Poster |
Message |
Pierre |
Uuest valitsusest, maksundusest ja muutustest.....
Esimese hooga on uue ansambli tavapärased aktsiisitõusud mitte midagi erilist, pigem ollakse juba sellega harjunud või siis arvestanud. Ja kui vähem teenivale jääb pärast tulumaksumuudatust kätte rohkem raha, siis päris kindlasti suurendab see tarbimist, mistõttu elavneb kogu majandus.
Aga asi läheb kurjaks siis, kui autodele hakatakse välja mõtlema makse mingist suvalisest printsiibist lähtudes, ilma silmas pidamata nende autode näiteks eesmärki või kasutusala vms. Kilovatipõhine maksusüsteem on ka varem ajakirjandusest läbi käinud. Sotsiaaldemokraadid seisavad seal taga, neil juba näpud sügelevad.
Nüüd siis selline uudis: http://tehnika.postimees.ee/3915427/portaal-auto-registreerimismaksuks-kujuneb-ilmselt-2-5-eurot-kilovati-kohta?utm_source=tehnika_fb&utm_medium=wallpost&utm_content=3915427&utm_campaign=fb_post
Ehk siis labane süsteem: 2,5€/kW kui autol on kuni 130, 5€/kW kui on kilovatte kuni 200 ja kõik millel on rohkem 10€/kW.
Esialgu võib aru saada, et see muudatus on ideetasandil ja tuleb päris uute autode regamisel aga kuniks seda pole otseselt väidetud, võib rahahimus valitsus, selle ka kõigile esmaselt registreeritavatele autodele määrata, mis paneb juba mõtlema.
edit: veel samal teemal: http://ekspress.delfi.ee/lisalood/ee-arhiivist-saabuva-automaksu-valguses-luksautode-omanikud-saavad-tihti-minimaalpalka?id=74341877 |
18.11.2016 at 14:19 |
1 edit. Last edited 18.11.2016 at 14:26 by Pierre
|
DevilDeVille |
Uuest valitsusest, maksundusest ja muutustest.....
Eks kui ahneks lähevad, siis tõusevad vanad juba registrisolevad autud taas ausisse. Ja kui loodetud tulu saamatajääb siis minnakse igaastase nöörimise teed, mispeale kolitakse piiritagustesse registritesse. Küll rahvas jalgadega hääletada oskab.
____________________________
Flick the Gestapo.... No, I said *Flick*, the Gestapo!
|
18.11.2016 at 14:26 |
|
mrtn |
Uuest valitsusest, maksundusest ja muutustest.....
Tootjad hakkavad kohalike importööride kehutusel siia madalama kW konfiga masinaid müüma, mis siis siin juhtme sappa saavad ja õige konfi pähe.
Täpselt sama moodi, nagu DVD-mängijad oma regioonilukuga kunagi. Müüja küsis vandeseltslasliku näoga, karpi laost tuues, et kas võtame regiooniluku maha ka. |
18.11.2016 at 15:07 |
|
peep Moderator |
Uuest valitsusest, maksundusest ja muutustest.....
Kui tegu uute autodega on maksumäär suht mõistlik (n. Corvette Z06 puhul 3%), vanade osas võib muidugi olukord teine olla aga üksikasju pole veel selgelt välja öeldud. Võrreldes EL liitumise eelsel ajal kehtinud maksumääradega on numbrid väikesed igal juhul. |
18.11.2016 at 15:09 |
1 edit. Last edited 18.11.2016 at 15:09 by peep (Moderator)
|
askeldaja |
Uuest valitsusest, maksundusest ja muutustest.....
Ma olen siin just viimasel ajal mõlgutanud mõtteid 500CID Cadillac´i peale. Eks aeg annab selgust.
Kohati 142kW, sama mis mõnel 2.8 BMW-l.
Küllap nad liiguvad siiski varem või hiljem igapäevaelu kallale, olgu see mõistlik või mitte. |
18.11.2016 at 15:55 |
|
franz125 |
Uuest valitsusest, maksundusest ja muutustest.....
Mis asi see majandust elavdab kui ühe kulutaja taskust tõstetakse teiste taskusse. |
18.11.2016 at 16:04 |
|
max |
Uuest valitsusest, maksundusest ja muutustest.....
Keegi võiks ära seletada, miks peaks olemasoleva kütuseaktsiisi kõrvale uue maksu koos selle arvestamise ja kogumise süsteemide ning uute ametnike armeega looma? Kütuseaktsiisi kasuks:
* uusi süsteeme pole vaja
* maksustab saastamist vastavalt reaalsusele
* suurendab inflatsiooni nagu ka automaks
Kui on eesmärk maksustada luksust, siis on kW kõrval oluliselt täpsemaid mõõdikuid, nt auto hind. Kui prognoositavast maksutulust maha lahutada süsteemi kulud ja optimeerimise tulemusena saamata jäänud maksutulu, siis ei pruugi palju alles jääda kui üldse. |
18.11.2016 at 18:41 |
|
Vanaisa Moderator |
Uuest valitsusest, maksundusest ja muutustest.....
maksustatakse kuna pappi on vaja. muud väited on supiaur.
____________________________
KÕIK KASTIRATASTELE, SELTSIMEHED!!!
:evil |
18.11.2016 at 18:50 |
|
peep Moderator |
Uuest valitsusest, maksundusest ja muutustest.....
Kütuseaktsiis on solidaarne maks, kõigile sama mõõdupuuga, sh. oleks maksustatud ettevõtjate tootmissisendid. Mida kõrgem aktsiis, seda rohkem liigub tarbimine madalama määraga naaberriikidesse. Plaanitav automaks on progresseeruv, eeldatavalt luksuslikumat tarbimist maksustatakse kõrgema määraga. Võimas sõiduauto ei ole 99 % juhtudest hädavajalik tootmissisend. Muidugi võiks maksu aluseks võtta mõne muu parameetri või üldse maksustada midagi muud peale sõiduautode aga lõpuks katab riigieelarve kulud ikka see kellelt on midagi võtta. Vähemalt auto puhul on valikuvõimalus, palju maksta tahad/raatsid ? Lisaks, ühekordne maks on tõenäoliselt soodsam kui iga päev, kuu ja aasta midagi maksta. Jaga see tuhat-paar eurot auto kasuliku elueaga ja võrreldes iganädalase andamiga kütusejaamas on tegu marginaalse summaga.
Mitte, et ma väga tahaks mingeid makse õigustada aga seda oli oodata ja võrreldes paljude inimvaenuliku automaksurezhiimiga riikidega (Taani, Holland, Soome, Itaalia jne) on tegu suhteliselt leebe variandiga. Muidugi meie ostujõud ja avalik arvamus ilmselt ei kannataks veel midagi teravamat välja. |
18.11.2016 at 20:39 |
1 edit. Last edited 18.11.2016 at 20:40 by peep (Moderator)
|
Vanaisa Moderator |
Uuest valitsusest, maksundusest ja muutustest.....
Nõus sinuga, pole hull väga.
Samas kannatab kõige rohkem keskmik kes ei oska/suuda skeeme kasutada. Näit. Läti keha kaudu jnejne.
Kütuseaktsiis meil ju on - seega teine maks samasse auku kõigile kraesse? Haiseb ikka rahapuuduse järgi
Skeemitamisest veel - liiklustrahvid sissetulekust sõltuvaks - pole mingit probleemi näidata oma sissetulekut just nii väiksena, kui ise tahad (kui pole palgatöötaja)
____________________________
KÕIK KASTIRATASTELE, SELTSIMEHED!!!
:evil |
18.11.2016 at 20:50 |
|
peep Moderator |
Uuest valitsusest, maksundusest ja muutustest.....
Huvitav, et meedias ka räägitakse mingist müstilisest kaugest maast nimega Läti, kus rohi on rohelisem, taevas sinisem ja kuu kollasem
http://www.fm.gov.lv/en/s/taxes/tax_on_cars_and_motorcycles/47069-tax-on-cars-and-motorcycles
http://www.fm.gov.lv/en/s/taxes/vehicle_operating_tax/
Lisaks kui auto maksab üle 50 000 EUR, siis käibemaksu ei saa üldse tagasi ja veel kehtib eraldi maks välismaise numbriga autodele kui sellise roolis on Läti maksuresident.
Aga samas kasutaks juhust ning sooviks palju õnne Lätlastele nende Vabariigi aastapäeva puhul ! |
18.11.2016 at 21:27 |
1 edit. Last edited 18.11.2016 at 21:28 by peep (Moderator)
|
max |
Uuest valitsusest, maksundusest ja muutustest.....
Nagu ma kirjutasin, et kui eesmärk luksust maksustada (, mis pole tõepoolest midagi uut Euroopas), siis kW on üks veidramaid luksuse mõõdikuid. Vägisi jääb tunne, et oli vaja kiirelt kuskilt midagi juurde võtta ja nii see idee sündis, omamata mingit sügavat sisulist põhjendust.
Teiseks jääb minu arvates tihti vajaka uue maksu/süsteemiga seotud agregeeritud sotsiaalse kasulikkuse optimeerimisest. Nt automaks. Keegi ametnik arvutas tõenäoliselt Excelis välja, et kui tulevikus registeeritakse samapalju autosid ja samasuguse kW struktuuriga kui seni + mõõdukas kasv, siis saab aastas 14M riigieelarvesse juurde. Mõeldud, tehtud. Mõistlik oleks kokku lüüa ka kaasnevad kulud, sh uute ja olemasolevate ametnike armee palk, kontor ja muud soojad hüved, kes selle maksu süsteemide planeerimise, teostamise, tööshoidmise ja kontrollimsega tegelema hakkavad. IT firmad saavad kindlasti riigileiba juurde. Nüüd peab 10-20 tuhat autoostjat midagi lisaks tegema hakkama (kurssi viimine, paberite ajamine, tasumine, deklareerimine jms), et riik selle maksu osas rahuldada, nt 1-2 h tööd näkku, kokku kuni 14 inimaastat, mille asemel võiks nii need autoomanikud + ametnikud reaalset väärtust ühiskonda juurde luua. Arvud on muidugi laest, aga tõenäoliselt suurusjärk lähedane reaalsusele. On siis sellel ikka _päriselt_ mõtet? |
18.11.2016 at 23:58 |
|
Jesper |
Uuest valitsusest, maksundusest ja muutustest.....
14 inimaastat maksab kokku umbes 200 tuhat eurot
____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO |
19.11.2016 at 01:22 |
|
Vanaisa Moderator |
Uuest valitsusest, maksundusest ja muutustest.....
excel´i tabel ise on selline. Näis, kui hästi see ennustus peab
____________________________
KÕIK KASTIRATASTELE, SELTSIMEHED!!!
:evil |
19.11.2016 at 08:20 |
|
peep Moderator |
Uuest valitsusest, maksundusest ja muutustest.....
Esmaegistreerimismaksu administreerimine vast üleliia investeeringuid ja kulusid ei nõua, kui sinna just liiga palju erandeid ei tehta. Tahad autot esmaselt arvele, maksa ära. Aga eks igal maksul ole administreerimise kulu, küllap seal ikka midagi arvutatakse. Samas kui on poliitiline otsus, siis pole spetsialistidel midagi kobiseda, muidu jäävad kiirelt tööst ilma. |
19.11.2016 at 09:54 |
|
franz125 |
Uuest valitsusest, maksundusest ja muutustest.....
Tule neid kulusi suurt midagi.Patsiga poisid teevad ARK-i miskisse kalkulaatori ja maksad oma senise regitreerimismaksu asemel ümber rehkendatud maksu ja kogu moos.Poest uue ostad siis regab pood niikuinii. |
19.11.2016 at 13:20 |
|
kaedoo |
Uuest valitsusest, maksundusest ja muutustest.....
quote: Pierre: Esimese hooga on uue ansambli tavapärased aktsiisitõusud mitte midagi erilist, pigem ollakse juba sellega harjunud või siis arvestanud. Ja kui vähem teenivale jääb pärast tulumaksumuudatust kätte rohkem raha, siis päris kindlasti suurendab see tarbimist, mistõttu elavneb kogu majandus.
Aga asi läheb kurjaks siis, kui autodele hakatakse välja mõtlema makse mingist suvalisest printsiibist lähtudes, ilma silmas pidamata nende autode näiteks eesmärki või kasutusala vms. Kilovatipõhine maksusüsteem on ka varem ajakirjandusest läbi käinud. Sotsiaaldemokraadid seisavad seal taga, neil juba näpud sügelevad.
Nüüd siis selline uudis: http://tehnika.postimees.ee/3915427/portaal-auto-registreerimismaksuks-kujuneb-ilmselt-2-5-eurot-kilovati-kohta?utm_source=tehnika_fb&utm_medium=wallpost&utm_content=3915427&utm_campaign=fb_post
Ehk siis labane süsteem: 2,5€/kW kui autol on kuni 130, 5€/kW kui on kilovatte kuni 200 ja kõik millel on rohkem 10€/kW.
Esialgu võib aru saada, et see muudatus on ideetasandil ja tuleb päris uute autode regamisel aga kuniks seda pole otseselt väidetud, võib rahahimus valitsus, selle ka kõigile esmaselt registreeritavatele autodele määrata, mis paneb juba mõtlema.
edit: veel samal teemal: http://ekspress.delfi.ee/lisalood/ee-arhiivist-saabuva-automaksu-valguses-luksautode-omanikud-saavad-tihti-minimaalpalka?id=74341877
Mõte ongi teha registreerimis tasu, ostad uut või vana. Nutune värk, parandage kui eksin. Selle skeemi järgi hakkab enamik autosid sõitma volituse alusel. |
19.11.2016 at 18:40 |
|
DevilDeVille |
Uuest valitsusest, maksundusest ja muutustest.....
Foorumi kontekstis oleks muidugi eriline sigadus maksustamine auto vanusest sõltumata. Samas eks mõistlikud inimesed kolivad oma iludused näiteks Suomaalia museorekisteriin, boonusena saab sealmail vanakestele ka vägagi apetiitse hinnaga kaskot.
____________________________
Flick the Gestapo.... No, I said *Flick*, the Gestapo!
|
23.11.2016 at 00:40 |
|
rommel |
Uuest valitsusest, maksundusest ja muutustest.....
Juttu on olnud siiski ühekordsest maksust esmase registreerimise puhul (kui auto Eesti registrisse võetakse) ümberregistreerimisel seda maksu enam ei rakendata. Uute autode turul pole suurt vahet, vanemate ja kasutatud autode turul (k.a. hobiautod) ilmselt mingisugune mõju on. Ida-Euroopa puhul siiski räägitakse autopargi üldise vananemise ja kauplemise väikese vaibumise efektist (autode maksustamise puhul siis). Naljaviluks võiks ju öelda , et varsti sõdame kõik Rattaga, isegi Luisa lubas ilmade soojenedes endalt Rõiva heita ning Rattaga ringi laskma hakata.
"Exeliga" saab arvutada kui osataks arvestada kõikide mõjutusfaktoritega... Alkoholi- ja kütuseaktsiisi arvutus oli lihtne: nii ja nii palju tõstame ja nii ning nii palju tuleb kohe tulu... Hui, ainuke positiivne tulemus oli see, et elavdati Läti majandust: rahvusvaheline transport kolis Lätti tankima, Valgas pandi jaemüügi tanklad kinni ja napsulembelist vennasrahvast esindavatele turistidele korraldatakse alkoholikultuurireise kuuevarbaliste maale. Aktsiisi korjamine on kusjuures kogu selle krempli juures ainult üks aspekt: infra, transport ja teenendav sektor kaotab ka käivet (riigile siis km osa) ning töökäsi vajatakse vähem mis on riigile vaat, et suurem kaotus kui aktsiist ila jäämine iseenesest.
Sõiduautode km võeti eelarvepuudujääkide katmise eufoorias tormilise ovatsioonide ning kestva aplausi saatel vastu (mitte ettevõtjate vaid nende isikute poolt kes ei suuda riigi väljaminekuid piisavalt optimeerida) ja tulemus on see, et uute autode müüjad müüvad kaubaruumivõrgu ja teh.passis "N" tähega varustatud sõiduautosid... +mingi osa tundlikematest tootjatest/teenindajatest/vahendajatest ajavad nüüd igapäevaasju kaubikute ja pirukatega. Rahvasaadikute ja riigifirmade autode kasutamises ja raha kulutamises ei muutunud samas midagi.
Üldise populismi lainel muidugi visatakse madalapalgalisele valijale lubadusi ka: "Kui kaks aastat ilusti moka maas hoiate siis saate lõpuks ehk pulgakommi ka..." 2018 on järgmine valitsus pukis ja selleks ajaks on hea lubada maad ja ilmad kokku... Arvatavasti sööb inflatsioon selle "50€ rohkem kätte" nagunii ära aga vähemalt hetkeseisul särab delfi kommenteerijate silmis siiras rõõm helge tuleviku suhtes ja üldine meelestatus on eufooriline... Pohh, ma luban ka töölistele, et aastal 2030 hakkate saama 4000€.., mis 4... kurat..6000 hakkate kätte saama, seniks aga peate miinimumpalga eest rohkem tööd tegema, et see ilus illusioon võimalikuks saaks. Mis sest, et selleks ajaks uued mehed juhatuses on ja ma loodetavasti Bahamal end huultega koteilikõrre otsa imedes ning päevitades pensionipõlve veedan. Vaadaku ise kuidas hakkama saavad.
____________________________
ex Ram '04
ex Taurus '97
god hates us all |
23.11.2016 at 12:08 |
1 edit. Last edited 25.11.2016 at 15:05 by rommel
|
igiliikur |
Uuest valitsusest, maksundusest ja muutustest.....
quote: rommel: Pikk jutt
Väga hea jutt. Küsiks autori käest, et kas tohin seda postitust ka siit foorumist välja jagada? Olen kindel, et see avardaks nii mônegi patrioodi silmaringi...
|
25.11.2016 at 12:37 |
|
rommel |
Uuest valitsusest, maksundusest ja muutustest.....
quote: igiliikur: quote: rommel: Pikk jutt
Väga hea jutt. Küsiks autori käest, et kas tohin seda postitust ka siit foorumist välja jagada? Olen kindel, et see avardaks nii mônegi patrioodi silmaringi...
Avalik foorum, anonüümne postitus... Minu poolest võid end vabalt tunda ja tsiteerida/parafraseerida/teha mida süda kutsub.
____________________________
ex Ram '04
ex Taurus '97
god hates us all |
25.11.2016 at 15:04 |
|
viplala |
Uuest valitsusest, maksundusest ja muutustest.....
http://uudised.err.ee/v/majandus/493cf8cc-ea4d-451b-bd0f-11731e750337/automaks-rakendub-ka-omanikuvahetuse-korral |
05.12.2016 at 15:46 |
|
DevilDeVille |
Uuest valitsusest, maksundusest ja muutustest.....
Ongi käes jah. Selgesti jäävad mitu nüüdseks õige vanuse saavutanud autot siinse maanurga hingekirja võtmata. Normaalse(ma)tes riikides vanuritele makse ei kohaldata ja ümberregistreerimine on kõigile tasuta.
____________________________
Flick the Gestapo.... No, I said *Flick*, the Gestapo!
|
05.12.2016 at 17:27 |
|
peep Moderator |
Uuest valitsusest, maksundusest ja muutustest.....
Ma pole küll jurist aga minuteada ei luba seadus kehtestada riigilõivu nime all makse
Küllap mõeldakse välja uskumatult palju lahendusi maksust mööda hiilimiseks ja tekib muid kõrvalmõjusid, millistega tuleb siis kangelaslikult võidelda. Aga samas kindlasti saab seda asja veel keerulisemaks ajada ! |
05.12.2016 at 17:51 |
1 edit. Last edited 05.12.2016 at 18:11 by peep (Moderator)
|
olevtoom |
Uuest valitsusest, maksundusest ja muutustest.....
Võib-olla ma olen vandenõuteoreetik ja auto(luksus-)maksu plaan ja sotside valitsusse saamine tulid kaunis üheaegselt.
____________________________
1956 Cadillac 62 hardtop coupé, 1991 Jeep Cherokee. Ja peres 1972 Buick Riviera |
05.12.2016 at 18:06 |
|
|