register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
ukraina
tqhq.ee foorum : Minu auto : '95 Jeep Cherokee XJ   1 2  
Poster Message
tfr
 
'95 Jeep Cherokee XJ
Tegelikult ei mõelnud otseselt siia teemat teha, sest kuigi auto annab juba youngtimeri mõõdu välja, sai ta siiski sekundaarseks daily driveriks ostetud. Lihtsalt jäi ette ja vana armastus lõi lõkkele, eriti kuna seekord sattus täiesti ideaalne kooslus - '95 auto ehk juba uus high output MPI mootor, aga veel vana klassikaline sisu, NP242 vahekast, täisvarustus, Šveitsi päritolu ehk väga korralik salong ja kere.

Õuele jõudis ta päev enne koduriigi 100-aastaseks saamist:



Eelmine omanik luges pisivead ka ette nii palju kui neid oli - enamus kosmeetilised, kõige suurema asjana Jeepi 4.0 tüüpviga ehk mõra väljalaskekollektoris. See sai RockAutost uus tellitud ja peale seda, kui pääses napilt õhkulendamisest (samal ajal, kui ta FedExi vahelaos Texases oli, toimus sellessamas laos mingi kirjapommi plahvatus), jõudis see ka kodumaale.

Vahetuseks kaalusin erinevaid variante, aga lõpuks jäi sõelale Alert Auto - jagavad töökoda Tõukuriga, kes on vägagi tuntud ja tunnustatud tegija, lisaks ka Alo/usacar.ee-ga, mistõttu eeldasin, et ju nad on ameerklasi ka veidi näinud. Ja logistiliselt jube mugava koha peal, kodust mõnisada meetrit. Nad ise kinnitasid ka, et Jeep üle jõi ei käi, seega esmaspäeva hommikul viisin auto sinna - palusin kolle ära vahetada, üldise pildi üle vaadata, ja kui juba käik oli, siis ka suvekad alla lapata. Ilm oli tookord selline üsna 50:60, aga teisele autole jäid talvekad alla, seega päris jalameheks poleks jäänud ja võtsin riski.

Õhtul sain auto kätte, pisikese nimekirja asjadest, mis veel tegemist tahaks ka - kõige suurema asjana esimesed kettad-klotsid, ülejäänu olid mõned tihendid/simmerid siin-seal.

Nädala sees autot väga vaja polnud, korra mingi pisitiiru tegin, täna siis oli natuke rohkem vaja sõita. Ja siis, Randvere teel, 90km/h alas, avanes järsku vaatepilt, kus esimene vasak ratas autost mööda lippas. Pidurdasin ennast tee äärde ja vaatasime jupp aega, kuidas ratas vastassuunas ca 300-400m edasi veeres ja ootasime ärevusega, kas silmapiiri lõpus oleva künka tagant ilmub mõni auto või mitte. Õnneks ei ilmunud.

Tulemus:





Visuaalsel vaatlusel tundub, et pihta said piduriketas ja esitiib.

Viisin ta nüüd Alert Auto juurde tagasi, eks esmaspäeval saab ees ootama tore dialoog teemal, et kelle kuludesse see tagajärgede likvideerimine minna võiks.

Tean küll, et paljudes kohtades soovitatakse mõne aja pärast poldid ise üle pingutada, aga seda soovitatakse tavaliselt ca 100km pärast, auto oli peale vahetust sõitnud umbes 35-40km. Kuna appi tulnud puksiirivend otsis ratta tagasi allapanekuks anyway rattavõtme välja, siis keerasime huvi ja kindluse mõttes ka ülejäänud rattad üle - ka parema tagumise omad olid enamuses täiesti lahti, teised kõik olid sellised, kus sai pool pööret peale keerata, aga päris näpuga kruttida mitte.
07.04.2018 at 20:31 2 edits. Last edited 07.04.2018 at 20:38 by tfr
mrtn
'95 Jeep Cherokee XJ
Pärast identset intsidenti Corollaga aastaid tagasi, pingutan ma mutreid juba mõne km järel ja igaks juhuks mitu korda. Tol korral vahetasin ma küll ise rattaid ja nii see tiib kortsu jäigi.
07.04.2018 at 20:48
kjoll
'95 Jeep Cherokee XJ
See rattapoltide üle pingutamise jutt on täielik jama ! Keegi sosssepp selle oma p...e kaitsmiseks välja mõtelnud .

Uutel autodel pole rattavõtit, millega polte pingutada ja tungrauda ega varuratast.

Kõlab väga jaburalt. Näiteks õbluke preili saab margiesindusest oma uue auto kätte, millele värskelt talverattad alla keeratud.
Sõidab bensujaama rattavõtit ostma ja sellel rattapolte pingutama :)

____________________________
Chrysler Stratus Cabriolet 2,5 2000
Chevrolet Astro 4,3 1990
Pontiac TransSport 3,8 1995
07.04.2018 at 20:53
mrtn
'95 Jeep Cherokee XJ
quote:
kjoll: See rattapoltide üle pingutamise jutt on täielik jama ! Keegi sosssepp selle oma p...e kaitsmiseks välja mõtelnud .

Uutel autodel pole rattavõtit, millega polte pingutada ja tungrauda ega varuratast.

Kõlab väga jaburalt. Näiteks õbluke preili saab margiesindusest oma uue auto kätte, millele värskelt talverattad alla keeratud.
Sõidab bensujaama rattavõtit ostma ja sellel rattapolte pingutama :)

Vähe sellest, uutel autodel pole isegi rattapolte!!!!!!11111 Ainult mutrid!!!! See oravapande on need ka ära võtnud!!~~
07.04.2018 at 20:59
tfr
 
'95 Jeep Cherokee XJ
Mu uuel autol on varuratas olemas - sai lisavarustuse nimekirjast tellitud. Seega jah, ma ausalt öelda polegi mõelnud, et kui on see variant, kus on ainult purk vahtu pagassis, siis kas tõesti ka tungrauda ja rattavõtit pole?
07.04.2018 at 21:13
DevilDeVille
  
'95 Jeep Cherokee XJ
Sellises olukorras pole sodoomidel vaielda miskit. Luftitagu aga sajaseid ja tehku auto korda.

____________________________
Flick the Gestapo.... No, I said *Flick*, the Gestapo!
07.04.2018 at 21:31
kjoll
'95 Jeep Cherokee XJ
+1

____________________________
Chrysler Stratus Cabriolet 2,5 2000
Chevrolet Astro 4,3 1990
Pontiac TransSport 3,8 1995
07.04.2018 at 21:48 1 edit. Last edited 07.04.2018 at 21:53 by kjoll
kjoll
'95 Jeep Cherokee XJ
quote:
tfr: Mu uuel autol on varuratas olemas - sai lisavarustuse nimekirjast tellitud. Seega jah, ma ausalt öelda polegi mõelnud, et kui on see variant, kus on ainult purk vahtu pagassis, siis kas tõesti ka tungrauda ja rattavõtit pole?

Sellised täitsa olemas. Tasub üle vaadata, mis pagassis/laegastes.
Vähendatakse massi ja co emissiooni!


____________________________
Chrysler Stratus Cabriolet 2,5 2000
Chevrolet Astro 4,3 1990
Pontiac TransSport 3,8 1995
07.04.2018 at 21:52
ramman
'95 Jeep Cherokee XJ
Siin pole vaidlemise kohtagi.
Aastaid tagasi ise rehvitöökojas näinud olukorda, kus poliitiliselt korrektselt tehes võetakse seinalt njuutonvõti ja keeratakse rattad üle. Ainsa vahega, et see võti oli kurat teab mis ajast sama pingega olnud juba. Vend isegi ei vaadanud, mis jõud võtmel peal oli, tegi ''krõksud'' ära ja tema arvates asi tehtud. Siis kui ma küsisin, et mis jõuga sa kinni tõmbasid, ei osanud ta isegi vastata, vaatas võtme pealt, seal oli 100Nm. Kui ütlesin, et kulla mees, tehas näeb ette mu autole 240 Nm, palun keera sellega kinni. Põhimõtteliselt saatis pikalt, et sellise jõuga ei käi ükski ratas alla. Vestlesin siis osakonnajuhatajaga ja viimane käskis siis oma jüngril õige jõuga pingutada. Kui küsisin võtme kohta, et miks peale kasutamist pingest ei vabastata, sain juba juhatajalt surmava pilgu ja mürgise vastuse, et mis seal vahet on. Palusin kirjalikku akti selle kohta, et rattamutrid on kinni õige jõuga ja nad annavad garantii, et mutrid lahti ennast ei keri. Keelduti ülbelt. Kuna mul tööauto on liikuv töökoda ja palju tööriistu peal, võtsin nende silme all korraliku njuutonvõtme ja keerasin võtmele õige jõu peale ja pingutasin üle kõik mutrid. Kõiki sai peale keerata, mis siis et töökoja võtmel oli sama näit ees.
Suht pohhuilt maksin ainult pool raha, saateks rõve kisa. Ähvardati ja lubati uut ja vana. Enam ei ole kunagi sellesse kohta tagasi läinud.

____________________________
Dodge RAM 1500 5.7 HEMI Longhorn 2012
Chrysler Grand Voyager CRD 2007
Tööauto MB Vito 119 2021
Club Fullsize
07.04.2018 at 22:06
mrtn
'95 Jeep Cherokee XJ
quote:
ramman:Ähvardati ja lubati uut ja vana. Enam ei ole kunagi sellesse kohta tagasi läinud.

Mis koht see oli? Tahaks ka vältida. Ähvardus on see piir, kus ei tasu kellelegi heategu suupidamisega tegema hakata.
07.04.2018 at 22:35
ramman
'95 Jeep Cherokee XJ
quote:
mrtn:
quote:
ramman:Ähvardati ja lubati uut ja vana. Enam ei ole kunagi sellesse kohta tagasi läinud.

Mis koht see oli? Tahaks ka vältida. Ähvardus on see piir, kus ei tasu kellelegi heategu suupidamisega tegema hakata.
Õnneks on see koht juba mitu aastat tagasi surnud. Sõjamäel asus, enam nime ei mäletagi. Praegu Ülemiste City seal juba võimust võtnud ja laienenud. Vanad hooned lammutatud ja uued asemele ehitatud.

____________________________
Dodge RAM 1500 5.7 HEMI Longhorn 2012
Chrysler Grand Voyager CRD 2007
Tööauto MB Vito 119 2021
Club Fullsize
07.04.2018 at 22:52
margus61
'95 Jeep Cherokee XJ
quote:
kjoll: See rattapoltide üle pingutamise jutt on täielik jama...
Mul kogemus, et päris jama ei ole. Uued või värvimisest tulnud valuveljed on järelpingutamist vajanud, aga mitte alati. Kunagi keerasin Mustamäel uued American Racingu valud alla ja tõmbasin nõutud momendiga kinni. Juba Balti jaama juures klobisesid all ja tahtsid pingutamist. Aga kõik oli täpselt nii, nagu velgede kasutusjuhendis kirjas...
Siin teemas ilmselt uutega velgedega tegemist polnud ja ilmne töökoja lohakus.
08.04.2018 at 06:28
Cado
 
'95 Jeep Cherokee XJ
Kas on olemas võimalus ,et mõni tegelane tahtis vahepeal nädalasees neid velgi ja rehve rohkem kui sina kuid midagi segas ja isu läks üle?
Või seisis garages ja see välistatud?
08.04.2018 at 09:59
tfr
 
'95 Jeep Cherokee XJ
Auto pargib korrusmaja ees, aga tõenäosus, et kogu sellest ca 30 autost meie majas keegi just Jeepi velgi alt kruvima läks (ja keeras kõiki velgi natuke lahti), on minuarust üsna loto peavõidu tõenäosusega.
08.04.2018 at 11:45
dodge525
'95 Jeep Cherokee XJ
Kui mina neid velgi vaatan, siis on küll tõenäoline, et keegi võis neid hooaja alguses himustada- see % kindlasti on oluliselt suurem kui lotovõit.
08.04.2018 at 12:19
mrtn
'95 Jeep Cherokee XJ
quote:
dodge525: Kui mina neid velgi vaatan, siis on küll tõenäoline, et keegi võis neid hooaja alguses himustada- see % kindlasti on oluliselt suurem kui lotovõit.

Kruvisid kogu meeskonnaga kõiki rattaid korraga natuke lahti ja siis segati?
08.04.2018 at 13:54
tfr
 
'95 Jeep Cherokee XJ
quote:
dodge525: Kui mina neid velgi vaatan, siis on küll tõenäoline, et keegi võis neid hooaja alguses himustada- see % kindlasti on oluliselt suurem kui lotovõit.

Olukorras, kus kõrval on vähemalt 4 autot, kelle üks velg maksab rohkem kui Cherokee kogu ring koos rehvidega?
08.04.2018 at 14:26
tfr
 
'95 Jeep Cherokee XJ
Objektiivse kajastuse huvides tuleb märkida, et teema alguses mainit' teeninduse suhtlus ja suhtumine probleemi lahendamisse on olnud üdini positiivne.
09.04.2018 at 16:58
tfr
 
'95 Jeep Cherokee XJ
Nonii, the saaga continues.

Auto jõudis nüüd lõpuks keretöökojast Alert Autosse tagasi. Kõigepealt selgus, et portsust eelmise ülevaatamise soovitusenimekirjast Top Partsust VIN-koodi järgi tellitud asjadest 3tk (üks šarniir, vahekasti simmer, kardaani simmer) ei sobi. Aga suurem häda on selle saaga algpõhjusega.

Siin küll nüüd juba uus piduriketas + rattalaager:



Suverehv + eelmise omaniku poolt teise Chero alt ostetud originaalvelg:



Vaatasin garaažis ka nii talvekate omi kui ka varuratast (mis pole vist kunagi all käinud):



Igatahes see suverehvi velg loksub seal rattalaagri otsas päris korralikult - laagrile on faas sisse freesitud ja siis omakorda veljele veel. Omavahel nad ära ei fikseeru. Tagasillal ei pidanud seda probleemi olema, kuna seal on see laagri "rant" rohkem väljas (kuigi nüüd mõtlema hakates olid tegelikult ühe tagaratta omad ka juba näpuga keeratavalt lahti).

Ma nüüd lähipäevil tassin need talvekad sinna testiks tagasi kontrollimaks, ega tõesti keskavas erinevust pole, aga .. need mõlemad on justnagu originaalveljed. Ja need suvekad olid seal autol ka terve eelmise suve juba all.

On kellelgi sarnaseid kogemusi, kokkupuuteid või ideid?
07.05.2018 at 17:41 1 edit. Last edited 07.05.2018 at 17:41 by tfr
mrtn
'95 Jeep Cherokee XJ
Rummu huul ja velje keskava on identse läbimõõduga?
07.05.2018 at 19:53
tfr
 
'95 Jeep Cherokee XJ
Homme tassin (mõned) talvekad sinna, siis saab võrrelda. Samas, see loks eksisteeris nii vana kui uue rummuga, seega sealt ei oska süüdlast otsida. Ja veljed on ka Chero originaalid.
07.05.2018 at 21:59
mrtn
'95 Jeep Cherokee XJ
Ma mõtlen seda, et äkki sinna ongi vaherõngas mõeldud. Kogenumad jeebimehed teavad muidugi kindlalt.
07.05.2018 at 22:56
tfr
 
'95 Jeep Cherokee XJ
Nonii, selle äparduse järgselt said nüüd asjad lõpuks mõni nädal tagasi korda - tiib tuli ikka uus panna, ees said igaks juhuks ka mõlemad rattalaagrid täies tükis ära vahetatud koos rummudega. Aega võttis, mis võttis, aga aega ta võttis - kergemaks ei teinud ka see, et sületäiest VIN-koodi järgi Top Partsust tellitud juppidest kolm asja (šarniir ja 2 mingit simmerit) ei sobinud ja õnnestus leida alles setmendal katsel.

Peale kättesaamist selgus, et ühe esimese piduri supportid otsustasid kinni jääda, teavitades sellest kõva kiskumise ja korraliku kärsaka saatel. Mis seal ikka, said need ka ees mõlemal pool uute vastu vahetatud.

Kogu selle ülaloleva taustal on veebruarist saadik õnnestunud nüüd tervelt kolm paagitäit kütust maha sõita. Ses suhtes see pole muidugi väga keeruline olnud, et kõigi paagitäite keskmine on tulnud kuskile 22-24l/100 kanti. Ma tean küll, et ameeriklane "võtab kõik ära", aga krt, seda on ikkagi veidi paljuvõitu - eelmine sama mootoriga eksemplar sai linnas vabalt 13-15 liitriga hakkama.

Kust otsast seda harutama hakata?


PS. Selgus, et velgedega oli kõik OK - Cherokeel ongi nii, et velg ennast tsentriga ei fikseeri, vaid koonusmutritega. Nüüd on all püsinud.
27.05.2018 at 19:05
eikeegi
'95 Jeep Cherokee XJ
quote:
tfr:...kergemaks ei teinud ka see, et sületäiest VIN-koodi järgi Top Partsust tellitud juppidest kolm asja (šarniir ja 2 mingit simmerit) ei sobinud ja õnnestus leida alles setmendal katsel.
See šarniirimajandus vist '95 Chero "tüüpviga". Ma sain ka kunagi sellise, mis osutus pisut üledimensioneeritud olevaks aga peale pisukest loomingulist lähenemist ajas asja siiski ära. Simmereid pole vahetanud, seega selles osas veel ei tea...järsku sama jama.

____________________________
V8
27.05.2018 at 20:57
BlueStang
 
'95 Jeep Cherokee XJ
quote:
tfr:
piduri supportid otsustasid kinni jääda, teavitades sellest kõva kiskumise ja korraliku kärsaka saatel.

ameeriklane "võtab kõik ära", aga krt, seda on ikkagi veidi paljuvõitu
Kust otsast seda harutama hakata?



XJ esipiduri supportis on miski tobe tekstoliidist KOLB - need kipuvadki "peale jääma". Supportit ennast polegi vaja vahetada, aga mingid normaalsest materjalist aftermarket KOLVID peaksid selle tüüpvea vastu aitama.

Kütusekulu jälgi peab vist ikka nendest lamba-anduritest hakkama ajama?

Edit: kolb ikka, mitte silinder:D

____________________________
http://www.mustangandfords.com/news/1305-top-10-svt-cobras/ no more
Dream car for family, who needs to go FAST!
new: Grand-dad of all offroad cars
14.06.2018 at 06:50 1 edit. Last edited 14.06.2018 at 23:03 by BlueStang
tqhq.ee foorum : Minu auto : '95 Jeep Cherokee XJ   1 2  
Log in:
Account recovery
 
muskelautod | kiirendusvõistlused | tehnika | üritused | autoesitlused | foorum | sõnastik | kalkulaatorid
tqhq'st | sisukaart | e-mail
© tqhq.ee 2000 - 2024. Loe meie materjalide linkimisest ja kopeerimisest.