V12 mikromõõdus mootorEt siis selline asi tehti niimoodi valmis. Ulme...
quote:v-12 engine with compressed air injection,hand made using taditional methods:12 cm3 of displacement,the diameter of the cyllinder is 11,3 mm,the stroke of the pistons 10mm,it works with only 0,1kg/cm2.Is constructed with stainless steel,aluminum and bronze.Patelo dedicate this engine to his grandchildren:Sara,Carmen,Jose and Pablo.This engine is for education,exhibitons,etc.,that is the reason to work with compressed air, to avoid contamination.He has made the plans and all parts, except the screws.The engine is not for sale.
01.10.2014 at 08:23
2 edits. Last edited 01.10.2014 at 08:27 by PlyVal64
quote:PlyVal64: Et siis selline asi tehti niimoodi valmis. Ulme...
quote:v-12 engine with compressed air injection,hand made using taditional methods:12 cm3 of displacement,the diameter of the cyllinder is 11,3 mm,the stroke of the pistons 10mm,it works with only 0,1kg/cm2.Is constructed with stainless steel,aluminum and bronze.Patelo dedicate this engine to his grandchildren:Sara,Carmen,Jose and Pablo.This engine is for education,exhibitons,etc.,that is the reason to work with compressed air, to avoid contamination.He has made the plans and all parts, except the screws.The engine is not for sale.
Aga kuidas see toimida saab kui väntvõlli ja nukkvõllide ülekanne on 1:1?
V12 mikromõõdus mootorTegu ju tõesti 2-taktilise suruõhumootoriga, mis mõeldud huvilistele-noortele sisepõlemismootori tööpõhimõtetega esmatutvumiseks. Või inspireerimiseks, sest ei erine päris mootori tegemine ju sellest väga palju Discovery pealt nood Megatehased ju näitavad, kui "lihtne" ja tegelikult puhas käsitöö on superautode mootorite tegemine, meeles on Ferrari saade. 100 aastat tagasi näiteks Duesenbergide mootoreid just täpselt samamoodi ju tehtigi...
quote:PlyVal64: Tegu ju tõesti 2-taktilise suruõhumootoriga, mis mõeldud huvilistele-noortele sisepõlemismootori tööpõhimõtetega esmatutvumiseks. Või inspireerimiseks, sest ei erine päris mootori tegemine ju sellest väga palju Discovery pealt nood Megatehased ju näitavad, kui "lihtne" ja tegelikult puhas käsitöö on superautode mootorite tegemine, meeles on Ferrari saade. 100 aastat tagasi näiteks Duesenbergide mootoreid just täpselt samamoodi ju tehtigi...
quote:partel:Duesi omi tehti Lycomingi lennukimootoritehases. WWI kogemus ja R&D olemas.
Sedan't küll aga mõtle ise, milline oli 100 aasta tagune seadmepark? Need joonestati tindi-sule-rapidografiga paberile, arvutati lükatiga ja "viiliti välja" silma-supleri abil. Võib-olla Lycomingi tehases ei olnud enam rihmülekandega aurumasinalt treipinke jms aga põhimõte jääb samaks. Meil praeguseks 99% selliseks tööks sobilikest masinatest vanarauaks saanud ja mõtetuteks pilusilmseteks kräppideks tehtud ja sellega seoses on ka oskused kadumas, nii tundubki nendes videotes nähtu "ulmena".
PS: teadaolev viimane rihmülekandega tööpink töötas Eestis Heina 33 õuel: 4-kant masin 90'te keskpaigas. Siis küll juba elektrimootorilt rihmale jõudu saades aga täpsus oli puutööks igati piisav! Äkki on siiani alles?
V12 mikromõõdus mootorTeisalt on just CNC see (koos CAD'iga), mis on väga korralikud performance jupid (enam-vähem) taskukohaseks muutnud. Võib eeldada, et high-tech firmade peamine kulu on $$$ masinapark. Tegelikult on ikkagi personalikulud...
Samas hyper-super race asjadel antakse ikkagi viimane lihv käsitsi...
Meil on aastate jooksul olnud küllalt "old skuul" käsitööd põhjusel nimega "bolt-on".
Nimelt iga jupitootja toodab oma juppi ja eriti ei huvita, kas see ka ülejäänutega kokku sobib.
Ehk mootori kokkupanekuks on vaja rellakat, viile, keevitust jne jne...