0-100km/h 3.7sec
Power 400kW (540PS)
Torque 1000Nm (101kgm)
Top speed 250km/h (155mph)
Range 400km (248mile) ※NEDC
Mul on juhe täna üsna koos, aga teeks ühe arvutuse, kontrollige kas ma arvutan õigesti...
Mu eelmise kuu elektriarve oli 852kw/h, mis maksis mulle 106 euri. Seega minu rahakoti jaoks on minu elektri kw maksumuseks ümmarguselt 0,13 euri. Jätame siinkohal tähelepanuta kõikvõimalikud maksud, liinitasud, rohelise energia ja muu jura, sest ma maksan kw eest arve alusel ja täpselt nii palju mu rahakotist pappi läheb kui arve postkasti potsatab, 0,13 euri ühe kw eest.
Ülal toodud elektri auto on 400kw. Kui ma nüüd õigesti aru saan, siis on see akude võimsus, see tähendab, et 400kw tuleb elektrit akudesse sisestada läbi oma rahakoti. Sõita saab selle lõbu eest 400km. 400kw maksab mulle 400x0,13... 52 jeerikut. Ühesõnaga ma saan 52 euriga sõita 400km.
Mul on praegu üks diisel Passat ja mingi vana Vulva, kah disla. Mõlemad kulutavad umbes 6l/100km. Et nendega liikuda 400km, siis võtavad nad kütust 6x4 ehk 24 lirtsu ehk ümmarguselt 24 euri.
Ma tean, et see on üsna vägivaldne võrdlus, kuid kui ma nüüd õigesti arvutasin, siis elektri pealt liikuv aparaat on kaks korda kulukam kui masuudipress. (kuna mul on tänasest tõsiselt juhe koos, siis ma võisin mõne vea kusagil sisse lasta)
E: Juba jõudsin segi ajada akude mahtuvuse ja mootorite võimsuse... ei tohi ikka väsinuna liiga palju mõelda
13.10.2016 at 19:20
3 edits. Last edited 13.10.2016 at 19:32 by viplala
Põnevaid elektriautosid.Hirmus mootor aga lahja kiirendus ehk lihtsalt müügiargumendiks antakse maksimum võimsus aga elektriautol ju passis nominaal. Põhjus miks elektrijalgratta puhul on kaks piirangut 250w ja 25kmh.
Põnevaid elektriautosid.Minu prantsuse seljakotist elektriautole lubas tehas "kütusekuluks" 14,7kwh/100km, reaalsus oli kusagil 17-18 kandis. Tesladel on ta reaalsuses vist seal ca 20-22.
Elektriauto erineb sisepõlevatest mootoritest kusjuures selle poolest, et neil on kulu vastupidine - maanteel on see hulka suurem kui linnas, kus tuuletakistus on pisem ja foorist foorini tiksumine annab pidurdamistel arvestatavalt regenereeritud särtsu.
quote:tfr: Minu prantsuse seljakotist elektriautole lubas tehas "kütusekuluks" 14,7kwh/100km, reaalsus oli kusagil 17-18 kandis. Tesladel on ta reaalsuses vist seal ca 20-22.
Elektriauto erineb sisepõlevatest mootoritest kusjuures selle poolest, et neil on kulu vastupidine - maanteel on see hulka suurem kui linnas, kus tuuletakistus on pisem ja foorist foorini tiksumine annab pidurdamistel arvestatavalt regenereeritud särtsu.
Keskmine elektri hind on jah seal kusagil ~0.13 eur/kWh. Seega su prantslane on 2.3 eur/100km (~2.2 l/100km) ja Tesla seega 2.73 eur/100km (~2.6l/100km). Kui puhast "kütusekulu" vaadata, amortisatsioon, hooldus ja kallim ostuhind väljajätta, siis pole üldse paha ju?
____________________________
We live in a poor neighbourhood - we can only afford to drive old cars.
quote:anryo: Keskmine elektri hind on jah seal kusagil ~0.13 eur/kWh. Seega su prantslane on 2.3 eur/100km (~2.2 l/100km) ja Tesla seega 2.73 eur/100km (~2.6l/100km). Kui puhast "kütusekulu" vaadata, amortisatsioon, hooldus ja kallim ostuhind väljajätta, siis pole üldse paha ju?
Me "tankisime" teda puhtalt ELMO kiirlaadijatest ja maksime mahupaketi eest 30€ kuus. 16 kuuga sõitsime maha täpselt 8888km, sinna kulus siis 16x30 = 480€ ehk ca 5.4€/100km.
Põhjus, miks me tast lõpuks loobusime, oligi just see, et ei saanud omale koduses kortermajas laadimisinfrat mõistlikult tekitatud. Oleks see õnnestunud, oleks saanud teda kodus ja öise elektri pealt laadida ja selle võrreldava kütusekulu ca 1.5l/100km kanti, niipalju kui ma toona arvutasin.
Hind oli koos toonase ELMO toetusega võrreldava sama klassi sisepõlemisauto kanti (~16k), toetuse vahepealne ärakadumine tähendas turuhindades seda, et see poolteist aastat hiljem õnnestus ta maha müüa veidi kallimalt kui ise ostetud sai.
quote:anryo: Keskmine elektri hind on jah seal kusagil ~0.13 eur/kWh. Seega su prantslane on 2.3 eur/100km (~2.2 l/100km) ja Tesla seega 2.73 eur/100km (~2.6l/100km). Kui puhast "kütusekulu" vaadata, amortisatsioon, hooldus ja kallim ostuhind väljajätta, siis pole üldse paha ju?
Hind oli koos toonase ELMO toetusega võrreldava sama klassi sisepõlemisauto kanti (~16k), toetuse vahepealne ärakadumine tähendas turuhindades seda, et see poolteist aastat hiljem õnnestus ta maha müüa veidi kallimalt kui ise ostetud sai.
Prantslaste elektriautode "eripäraks" on ka akude liisimine ... kus kuumakse sõltub läbisõidust.
See muidugi teeb meie kliimas, küsitavaks ühe elektrilise suveauto hankimise.
Kuidas sellega on ja mismoodi seda rendilepingut edasi müüakse.
või sul oli see jaapanist pärit prantsuse auto ...
quote:anryo: Keskmine elektri hind on jah seal kusagil ~0.13 eur/kWh. Seega su prantslane on 2.3 eur/100km (~2.2 l/100km) ja Tesla seega 2.73 eur/100km (~2.6l/100km). Kui puhast "kütusekulu" vaadata, amortisatsioon, hooldus ja kallim ostuhind väljajätta, siis pole üldse paha ju?
Me "tankisime" teda puhtalt ELMO kiirlaadijatest ja maksime mahupaketi eest 30€ kuus. 16 kuuga sõitsime maha täpselt 8888km, sinna kulus siis 16x30 = 480€ ehk ca 5.4€/100km.
Põhjus, miks me tast lõpuks loobusime, oligi just see, et ei saanud omale koduses kortermajas laadimisinfrat mõistlikult tekitatud. Oleks see õnnestunud, oleks saanud teda kodus ja öise elektri pealt laadida ja selle võrreldava kütusekulu ca 1.5l/100km kanti, niipalju kui ma toona arvutasin.
Hind oli koos toonase ELMO toetusega võrreldava sama klassi sisepõlemisauto kanti (~16k), toetuse vahepealne ärakadumine tähendas turuhindades seda, et see poolteist aastat hiljem õnnestus ta maha müüa veidi kallimalt kui ise ostetud sai.
Siin saab turg tänu poliitikale ja toetustele kõvasti moonutatud. Kui riik/EL pool sisepõlemismootoriga autost ja kütuse kinni maksaks, siis võiks sisepõlemismootoriga rahakoti jaoks parema tulemuse saada. Seejuures pole kindel, et keskkond suurema laksu saab.
quote:spark: Prantslaste elektriautode "eripäraks" on ka akude liisimine ... kus kuumakse sõltub läbisõidust.
See muidugi teeb meie kliimas, küsitavaks ühe elektrilise suveauto hankimise.
Kuidas sellega on ja mismoodi seda rendilepingut edasi müüakse.
või sul oli see jaapanist pärit prantsuse auto ...
Renault Zoe oli. Ja oli nii, et 5a jagu akurenti pandi ostes auto hinna sisse.
Edasi müümise kohta ei tea, ma müüsin tagasi. Ehk esindusele
quote:max:
... Kui riik/EL pool sisepõlemismootoriga autost ja kütuse kinni maksaks, siis võiks sisepõlemismootoriga rahakoti jaoks parema tulemuse saada. Seejuures pole kindel, et keskkond suurema laksu saab.
Kuulsin täna hommikul, et EL tahab aastal 2030 sisepõlemismootoriga autode tootmise keelustada/lõpetada, niiet fossiilkütustest ja looduse reostamisest saame peagi lahti
quote:fuel:
Kuulsin täna hommikul, et EL tahab aastal 2030 sisepõlemismootoriga autode tootmise keelustada/lõpetada, niiet fossiilkütustest ja looduse reostamisest saame peagi lahti
BS. Kui see teoreetiliselt juhtukski, siis siinne rahvas suur kaotaja pole - niikuinii on kasutuses 30+ a vanad autod
quote:fuel:
Kuulsin täna hommikul, et EL tahab aastal 2030 sisepõlemismootoriga autode tootmise keelustada/lõpetada, niiet fossiilkütustest ja looduse reostamisest saame peagi lahti
BS. Kui see teoreetiliselt juhtukski, siis siinne rahvas suur kaotaja pole - niikuinii on kasutuses 30+ a vanad autod
Sisepõlemismootorite asemel tulevad isepõlemisakud.
quote:fuel: Kuulsin täna hommikul, et EL tahab aastal 2030 sisepõlemismootoriga autode tootmise keelustada/lõpetada, niiet fossiilkütustest ja looduse reostamisest saame peagi lahti
Oeh, meie vaesed lapsed ja nende järeltulijad. Enam ammu ei saagi üles kasvada kräunuva Moskvitši mootoriakustika saatel, tunda salongis okseleajavat gaasivingu ja ärgata hommikuti koos naabrimehe käiatava Žiguliga. Kõik koos nagu ühe pere lapsed. Kõigile võrdselt. Nüüd on asi jõudnud nii kaugele, et auto hakkab tegema samasugust häält nagu mikrolaineahi või peenem tolmuimeja. Ei tilkuvat tosooli, ega õliseid näppe. Vaid isad hakkavad poegadele varajases nooruses õpetama kuidas kaablit lahti kerida ja millisele numbrile helistada, kui masinast "elu on otsa saanud". Kurb lugu.
Ma mingi kuu tagasi sõitsin selle Nissan Leaf´iga vms, mis on selline, ütleme start up elektrikäru. Noo sõidab sujuvalt ja puha aga no lagi sõiduteekond on 120km mis talviti kahaneb max 80 peale. Sisuliselt tähendab see seda, et kütusepaak mahutab kümneka eest kütust või isegi veel vähem. Kui vähe kaugemale ämma juurde vaja talvel sõita, siis lähed läkiläki peas, labakindad käes ja puhvaika seljas, sest soe salong on liigne luksus. Kah omaette nostalgia, muidugi. Aga kuna mitte midagi nö reguleerida seal ei saa, siis kokkuvõttes on see piece of shit. Sõidad ringi linnapeal, nagu oleks kellegi taga paelaotsas. Mingit elu autos ei ole peale värviliste numbrite kelladel. Kullisilmadega jälgid pidevalt akude laetavust ja see röövib ka viimasegi hingerahu. Ainus asi, mis seda saani parandaks, oleks see karp ise sõitma panna. Et istud tagapingil ja jood sõbraga rahulikult õlut ja vaatad aknast välja. Aga ei, pead veel raisk rooli ka kruttima ja nuputama, millises nurgas elumahla saab. Hullem kui trammiga sõita. Mina olen jäädavalt veendunud, et jään kütusepõletajaks kuni surm mind võtab. Ja kui seda va põlevat enam kuskilt lunastada ei saa, hakkan seda kasvõi ise tegema. Aga mootor peab peal laulma ja tagant peab tulema suitsu. My two cents.
Põnevaid elektriautosid.Kõigepealt tuleb uudis et sakslased keelavad 2030 bensu ja diiselautod ära ja nüüd juba EL. Sakslaste parlamendis rohepead tegid ettepaneku mis ei ole veel isegi arutusele võetud. Võib-olla saavad autotootjad mingilaadi toetust elektriautode arendamiseks heal juhul aga hetkel midagi sellist ei paista nagu keelamine.
quote:Vince: No ma loodan, et siis on võimalus siit kolhoosist, nimega Euroopa Liit, minema kolida.
Maailm on lahti, edu mujal!
Kõnealune uudis on ajakirjanduse pasahunnik - asja alles kaalutakse siseriiklikult, aga "uuriv ajakirjandus" presenteerib meile juba jõustunud ediktina... Nojah.
quote:Ja sealset turgu arvestades müüvad nad oma särts-mobiili vähemasti miljon eksemplari.
Hinnaskaala alates $8,100 kuni $12,600 - sellise hinnaga oleks neil siingi korralikult lööki.
Just-just, selleks, et neid India reeglite järgi tehtud autosid siin esinduses ametlikult müüa saaks, on vaja teha asju, mis suurendavad auto omahinda 2 korda ja lõpptulemuseks on analoogne hinnasilt nagu sellel tolmuimeja kujulisel Mitsubishil on
Näiteks veoautodel pani Euro 6 norm nagu naksti muidu samale, aga Euro 5 autole 15 tonni otsa. Elektriautol pole see vast teema, aga eks neid e-asju leiab sealt kindlasti terve rea.
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm