Suurim piduritega haagise lubatud massi saagaOman 2002a 3,5L 185kw mootoriga masinat Chrysler 300m. Masina tühimass on 1735kg ning täismass 2130. Suur oli mu üllatus kui avastasin, et masina passis on suurimaks piduriteta haagise massiks lubatud 450kg ning piduritega 900kg. See on ju absurd, mõtlesin. Veidikene internetis ringi surfates sain teada järgmised faktid:
a) Millegipärast USA turul müüdaval Euroopas, Jaapanis või mujal toodetud autodel reeglina lubatud piduritete- ja piduritega haagise mass poole väiksem kui täpselt samadel autodel mida müüakse Euroopa turul. Väidetavalt pelgavad nii USA kui ka muude riikide tootjad ameerika kodanike võimet igast väiksest asjast puhuda üles suur kohtuprotsess.
b) Ameeriklastel on aga sellest mis passi kirja pandud täielikult ükskõik, sest nende seadus ei keela vedada oma masinaga suurema massiga haagist kui tootja seda ette näeb.
c) Euroopas ning ka Eestis on aga keelatud oma masinale järgi haakida haagist mille tegelik mass on suurem kui auto passis lubatu.
Olen veendunud, et minu Chrysler 300m on ilma igasuguste probleemideta võimeline vedama vähemalt 1800kg piduritega haagist. Seoses sellega hakkasin vestlema Maanteametiga, et leida sellisele absurdsele olukorrale lahendus. Pakkusin välja, et kas mõni Maanteameti poolne ekspert saaks tuvastada selle, et antud masinaga on ohutu vedada 1800kg koormat. See polevat Maanteameti sõnul aga võimalik. Siis küsisin, et ehk saaks teha seadusemuudatuse mis sätestaks, et masinaga võib alati vedada vähemalt tühimassiga võrdelist suurust või suuremat kui tootja seda ette näeb. Umbes nii on see lahendatud näiteks Austraalias.
Siitsamas foorumist lugesin ühte 2007 aasta postitust kus Dodge RAM 1500 omanik kurtis, et tal on lubatud vaid ca 1600 kg piduritega haagist vedada. Võiks üheskoos pead kokku panna ning mõelda kuidas lahendada see naljakas olukord, et suurte ja võimsate USA masinatega võib käesoleval hetkel vedada ca kaks korda väiksema massiga haagiseid kui väikeste mootoritega ning isegi mitte nii tugevate keredega japside, itaallaste, sakslaste jt toodetud masinatega.
03.06.2015 at 13:14
2 edits. Last edited 03.06.2015 at 13:18 by vernerkeel
Suurim piduritega haagise lubatud massi saagaSenine kirjavahetus Maanteametiga:
Küsimus (piduritega haagise lubatud massi suurendamine)
Tervist
Oman 2002a sõiduautot Chrysler 300m 3,5L 185kw. Sõiduki registri- ja täismass on 2130kg ning piduritega haagise lubatud mass 900kg.
Masin on USA päritolu ning selles riigis kehtivad masinrongidele oluliselt karmimad reeglid kui Euroopas. Kui näiteks on Euroopas toodetud Volkswagen, mille piduritega haagise maksimaalseks massiks on määranud tehas 1800 kg, siis samale autole määratekse Ameerikas piduritega haagise maksimaalseks massiks 900kg.
Seoses sellega uurin, et kas on võimalus teostada minu autole Maanteameti poolt tunnustatud eksperdi poolt tehniline ekspertiis, et välja selgitada minu masina tegelik veovõime vedamaks piduritega haagist ning siis vastavalt tulemustele teha auto registripassis muudatus?
Vastust ootama jäädes ning ette tänades,
Verner Keel
Tere
Kuivõrd piduritega haagise mass põhineb sõiduki konstruktsioonil ja/või mehhaanilise haakeseadise tugevusel, siis seda ei suuda Maanteeameti poolt tunnustatud ekspert määrata ja võtame aluseks tootja andmed. Teie sõiduk ei ole USA variant, vaid Euroopa tüübikinnitusega ja andmed on tüübikinnituse paketist.
Turvalist liiklemist soovides
Tarmo Koor
Tänan vastuse eest
Euroopa tootja poolt väljastatud USA tüübikinnitusega autodel on piduritega haagise suurim lubatud mass võrreldes Euroopa tüübikinnitusega autodega poole väiksem ehkki masinad on identsed. See asjaolu tuleneb põhjusest, et USA-s on eraisikute seas populaarne ettevõtetega igal võimalusel kohut käia. Samuti ei ole USA-s seadusega keelatud vedada masinaga suurema massiga haagist kui tootja poolt on ette nähtud. Euroopas on sellline teguviis reeglina aga keelatud.
Kõikide Euroopa, Jaapani jt tootjate poolt loodud masinatel on suurimaks lubatud piduritega haagise massiks määratud kas auto tühimass või kuni 100kg alla või üle selle. Kunagi ei ületa haagise lubatud maksimaalne mass aga masinale määratud registri- või täismassi (Näiteks Land Rover Discovery).
Kuna 2002a Chryser 300m tühimass on 1735kg, siis on antud masin kindlasti võimeline adekvaatselt vedama ilma igasuguste probleemideta 1800kg piduritega haagist. 750kg piduriteta kerghaagis ei ole tõenäoliselt samuti antud masinale probleemiks. Chrysler 300m kerekonstruktsioon on väga tugev ning ka pidurid suurepärased (tegemist on suure, 5meetri pikkuse masinaga).
Kui ükski Maanteameti poolt tunnustatud ekspert ei saa tõestada seda, et USA tootjate poolt loodud masinatega on ohutu vedada suuremat haagist kui paberitel kirjas, siis kas ning kellele tuleks teha ettepanek seaduse muutmiseks, et B-kategooria masinatega võib omal vastutusel alati vedada vähemalt masina tühimassiga võrdset piduritega haagist või suuremat kui tootja seda lubab. Nõnda on see reguleeritud näiteks Austraalias.
Suurim piduritega haagise lubatud massi saagaAutost sõltub väga palju. Samas on suhteliselt kummaline, et:
1. Pea kõikidel mitte-USA päritolu autodel on piduritega haagise lubatud mass kas auto tühimass või ligilähedane sellele. Harvadel juhtudel on jah piduritega haagise lubatud mass lausa täismassiga võrdne või üle selle, näiteks Discovery. 2. Kõikidel USA päritolu autodel on võrreldes mitte-USA autodega piduritega haagise lubatud mass pea poole väiksem masina tühimassist.
Küsimus on, et kas tõesti on kõikidel USA masinatel nii kehv kere konstruktsioon, nõrgad pidurid jne, et nendega ei saa korralikult haagiseid vedada? Näiteks 2007a 3,7L 215hp V6 Dodge RAM 1500 passis on piduritega haagise maksimaalseks lubatud massiks ca 1400kg. See on sama nagu näiteks 1992a kolmanda seeria kupee BMW-l. See ei ole reaalne.
03.06.2015 at 14:02
3 edits. Last edited 03.06.2015 at 14:04 by vernerkeel
quote:vernerkeel: Autost sõltub väga palju. Samas on suhteliselt kummaline, et:
1. Pea kõikidel mitte-USA päritolu autodel on piduritega haagise lubatud mass kas auto tühimass või ligilähedane sellele. Harvadel juhtudel on jah piduritega haagise lubatud mass lausa täismassiga võrdne või üle selle, näiteks Discovery. 2. Kõikidel USA päritolu autodel on võrreldes mitte-USA autodega piduritega haagise lubatud mass pea poole väiksem masina tühimassist.
Küsimus on, et kas tõesti on kõikidel USA masinatel nii kehv kere konstruktsioon, nõrgad pidurid jne, et nendega ei saa korralikult haagiseid vedada? Näiteks 2007a 3,7L 215hp V6 Dodge RAM 1500 passis on piduritega haagise maksimaalseks lubatud massiks ca 1400kg. See on sama nagu näiteks 1992a kolmanda seeria kupee BMW-l. See ei ole reaalne.
Suurim piduritega haagise lubatud massi saagaAmeeriklased on seda teemat ise ka lahanud. Ning muidugi selle poole kaldu, miks nende lähenemine parem ja Euroopa oma ohtlik on. Ning ega neil ei ole lubatud suurema massiga haagist vedada kui tootja on ette näinud. Kui ikka masina ja haagise mass on üle GCWRi, siis kinnipidamisel saad trahvi ka kätte. Eelkõige on erinevus selles, mida tähendab haagise vedamine neile ja mida meile. St Euroopas on üleüldine piirang haagisega liiklemisel 90km/h. Ameerikas sellist piirangut ei ole. Lased aga kastikaga mööda interstate'i 75-80mph vaikselt ülesmäge, 10 000 naela taga ja pole kellegi asi. Aga on suur vahe, kas sul on 2.5 tonnine kastikas haagisega või 1.6 tonnine esivedune pereauto selle 1.6 tonnise haagisega. Viimasega kannatab suunastabiilsus suuremal kiirusel või kõvema tuulega, pidurdusmaa muutumisest rääkimata. Asi pole mitte ainult veduki kaalus vaid ka teljevahes ja veermiku/sildade ehituses, aftermarket kraamist rääkimata.
Kuna ameerikas on kastikad nii levinud siis lihtsam on eriliselt ette valmistamata sõiduautodel ja nendega haagisekogemuseta rahvastikul raskete haagiste vedamine ära piirata ja toetada seda, et kui inimestel on haagist vaja vedada, siis kasutavad nad selleks sõidukit, mis on võimeline seda turvaliselt tegema kõigil lubatud kiirustel ja kõigis 50s osariigis. On selleks siis SUV, kastikas, Van või mõni vanem tow package'iga sedaan/universaal.
PS Discovery ei loe. Tegu ikkagi SUVi mitte sõiduautoga.
____________________________
kirjanik
97' Expedition, unistuste auto.
ex 94' Seville STS
ex 97' Mark VIII
Suurim piduritega haagise lubatud massi saagaMinu Durangol oli passis ja on veelgi ARKis nähtav lubatud piduritega haagis 3946 kg, seega kõigil usakatel pole see nii pisike midagi. Kuidas seda muuta, siin aidata ei oska
MASSID
Täismass 2993 kg
Registrimass 2993 kg
Tühimass 2268 kg
Kandevõime 725 kg
Piduritega haagise lubatud mass 3946 kg
Piduriteta haagise lubatud mass 750 kg
____________________________
..
Saab 900 cabrio
..
quote:vernerkeel:
...
Küsimus on, et kas tõesti on kõikidel USA masinatel nii kehv kere konstruktsioon, nõrgad pidurid jne, et nendega ei saa korralikult haagiseid vedada? Näiteks 2007a 3,7L 215hp V6 Dodge RAM 1500 passis on piduritega haagise maksimaalseks lubatud massiks ca 1400kg. See on sama nagu näiteks 1992a kolmanda seeria kupee BMW-l. See ei ole reaalne.
See on küsimus tüübikinnituse tellinud tegelasele. 300M puhul siis ilmselt mõni Euroopa esindus. Et miks säärane naljanumber sisse pandi.
Samas on õige ka see märkus, et paljudes riikides ei soodustata haagiste vedamist sõiduautodega. Kui vaja kolida, võtad kongi/kastika. Mitte ei seikle sõiduautoga ülemõõdulist haagist tarida.
Ma ei usu, et ükski ekspert tahaks võtta riski üksiktüübikinnitusega lubatud haagisemassi tõsta. Juhtub mõnel mitmest kokkulõigatud isendil konks koos poole tagumendiga minema veerema - kel seda jama vaja.
Suurim piduritega haagise lubatud massi saagaOskab keegi öelda, kui palju on siin teemas mängus USA vs Euroopa turg ja kui palju Eesti enda jaburad õigusaktid? Ma olen toonud elu jooksul päris korraliku hulga autosid Eestisse nii Soomest kui Rootsist, nii USA rauda kui pilukaid ja eurooplasi. Peaaegu alati kirjutab ARK Eestis tehnilisse passi lubatud piduritega/piduriteta haagise massiks OLULISELT väiksema numbri kui põhjamaades. Mõnikord on see erinevus lausa tonni lähedale. Miks? Kust see tuleb? Kas seda ei saaks kasutada vaidlustamisel?
____________________________
Hobiautosid kokku üle 1000kW. Juba Einstein teadis, et aeg kulgeb seda aeglasemalt, mida kiiremini me ise liigume.
quote:vernerkeel: Autost sõltub väga palju. Samas on suhteliselt kummaline, et:
1. Pea kõikidel mitte-USA päritolu autodel on piduritega haagise lubatud mass kas auto tühimass või ligilähedane sellele. Harvadel juhtudel on jah piduritega haagise lubatud mass lausa täismassiga võrdne või üle selle, näiteks Discovery. 2. Kõikidel USA päritolu autodel on võrreldes mitte-USA autodega piduritega haagise lubatud mass pea poole väiksem masina tühimassist.
Küsimus on, et kas tõesti on kõikidel USA masinatel nii kehv kere konstruktsioon, nõrgad pidurid jne, et nendega ei saa korralikult haagiseid vedada? Näiteks 2007a 3,7L 215hp V6 Dodge RAM 1500 passis on piduritega haagise maksimaalseks lubatud massiks ca 1400kg. See on sama nagu näiteks 1992a kolmanda seeria kupee BMW-l. See ei ole reaalne.
quote:Märt: Minu Durangol oli passis ja on veelgi ARKis nähtav lubatud piduritega haagis 3946 kg, seega kõigil usakatel pole see nii pisike midagi. Kuidas seda muuta, siin aidata ei oska
MASSID
Täismass 2993 kg
Registrimass 2993 kg
Tühimass 2268 kg
Kandevõime 725 kg
Piduritega haagise lubatud mass 3946 kg
Piduriteta haagise lubatud mass 750 kg
Mida võimsam mootor, seda suuremat haagist lubavad USA tootjad vedada. Näiteks 2007a Dodge RAM 3,7 215hp mudel võib vedada vaid ca 1400kg piduritega haagist, ent sama mudel 5,7L 355hp võib vedada ca 3800kg piduritega haagist.
Samas mitte-USA masinatel võib Dodge RAM suurune või isegi veidi väiksem masin ning ka nõrgema mootoriga vedada raudselt vähemalt 2500kg (seda siis Euroopas).
quote:desiderii: Ameeriklased on seda teemat ise ka lahanud. Ning muidugi selle poole kaldu, miks nende lähenemine parem ja Euroopa oma ohtlik on. Ning ega neil ei ole lubatud suurema massiga haagist vedada kui tootja on ette näinud. Kui ikka masina ja haagise mass on üle GCWRi, siis kinnipidamisel saad trahvi ka kätte. Eelkõige on erinevus selles, mida tähendab haagise vedamine neile ja mida meile. St Euroopas on üleüldine piirang haagisega liiklemisel 90km/h. Ameerikas sellist piirangut ei ole. Lased aga kastikaga mööda interstate'i 75-80mph vaikselt ülesmäge, 10 000 naela taga ja pole kellegi asi. Aga on suur vahe, kas sul on 2.5 tonnine kastikas haagisega või 1.6 tonnine esivedune pereauto selle 1.6 tonnise haagisega. Viimasega kannatab suunastabiilsus suuremal kiirusel või kõvema tuulega, pidurdusmaa muutumisest rääkimata. Asi pole mitte ainult veduki kaalus vaid ka teljevahes ja veermiku/sildade ehituses, aftermarket kraamist rääkimata.
Kuna ameerikas on kastikad nii levinud siis lihtsam on eriliselt ette valmistamata sõiduautodel ja nendega haagisekogemuseta rahvastikul raskete haagiste vedamine ära piirata ja toetada seda, et kui inimestel on haagist vaja vedada, siis kasutavad nad selleks sõidukit, mis on võimeline seda turvaliselt tegema kõigil lubatud kiirustel ja kõigis 50s osariigis. On selleks siis SUV, kastikas, Van või mõni vanem tow package'iga sedaan/universaal.
PS Discovery ei loe. Tegu ikkagi SUVi mitte sõiduautoga.
Jah, selle jutuga miks Ameerikas nõnda on seatud olen 100% nõud. Kuigi nii mõneski foorumis nurisetakse ning igatsetakse vanu aegu tagasi kus haagissuvila vedamiseks ei pidanud endale kolossaalset SUV-d ostma.
quote:krss: Oskab keegi öelda, kui palju on siin teemas mängus USA vs Euroopa turg ja kui palju Eesti enda jaburad õigusaktid? Ma olen toonud elu jooksul päris korraliku hulga autosid Eestisse nii Soomest kui Rootsist, nii USA rauda kui pilukaid ja eurooplasi. Peaaegu alati kirjutab ARK Eestis tehnilisse passi lubatud piduritega/piduriteta haagise massiks OLULISELT väiksema numbri kui põhjamaades. Mõnikord on see erinevus lausa tonni lähedale. Miks? Kust see tuleb? Kas seda ei saaks kasutada vaidlustamisel?
See vist sõltub sellest, kust nad oma info võtavad. Kui endal andmebaasist pole võtta ja arvelevõtja dokumente, mis midagi tõestaksid, ei esita, siis võtavad kasvõi kohvipaksu pealt. Minu praegusel Ford Expeditionil näiteks on arvelevõtmisel see info võetud tagumise kaitseraua pealt, e passi on kirjutatud piduritega haagise massiks max haagise mass, mida stange küljes võib vedada (1800kg vms), aga mitte see, mida auto kasutusjuhendi järgi raami külge kinnitatud konksuga võib (3640 e 3500). Kui peaks kunagi haagiseload tegema, siis lasen ära muuta.
Kui küsida miks, siis siin on tegu Eesti enda jaburusega, kui mitte õigusaktides, siis registriosakonna praktikas. Kas vaidlustada saab? Vaidlustada/vaielda saab ainult MNT registriosakonnaga. Aga nagu muudest massi- ja varustusteemadest on selgunud, tunnistavad nad andmesiltidel olevat infot just siis ja just sellisel määral nagu parasjagu tuju on. Mõnel kodanikul läheb mõnes esinduses väga hästi ja mõnel ei lähe üldse.
Seda olen endagi masina õigete numbrite saamiseks mõtisklenud. St kasutusjuhendis on info olemas, mis tingimustel võib 3.6/3.5 tonni vedada, mootori näevad ise ära, 16" näevad ka ära, et on all. Kuid kuidas neid veenda selles et mul peaülekanne 3.73 on, kui nad andmesildi Axle code'i tõendiks ei peaks pidama, see on küsimus.
____________________________
kirjanik
97' Expedition, unistuste auto.
ex 94' Seville STS
ex 97' Mark VIII
Suurim piduritega haagise lubatud massi saagaLeidsin hea artikli selle kohta miks USA-s pannakse autodele passi üliväiksed haagiste massid. Peamine motivaator on ikkagi võimalikud kohtukeissid, mitte autode võimekus. Hea näide, et USA-s müüdaval uuel Chervolet Cruzel on lubatud vedada max 454kg ning Euroopas müüdaval 1200kg. Tundub, et uute autode puhul USA tootjad kohati arvestavad Euroopa ja USA turu erinevusi. Minu üle 10a vanusel autol on pandud aga haagiste massid ühe puuga. Reaalsuses pole antud masinal kindlasti mitte mingisugust probleemi vedada enda järel 1800kg koormat.
Suhteliselt nõme bürokraatlik olukord. Reaalsuses masin on vägagi võimekas vedama rasket haagist, ent paberitel ei ole. Maanteeamet vastas, et ühelgi eksperdil ei ole võimalik justkui teha kindlaks kas masinale on ohutu 1800kg taha kinnitada või mitte. Kas keegi tehniliselt pädev inimene oskaks seletada miks seda ei ole võimalik kindlaks teha?
04.06.2015 at 10:35
1 edit. Last edited 04.06.2015 at 10:35 by vernerkeel
Suurim piduritega haagise lubatud massi saagaAga proovi leida mingi konkreetne näide, kus on sama auto Euro ja USA variandi andmed näha.
Neid autosid on ju mitmeid - millest on olemas nii EU kui US variandid. Jeep'i erinevad mudelid, Chrysler 300C jne. Uuemad Cadillacid ehk?
Siis oleks huvitav kõrvutada tehnilisi passe ka küsida uuesti sama küsimus.
____________________________
We live in a poor neighbourhood - we can only afford to drive old cars.
Suurim piduritega haagise lubatud massi saagaKisub juba pisut punased suunad vs kollased suunad teemasse... ehk siis seadusandluse muutmise algatamine selles osas suht tuuleveskitega võitlemine...
04.06.2015 at 14:42
1 edit. Last edited 04.06.2015 at 14:42 by Kummipuru
quote:vernerkeel:
...
Suhteliselt nõme bürokraatlik olukord. Reaalsuses masin on vägagi võimekas vedama rasket haagist, ent paberitel ei ole. Maanteeamet vastas, et ühelgi eksperdil ei ole võimalik justkui teha kindlaks kas masinale on ohutu 1800kg taha kinnitada või mitte.'
...
Suurim piduritega haagise lubatud massi saagaKuna olen natuke teemaga kokku puutunud varasemalt, siis valgustame, mida teada olen saanud.
Pole mõtet süüdistada ARKi ametnikku või "jewroliitu". Need piirangud on seadnud valmistajatehas ise.
Ma pole kursis nüüd 300M iseärasustega konkreetselt, aga nt Chrysler Stratusega on nii, et võib olla 2 identse mootori ja võimsusega autot, ühel on lubatud "normaalne" ja teisel mingi 450 kg.
Antud juhul on põhjus selles, et täiemõõdulise haagisega sõitmiseks lubatud auto on näiteks käigukasti õlijahutusega ja 450 kg mitte ja piirang tuleneb valmistajatehase nõuetest, et ullikesed käigukasti ära ei lõhu
Lahendus: sul tuleb välja selgitada, mis on autodel konstruktiivselt vahet (kasutades nt igasugu partsides olemasolevat originaalosade kataloogi) ja kui vahe peaks olema selles õlijahutis, mis nt Stratusel on case, siis lepi see lahendus tehnoosakonnaga kokku, teosta ära, tõesta ära ning pakun, et sa saad oma tahtmise.
Mootori võimsusega pole siin erilist seost, näiteks Euroopa autodest näiteid tuues - tagaveoline, käsikastiga 100 kW mootoriga Opel Omega võib vedada piduriteta haagist 750 kg, samas 147 kW, neliveoline, käsikastiga Volvo XC70 võib vedada 600 kg.
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
Suurim piduritega haagise lubatud massi saagaMa soovitaks teema algatajale haakida oma 300m'i sappa see soovitud 1800kg haagis ja teha väike tiir eestimaal, auto ja käru vöimeid testides.
Väga suure töenäosusega toimub koju tagasi saabumine puksiiril, sest ülivöimas mootor ja käigukast on naljakal kombel üle kuumenenud ja saba andnud...
Kui mingit towing package't pole tehases installitud, siis ma pigem hoiduks selle niigi tehniliselt önnetupoolse peresedaaniga haagiste veost.
____________________________
KKK-Koledate Kastikate Klubi
quote:90Deville: Ma soovitaks teema algatajale haakida oma 300m'i sappa see soovitud 1800kg haagis ja teha väike tiir eestimaal, auto ja käru vöimeid testides.
Väga suure töenäosusega toimub koju tagasi saabumine puksiiril, sest ülivöimas mootor ja käigukast on naljakal kombel üle kuumenenud ja saba andnud...
Kui mingit towing package't pole tehases installitud, siis ma pigem hoiduks selle niigi tehniliselt önnetupoolse peresedaaniga haagiste veost.
Karmid sõnad, kuid olles ise tapnud mitme auto kered Tõsiste Haagiste veoga, siis kinitan neid. Siin on suur vahe, kas konks on (olgugi koormusleevendustalade abil tõmmet kerel laiali jagades) kandevkere küljes või otse redelraamile polditud. Kui esimesel juhul on juhiistmel reaalselt tunda, kuidas haagis tee ebatasasutsel mängib, siis teisel juhul näed vaid peeglist, kuidas õigesti koormatud haagis teekonarustega tapleb. Valesti koormatud haagist on alati tunda
Ning ennetavalt: kaubikute pikitalad ON tummisemast metallist.
Mul oli MB W124 320TE`l lubatud piduritega haagise mass 1900kg. Samas Chevy expressil, mil pole tehasest kärukonksugi, passis 1600kg piduritega haagise mass. Võta siis kinni.
____________________________
Hobitehnika mehaanika, elektroonika ning nende seadistamine - kõik ühes kohas.
06.06.2015 at 11:34
1 edit. Last edited 06.06.2015 at 12:09 by hents99
Suurim piduritega haagise lubatud massi saagaNeed rüüslerid kõngevad ka ilma haagiseta, ei oska küll mõistlikku põhjendust leiutada, miks peaks tahtma sellise sadomasoga tegeleda. Pean silmas haagisevedu 300 emmiga.
____________________________
Flick the Gestapo.... No, I said *Flick*, the Gestapo!
quote:DevilDeVille: Need rüüslerid kõngevad ka ilma haagiseta, ei oska küll mõistlikku põhjendust leiutada, miks peaks tahtma sellise sadomasoga tegeleda. Pean silmas haagisevedu 300 emmiga.
Sellega tuleb nõustuda, olen omanud mitut selle firma autot ja kastid neil just kõige tugevamad ei ole, 3.5 mootoril on jõudu küll. Kaldun arvama, et kui 300M hakata 1800kg haagist vedama, siis kasti remont kaugel ei ole. Seega teemaalgatajale soovitus, et ära üldse üritagi.
____________________________
Cadillac SRX 08
Chrysler 300C Touring ex
Oldsmobile Delta 88 Royale 1982(tegemisel)
Buick Electra 86
Ford Mustang 97
Chrysler PT Cruiser enda piinamiseks