Poster |
Message |
martti17 |
Härjad ja prouad, kas sõidame?
Härjad ja prouad, kas sõidame?
Teema püstitus tekkis hommikul ärgates ja ennast voodist välja ajades. Mõttes on juba ammu mõlkunud, aga pole piisavalt ennast motiveerinud et seda kirja panna. Sõitmine, kasutamine, ekspluateerimine – kuidas kellelegi. Küsimus on harrastamises nagu ikka, oma sõidukite aktiivses harrastamises...
Kui vaadata kasvõi selle sama foorumi projektide osa, siis nimekiri on pikk, tundub lausa lõputu. Ainult et igapäevases liikluses ei kajastu selline tegevus kuidagi. Ma ei räägi tänasest lumisest päevast vaid ikka suvest ja sellest perioodist meie laiuskraadil, mis lubab päeva keskmise temperatuuri hoida plusspoolel. Harrastades oma vanatehnikat linnapildis, maanteel ja kadakavahel ei ole just palju päevi aastas kui tuleks vastu mõni teine harrastaja hobisõidukiga. Kas tõesti nähakse garaaži sügavuses nii palju vaeva, et sõitmine on juba miinusmärgiga tegevus, vähemalt majandusliku külje pealt vaadates mille jaoks enam jaksu ei jätku. Emotsionaalselt on muidugi teine lugu, oma tegevust ja sellest tulemust peaks nautima, mitte seda lapiga garaažis poleerides vaid muretuid miile mõõtes!
Hobitamine kui selline peaks olema aktiivselt kaasatud igapäeva ellu, vähemalt nii palju kui võimalik.
Kas teile ei tundu, et kui millegagi liiga palju vaeva näha, siis ajapikku kaob sellega tekkinud emotsioon hoopis ära. Pärast asja või sõiduki valmimist ei oskagi sellega midagi peale hakata, sõita ka nagu ei raatsi...
Kui siinkohal jätta välja organiseeritud sündmused: Talveralli, autoorienteerumine jne(mis on väga vajalikud sündmused hobinduses), siis peale selle ei näegi praktiliselt vanatehnikat liikumas. Kas harrastajatel on siis aastas ainult paar tähtaega mis ajaks peab tehnika sõiduvalmis olema ja ülejäänud aasta võib masinale sammalt selga kasvatada? Kui palju te kasutate hobiautosid, et käia külas sõpradel ja sugulastel, maakodus, rannas, kalal ja kus iganes veel võimalik?
Kogu seda juttu ajendas kirjutama mõte, et kui tahaks suvel seltskonnaga, kellega on ühised huvid, randa telkima-olesklema minna, siis ega tegelikult vanatehnikahuvilisi inimesi, või vähemalt selliseid kellel midagi liikuvat kohe võtta oleks, ei olegi! Liikluses eksootika peaaegu puudub!
Sellise kondi viskan õhku täna õhtul, Saaremaa kadakate vahelt:
(Jaanuari alguse tormiööl Vilsandi rahvuspargis kadakaid kõdistamas auto külgedega)
Noh härjad ja prouad, kas sõidame? Või läbi arvuti teistega oma hobidest rääkimine ongi ainuke väljund?
Arvamused oodatud nii filosoofilisel kui praktilisel tasandil.
____________________________
Martti pildigalerii |
15.01.2015 at 19:18 |
|
Maik |
Härjad ja prouad, kas sõidame?
Preagu on ju täiesti õige aeg veel M+S suverehvidega sõita (plusskraadidega), seda ma ka Detsembris tegin, nüüd 13 jaanuar sai kindlustus otsa ja eks vahepeal oli lumi kah natukest aega.
Kuigi plaan oli vahepeal talverehvid osta, tundub ikkagi,et natuke liiga kallis ost ja liiga lihtsalt võib kraavipoole see autoke minna..
Preagu autol sidur maas ,seega mure murtud.
12. Jaanuar 2015. Sai nii linnas kui platsil natuke külge libistatud
____________________________
2011 Chevrolet Camaro 2SS/RS
|
15.01.2015 at 19:31 |
2 edits. Last edited 15.01.2015 at 19:33 by Maik
|
martti17 |
Härjad ja prouad, kas sõidame?
M+S-ga võib aastaläbi sõita. Enda autol on ka need alla, aga ühe rahvavabariigi toodang. Lumega teelpüsivus ei kannata kriitikat. Aga on saanud sedagi proovida, ja ühe postiga peaaegu lähikontakti luua, aga õnneks erinevalt Titanicust suutsin mina oma auriku "jäämäest" mööda juhtida, suure vaevaga.
____________________________
Martti pildigalerii |
15.01.2015 at 19:34 |
|
Maik |
Härjad ja prouad, kas sõidame?
Kui M+S näeb välja nagu suvekas iga kandi pealt ,siis mina teda talverehviks siiski ei pea. Aga see teema sai lahatud juba rehviteemas... Pidamist temaga igastahes eriti ei ole
____________________________
2011 Chevrolet Camaro 2SS/RS
|
15.01.2015 at 20:07 |
|
newusername |
Härjad ja prouad, kas sõidame?
Talvel on see soolade jama, isegi saapa sulatavad jalas ära. |
15.01.2015 at 20:51 |
|
DevilDeVille |
Härjad ja prouad, kas sõidame?
Inimesed käivad aastaid näiteks uunikute talverallil ja paljud sõidavad igapäevaselt oma (suht) vana mikitehnikaga.
____________________________
Flick the Gestapo.... No, I said *Flick*, the Gestapo!
|
15.01.2015 at 20:56 |
|
hotrod |
Härjad ja prouad, kas sõidame?
mjaa.. kui rooste tekkimine on savi..siis võiks sõita talvel ka ju hobiautoga. aga tean mida teeb talv vana autoga eestis. Täiesti närvi ajab see soola värk siin - nagu libeda tee peale ei oskaks keegi sõita siis?. Mööda neid soolajõgesid siin sõites saab kevadel oma hobiauto rehaga muru sisse laiali lükata. See hape poeb veega igale poole.. ja protsess on väga kiire. Igasugused valts-servad (uksed-luugid)on head kohad, mis mädanema hakkavad. Isegi kui tundub, et ei juhtu midagi siis pisut kannatust - rooste vastu ei saa. Uuema masinaga ei ole viga kui plastiklogarid ja muud põhjakaitsed. Aga eks igaüks ise teab. nendestki suurt tolku pole. Noh Dodge ramiga sõitsin talvel ka - oli ka hobiautoks. Raam ja sillad olid päris koledad lõpuks. Aga kuna aasta poolest 90's siis polnud kahju rooste lasta. Igaljuhul mataksin ma mõtte maha talvel liiklusesse tormata. Va. kui kuskil külavahel kuhu soolapuisturid oma jalga ei tõsta. ilus sile lumine kinnisõidetud talvetee - siis võiks väikse lustisõidu teha küll.
____________________________
Real hotrod's don't leak oil - They mark their territory |
15.01.2015 at 21:31 |
|
ramman |
Härjad ja prouad, kas sõidame?
quote: hotrod: mjaa.. kui rooste tekkimine on savi..siis võiks sõita talvel ka ju hobiautoga. aga tean mida teeb talv vana autoga eestis. Täiesti närvi ajab see soola värk siin - nagu libeda tee peale ei oskaks keegi sõita siis?. Mööda neid soolajõgesid siin sõites saab kevadel oma hobiauto rehaga muru sisse laiali lükata. See hape poeb veega igale poole.. ja protsess on väga kiire. Igasugused valts-servad (uksed-luugid)on head kohad, mis mädanema hakkavad. Isegi kui tundub, et ei juhtu midagi siis pisut kannatust - rooste vastu ei saa. Uuema masinaga ei ole viga kui plastiklogarid ja muud põhjakaitsed. Aga eks igaüks ise teab. nendestki suurt tolku pole. Noh Dodge ramiga sõitsin talvel ka - oli ka hobiautoks. Raam ja sillad olid päris koledad lõpuks. Aga kuna aasta poolest 90's siis polnud kahju rooste lasta. Igaljuhul mataksin ma mõtte maha talvel liiklusesse tormata. Va. kui kuskil külavahel kuhu soolapuisturid oma jalga ei tõsta. ilus sile lumine kinnisõidetud talvetee - siis võiks väikse lustisõidu teha küll.
Jagan seisukohta. Lihtsalt kahju hakkab heas korras autost, mis ilmselgelt ei oma keemiavastast tehasetöötlust tsingi ja igasuguste võimalike kereõõnsuste vahade näol.
Ajal, mil veel Camarot omasin, tegin talviseid sõite oma külavahe teedel. Seal polnud soola ega muud plöga. Valisin vähe külmema ilma ja tiksusin vaikselt ringi. Lihtsalt auto liigutamise pärast, saaks mootori ja kasti soojaks ning toast ka sooja õhu läbi käima. Siis garaazi tagasi. Suurema tee peale ei olnud asja, kindlustust ei teinud talveks ja all olid ka suverehvid.
____________________________
Dodge RAM 1500 5.7 HEMI Longhorn 2012
Chrysler Grand Voyager CRD 2007
Tööauto MB Vito 119 2021
Club Fullsize |
15.01.2015 at 21:56 |
|
Maik |
Härjad ja prouad, kas sõidame?
Tõsi... mul siin paar päeva tagasi oli just selline teeots,mis minu igapäevane 1,5km teelõik koju toob
http://www.sakala.ajaleht.ee/3055653/autojuhid-on-seni-soitnud-ilmaoludele-sobivalt
Siiani ei olnudki musta jääga eriti kokku puutunud,samas täna õhtul ristis asfaltile keerates tahtis kangest ikka üle tee libiseda mööda asfalti, seda +1 C -ga.
Aga üldiselt lamell peab hästi piisavalt. Soolatamise vastu olen mina kah,aga noh mis teha..
____________________________
2011 Chevrolet Camaro 2SS/RS
|
15.01.2015 at 22:09 |
1 edit. Last edited 15.01.2015 at 22:10 by Maik
|
jürgen |
Härjad ja prouad, kas sõidame?
Firebird on alles laiali ja sellega läheb veel aega, kui sõitma saab. Aga muidu saab suviti tarbitud 67a põrnikat või siis 85a Mini. 1500 km tuli vo isegi kokku.
____________________________
Pontiac Firebird Esprit 5,7 -78
Pontiac Firebird Trans Am GTA -89 |
15.01.2015 at 22:46 |
|
hents99 |
Härjad ja prouad, kas sõidame?
Minu seisukoht on selline, et hobiautot tuleb tarbida nii palju kui võimalik, sest ressurssi, mis sinna on maetud, muidu tagasi ei saa. Elu on liiga lühike, et autot silitada ja hoida....ei teagi kellele. Tuleb võtta, mis võtta on.
Ehk siis kui vähegi võimalik, siis kogu suverehviga sõitmise aeg sõidan hobikaga. Ajan töö asju jne.
Ehkki auto pole klassik ega ka usa-raud, aga kunagi saan vast õiget rauda omada.
Aga sõites tavapärase järeleaidatud autoga on emotsioon ikkagi laes.
Talveks on talve-hobikas, eks see soolasopp on autole halb, aga mis teha, sõita on vaja.
Minu jaoks vahet pole, mis autoga sõita. Autode pidamisele kulub omajagu raha (kütus, hooldus jne. ei pea silmas ehitamist vms) ja midagi peab tagasi saama. Kui emotsiooni tagasi ei saa, siis polegi mõtet oma autot pidada.
Välja arvata taksojuhid ja muud taolised ametid, kus kasum otseselt kulude kokkuhoiust sõltub.
____________________________
Hobitehnika mehaanika, elektroonika ning nende seadistamine - kõik ühes kohas. |
15.01.2015 at 23:06 |
1 edit. Last edited 15.01.2015 at 23:07 by hents99
|
ivoalaska |
Härjad ja prouad, kas sõidame?
No minu puhul on see sõit üldse teisejärguline. Mulle pigem meeldib garaažis auto kallal nokitsemine, koos kõige sinna juurde kuuluvaga.
____________________________
Cadillac SRX 08
Chrysler 300C Touring ex
Oldsmobile Delta 88 Royale 1982(tegemisel)
Buick Electra 86
Ford Mustang 97
Chrysler PT Cruiser enda piinamiseks |
16.01.2015 at 09:40 |
|
DJ Seebimull |
Härjad ja prouad, kas sõidame?
Meil peres on praktiliselt kõik sõidukid mis jäänud põhimõtteliselt hobikad. Seega huvitavate autodega igapäeva liikluses nii suvel kui talvel. Kaks talve sõitsin ´88 aasta trans amiga, korralik naelrehv ja väga hea talveauto. Uskumatul kombel ei suutnud kaks talve kerega mitte midagi teha, kuigi põhja mastiks puudus. Ühe talve sõitsin ka ´99 ls1 Camaroga, samuti väga hea sõita. Oma ´80 aasta GMC kastikat tarbin ka aastaringselt, mitte küll päris igapäev, aga nädalas korra ikka linna peal näha võib. Praegu vuran ringi oma hobirallikaga, ka juba 35 aastat vana masin, kereplekid on õnneks käsimüügis ja keevitus ka püsib peos tore on sõita masinatega, mis erinevad sellest igavast hallist massist liikluses. Kahjuks on meie tänavapildi hästi ära tabanud üks reklaam: "hall, metallik, diisel".
____________________________
FULL THROTTLE CLUB
http://usaraud.ee/?id=4_65_27_6436 (reklaam) |
16.01.2015 at 10:35 |
|
anryo |
Härjad ja prouad, kas sõidame?
Milles küsimus, muidugi sõidame!
Kuna igapäevaauto on juba paar kuud remondis, siis olen kogu selle perioodi igapäevaselt sõitnud '68 Thunderbirdiga, millel 400+ HP 429cid mootor vahel ja M+S rehvid all.
Väga mugav. Auke ei pane tähele, soojaks läheb minutitega, salong avar ja mugav. Kinni pole kuhugi jäänud ja kuigi jeebumeestel on naelrehvid, ABS'id, ESP'd jne. olen ikkagi üldjuhul esimene kes foori alt stardib või maanteel teiste sabas tiksub oodates sobivat momenti möödasõiduks. Aru ma ei saa, mis munemine käib....!?
____________________________
We live in a poor neighbourhood - we can only afford to drive old cars. |
16.01.2015 at 11:20 |
2 edits. Last edited 16.01.2015 at 11:25 by anryo
|
olevtoom |
Härjad ja prouad, kas sõidame?
quote: anryo: ...või maanteel teiste sabas tiksub oodates sobivat momenti möödasõiduks. Aru ma ei saa, mis munemine käib....!?
Võib-olla Sa ei ole tähele pannud, et spidomeeter on miilides gradueeritud?
____________________________
1956 Cadillac 62 hardtop coupé, 1991 Jeep Cherokee. Ja peres 1972 Buick Riviera |
16.01.2015 at 12:02 |
|
Rein000 |
Härjad ja prouad, kas sõidame?
Mul muidu sama teema, kõik munevad jalus, aga kolmapäeval oli küll paar korda selline kummaline tunne, kui maanteel otse sõites veojõu kontroll rakendus. |
16.01.2015 at 12:57 |
|
charger |
Härjad ja prouad, kas sõidame?
Tühi tagaveoline pakibuss, näiteks Transit, ja kui juba mõni lumehelves maas on, siis 80km/h 6. käiguga möödasõidule minnes kipub ikka väike külglipe tekkima
Enda hobikat teritaud naelaga soola sisse viia ei taha (asfalt on tglt probleemiks), aga igapäevasõidukiga küll vahet ei tee, peamine, et see sõiduk pos emotsiooni tekitab. |
16.01.2015 at 14:14 |
|
anryo |
Härjad ja prouad, kas sõidame?
quote: olevtoom: quote: anryo: ...või maanteel teiste sabas tiksub oodates sobivat momenti möödasõiduks. Aru ma ei saa, mis munemine käib....!?
Võib-olla Sa ei ole tähele pannud, et spidomeeter on miilides gradueeritud?
Ei selles küll ei saa asi olla, sest kuna kellade valgustus tal ei tööta, siis pimedas tuleb kõhutunde järgi kiirust hoida!
____________________________
We live in a poor neighbourhood - we can only afford to drive old cars. |
16.01.2015 at 15:33 |
|
Sarvik |
Härjad ja prouad, kas sõidame?
Minu emotsioonid vastavalt teemaalgatajast
Oli kord aeg, kus oli suure küsimärgi all, et kas oma hobikat müüa või ikka valmis teha. Nägin, et turuväärtust või keegi sellist hinda ei maksa nagu mina tahan, siis läks garaasi ootama minu rahakoti paksenemist. Võtan ajapikku laiali ning kirjutan jupid üles mida vaja ning ostan kui vaba raha leian (vanarahvas ütles kord, et ega seda vaba raha pole kunagi :-) ).
Panin seisma, kuna ei julenud enam edasi sõita. Taastamine palju lihtsam kui põlenud mootoriga.
Plaan on auto põhjamaiselt taastada, et kannataks ka talvel sõita. Praegused mikide juhtmete isolatsioon pudenes juba näppude vahel. Mastiks, roostetõrje jms, et talvine sool peale ei hakkaks.
Praegu on taastamisel vana külka ural. Suveks tahan selle korda saada ja ringi vurada. Külarahvas rääkis, et ABCS sai ka tsikkliga sisse :-). Sealt edasi ehk juba originaalsema asjandusega.
Tunnistan, et majandus on ka siin minu kahjuks rolli mänginud. Ükskord sõidame nii-kui nii :-)
Peaasi, et minu auto varuosade tootmine ainult maha ei võeta.
No ja kui sõita. Siis mina olen tallinn-tartu maantee (kui keegi sealt sõidab) üldse üra unustanud. Eriti reede ja pühapäev. Kui vaja, kasutan piibe maanteed. Palju rahulikum (nagu eratee :-D ) ja hea loodust natuida. Natsa pikem maa on. Kuid võtta aega ja närvid jäävad terveks vähemalt.
Eks aeg ja tahe näitab |
16.01.2015 at 15:51 |
|
PlyVal64 |
Härjad ja prouad, kas sõidame?
Muidugi sõidame... ja kõikse naljakam on hetkel kogu pere peale see, et kaks kõige uuemat (Malloci e46 4wd ja Saab) seisavad nagu "hobiautod" ja kolm vanakest w123, e30 ja C4Q sõidavad igapäevaselt Ning sigamõnus on nendega kulgeda! Q eraldasime emale ja ise naudime jõulisi tagaveduseid... |
16.01.2015 at 16:05 |
1 edit. Last edited 16.01.2015 at 16:11 by PlyVal64
|
v6sa |
Härjad ja prouad, kas sõidame?
quote: hotrod:
...
nagu libeda tee peale ei oskaks keegi sõita siis?.
...
See küsimus sai siis üleeile ühemõttelise vastuse.
Ei oska.
Vanatehnika tarbimine talvel küsib mune. Ja kopsakat rahakotti. Ei muud. |
16.01.2015 at 16:48 |
|
gmv8 |
Härjad ja prouad, kas sõidame?
Lugedes teemat ei saa aru miks räägitakse suuremal määral ainult soolast ja üleeilsest libedast teest? Kas teemaalgataja tahtis korraldada soolasõitu? Minu arvates rääkis ta kogu aasta lõikes, kuid miskipärast võetakse lause esimene pool ja see saab arutatud, miks siis keegi ei küsi HR. Martti käest et millal telkimine toimub? Seda et see soolapläga metallile head ei tea on siin foorumis ei tea mitmes teemas räägitud, vaataks asja ikka selle nurga alt mida püüdis teema algataja seekord teisiti teha. Mitte kiruda soola ja vanajumalat. Endal on õnnestunud viimased päevad sõita Tahoega, küll maastikule mõeldud rehvidega, (Mja S on ka peal kuid pidamine on mitte hea) sõit selle võrra põnevam, et peab jälgima autot ja olema natu ettevaatlikum kui muidu. Aga kytte hind ainult lisab sõidurõõmu. Kellel on ehitatud soolakindel auto ja rooli ja istme vaheline tihend peab siis Härrased Start You Engines.
Ja suvel teklima. |
16.01.2015 at 17:11 |
|
martti17 |
Härjad ja prouad, kas sõidame?
quote: ivoalaska: No minu puhul on see sõit üldse teisejärguline. Mulle pigem meeldib garaažis auto kallal nokitsemine, koos kõige sinna juurde kuuluvaga.
Ei vaidlusta, absoluutselt mitte, teha tuleb seda mis meeldib!
quote: ramman: quote: hotrod: mjaa.. kui rooste tekkimine on savi..siis võiks sõita talvel ka ju hobiautoga. aga tean mida teeb talv vana autoga eestis. Täiesti närvi ajab see soola värk siin - nagu libeda tee peale ei oskaks keegi sõita siis?. Mööda neid soolajõgesid siin sõites saab kevadel oma hobiauto rehaga muru sisse laiali lükata. See hape poeb veega igale poole.. ja protsess on väga kiire. Igasugused valts-servad (uksed-luugid)on head kohad, mis mädanema hakkavad. Isegi kui tundub, et ei juhtu midagi siis pisut kannatust - rooste vastu ei saa.
Jagan seisukohta. Lihtsalt kahju hakkab heas korras autost, mis ilmselgelt ei oma keemiavastast tehasetöötlust tsingi ja igasuguste võimalike kereõõnsuste vahade näol.
Rooste vastu ei saa, ei tahagi, vähemalt nii kaua kui auto dokumendis ei ole nimi Duesenberg.
Enda Lincoln on läinud rohkem rooste seismisest kui sõitmisest, sama lugu sammaldumisega. Mõnikord on vaja seda ikka klaasitihendi vahelt välja nokkida. Tagumine kaitseraud on hea näide roostetamisest: 4 aastat tagasi oli ilus ja särav, esimesed 2 aastat auto praktiliselt seisis ja tekkisid roostetäpid, mis nüüd on muutunud juba väikesteks laikudeks. Mis selle roostetava kroomiga ikka peale hakata? Edasi sõita loomulikult, sest paremaks see enam ei muutu!
Kas hoiustajatel autod seisvad hästi ventileeritud ruumides, milles on õhuniiskus normeeritud?
Autod on loodud sõitmiseks mitte seismiseks. Sõiduautod, mitte "seisuautod"!
quote: Sarvik:No ja kui sõita. Siis mina olen tallinn-tartu maantee (kui keegi sealt sõidab) üldse üra unustanud. Eriti reede ja pühapäev. Kui vaja, kasutan piibe maanteed. Palju rahulikum (nagu eratee :-D ) ja hea loodust nauida. Natsa pikem maa on. Kuid võtta aega ja närvid jäävad terveks vähemalt.
Nõustun. Ise kasutan sama teed ja kuna elan Tallinna selles servas, kus Piibe mnt alguseni on lühem maa, siis ei kaota isegi mitte kilomeetrites. Muidugi külavahel on veel väiksem tõenäosus midagi eksootilist peale Gaz 51-53 ja Zil-i erinevate mudelite kohata. Eks elu ongi selline. Igaüks saab muuta ju ise ennast, mitte teiste survel.
Sõidan edasi!
____________________________
Martti pildigalerii |
17.01.2015 at 22:27 |
1 edit. Last edited 18.01.2015 at 09:35 by martti17
|
|