Valuvelgede offseti muutmine?Veljed on kaheosalised, kuid mitte kokku polditud nagu tavaliselt (antud poldid on iluasjad seal) vaid keevitatud. Kas on võimalik, et see keevitus treitakse lahti ja keevitatakse uuesti teises asendis kokku, nii et offset läheks suuremaks?
Vaja on muuta ET15 -> ET33.
Hetkel paremat pilti ei ole: https://www.dropbox.com/s/x3bx0q2xm39y96m/20150301_152621.jpg?dl=0
Minu nappide tehniliste teadmiste juures peaks olema tehtav.
Küsimus on vaid, et kes omab (Eestis / Soomes) piisavalt oskuseid ja kogemusi? Majanduslik pool on iseasi, kuna kõike ei saa ka rahas mõõta. On häid ettepanekuid?
Paari velgede parandajaga olen rääkinud, neil kogemused puuduvad ja Vihurist ootan veel vastust.
____________________________
We live in a poor neighbourhood - we can only afford to drive old cars.
Valuvelgede offseti muutmine?Ei ole lai, kõigest 19x8.5".
Pigem on asi (väga) vales offsetis. Typhoonil on ees/taga erinevus 28mm ja kuidagi on kätte juhtunud veljed, mis taha sobivad (seal suurem offset) aga ette üldse mitte.
Jah võiks osta ju teised veljed ja siis taga spaceriga lahendada selle, kuid ka see nõuab sebimist ja raha. Seega vahet pole, kui muutmine on teostatav. Vihurisse lähen homme kohale ja siis oskan kommenteerida.
____________________________
We live in a poor neighbourhood - we can only afford to drive old cars.
Valuvelgede offseti muutmine?Sellist treipinki suvalises kohas päris ei ole kuhu taoline velg sisse mahub... selle leidmine vast suurim probleem?
Ja noh, hea oleks ju,kui pärast keevitust velg ei viskaks ka
spacerid ilmselt kordades odavam,kui velg pärast muidugi alla veel sobib.
____________________________
2011 Chevrolet Camaro 2SS/RS
Valuvelgede offseti muutmine?Pakun kah, et spacerid või uued veljed tulevad odavamad. Kunagi ammu, aastaid tagasi, sai offseti suurendamist mitmest kohast uuritud. Idee oli velje keskosast materjali maha treida, et offset muutuks. Igatahes öeldi, et odavam on uued veljed osta. Eks aeg on muidugi edasi läinud, kuid aastaid tagasi oli põhi probleem see, et keegi ei julgenud garantiid anda, et treitud velje keskosa pind täpselt sama tasapinnaga jääb ja velg viskama ei hakka.
Valuvelgede offseti muutmine?Kes siin nüüd puusse paneb ?
Anryo, ma saan aru, et need veljed sul ette ei mahu koopasse ära ?!
.... sel juhul sul ju vaja offsetti VÄIKSEMAKS saada
____________________________
EX Corvette C5 Procharged - 1/4 mile 11,0 ... piima järgi käimiseks oli kõva küll
Valuvelgede offseti muutmine?kas sain õigesti aru, et on plaanis sisemine ketas välja treida ja siis õigesse kohta tagasi keevitada?
Arvan, et see ei ole hea mõte. Laiu velgi toodetakse kaheosalisena: rumm + CNC pingis freesitud ketas.
Valmis rumm kuumutatakse ( läbimõõt suureneb) ja õiges mõõdus ketas pannakse rummu sisse - tehakse nn. kuumist.
Jahtudes jäävad kaks detaili kokku, seejärel keevitakse ketas vastavas pingis kinni. Vt. lisatud link alates 10 min 15 sek.
Kui selline ketas uuesti välja treida, siis jääb ta läbimõõt tera paksuse võrra väiksem, sellise pilu hilisem keevitamisega uuesti täitmine
kallutab velje pigem "kirikuaia" suunale.
Valuvelgede offseti muutmine?Mulle siiski tundub, Anryo et need veljed peaks istuma ka ilma näppimata kenasti alla.
Kiirelt googeldades lasevad mikis taadid taga 11-12 tolliste velgedega ja ma ei usu et seal 50+ offsetid on. Ees on 9-10 tollised.
Too tagant flantsiga nii palju välja et esimestega samale joonele saaks ja peaks hea olema küll. 10-15 mm flantsi ja ongi mure murtud (mul peaks kuskil 10mm flantsipaar nurgas vedelema 5x4.5" auguvahega. Võid proovida).
____________________________
not done until it's done
quote:Stang-R: kas sain õigesti aru, et on plaanis sisemine ketas välja treida ja siis õigesse kohta tagasi keevitada?
Arvan, et see ei ole hea mõte. Laiu velgi toodetakse kaheosalisena: rumm + CNC pingis freesitud ketas.
Valmis rumm kuumutatakse ( läbimõõt suureneb) ja õiges mõõdus ketas pannakse rummu sisse - tehakse nn. kuumist.
Jahtudes jäävad kaks detaili kokku, seejärel keevitakse ketas vastavas pingis kinni. Vt. lisatud link alates 10 min 15 sek.
Kui selline ketas uuesti välja treida, siis jääb ta läbimõõt tera paksuse võrra väiksem, sellise pilu hilisem keevitamisega uuesti täitmine
kallutab velje pigem "kirikuaia" suunale.
Eks katkuajal saaks kettale ju ka peale keevitada ja siis teraga üle ja siis uuesti istuga sisse. Iseasi, kas sellise keberniidiga tegeleda viitsiks. Pigem ostaks mingid õige ohvsetiga võluveljed, mis ühtlasi poleks ka hambaidpurustavas mõõdus (üle 17 vabatahtlikult küll Edik Esimese imetabaselt peegelsiledatele teedele ei julge tahta).
____________________________
Flick the Gestapo.... No, I said *Flick*, the Gestapo!
quote:Indrek_S: Mulle siiski tundub, Anryo et need veljed peaks istuma ka ilma näppimata kenasti alla.
Kiirelt googeldades lasevad mikis taadid taga 11-12 tolliste velgedega ja ma ei usu et seal 50+ offsetid on. Ees on 9-10 tollised.
Too tagant flantsiga nii palju välja et esimestega samale joonele saaks ja peaks hea olema küll. 10-15 mm flantsi ja ongi mure murtud (mul peaks kuskil 10mm flantsipaar nurgas vedelema 5x4.5" auguvahega. Võid proovida).
Antud velg on ees u. 20mm koopast väljas. Mahuvad ilusti, aga kole on lihtsalt. Ja ülevaatuselt ka läbi ei saa, kui rattad gabariitidest väljas on.
Jah, alati saab ju uued veljed hankida aga antud välimus mulle meeldib ja ka uute hankimine on seotud mingi rahakuluga. Kui muutmine on võimalik ja ei ole oluliselt kallim, siis ei ole see väga mõttetu ettevõtmine. Uurime ja vaatame....
Panen siis igaks juhuks veljed müüki seniks: http://www.tqhq.ee/forum/viewtopic.php?tid=43551
____________________________
We live in a poor neighbourhood - we can only afford to drive old cars.
Valuvelgede offseti muutmine?ma pakun et meie maal ei anna ükski treial sellisele tööle garantiid, kui ka ette võtab.
Aga eks inimesed on ikka endale ise probleeme välja mõelnud
____________________________
KÕIK KASTIRATASTELE, SELTSIMEHED!!!
:evil
Valuvelgede offseti muutmine?Vihuri hinnapakkumine oli 350.- eur ja arvasid, et on tehtav küll. Samas, sinna tuleb juurde lisada ka veel velje poleerimine / lakkimine, sest praegune ilus rant põleb ära.
Seega saab teha küll, kuid asjal vist pole mõtet... Jätame selle siis praegu varuvariandiks ja loodame, et keegi soovib veljed ära osta.
____________________________
We live in a poor neighbourhood - we can only afford to drive old cars.
Valuvelgede offseti muutmine?teiselt poolelt pole pilti veljest?
Iskilikult ka ei julgeks sellist assja ette võtta, kui ta tehasest on üks valumass mis on välja töödeldud,
ta ei pruugi pidama jääda. Kuumutamine, keevitamine tekitab sisepingeid ja mängib palju.
arvan ,et kui keegi sellele alla kirjutab siis garantii kehtib täpselt esimese löökauguni,
ta võib kenasti pidama jääda aga võib ,et laguneb laiali.
Valuvelgede offseti muutmine?Tekkis just mõte. Kunagi tegi Eestis valuvelgi firma nimega Mewitep. Ehk sealt uurida, mismoodi nad oma velgede keskosad vinklisse said? Ehk isegi oskavad aidata.