Fastest Street Legal CarMinu jaoks isiklikult ei ole seal mingit küsimust - Hot Rod Drag Weekil sõidavad need autod ilma saateautodeta (kuigi raskustega) nädalaga 2300km ehk umbes Tallinnast Brüsselisse. Kui see ei ole tänavaauto defineerimiseks piisavalt pikk distants, siis milline on?
____________________________ Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
Fastest Street Legal CarNo meie siin tikutakus saame aru - aga muu maailma jaoks on tänaval sõidetav vs. tänavalegaalne ikkagi kaks eri asja. Sellele tahtsin ma tähelepanu juhtida.
____________________________
We live in a poor neighbourhood - we can only afford to drive old cars.
Fastest Street Legal CarJep, tänaval hädaga sõidetav vs tänavalegaalne (või tänaval normaalselt kasutatav) on 2 eri asja.
Ei ole USA-s ka need asjad kõik tänavalegaalsed, mida showdel näidatakse.
Küsimus on ka selles, et kui sa ülevaatusel käima ei pea, siis taolises pardakis on võimalik paljude asjadega ringi sõita.
Eestis killib väga paljud "tänavalegaalsed" asjad ära heitgaaside test, selle läbimiseks on võimalikud üsna pisikesed muudatused.
Karburaatormootoritega on lagi põhimõtteliselt GMPP crate mootorite sari (jälgida võimsusi).
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
____________________________ Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
Fastest Street Legal CarPaneks kohe viski vahele, et Eestis sissepritsemootorile kehtivaid heitgaasi nõudeid see ei täida, isegi kui jätta kõrvale mootori ümberehitustööd, mis meie seaduse mõistes täiesti keelatud on (loodame, et ÜV punkt ei saa asjast aru).
NB! Ma ei anna mingeid hinnanguid projektile ega seadustele, vaid konstanteerin, kuidas meil selle legaalsusega asi on.
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
Fastest Street Legal CarMikimaa on heitgaaside osas reeglina rangem paik, kui suvaline jewroopa riik. EI väida, et kõik osariigid on. Mis puudutab pritsemootori heitgaaside normisaamist, siis progeajuga ei oska asjas küll mingit takistust näha. Ja ennetades enda lausidioodiks tituleerimist - jah, olen kuulnud ka terminit katalüsaator.
____________________________
Flick the Gestapo.... No, I said *Flick*, the Gestapo!
Fastest Street Legal CarTaolistel autodel tekitab neid heitgaaside "üledoose" võidusõiduks ette nähtud nukkvõll (suure overlapiga) ja tühikäigul väikestel pööretel töötamiseks vähesobivad suured kanalid.
Neid asju progeajuga või katiga reguleerida on üsna piiratud võimalused. Kui sul mootor käib lonta-lonta ja HC on nt 2000+, siis segu muutmisega või katiga seda ei lahenda.
Just proovisin ära, seerianukkvõlli durationi suurendamine 24 kraadi võrra tõstis sujuvalt HC 200-lt pea 3000 ppm peale ja kui saada CO paika, siis tõusus veel kõrgemale (segu lahjendamine suurendab veelgi töö ebaühtlust, mis omakorda suurendab põlemata kütust heitgaasis. Katti pole proovinud, aga katsetamine eemaldamisega näitab, et kati puhastusvõime on suurusjärgus mõnisada ühikut, mitte rohkem. St 3000 ppm-st 200 sellega ei tee, lihtsalt katt rikneb peagi.
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
Edit: selle info põhjal on antus esskümnel heitgaasitest kohustuslik kuna väljalaskeaastaks on 1998 elik uuem, kui 1995.
Edit2: Kui see asi on nüüd sedapidi eriloa saanud, et temaga ei sõideta kahe aasta jooksul üle 12000 miili, siis ongi asi legaalne. Või, et on notariaalselt tõestatud asjanduse eemalviibimine osariigist üle 24 kuu.
____________________________
Flick the Gestapo.... No, I said *Flick*, the Gestapo!
26.11.2014 at 17:49
2 edits. Last edited 26.11.2014 at 17:57 by DevilDeVille
Fastest Street Legal CarUSA-s ma suutsin leida normid, mis rääkisid saasteainetest 1 miili, "useful life" jne kohta - kas olen rumal või ei oska otsida, ülevaatus käib ju ikka autost "as it is", konkreetseid näitusid mõõtes, mismoodi neid teisendada
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
Fastest Street Legal CarMina ei saa aru mis puutub asjasse Eesti võimisiganes riigi TÜV. Drag Weeki reeglid on täiesti selged, must-valgel kirjas ja nende täitmist kontrollivad nii kohtunikud kui laiem üldsus - nii kõrge profiiliga võistleja ei saa loota selle peale, et tema sahkerdamised "äkki jäävad märkamata".
St noh artikli point on selles, et mitte keegi pole sõitnud tänavaautoga kiiremini - kindlasti on kõikvõimalikke ja -võimatuid nõudeid appi võttes võimalik konstrueerida aeglasemaid autosid
____________________________ Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
26.11.2014 at 18:39
3 edits. Last edited 26.11.2014 at 18:54 by Jesper
Fastest Street Legal CarSee konkreetne auto on registreeritud Missouri osariigis, kus reeglid on suhteliselt vabad. Üleüldse on ameerikas selle tänavalegaalsusega "teisiti". Mingit heitgaasinormide juttu pole mõtet rääkida, seal osariigis ei kontrollita neid nii nagu meil.
California, mis on justkui üks karmimaid kohti jälgib ainult SMOG testi, kui selle läbi saab, siis järgmiseks tingimuseks on see, et raam maad ei puuduta sõites ja tuled töötavad. Ülejäänud on rohkem paberi peal tint mida väga ei järgita. Näiteks täiesti normaalne nähe on sõita ringi ilma numbrimärkideta (esindusest uue auto ostes teed seda enivei, kohalik DMV toimetab nii aeglaselt, et antakse mingid kleepsukesed akna peale selleks perioodiks)
Larry Larson sõitis konkreetse autoga mitu õhtut mööda Las Vegase linna ringi SEMA ajal, radialid all, USA-s veedetud ajast tekkinud autoehitajatest tuttavad/sõbrad (Creations n' Chrome punt) pidid tõdema fakti, et täitsa tänaval kasutatav on tõesti Tegelikult ju plekist tavaline S10 kere, millel esi- ja tagaots tubetud lihtsalt. No ja muidugi tehnika seal vahel.
Üleüldse selle mehe autod on muljetavaldavad, pole ta vist ühtegi Drag Weeki täiesti poolikuks jätnud ja ega eelmine autogi väga aeglane ei olnud.
Fastest Street Legal CarSinna ma tahtsin välja jõudagi, tänavalegaalsuse mõiste sisu on kaunis erinev.
Eesti "Smogi" normid on tehtud parasjagu sellised, et juba üsna väike muudatus (nt äkilisem nukkvõll) toob kaasa selle, et enam ei täida.
Proovitud, nähtud, kogetud, sestap oleks hea panna kõrvuti auto emission slip ja siin kehtivad normid. Vastab mingite autoürituste reeglitele ei maksa minu silmis ses teemas kopikatki.
Anryo on ilmselt oma autoprojektiga küllalt jõudnud määrusi lugeda ja ARKi tehnoosakonna ust kulutada, sellest ilmselt ka laiem silmaring teemal, mis on legaalne.
Käin iga aasta nii 5 autoga ülevaatusel ja hakkab juba kerge arusaam tekkima, mis vastab ja mis mitte. Pritsemootori selline kerge tühikäiguvibratsioon, mis võtab käigukangi võbisema, tähendab väga nappi lati alt läbi minekut (ajad auto hästi tuliseks jne). Kui mootori tööd on muudetud juba niipalju, et tekib agressiivne muskelautolik väljalaskenoot ja taga on ninaga vingulõhna tunda, tähendab vähemalt 2-3 korda "üle". Kehtiva lati järgi läbid sirge seljaga asja kas heas korras seeriamootoriga või väga heas korras väga natuke näpitud mootoriga (kui näppimine ei tähenda nt strokemist vms, mis ei mõjuta tööd sedasi).
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
quote:vvt:Anryo on ilmselt oma autoprojektiga küllalt jõudnud määrusi lugeda ja ARKi tehnoosakonna ust kulutada, sellest ilmselt ka laiem silmaring teemal, mis on legaalne.
Jah, sellise projekti puhul on kaks varianti:
- teha nägu, et midagi pole muutunud ja käia "sõprade juures" kontrollis
- vormistada, kui omavalmistatud auto
Aga antud teemas on see arutelu OT.
____________________________
We live in a poor neighbourhood - we can only afford to drive old cars.
Fastest Street Legal CarTegelikult, taolise sügava modimise puhul on ka see omavalmistatu teed minek vananenud paragrahvi painutamine kundele soodsas suunas, sest omavalmistatud sõiduki tunnuseks on unikaalne välisilme. Otse öeldes, Gaz-21 Opel Senatori jooksuosaga, ei ole kuskilt otsast unikaalse välisilmega, see on lihtsalt ümberehitus. Kes vaatab Discovery'st sarja Wheeler Dealers, siis seal oli üks omavalmistatu arvelevõtmine Inglismaal (Cobra replica), tehti nn single vehicle approval ja selleks, et täita heitgaaside nõudeid (minuarust oli peal 383 Chevy stroker karpaga) tuli tublisti tuunida segu lahjemaks, vahetada välja kogu väljalase ning panna katalüsaatorid ning kõik see värk läks läbi päris napi turvavaruga (minuarust ka vähemalt 50 hobujõu kadumisega). Mille järgi nad määrasid sõiduki/mootori tootmisaasta (normid erinevad aastate lõikes igal pool) jäigi mulle segaseks. Võibolla oli selleks kit cari valmistamisaasta. Seal näidati seda protsessi päris pikalt - netist kindlasti leitav.
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
quote:vvt: Sinna ma tahtsin välja jõudagi, tänavalegaalsuse mõiste sisu on kaunis erinev.
See on ju isegi Eestis erinev! Kõiksepealt tuleb muidugi üldse nii kiire auto, õigemini mootor sinna vahele, valmis ehitada ja asi see siis punaste SP-numbritega ka tänavalegaalseks saada on Tuled, paar teeliikluseks vajalikku vilet juurde ja kogu moos. EALi tehnikapool annab paberi, et "vastab antud spordiala tehnilistele reeglitele" vms sõnastus ning ongi olemas. Ning korraldad nagu dragweekil võistluse Juhendi sisse ka teesõidu (a'la võistluste algus neljapäeval 8:00 ja lõpp pühapäeval 20:00, võistluspaik Eesti Vabariigi territoorium, ning ongi JOKK), võidki paar päevaksest avalikel teedel ringi udjada. Kuigi SP-numbri mõte see just pole, siis on see optsioon... JOKK-korras teelegaalseks kiireimaks või misiganes autoks saamiseks.
Samas peaks ütlema, et "kui mina veel laps olin", siis sõitsid mööda Vabakat Estoniad Hobujaamast oma käiguga Pärnusse võistlusele, et sissesõit ära teha... Piritale ei hakanud peaagu "keegi" neid kärule ajama Ja seda ma tean ka, et mööda Palli uulitsa munakive on Estoniaga sõidetud ning ka võistlusbagi (nr.33) Nõmme tänavate vahel "häälestatud". Need olid siis 70-ndad...
Fastest Street Legal CarPunase numbriga autot ei saa kasutada nii nagu tänavalegaalset autot. Sellega võid sõita ainult otsemat teed mööda treeningule, võistlusele ja garaazi, mitte käia laupäeval Pirital kruiisimas!
Mis mu jutu mõte on - et meil valitseb sel teemal küllalt vabameelne tõlgendus, millel pole tegelikkusega palju ühist. Olen valmis oma arvamust muutma, kui keegi näitab mingi 6 sek auto "emission slipi" ette, kust on näha, et antud sõiduk oma 6 sek, 9000 rpm ja 1000+ hobujõuga vähemalt TÜV jaoks "tasemaks keeratuna" võib minna sirge seljaga Eestis tänavalegaalsete autode ülevaatusele ja läbida selle ürituse.
See kuidas vanasti tehti, pole mingi teema täna, seda teavad asjassepuudutatud hästi, kuidas asjad käisid.
Ma olen pisimodidega näinud mitme autoga välku, et asi sõidaks mingite teemadeta ÜV-st läbi, olen laias laastus kursis.
ÜV muutub reaalselt iga aastaga järjest korrektsemaks ja "sõbra juures käisin" teemad on tulevikus hääbuvad, teadlikkus kasvab ja praegu pole enam võimalik bloweriga bigblockiga ajada mulli, et oh, see on ju stock 305 oma 140 hobusega.
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
Fastest Street Legal CarKui pole kiirete tänavaautodega kursis siis võib jah tunduda et ah mis see viiekas siis ära pole, funny car sõitis ju neljasid ja "mõlemal on ju neli ratast". Reaalselt on vahe siiski mäekõrgune - kui Larson oma eelmise autoga mõni aasta tagasi esimese kuue sõitis, siis arvati pikka aega et soh, nüüd on viimane suur rekord langenud, sest ega keegi ju eluilmas enam viite ei sõida. Samas oli tema Nova näol tegemist veel täitsa automoodi autoga - enamus kerepaneele metallist, dubleerimata toitesüsteemiga mootor jne. Kõrval konkurendid sõitsid juba sel ajal "tänavalegaalsete" toruraamidega, millele oli vaid õhuke kiht plastikut peale määritud ja VIN kood kuhugi kinni punktitud, tüüp siis naeris nende üle umbes et näe punnitavad küll a ikka raske raud on kiirem. Kõik said aru et tegelikult pole need enam isegi Drag Weeki kontekstis legaalsed autod, aga noh kuna juuksekarva poolitamine on tänamatu töö ja lõppkokkuvõttes kuna võitja oli rauast ja see maanteeots siiski üsna edukalt roogib terad sõkaldest välja, siis lastakse korraldajate poolt asjal omasoodu voolata.
Vahepealset lugu ma ei tea, aga ilmselt miski vihastas härra ikka piisavalt välja et käised üles käärida ja kõigile plastikutele otsustavalt koht kätte näidata. Tüüp võttis Drag Weeki reeglid põhjalikult luubi alla (Unlimited klassis neid palju pole) ja S10 on sisuliselt paras mõnitus - topelt toitesüsteem, toruraam millele on VIN koodi kandev tuuleklaasi raam lihtsalt keevitusega külge pandud, topelt uksed (tänavale teras ja dragiks süsinikkiud) ja palju muid selliseid vormiliselt legaalseid aga sisuliselt täiesti full race lahendusi. Põhimõtteliselt kõik tänavasõitu toetavad jupid kruvitakse enne stripi küljest ära ja neist tuleb suur hunnik Muuhulgas lendab küljest ka kütusepaak, stripil käib asi alkoholi pealt. Pärast jälle vastupidine operatsioon.
Tuli siis isand Drag Weekile ja lajatas madalaid kuutesid, kõik olid juba et oohh ja ahh, nüüd pole teistel mingit võimalust enam. Aga võta näpust, asi läks liiga keeruliseks kätte ära, probleemid kasvasid üle pea ja võitis hoopis teine "plastauto", Jeff Lutz oma Chevyl, "tagasihoidliku" keskmise kuuega. Keerulisem pole alati parem.
Ehk siis keegi pole ever väitnud, et S10 suudab samas konfis nagu ta viiekaid sõidab kasvõi 1500 meetri kaugusele parklasse sõita. Kõik saavad aru et see "tänavalegaalne" on sensatsioonijanus ajakirjanike poolt pandud rõhuasetus, reaalselt tänaval sõitvate autode jaoks on seal klass "Daily driver", Unlimited on ikka põhimõtteliselt number ja ämber tüüpi legaalsus. Selle teema üles tõmbamine näitab selgelt, et tõmbajad pole viitsinud isegi siin teemas olevaid linke läbi lugeda - sittagi ei tea, aga no hirmsasti tahaks midagi kirjutada! No kirjutame siis sellest kuidas ma oma firma pesukottidega ülevaatusel käin! Meid kõiki ju see hullult huvitab
Aga minu arust see suhteliselt pika tänavasõiduga kombineerimine on väga nutikas idee tänavaklasside jaoks, tabab hästi seda algsete muskelautode vaimu.
____________________________ Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
quote:vvt: Punase numbriga autot ei saa kasutada nii nagu tänavalegaalset autot. Sellega võid sõita ainult otsemat teed mööda treeningule, võistlusele ja garaazi, mitte käia laupäeval Pirital kruiisimas!
Mis mu jutu mõte on - et meil valitseb sel teemal küllalt vabameelne tõlgendus, millel pole tegelikkusega palju ühist. Olen valmis oma arvamust muutma, kui keegi näitab mingi 6 sek auto "emission slipi" ette, kust on näha, et antud sõiduk oma 6 sek, 9000 rpm ja 1000+ hobujõuga vähemalt TÜV jaoks "tasemaks keeratuna" võib minna sirge seljaga Eestis tänavalegaalsete autode ülevaatusele ja läbida selle ürituse.
See kuidas vanasti tehti, pole mingi teema täna, seda teavad asjassepuudutatud hästi, kuidas asjad käisid.
Ma olen pisimodidega näinud mitme autoga välku, et asi sõidaks mingite teemadeta ÜV-st läbi, olen laias laastus kursis.
ÜV muutub reaalselt iga aastaga järjest korrektsemaks ja "sõbra juures käisin" teemad on tulevikus hääbuvad, teadlikkus kasvab ja praegu pole enam võimalik bloweriga bigblockiga ajada mulli, et oh, see on ju stock 305 oma 140 hobusega.
Olles teemat värskelt asjakohastest instantsidest uurinud, võin sirge seljaga väita, et tänavalegaalseks saab siinmail tuhandehepase asja suht muretult, lihtsalt peabki olema iseehitatud. Ja emissioonid ei huvita seal juures mitte kedagi. Ikka ja ainult kuju ning e-tuled, rihmad, klaasid. Loomulikult ka mitteistehtud pidrunid ja rool. Ja pärast käid suvalises ülivaatluspunktis.
____________________________
Flick the Gestapo.... No, I said *Flick*, the Gestapo!
Fastest Street Legal Carto vvt
lihtsalt pane tehnika -70 keresse ja- voilà - sul võib sõna otseses mõttes bensiini niriseda ülevaatusel summutist gaasi andes, läbi saad ikka;
been there, done that
1.1.71- juba peab olema mingi piir (CO2 oli vist max 6), pidin oma 71 kerega autol "diskrimineerimise tõttu" natuke kruvi keerama ülevaatuse käigus
____________________________
Dr. Mopar is far better than any other doctor.
Try our new Hemiagra and Hemialis medicines: e-body, b-body or eb-body to distress or smthng like that :)
We are not responsible, if You will get long term heavy addictv8ion after.
quote:Cha: to vvt
lihtsalt pane tehnika -70 keresse ja- voilà - sul võib sõna otseses mõttes bensiini niriseda ülevaatusel summutist gaasi andes, läbi saad ikka;
been there, done that
1.1.71- juba peab olema mingi piir (CO2 oli vist max 6), pidin oma 71 kerega autol "diskrimineerimise tõttu" natuke kruvi keerama ülevaatuse käigus
alates 01.01.1973a reg. toodetel hakatakse mõõtmisi tegema.
Fastest Street Legal CarJah, see kuni 73 muudab asja parasjagu lihtsamaks, samamoodi enamik paremaid muskleid jääb 73 eelsesse aega (73 oli see naftakriis, millest alates suur kinnikeeramine tuli). Selle tuhandehepase iseehitatud asjaga on sedasi, et see peab vastama normidele, mis antud aasta mootorile kehtiksid. Kui sa teed omavalmistatud 1000 hj auto Mustangi 1990 a mootoriga, siis rakendatakse sellele 1990 norme, mitte 1973 eelseid või normide puudumist.
Küsimus on ilmselt selles, et kui sa tellid mingi crate mootori või ehitad aftermarketi juppidest ise, kuidas siis suhtuda mootori aastakäiku - sel teemal peaks Eestis praktika puuduma. Iseehitatud autod meil ju doonorilt võetud mootoritega (mille aasta ja uuematel isegi valmistajatehase emissioni nõuded on selgelt kindlaks tehtavad).
Neid määruses kehtivaid norme rakendatakse muidu siis, kui pole võimalik tuvastada auto valmistajatehase nõudeid. Enamasti on valmistajatehase omad rangemad. 1973. a autodel muidugi on see valmistajatehase andmete kuskilt kättesaamise jutt teoreetilise tähtsusega (võibolla vene autodel rakendatav) (olen seda tehase nõuete ja määruse nõuete vahet omal nahal mitu korda katsetanud). Kuskil aastast 1980-üles on olemas üks Autodata raamat, kus on tehase andmed kirjas ja ülevaatuspunktides on see olemas.
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm