register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
ukraina
tqhq.ee foorum : Vaba teema : Juttu karburaatoritest. Edelbrock, Holley või mõni muu kolmas?   1 2  
Poster Message
ivoalaska
 
Juttu karburaatoritest. Edelbrock, Holley või mõni muu kolmas?
Iga-aastasele rehvijutule võiks vahelduseks arutleda/kogemusi jagada karburaatorite teemal. Siin varasemalt sellest juttu olnud küll aga pigem möödaminnes ja reaalseid kasutuskogemusi vähe. Kuna endal jõulukingiks plaan soetada uus karburaator, mis läheb peale vabalthingavale Chevy 350 cid motole (põhimõtteliselt stock), siis sooviks kuulda seniseid kogemusi erinevate karburaatorite kohta. Igasuguse sissepritse jutu võib kohe ära unustada, sest kindel soov on karpa. Enim levinud on loomulikult Holley ja Edelbrocki toodang ning nendest palju juttu väljamaa foorumites aga sooviks kuulda maarjamaa reaalsetest kasutamiskogemustest. Eelkõige huvitab kasutamise lihtsus, võimekus, hooldus jne. Mida soovitate?

____________________________
Cadillac SRX 08
Chrysler 300C Touring ex
Oldsmobile Delta 88 Royale 1982(tegemisel)
Buick Electra 86
Ford Mustang 97
Chrysler PT Cruiser enda piinamiseks
05.11.2014 at 14:48
BENBEN
  
Juttu karburaatoritest. Edelbrock, Holley või mõni muu kolmas?
Minu kogemused väikemootorite peal näitavad seda: täiesti originaalmootor, asenduseks kõlbab Edelbrock´i toodang, mõningase järeleaitamisega mootorile võtaks Street Demon´i, sealt edasi juba muud demonid. Võtmesõnaks samuti lihtsus, töökindlus. CFM´i kalkulaator iga tootja juures.


____________________________
Ford Maverick`75(Filmiauto:) "Soovide puu", "Free Range")
PerTronix, Doug Headers, JBA Exhaust, H-D exhaust systems, Cambertire dealer.
Ask for price!
www.benben.ee
05.11.2014 at 15:42
ivoalaska
 
Juttu karburaatoritest. Edelbrock, Holley või mõni muu kolmas?
Demon vist on mingil määral seotud Holley´ga?

____________________________
Cadillac SRX 08
Chrysler 300C Touring ex
Oldsmobile Delta 88 Royale 1982(tegemisel)
Buick Electra 86
Ford Mustang 97
Chrysler PT Cruiser enda piinamiseks
05.11.2014 at 16:44
fuel
Juttu karburaatoritest. Edelbrock, Holley või mõni muu kolmas?
quote:
BENBEN: Minu kogemused väikemootorite peal näitavad seda: täiesti originaalmootor, asenduseks kõlbab Edelbrock´i toodang, mõningase järeleaitamisega mootorile võtaks Street Demon´i, sealt edasi juba muud demonid. Võtmesõnaks samuti lihtsus, töökindlus. CFM´i kalkulaator iga tootja juures.

Saan aru, et sama CFM-i juures on siis osad karbussid ökonoomsemad ja osad suutlikumad, on see nii?
Ja kas originaalmootorile nö "Demonite" paigaldamine on raharaisk või aitab see võimaekusele kaasa?
05.11.2014 at 16:52
ivoalaska
 
Juttu karburaatoritest. Edelbrock, Holley või mõni muu kolmas?
Kusjuures väljamaa foorumites on hakanud silma, et kasutatakse stock 350 konel isegi kuni 750 CFM karpasid, kuigi see peaks olema selgelt overkill. Kui õigesti aru olen saanud, siis liiga suur karpa pigem pärsib võimekust.
Samuti on väljamaalt silma hakanud, et Holley toodang pidi olema mõnevõrra keerulisem regullida? Kuidas seda kommenteeritakse?

____________________________
Cadillac SRX 08
Chrysler 300C Touring ex
Oldsmobile Delta 88 Royale 1982(tegemisel)
Buick Electra 86
Ford Mustang 97
Chrysler PT Cruiser enda piinamiseks
05.11.2014 at 17:08
DevilDeVille
  
Juttu karburaatoritest. Edelbrock, Holley või mõni muu kolmas?
Edelbrock käib pooleks pealtpoolt kütusenivood, sestap düüse lihtsam vahetada. Stock pisiplokile üle 600 ei täiks küll kuupjalgminuteid anda.

____________________________
Flick the Gestapo.... No, I said *Flick*, the Gestapo!
05.11.2014 at 17:35
vvt
  
Juttu karburaatoritest. Edelbrock, Holley või mõni muu kolmas?
Holley probleemiks on jah tülikas tuunimine, sest peadüüsidele ligipääsemiseks tuleb terve ujukikamber main body küljest ära.
Mis tähendab, et kogu su töömaa ujub bensiinist.
Ise sellist elukat uurides tekkis küsimus, kes oli see debiil, kes sellise lahenduse leiutas.....
Ridamootoril sajaks sealt välja valguv kütus veel kuskile auto põhja alla, aga V8-l hoia tulekustuti käepärast...:uhoh
Sellega võrreldes olid Vaz-i karbussid, mida omajagu tuunitud sai, lausa kasutajasõbralikkuse ime.

Samas, kirjandust tellides tundus, et Holley on nagu euroopalikum, vähemalt manuaali sai edukalt osta Krisostomuse raamatupoest :D

quote:
Kui õigesti aru olen saanud, siis liiga suur karpa pigem pärsib võimekust.

Katsetel on tõestatud, et võib olla mõni % lisavõimu kuskil 5500 pöördel, mille hinnaks võib olla totaalne momendiauk seal, kus kõige rohkem vaja.
Suur karpa on race värk, kus efekti saamiseks peab punn põhjas olema.

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
05.11.2014 at 18:21 2 edits. Last edited 05.11.2014 at 18:23 by vvt
ivoalaska
 
Juttu karburaatoritest. Edelbrock, Holley või mõni muu kolmas?
Holley ja Demon selles osas vist sarnased?

____________________________
Cadillac SRX 08
Chrysler 300C Touring ex
Oldsmobile Delta 88 Royale 1982(tegemisel)
Buick Electra 86
Ford Mustang 97
Chrysler PT Cruiser enda piinamiseks
05.11.2014 at 18:29
vvt
  
Juttu karburaatoritest. Edelbrock, Holley või mõni muu kolmas?
quote:
DevilDeVille: Edelbrock käib pooleks pealtpoolt kütusenivood, sestap düüse lihtsam vahetada. Stock pisiplokile üle 600 ei täiks küll kuupjalgminuteid anda.

Arvan, et 600 eeldaks päris optimistlikku arvamist VE kohta ning kergekaalulist autot.
Sellise mootori/kere kombinatsiooni (olen aru saanud, et kodanik fullsizega sõidab) CFM vajadus ei ületa 400't.
Seega maitse asi, kas 350 või 500.

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
05.11.2014 at 18:46
T-Bird
 
Juttu karburaatoritest. Edelbrock, Holley või mõni muu kolmas?
Edelbrock se on ilus Carter,
Speed demon se on ilus Holley
Nad on tehtut litsensi jargi. Mina endale ostan Holley.

____________________________
US-Ford mootori ja k.kastide ,remont ja diagnostika.Bensiini pihustite kontroll, puhastus.
Frees ja treimistööd.
/Ford F150 SuperCab 1997/
/Chevrolet Master Deluxe 1937/
/Cadillac Eldorado/
05.11.2014 at 19:58
DevilDeVille
  
Juttu karburaatoritest. Edelbrock, Holley või mõni muu kolmas?
http://www.4secondsflat.com/Carb_CFM_Calculator.html



____________________________
Flick the Gestapo.... No, I said *Flick*, the Gestapo!
05.11.2014 at 20:12
Olds
  
Juttu karburaatoritest. Edelbrock, Holley või mõni muu kolmas?
Demon oli kunagi kindlasti üks parimaid. Peale Barry Grant hingusele minekut osteti Demon ära ja hetkel ei oska nende kvaliteeti hinnata. Väga korralik toodang tuleb ka Quick Fuel tootjalt kuid alates SS seeriast. Odavam seeria on neil paras junk
Holley on läbi aegade töökindel asi olnud ja väga paljud karburaatorite tootjad kasutavad just Holley otsa bowl`e oma karburaatoritel
Edelbrock - nii ja naa...lihtne ja üsna töökindel. Igapäeva kruiserile täiesti piisav valik
Oma kogemuste põhjal järjestaksin:
1. Demon (alates Speed Demonist)
2. Quick Fuel ja Holley üsna ühel pulgal
3. Edelbrock ja Carter

____________________________
Premium Performance - Ameerika autode varuosad,remont,race osad & custom mootorite ehitus
Tim McAmis ametlik partner
COMP Performance Group brändide ametlik ainumaaletooja baltikumis
06.11.2014 at 09:41
DevilDeVille
  
Juttu karburaatoritest. Edelbrock, Holley või mõni muu kolmas?
Tavaseades tarbemootorile on tegelikult parim tehase TBI. Ja kangematele asjadele kasvõi Olds-i pakutav äftermaakit iseõppiv TBI, et mitte öelda megaskvirt. A kuna jutt karparaataritest, siis rohkem ohvtopikut ei pritsi.

____________________________
Flick the Gestapo.... No, I said *Flick*, the Gestapo!
06.11.2014 at 11:46
vvt
  
Juttu karburaatoritest. Edelbrock, Holley või mõni muu kolmas?
Minuarust, kui jutt on nädalavahetuse autost, siis piisab karpast ja kui tegu stock autoga, siis pole neid "deemoneid" ka vaja, ajavad asja lihtsalt kalliks ja keeruliseks.
Niipalju ma olen ise vene asju näppides ja siin targemate juttu kuulates õppinud, et vaakumiga teine kamber (vacuum secondary) on saatanast.
Selle asja õigesti tööle seadistamine nõuab palju kogemusi ja vahendeid, sestap koduse tööriistakastiga on asja tehase tasemel tööle saamine on pühapäevamehhaanikule keeruline.
Olen ehitanud ühe mootori peale Lada vaakumiga karbussi ja oh õnnetust, aretamisel on liiga palju muutujaid, lõppes sellega, et panin mehhaanilise secondary'ga ja sain selle üsna kergesti tööle.

CFM-de kohta ütleb enamik tõsiseid mootoriehitajaid, et tavaliselt hindavad amatöörid oma mootori CFM-e tublisti üle ja see on üks asi, mis raskendab kõvasti asja tööle saamist.
Olen nt näinud, et V8 meremootoril olid vanasti lausa kahekambrilised (nt Holley 2300 stiilis) karbussid, kuigi meremootor saab pöörete osas vatti rohkemgi kui tänavamootor.

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
06.11.2014 at 11:59 2 edits. Last edited 06.11.2014 at 12:03 by vvt
DevilDeVille
  
Juttu karburaatoritest. Edelbrock, Holley või mõni muu kolmas?
quote:
vvt:
Olen nt näinud, et V8 meremootoril olid vanasti lausa kahekambrilised (nt Holley 2300 stiilis) karbussid, kuigi meremootor saab pöörete osas vatti rohkemgi kui tänavamootor.

Meremootorite puhul ei ole ka selliseid töörežiimi järske muudatusi, nagu ratastega asjadel. Nuh, et ei sõida kaatrid foorist ülekäigurajani ja sealt järgmise vasakpöördeni.

____________________________
Flick the Gestapo.... No, I said *Flick*, the Gestapo!
06.11.2014 at 12:11
vvt
  
Juttu karburaatoritest. Edelbrock, Holley või mõni muu kolmas?
Vastupidi, väiksema CFM-ga karpal on parem "throttle response", seega väiksem karpa on linnaoludes parem, kuid sellega reissima hakates võib jääda hing kinni.
Seeriautodel saadakse päris häid näitajaid üllatavalt väikeste karpadega.

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
06.11.2014 at 12:22
DevilDeVille
  
Juttu karburaatoritest. Edelbrock, Holley või mõni muu kolmas?
Ei viitsi vaielda maailmatarkadega, maamootoritel neli lõõri ikka põhjusega. Ja et nüüd ennetada juttu sellest, kuidas ka meremootoritel on neljalõõriseid siis on muidugi. Pandud ikka ja ainult selleks, et kulunumbrid oleks viisakamad ja vajadusel saaks ka lõõri lahti lasta. Ja loomulikult on ka maamootoritel kahelõõriseid karparaatareid, mis ei muuda mu jutu mõtet.

____________________________
Flick the Gestapo.... No, I said *Flick*, the Gestapo!
06.11.2014 at 12:33
Stang-R
 
Juttu karburaatoritest. Edelbrock, Holley või mõni muu kolmas?
olen mõnes foorumis märganud, et kiidetakse Summit Racingu brändi karpat ( paistb vist Holley kloon olevat):
http://www.summitracing.com/int/parts/sum-m08600vs/reviews/

____________________________
Mustang 68 HT
06.11.2014 at 13:47
Olds
  
Juttu karburaatoritest. Edelbrock, Holley või mõni muu kolmas?
quote:
Stang-R: olen mõnes foorumis märganud, et kiidetakse Summit Racingu brändi karpat ( paistb vist Holley kloon olevat):
http://www.summitracing.com/int/parts/sum-m08600vs/reviews/
Enamik,mis puudutab niiöelda Summiti brändi on kokku pandud tihtipeale turu odavaimatest juppidest.Seda on USA mandri mehed rääkinud
Ja nagu DevilDeVille mainis,siis õigeim tänavalahendus on tõesti meie müüdav EZ-EFI.Oleme neid päris mitmeid komplekte müünud ja tagasiside on vaid positiivne.Kuna infot on palju ei hakka seda siin arutama. Otselink: http://premiumparts.ee/performance-parts

____________________________
Premium Performance - Ameerika autode varuosad,remont,race osad & custom mootorite ehitus
Tim McAmis ametlik partner
COMP Performance Group brändide ametlik ainumaaletooja baltikumis
07.11.2014 at 09:15
PlyVal64
Juttu karburaatoritest. Edelbrock, Holley või mõni muu kolmas?
... või mõni muu kolmas?
Kuna tuleb välja, et kõigil neil on igavene ikaldus külges (on jah, jube tüütud asjad reguleerida), siis mina pakun hoopis midagi lihtsalt js ILUSAT: Charlie Price's Vintage Speed.
Vaatad pildipealt ja saad juba aru, mis seal sees ja kuidas töötab :D Ning barreleid jagub teistelegi jagada ;)


Lihtsalt ülikonkreetne "asi":
07.11.2014 at 10:12
vvt
  
Juttu karburaatoritest. Edelbrock, Holley või mõni muu kolmas?
Sellised setupid on hodrodi konkurssidel kõvatamiseks head, kuid tänavakasutuseks on nende efekt ümmargune null.
Päris kõvade näitajatega Chevy Performance crate mootor ZZ572, mis toodab 572 kuuptollist 620 tänavalegaalset hobujõudu, taolist tilulilu ei vaja.
Nende asjade korralikult tööle saamine ei ole päris pühapäeva internetimehhaaniku pädevusse mahtuv asi.

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
07.11.2014 at 14:09
DevilDeVille
  
Juttu karburaatoritest. Edelbrock, Holley või mõni muu kolmas?
quote:
vvt: Sellised setupid on hodrodi konkurssidel kõvatamiseks head, kuid tänavakasutuseks on nende efekt ümmargune null.
Päris kõvade näitajatega Chevy Performance crate mootor ZZ572, mis toodab 572 kuuptollist 620 tänavalegaalset hobujõudu, taolist tilulilu ei vaja.
Nende asjade korralikult tööle saamine ei ole päris pühapäeva internetimehhaaniku pädevusse mahtuv asi.

Mida sa küll sööd, et sa nii tark oled ja alati väga asjakohast teksti väljutad? a) selline setup töötab väga nooblilt, see, et sinul elusastpeast kokkupuude puudub, ei räägi muud, kui et sul elusastpeast kokkupuude puudub (mis ei takista targutamast) b) mida meigast on 350 kuubise tänavamootori teemas tarvis lämiseda GM Perhvöörmansi suurekuubistest kastimootoritest?

____________________________
Flick the Gestapo.... No, I said *Flick*, the Gestapo!
07.11.2014 at 14:16
tõnisson
 
Juttu karburaatoritest. Edelbrock, Holley või mõni muu kolmas?
Kui võrrelda omavahel kahelõõrilisi ja neljalõõrilisi voolavuse suhtes, siis ei tasu ära unustada,
et traditsiooniliselt mõõdetakse kahelõõrilisi 3" Hg (41" H20) ja neljalõõrilisi 1.5" Hg (20.5" H2O), see tähendab, et CFM numbrid pole omavahel otse võrreldavad.

Teine asi on see, et selle CFM numbri järgi karpa valimine on omaette tegevus, see tähendab seda, et 750CFM karpa ei voola ilmtingimata 750CFM-i nagu arvata võiks.
Näiteks Holley HP seeria karpad, 750HP voolab umbes 900CFM-i ja 830HP üle tuhande.
Et õigem oleks ehk öelda, et mitte karpa ei ole "liiga suur" vaid buusteri signaal on sitt kui survete erinevus liiga olematuks muutub.

Võtame veel näiteks Holley 650cfm, 700cfm, 750cfm ja 800cfm.
Nad kõik jagavad võrdset lõõri läbimõõtu, mis on 42.8625mm.
Muutub vaid venturi läbimõõt.

Venturid siis:

650cfm - 31.75mm esimesed lõõrid ja 33.3375mm tagumised
700cfm - 33.3375mm esimesed ja 34.925mm tagumised
750cfm - 34.925mm esimesed ja 34.925mm tagumised
800cfm - 34.925 esimesed ja 36.5125mm tagumised

Oletame, et meil on karpa, kus karbi peale on see 700cfm kirjutatud ja ta voolabki see 700cfm-i ja see on mootorile sobiva suurusega, signaal on hea.
Nüüd teeme kõik trikid, mis võimalik, alustades liblikate kruvide otste tasa lihvimisest, kuni tooreklapi maha freesimise ja eponi välja ja see karpa voolab nüüd 800cfm-i.
Paigaldame teised buusterid, millel on ringiratast palju pisikesi auke, varasemate ühe suure auguga buusterite vastu. Signaal on sama või isegi parem kui algselt.
Kas nüüd see karpa on "liiga suur"?

Kahe eraldatud pleenumiga sisselase võimaldab suuremat karpat.
Vaakumiga tagumiste lõõridega võib olla karpa suurem.

Algsele küsimusele, et kui on huvi karpa peale visata, parimal juhul pea kütusedüüse vahetada või tagumiste lõõride vedrut ja eesmärgiks rahuldavalt ringi sõita, siis ilmselt Edelbrocki vakuumiga karpa on kõige odavam lahendus.
Kui enda huvi suurem, siis kasutaja T-Bird ütles ära.

____________________________
446+727+Dana60
225 slant six+904+8 3/4
446+727+NP203+9 1/4+dana44
07.11.2014 at 14:20
vvt
  
Juttu karburaatoritest. Edelbrock, Holley või mõni muu kolmas?
Sellised postid mulle meeldivad, väga harivad! Kiitus!

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
07.11.2014 at 15:05
viplala
Juttu karburaatoritest. Edelbrock, Holley või mõni muu kolmas?
Kui kõik see eelnev tark jutt välja jätta, mis ainult segadust tekitab, siis võib rahus ja õnnes osta 350'sele peale 600cfm+- tänavale mõeldud Edelbrocki odav karpa, mis oma olemuselt sobib stock mootorile nagu rusikas silmaauku, ning ei röövi rahakotti. Näiteks 650 ja 750 on küll pea sama hinnaga Edelbrockil, kuid 650 töötab sellise kone otsas paremini. Sealt veel alla poole minnes cfm'iga, läheb ka hind kallimaks millegi pärast. Kusagil netis ringleb ka üks test, kus võrreldi erinevaid brande. Odav Edelbrock oli parimast ainult küünemusta võrra allpool. Teisest küljest suudab 650'ne hobuseid alati rohkem toota, kui stock 350 neid karpale eales võimaldanud on. Edelbrocki pluss on ka eelnevalt teostatud tehaseseades. Võta karbist ja viska peale. Parimal juhul tuleb natuke kruttida, mitte aga tehnikutest brigaad kokku kutsuda kes kolm päeva karpat seadistavad.
07.11.2014 at 23:35
tqhq.ee foorum : Vaba teema : Juttu karburaatoritest. Edelbrock, Holley või mõni muu kolmas?   1 2  
Log in:
Account recovery
 
muskelautod | kiirendusvõistlused | tehnika | üritused | autoesitlused | foorum | sõnastik | kalkulaatorid
tqhq'st | sisukaart | e-mail
© tqhq.ee 2000 - 2024. Loe meie materjalide linkimisest ja kopeerimisest.