register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
ukraina
tqhq.ee foorum : Vaba teema : Hoiustamine talvel  
Poster Message
savi
Hoiustamine talvel
See teema on kindlasti gazillion korda läbi käinud interneti annaalidest, kuid tahaks kuulda mõningaid päris elu arvamusi katte all hoiustamise kohta. Mõtlen, et ei ole vist vahet, kas on garaažis või katteall kui garaaž on kütmata. Samas unikivi peal katte all seistes võiks ju samad tingimused suht olla või..? Või oleks mõistlik siiski mingi soe garaaž otsida? Viimase variante Tartus võib välja pakkuda vabalt.
30.09.2016 at 11:29
DevilDeVille
  
Hoiustamine talvel
Unikivi alt tuleb siiski niiskust üles ja see siis takerdub kenasti kattesse.

____________________________
Flick the Gestapo.... No, I said *Flick*, the Gestapo!
30.09.2016 at 11:39
kadjakas
Hoiustamine talvel
Huvipakkuv teema.
Ükskõik, mis pinnasel see sõiduk seisab- katte alla kondenseerub ikka miskit.
Kuis, ja kas üldse, on talvituvaid sõidukeid mõttekas katta?

EDIT: kirjavea parandus
30.09.2016 at 12:35 1 edit. Last edited 30.09.2016 at 14:08 by kadjakas
savi
Hoiustamine talvel
Kiire kuugeldus andis, et on olemas katted, mis hingavad ühepoolselt. See võiks justkui selle probleemi, et niiskus takerdub, likvideerida?
30.09.2016 at 12:39
Madlobster
Hoiustamine talvel
Kate laperdab tuulega ja nühib värvi
30.09.2016 at 13:44
RocknRattler
Hoiustamine talvel
Enadalgi sama dilemm, et üks autodest tingimata peab talvitama katte all. Katte all igatahes parem kui niisama lumehanges. Niiskus...hmm nuh niiskus on Eesti teine nimi, vahet pole kas suvel kateta või talvel katte all. Värvikahjustus kindlasti võib tulla kõne alla, kui tuule käes jätta.
Ragaazis üks häda, et seal ka teatud niiskus, ja loomulikult tuleb natuke jätta aknad lahti, isegi kuivas angaaris kinnises autos tekkib hallitus. Piduriketted/klotsid kord nädlas tuleb tsekata, muidu võib liiga roostesse minna.

____________________________
fast´n loud
30.09.2016 at 14:10
Transam4
Hoiustamine talvel
Kate, olgu selleks siis kile vms on halb variant. Olen kogenud, ning ainuke "hea variant" katmiseks on see kate väga hästi pingule saada, mis pmst on pea võimatu. Arvestades ilma, füüsilist elastsust ja muid tegureid hakkab see eesti oludes seal peal loperdama, lehvima ja muud tsirkust tegema (mis toob omakorda kaasa värvikahjustust). Kindel ja hea variant on soe (häda puhul ka külm) garaaž, mille üürimaksud on tõesti mõnus põks rahakotile, kuid iga endast lugupidav hobiauto omanik peaks olema sellega arvestanud.

E: Katte korralik pealesaamine tähendab seda et talvejooksul tuleks ära unustada oma auto külastamine ja imetlemine, sest lumega-külmaga on seda äärmiselt sitt peale tagasi saada (korralikult)
30.09.2016 at 15:38 1 edit. Last edited 30.09.2016 at 15:40 by Transam4
Yks_Mees
 
Hoiustamine talvel
Ei juhtu autoga katte all midagi. Kasutada tuleb lihtsalt spetsiaalset pooridega (hingavat) ja konkreetse automargi kerekujuga katet. Ei laperda see tuulega, materjal on pehme ega kahjusta värvi, samuti ei kogune sinna alla ega autosse mingit niiskust. Endal paari talve kogemus olemas. Igasugused koormakatted ja kiled unustage ära. Ainus alternatiiv on kuiv ja soe garaaz.

____________________________
Pontiac Bonneville 1967
Challenger SRT 2008
Pacifica 2018
30.09.2016 at 16:29
Maik
  
Hoiustamine talvel
Aga milleks see kate üldse, mõnesmõttes?

Tehniliselt võttes kaitseb vaid tolmu ja linnukaka eest. Vähemalt minu autokattest sadas küll vihm läbi ja alt oli märg, ilma katteta oleks ammu kuiv olnud.

Garaas kus vihm peale ei saja ja enamvähem tuulekindel,on siiski parim variant. Ja kõva pinnase peal.

____________________________
2011 Chevrolet Camaro 2SS/RS
01.10.2016 at 09:16
13piisab
 
Hoiustamine talvel
quote:
Maik:
Garaas kus vihm peale ei saja ja enamvähem tuulekindel,on siiski parim variant. Ja kõva pinnase peal.
Hoiustamisel pole ju ka tuulekindlusest asja - kui on mingigi niiskuseoht, kuivatab ära.
Ma laiendasin just oma hoiustamispinda (kahelt masinalt neljale) ja tegin eriti lihtsa versiooni: on põrand ja katus ja konstruktsioon, mis nende vahe 2..3m peal hoiab :)
(tõe huvides: kuna piirneb ühest küljest garaazhiga, on ka üks sein ning ratta&muruniidukikuuri valmides tuleb üks sein veel juurde)

Teemasse: kattega ei vaevuks ma mässama. Autod on ju ilma trotsima loodud. Kile või pleki paneks alla - teemaalgataja viidatud unikivi võiks aga sama efekti anda ehk maaniiskuse eemal hoida.

____________________________
vanem on parem
01.10.2016 at 19:41 1 edit. Last edited 01.10.2016 at 19:43 by 13piisab
franz125
Hoiustamine talvel
Mul seisis vana MB 309 pärast värvitöid 7 aastat lihtsalt muru peal(bussi alt kadus see mõistagi ära)Mingit lisa roostet juurde kuhugi ei tekkinud.Ainult sammaldus kõvasti aga ka sellest sai suht kergelt lahti.See alt tulev niiskus loeb pigem siis kui on kinnine ilma piisava ventilatsioonita ruum.Otsene päike peale ka ei paistnud oli maja külje ja vahtrapuudega ümbritsetud.Nüüd mässin sõidab buenolt teistes kätes.
02.10.2016 at 09:39
margus61
Hoiustamine talvel
Kui oleks vajadus, siis katte asemel ma teeksin sarnase katusealuse:
https://www.k-rauta.ee/ehituspood/prussinurk-prof-50x50mm
ja ankurdaksin sobival viisil maa külge, et tuul ära ei viiks. Katuseks nt. kihtplastik. Pole suur töö, ainult peab korra käruga mingis ehitusmarketis käima. Kevadel kruviksin lahti ja pakiksin järgmist sügist ootama või jätaksingi üles kogu aastaks.
02.10.2016 at 10:59
GfffG
Hoiustamine talvel
Õige ventilatsiooni- ja küttesüsteem peaksid tagama kõige paremad hoiustamise tingimused siseruumides. Kui plaan hoiustada õues, siis piisaks varjualusest.
02.10.2016 at 11:07
PlyVal64
Hoiustamine talvel
Naljakas on igasuguseid katte- jms teemasid lugeda. Eestlane on ikka uskumatult loll rahvus (mina ju ka) - peaagu kõik asjad on mujal ammu välja mõeldud, ära katsetatud, tootmisse ja tarbimisse võetud aga meie püüame ikka veel jalgratast leiutada...
Ostke poest 300-rublane garaaž ja kogu ooper! Või siis 550-rutsine, 6-meetrine katusealune, Tartus 1 olemas poes. Täpselt samasugune iba käib ka väikelaevnikel-kaatrimeestel.
Saati, kui on juba niigi olemas teekivist plats, mis on eriti hää hoidmiseks. Pisike omapoolne arendus selliselt, et auto enda raskus hoiaks kaadervärki maa küljes kinni ja ongi olemas. Eeldan, et tegu ei ole ise 300-eurose (hobi)autoga, nagu pole ka kaatrid-jahid, haagissuvilad ja automajad sellises hinnas. A'la maksad 100-150K asja eest ja siis ei "leia" 1,5K talvekatteks? Tund poes käimiseks, tund püstitamiseks ja asi on unustatud... kevadel pakid kokku ja/või kasutad mujal telgina.
02.10.2016 at 15:26
diesel
Hoiustamine talvel
kuigi ply vahel ajab üsna mõistlikku juttu, siis seekord läks võssa.
need viidatud asjad on väga ajutised. kogemus kahe erinevaga.
üks neist just see ply postituse kõige kallim versioon.
võib-olla, et kui seisaks väga varjulises kohas ja peale püsti panemist rohkem ei näpiks,
siis ehk peaks ka kaks aastat vastu. igati heaperemeheliku ja harva kasutuse puhul
on aastaga utiil.
ja lisaks seest nii umbsed, et kõik asjad ussitavad mõnuga.

kui varjualust vaja ja ehitada ei taha, siis alternatiiv oleks miskit taolist:
http://agripartner.ee/toode/pvc-tenthallid-shelterall/
pealtnäha suht sama asi, aga päriselus nigu öö ja päev.
hind on muidugi jäme.
03.10.2016 at 10:57
Vanaisa
  
Moderator
Hoiustamine talvel
Kordamine pidi millegi ema olema ;)
Ka vanal ajal olid samad mured...

http://www.tqhq.ee/forum/viewtopic.php?tid=8476&page=1

____________________________
KÕIK KASTIRATASTELE, SELTSIMEHED!!!
:evil
03.10.2016 at 19:14
Pedaal
Hoiustamine talvel
mis nende ply mainitud kilehallide probleem on
mis seal laguneb ?
kas kate ise ei ole mõeldud ilmastikus olema ja mureneb vms.
või raputab tuul asja vedelaks ?
või ?

04.10.2016 at 12:15
alarmees
Hoiustamine talvel
Meil lagunes selline kilegaraaz ära 5 aastaga ning seda suhteliselt tuulises kohas. Suurimaks probleemiks olid niiskuse asemel närilised, kes kippusid pesasid autosse tegema.
04.10.2016 at 19:56
savi
Hoiustamine talvel
quote:
alarmees: Meil lagunes selline kilegaraaz ära 5 aastaga ning seda suhteliselt tuulises kohas. Suurimaks probleemiks olid niiskuse asemel närilised, kes kippusid pesasid autosse tegema.

Hiirelõks autosse? :)
04.10.2016 at 21:40
malloc
Hoiustamine talvel
Kivi või asfaldi peal, lageda taeva all ja ei juhtu midagi. Lihtsalt nii palju peab viitsimist olema, et peale suuri sadusid lükkad lume maha ja korra kuus võiks ikka soojaks lasta ning ka edasi-tagasi platsi peal tiiru teha.

Korraliku hoiustamise esimene eeldus on väga põhjalik auto pesu ning puhastus. Vahad jms. ka peale. Kui viimasel päeval igaltpoolt niiskeid kuuseokkaid ja lehepaska täis auto, millel keskmine porikiht ka peal seisma jätad, ei aita sul ükski garaaz meie kliimas selle mädanemise vastu.

Mul seisis üks suhteliselt roostealdis BMW terve talve asfaltplatsil. umb 5 korda ajasin lume maha ja 2 korda talve jooksul sõitsin mööda platsi natuke edasi tagasi. Käima panin igakord, kui ligi käisin, tuba soojaks, uksed-aknad lahti, selline poole tunnine protsess. Kevadel sõitsin minema täpselt sama korras autoga, kui ta minust sinna sügisel jäi. Mingeid katteid ei ole kunagi kasutanud.

Noh korraliku ühtlase tempiga kuiva garaazi vastu muidugi ei saa.
05.10.2016 at 10:00 2 edits. Last edited 05.10.2016 at 10:02 by malloc
ESQUELETO
Hoiustamine talvel
Mitme aasta kogemusest paar soovitust ka minu poolt.
Bare alumiinium velgedel näiteks või kroomiosad kipuvad kevadeks matiks tõmbama ja siis juba mothersi' ga alati ei saagi läikima ja tuleb kasutada bombs away, mida nüüd eestis ei saa osta. Ehk siis enne konserveerimist kõik poleeritavad osad poolerida ja ehk veits pastat võib isegi jätta peal. Söödavad ja vedelad asjad eemaldada autost, pole keeruline kuid sel kevadel tuvastasin hooaja avamisel et sügisest jäi pagassi 10 kilone arbuus. Variandina ka juhe salongi koos väikse puhuriga, et vahest liigsest lumest lahti saada autot kraapimata. Aku laadimisest, vedelike teemad jne peaks ka olema kavas.
05.10.2016 at 21:26
unistaja
Hoiustamine talvel
Mis telkidesse puutub, siis Tähesaju piirkonna välismaistes kaubamajades ka valik.
https://www.bauhaus.ee/pakkumised/
Motonet
Endal ootab bauhausi oma juba eelmisest talvest ülespanekut, siis ei viitsinud, jäin sooja suve ootama. Tahtsin nokkida ka, nii, et tuul peale ei käiks. Kondensist seega kogemus puudub telgi all, aga tunne on küll selline, et kindlasti parem, kui lihtsalt peal vedelev kate.
Midagi väärtusliku ei oma, aga maal mõned traktorid ja muud tehnikat vedeleb kuuri/küüni all (hõre laudis, eterniit peal) - ausalt õelda uskumatult ilusti püsivad, isegi põhu ja mulla peal. Tuleb ikka seega midagi statsionaarset eelistada.
Lihtsalt kerel olevatest katetest loobuks, kui pole kohta kus telkigi panna, siis pigem üldse ilma. Puhtaks ja seisma. Sajab vihma, sajab külma lund, siis las sajab. Tuleb kevadel sula, siis lükad lume maha, et kolm nädalat ühtejutti vahesid ei uputaks.
06.10.2016 at 00:33
Pierre
Hoiustamine talvel
quote:
malloc: Kivi või asfaldi peal, lageda taeva all ja ei juhtu midagi. Lihtsalt nii palju peab viitsimist olema, et peale suuri sadusid lükkad lume maha ja korra kuus võiks ikka soojaks lasta ning ka edasi-tagasi platsi peal tiiru teha.

Korraliku hoiustamise esimene eeldus on väga põhjalik auto pesu ning puhastus. Vahad jms. ka peale. Kui viimasel päeval igaltpoolt niiskeid kuuseokkaid ja lehepaska täis auto, millel keskmine porikiht ka peal seisma jätad, ei aita sul ükski garaaz meie kliimas selle mädanemise vastu.

Mul seisis üks suhteliselt roostealdis BMW terve talve asfaltplatsil. umb 5 korda ajasin lume maha ja 2 korda talve jooksul sõitsin mööda platsi natuke edasi tagasi. Käima panin igakord, kui ligi käisin, tuba soojaks, uksed-aknad lahti, selline poole tunnine protsess. Kevadel sõitsin minema täpselt sama korras autoga, kui ta minust sinna sügisel jäi. Mingeid katteid ei ole kunagi kasutanud.

Noh korraliku ühtlase tempiga kuiva garaazi vastu muidugi ei saa.


quote:
unistaja: ....Lihtsalt kerel olevatest katetest loobuks, kui pole kohta kus telkigi panna, siis pigem üldse ilma. Puhtaks ja seisma. Sajab vihma, sajab külma lund, siis las sajab. Tuleb kevadel sula, siis lükad lume maha, et kolm nädalat ühtejutti vahesid ei uputaks.

Mul seisab vahelduva eduga ka üks vana sakslane (mitte küll bmw) lageda taeva all, paneelmaja nurgas, trepikoja ees asfaldi peal ja midagi ei juhtu. Nii juba aastaid. Vahepeal sõidan ka, muidugi, siis seisab jälle aasta-poolteist järjest. Ei pea vajalikuks keset talve käivitada ja liigutada. Isegi lund ei lükka maha. Et päike peale ei käiks ja kondenssi ei tekitaks. Lumi ongi nagu kate, hoiab ka pikanäpumehed eemal, sest kohati on selline tort peal, et ei saa arugi mis autoga tegu. Väga hea variant. Sulalumi siiski on jah, natuke teine asi...
Aga üldiselt, aku võtan talveks maha, õlid ja vedelikud on kõik kas värsked või talvekindlad ja rohkem muret pole. Puude all ei seisa, seega muud jama peale ei saja. Pole vaja üldse muretseda. Kevadel on isegi rehvid täis - aku peale ja sõidan.

Ja lisaks veel, et kui väljas on -10c või veel suurem miinus, siis roostet enam ei teki. Metalli korrodeerumine lakkab. ;)
06.10.2016 at 00:54
anryo
Hoiustamine talvel
Selle kondensi vastu aitaks ehk, kui altservast mõned pilud maa ja katte vahele jätta, et tuul saaks läbi käia?

____________________________
We live in a poor neighbourhood - we can only afford to drive old cars.
06.10.2016 at 07:57
tqhq.ee foorum : Vaba teema : Hoiustamine talvel  
Log in:
Account recovery
 
muskelautod | kiirendusvõistlused | tehnika | üritused | autoesitlused | foorum | sõnastik | kalkulaatorid
tqhq'st | sisukaart | e-mail
© tqhq.ee 2000 - 2024. Loe meie materjalide linkimisest ja kopeerimisest.