Poster |
Message |
vvt |
Uute autode kontroll Eestis
Tegin hiljuti endale väikest statistikat alates 2007, nimelt peale esimene kord näppude kõrvetamist (ei pööranud tähelepanu rehvide ebanormaalselt kiirele kulumisele) olen lasknud üle antavatel uutel autodel (kokku 3) oma kulul teha sildade reguleerimise ja tulemustes ei pidanud ma pettuma, kõikidel juhudel on üle antud väliselt läikima lakutud, kuid tehniliselt poolkorras auto. Kõikidel juhtudel (jätan margid enda teada) olid sillad päris suvaliselt paika pandud. Hiljuti ostis meie kontor 3 uut autot ja kõik kasutajad kurdavad sama, järgmine nädal hakkame klaarima. Kõige räigem, mida ma näinud olen, oli ühe sillas 10 mm liiga suur kokkujooks ja esisillas mitu mm lahkujooks
Kellega ma konsulteerinud olen, siis üldiselt väideti, et tehas annab neile korras auto ja taoline kontroll pole esinduse asi, kui klient soovib, siis regulligu oma raha eest (reguleeringud, määrimised jne on tasulised). Ainuke erand oli Mustakivi Auto, kust öeldi, et sõltumata tehase lubadustest kontrollivad nad kõik ise üle.
Mind paneb pehmelt öelda üllatama taoline suhtumine, et sa ostad ikkagi päris suure summa eest asja, millest on mõistlik eeldada korrasolekut. Keegi teist poleks rahul külmutuskapiga, millel uks istuks viltu ees ja külma tuleks nagu juhtub. Tundub, et probleem on keskmise autokasutaja rumaluses, kes ei saa sõites aru, et midagi on valesti ja ostab tuima näoga kahe suve järel uue jooksu rehve samast esindusest, saamata aru, mis nende kulumist põhjustab.
Seda ei hakka lahkama, mis imelugusid on juhtunud autode müügieelsel ettevalmistusel (nt signade panek). Viimane "saavutus" (jutt oli 150 000 eurosest veokist) oli siis selline, et signa paigaldaja oli juhtmed tagurpidi pannud, signat peale pannes jäid uksed lukust lahti ja maha võttes lukku
Kas peaks hakkama valmistajatehasele taolisi lugusid saatma, et sõidetaks Eesti esindustele rängemalt turja? Või on mul paha karma?
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
16.01.2015 at 13:10 |
1 edit. Last edited 16.01.2015 at 13:11 by vvt
|
Rein000 |
Uute autode kontroll Eestis
Sain ka laksu kätte uuega ja hiljem olen kõigil uutel lasknud teha testi kaasa ja on igal vähe korrigeeritud Et nädal hiljem ei tuleks seda, et nu ikka läheb paigast ära, kui august läbi sõidad |
16.01.2015 at 13:43 |
|
Astro SS |
Uute autode kontroll Eestis
Vot milline kergendus, ma mõtlesin et olen ainuke kes nõuab et uus auto otse sõidaks ja ei nagiseks
____________________________
Probleemid algavad kui on liiga palju toredaid mõtteid... |
16.01.2015 at 14:50 |
|
rai |
Uute autode kontroll Eestis
quote: vvt:
Kas peaks hakkama valmistajatehasele taolisi lugusid saatma, et sõidetaks Eesti esindustele rängemalt turja? Või on mul paha karma?
Need kirjad mida klient saadab oma meelest kuskile kõigevägevamale tulevad sirgjoones Eestisse kohalikule maaletoojale ja kõik. Pole olemas mingit suurt ja head tehast ja õelat diilerit, kes meelega klienti kiusab. Reeglina on diilerid need, kes niigi väga palju tehaste s"""a tasuta ära peavad klaarima, sest garantiina vormistatud töid lihtsalt ei maksta kinni.
P.S ja mina mõtlesin, et ainult meie idanaabrid elavad unelmas kus ärimehed on pahad, riik on paha, jne, aga onu Volodja on hea.
|
16.01.2015 at 16:29 |
|
ivoalaska |
Uute autode kontroll Eestis
Päris nii ei ole. Tean vähemalt kahte eesti esindust, kus mõnuga tõmmatakse nahk üle kõrvade, seejuures sujuvalt üle lastes ka emafirmat.Isiklikest kogemustest.
____________________________
Cadillac SRX 08
Chrysler 300C Touring ex
Oldsmobile Delta 88 Royale 1982(tegemisel)
Buick Electra 86
Ford Mustang 97
Chrysler PT Cruiser enda piinamiseks |
16.01.2015 at 16:32 |
1 edit. Last edited 16.01.2015 at 16:32 by ivoalaska
|
johndoe |
Uute autode kontroll Eestis
Kui elektroonikal on (vist) kolm korda remondi kohustus siis kuidas on autodega. Esindus ühte asja kolm korda remondib ja hakkama ei saa siis auto talle raha mulle? Aga riigiga suheldes andsin igale asjapulgale minu murega tegelemiseks nädala siis läks sama kiri lisadega järgmisele asjapulgale lõppes tavaliselt telefonigakõne kas nüüd olen rahul EEnergiaga suheldes kontrollisin kellaaegu millal elekter pidi tagasi olema ka öösel (nt öeldi 23 et 3 tunni pärast siis umbes 2 öösel helistasin ja teatasin et ikka veel ei ole) jne.
Sa pead lihtsalt tüütu olema.
Ja kas eestis mitte ülevaatuspunkt sõltumatut tehnokontriolli ei tee? Kui uus auto ei tundu korras kuhu peaks inimene pöörduma ültse kui esindus pikalt saadab? Tarbijakaitse on ainult eraisikutele ju. |
16.01.2015 at 19:24 |
1 edit. Last edited 16.01.2015 at 19:25 by johndoe
|
charger |
Uute autode kontroll Eestis
quote: johndoe:Ja kas eestis mitte ülevaatuspunkt sõltumatut tehnokontriolli ei tee? Kui uus auto ei tundu korras kuhu peaks inimene pöörduma ültse kui esindus pikalt saadab? Tarbijakaitse on ainult eraisikutele ju.
Kui ettevõte teise poolega kokkuleppele ei jõua, siis mingites valdkondades on olemas ka arbitraaz, aga üldiselt kohtu case. |
16.01.2015 at 19:32 |
|
franz125 |
Uute autode kontroll Eestis
Nende ülevaatuspunktidega on paraku ka sehuke lugu et nemad ei tea kõikide autode mõõtmis tolerantse.Me saatsime kirjad laiali et jätku klientide koinimine järgi kui mõõta ei oska ja andmed puuduvad mida ja kui palju.Kordus ülevaatused igatahes vähenesid hoobilt.See puudutas raskeveokeid.
P.S.Me mõõdame uutel autodel rehvirõhud ja sillad. |
16.01.2015 at 20:32 |
1 edit. Last edited 16.01.2015 at 20:36 by franz125
|
vvt |
Uute autode kontroll Eestis
Olen selle sillaregulli juures oma rohke praktikaga pannud tähele, et isegi raha eest ei taha sellega keegi diileri juures tegeleda ega suudeta/taheta taibata, et klient, kes oskab sõidust ära aimata lahkujooksu või valesid külgkaldeid, jagab asja keskmisest dumbuserist natuke rohkem ja tal võib õigus olla. Näiteks lisavarustuse paigaldamisel (mille bläkid on puhas kohalike diilerite sita töökultuuri ja lollide tööliste teema) tehtud apsudega võiks ju vähemalt oma lõuad koomal pidada ja enne asja üle kontrollida, mitte asuda kvaliteedikontrolli ja sertifikaate kiitma (või selgitama, et kui asi X ei tööta, siis see ainult tundub kasutajale sedasi).
Eriti ärritav on sellist möga siis kuulda, kui ise oled harjunud taolisi asju tegema ja oled omale teatud kvaliteedistandardi seadnud (nt kontrolli kasvõi topelt, aga ära poolikuks tööd jäta).
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
16.01.2015 at 21:24 |
1 edit. Last edited 16.01.2015 at 21:25 by vvt
|
malloc |
Uute autode kontroll Eestis
Ülevaatuspunktide vanad on 95% juhtudel täiesti ebakompetentsed vennad üldse mingi auto silda kontrollima, mis on toodetud hiljem kui aastal 1980. Lisaks nende raputavate ja väänavate platvormidega näeb heal juhul välimise rooliotsa ja sarniirilõtku, aga sellega suht asi ka piirdub.
Esinduste "sita" kohta niipalju, et kui tegu on mingite alarmide jms. siis jah on üldjuhul tegu esinduse enda bläkiga (seal nüüd ei tohiks kindlasti panna märki külge, et näe lollid karvajalad tööd teha ei oska) kuna see uute autode kogus, mida ette valmistatakse ja mille kallal töötatakse on üüratu, ikka juhtub apse. Olles ise asjaga lähemalt kursis, võin tuua näite, kus näiteks ühele euroopa väikekaubikule alarmi paigaldades on väge lihtne lasta alarmiga kaasas olevad kruvid läbi pidurivõimendi. Juhtus ka ca 4 korda. See 4 oli umbes 100-st autost, milele antud alarmi paigaldati. See on paratamatus, sest inimesed eksivad. Viltuseid sildasid on ka omajagu, neid ei kontrolli enne auto loovutamist ka keegi esindustes niisama, sest seda ei maksa keegi kinni. Lukksepal on sügavalt pohhui, mida klient arvab või mis maine on, kui ikka tahetakse tasuta tööd suruda, saadetakse üle t*ra. See, miks ta tasuta töö on, jääb juba puhtalt kapitalistlike omakasuahnete omanikust värdjate taha kinni (üldse ei häbene seda öelda, sest eesti uute autode turus on julgelt üle poolte täpselt sellised ainult oma taskusse raha kühveldavad huiarid, vastikud inimesed, enamustes esindustes ka üüratu kaadrivoolavus just selle pärast)
Kui nüüd tõesti midagi sitasti on ja selle korda tegemisel hakatakse mingit iba ajama, on üldjuhul tegu lihtsalt sita tööde vastuvõtja/meistriga, kellel ehk kerged võimukompleksid ja tahab tõestada midagi. Minul seda probleemi polnud, minu kolleegidel samuti mitte. Kui oli midagi "ebanormaalset" sai ikka asi korda tehtud ja mingist "standarditest" või jumal teab mis muust ibast ei hakanud juttu tegema. Teine äärmus on muidugi ise täielikud debiilikud kliendid, ehe viimane näide oli ca 10 000 sõitnud tutika keskklassi auto omanik, kes oli endale mingid Sava protitud talvekad ostnud, lendas esindusse ja karjus, et tal kõik rattalaagrid perses. Lisaks sellele käskis neid mitte enda "pendlimeetoditel" (kliendi enda sõnad muuseas) kontrollida, vaid laagrid ikka kätte võtta ja korralikult kontrollida. Peale vastust, et siis tuleb uued laagrid panna, sest antud auto laagrid on pressitavad ning tasuda tuleb kliendil endal nende eest, jõudis tüüp ka ise järeldusele, et "ehk talverehvid undavad"
Palju esinduse ebanormaalset tegevust on ka tingitud maaletoojate poolt seatud standardite pärast. Need standardid omakorda määravad tehased. Huiatki aga suudab mingi prantsuse/saksa/jaapani insener arvestada meie olude, kliima ja võimalustega. Aga nõudeid tuleb täita, sest muidu tõmmatakse mingi järjekordse autokauge "ärimehe" poolt, kes juhuslikult su ülemus on, tuli peale. Surnud ring. Jääbki üle vait olla ja teenida.
/me väsis ära pidevast võitlemisest ennast üle tähtsustavate klientidega ja eesti autoärimeestega ning läks varuosi müüma. Uni on magusam, närvid on korras ja tuju on hea
Vabandused veidi "emotsionaalse" teksti pärast, aga muudmoodi kogu seda värki kokku võtta ei saa.
|
16.01.2015 at 21:52 |
2 edits. Last edited 16.01.2015 at 21:58 by malloc
|
vvt |
Uute autode kontroll Eestis
Mis sa nüüd räägid ahnusest, see porr, mida olen kapoti all tehtuna näinud, on tingitud ikka mõtlemisvõimetust/ükskõiksest töö tegijast ja sama mõtlemisvõimetust lambast tööde vastuvõtu laua taga (kes ei suuda/ei taha/ei viitsi) eelmist lamba tööd kontrollida (võtab võibolla paar minutit). Sa võid taolistele ka kaks korda rohkem maksta, jäävadki sellisteks. Taolisel kambal peab olema korralik kontroll taga ja üsna selge, et kokku keeratud jama tuleb töö tegijal ilma rahata korda teha, pole need diilerid siin mingiks erandiks. Diileri omanik puutub siin ainult niipalju asjasse, et rohkem-rohkem, kõik vaatavad ainult läbimüügi numbreid ja korrus allpool lastakse ülejala tööd teha.
Minu nähtu põhjal on see auto üleandmise teemaline ülelaskmine Eestis täiesti süsteemne ja lollile kasutajale lükataksegi tuima näoga ette auto, mille kokkupanemise kvaliteet jääb suuresti tehase südametunnistusele. Ma pole viitsind ühtegi autot ajada oma garaazi, miskipärast arvan, et ei jää leidmata ka pooleldi kinni keeratud poldid ja ripakil asjad, mille üle tegemisest esindus üle lasi.
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
16.01.2015 at 22:13 |
2 edits. Last edited 16.01.2015 at 22:20 by vvt
|
Vanaisa Moderator |
Uute autode kontroll Eestis
Paneme faktid kah juurde kui selline kindlasõnaline lahmimine käib.
Mis mark, mis esindus jne.
Muidu kisub väga delfi kommentaariumiks, et võtsin kaks õlut ja nüüd kogu maailm paha-paha.
____________________________
KÕIK KASTIRATASTELE, SELTSIMEHED!!!
:evil |
16.01.2015 at 22:31 |
|
johndoe |
Uute autode kontroll Eestis
Kas leti taga peab mees(mehed) kes ei tee Defa ja Webasto eelsoendajal vahet kuidagi suutma "õli" tööd kontrollida?
Lancia esindusega tegemist umbes 2007 a. paiku |
16.01.2015 at 22:35 |
2 edits. Last edited 16.01.2015 at 22:39 by johndoe
|
franz125 |
Uute autode kontroll Eestis
Repliigiks vast nii palju et see milline on esinduse tase uute autode kätte andmisel sõltub kaunikesti emafirmast.Meitel on puhas tehniline kontroll enne üleandmist 5-e tunni töö.Busside puhul on numbrid juba päevades. |
16.01.2015 at 23:00 |
|
krss |
Uute autode kontroll Eestis
quote: vvt:Jätan margid enda teada
Miks?
Ma ei tahaks mitte ainult esinduste nimesid, vaid tahaks teada neid nimesid, kes kirjutasid emaili vastuse esinduse poolt. Siis ajakirjanikud teaksid, kelle poole pöörduda.
Huvitav, kui palju selline asi mõjutab ajakirjanike arvamusi just juhitavuse osas, kui nad uusi autosid testivad?
____________________________
Hobiautosid kokku üle 1000kW. Juba Einstein teadis, et aeg kulgeb seda aeglasemalt, mida kiiremini me ise liigume. |
16.01.2015 at 23:31 |
|
STW |
Uute autode kontroll Eestis
Kuna tööalaselt ostame mitusada autot aastas, mille edasise käekäiguga enamasti ka kursis oleme siis mina nii pahas valguses asju küll ei näe. Meil on ikka mitmeid väga tublisid maaletoojaid ja diilereid kah siin olemas. Kui kellelgi on mõni väga konkreetne mure/kogemus mõne diileriga siis hea meelega kuulan, ilmselt on siis võimalik ka midagi muuta. |
16.01.2015 at 23:44 |
|
Indrek_S |
Uute autode kontroll Eestis
Toyota ja Lexuse töökultuuri kohta saan ise vaid head öelda ja ka teised on kiitnud. Isegi selliseid uskumatuid lugusid, kus LC immo mure tõttu Põhja-Soomes käima ei läinud ja Toyota tõi treiler tõi neile asenduseks väikebussi ja viis LC lähemasse esindusse remonti. Hiljem toodi LC treileril Eestisse ja Soome numbritega buss viidi siit treileril tagasi. Kliendi jaks seda kõike 0 euro eest
____________________________
not done until it's done |
17.01.2015 at 08:53 |
|
ramman |
Uute autode kontroll Eestis
Paljude autodega on sedasi, et auto iseenesest on hea aga kohaliku esinduse võiks lugeda teovõimatuks. Ei suudeta/taheta leida vigu, mille üle klient kaebab.
Teine ooper on tehase garantii. Omanikul on igati hea meel, et autol on pikk garantii, aga kohalikud esindused teevad garantiitöid vastumeelselt ja pidevalt raiuvad, et tehas neile kinni ei maksa. Ega mind ei koti, et tehas ei maksa. Kui midagi on ikka valmistajapoolse möödalasu pärast aladimensioneeritud või vigaselt projekteeritud, siis tuleb esindusel see oma taskust kinni taguda ja vaielda tehasega.
Fiat pakub hetkel oma kaubikutele 5-aastast garantiid, need ei püsi isegi kahte aastat koos ilma garantiiremondita, viiest aastast rääkimata.
Siis muidugi veel õlivahetusevälbad. See on ebareaalne, et auto sõidab 5-6 liitri üliga 50 000km. Paariaastase garantii peabki vastu ja siis hakkab ära küpsema.
Oma tööautoga käin iga 30 000 tagant. Seal on 11 liitrit õli ka sees ja välp ikkagi keskmiselt 10 - 15 000 lühem, kui ta ise arvutab.
____________________________
Dodge RAM 1500 5.7 HEMI Longhorn 2012
Chrysler Grand Voyager CRD 2007
Tööauto MB Vito 119 2021
Club Fullsize |
17.01.2015 at 12:08 |
|
vvt |
Uute autode kontroll Eestis
quote: Fiat pakub hetkel oma kaubikutele 5-aastast garantiid, need ei püsi isegi kahte aastat koos ilma garantiiremondita, viiest aastast rääkimata.
Siis muidugi veel õlivahetusevälbad. See on ebareaalne, et auto sõidab 5-6 liitri üliga 50 000km. Paariaastase garantii peabki vastu ja siis hakkab ära küpsema. Oma tööautoga käin iga 30 000 tagant. Seal on 11 liitrit õli ka sees ja välp ikkagi keskmiselt 10 - 15 000 lühem, kui ta ise arvutab.
Nüüd sa ajad midagi sassi? Või mis kaubikust jutt?
Uuel Fiat Doblol 1,3 diisliga on hooldusvälp 35 000, kuid õlivahetus on kord aastas. Vähemalt Autospirit sedasi nõuab.
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
17.01.2015 at 12:51 |
|
rai |
Uute autode kontroll Eestis
quote: vvt: quote: Fiat pakub hetkel oma kaubikutele 5-aastast garantiid, need ei püsi isegi kahte aastat koos ilma garantiiremondita, viiest aastast rääkimata.
Siis muidugi veel õlivahetusevälbad. See on ebareaalne, et auto sõidab 5-6 liitri üliga 50 000km. Paariaastase garantii peabki vastu ja siis hakkab ära küpsema. Oma tööautoga käin iga 30 000 tagant. Seal on 11 liitrit õli ka sees ja välp ikkagi keskmiselt 10 - 15 000 lühem, kui ta ise arvutab.
Nüüd sa ajad midagi sassi? Või mis kaubikust jutt?
Uuel Fiat Doblol 1,3 diisliga on hooldusvälp 35 000, kuid õlivahetus on kord aastas. Vähemalt Autospirit sedasi nõuab.
MB on selline automark.
|
17.01.2015 at 13:25 |
|
malloc |
Uute autode kontroll Eestis
Fiat/Peugeot/Citroen kaubikud on 48 000 välbaga alates Euro5 mootorist. 3.0 Fordi PUMA Diislitel saab tihti õlipump enne seda otsa, kahjuks mootorit täiesti kotti tihtipeale ei lasta, tehas aga käsib uue pumba panna ja kokku tagasi laduda, mis tähendab, et varsti tuleb teine garantiiremont turboga ning halvimal juhul ka mootoriga. Ei ole ka harvad olukorrad, kus meeldivate suurklientide jaoks lastakse see mootor töökoja väravas lõpuni, et tehasest kohe uus saada. |
17.01.2015 at 14:04 |
|
vvt |
Uute autode kontroll Eestis
Need eimillelgi põhinevad müstilised õlivahetusvälbad on tegelikult silm punnis kogukulusid arvutav ostja ise endale kaela kutsunud. Müüja lihtsalt selgitab välja, et mida ostja osta eelistab. Kuna masina rahaline väärtus on 4-5 aastaga olematuks kukkunud, siis selle olematu summa eest keegi ikka äraaetu ostab ja nii lastaksegi. Näiteks üks suurfirma hankejuht kiitles riigihangete koolitusel, et nad ostavadki madalaimat liisingukulu ja hoolduskulude summat. Kui läbisõidud aastas on 100 000 km, siis hooldusintervall 20 000 või 50 000 km annab rahalist kokkuhoidu 600 eurot aasta peale, mis vastab peaaaegu kaubiku 3 kuu liisingumaksetele. Taolisele auto valmistamise ressursside raiskamisele ja mitusada tuhat km ressurssi omava raua 100 tuhandega vaeseomaks trööpamisele ju valge ilma majandus tuginebki - ostame üksteiselt järjest kallimaid ja lühiajalisemaid kaupu. Et seda tegevust kuidagi moodsamaks näidata, siis räägitakse loodushoiust (uus kaubik ju võtab 0,2 liitrit 100 km peale vähem ja õlivahetus on 4 korda harvem).
Täna on lihtsalt kaubik liiga odavaks tehtud (maksud sama hea kui null), kui sinna hinnale 50% maksudega otsa keevitada, küll neid rohkem hoidma ka hakatakse.
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
17.01.2015 at 14:44 |
1 edit. Last edited 17.01.2015 at 14:49 by vvt
|
DevilDeVille |
Uute autode kontroll Eestis
quote: vvt: Täna on lihtsalt kaubik liiga odavaks tehtud (maksud sama hea kui null), kui sinna hinnale 50% maksudega otsa keevitada, küll neid rohkem hoidma ka hakatakse.
Mis asju peab sööma, et nii edumeelsete mõtetega lagedale tulla?
____________________________
Flick the Gestapo.... No, I said *Flick*, the Gestapo!
|
17.01.2015 at 14:58 |
|
ramman |
Uute autode kontroll Eestis
OT: Arvan, et vvt-l oleks aeg asuda keskerakonna ridadesse. Saab vähemalt omasuguste sekka.
____________________________
Dodge RAM 1500 5.7 HEMI Longhorn 2012
Chrysler Grand Voyager CRD 2007
Tööauto MB Vito 119 2021
Club Fullsize |
17.01.2015 at 15:19 |
1 edit. Last edited 17.01.2015 at 15:19 by ramman
|
dodge |
Uute autode kontroll Eestis
quote: malloc: Fiat/Peugeot/Citroen kaubikud on 48 000 välbaga alates Euro5 mootorist. 3.0 Fordi PUMA Diislitel saab tihti õlipump enne seda otsa, kahjuks mootorit täiesti kotti tihtipeale ei lasta, tehas aga käsib uue pumba panna ja kokku tagasi laduda, mis tähendab, et varsti tuleb teine garantiiremont turboga ning halvimal juhul ka mootoriga. Ei ole ka harvad olukorrad, kus meeldivate suurklientide jaoks lastakse see mootor töökoja väravas lõpuni, et tehasest kohe uus saada.
Kas koos uue õlipumbaga läheb ikka uus õli sisse või lastakse välba lõpuni vanaga õliga? |
17.01.2015 at 17:10 |
|
|