Poster |
Message |
Fog |
Ehitaks ühe LSx-i
Kuna viimasel ajal tehnika teemasid vähe on siis...
Hetkel tellitud kola:
Plokk: LR4 3.780 iron trucki pealt (4,8L)
Kaaned: LQ9 317 "6,0L" koos koduse portimistööga, ARP tikud
Vänt: LM9(5.3L) 3.622 GM (+GM Spacer vanade kastide jaoks + ARP flexplate bolts)
Kepsud: Lunati Voodoo H-beam 6.125
Kolvid: Wiseco + rõngad
Nukk: LS9 211/230 @ 122.5LSA 0.562/0.562
Vedrud: Comp 918
Timing chain: double roller, kradituna 8 kraadi retardis
SFI damper ja flexplate
King kepsu-vända-nukasaaled
Hiina vl. kolded
Hiina kütuselatid
natuke materjale custom rev-kiti jaoks mis originaalsete lifter guidede asemele ehitada.
natuke materjale custom cam-drive jaoks, et kütusepump nuka otsa istutada
DD järgi 317 kaante pärast marginaalse 8.95 surveastmega vabalthingavana 400+hp 5250...7000 vahemikus negatiivse overlapiga(-24.5), ehk puhutuna peaks päris hea saama...
Puhumiseks läheb kas vana Precisioni 88mm või 2xTurboneticsi 76mm fööni.
Igasugu kommentaarid ühe või teise jubina sobivuse või mittesobivuse kohapealt on asjakohased
____________________________
'84 Fiero 4.5T mängimiseks
Eesti esimene dragster, eiteamilleks? |
05.10.2014 at 23:01 |
|
DevilDeVille |
Ehitaks ühe LSx-i
Eks mikimaal on suht naljakaid numbreid suht mõõdukate modidega neist junntükkidest võetud:
http://www.hotrod.com/techarticles/hrdp_1109_stock_gm_ls_engine_big_bang_theory/
____________________________
Flick the Gestapo.... No, I said *Flick*, the Gestapo!
|
06.10.2014 at 00:13 |
|
Fog |
Ehitaks ühe LSx-i
Eks sealt suunalt see idee tuligi, kuid ikkagi sepissisuga, mitte tehasejuppidega.
Reaalses elus need sisud sõitmist selliste numbritega ei kannata, dünotõmbed on natuke lihtsamad mootorile.
Teine argument oli juppide saadavus. Ploki katkiminekul tuleb vaid romulat külastada, mitte nagu praegu usast tikutulega mingit vanarauda siia transada.
____________________________
'84 Fiero 4.5T mängimiseks
Eesti esimene dragster, eiteamilleks? |
06.10.2014 at 08:03 |
1 edit. Last edited 06.10.2014 at 08:05 by Fog
|
partel |
Ehitaks ühe LSx-i
Kõigepealt, mida sa selle mootoriga teha tahad?
quote: Fog:Vedrud: Comp 918
Kas #26918-16? (LS Beehive)
Kui jah, siis kas lahjaks ei jää? Seat pressure 125 lbs jne.
Sisselaskeklapi pindala on miski 3 sq. in. Ehk 40 psi rõhuvahet lükkab klapi lahti...
Meil Kiirel Camarol oli 330 lbs seat pressure ja avatult vist 800+ lbs...
quote: Nukk: LS9 211/230 @ 122.5LSA 0.562/0.562
See siis hydraulic roller? Mina kaaluksin ikka mech rollerit...
Alumiiniumkepse pole vast vaja?
____________________________
_ |
06.10.2014 at 08:28 |
|
Fog |
Ehitaks ühe LSx-i
Milleks ikka, hooldevabaks kiirestisõiduks.
Õige märkus vedrude kohapealt.
Kuna vedrude vahetusega veel karmimaks hakkab peale ahelreaktsioon jupivajaduses mis lõpeb uute kaantega siis praegu tulevad just need.
Näiteks on siin põhjus, miks klappe roostevabade vastu ei vaheta, kuna need oleksid raskemad ning single beehive vedrud enam toime ei tuleks.
Natuke on kavas neid shimmida kuna nukatõus on marginaalne. Seat tuleb ~147 ja open 0.562 klapitõusul ~357
Alukepsudele on niipalju mõteldud, et stroke pole suureks aetud. Seega mahuvad nad samas combos ringi käima siis kui vajadus tekib.
Edit: klapi seat ja open parandatud 0.060 seibile.
____________________________
'84 Fiero 4.5T mängimiseks
Eesti esimene dragster, eiteamilleks? |
06.10.2014 at 08:58 |
1 edit. Last edited 06.10.2014 at 10:05 by Fog
|
Joel |
Ehitaks ühe LSx-i
Milleks see 4,8 plokk kasulik on? Kas 6,2 vms ei oleks efektiivsem?
____________________________
2xV8 |
06.10.2014 at 13:27 |
|
Fog |
Ehitaks ühe LSx-i
quote: Joel: Milleks see 4,8 plokk kasulik on? Kas 6,2 vms ei oleks efektiivsem?
Jõudu saab olenemata töömahust samapalju kui mängus on ülelaadimine. Silindriseinad on aga sellel plokil kõige tummisemad.
____________________________
'84 Fiero 4.5T mängimiseks
Eesti esimene dragster, eiteamilleks? |
06.10.2014 at 13:43 |
|
DevilDeVille |
Ehitaks ühe LSx-i
Ilmsesti ikka selleks, et ta olemas on.
____________________________
Flick the Gestapo.... No, I said *Flick*, the Gestapo!
|
06.10.2014 at 13:43 |
|
Fog |
Ehitaks ühe LSx-i
quote: DevilDeVille: Ilmsesti ikka selleks, et ta olemas on.
Ega ta niisama tekkinud, sai meelega just see plokk võetud. 6.0 katki tehes tuleb uut hakata meerikast tooma. 4.8/5.3 plokke leiab ka siit. Kolvimajandus on näiteks kallim sellel kuid tundub, et see tasub ära.
____________________________
'84 Fiero 4.5T mängimiseks
Eesti esimene dragster, eiteamilleks? |
06.10.2014 at 13:52 |
|
tõnisson |
Ehitaks ühe LSx-i
Miks te turbomehed seda overläppi nii hirmsasti kardate?
____________________________
446+727+Dana60
225 slant six+904+8 3/4
446+727+NP203+9 1/4+dana44 |
06.10.2014 at 18:56 |
|
Fog |
Ehitaks ühe LSx-i
quote: tõnisson: Miks te turbomehed seda overläppi nii hirmsasti kardate?
Tavaliselt jõuavad kõik mootorid fööni poolt toodetu piiridesse, ehk piirav faktor on alati turbo suurus. Kui nüüd pool overlapi ajal läbi puhutakse juhtub see palju madalamal hobujõu numbril kui võiks. Suurema fööniga jällegi spoolupi hädad, sealt ringiga overlapi juurde, et madalale jõudu tekitada ning ongi hunnik juppe vahetatud aga tulemus sama.
Ehk siis ilma overlapita ja väiksem föön on sama mis overlap + suurem föön kuid viimane variant on rahaliselt kallim nii fööni enda, kui klapimajanduse hindades.
____________________________
'84 Fiero 4.5T mängimiseks
Eesti esimene dragster, eiteamilleks? |
06.10.2014 at 19:05 |
|
tõnisson |
Ehitaks ühe LSx-i
Ma arvan, et see ei ole nii lihtne kui sa ütled.
Kui vaadata tüüpilist turboautot, siis kui mõlemad klapid lahti on, juhtub see, et kuna väljalaskesse on "kartul sumpsi ette topitud" on väljalaskes nii palju suurem surve kui eespool silindrit ja toimub õhu valetpidi liikumine, kaugeltki mitte nö läbipuhumine.
Vaata korra kõike niiöelda absoluutsetes survetes. Õhk liigub sinna, kus on vähem survet.
Ehk siis, sa avad sisselaske klapi, kolb alles liigub üles aga silinder juba täitub, mis siis, et kolb veel üles pole jõudnud. Kui seda ei juhtu, on midagi valesti. Täpselt nagu on 97% tänapäevastes turboautodes. Seda spuulimise juttu ma ei usu, suurem toru ei tähenda alati sitemat spuulimist nagu millegipärast arvatakse.
____________________________
446+727+Dana60
225 slant six+904+8 3/4
446+727+NP203+9 1/4+dana44 |
06.10.2014 at 20:09 |
|
hents99 |
Ehitaks ühe LSx-i
quote: tõnisson:...Seda spuulimise juttu ma ei usu, suurem toru ei tähenda alati sitemat spuulimist nagu millegipärast arvatakse.
+1
Ma mõtlesin, et ma olengi meitemaal ainuke, kes nii mõtleb.
____________________________
Hobitehnika mehaanika, elektroonika ning nende seadistamine - kõik ühes kohas. |
06.10.2014 at 21:24 |
|
Fog |
Ehitaks ühe LSx-i
Mõnda reaalelulist näidet? Eelistatuna kompotist kus vabalthingava ja turbotatud lõppvõimsuse suhe on 1:3 ... 1:4
____________________________
'84 Fiero 4.5T mängimiseks
Eesti esimene dragster, eiteamilleks? |
06.10.2014 at 21:46 |
|
partel |
Ehitaks ühe LSx-i
Töömahust ikka mõnikord võimsus sõltub ka, näiteks pump-gas puhul.
Boostil on piir ees, kuna muidu läheb detoneerima ehk potentsiaali tuleb saavutada suurema töömahuga.
Täpsemalt määrab "final compression ratio" (Boost/14.7+1) x CR, üle 14 eriti ei tasu minna.
Samas blown alko puhul on küll nii, et hp määrab blower (maht x rpm). Ei kasutata max töömahtu, kuna lühem stroke tähendab muuhulgas väiksemat hõõrdekadu ja kõrgem boost on efektiivsem kui suurem töömaht.
____________________________
_ |
07.10.2014 at 09:36 |
|
Fog |
Ehitaks ühe LSx-i
quote: partel:...Samas blown alko puhul on küll nii, et hp määrab blower (maht x rpm). Ei kasutata max töömahtu, kuna lühem stroke tähendab muuhulgas väiksemat hõõrdekadu ja kõrgem boost on efektiivsem kui suurem töömaht.
Pärtel tabas asja ära, miks antud ehituses töömahtu taga ei aeta. Jõu määrab antudjuhul turbo(-te) mitte mootori parameetrid.
____________________________
'84 Fiero 4.5T mängimiseks
Eesti esimene dragster, eiteamilleks? |
07.10.2014 at 09:47 |
|
partel |
Ehitaks ühe LSx-i
Mootori töö jaoks on vaja:
* kütust
* õhku
* süüdet
Potentsiaalse võimsuse määrab eelkõige õhukogus. Kütust saab lasta piiramatult ja magneetosüütega võib keevitustöid teha.
Roots bloweriga on selles mõttes lihtsam, et see on "postitive displacement" ehk kindla mahuga ehk õhukoguse saabki maht x rpm, millest omakorda arvutad vajaliku kütuse ja sellest omakorda düüside suuruse.
Turbote osas eriti ei julge sõna võtta, arvestades teemaalgatajat ja teisi eelpoolkõnelejaid.
____________________________
_ |
07.10.2014 at 10:01 |
|
DevilDeVille |
Ehitaks ühe LSx-i
quote: partel: Mootori töö jaoks on vaja:
* kütust
* õhku
* süüdet
Potentsiaalse võimsuse määrab eelkõige õhukogus. Kütust saab lasta piiramatult ja magneetosüütega võib keevitustöid teha.
Roots bloweriga on selles mõttes lihtsam, et see on "postitive displacement" ehk kindla mahuga ehk õhukoguse saabki maht x rpm, millest omakorda arvutad vajaliku kütuse ja sellest omakorda düüside suuruse.
Turbote osas eriti ei julge sõna võtta, arvestades teemaalgatajat ja teisi eelpoolkõnelejaid.
Eks on ka rootsusid elektroonilise purskega komplekteeritud.
____________________________
Flick the Gestapo.... No, I said *Flick*, the Gestapo!
|
07.10.2014 at 10:17 |
|
partel |
Ehitaks ühe LSx-i
quote: DevilDeVille:
Eks on ka rootsusid elektroonilise purskega komplekteeritud.
Sa tead, et ma tean, et on!
Peamiselt siiski tänavaautodele, kus on oluline paindlikkus ja kütusekulu.
Dragi puhul on "on/off" : kas tühikäik või WOT, EFI on lihtsalt mõttetu rahakulu ja vigade allikas.
Mis see metanooli stoich oligi, 6.4 või 6.7? Mina lasin 4:1 peale ja küünlad olid ilusti pisut rikkad.
____________________________
_ |
07.10.2014 at 10:33 |
|
vvt |
Ehitaks ühe LSx-i
quote: Miks te turbomehed seda overläppi nii hirmsasti kardate?
No see overlapi teema (turbomootori peaks nukad olema "koomale" keeratud) on tehniliselt suht lihtsalt lahendatav.
Ainuke keerukus asja juures on see, et kes pagan see leiutaks õiged andmed, mida nuka tootjale anda.
Pidi tegijale olema praegu rohkem andmete CNC masinasse sisestamise vaev.
Seepärast armastataksegi DOCH mootoreid, just kahe nuka pärast, nende omavahelisi setinguid keera palju tahad, kuniks kolvid vastu tulevad :P
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
07.10.2014 at 12:18 |
1 edit. Last edited 07.10.2014 at 12:18 by vvt
|
partel |
Ehitaks ühe LSx-i
quote: tõnisson: Ma arvan, et see ei ole nii lihtne kui sa ütled.
Kui vaadata tüüpilist turboautot, siis kui mõlemad klapid lahti on, juhtub see, et kuna väljalaskesse on "kartul sumpsi ette topitud" on väljalaskes nii palju suurem surve kui eespool silindrit ja toimub õhu valetpidi liikumine, kaugeltki mitte nö läbipuhumine.
Vaata korra kõike niiöelda absoluutsetes survetes. Õhk liigub sinna, kus on vähem survet.
Ehk siis, sa avad sisselaske klapi, kolb alles liigub üles aga silinder juba täitub, mis siis, et kolb veel üles pole jõudnud. Kui seda ei juhtu, on midagi valesti. Täpselt nagu on 97% tänapäevastes turboautodes. Seda spuulimise juttu ma ei usu, suurem toru ei tähenda alati sitemat spuulimist nagu millegipärast arvatakse.
Ja ei maksa unustada ka inertsi.
Näiteks Pro Stockis on HAWT (High Amplitude Wave Tuning), mille abil saadakse 125% vms VE max võimsusel vabalthingavana.
Eesmärk on sisselaske segu kiire liikumine, choke on u. 550 fps, vastavalt sellele on cross sectioni mõõdud, s.t. segu läheb hooga silindrisse ja enne kui tagasi hakkab voolama, lüüakse klapp kinni.
____________________________
_ |
08.10.2014 at 14:04 |
|
partel |
Ehitaks ühe LSx-i
quote: Fog: Mõnda reaalelulist näidet? Eelistatuna kompotist kus vabalthingava ja turbotatud lõppvõimsuse suhe on 1:3 ... 1:4
Heh, Fog, sa paned mind keerulisse olukorda.
Ühelt poolt sind õpetada oleks ju natuke imelik, arvestades, mida sa oled teinud ja saavutanud, mille eest teadagi igati väljateenitud respect.
Teiselt poolt räägid 4-kordsest võimsuse boostist ja samal ajal 147 lbs seat'ist...
____________________________
_ |
08.10.2014 at 14:06 |
|
Fog |
Ehitaks ühe LSx-i
quote: partel:Teiselt poolt räägid 4-kordsest võimsuse boostist ja samal ajal 147 lbs seat'ist...
Küsimus polnud antud kompoti kontekstis.
See praegune list on vaid kahekordistamiseks, ehk saavutada sama jõud mis V6-ga oli kuid vastupidavamalt.
____________________________
'84 Fiero 4.5T mängimiseks
Eesti esimene dragster, eiteamilleks? |
08.10.2014 at 19:20 |
|
tõnisson |
Ehitaks ühe LSx-i
quote: partel:
Ja ei maksa unustada ka inertsi.
Näiteks Pro Stockis on HAWT (High Amplitude Wave Tuning), mille abil saadakse 125% vms VE max võimsusel vabalthingavana.
Eesmärk on sisselaske segu kiire liikumine, choke on u. 550 fps, vastavalt sellele on cross sectioni mõõdud, s.t. segu läheb hooga silindrisse ja enne kui tagasi hakkab voolama, lüüakse klapp kinni.
Mitte segu kiire liikumine, vaid õige oleks ehk öelda, laine õigel hetkel klapini jõudmine.
Turbo puhul on aga natuke teistmoodi, või tähendab, et esimene erinevus on see, et mootor näeb turbot kui toru kinnist otsa ja tagasi peegeldub positiivse survega laine. Negatiivne laine tekib ainult lahtise otsaga torust.
Lämbumisest kui sellisest rääkides, siis see tavaliselt juhtub kuskil 55% juures ülehelikiirusest. Väga kõrgete pöörete puhul isegi kuskil 45% juures. Kohalik ülehelikiirus kanalis sõltub kõige suuremal määral temperatuurist. Mida lähemale jõuab vool ülehelikiirusele, seda hiljem peaks sisselaske klapi sulgema, et säilitada silindri täiteastet.
Aga et teema algse poindini tagasi jõuda, siis kui suured on klapid?
____________________________
446+727+Dana60
225 slant six+904+8 3/4
446+727+NP203+9 1/4+dana44 |
08.10.2014 at 22:29 |
|
Fog |
Ehitaks ühe LSx-i
2.0 1.55
Suuremaid sellesse silindrimõõtu enam ei aja, valve shrouding on juba praeguses mõõdus probleem.
____________________________
'84 Fiero 4.5T mängimiseks
Eesti esimene dragster, eiteamilleks? |
08.10.2014 at 22:49 |
|
|