Poster |
Message |
Astro-97 |
Automaatkast võimalusega + / -
Osadel kastidel saab kasutada ka võimalust + / - käsitsi käike vahetada, elik mis ta siis on tiptronic nimega, autostick nimega, või mis iganes.
Teemaks küsimus : Kui koormav või mõistlik on sellisel käigukastil kasutadagi kogu aeg varianti ise käike lapata ? Olen kuulnud, et inimesed osad seda ainult kasutavadki ja ka kütusekulu pidi olema väiksem, kuna ise vahetad millal soovid, mitte ei tee seda kast oma drive režiimil. Minu point pole kulu taga ajada grammide kaupa, vaid mõista kuidas selline tegevus kasti enda hingeelule mõjub ja mõjutab pikemas perspektiivis.
Juttu on ka olnud, et sellise variandi kasutamisel oleks auto justkui "erksam", tänu sellele et käike saad lasta pikemaks ja vahetad ise kõrva või pöörete järgi käiku, millal vajalikuks pead...
____________________________
CB (Ch19 FM), PMR (446.155), vahest ka 8AM. |
15.03.2017 at 21:07 |
|
mrtn |
Automaatkast võimalusega + / -
Sa mõtled siis manual valve bodyt?
Olgem ausad, tavaline automaat käsivahetamisega on hea ainult mingil hetkel käruga liiklemisel. Igapäevasel sõidul on üsna mõttetu. |
15.03.2017 at 21:20 |
|
Maik |
Automaatkast võimalusega + / -
See ju kõikidel audi/passat autodel olemas. Tahaks öelda,et volvo ka ,aga ei viitsi õue vaatama minna.
Never-ever ei kasutaks seda igapäevaliikluses,pakun et tegu ongi suht spetsiifiliste olukordadega,kus seda vaja peaks reaalselt olema.
Kuigi ma ei tea kus . Eesti liiga lame maa,et teada vist taolisi asju
Ma olen vist jäärajal kasutanud
____________________________
2011 Chevrolet Camaro 2SS/RS
|
15.03.2017 at 22:07 |
1 edit. Last edited 15.03.2017 at 22:08 by Maik
|
ERAK |
Automaatkast võimalusega + / -
quote: Astro-97:
Juttu on ka olnud, et sellise variandi kasutamisel oleks auto justkui "erksam", tänu sellele et käike saad lasta pikemaks ja vahetad ise kõrva või pöörete järgi käiku, millal vajalikuks pead...
300 C' l oli mõnusa väändega 3,0 V6 diisel, koosluses mersu käigukastiga (mis oli üsna uimane) Vähemalt selle auto puhul (CRD Commanderil oli ka vist sama kombo?) oli vahe vägagi tuntav, kas vahetada ise või oodata kasti viivitust mis muidugi ei tähenda, et oleks viitsinud käsitsi vahetada tavaolukorras, sai ikka automaadiga sõidetud kuid vahel möödasõitudel sai käsitsi alla vahetatud
____________________________
kümblustünni rent
kaubikurent
sõidukid Rootsist
rehvide müük |
15.03.2017 at 22:31 |
|
mrtn |
Automaatkast võimalusega + / -
Mul on vist 4 järjestikusel autol +/i kast olnud. Hetkel on kahel, sh isegi variaatoril. Ainuke kasutamiskõlbulik lahendus tundub olema roolilabadega, aga see ei muuda üldpilti. |
15.03.2017 at 22:42 |
|
Maik |
Automaatkast võimalusega + / -
Kuidas see variaatoriga toimib? (samas ka atv-l on rihm ja low/hi käigud)
____________________________
2011 Chevrolet Camaro 2SS/RS
|
15.03.2017 at 22:53 |
|
DevilDeVille |
Automaatkast võimalusega + / -
Mõttetu pläust, rullnokkadel tore kräunutada vaid.
____________________________
Flick the Gestapo.... No, I said *Flick*, the Gestapo!
|
15.03.2017 at 22:59 |
|
mrtn |
Automaatkast võimalusega + / -
quote: Maik: Kuidas see variaatoriga toimib? (samas ka atv-l on rihm ja low/hi käigud)
Variaatoritel on tegelikkuses eeldefineeritud ülekanded, nende vaheline "vahetus" on lihtsalt sujuv ja märkamatu, +/- laseb neid konkreetseid asendeid fikseerida. Eelmisel oli 7 asendit, ei tea palju praegusel. |
15.03.2017 at 23:13 |
|
Indrek_S |
Automaatkast võimalusega + / -
See variaatori ja määratud ülekande jutt on nii ja naa.
Variaatori puhul lihtsalt üritatakse tarbijale luua mulje tavalisest automaatkastist. Osad tootjad on isegi nii kaugele läinud, et mängivad kõlaritest variaatori manuaalse "käiguvahetuse" puhul muutuvat mootori heli, imiteerides päris käiguvahetust. Reaalselt lihtsalt midagi muidugi ei muutu.
____________________________
not done until it's done |
16.03.2017 at 09:07 |
|
vr_ |
Automaatkast võimalusega + / -
quote: Indrek_S: See variaatori ja määratud ülekande jutt on nii ja naa.
Variaatori puhul lihtsalt üritatakse tarbijale luua mulje tavalisest automaatkastist. Osad tootjad on isegi nii kaugele läinud, et mängivad kõlaritest variaatori manuaalse "käiguvahetuse" puhul muutuvat mootori heli, imiteerides päris käiguvahetust. Reaalselt lihtsalt midagi muidugi ei muutu.
Millised autod/kastid selle nii ja naa tunde tekitanud on?
Seni kätte sattunutest on asi just nii nagu mrtn ütles. ülekanne sõidetakse sujuvalt fikseeritud punkti ja siis kui sina tahad mitte siis kui kast tahab.
____________________________
Imperialist 71 |
16.03.2017 at 09:27 |
|
peep Moderator |
Automaatkast võimalusega + / -
Eks enamustel uutel autodel on autmaatkastidel käsijuhtimise funktsioon ja vanade usakate madalate käikude lukustamise funktsioon annab ka võimaluse aga olles 15+ aastat selliste kastidega liikunud pole veel avastanud mingit eelist milleks peaks käsitsi vahetama. Mägedes jah teine teema ja vahel harva maanteel enne möödasõitu valin madalama käigu manuaalselt ette ära kui on vaja kiirelt oma ritta tagasi jõuda. |
16.03.2017 at 10:27 |
|
ervin |
Automaatkast võimalusega + / -
Ainsad võlud on a) nõrga mootoriga möödasõidul turbo eel-spoolimine b) amg-ga väljalaskest paugu väljameelitamine (mida õnnestub vabalt ka gaasi-kickdowniga mängides saavutada). ülejäänud osas täiesti pointless. |
16.03.2017 at 10:58 |
|
charger |
Automaatkast võimalusega + / -
Ega see käsitsivahetus ei lase ikka kogu aeg suvaliselt oma tuju järgi vahetada. Ajus on ette antud, mis pööretel ja kiirustel üldse vahetus toimub. Lollusi ta ei lase teha, ehk kui pöörded liiga kõrged, siis vahetab ise üles ja kui unustad alla vahetada, siis ta vahetab näiteks seisma jäädes ikkagi alla ära.
Mina olen käsivahetust kasutanud ainult ringrajal, et pöördeid üleval hoida ja tarbetuid vahetamisi vältida. Variaatoril on mugav võimalus labadega alla vahetades mootoriga pidurdada, sest hüdrauliliselt saab fikseeritud ülekandeid hoida. |
16.03.2017 at 11:08 |
|
tfr |
Automaatkast võimalusega + / -
Mu praegune auto on selline, et +/- nupud on olemas, aga eraldi "manual" modet ei ole. Võin näiteks mingil hetkel käsitsi 5 -> 6 vahetada, aga hiljemalt umbes 10-15 sekundi pärast arvab auto, et tema arust on ikka 5. sobivam ja võiks alla tagasi vahetada. |
16.03.2017 at 12:01 |
|
v6sa |
Automaatkast võimalusega + / -
quote: ervin: Ainsad võlud on a) nõrga mootoriga möödasõidul turbo eel-spoolimine b) amg-ga väljalaskest paugu väljameelitamine (mida õnnestub vabalt ka gaasi-kickdowniga mängides saavutada). ülejäänud osas täiesti pointless.
Nõus.
Elusal kastil ei ole vahet, kas käike vahetab juhm või automaatika. Surnud kasti lõplikku lahkumist saab järjestikkuste arutute üles-alla saagimistega muidugi kiirendada, ütleb teooria. Praktikas sureb kast niikuinii nädal liiga vara. |
16.03.2017 at 13:03 |
|
tuuker |
Automaatkast võimalusega + / -
Mul on üks 2003 lõpu Volvo V70 D5 isend Volvo keeles Geartronic nimelise +/- kastiga. Samale mudelile pakuti ka tavalist automaati. Vahe seisnevat ainult kasti ajus. Tehasemanuaali järgi on selle mudeli aut.kastidega isendid sama konfiguratsiooniga manuaalkastiga isendist 0,1 toopi sajale ökonoomsemad. Seega kütusekulu ei ole ilmselt argument manuaalse soorituse kasuks.
Ise olen +/- funktsiooni kasutanud mõnel korral kinnituisanud taluteel läbi lume rühkides. Samuti suurte külmadega. See D5 ei lähe linnavahel kärutades just kõige kiiremini soojaks. +/- kasutades saab pöördeid vähe kõrgemal hoida ja soojenemine toimub kiiremini. Bensukaga seda muret ei ole.
Sellised tähelepanekud. |
17.03.2017 at 10:58 |
1 edit. Last edited 17.03.2017 at 10:59 by tuuker
|
Joel |
Automaatkast võimalusega + / -
quote: v6sa: quote: ervin: Ainsad võlud on a) nõrga mootoriga möödasõidul turbo eel-spoolimine b) amg-ga väljalaskest paugu väljameelitamine (mida õnnestub vabalt ka gaasi-kickdowniga mängides saavutada). ülejäänud osas täiesti pointless.
Nõus.
Elusal kastil ei ole vahet, kas käike vahetab juhm või automaatika. Surnud kasti lõplikku lahkumist saab järjestikkuste arutute üles-alla saagimistega muidugi kiirendada, ütleb teooria. Praktikas sureb kast niikuinii nädal liiga vara.
Mina kasutan AMG'l vahel rooli + laba linnaliikluses ühtlasel sõidul käigu edasi vahetamiseks. Tal tundub soft olevat tehtud igaks juhuks pisut kõrgemaid pöördeid hoidma (nt 6k 1300 rpm asemel 5k 1700 rpm) ja siis lükkangi nupust järgmisele käigule. Mõnus vaikne madal müdin. Sama teinud teiste autodega (kui rooli pealt saab), mis ei taipa vahel ise käiku edasi vahetada.
____________________________
2xV8 |
17.03.2017 at 12:18 |
1 edit. Last edited 17.03.2017 at 12:20 by Joel
|