju lihtsalt vaakumjuhtme või rõhuanduri kummivooliku eemaldamisega.
Säärane plaan mul ongi, uurisin lihtsalt mis kõrvalnähud võivad tekkida
____________________________
Mercury Cougar 86
C10 1981 |
29.08.2002 at 21:15 |
|
peep Moderator |
ERG valve
O2 sensoritele EGR'i eemaldamne kohe kindlasti mingit kahju ei tee. |
30.08.2002 at 09:25 |
|
Blu Divil |
ERG valve
EGR töötab 2500-3000 vahemikus.
WOT ja tyhikäigu ajal EGR ei tööta.
Võttes sisse silindrist põlenud õhusegu milles on natuke hapniku järel, segatakse see värske õhuga ehk aju näeb O2 anduri kaudu, et systeemis on vähem õhku järeliklult on vaja ka vähem kytust. Kaasneb väike jõukadu mis kompenseeritakse gaasi lisamisega - lisandub nn. "õhukäive" e. mootor võtab vähem kytust.
Aa ja silindri töötemperatuur väheneb ka selle tulemusena.
|
30.08.2002 at 12:25 |
|