Poster |
Message |
vvt |
Vedrustuse juppide värvimine
Mis värviga oleks arukas värvida auto põhjaalused värvitud sillajupid - nt sillatalad, õõtsad jne, mis algupäraselt tulevad tehasest musta värvi värvituna? Niiet, mõned aastad suvel sõitmist ikka roostet peab?
Liivapritsin ära, happekrunt peale ja mis siis edasi? Kas tavaline auto värvimiseks mõeldud alküüdvärv on piisav või on sinna midagi spetsiaalset vaja? Peaks saama sile ja poolmatt, st mingit "kananahka" ala kivikaitse ei taha.
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
03.11.2014 at 10:37 |
|
BlueStang |
Vedrustuse juppide värvimine
Line-X?
____________________________
http://www.mustangandfords.com/news/1305-top-10-svt-cobras/ no more
Dream car for family, who needs to go FAST!
new: Grand-dad of all offroad cars |
03.11.2014 at 11:06 |
|
DevilDeVille |
Vedrustuse juppide värvimine
Devorist korralik Valspar-i veoka raamidel kasutatav. Loomulikult elastsusmooduliga.
____________________________
Flick the Gestapo.... No, I said *Flick*, the Gestapo!
|
03.11.2014 at 11:44 |
|
trs200 |
Vedrustuse juppide värvimine
Epokrunt ja mõni tööstuslik polüuretaan järgi. Kui tegemist mingi showautoga, siis võta krunt ja värv mõnest autovärvipoest, need jäävad siledamad. Kui rohkem go ja vähem show, siis võta mingi suvaline tikkurila tööstuslik epokrunt ja polüuretaan, neid on seal valikus mitmeid. Valikus on isegi sellised epod, mis mõeldud ühe kihi värvina(veits kahtlane, aga ma laiskusest oma raami kohati sellega värvisin ja eks kunagi ole näha, millal ta maha pudeneb). Lahustid võta ka, polüretaanile kõlbab ka põhimõtteliselt nitro, aga epole on spets lahusti. Ja muidugi uuri üle, milline neist kõlbab happekrundi peale värvida. Mina pole happekaga värvinud, lihtsalt pärast liivapritsi harja ja õhuga suurema läbu maha lükanud ja epo järgi kütnud, või siis kauem seisnud detailide puhul ka roostemuundur, harjaga jäägid maha ja epo järgi. Tööstuslikes epodes on ka mingi korrosioonitõrje pigmendid sees. Kust läbi värvikihi kahjustus tekib, läheb nagunii ussitama.
Ja lõpuks olen tähele pannud, et jupid millega kõige rohkem vaeva näen, lähevad kõige esimesena rooste ja sellised suvalised pintsliga mäkerdamised ilma erilise töötluseta pinnale kestavad sama kaua |
03.11.2014 at 12:50 |
|
wax |
Vedrustuse juppide värvimine
quote: vvt:Liivapritsin ära, happekrunt peale
Ikka epokrunt, mitte happe!
|
03.11.2014 at 13:22 |
|
ivoalaska |
Vedrustuse juppide värvimine
quote: DevilDeVille: Devorist korralik Valspar-i veoka raamidel kasutatav. Loomulikult elastsusmooduliga.
Kasutasin ka sama asja millega tehakse veoka raame ja praegu pole ühtegi roostetäppi. Igati ilus ja sile jäi ka.
____________________________
Cadillac SRX 08
Chrysler 300C Touring ex
Oldsmobile Delta 88 Royale 1982(tegemisel)
Buick Electra 86
Ford Mustang 97
Chrysler PT Cruiser enda piinamiseks |
03.11.2014 at 13:27 |
|
vvt |
Vedrustuse juppide värvimine
quote: Ikka epokrunt, mitte happe!
Mulle just seletati, et liivapritsitud, aktiivsele metalli pinnale tuleb lasta happekrunt ja siis värv järgi (ei või jätta happekrunditud asja niiskesse garaazi vedelema)
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
03.11.2014 at 14:05 |
|
DevilDeVille |
Vedrustuse juppide värvimine
Kui mälu nüüd vanainimest ei peta, siis ka epokrundis leidub mingit happemängu.
____________________________
Flick the Gestapo.... No, I said *Flick*, the Gestapo!
|
03.11.2014 at 14:14 |
|
Valmet |
Vedrustuse juppide värvimine
quote: DevilDeVille: Kui mälu nüüd vanainimest ei peta, siis ka epokrundis leidub mingit happemängu.
See hape on vajalik epo kivistumiseks, happekrundi puhul sisaldab krunt mingit roostemuundurit.
Ise pakuks krundiks liivapritsitud pinnale epokrunti tsingisisaldusega, igatahes 20kg 5l kanister tekitab usaldust.
____________________________
Wagoneer`79 (Valmet powered)
Wagoneer`76 |
03.11.2014 at 19:22 |
1 edit. Last edited 03.11.2014 at 19:28 by Valmet
|
trs200 |
Vedrustuse juppide värvimine
See tsingisisaldusega krunt oleks huvitav, kust saab? Omal oli plaan vana hea alumiiniumpulber alumiiniumpaati siludes epole sisse segada pahtliks, aga vene ajast jäänud purk oli pürotehnikaks läinud ja uut ei viitsinud hankida. Kunagi tehti vist katusevärvi ka alumiiniumpulbrist ja mis iganes sideainest. |
03.11.2014 at 20:54 |
|
Martin460 |
Vedrustuse juppide värvimine
See otse liivapritsitud pinnale värvimine on ka kahe otsaga asi. Metall jääb väga poorne ja krobeline ja kui kusagile jääb kasvõi väike täpike õhku värvi alla siis on sealt kohe rooste järel. Õhk sisaldab hapnikku ja kinnises kohas on õhk+metall=roostetäpp kohe järel.Alati seda ei pruugi muidugi juhtuda. Peale liivapritsimist oleks hea metalli pind siledaks saada. |
04.11.2014 at 15:04 |
|
trs200 |
Vedrustuse juppide värvimine
See on kahe otsaga asi nagu veel väga paljud asjad värimise juures. Relaka või trelli otsas harjaga harjaga üle käies saab väga lihtsalt siledaks. Samas on liivapritsitud pind parim nakke tagamiseks(see on ka väga paljude tööstusvärvide puhul pinna ettevalmistuse juures kirjas), hari tegelikult poleerib. Mina olen vähegi huvitavate juppide puhul teinud nii, et pärast liivapritsi kohe muundur või hape peale, 24h pärast harjaga suurem läbu maha ning epo järgi. Samas olen värvinud ka ilma muundurita ja olen värvinud ka lihtsalt harjatud ehk suhtkoht poleeritud pinda ning erilisi probleeme pole esinenud. See oleneb muidugi ka värvitavast detailist ja koormusest värvile. Eks töövõtted tuleb valida vastavalt nõutud viimistlusele ja detaili elueale. Vahest on lihtsam iga mõne aja tagant mingit ühekomponentset a la korrostopi pintsliga uus kiht peale tõmmata, kui näha kõvasti vaeva ja 5a pärast avastada, et õõnes detail on seestpoolt välja läbi roostetanud ning epo+pur-i kihi all on muld.
Kui olen alumiiniumit kruntinud, siis kõigepealt puhta roostevaba(!) terasharjaga haljaks ja umbes 60 paberiga ekstsentrikuga ära kraapinud. Ja siis kohe pärast puhastamist krunt järgi. 60 paber käsitsi või ekstsentriku all aeglase kiirusega teeb ka musta metalli päris karvaseks, et sinna krunt järgi lasta. |
04.11.2014 at 18:54 |
|
spinner |
Vedrustuse juppide värvimine
Tikkurila tööstuslikke värve saab osta Peetrist, Tartu mnt. kaudu Tallinnast välja sõites on paremat kätt Marde Värvipood.
Teknose tööstuslikke värve saab osta Laki 3A. Vanasti oli ta Kemiflora pood, nüüd on lihtsalt Teknos. Teknokolor OÜ on juriidiline nimi.
Neid tsingiga ja tsingiga krunte on ikka päris lai valik, samuti pinnavärve. Kindlasti tasub minna ühte või teise poodi konsultatsioonile. Teknosel on kindlasti, arvatavasti ka Tikkurilal, raamatu või kataloogi näol nii kruntide kui värvide kasutustingimused ja muu info. Teknosel on ka värvisüsteemide raamat olemas. Ehk sellest saad soovitused milline peab eeltöö olema, milline krunt ja selle kihi paksus, milline värv ja selle kihi paksus, et kogu komplekt vastaks mingile korrosioonikindlusele ja värvitavat objekti ümbritsevale keskkonnale ning kasutusintensiivsusele.
Vahel tundub väljend epokrunt sellise kõikvõimsa imeasjana, parem on siiski ikka täpselt teada mida milleks kasutada. Epokruntide, aga üleüldse kruntide ja värvide erinevad omadused ei ole ju pastakast välja imetud. |
05.11.2014 at 09:59 |
|
astro94 |
Vedrustuse juppide värvimine
Teknokolorist on pädevad müüjad kõik kadunud,kui ise ei tea täpselt mida vaja siis pole mõtet sinna minna.Tikkurilat müüb ka Hansacolor,kus ülletavalt paljud eks kemiflora müüjad ametis.
____________________________
Astro 94a 5,7 V8 müüdud
huvid läinud metsa poole ;)
igapäevaseks kärutamiseks euro Chevy ja jaapani Fjord |
24.11.2014 at 16:05 |
|
margus61 |
Vedrustuse juppide värvimine
Vihjeid, kes Tallinnas võiks töö ära teha? Omas garaažis ei tahaks pasandama hakata ega hankida materjale, mis kellelgi niigi käepärast.
Esialgu tahab üks liivapritsitud murutraktori käru (detailidena) tugevat katet selga saada. Ilmselt siis epokrunt ja mingi veoautovärv. Varsti hakkavad mootorsõiduki raam, sillad ja väiksem pudi sama asja tahtma. |
11.02.2015 at 07:43 |
|
vvt |
Vedrustuse juppide värvimine
Olin samasuguse probleemiga ja lõpuks tegin ise, sest vastavatest firmadest tuli ussiemmi juttu või olid hinnad sellised, et odavam olnuks uued tükid poest osta.
Eestis elab enamik firmasid liiga hästi, et mingite pisitellimustega tegeleda, parimal juhul oli nõus tükid muude tööde vahel pritsima ja soovitati ise värvida.
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
11.02.2015 at 10:07 |
|
ivoalaska |
Vedrustuse juppide värvimine
Pisemate pulikate puhul oleks üheks alternatiiviks pulbervärvimine. Tallinnas Betooni tänava kandis on üks hea koht, kus mõned enda jupid olen teha lasknud. Nime täpselt ei mäleta, DevilDeVille oskas soovitada kunagi. Hind oli igati mõistlik ja tulemus hea.
____________________________
Cadillac SRX 08
Chrysler 300C Touring ex
Oldsmobile Delta 88 Royale 1982(tegemisel)
Buick Electra 86
Ford Mustang 97
Chrysler PT Cruiser enda piinamiseks |
11.02.2015 at 11:28 |
|
DevilDeVille |
Vedrustuse juppide värvimine
quote: ivoalaska: Pisemate pulikate puhul oleks üheks alternatiiviks pulbervärvimine. Tallinnas Betooni tänava kandis on üks hea koht, kus mõned enda jupid olen teha lasknud. Nime täpselt ei mäleta, DevilDeVille oskas soovitada kunagi. Hind oli igati mõistlik ja tulemus hea.
Hekmato OÜ, ise kasutanud aastaid ja väga rahul.
http://www.hekmato.ee/
____________________________
Flick the Gestapo.... No, I said *Flick*, the Gestapo!
|
11.02.2015 at 12:09 |
|
vvt |
Vedrustuse juppide värvimine
Värvimisel on selline nüanss, et tükid, mis käivad soola sees, saavad kivitäkkeid ja saavad tihedalt kraapida, ei värvita pulbervärviga - see on showautode ja ameerika autosaadete teema.
Pulbervärvi vigastusi pole võimalik põlve otsas parandada. Seepärast värvitakse autode põhjaalused tükid, aga ka raamid, pealisehitused, veokastid ja laevade kered "tavalise" värviga.
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
11.02.2015 at 13:21 |
1 edit. Last edited 11.02.2015 at 13:22 by vvt
|
DevilDeVille |
Vedrustuse juppide värvimine
Pulbervärvimisel on ka sellised nüansid, et esmalt läheb detailile pulbertsink ja viimase kihina UV jne kindle pulberlakk, mida kasutatakse näiteks võluvelgedel.
____________________________
Flick the Gestapo.... No, I said *Flick*, the Gestapo!
|
11.02.2015 at 13:31 |
|
trs200 |
Vedrustuse juppide värvimine
Pole mõtet liiga palju mõtelda. Kui ise teha ei viitsi, siis teenusena on pulber kõige lihtsam ja odavam. Viskad uksest sisse ja kätte saad läikivad jupid. Kaaluda võiks ka tsinkimist. |
11.02.2015 at 14:25 |
|
anryo |
Vedrustuse juppide värvimine
Aga kroomimine (või mingi muu keemiline töötlus)? Kuidas see silladetailidel vastu peaks? Praegu tõesti puhtalt vastupidavust silmas pidades - unustame selle piinliku poleerimise ja muu eeltöö praegu ära.
____________________________
We live in a poor neighbourhood - we can only afford to drive old cars. |
11.02.2015 at 15:49 |
1 edit. Last edited 11.02.2015 at 15:49 by anryo
|
trs200 |
Vedrustuse juppide värvimine
Tsinkimine on optimaalne lahendus.
Tavalise auto silladetailide puhul vaadake 30a vanade saksa autode originaaldetaile. Detail on korralikult värvitud ning lisaks kaetud elastse kivikaitset meenutava värvi/mastiksiga. See on ainuke võimalus, et silladetail meie tingimustes kestaks. Ka siis ta ei kesta igavesti. Mastiksi miinuseks on aga paraku see, et sa ei näe, mis seal all toimub ja sportlikuma suunitlusega hobiauto puhul on igasugune keevitamine ja muu töötlus raskendatud(näiteks maasturi raami puhul on see oluline). Väike roostetäpp võib tähendada, et täpi all on juba paar dm2 mastiksi alt ära mädanenud. Sellepärast ma ka kivikaitset eriti kuhugi ei pane, aga paljudes kohtades on võimatu, et ilma selleta asi üldse kesta saaks. Epo tagab väga hea barjääri väliskeskkonna vastu, aga edasi tuleb tagada, et kaitsekiht terve püsiks. Kuigi epod ja polüuretaanid on kõvad, siis tõsist kruusarahet tavalised värvid üle ei ela.
Tänapäevased pulbervärvitud jupid on aasta pärast juba pool värvi kaotanud ja kenasti roostekarva. Peamiselt selle tõttu et mõne pihta saanud nurga või täkke juurest hakkab asi värvi all edasi arenema. Aga pulbervärvimine on lihtsalt nii lihtne ja odav, et see on optimaalne.
Kui on vajadus korrosioonikindlust suurendada, siis kasutatakse vastavalt komposiitmaterjale, vastavaid alumiiniumisulameid, rv ja titaani. $$$ ja seega ongi lihtsam mitte liigselt oma pead vaevata, sest ilmselt on juba keegi teine selgeks teinud, et lühem hooldusvälp(ülevärvimine, asendamine jne) on mõttekam, kui püüelda igavese roostekindluse poole. |
11.02.2015 at 17:49 |
|
vvt |
Vedrustuse juppide värvimine
See saksa autode värk on üsna erinevalt lahendatud, taoliselt värvitakse üksnes sillatalasid ja suuri õõtshoobasid, mida tervikuna ei vahetata. Lisaks on selle värvi all mingi galvaanika teema, sest roostetada nad pinnaroostest edasi ei taha. Pisemad vidinad nagu tervikuna vahetatavad esiõõtsad, rooliotsad jne on lihtsalt mustaks oksideeritud metall või on nats värvi peale lastud. Aga kohtab ka rämpsu, näiteks olen näinud stabika pukside klambreid, mis esinduse letist saad korraliku passiivtsingiga ja mis mõne aasta järel on puksi poolt nii läbi mädanenud, et peale terasharjaga puhastamist tekivad augud lausa sise.
Kunagi sai metalli alal töötatud ja sellised kroobeldamist osaks saavad asjad tellibki klient tavalise (st mitte pulber) värviga. Lihtsalt pulber ei anna seal midagi, on kallis ja parandamine on keerukas (vaja on terve detail puhastada ja uuesti värvida).
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
11.02.2015 at 18:11 |
|
trs200 |
Vedrustuse juppide värvimine
Just nimelt suuremad jupid. Täisrauast pulkade puhul on savi, sest mädanemine võtab väga kaua aega. Just restaureerin natuke ühte poolvana kolmetähelist. Galvaniseerimises ma pole kindel, aga originaalvärv on lihtsalt päris kvaliteetne seal mastiksi all. Metall on ilmselt lihtsalt kvaliteetsem, kui tänapäevane roostest kokkupressitud juudiplekk. Seoses selle projektiga sai ka tassitud Ruukkist omale plekki ja tõepoolest ei lähe haljas plekk vett saades nii kergelt rooste, kui näiteks enimori metalliga toimetades on harjutud nägema. Tahvel seisis mitu tundi väljas lumesajus, sees on vett saanud ja rebaseks pole tõmmanud.
Ma pole kursis viimas aja pulbervärvi hindadega, aga kas see on mingist asendist kallim, kui püstoliga 2k krunt+2k kattevärv? Hästi ei usu, kui ei lase just mingitel suvalistel tsurkadel kusagil õues pintsliga möllata. |
11.02.2015 at 19:32 |
|