register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
ukraina
tqhq.ee foorum : Vaba teema : Värviprits turtsub  
Poster Message
vvt
  
Värviprits turtsub
Värvimisel värvipüstoliga on selline viga, et pihustatav värvijuga pole ühtlane, nagu kergelt turtsub ning värvinõusse ajab õhumulle (nii kõvasti, et kui potsik täis on, siis hakkab õhutusavast värvi välja ajama). Värvi paksuses pole teema, sest isegi puhta lahustiga turtsub ja mullitab samamoodi. Samamoodi tegid 2 eri suurusega pritsi - mis ma valesti teen, et sedasi juhtub? Tõsi, õhusurve panin viimati 5 bar.

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
08.03.2015 at 20:19
Vanaisa
  
Moderator
Värviprits turtsub
http://www.tqhq.ee/forum/viewtopic.php?tid=6662&spid=341121#341121

____________________________
KÕIK KASTIRATASTELE, SELTSIMEHED!!!
:evil
08.03.2015 at 20:26
trs200
Värviprits turtsub
Midagi umbes? Mis püss on?
08.03.2015 at 22:34
ivoalaska
 
Värviprits turtsub
Kõige tõenäolisem, et miski düüs umbes. Teiseks 5 bari on liig mis liig. Reeglina sinna 2 kanti peaks surve jääma.

____________________________
Cadillac SRX 08
Chrysler 300C Touring ex
Oldsmobile Delta 88 Royale 1982(tegemisel)
Buick Electra 86
Ford Mustang 97
Chrysler PT Cruiser enda piinamiseks
08.03.2015 at 22:58
Maik
  
Värviprits turtsub
2-3 bar,õpetas mulle isa kunagi. Ei oska öelda kas see õige ka on aga asjad värvitud said.

____________________________
2011 Chevrolet Camaro 2SS/RS
08.03.2015 at 23:07
trs200
Värviprits turtsub
Rõhk oleneb püssist, aga tänapäevastele madalsurve püssidele üle 3 bari eriti ei keera ka lakkides. Tasub muidugi proovida ka normaalse rõhuga. Võimalik veel, et tatistab vett, mis õhuvoolikust tuleb, aga see on teistmoodi. Kas lehvik on normaalne?
08.03.2015 at 23:31
franz125
Värviprits turtsub
Uuri hoolega pihusti ja pihusti seda osa kus augukesed sees on.Ilmselt on kaugused paigast ja õhukeerised tungivad nõelajuurest sisse(või nõela düüsi keerme vahelt)
09.03.2015 at 09:57
vvt
  
Värviprits turtsub
Muidu on ok, st lehvik on normaalne, aga värvi tulek on nagu katkendlik.
Staazikast remondimehest isa arvas, et äkki värv liiga paks ja ei valgu korralikult ette.
Samas, isegi kui panna puhast lahustist (väga vedel), tatistab enamvähem samamoodi.

Püss on....(nüüd häbenen).....Bauhausist ostetud 38 eurone hajutuspüstil vist 0,8 avaga.
Kuid samad sümptomid olid ka suva ehituspoe 1,5-se suurema odavpüstoliga, ei saa ju taoline kokkulangevus olla.
Värvile (krunt) on muidu kirjutatud, et pihustamissurve 3-5 bar.

Omast arust pesen asja nitrolahustis korralikult puhtaks ja ja puhun igati läbi.
Väiksed augukesed olid kõik lahti.

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
09.03.2015 at 10:09 1 edit. Last edited 09.03.2015 at 10:09 by vvt
vvt
  
Värviprits turtsub
quote:
2-3 bar,õpetas mulle isa kunagi. Ei oska öelda kas see õige ka on aga asjad värvitud said.

See sõltub värvist, nt lahustipõhine metallik - värviga kaasas olevas õpetuses kirjas, et 3,2-3,8 bar, ava 0,5-0,8.

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
09.03.2015 at 10:10
franz125
Värviprits turtsub
Vanasti kõrgsurvepüstolite(2,5-3,5bar)ava oli 1,4.Praegune DeVilbiss madalrõhupüss kui numbreid õieti loen siis 1.1.Kas püti õhutusava toimib?
09.03.2015 at 13:56
trs200
Värviprits turtsub
Unusta parem need bar-id ära, keera 1.5-2.5 bari ja proovi tulistada. Tõenäoliselt on ikkagi asi selles 5 baris ja kui düüs 0.8, siis ilmselt tegu pisikese püssiga. Sellisel juhul ei saa kindlasti värvi tech sheeti järgi neid asju võtta või veel omakorda x2 rõhku lasta. Kontrolli ka õhukork ja düüs ja nõel üle, et ei oleks mingeid vanu värvijääke(vaata korralikult düüsi taskulambiga kasvõi sisse) ja et kõik korralikult kokku istuks(igasugused vahejupid oleks olemas ja istuks lõpuni oma kohale). Kui 2k värve/krunte/lakke lasta, siis ei piisa lihtsalt nitrolahustiga üle valamisest. Asjadel hakkab reaktsioon juba peale ning igasugustest väikestest aukudest ei saa ilma spets tööriistadeta normaalselt kätte(ka düüsi põhjast). Vähemalt pintsli, toruharja ja nõeladega peaks puhastama. 38 eurise püssi puhul tuleb improviseerida.
Kas voolikul on vahel veefilter? Kui filter on kusagil pärast kompressorit ja püssist kaugel, siis lase enne värvimist õhupüstoliga voolik kuivaks. Kui vajutad püssil ainult õhu lahti(päästikul on 2 astet), siis kas õhuvool on ühtlane, vett ei pritsi jne?
Soovituslik rõhk on normaalse värvisüsteemi puhul tech sheetis kirjas erinevate püssitüüpide jaoks ja ka düüsi mõõdud. Maaler seadistab seal juba edasi vastavalt oma püssile ja stiilile. Ei saa sealt 1:1-le võtta, kui ei ole 1:1-le sama püss. Eeldab, et viskoossus on ka õige(see on üldse eduka värvimise alus, millega alguses tavaliselt ei viitsita tegeleda). Samuti on mõistlik osta torn kõige jämedamaid värvisõelu ja valada kõik asjad läbi selle. Isegi pritspahtel jääb palju siledam, kui on sõelast läbi aetud.
09.03.2015 at 14:50
vvt
  
Värviprits turtsub
Käisin lõuna ajal garaazis ja keerasin surve maha 2,0 bar peale ja proovisin lahustiga. Värvijuga oli ühtlane, kuigi nõrgem natuke. Ei turtsunud, kuigi anumas mullitas endiselt.
Mul on primitiivne tehnika, kompresor, 10 m voolikut ja selle otsas prits. Vesi ei ole teema. Kompressori paagist lasen selle välja aeg-ajalt ning suruõhupüstoliga voolikust vastu käelaba lastes mingeid veetilku ei tule.
Paagi õhutus on toimiv.

Pesen ma ikka nii, et võtan pritsi juppideks, jupid nitrolahusti sisse (odavaim lahusti lihtsalt) likku pooleks tunniks, siis puhastan pintsli-harjaga ning puhun suruõhuga puhtaks-kuivaks.

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
09.03.2015 at 15:21
trs200
Värviprits turtsub
Ma küsiks siis pigem nii, et kas see püss on kunagi ka paremini pihustanud? Proovi veel rõhku alla keerata. Kui tegemist ongi sellise pisikese paranduspüssiga, millel düüs tõesti 0.6 või 0.8, siis see toimibki kusagil 1-2 bari vahel. Teine asi on ikkagi üle vaadata veel korra püssil kogu nina ja vaadata, kas kõik tihendid on ikkagi oma kohal alles ja pole paisunud, et kusagil poleks siiski läbu(vaata lähemalt parema valgusega, uputa atsetoonis ja kraabi hambatikuga, kõik aircapi augud surgi kasvõi terasharja traadiga läbi) ning et kõik oleks korralikult kinni keeratud ja üle pingutatud jne. Kas praegu lahustiga nõel lekib või ei leki?
09.03.2015 at 16:52
vvt
  
Värviprits turtsub
Tegelikult antud hiina püss laseb (lasi) hästi, ostsin juba teise samasuguse - mugavam teha, kui juppe on palju ja vaja on järgmine kiht poolpehmele eelmisele peale lasta - velgede ja õõtshoobade värvimiseks kärab kenasti. Olen kunagi värvinud mõned auto uksed ära ehitusmarketi 10-eurosega ja ei jäänudki väga hull :)
Nõel ei leki.

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
09.03.2015 at 17:11
tqhq.ee foorum : Vaba teema : Värviprits turtsub  
Log in:
Account recovery
 
muskelautod | kiirendusvõistlused | tehnika | üritused | autoesitlused | foorum | sõnastik | kalkulaatorid
tqhq'st | sisukaart | e-mail
© tqhq.ee 2000 - 2024. Loe meie materjalide linkimisest ja kopeerimisest.