register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
ukraina
tqhq.ee foorum : Minu auto : 72 Dodge Challenger   1 2 3  
Poster Message
hrt6nis
 
72 Dodge Challenger
Tervitused,

mõtlesin teha oma liikurist teema põhiliselt kahel põhjusel. Esmalt, et näidata ka teistele oma tegemisi ja seeläbi aidata kaasa ameerika auto kultuuri levimisele. Teisalt ka sellepärast, kuna praktiliselt võtsin selle endale esimeseks projektiks, siis oleks mul selle teemaga võimalik küsida vajadusel know-howd. Ja neid hetki ilmselt mul kindlasti tuleb.

Tegin usarauda päeviku:
http://usaraud.ee/index.php?id=5_5_20_2144

Tegu 72 aasta Challengeriga. Mootoriks tuleb talle 400 low deck big-block.
Käigukastiks hetkel veel mitte olemas olev a727 automaat. Tagasilt 8 3/4 Mopar koos 2.76 ülekandega. Sure-Grip lukust hetkel info puudub, kuid esmasel kiirel ülevaatusel väliseid tunnuseid, mis Sure-Grip olemasolule viidata võiks ei leidnud. Kui tegemistega lõpuks tagasillani jõuan, eks siis vaatan täpsemalt.


Auto tagant ots suhteliselt mäda. Poolraami otsad, koopa välimine serv, "filler deck" paneel, pagasniku põhi jne. Kunagine vinüülkatus on niiskust alla kogunud ja seepärast katus roostes. Õnneks on selle vastu rohi. Uus katus, pagasniku põhi olemas. Samuti üks välimistest quarter skin paneelidest. Juurde tuleb ka teine pool. Pagasniku põhja pikendused teen ilmselt ise uued nagu ka koopa lappimised.

Salongi põhja juhi jalge alune, tagumine jalge alune ja tagumine istme alune mäda. Esimeste reisijate jalgealused olemas aftermarket paneelidena. Karbid keskelt ja ees korras, tagant ratta juurest mäda.

Ninaosas on rooste probleem nö. "Cowl" paneelis, kus vee väljavoole augud on aastatega paska täis läinud ja vesi on jäänud kinni. Seepärast salongi poolne plekk kust õhku salongi võetakse roostes.

Samuti on probleeme parema tiiva alumise ääre roostega, mis õnneks päris karpi levinud ei ole.
Kandev konstruktsioon ninaosas korras.
Kuna esimene parem nurk on kuskile otsa sõitnud on mõtekas vahetada parem tiib. Seepärast on ka plastikust ninapaneel keskelt pooleks.

Mis puudutab auto sisu siis see on peaaegu komlektne. Puudu vaid tagumine iste.



Kuna ennem ei olnud väga palju kogemusi keevitusega sai alustatud just põhja tegemisega, kus igasugused defektid niipalju välja ei jää paistma. Kui nüüd viimased salongi põhja augud lapitud said pean tunnistama, et mõned alguses tehtud lapid tahan uuesti teha - algul ju ei oska nii hästi.

Soomest õnnestus saada uus nina, mis vajab tsipakene pahteldust kuid mis võrreldes originaaliga ei ole enam keskelt pooleks. Lisaks on olemas veel uus "deck filler panel", mida ei ole kohe mõtet paika panna ja seeläbi ligipääsetavust autole vähendada. Sama lugu pagasniku põhjaga.

Ilmselt järgmise sammuna mõistlik liikuda pagasniku külgede ja koobasteni, sealt karbi otsteni ja alles lõpuks pagasniku põhi külge panna.

Eks lahti lammutades tuleb alati uusi üllatusi kuid siiamaani ei midagi ületamatut.

Ilmselt tuleb mingi hetk teatud pinnad liivapritsiga lõpuks üle käija.






03.01.2016 at 20:57 1 edit. Last edited 03.01.2016 at 20:58 by hrt6nis
kaedoo
 
72 Dodge Challenger
Lahe! Jõudu ehitamisel. :beer
03.01.2016 at 21:38
ramman
72 Dodge Challenger
Jõudu ehitamisel!
Peaasi, et projekt jõuaks ka võiduka lõpuni, mitte ei jääks mingil etapil moti, aja, raha või muu põhjuse taha seisma. Masin on seda väärt, et talle uus hingamine anda.

____________________________
Dodge RAM 1500 5.7 HEMI Longhorn 2012
Chrysler Grand Voyager CRD 2007
Tööauto MB Vito 119 2021
Club Fullsize
03.01.2016 at 23:14 1 edit. Last edited 03.01.2016 at 23:14 by ramman
Kaido
72 Dodge Challenger
Ülikõva, siin räägib kadedus ja retsept :-) Jõudu ja kannatust.
04.01.2016 at 09:29
hrt6nis
 
72 Dodge Challenger
Kuidas ülejäänud rahvas vahetatavate paneelide üle kattes kork-keevitatud kohti kaitseb? Ameerikas olen näinud kasutatakse mingisugust weld-thru primerit, millega kaetakse puhtaks käiatud pind ja mille läbi kannatab keevitada. Meil ma ei ole osanud sellist asja kuskilt leida.
04.01.2016 at 09:48 1 edit. Last edited 04.01.2016 at 09:51 by hrt6nis
Turx
 
72 Dodge Challenger
quote:
hrt6nis: Kuidas ülejäänud rahvas vahetatavate paneelide üle kattes kork-keevitatud kohti kaitseb? Ameerikas olen näinud kasutatakse mingisugust weld-thru primerit, millega kaetakse puhtaks käiatud pind ja mille läbi kannatab keevitada. Meil ma ei ole osanud sellist asja kuskilt leida.

Ise olen kasutanud tsinksprayd ülekattesse minevate plekkdetailide kokku keevitamisel(kannatab keevitusest tekkivat kuuma/ei hakka kobrutama)osad foorumid on samuti soovitanud kas seda või siis seda weld thru sprayd.
Kus kaugelt muidu masin kätte jõudis?
05.01.2016 at 12:45
T-A
 
72 Dodge Challenger
quote:
hrt6nis: Kuidas ülejäänud rahvas vahetatavate paneelide üle kattes kork-keevitatud kohti kaitseb? Ameerikas olen näinud kasutatakse mingisugust weld-thru primerit, millega kaetakse puhtaks käiatud pind ja mille läbi kannatab keevitada. Meil ma ei ole osanud sellist asja kuskilt leida.
Würthis täitsa selline asi olemas - mul koduski vedeleb nii mõnigi purk ;) Kuskil kümps per spray. Peaks seda olema ka vedelamal kujul. Rust-Stop Quattro nimeline siis.

____________________________
Chevy Camaro '89 350 CID manual
ex. Ford Mustang LX '88, 140CID
05.01.2016 at 13:01 1 edit. Last edited 05.01.2016 at 13:01 by T-A
hrt6nis
 
72 Dodge Challenger
Tänud info eest, uurin Würthist.
Mina ostsin auto Eestist. Kusjuures puht juhuslikult kuna algne plaan oli natuke midagi muud leida aga müüja pakkus seda. Käisin vaatamas ja peale seda oli otsus tehtud. Ameerikast siia liikus, kui ma õiegesti mäletan siis vist 2014 aastal. Sellest saati otsis uut omanikku. Mina hakkasin tooga tegelema kaks kuud tagasi.

Tõnis
05.01.2016 at 17:44
margus61
72 Dodge Challenger
quote:
hrt6nis: Ameerikas olen näinud kasutatakse mingisugust weld-thru primerit, millega kaetakse puhtaks käiatud pind ja mille läbi kannatab keevitada. Meil ma ei ole osanud sellist asja kuskilt leida.
3M 50410 ka selline toode. Teoreetiliselt peaks seda Eestis saama 3M autotoodete liini maaletoojatelt nt. Benefit.
07.01.2016 at 09:39
hrt6nis
 
72 Dodge Challenger
Tere,

Kas keegi ukse hingesid on proovinud taastada? - alumisel hingel ei ole pukse ka. Pin on kulunud ja hinge pinni augud kulunud suuremaks. Tänu ukse loksumisele ei saa tiiva paigaldamiseks ust paika reguleerida.

18.01.2016 at 09:16
ramman
72 Dodge Challenger
quote:
hrt6nis: Tere,

Kas keegi ukse hingesid on proovinud taastada? - alumisel hingel ei ole pukse ka. Pin on kulunud ja hinge pinni augud kulunud suuremaks. Tänu ukse loksumisele ei saa tiiva paigaldamiseks ust paika reguleerida.


Idee poolest peaks saama taastada küll. Kui hing käib ukse ja kere küljest ära, siis saab puurida augud suuremaks ja pärast hõõritsaga üle käia, et oleks ilusti ümmargused. Siis kas puksid sisse teha või uus pin treida täpselt augu mõõdu järgi. Kui hing kere küljest ära ei käi, siis on natuke keerulisem.

____________________________
Dodge RAM 1500 5.7 HEMI Longhorn 2012
Chrysler Grand Voyager CRD 2007
Tööauto MB Vito 119 2021
Club Fullsize
18.01.2016 at 09:24
Raxo
  
72 Dodge Challenger
quote:
hrt6nis: Tere,

Kas keegi ukse hingesid on proovinud taastada? - alumisel hingel ei ole pukse ka. Pin on kulunud ja hinge pinni augud kulunud suuremaks. Tänu ukse loksumisele ei saa tiiva paigaldamiseks ust paika reguleerida.


Hinge pin & bushing kit'id täitsa müüdaval (www.rockauto.com näiteks):


Koledalt loksuva Buick'i ukse tegin sellisega väga edukalt korda.

____________________________
'00 Silverado
'10 Grand Voyager 3,8 V6
18.01.2016 at 11:40 1 edit. Last edited 18.01.2016 at 11:40 by Raxo
Turx
 
72 Dodge Challenger
quote:
Raxo:
quote:
hrt6nis: Tere,

Kas keegi ukse hingesid on proovinud taastada? - alumisel hingel ei ole pukse ka. Pin on kulunud ja hinge pinni augud kulunud suuremaks. Tänu ukse loksumisele ei saa tiiva paigaldamiseks ust paika reguleerida.


Hinge pin & bushing kit'id täitsa müüdaval (www.rockauto.com näiteks):


Koledalt loksuva Buick'i ukse tegin sellisega väga edukalt korda.

Enda chargerile tellisin need samad pinid ja puksid(vist oligi rockautost)peale paigaldust teine asi kohe.
18.01.2016 at 16:51
hrt6nis
 
72 Dodge Challenger
Tänud, tellisin omale ka säärased hinge remontkomplektid.

Ega kellelgi ei leidu 727 külge käivaid hoobasid olema mille külge kickdowni mehhanism (või kaabel) ja käiguvalits ühendatakse? Samuti otsin õlivarrast ja toru.
Säärased hoovad:
24.01.2016 at 20:47
berg_CSG
  
72 Dodge Challenger
Valiandile ostsin Olds'i butiikist Lokari toote. Hea mugav paigutada tulemyyrile, kuna on painduv. Kvaliteetne ja näeb hea välja ka :)
http://www.summitracing.com/int/parts/lok-td-3727fm/overview/
Samas summitis ka originaali sarnaseid olemas.

Käigukasti hoovad saad ehk kasti Imre käest, või helista, ehk leian enda vanad ka üles.



____________________________
CSG Customs - Keretööd - Autoremont - 58IOO793
24.01.2016 at 22:13
Turx
 
72 Dodge Challenger
Erinevaid puudu olevaid osasid ja ka uusi asju olen enda chargerile leidnud ja ostnud naabrite soomlaste juurest.Tasub silma peal hoida sellistel lehtedel nagu overdrive.fi , nettivaraosa.com , midagi aegajalt ka huuto.net lehel. Overdriveis uueneb varaosatori ööpäevas vahest kümnete uute kuulutustega.
25.01.2016 at 08:59
hrt6nis
 
72 Dodge Challenger
Tere.

Kas keegi on kokku puutunud mopari väliselt tasakaalustatud mootoritega. Teatavasti on 400 cid cast vända mootor väliselt tasakaalustatud.
Mina olen näinud, et müüakse nii neutraalselt balanseeritud kasti turbiini kui ka raskustega turbiini. Samamoodi müüb B&M raskustega flexplatei.

Minu küsimus oleks siis mis kombinatsiooni ma pean kasutama?
1. Raskustega turbiin + neutraalselt balanseeritud flexplate (see on see tavaline neljakandiline)
2. Neutraalselt balanseeritud turbiin + raskustega flexplate
3. Raskustega turbiin + raskustega flexplate

Parimat

29.01.2016 at 10:41
Erkki
  
72 Dodge Challenger
Kui mootor on välispidise tasakaalustusega, siis tuleb kasutada vastukaalu, mis asub kas flexi või turbiini küljes. Pole vahet kumma küljes on, peamine et on olemas ja et topelt ei läheks.

____________________________
Chevrolet Camaro '71
Pontiac Firebird '71
Chevrolet Chevelle '69, 350 cid
El Camino '68
F150, 2011
Life begins at 1000 Hp...
29.01.2016 at 12:39
anryo
72 Dodge Challenger
Typhooni mootor on ka väliselt tasakaalustatud, kuid kuna kepsud/kolvid läksid uued ja ka vänt sai lihvitud, siis saatsin kogu komplekti Soome tasakaalustamisse.
Ehk, minu soovitus on see, et mis iganes variandi kasuks sa otsustad, siis lase uuesti üle tasakaalustada. Ma ei usu, et uued poest ostetavad flexplate'd või balancer'id su vändaga nii ideaalselt kokku sobivad, et asi tasakaalu jääks.

____________________________
We live in a poor neighbourhood - we can only afford to drive old cars.
29.01.2016 at 12:40
tõnisson
 
72 Dodge Challenger
Mul ei ole raamatut kahjuks hetkel käepärast aga 727 käsiraamatus on olemas vastukaalude asukohad keevitamiseks.


____________________________
446+727+Dana60
225 slant six+904+8 3/4
446+727+NP203+9 1/4+dana44
29.01.2016 at 19:30
berg_CSG
  
72 Dodge Challenger
Soovi korral on pakkuda Mopar'i originaal turbiini tasakaalude komlekt koos paigaldusjuhisega. Uus ja pakendis.

____________________________
CSG Customs - Keretööd - Autoremont - 58IOO793
29.01.2016 at 20:21
hrt6nis
 
72 Dodge Challenger
Tervitused
Küsin keretööde meestelt natuke nõu. Hetkel on mõlemad tagumised tiivad maas ja hea ligipääs kere sees olevatele detailidele. Mis moodi oleks mõistlik sellises olukorras selliseid kohti kaitsta? Osa roostetanud metalli olen ära vahetanud ja osa on veel vaja vahetada. Igasugustesse õõnsustesse kus on pindmine rooste ma ei pääse mehaaniliselt traatkettaga ligi. Läbisegi on halja metalli, tehase värviga ja pindmise roostega pindasid.



Teine küsimus on liivapritsi järgne töötlus. Niipalju kui olen lugenud foorumeid siis epo krundiga katmise korral on vaja alumine pind mingisuguse roostemuunduriga siiski üle käia (nt. buvanol).
Happekrunt sisaldab ise hapet mis alla jäänud roosteosakesed hävitab.
Kolmas variant olen kohanud et mõned vanad panevad happekrunt + epokrunt.

Kui ülal mainitud kohal kasutada üht nendest variantidest, liivaprits + krunt, siis kas krundi kiht tuleks millegagi veel katta - teatavasti ei ole visuaalne pool sellises kohas nii oluline.

Veel üks variant on igasugused rooste konserveerijad, muundurid kuid loogika ütleb, et halja metalli pinna peal need ei töötaks ja ikkagi tuleb mingi muu asjaga katta. Veel on olemas mingisugused spray epo krundid mis sisaldavad haped kuid isegi maalri käsiraamat ütleb, et nende kvaliteet on seinast seina.
30.03.2016 at 17:26
Turx
 
72 Dodge Challenger
Ise konsulteerisin kunagi Märt Aarnega vanatehnikast,kuidas/millega katta peale liivapritsimist(proovitud ka aastate jooksul traat ketastega aga juba pleki/metalli sissesööbinud roostet selline pinnatöötlus ei eemalda,ehk jääb edasi roostetama.Seega olen ise kõik mis vähegi võimalik puhastada,just liivapritsiga puhastanud,kuigi kõige kõige oleks happevannis)Sain targemaks ja nüüdseks ise kah juba aastate jooksul proovitud läbi variant kus puhastan pinna liivapritsiga(0,0-0,6 fraktsioonisega,ehk kõik poorid/roostepesad puhastab ära),peale mida traat kettaga üle(eemaldab ränikristallid,mis soodustavad oksüdeerimist)ja lõpetuseks lasen selga epokrundi(happekrundiga mõttetu lisakulu,pealegi paljud väidavad,et happekrunt ja epokrunt kokku ei sobi.Kui soovida happekrundiga katta siis kahekomponentne krunt järgi,mitte epokrunt)Epokrunti soovitas Märt riia lakipoest(hea hinnaga,kahekomponentne ja Hr.Aarne pidi ise sama toodet kasutama,kes vähegi teab tema projekte siis usaldasin tema valikuid ja nüüdseks loomulikult ise kah järgi proovitud)Üleüldse värvid mis ei ole kahekomponentsed on projektide puhul kaheldava väärtusega(Välja arvatud värvid mis kannatavad läbi keevitamist/kuuma)
Minul ei ole aastate jooksul ei mototehnika ega sõidukite puhul kuskilt rooste läbi tulnud sellise pinnatöötluse puhul,kuigi on seisnud ka lageda taeva all asjad,sõna otseses mõttes.
Sellised minu kogemused ja tööjärjekord,on küll väga aeganõudev selline töötlus aga on igati õigustanud ennast.
30.03.2016 at 19:58
rnx69
 
72 Dodge Challenger
Mina ise olen kasutanud liivapritsitud pindade puhul meetodit traathari võimalikult kiiresti selga ning KOHE epokrunt järgi. Rõhk sõnal KOHE, sest juba mõnekümne minutiline seismine tekitab pindmise, silmale suht eristamatu korrosiooni. Kui kauem seisnud pinnaga tegu või sellisega, kus pooridesse võis jääda roostet, siis tuleb pind kruntimiseelselt siiski fosforhappega üle käia (eelnevalt siiski harjata, ise kasutan mingit ehituspoes müüdavat Leedukate kraami, tundub oluliselt rohkem hapet sisaldavat, kui Buvanol vms kräpp). Need tanniinipõhised roostesurmad (Loctite, Hammerite, CRC jne) toimivad ainult poorse pinna korral, kus saab need jätta värvi alla. Sileda pinna puhul tekivad kohe nakkeprobleemid. Poorse pinna puhul toimivad aga ülihästi. Fosforhappe probleemiks on aga see, et hape tuleb 24h pärast korralikult maha pesta ning seejärel pind söögisooda lahusega neutraliseerida ja peale selle võimalikult põhjalikult kuivatada. Kui seda ei tee, võivad tekkida probleemid epokrundi kuivamise ning nakkumisega. Fosfaaditud pinna eeliseks on lisaks roostevastasele kihile veel ka see, et fosfaaditud pind ise jääb kergelt poorne ning igasugune keemia kipub sinna oluliselt paremini nakkuma, kui lihtsalt halja pleki külge.

____________________________
'75 Chevrolet Camaro Type LT 350 V8
'92 Blazer S-10 262 V6
Full Throttle Club
_______________________________________________________________
Though I travel through the Valley of Rice, I fear no evil, for Torque is with me.
31.03.2016 at 13:14
hrt6nis
 
72 Dodge Challenger
Tänud kõigile, kes jagasid soovitusi. Vahepeal väike update usaraua päevikus:
http://usaraud.ee/index.php?id=15_47_48_2144&ll=1
08.05.2016 at 18:06
tqhq.ee foorum : Minu auto : 72 Dodge Challenger   1 2 3  
Log in:
Account recovery
 
muskelautod | kiirendusvõistlused | tehnika | üritused | autoesitlused | foorum | sõnastik | kalkulaatorid
tqhq'st | sisukaart | e-mail
© tqhq.ee 2000 - 2024. Loe meie materjalide linkimisest ja kopeerimisest.