Prototüüpide makettide odav ja hõlbus ehitamine kitsastes tingimustes.Äkki siin oskab keegi põrgatada mõne hea idee.
Mis materjal oleks kodustes tingimustes ehitamisel hea kokku klopsimaks mõningaid kontrollseadmete juhtpaneelide/kontrollerite prototüüpe. Tulemiks võiks olal erinevate ruumiliste mõõtmetega karbid kastid(mitte ainult 90 kraadiste nurkadega) mille külge võiks häda pärast ka mõni suurem mehaaniline poteka kang istutuda lisaks nuppudele-lülititele.
Piiranguks veel niipalju, et tahaks kodustes tingimustes mässata mitte kuskil garaažis tööpinkide keskel.
Siiamaani olen asju üritand pleksiklaasile laduda, aga tolle töötlemine(puurimine, lõikamine, saagimine) on siiani natuke peavaluks osutunud nendes samades kodustes tingimustes.
Kuna käed pole eriti kuldsed siis ilmselt on oodata palju katse-eksituse üritusi, seega võiks mingi odavam kraam olla.
Iga idee on teretulnud.
Prototüüpide makettide odav ja hõlbus ehitamine kitsastes tingimustes.Kas erineva suuruse/kujuga puidutükid+ vineer ei sobiks? Või siis tihedam penoplast? Või on see liiga pehme? Siis ise olen karpe-värke teinud stuudiosse erineva paksusega kapa-st.
Prototüüpide makettide odav ja hõlbus ehitamine kitsastes tingimustes.Mulle jäi natuke segaseks, mis tüüpi vorme täpsemalt teha plaanis on (et kas 3D või 2.5D ja kas nurgelisi või kumeraid või lausa kaksiskumeraid ja muid kõverikke), aga huupi tulistades - balsaleht? Lihtne hobinoaga lõigata, liimida, lihvida, märjaks tehtuna on seda kerge painutada ja kuivades säilitab oma uue kuju.
Ainuke probleem on puidule omane kiulisus, ehk sa saad painutada ainult piki kiudu, risti kiudu painutades läheb krõpsti pooleks. Ehk siis igasugu kaksiskumerused jms advanced värk ei õnnestu väga. No ja muidugi maailma kõige jäigem materjal see ei ole.
____________________________ Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
Prototüüpide makettide odav ja hõlbus ehitamine kitsastes tingimustes.Kumerusi ei plaaninud(ei tulnud see küsimus endal pähegi esimese hooga).
Puiduga see probleem, et hakka teda saagima, siis vaja vaiba seest saepuru kokku korjama hakata...
Noaga lõigatavus on üks väga hea argument. Ma kindlasti vaatan need balsa ja kapalaadsete asjad näpuga üle.
3D printimine on kindlasti vahva ja see tuleks kõne alla kui viimane disainivalik paigas on. Vastasel korral ma kardan ma suudan oma mõtlemiste ja ümbermõtlemistega asja väga kalliks ajada. P.S Mul on allergia teenuste vastu kus pole isegi mingit indikatiivset hinda välja toodud ja on lisatud vaid link "Küsi Pakkumist" ma need tavaliselt lehed panen kiiresti kinni kui nad pole just tõesti maailma kõige viimased selle kauba/teenuse pakkujad mida mul parasjagu hädasti tarvis on.
Prototüüpide makettide odav ja hõlbus ehitamine kitsastes tingimustes.Ah see 3d print on muarust valus haip, iseenesest ju tore konseptsioon ja igasugu visionäärid löövad selle ümber lokku nii et põsed punased, aga kui asi peaks prototüüpimisest edasi minema siis tekib kohe küsimus et millega see prinditud kõverik valmis toota? Et siis survevalu vorm, hind lõdvalt viiekohaline per detail, ja keerulisema udupeene disainkõveriku puhul tuleb neid detaile robinal juurde? Või 5 teljeline cnc, ragistab seal 3 ööd ja päeva et teha 80kg kaaluvast toorikust läbi 8 paigutuse õige kujuga disainseib korpuse siseküljele ja siis ikka pooli asju ei ole võimalik teha.
Kui juba CAD-CAM majja tuua siis ma üritaks esimese hooga vaadata kas annab kuidagi laseriga välja lõigata ja kokku monteerida, see on selles suhtes suht lollikindel protsess et võib materjali vahetada pea milleks iganes ja töökäik ei muutu kuigivõrd.
Anoh ma muidugi olen täisamatöör selles teemas, vabalt võin oma sõnavõttudega lepikusse panna.
____________________________ Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
Prototüüpide makettide odav ja hõlbus ehitamine kitsastes tingimustes.3D print on ka väga keerukate ja mittelaboritingimustes toimivate vigurite tegemiseks igati adekvaatne lahendus - lihtsalt nagu iga asjaga siin ilmas, tuleb kasutada õiget riista/materjali/tehnoloogiat.
____________________________
Flick the Gestapo.... No, I said *Flick*, the Gestapo!
Prototüüpide makettide odav ja hõlbus ehitamine kitsastes tingimustes.Jah selles suhtes et ma kirjutasin oma eelmise postituse prototüüpimise kontekstis, näiteks Inconelist rakettmootori põlemiskambri valmistamisel on see täiesti omal kohal , noh ja skaala teises otsas kui sul ongi vaja mingit üksikut keerulist custom vidinat koju siis miks mitte.
Lihtsalt peab arvestama, et 3D printerist väljuv ese võib vabalt olla selline, et seda ei saa ei freesida, valada, juppidest koostada jne.
____________________________ Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
Prototüüpide makettide odav ja hõlbus ehitamine kitsastes tingimustes.3d print ongi ju prototüübi loomiseks,
kuidas sa ilma selleta oma prototüübi lood (milleks tootmiseks oleks just sedasama sinu valovormimist vaja näiteks).
seega ongi -üli odav- teha see esmane toorik(ud) vs need sinu mainitud alternatiividki.
Kumeraid vorme sa küll ei mõelnud vist aga ise sai kunagi pleksit painutatud just nurkade alla, vaja pole eriti midagi peale aja ja kuumapuhuri.
Ilma puruta vist pole midagi võimalik kodus teha arvan,igal saagimisel tekib see.
Isiklikult arvan küll,et 3d printimine loob taaskord revolutsiooni tööstuses/innovatsioonis ...
____________________________
2011 Chevrolet Camaro 2SS/RS
Prototüüpide makettide odav ja hõlbus ehitamine kitsastes tingimustes.Noorukina sai tehtud automudeleid konservipurkide plekist, mikromootor sappa ja ise juhtmega järgi. Jootekolbi, tina, soolhapet( jootepasta oli jama ) ja kääre vaja.
Prototüüpide makettide odav ja hõlbus ehitamine kitsastes tingimustes.
quote:Maik: 3d print ongi ju prototüübi loomiseks,
kuidas sa ilma selleta oma prototüübi lood (milleks tootmiseks oleks just sedasama sinu valovormimist vaja näiteks).
Freesid 3/4/5-teljelisel modelleerimismasinal need jupid sellisel kujul valmis nagu nad valuvormist tulevad. Saad reaalselt asjade kokkusobivust ja koostamist, muude plokkide, nt elektroonika sobitamist testida. 3-prinditud objekti võid ülemustele juhatuse koosolekule näpuvahele veeretamiseks anda, aga insenerid peavad pärast ikkagi reaalse toote valmis freesima. Kui asi töötab, siis tehakse nendest samadest mudelitest valuvormid.
Ärgem unustagem teema subjekti: "odav ja hõlbus", siinkohal laserpaagutamist vms soovitada on muidugi badass.
Prototüüpide makettide odav ja hõlbus ehitamine kitsastes tingimustes.Pole mõõtudesse süvenenud, pika runneriga nelibängeri kollet olen näinud. Ilmselt poleks just ületmatu takistus luua rakis, milles trükipea v8 kolle välja puritstaks.
____________________________
Flick the Gestapo.... No, I said *Flick*, the Gestapo!
Prototüüpide makettide odav ja hõlbus ehitamine kitsastes tingimustes.Nu neljakandilisi kaste annab kõige odavamalt kipsplaadist ja puitliistudest teha. Noaga annab lõigata ja kui prototüübi välimus tähtis pole, siis peaks sobima küll.
Prototüüpide makettide odav ja hõlbus ehitamine kitsastes tingimustes.võiks veel makroloni (kihtplastik) soovitada - on noaga lõigatav, kerge, painutatav, piisavalt tugev, saadaval eri paksustes ja ei maksa teab mis palju kah.
saadaval vast igast ehituspoest.
Prototüüpide makettide odav ja hõlbus ehitamine kitsastes tingimustes.maja makettideks on hea kapa plaat ja sinine penokas mida saab lõigata nii noaga kui kuuma traadiga.
espakis on ka seadmed müügil - selliseks peenemaks käsitööks.
Prototüüpide makettide odav ja hõlbus ehitamine kitsastes tingimustes.
quote:mrtn: Värske pilt ühe 3D-printeritega tegeleva partneri facebookilehelt. See on taskukohase (19 000,-) Blueprinteriga trükitud: ...
Kas seal on kirjas ka kuju materjal, mõõtmed ja trükkimiseks kulunud aeg?
Üks odav stereoprinter on Vellemani oma, kuid selle võimalused on õige piiratud.
____________________________
1956 Cadillac 62 hardtop coupé, 1991 Jeep Cherokee. Ja peres 1972 Buick Riviera
Prototüüpide makettide odav ja hõlbus ehitamine kitsastes tingimustes.Omale kogemusele tuginedes arvan, et hetkel veel on odavam lasta CNC`s kasvõi prooviks tükk lõigata kui 3D printeriga.
Nüüd võibolla aparaate rohkem ja hinnad odavamad. Mõni aeg tagasi küsiti suhtelisel väikse ja lihtsa detaili tegemise eest pea pool printeri rahast (kui vaadata siin viimaste postide hindu).
____________________________
Hobitehnika mehaanika, elektroonika ning nende seadistamine - kõik ühes kohas.
Prototüüpide makettide odav ja hõlbus ehitamine kitsastes tingimustes.
quote:olevtoom:Kas seal on kirjas ka kuju materjal, mõõtmed ja trükkimiseks kulunud aeg?
Üks odav stereoprinter on Vellemani oma, kuid selle võimalused on õige piiratud.
Neid printereid on isegi 500 dollarist alates, aga nad jäävad pärast esimesi katsetusi ilmselt kapi otsa vedelema.
See konkreetne kujuke paistab olema mõni cm kõrge. Arvestades, et tolle plastpulbriga trükkiva printeri trükikiirus on 2-3 mm tunnis, siis selle kujukese trükiks kulus ilmselt päev.
20K hinnaklassis saab korraliku 3D-freesi, mis lõikab alumiiniumi nagu võid. Ma mõtlen firmatoodet, mitte neid aluprofiilist kokku kruvitud samm-mootoritega ebay hiinakaid Mach3 kontrolleriväärakaga.
Prototüüpide makettide odav ja hõlbus ehitamine kitsastes tingimustes.No printerid võiks suuta teha täies tükis näiteks esi ja taga laienditega poritiibasid, printerite hinnad ainult kukuvad.
miinuseks küll kulunud aeg mis läheb ühe tüki peale... aga krdi ägedaid ja ilusaid täpseid jubinaid saaks see eest teha ?
Eks majasid ka prinditakse muidugi juba mingil määral.
____________________________
2011 Chevrolet Camaro 2SS/RS
27.08.2014 at 15:52
tqhq.ee foorum : Vaba teema : Prototüüpide makettide odav ja hõlbus ehitamine kitsastes tingimustes. 12