register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
ukraina
tqhq.ee foorum : Vaba teema : Split: Rajajuttu   1 2 3 4  
Poster Message
Olds
  
Split: Rajajuttu
quote:
PlyVal64:
quote:
Indrek_S:Seda küll, aga siis on see turvalisuse jutt (mida ilmselt tahetakse laiemale publikule levitada) suhteliselt mõttetu, sest kes kohal olid ja asjast huvitatud on nägid ise, et turvalisus on oluline.
Ütleme nii: las Olds ja BHRA/EAL tegelased vaatavad videod üle, teevad sealt omad järeldused, et mis ikkagi täpselt juhtus, kuidas turvavahendid toimisid ja eks siis tuleks ka videod ja pildimaterjal avaldada. Selles olen ma Sinuga 100% päri. Just videost kuni Olds'i auto vigastuste piltideni koos selgituste ja "õpetustega" - ainult nii saab visualiseerida ohutusvarustuse ja -tarindite hädavajalikkust. Muidu hakkab ka dragis "plaat samal kohal hüppama ja nii kümned aastad järjest", nagu on see hobirallis.
Lihtsalt ma sain nii aru, et ei tahetud tõsisest vahejuhtumist teha järjekordset pasaajakirjanduse klikimagnetit. Kujutad ju ise ka ette peldikuseinaliste pealkirja: "Õudne, hirmus, jube, äkšõn: vana romu lendas noore isaga roolis kahesajaga teelt välja!" vms ja sinna lisanduvaid ajukääbikute paarisada kommentaari... Ja siis morbiidse häälega kusekollase teleprogrammi diktor veel morbiidsema muusika saatel loeb asja ette.
Kuulsin ka ise,et EAL pidi minuga intsidendi osas ühendust võtma.Siiani pole seda tehtud...tõenäoliselt vaikitakse see maha nagu tavaliselt,et mitte anda üht lisapunkti spetsiaalraja võimaliku tekkimise jaoks.See on lihtsalt ülimalt masendav kuidas aastaid ei suudeta leida üht maalappi,kuhu hakata rajama korralikku rada.Keegi ei eeldagi,et see üleöö tekib kuid kui iga aasta (isiklikult olen seda raja tekkimise/rajamise juttu ligi 8 aastat juba kuulnud) jahutakse "oma rajast" ja samas teame me kõik,et kogu see asi ei jõua jututasemest kaugemale on ala tulevik ikka väga nukker siin Eestis.Olen kuulnud,et isegi FHRA pidavat tulema nõu ja jõuga appi kui siin keegi asja nii kaugele saaks,et hakkaks midagi käega katsutavat tekkima.Kas tõesti pole inimesi,kes oskaks õigeid nuppe vajutada, õigete inimeste jutule minna, korraliku projektijuhti leida jne?

____________________________
Premium Performance - Ameerika autode varuosad,remont,race osad & custom mootorite ehitus
Tim McAmis ametlik partner
COMP Performance Group brändide ametlik ainumaaletooja baltikumis
09.08.2014 at 11:33
cartmann
Split: Rajajuttu
Kas auto24ring projektis pole rada sees?

____________________________
Ford F-250 Harley Davidson edition 6.0TD
FastFordRacing
09.08.2014 at 17:04
tfr
 
Split: Rajajuttu
Kui ma õigesti mäletan, siis alguses oli, aga lõpuks nuditi see 1/8 miili raja peale maha finantskaalutlustel.
09.08.2014 at 17:30
Fog
 
Split: Rajajuttu
quote:
tfr: Kui ma õigesti mäletan, siis alguses oli, aga lõpuks nuditi see 1/8 miili raja peale maha finantskaalutlustel.
Ja siis nuditi ehitusplaanist välja :)

____________________________
'84 Fiero 4.5T mängimiseks
Eesti esimene dragster, eiteamilleks?
09.08.2014 at 21:20
peep
 
Moderator
Split: Rajajuttu
Mis peaks EAL'il selle vastu olema kui kiirendusspordi arengust huvitatud isikud soetavad maa, koostavad sinna peale detailplaneeringu, keskkonnamõjude analüüsi, projekti, hangivad kümned erinevad load ja kooskõlastused, investeerivad omavahenditest mõnisada tuhat, leiavad mõned miljonid projektirahasid, laenavad kommertspankadelt veel paarsada tuhat, sh. pantides oma isikliku vara, kuna iga projekt osutub lõpuks kallimaks kui algselt planeeritud, ning seejärel võtavad ennast põhitöölt lahti, et rada valmis ehitada ja edaspidi seda majandada. Ma olen kindel, et EAL on nõus ! ;)

Kes selle enda peale võtab ?
09.08.2014 at 22:55 2 edits. Last edited 09.08.2014 at 23:17 by peep (Moderator)
Olds
  
Split: Rajajuttu
quote:
peep: Mis peaks EAL'il selle vastu olema kui kiirendusspordi arengust huvitatud isikud soetavad maa, koostavad sinna peale detailplaneeringu, keskkonnamõjude analüüsi, projekti, hangivad kümned erinevad load ja kooskõlastused, investeerivad omavahenditest mõnisada tuhat, leiavad mõned miljonid projektirahasid, laenavad kommertspankadelt veel paarsada tuhat, sh. pantides oma isikliku vara, kuna iga projekt osutub lõpuks kallimaks kui algselt planeeritud, ning seejärel võtavad ennast põhitöölt lahti, et rada valmis ehitada ja edaspidi seda majandada. Ma olen kindel, et EAL on nõus ! ;)

Kes selle enda peale võtab ?
Olen kindel,et jutt käiks oluliselt väiksematest summadest kui mõnisada tuhat,kiirendusraja tarvis. Jah kui räägime korraga kogu kompleksi loomisest on asi teine.Minu silmis oleks vaja hetkel leida maa või kasutada ära mõni olemasolev lennuvälja osa,millele saaks korraliku/korralikuma raja rajada. Kõike korraga oleks liialt palju tahta ja nagu näha pole see aastaid ka kuhugi viinud. Kas sisuliselt ei saaks alustada : maaomanikuga (näiteks Haapsalu lennuvälja omanikuga, olgu selleks siis Haapsalu linn või Kaitsevägi) rääkimisest, 1-1,5km lõigu tasandamisest/lihvimisest, asfaldi panekust ning piirete paigaldusest? See oleks juba meeletu samm edasi ja tunduks hetkel ka ainuke reaalne võimalus kuhugi üldse areneda. See annaks võimaluse kutsuda siia võistlema kiiremaid autosid ka väljast ning ala samm-sammult arendada. Kaugeltki ei usu,et sellise plaani tarvis sellist summat vaja oleks nagu Peep mainis.
Loomulikult kurb,et ringrajaga plaanis olnud rajaosa taaskord vett läks vedama erinevatel põhjustel...Nagu ikka olid jutud suured alguses, välja kukkus nagu tavaliselt
PS.Kas EAL mitte ei jaga autospordi aladele iga aastaselt raha? Kuhu suunatakse kiirendusspordi rahad antud hetkel?

____________________________
Premium Performance - Ameerika autode varuosad,remont,race osad & custom mootorite ehitus
Tim McAmis ametlik partner
COMP Performance Group brändide ametlik ainumaaletooja baltikumis
10.08.2014 at 09:08 3 edits. Last edited 10.08.2014 at 09:16 by Olds
peep
 
Moderator
Split: Rajajuttu
Summad polnud minu jutus peamine, vaid üritasin teadvustada, et pole olemas kuskilt kõrgemalt poolt jagatavat raha. Väga hea õnne korral õnnestub ehk mingil määral abi saada erinevatest fondidest aga kõik algab ikkagi spordiala harrastajatest endist ja sõltub nende oskusest vajalik raha kokku saada, kas oma taskust, sponsoritelt või ettevõtlusega (a'la American Car Show). Ja muidugi, raha iseenesest ei tekita toimivat jätkusuutliku rada ja spordiala üldisemalt, selleks on vastavate võimete ja motivatsiooniga meeskonda vaja. Ja neile palka maksta...

See oleks küll pommuudis kui EAL jagaks autospordialadele raha - viita oma allikale.

10.08.2014 at 10:10 1 edit. Last edited 10.08.2014 at 10:14 by peep (Moderator)
Henri_
 
Split: Rajajuttu
Ja sel ajal, kui dragimehed vaidlevad, kes peaks raja ehitama, on teiste alade mehed juba ammu endale sobivad rajad loonud.

Rinkameestest võttis asja enda vedada Andres Hall, leidis meeskonna, vahendid ja lõi auto24ringi. EASist "jah" sõna saamiseni kulus juba ära miljon krooni (projektid, uuringud jms).

Rallikrossis sai võimu Reinsalude perekond, leidis sponsorid, korraldasid eduka sarja, taaslõid ja uuendasid mitmed rajad ja aitasid mõnel teisel rajal (Põltsamaa, Misso) teha suuri investeeringuid (asfalteerida stardialad jne). Ka lobitöö ja abi projektide kirjutamisel on kasuks. Taas on sõidud Kulbilohus, Vasalemma korrastati.

Suvemaadel oli sees rallipisik, võeti nõuks ehitada autospordikompleks - sündis LaitseRallypark. Nüüdseks ka Eesti driftimeka, sel nädalavahetusel toimus Aivo Halanurme ja Ardo Kalda eestvedamisel seal Euroopa kõrgeima taseme võistlus Drift Allstars. Selle tarbeks tehti lisainvesteeringuid raja arenduseks - laiendati ja asfalteeriti kurve, mahasõiduteed ja loodi kõva pinnasega boksiala plats, mis saab asfaldi alla lähikuudel (suur investeering, asfalteerimine on ropult kallis ja ka sama firma eri filiaalide pakkumised erinevad pea kuuekohalise numbri võrra).

Nagu näha, siis on kõik asjad eelkõige ettevõtlike inimeste enda organiseeritud. EAL tuleb igasugusele sellisele projektile kohe nõuga appi. Aitab suhelda meediaga, üritab viia kokku teiste sarnase visiooniga inimestega. Näitab näpuga pädevatele inimestele, kes võiksid aidata näiteks ürituste korraldusega jne.

____________________________
http://petrolheads.ee/ ; EVO RX ; E46 V8
10.08.2014 at 15:03 1 edit. Last edited 10.08.2014 at 15:10 by Henri_
peep
 
Moderator
Split: Rajajuttu
Külastasin sel reedel Nitro Olympix'it Hockenheimis ja mis ürituse sportlikku osa puutub, siis polnud seal midagi, mida meie BHRA tiim oma ajavõtuga teha ei suudaks. Samas rada ja infra on lihtsalt teisest maailmast.
10.08.2014 at 19:21
Riho
Split: Rajajuttu
Kiltsi lennuväli on Kaitsemin-i bilansis.
Tõenäosus, et sinna midagi kapitaalsemat lastakse teha, on väga väike - Ämari varuväli.
10.08.2014 at 20:55
Fog
 
Split: Rajajuttu
quote:
peep: Külastasin sel reedel Nitro Olympix'it Hockenheimis ja mis ürituse sportlikku osa puutub, siis polnud seal midagi, mida meie BHRA tiim oma ajavõtuga teha ei suudaks. Samas rada ja infra on lihtsalt teisest maailmast.
Raja prep ja sõitude vaheline hooldus oli hh-s aga olematu, ProStock keeldus ükshäälselt sõitmast selle peal.
F@terve nädalavahetuse laivi vaadanud.

Aga mingit mammonat oodata ei tasu, kui rada on vaja siis peab üks-kaks-kolm meist seda 24/7 taga ajama hakkama, EAL pole mingi jumal kes raja kohale toob.

____________________________
'84 Fiero 4.5T mängimiseks
Eesti esimene dragster, eiteamilleks?
10.08.2014 at 21:10
PlyVal64
Split: Rajajuttu
Raja kohalt olen ma aastaid mõtelnud, et täiesti kasutamata on jäänud võimalus uute tuuleparkidega koos tuulikute vahele üks kilomeetrine korralik dragi rada teha. Minu lolli aruga oleks see hetkeolukorras vast üldse kõige "valutum" lahendus, alates keskkonnauuringutest kuni mürareostuseni välja. Tuulikute vahel ja lähedal ei ela kedagi, samas rajatakse sinna alati korralikud juurdepääsuteed. Näiteks meite vallas kuulus megasuur Aulepa tuulepark. Tohutud pikad sirged teed, millest enamust keegi eluks-oluks "ei vaja". Ei ole ühtegi põhjust, miks ei võiks sinna ühte kilomeetrist sirget ehitada, millest ju "vaid" 400-500 meetrit oleks "eriline" kate. Tuulepargi investeering on nii meeletu, et seal sees olematu pikkusega sirge rajakese ehitus on tõesti kopikad. Näiteks seesinases AUlepas tehti sellises mahus teetöid, uusi asfalteeritud platse tuulikute teenindamiseks jne, et sellest mahust jaguks mitme rigraja ehituseks... üks strip pole seal sees mittemidagi.
Täpselt samamoodi on meie kõigi ehk riigi ehk Eesti Energia oma Paldiski tuulepark. Täpselt sama asi: meeletu tee-ehitus on toimunud, pinnas suisa ideaalne, jälle kedagi ei saagi müra segada - asi sinna see 500 meetrit joonistada???
Paldiski pargi uusarendus:
11.08.2014 at 09:56
partel
  
Split: Rajajuttu
Märkus: kinnisvarast ja ehitusest ei tea ma midagi.

Pikkus: 1000 m võib vähe olla, 1500 oleks parem ja liivakast siis lõppu. Krt, peast ei oskagi erinevate radade pikkust öelda...

Rajakate: stardist alates võimalikult pikalt betooni. NHRA parimad rajad on täispikkuses betoon.

Muidu, et kas siis tõesti ei saa mõne rinka peasirgega ühitada, udune mälupilt F1 ülekannetest - et kas Hockenheimis ongi vist nii ???


____________________________
_
11.08.2014 at 10:38
Henri_
 
Split: Rajajuttu
quote:
partel:
Muidu, et kas siis tõesti ei saa mõne rinka peasirgega ühitada, udune mälupilt F1 ülekannetest - et kas Hockenheimis ongi vist nii ???


Meil on ju vaid üks rinka. Seda prooviti teha, kuid korralikult tegemiseks oli tarvis osta lisamaad. Raha selleks ei leitud ja esialgu jäi kavasse 1/8 miili rada. Selle vastu tõusis kisa ja ratsiti üldse projektist välja ning stardisirgest sai stardikõver. Praegust auto24ringi kalendrit ja selle täituvust vaadates õige otsus. Vaba hetke tabamine ja ürituste korraldamine on niigi keeruline.

____________________________
http://petrolheads.ee/ ; EVO RX ; E46 V8
11.08.2014 at 11:46
peep
 
Moderator
Split: Rajajuttu
Hockenheimis on täiesti eraldi rada aga tänu F1 raja infrale on seal olud võrreldamatult paremad kui näiteks Alastaros.

Tuulepargi idee on vaid üks näide kuidas alati leidub potensiaalseid võimalusi, millistega tuleks töötada.
11.08.2014 at 12:26
partel
  
Split: Rajajuttu
Mis veel raja pikkusse puutub, siis NHRA vanematel-legendaarsematel radadel, nagu Pomona ja Englishtown on see jama, et nad on ehitatud 250 mph vms arvestusega, mitte 300+ mph jaoks. Pidurdusmaa pikkus on ruutvõrdeline kiirusega (2x suurem kiirus on 4x pikem maa).

Ja linn on ümber ehk rada pikendada ei saa.

Ehk väiksemgi anomaalia pidurdamisel tähendab väljasõitu/matsu.

Võite ise youtube'ist intsidente vaadata.

Ja meie poistel on kiirused juba päris korralikud...


____________________________
_
11.08.2014 at 13:07
VeixES
 
Split: Rajajuttu
Väga huvitav teema:
Viimased 3 kuud peas keerelnud just dragi raja idee(planeerimine, disain, kasutus, tagasi teenimine jne).
Muidugi sellel reaalsete võimalustega on vähe seost(ehk siis finantseerimine jms)

Mind isiklikult huvitab selle teema juures just võimalus raja kasutamist pikendada ka kevad-sügis kuudesse ning self-service veerandmiili mõõtmise pakkumine.


____________________________
GTO '04
11.08.2014 at 19:52
peep
 
Moderator
Split: Rajajuttu
Vaatasin huvi pärast palju UK's sõitmine maksab ? Ca. 40 EUR'i.

http://www.RWYB.co.uk/

Jaga siis infot, et mis arvad palju tuleks investeerida ja kuidas see tagasi teenida oleks võimalik ?
11.08.2014 at 21:04
VeixES
 
Split: Rajajuttu
Võibolla väljendasin ennast valesti, minu peas investeerimise numbrid ja moodused ei ole liikunud.
Üks tagasi "teenimise" mudelitest on jah põhimõtteliselt see mis selles rwyb.co.uk näites välja on toodud.
Minu peas siis maksmine per start, mitme stardi combod, krediit rohkemate testijatele(ajakirjad, garaazid jms) jne.
Muidugi see eeldaks automaatse stardi puu süsteemi, mis siis saadab juba tulemuse eelregatud kasutaja kontole/nutitelefonile vms.

Aga see teema läheb pigem ulme nuti arenduse alla, kui praegune teema - ehk lihtsalt rada on vaja.

____________________________
GTO '04
11.08.2014 at 22:21
kristohd
 
Split: Rajajuttu
quote:
peep: Vaatasin huvi pärast palju UK's sõitmine maksab ? Ca. 40 EUR'i


Pigem vaatama mitu(kümend) tuhat inimest raja äärde tuleb?!
Kui mitu inimest Laitses see nädalavahetus käis?
11.08.2014 at 22:23
Henri_
 
Split: Rajajuttu
Kahjuks mul andmed puuduvad, palju rahvast käis. Kui spordialast kui sellisest rääkida, siis hinnanguline norm on 1000-4000.

Ühtlasi ei tohi segamini ajada rajaomanikku ja korraldajat. Sel korral panustasid ka korraldajad raja ümberehitustesse, kuid üldiselt LRP panustab üksjagu oma rajatistesse ja teised rendivad. Tasuvusarvestus tuleb teha renditulu peale, hinnakirjas 1500€ võistluspäev (ainult paarisrada, ilma lisateenusteta).

LaitseRallyParkil tundub nii nagu auto24ringilgi olema, et enamus rahast teenitakse teistele ettevõtetele teenuste pakkumisega, mitte võistluste tarbeks raja rendiga. Milline oleks dragiraja muud võimalused, peale võistlusautode katsetamise, ajakirjanduse ja võistluste. Kuidas teenib rada raha nädala sees ja ülejäänud 14 nädalavahetusega (eeldusel, et hooaeg kestab mai-september ja 20st nädalavahetusest kuuel toimuvad võistlused)? Kus peab selline rada asuma, et tavaline inimene käiks oma auto võimeid proovimas ja sealjuures tuleks korduvalt tagasi?

____________________________
http://petrolheads.ee/ ; EVO RX ; E46 V8
11.08.2014 at 23:07 3 edits. Last edited 12.08.2014 at 11:50 by Henri_
Tyymiiz
 
Split: Rajajuttu
quote:
Henri_: Kahjuks mul andmed puuduvad, palju rahvast käis. Kui spordialast kui sellisest rääkida, siis hinnanguline norm on 1000-4000.

Ühtlasi ei tohi segamini ajada rajaomanikku ja korraldajat. LRP panustab küll üksjagu oma rajatistesse, kuid ürituse korraldasid siiski teised inimesed. Tasuvusarvestus tuleb teha renditulu peale, hinnakirjas 1500€ võistluspäev (ainult paarisrada, ilma lisateenusteta).

LaitseRallyParkil tundub nii nagu auto24ringilgi olema, et enamus rahast teenitakse teistele ettevõtetele teenuste pakkumisega, mitte võistluste tarbeks raja rendiga. Milline oleks dragiraja muud võimalused, peale võistlusautode katsetamise, ajakirjanduse ja võistluste. Kuidas teenib rada raha nädala sees ja ülejäänud 14 nädalavahetusega (eeldusel, et hooaeg kestab mai-september ja 20st nädalavahetusest kuuel toimuvad võistlused)? Kus peab selline rada asuma, et tavaline inimene käiks oma auto võimeid proovimas ja sealjuures tuleks korduvalt tagasi?
Puhtalt Dragi rada ei teeni mittemingi valemiga end tagasi, seepärast peakski olema ikkagi mingine kompleks vms. Ehk kui võtta näitena haapsalu lennukas siis nn boksid saaks lahendada angaaride kasutusega, natuke tuleks rada ka juurde teha ja siis oleks seal võimalikud varjandid (väiksemat sorti ) ringrada, drifti , autokoolidele õpperada,drag kross,supermoto, kõik ühes. Ka saaks kasutada kontserditeks seda jms. võimalusi on palju. siis ehk oleks õrn lootus et asi ka end välja veaks !

____________________________
minust viinalõhna õhkab ja mul puudub cadilac mul on igivana chevy mis näeb välja nagu käkk 56667774
12.08.2014 at 08:15
partel
  
Split: Rajajuttu
Kui rääkida hyper-super rajast, nagu nelja-realisest zMax'ist, siis see maksis $80M...

Tahaks teada, kuidas see end ära tasub...

Üsna kindlalt Nascar peab üleval.

http://www.charlottemotorspeedway.com/dragway/

Kompleksi kaart vasak ülemine:
http://www.charlottemotorspeedway.com/dragway/fans/maps/


____________________________
_
12.08.2014 at 10:36
Tyymiiz
 
Split: Rajajuttu
quote:
partel: Kui rääkida hyper-super rajast, nagu nelja-realisest zMax'ist, siis see maksis $80M...

Tahaks teada, kuidas see end ära tasub...

Üsna kindlalt Nascar peab üleval.

http://www.charlottemotorspeedway.com/dragway/

Kompleksi kaart vasak ülemine:
http://www.charlottemotorspeedway.com/dragway/fans/maps/

Nascar veidi ekstreemne, ei tasu sellekohapealt lombitaguseid asju vaadata. f1 ka juu ilmatu äge, äkki siis juba sellega rada siduda. oleks samaväärne võrdlus. Siiski pigem mõtlesin tavalist betoonrada millest mingi osa saab siduda drifti rinka supermoto jms asjadega seega ei ole ulmelisi juurdeehitusi vaja. Raja tasandus, liimiga katmine, lisaks osaline ringrada tribüünid ja boksid ja oleksi sisuliselt olemas :D (tean et päriselt nii lihtsalt ei saa )


____________________________
minust viinalõhna õhkab ja mul puudub cadilac mul on igivana chevy mis näeb välja nagu käkk 56667774
12.08.2014 at 10:55 1 edit. Last edited 12.08.2014 at 11:04 by Tyymiiz
peep
 
Moderator
Split: Rajajuttu
Kes ei ole väga teemadega kursis, siis ükski fond ega muu organ ei toeta projekti kui puudub plaan, load, omafinantseering ja üks oluline tingimus on kindlasti see, et projekt peab kas suurendama riigi maksutulusid, toetama kohalikku elu või muul moel omama positiivset efekti laiemas mastaabis. Raha otseselt kiirendusspordi arenguks vaevalt keegi jagab, ka auto24ring sai EAS'i toetuse turismi arendamise meetmest.

See on tõsi, et ainult dragi rada ennast siin vaevalt ära toidab, kui teha siis koos teiste rajatistega multifunktsionaalne kompleks. Olen päris kindel, et olemasolevate, eelpoolmainitud rajatiste omanikud oleksid valmis koostööks (seda on üks neist ka siinsamas foorumis välja öelnud) aga vahendid ja initsiatiiv peab ikkagi kiirendajate endi poolt tulema.
12.08.2014 at 11:17 1 edit. Last edited 12.08.2014 at 11:17 by peep (Moderator)
tqhq.ee foorum : Vaba teema : Split: Rajajuttu   1 2 3 4  
Log in:
Account recovery
 
muskelautod | kiirendusvõistlused | tehnika | üritused | autoesitlused | foorum | sõnastik | kalkulaatorid
tqhq'st | sisukaart | e-mail
© tqhq.ee 2000 - 2024. Loe meie materjalide linkimisest ja kopeerimisest.