register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
ukraina
tqhq.ee foorum : Vaba teema : Käigukast on nõrga mootori tunnus  
Poster Message
mrtn
Käigukast on nõrga mootori tunnus
Vaevalt Pärtli geniaalsus Christian von Koenigseggini jõudis, aga suured mõtlejad mõtlevad ikka ühtemoodi.

Öesnaga: 1-käiguline, 1782 hj Koenigsegg Regera
03.03.2015 at 20:32
peep
 
Moderator
Käigukast on nõrga mootori tunnus
0-400 kmh 20 sek. Veyron vajab 55. Tänavalegaalse auto kohta ebareaalne...
04.03.2015 at 21:24
wagoneer
Käigukast on nõrga mootori tunnus
http://koenigsegg.com/regera/

See on ikka päris haige värk. Seda kiirendust ei oska nagu ettegi kujutada. Eriti veel tänavalegaalses autos.
Ehitatakse vaid 80 autot millest mingi ports on juba ära müüdud. Hind siis mingi $ 1,9M
Rootslase enda üks kommentaar oli hea. Seda autot siin maamunal suudab lüüa vaid.... mõni järgmine Koenigsegg :D

____________________________
dodge ram 2500 97´ twin turbo just for fun 1mile=226km/h lendas õhku
pontiac firebird convertible 69´ töös
pontiac gto 71´ valmimas
Dodge Charger Super Bee 71´
International Harvester Travelette C-120 61´Sõidab
Mitsubishi Colt Lancet 76`
04.03.2015 at 22:09
Jesper
 
Käigukast on nõrga mootori tunnus
Elektriline jõuülekanne on nagu turbo - alguses on "YUCK!", natukese aja pärast on kõigil olemas kes kiiresti sõita tahavad...

____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
04.03.2015 at 22:28
hunt
 
Käigukast on nõrga mootori tunnus
quote:
peep: 0-400 kmh 20 sek. Veyron vajab 55. Tänavalegaalse auto kohta ebareaalne...

Mis sääl n'd nii ülemõistuslikku on ?

Soomeski mõned tänavalegaalsed autod - mis kuni 300ni lutitavad seda autot ?! OK .. lõppkiiruses saavad tappa.

____________________________
EX Corvette C5 Procharged - 1/4 mile 11,0 ... piima järgi käimiseks oli kõva küll
04.03.2015 at 22:58
peep
 
Moderator
Käigukast on nõrga mootori tunnus
Mulle jääb arusaamatuks vaid see, et kui käike pole siis kas mootori saab piirajasse lasta vaid tippkiirusel ja enamus aega toimub sõit madalatel pööretel ? Või annab sidur niipalju libisema aga siis tunduks ta ju umbes nagu variaatorkast ? Aga küllap lähiajal avaldatakse rohkem infot.

hunt: eks eri inimestele avaldavad eri asjad muljet. Kuna kiirendusautodel ja sportautodel on "mõned" erinevused, siis minu jaoks nad võrreldavad pole.
05.03.2015 at 07:48
mrtn
Käigukast on nõrga mootori tunnus
Ma pole väga detailselt süvenenud, aga tundub, et madalatel kiirustel ja pööretel töötab ainult elektril nagu hübriid ikka. V8 hüdromuhviga haagib taha alles teatud kiirusel ilmselt siis tunduva läbilibisemisega, teatud kiirusest/pööretest läheb lukku.
05.03.2015 at 09:15
13piisab
 
Käigukast on nõrga mootori tunnus
kas näitajad on muidu mõõtmistulemused või arvutuslikud?

kommentitest leiab mingit sorti skeemi ja selles sisaldub "hydraulic coupling" - aga mis on täpselt selle roll?
http://koenigsegg.com/wp-content/uploads/2015/03/regera_propulsion_schematic-930x523.jpg

kui võtta 400kmh max kiiruseks ja eeldada, et sellele vastab 10krpm, siis 100kmh juures on 1/4 sellest olemas, ehk 2500rpm. Kui selle 200bhp/l turbomootori momendikõver ei ole just väga A-täht, võiks sellisest kiirusest juba ka fossiili põletav mootor kiirendada. Väikestel kiirustel teeb vast ikka peamiselt elekter tööd. "Peamiselt", kuna puhtalt akus sisalduva 9kW energiaga ilmselt "tänaval" kaugele ei jõua...

huvitav on näha kmh-des antud kiirusnäitajate punnimist mph-deks. Kmh-des kenad ümmargused 150, 250, 300 ja 400 muutuvad veidrateks 92, 155, 186 ja 250-ks (viimase numbriga läheb teisendus õnnelikult ümmarguseks) :)


____________________________
vanem on parem
05.03.2015 at 09:43 1 edit. Last edited 05.03.2015 at 09:45 by 13piisab
peep
 
Moderator
Käigukast on nõrga mootori tunnus
quote:
13piisab: Väikestel kiirustel teeb vast ikka peamiselt elekter tööd. "Peamiselt", kuna puhtalt akus sisalduva 9kW energiaga ilmselt "tänaval" kaugele ei jõua...

Tootja ei ole veel kogu infot avalikustanud ehk pole täpselt teada kuidas see asi töötab. Kuid niipalju olevat öeldud, et sisepõlemismootor võib töötada ilma jõuülekandega ühendamata vaid generaatorina. Võib-olla siis tavaoludes veavad põhiliselt elektrimootorid ja otsevedu ühendatakse alles siis kui kiirelt vaja liikuda.

Christian on muljetavaldava töö teinud oma firmaga, alustades kanaliha müügiga meie supermarketites ja olles nüüd välja jõudnud sinna kuhu ta jõudnud on. Superautosid toota ei ole maailma kõige lihtsam äri ja 99,9999 % proovijatest ebaõnnestub. Teha seda Euroopa ääremaal asuvas (küll kõrgelt arenenud ) sotsialistlikus riigis ja olla võimeline turule tooma selliseid innovatiivseid tooteid tundub sama ulme kui Regera tehnilised näitajad. :)
05.03.2015 at 10:24
13piisab
 
Käigukast on nõrga mootori tunnus
quote:
peep: niipalju olevat öeldud, et sisepõlemismootor võib töötada ilma jõuülekandega ühendamata vaid generaatorina. Võib-olla siis tavaoludes veavad põhiliselt elektrimootorid ja otsevedu ühendatakse alles siis kui kiirelt vaja liikuda.
tundub ülimalt loogiline. Ning et selles rezhiimis on generaatoriks just väntvõlli otsas olev mootor - sisepõlemismootor toodab selle parasjagu generaatori rollis oleva el mootoriga energiat ning pooltelje otsas olev mootor (või mõlemad) muundavad selle toodetud el energia meh energiaks. Nii kostub esialgu tarbetuna näiv 3 el mootori olemasolu (küsitav on intuitiivselt just väntvõlli otsas oleva vajadus) lausa iseenesestmõistetav :)

edit: kuna 9kWh kõlab jube väikese numbrina, arvutasin mitu korda puhtalt sellega 1,2t masinale 60kmh kiiruse anda saab. Kuidagi kahtlaselt palju - kus ma puusse panen?
- ütleme, et hõõrde- jms kaod on 30% (väikesel kiirusel ei puhu õhu takistus vast suurt pilli)
- E= (mv^2)/2 + 30% {30% energiakaoks} = [1200*(60/3,6)^2]/2 + 30% = 216,7kJ. Mis on 0,06kWh
- kui akust saab kogu 9kWh kätte ning pidurdusenergiat ei kasuta, võiks selle energiaga 150 korda masinale justkui 60kmh kiiruse anda. Kahtlane...

____________________________
vanem on parem
05.03.2015 at 10:38 7 edits. Last edited 05.03.2015 at 10:54 by 13piisab
Jesper
 
Käigukast on nõrga mootori tunnus
Ei ole kahtlane, esiteks õhutakistuse mittearvestamine on suur viga ning teiseks Tesla S sõidab selles standardiseeritud keskmise kütusekulu tsüklis u 4km/kWh. Ja puhtalt elektriga sõites on linnakulu väiksem kui keskmine. Kui sisepõlemismootor pardal on, siis 9kWh energiasalvesti on maa ja ilm.

Kahtlused tekivad sellest, et raske on hoomata seda energiakogust, mille me sisepõlemismootoriga linnas foorist foorini nõkutades sumpa ja radika kaudu lihtlabaselt taevasse tulistame :)

____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
05.03.2015 at 17:16 2 edits. Last edited 05.03.2015 at 17:21 by Jesper
anryo
Käigukast on nõrga mootori tunnus
quote:
Jesper:Kahtlused tekivad sellest, et raske on hoomata seda energiakogust, mille me sisepõlemismootoriga linnas foorist foorini nõkutades sumpa ja radika kaudu lihtlabaselt taevasse tulistame :)
Kui palju siis? Lihtsalt huvi mõttes.

____________________________
We live in a poor neighbourhood - we can only afford to drive old cars.
06.03.2015 at 12:20
hents99
  
Käigukast on nõrga mootori tunnus
ca 40% põletatud kütusest saadud eneriga jõuab vist ratastesse? Bensumootoril...
Oli vist midagi taolist?

____________________________
Hobitehnika mehaanika, elektroonika ning nende seadistamine - kõik ühes kohas.
06.03.2015 at 12:43 1 edit. Last edited 06.03.2015 at 12:44 by hents99
Jesper
 
Käigukast on nõrga mootori tunnus
Max võimsusel pigem kolmandik või vähem, ehk siis 100kW auto kütab ümbrust 300kW jagu :smokin

Ma siin hakkasin mõtlema et see võib päris põnev olla kui Koenigsegg seisab näiteks Keskturu juures foori taga, pensionärid lähevad üle tee ja siis järsku auto otsustab end laadima hakata - rauhh mootor käima ja 4000+rpm :)

____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
06.03.2015 at 13:28 3 edits. Last edited 06.03.2015 at 13:34 by Jesper
anryo
Käigukast on nõrga mootori tunnus
quote:
Jesper: Max võimsusel pigem kolmandik või vähem, ehk siis 100kW auto kütab ümbrust 300kW jagu :smokin
Aga kuidas seda ajaga suhestada? A'la, et kui ma eelmise aasta jooksul olen kodus kasutanud 17 000 kw/h elektrit, siis kui kaua sama energiakuluga saab selle 100kW autoga sõita?
Füüsikatundidest on juba liiga palju möödas, et ise osata arvutada...

____________________________
We live in a poor neighbourhood - we can only afford to drive old cars.
06.03.2015 at 14:40 1 edit. Last edited 06.03.2015 at 14:40 by anryo
BENBEN
  
Käigukast on nõrga mootori tunnus
quote:
peep: Mulle jääb arusaamatuks vaid see, et kui käike pole siis kas mootori saab piirajasse lasta vaid tippkiirusel ja enamus aega toimub sõit madalatel pööretel ? Või annab sidur niipalju libisema aga siis tunduks ta ju umbes nagu variaatorkast ? Aga küllap lähiajal avaldatakse rohkem infot.

hunt: eks eri inimestele avaldavad eri asjad muljet. Kuna kiirendusautodel ja sportautodel on "mõned" erinevused, siis minu jaoks nad võrreldavad pole.


peep, kuula Hr Koenigsegg´i seda videot kus ta tutvustab autot. Tundus, et sisepõlemismootori max pöörded saabuvad piirajaga, mis ta oli mingi 8500+, kus on ka auto max kiirus c.a.410 km/h. Ukerdamine toimub elektriga, ehk siis kiirteele võiks jõuda 50 km pärast... :) muidu saab elekter otsa, või noh laadimispunkt võiks ka sellel kaugusel olla. aga see jäi hämaraks, et kas siis kui akud tühjad üldse sõita ei saa, aeglaselt...? Tõmbad nööriga maanteel teise auto sabas 90km/h kellale ja siis kruisid bensukaga edasi... :) Kere on robotiseeritud, uksed avanevad lähenedes, manööverdades vastu seina sõita ei saa, auto peatub, pakiruum avaneb ka lähenedes jne. Taga keskel asuv toru on akude vent toru, mitte summuti, summutitorud on hoopis kalasaba kujulised õhukesed liistakad kahel pool servades.

____________________________
Ford Maverick`75(Filmiauto:) "Soovide puu", "Free Range")
PerTronix, Doug Headers, JBA Exhaust, H-D exhaust systems, Cambertire dealer.
Ask for price!
www.benben.ee
06.03.2015 at 15:41
mrtn
Käigukast on nõrga mootori tunnus
Üks elektriootoritest toimib generaatorina, seega ma eeldan V8 range extenderi funktsiooni, pole jätkuvalt süveneda jõudnud.
06.03.2015 at 16:03
Jesper
 
Käigukast on nõrga mootori tunnus
quote:
anryo:
Aga kuidas seda ajaga suhestada? A'la, et kui ma eelmise aasta jooksul olen kodus kasutanud 17 000 kw/h elektrit, siis kui kaua sama energiakuluga saab selle 100kW autoga sõita?
100kW bensukaga saad täisgaasil sõita 57 tundi, 100kW elektrikaga samamoodi gaas põhjas nats vähem kui 170 tundi, Teslaga saad tavaliikluses sõita u 68000km. 1kWh on töö hulk mida teeb 1kW võimsus tunni ajaga, ehk traditsioonilistes ühikutes 3,6 megadžauli.

Näiteks kui tuleb 1000kW dragi auto ja läbib veerandmiili 8 sekundiga, siis see on üks 450-ndik tundi ja ta kulutas selle ürituse peale u 2kWh. Lisaks läks 4kWh läbi radika ja sumpa vasakule. Kuna elektrimootoril läheb vasakule palju vähem, siis see 9kWh "paak" on täiesti okei suurusega hübriidi kohta.

Koenigseggi puhul see ilmselt pole niiväga teema, aga vähe madalama riiuli sporthübriididel tänapäeval tuunitakse elektrimahutavus selliseks et regeni kasutades saaks täpselt Nürburgringil ühe kiire ringi teha :D Mis siis et järgmisel ringil on toss väljas ja see tuleb aeglasem, aga see üks laks sillast kaadervärgini on see mis ajakirjades ära trükitakse.

____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
06.03.2015 at 17:07 1 edit. Last edited 06.03.2015 at 17:14 by Jesper
13piisab
 
Käigukast on nõrga mootori tunnus
Jesper - Sa viitad, et gaas põhjas, aga päris korrektne on "gaas põhjas max võimsusel". St kui nt maanteel saavutavad hõõrdejõud mootori võimsuskõvera tõusval osal mootori+kasti poolt pakuava jõu taseme, siis sellest punktist enam edasi ei saa. Kui see juhtub vinti üle keerates näites nt 6000rpm peal max võimsust omaval masinal 2000rpm peal, siis sel ahjul on küll gaas põhjas, aga max võimsusest on lugu kaugel. Kui jõuda max võimsusest edasi kõvera langevasse ossa, siis seal peaks suures plaanis toimuma juba iseeneslik tagasireguleerimine ehk süsteem kisub vägisi max võimsuse poole tagasi.

kui siin aga huvitavaid vaateid juba tekitame, siis mul tekkis huvi, mis energiahunnik läheb umbkaudselt sel 8sek ajaga veerand miili sõitval 1000kW "kiirendamise masinal" kineetilise energia andmiseks ja mis hõõrdetakistuste ületamiseks :)

ütleme, et suudab keskmiselt siiski nt 800kW arendada - samal põhjusel, et ainult võimsuskõvera max võimsuse alas ei saa ju olla. Ilmselt on isegi see liialdus, kuna paigaltvõtt on vast max võimsusest plus full throttlest ikka päris erinev. Kogenumad võivad arusaama parandada ;)
sellisel juhul töötab 800kW kasulikku võimsust arendav masin 8/60/60 tundi ning toodab kasulikku energiat 1,8kWh

ütleme, et kaalub ka see masin 1,2t. Ning et veerandmiili lõpus on kiirus 270kmh (kui numbreid võiks korrigeerida, siis viide on welcom!). Puhtalt kineetiline energia on 3,375MJ, mis on ca 0,94kW. Niiet pool energiat läks kineetilise energia andmiseks, pool hõõrdejõudude ületamiseks. Pole paha - ma oleks kõhutunde pealt pakkunud, et enamus tööd läheb ikka hõõrdejõudue ületamiseks. Õhk hakkab ju suurematel kiirustel päris hästi takistama ning kiiruse kasv on aeglasem justnimelt suurematel kiirustel. Niiet enamus ajast on kirus ikka tuimast keskmisest suurem. Õhu takistus peaks aga olema olema kiirusest kuupsõltuvuses ja kineetiline energia on teadupärast kiiruse ruutfunktsioon.

selle taustal ei kiirustaks ma väitma, et ennist linnakiiruste puhul 0-60kmh kiirendamiste kogust arvutades õhutakistuse kõrvalejätmine tulemust oluliselt reaalsusest eemale viis ;)

____________________________
vanem on parem
26.03.2015 at 15:34 4 edits. Last edited 26.03.2015 at 15:41 by 13piisab
Jesper
 
Käigukast on nõrga mootori tunnus
Ausalt öeldes ma ei saa aru mida sa tõestada üritad. Kui sa tahad teada kuidas võimas elektriauto kiirendab, siis Tesla kohta on kõikvõimalikud ja -võimatud graafikud netis väljas. Ei usu et Koenigseggi elektriosa neist numbritest suurusjärkude võrra erinev tuleb. Kogu elektriauto kiirendusprofiil on põhimõtteliselt programm mootorikontrolleris, mis arvestab kasutada olevat hõõrdejõudu - lihtsalt selle koha peal kus Tesla hõõrdejõud mootori jõust üle käima hakkab, lülitatakse Koenigseggil abimootor tööle :)

____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
26.03.2015 at 17:00
tqhq.ee foorum : Vaba teema : Käigukast on nõrga mootori tunnus  
Log in:
Account recovery
 
muskelautod | kiirendusvõistlused | tehnika | üritused | autoesitlused | foorum | sõnastik | kalkulaatorid
tqhq'st | sisukaart | e-mail
© tqhq.ee 2000 - 2024. Loe meie materjalide linkimisest ja kopeerimisest.