Kuna dragster kuidagi kärusse ei mahu, siis sai bussiotsingud tehtud ning nüüd on minule kohaselt extravaganza õuepeal.
Millega siis tegemist on?
10 meetrit täismõõdus bussi, mida veab edasi 454 BBC(215hp) läbi TH475(sirghammastega TH400) mille otsa vahekasti asemel istutatud 4 tolline kettülekanne, et kardaan ettepoole välja saaks tulla. Jupike kardaani, ning Dana70 differ, poolteljed, IRS esivedrustus torsion-baridega. Kõlab juba hästi?
Tegelikkuses on bussi põhi 1985 Revcon Motorhome oma, ning ka palju muud mudru just sealt pärit.
Mõned laenatud pildid, niikauaks kui ehituse omasid tuleb klõpsima hakata.
Mootori layout on selline:
____________________________ '84 Fiero 4.5T mängimiseks
Eesti esimene dragster, eiteamilleks?
Chevrolet BaetenMootor on ju ees ja veab tagasild ikka? Onju?
Mind täitsa huvitab, mis moodi ja mille jaoks see kettülekanne on veel seal? Mitte ei saa aru.
(On omalgi roll olnud, selle bussi jõudmises Tallinnasse)
____________________________
We live in a poor neighbourhood - we can only afford to drive old cars.
Chevrolet BaetenFog ,sinu jaoks ei leiakski haigemat asja tiimi bussiks ,sobib nagu valatud. Selle asja suureks plussiks on räigelt madal põhi ,mis teeb võidusõidu auto pakkimise eriti lihtsaks. Eestis oled sa kolmas omanik ja kõik kolm on olnud mulle tuttavad ,autot vaadates saab öelda ,et ma tunnen ikka haigeid inimesi ,õnneks.
quote:anryo: Mootor on ju ees ja veab tagasild ikka? Onju?
Mind täitsa huvitab, mis moodi ja mille jaoks see kettülekanne on veel seal? Mitte ei saa aru.
(On omalgi roll olnud, selle bussi jõudmises Tallinnasse)
Kinnitan omast kogemusest, et esivedu. Alt vaadates näeb ikka suht idiootne välja.
Chevrolet BaetenJa loomulikult on oodatud mõtted teemadel:
* Mida mootoriga teha et töökindlust/ekonoomiat tõsta. Hetkel käib nagu jumal juhatab, ehk Gaz53. Vahetada välja?, TBI retrofit?...
* Kuidas lahendada dragsteri pealeajamine. Rambid?, tagumiku madalaks laskmine?, Dolly mis redeli esiotsa kõrgele ajab?...
* Kuidas ARK-ile söödavalt lisaistekohad saada? Tahaks 4 kohta juurde praegusele 1+1-le ehk kahele poole üksteise vastu vaatavad ühekohalised istmed, mida saaks lamalisasendisse ühekohaliseks voodiks lasta. Mõne van-i kaptenid?
* Ukse "hinged" on lihtsalt kummiribad, millest üks on juba järele andnud, millega seda asendada? On selleks spets kumm, või tuleb siselohvist lõikama hakata?
Hetkel mängib garaazis asju rigi, et see sisse mahuks, siis talvel natukene parem nokitseda.
____________________________ '84 Fiero 4.5T mängimiseks
Eesti esimene dragster, eiteamilleks?
quote:ervin: miks mitte siis juba vani voodiks käiv tagaiste? mitu magamiskohta sa tekitada tahad?
Keskmine koridor tagant ette peab tühjaks jääma, kuna redel on ikka maru pikk, ning selle nina tuleb ikka väga ette välja. Seega peksid külgedel olevad istumised olema ühesed.
Tehnoosakond ei vaadanud vist heasti küljega sõidusuunas olevatele istmetele, muidu oleks kaks kolmekohalist diivanit üksteise vastu ja tehtud.
____________________________ '84 Fiero 4.5T mängimiseks
Eesti esimene dragster, eiteamilleks?
Chevrolet BaetenMa siin nuputan hetkel ühe sarnase projekti kallal ja leidsin et magamisvõimaluse tekitamiseks on lihtsaim viis klappnarid seina panna, midagi sellist nagu võidusõidupurjekatel: http://i.salife7.com.au/img/s/47/syd-boat-bunks_ss_medium.jpg . Ei tea kui mugavad need muidugi on, aga noh tiimibuss vähemalt ei kõigu Mul muidugi on iga asja kaal ka oluline.
____________________________ Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
quote:Fog: Ja loomulikult on oodatud mõtted teemadel:
* Mida mootoriga teha et töökindlust/ekonoomiat tõsta. Hetkel käib nagu jumal juhatab, ehk Gaz53. Vahetada välja?, TBI retrofit?...
* Kuidas lahendada dragsteri pealeajamine. Rambid?, tagumiku madalaks laskmine?, Dolly mis redeli esiotsa kõrgele ajab?...
* Kuidas ARK-ile söödavalt lisaistekohad saada? Tahaks 4 kohta juurde praegusele 1+1-le ehk kahele poole üksteise vastu vaatavad ühekohalised istmed, mida saaks lamalisasendisse ühekohaliseks voodiks lasta. Mõne van-i kaptenid?
* Ukse "hinged" on lihtsalt kummiribad, millest üks on juba järele andnud, millega seda asendada? On selleks spets kumm, või tuleb siselohvist lõikama hakata?
* Kulukas aga äkki Olds aitab? Üks BB igastahes toimib selle elektroonilise vidinaga heaste...
* Läheb kokku viimase tärniga: tagasein ise ongi rambiks, Sul ju eraldi käiguuks seal sees. Dolly ehk redeli lae alla riputamine igal juhul - milleks raisata kubatuuri? Sisse saad misiganes paadivintsiga või kui ise vändata ei viitsi, siis odava otsa elektrivintsiga. Redel, õigemini selle nina, ei kaalu mitte midagi.
* See on mõtlemise ja korraliku eeltöö koht! Ise pakuks välja lahenduse (või on Sul buss juba matkaautona kirjas?), et ümberehitus matkaautoks võiks olla valutuim aga samas vajalikeim lahendus! Äkki oli nii, et nendel vastamisi istumist pahaks ei panda (turvavööde olemasolul) aga sees peab olema statsionarne ehk kinnitatud kööginurk, külmik ja valamu? Edasi on juba lihtne. Mina ostaks odava aga seest veel pädeva putka, võtaks sealt vajaliku ja spetsiaalselt putkale mõeldud varustuse alla keeratavast ja sellega voodiks muutuvast lauast gaasikütteni välja (isegi kapiuksed koos fittingutega maksavad uuena ostes sitat kanti palju, köögikraanist jms rääkimata), installiks reissingbussi ja ülejäänuga vaataks, mis teeks. Lööks papp-kuudi pealt minema, võtaks ka sellele ümberehitusloa, teeks tavahaagiseks aga kuna putkad on vist kõik piduritega, siis teeks sellest piduritega O1 ehk kuni 750 kilo KERGhaagise! See ju ei lähe autorongi kogumassi sisse ja kola saab Sul vedada palju... ja sellised haagised on maiuspala enamusele sõidukatega käruvedajatele (ehk siis ka kerge teenimisvõimalus tuttavatele andmisega), sest vaadates moodsaid numbreid piduriteta haagise lubatud massidele, tuleb ahastus peale. O1 ja pidurid ei välista teineteist, mul on võimalus ühte sellist Rootsist toodut kasutada.
*V.t. tärn nr.2
15.10.2013 at 12:48
1 edit. Last edited 15.10.2013 at 12:53 by PlyVal64
quote:Fog: Ja loomulikult on oodatud mõtted teemadel:
* Ukse "hinged" on lihtsalt kummiribad, millest üks on juba järele andnud, millega seda asendada? On selleks spets kumm, või tuleb siselohvist lõikama hakata?
.
mina sain nn. rekka luugi hinged sellisest kohast http://www.widnibaltic.ee/
tootekataloogis lk.183...185 - äkki sobib ?
Ei, pildil on 70-ndate mudel mis kasutas TH425 kasti(Sama mis mu kollasel Fierol). Pärast Toronado/Eldorado lõppmist enam neid kaste saada polnud, ning GMC lõpetas selliste kuutide tootmise, Revcon aretas omaenda süsteemi mis eespool näha.
70-ndate oma on parem nii kompaktsuse kui ka vedrustuse poolest, kuid ma pidin võtma mis saada oli.
____________________________ '84 Fiero 4.5T mängimiseks
Eesti esimene dragster, eiteamilleks?
quote:ervin: miks mitte siis juba vani voodiks käiv tagaiste? mitu magamiskohta sa tekitada tahad?
Keskmine koridor tagant ette peab tühjaks jääma, kuna redel on ikka maru pikk, ning selle nina tuleb ikka väga ette välja. Seega peksid külgedel olevad istumised olema ühesed.
Tehnoosakond ei vaadanud vist heasti küljega sõidusuunas olevatele istmetele, muidu oleks kaks kolmekohalist diivanit üksteise vastu ja tehtud.
Koridori võiks nihutada paremasse külgseina, keskele-vasakule teine korrus istmete jaoks, teise korruse põranda alla saab redeli lükata.
quote:Fog: Ja loomulikult on oodatud mõtted teemadel:
* Mida mootoriga teha et töökindlust/ekonoomiat tõsta. Hetkel käib nagu jumal juhatab, ehk Gaz53. Vahetada välja?, TBI retrofit?...
* Kuidas lahendada dragsteri pealeajamine. Rambid?, tagumiku madalaks laskmine?, Dolly mis redeli esiotsa kõrgele ajab?...
* Kuidas ARK-ile söödavalt lisaistekohad saada? Tahaks 4 kohta juurde praegusele 1+1-le ehk kahele poole üksteise vastu vaatavad ühekohalised istmed, mida saaks lamalisasendisse ühekohaliseks voodiks lasta. Mõne van-i kaptenid?
* Ukse "hinged" on lihtsalt kummiribad, millest üks on juba järele andnud, millega seda asendada? On selleks spets kumm, või tuleb siselohvist lõikama hakata?
* Kulukas aga äkki Olds aitab? Üks BB igastahes toimib selle elektroonilise vidinaga heaste...
* Läheb kokku viimase tärniga: tagasein ise ongi rambiks, Sul ju eraldi käiguuks seal sees. Dolly ehk redeli lae alla riputamine igal juhul - milleks raisata kubatuuri? Sisse saad misiganes paadivintsiga või kui ise vändata ei viitsi, siis odava otsa elektrivintsiga. Redel, õigemini selle nina, ei kaalu mitte midagi.
* See on mõtlemise ja korraliku eeltöö koht! Ise pakuks välja lahenduse (või on Sul buss juba matkaautona kirjas?), et ümberehitus matkaautoks võiks olla valutuim aga samas vajalikeim lahendus! Äkki oli nii, et nendel vastamisi istumist pahaks ei panda (turvavööde olemasolul) aga sees peab olema statsionarne ehk kinnitatud kööginurk, külmik ja valamu? Edasi on juba lihtne. Mina ostaks odava aga seest veel pädeva putka, võtaks sealt vajaliku ja spetsiaalselt putkale mõeldud varustuse alla keeratavast ja sellega voodiks muutuvast lauast gaasikütteni välja (isegi kapiuksed koos fittingutega maksavad uuena ostes sitat kanti palju, köögikraanist jms rääkimata), installiks reissingbussi ja ülejäänuga vaataks, mis teeks. Lööks papp-kuudi pealt minema, võtaks ka sellele ümberehitusloa, teeks tavahaagiseks aga kuna putkad on vist kõik piduritega, siis teeks sellest piduritega O1 ehk kuni 750 kilo KERGhaagise! See ju ei lähe autorongi kogumassi sisse ja kola saab Sul vedada palju... ja sellised haagised on maiuspala enamusele sõidukatega käruvedajatele (ehk siis ka kerge teenimisvõimalus tuttavatele andmisega), sest vaadates moodsaid numbreid piduriteta haagise lubatud massidele, tuleb ahastus peale. O1 ja pidurid ei välista teineteist, mul on võimalus ühte sellist Rootsist toodut kasutada.
*V.t. tärn nr.2
Kulukas ja närvikulukas on mittetoimiva mootoriga sõita Ja sellele mootorile ei pea tingimata EZ-EFI 2.0 komplekti panema. Täiesti piisab 1.0 komplektist,mis meil kohe ka laos võtta...aga pakkusin erinevaid lahendusi juba Fog`ile välja. Eks me mõtle midagi välja
Chevrolet BaetenTäpselt nädal aega on kulunud müügimööbli eemaldamiseks, samal ajal otsides bussi kohta lisainffi.
Igatahes 30 aastat tagasi osati ikka asju teha. Sõida või linttraktoriga mööda mööblit, kätte ei saa ja katki ei lähe.
Kurvem on see, et all tahavad põrandakandurid keevitamist ja ka põhjavineer pole eriti hea, kunagine kala-soola-jää-vesi on kappidest alla nirisenud ning nii mõnigi koht on väga pehme. Hea poolepealt see, et kui põhi üles võtta, saab toas keevitustöid teha selle asemel, et bussi all tegeleda.
Chevrolet BaetenTeine nädal seljataga.
Juuksekarva otsas rippuvad küljed on saanud pooles ulatuses uued kandurid, teine pool tööd on veel ees. Vahepeal olid juba hirmujudinad ja tungid küljepaneelide all.
Kaalu on ka mehiselt maha tulnud. Lööd aga haamriga vastu raami ja 10kg roostet pudineb põhjaalt põrandale
Kas neid torsioone ees annab ka kuidagi peale keeata? Kuidas IRS-iga kastikatel see on? Kas mingi reguleerkruvi on?
Esiots maast hetkel 7", tagumik 12.5". Arvestades meie teid ja laeva rampe pigem tõstaks esiotsa kõrgemale nii 3". Siis peaks suht võrdselt 10" olema
____________________________ '84 Fiero 4.5T mängimiseks
Eesti esimene dragster, eiteamilleks?
Chevrolet BaetenKas põranda ehitamisel ei oleks mingi "veekindla" vineeri asemel otstarbekam kasutada bakeliitplaati? Saab sama moodi lõigata, puurida, kruve sisse keerata aga vesi, sool ja muu lenduv kõnts ei hakka külge.