Poster |
Message |
mr_priit |
Mootori vahetus
Tere!
Kas kellelgi on kogemust, kas ja kuidas on võimalik auto registriandmeid muuta reaalsusele vastavaks, kui mootor on ära vahetatud suurema ja võimsama vastu?
Olen tänulik kõikide mõttearenduste eest!
Priit |
11.09.2018 at 09:55 |
1 edit. Last edited 12.09.2018 at 21:49 by mr_priit
|
DevilDeVille |
Mootori vahetus
Punkt A - Eestis sisuliselt võimatu
Punkt B - tarbetu
____________________________
Flick the Gestapo.... No, I said *Flick*, the Gestapo!
|
11.09.2018 at 10:03 |
|
mr_priit |
Mootori vahetus
quote: DevilDeVille: Punkt A - Eestis sisuliselt võimatu
Punkt B - tarbetu
Tarbetu selles mõttes, et see ei valmista probleeme, kui mootor ei vasta passile? |
11.09.2018 at 10:15 |
|
DevilDeVille |
Mootori vahetus
Kui just suuri silte ei presenteeri, mis räägivad mootori mahust ja hobustest, ei puhu see küll mingit pilli. Ülivaatlusemehe jaoks üks karbonaatoriga mikimaaveekaheksa puha.
____________________________
Flick the Gestapo.... No, I said *Flick*, the Gestapo!
|
11.09.2018 at 10:57 |
|
Rein000 |
Mootori vahetus
Avalikult suurelt hõisata ei tasu, kus on auto koos piltidega avaldatud. Tehakse “märkmeid” küllaldaselt tänapäeval... Mul poja massina olek märgitud ära süsteemis neljapäevakutel osalejana, vaatamata sellele, et ta ei joonista seal sõõrikuid, vaid käib pildistamas, filmimas. Maanteel koheselt arvestatakse sellega.... |
11.09.2018 at 12:48 |
|
mr_priit |
Mootori vahetus
Ilmselt niikaua kui auto Eestis on, pole probleemi, kuna tehnoülevaatustel seda keegi ei vaata. Aga huvitav, kuidas seda näiteks välismaal oleks võimalik arvele saada. Kas siis esmaregistreerimisel võiks see olla takistuseks? |
11.09.2018 at 13:59 |
|
max |
Mootori vahetus
Pole viimasel ajal seadusandlust vaadanud, aga kunagi oli võimalus ametlikult registreerida mootorit, mis oli kuni x% suurema töömahuga (ja y% suurema võimsusega), kui samale mudelile kunagi peale pandi. '74 oli Vettel 454 saada. See pole vastus sinu küsimusele, vaid juhtlõng. Mine loe, otsi, vaata, kuidas hetkel seis on ja mõtle natuke.
Aga see on tore auto küll, poolmuidu saadud arvestades tehtut. Oli võimalus seda korra proovida. |
11.09.2018 at 14:29 |
2 edits. Last edited 11.09.2018 at 14:30 by max
|
Jesper |
Mootori vahetus
Kui samale mudelile tehasest big-blocki peale pandi, siis pole üldse mingeid protsente vaja vaadata, teoorias angaarist läbi sõitmise vaev. Praktikas muidugi seal angaaris hakatakse saja muu vidina teemal ka juuksekarva poolitama, tehasemõõdus rehvid, tehase see, tehase too, seega ma isiklikult ka pigem ei vaevaks üldse pead ja sõidaks rahus ringi.
____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO |
11.09.2018 at 15:49 |
1 edit. Last edited 11.09.2018 at 15:50 by Jesper
|
hents99 |
Mootori vahetus
Kui mootori vahetust registreerima lähed, siis ära muud peale mootori vahetuse maini. Lihtsalt mootori vahetus ja asi korras. Ise pead ilmselt mootori koodi teadma, mis süsteemi sisestada....
Registriandmete muudatus.
____________________________
Hobitehnika mehaanika, elektroonika ning nende seadistamine - kõik ühes kohas. |
11.09.2018 at 17:42 |
|
DevilDeVille |
Mootori vahetus
Parem on mittetorkida. ´74 aasta suurplokist pole abi, kuna `78 ainult pisiplokki pandigi ja MNT ässad asuks kohe sellest juhinduma.
____________________________
Flick the Gestapo.... No, I said *Flick*, the Gestapo!
|
11.09.2018 at 23:29 |
|
dodge525 |
Mootori vahetus
Kuna nett on kõigil kättesaadav ja ametnikud igavusest netis kolamas, kaasaarvatud tqhq (siis saab mõnele agaramale siitsaadud info alusel taha keerata) siis loodan et algne postitaja ja ka muud infotajad redigeerivad oma postituse harju keskmiste väärtuste juurde. LIhtsalt hea soovitus, kuna meil ei käi enam asjad šokolaadikarbi ja belõi aist konjaki eest. |
12.09.2018 at 18:11 |
|
Henri_ |
Mootori vahetus
Oluline ei tohiks olla see, et mida konkreetsel aastal pandi, vaid mida tollel mudelipõlvkonnal üldse kasutati.
quote: mootor peab vastama võimsuselt, pöördemomendilt, pöörete arvult, töömahult ja massilt valmistaja poolt sellele sõidukile ette nähtule. Erandina, kui valmistaja ei ole ette näinud erinevate mootorimudelite paigaldamist, on lubatud sõidukile ümberehituse korras paigaldada mootor, mille võimsuse erinevus ei ületa 30%, töömahu erinevus 20% ja massi erinevus 10% valmistaja poolt ette nähtust;
Wikipedia andmetele tuginedes võiks selliselt peale minna 544,8cid mootor, millel 445,9kW. Kaal ma eeldan on kõigil bigblockidel selle 10% piires.
Nüüd kui tegemist on järelturu tootja mootoriga ja minna jutuga, et vahetada suurema vastu, millel rohkem jõudu, siis tuleks saada tootjalt ka vastavad paberid, mis omaniku juttu kinnitavad. Minul on üks auto mudelile mittevastava mootori vahetus tehtud ja korrektse taotluse puhul mingeid probleeme ei tekkinud. Keegi ei vaadanud rehve (kuigi need olid ka õiges mõõdus) ega ka ülejäänud autot, peale VIN-koodi kontrolli. Ka pidurite jutt on nagu linnalegend, mida kõik pidevalt räägivad, aga mida ma ei tea, et kellelgi minu tutvusringkonnast kontrollitud oleks.
Ma arvan, et kui see passi korrektsus omanikku häirib, siis tasub see vahetuse osa ette võtta. Välisriiki registreerimisel saab uus omanik anda oma kohalikus maanteeametis ümberehituse taotluse sisse. Sedasi võib ka Eestisse tuua vahetatud mootoritega autosid, annad kohe registreerimisel paberid sisse ja saad sinises angaaris ühe kontrolliga käidud. Tõenäoliselt lisandub veidikene nägude tegemist, aga vähemalt Tallinnas on üsna sõbralik administraator ja minuga alati normaalset juttu ajanud tehnoosakond. Kõige õigem ongi tegelikult telefonitsi või maili teel pöörduda otse tehnoosakonda, nad tegelikult ka räägivad ja annavad normaalse suhtumise puhul nõu. Tingimata ei pea alustama jutust, et "mul on auto, millel kõik tehtud" vaid ääriveeri arutlema, et tahaks vahetada smallblocki sama kere peale pandud mootorile sarnase järelturu bigblocki vastu
____________________________
http://petrolheads.ee/ ; EVO RX ; E46 V8 |
12.09.2018 at 22:06 |
1 edit. Last edited 12.09.2018 at 22:06 by Henri_
|
Jesper |
Mootori vahetus
Nojah, ma ei tea mis kellegi jaoks on normaalne suhtumine, aga mina läksin 4 aastat tagasi oma 89nda aasta Escort Cabriol passis värvi vahetama, lihtsalt ütlesin tere, seletasin viisakalt ära et pruuni asemel must, ajasin küna angaari ja siis järgmised 30 minutit uuriti seda seal luubiga stangest stangeni. Et kas katalüsaator on ikka all, rehvimõõdud, mootor, ABS, läikiva sumpapüti pärast iniseti pikalt et ega see pole "sportsummuti", jne. Täiesti tavaline tuunimata 80ndate kühvel, mis lihtsalt ühe mehe peavea tõttu veel hobiautona liikluses on. Ma üldiselt väga kergelt närvi ei lähe ja kehitasin enamike asjade peale õlgu, et nojah, ostsin sellise, sõita on vaja. Oleks midagi vastu jaurama hakanud siis ilmselt kuulaks siiamaani ekspertide surematuid tarkusi.
Pärast seda pole sinna vaestemajja enam oma jalga tõstnud. Ilmselt kui järgmine kord peaks see hädavajalikuks osutuma, siis tuleb paar tonni kõrvale panna ja juristide abiga see seltskond soojenduseks eemalt sodiks pommitada, enne kui autoga ukse taha ilmuda. Mind isegi ei häiri niiväga nõuded kui sellised, aga lihtsalt see mokalaat ja mõnitamine mis kogu protsessi juurde käib on täiesti uskumatu. Värdjad.
Kui kunagi ammu rinkabemmi sportautoks regamas käisin, siis eksperdid suutsid istmeid kokku lugedes 100% võrra eksida - ühe asemel pandi kirja kaks Sinna juurde muidugi käis kilomeeter mula sellest, mis ralliautot keegi kunagi näinud on ja mis rallisõitjaid tundnud on.
____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO |
12.09.2018 at 22:43 |
1 edit. Last edited 12.09.2018 at 22:44 by Jesper
|
DevilDeVille |
Mootori vahetus
quote: Henri_: Oluline ei tohiks olla see, et mida konkreetsel aastal pandi, vaid mida tollel mudelipõlvkonnal üldse kasutati.
Seda juttu soovitan MNT tehnoässadele pajatada. Ennustan kestvaid ovatsioone ja ennenägematut edulugu.
____________________________
Flick the Gestapo.... No, I said *Flick*, the Gestapo!
|
12.09.2018 at 23:00 |
|
mr_priit |
Mootori vahetus
Kui võtta risk ja minna mootori vahetust registreerima, siis kas selle tagasilükkamise korral MNT poolt on võimalik nn vana passiga edasi sõita? Või on Gin pudelist välja lastud ning autol märk küljes kui "mittevastav"? |
13.09.2018 at 07:09 |
|
peep Moderator |
Mootori vahetus
Ku Sa pole kindel mida teha ja kuidas teha siis minu arvates on kaks võimalust, kas ära torgi või pöördu spetsialistide poole. Meie tuntumad USA autode maaletoojad tegelevad USA autode registreerimisega igapäevaselt ja on seda aastaid teinud. Kuigi Sinu probleem pole esmaregistreerimine, siis nad kindlasti oskavad nõu anda või teevad selle muudatuse ise ära kui asi reaalne on. Foorum on hea koht info kogumiseks aga mida iganes keegi siia kirjutab, on see ainult tundmatu inimese arvamus. |
13.09.2018 at 09:02 |
|
DevilDeVille |
Mootori vahetus
quote: mr_priit: Kui võtta risk ja minna mootori vahetust registreerima, siis kas selle tagasilükkamise korral MNT poolt on võimalik nn vana passiga edasi sõita? Või on Gin pudelist välja lastud ning autol märk küljes kui "mittevastav"?
See on umbes samaväärne risk, kui hüpata ilma langevarjuta. Jah, ajaloost on teada juhtumeid ellujäänutest...
Vana passiga saab sõita treilapeal autot uuesti ettenäitama, kui vana passiga kooskõlas tehnika aistevahel.
____________________________
Flick the Gestapo.... No, I said *Flick*, the Gestapo!
|
13.09.2018 at 12:16 |
|
vvt |
Mootori vahetus
Kehtivad meil mootori vahetuse kohta analoogsed nõuded, mis olid samad, kui aktuaalne oli Vaz-21011 1,3 liitrise mootori vahetamine 1,6 liitrise vastu - kuna poest polnud parasjagu õiget saada.
Kui asi puudutab V8-t (originaal on ka selgelt tuvastatav V8-ga), siis mina vahetaks ära ja 99% ülevaatajaid sellest aru ei saa (kui sa just ise tähelepanu ei tõmba - näiteks 4-tolliste summutite ja 355 laiade rehvidega.
Hoia madalat profiili. Ja ära roni ülevaatustele, mis on kuidagi seotud USA autodega ja kus võivad olla inimesed, kes smallblocki bigblockist eristada suudavad. Mina nt suudaks.
Muidugi ülevaatajaid/ametnikke ei maksa päris idiootideks ka pidada, seepärast tasub läbi mõelda, mida ja kuidas teha.
Mina nt tean juhtumit, kus ARK büroosse tuli 3ne BMW, millel passis 1,8 4-silindrine mootor ja omanik väitis ausa näoga, et autole paigaldatud 3,5 liitrine rida-6 (mis on originaalist lihtsalt pole suurem) ongi see seeria 1,8.
Ametnik, kes mind tundis, helistas mulle. Kuna olin parasjagu roolis ja jutust nagu aru ei saanud, kas küsimus oli enda harimiseks või seisis keegi leti taga, siis täiesti paha aimamata tegin kellegi päeva sitaks.
Samamoodi võib ka teiega juhtuda - keegi teab kedagi, niiet 9 korda mõtle ja 1 kord tee.
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
26.09.2018 at 09:20 |
|
vvt |
Mootori vahetus
quote: DevilDeVille: quote: Henri_: Oluline ei tohiks olla see, et mida konkreetsel aastal pandi, vaid mida tollel mudelipõlvkonnal üldse kasutati.
Seda juttu soovitan MNT tehnoässadele pajatada. Ennustan kestvaid ovatsioone ja ennenägematut edulugu.
MNT lähtub siin ikka konkreetsest aastast, ilmselt enese vastutuse vältimise pärast, sest pole võimalik teada kõiki nüansse.
Samas absurdseks muudab asja just see, et kui konkreetsel aastal paigaldati nii 2,8 V6 kui 5,7 V8, siis nad kindlasti ei tea (ilma pikema uurimiseta), mis asjad on 5,7 autol teistmoodi.
Näiteks jämedamad vedrud, stabikad, taga ketaspidurid jne. Need on asjad, mis mõjutavad auto juhitavust palju rohkem kui väljalaskeaasta.
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
26.09.2018 at 09:22 |
1 edit. Last edited 26.09.2018 at 09:31 by vvt
|
vvt |
Mootori vahetus
quote: Välisriiki registreerimisel saab uus omanik anda oma kohalikus maanteeametis ümberehituse taotluse sisse. Sedasi võib ka Eestisse tuua vahetatud mootoritega autosid, annad kohe registreerimisel paberid sisse ja saad sinises angaaris ühe kontrolliga käidud.
Välisriigis legaliseeritud ümberehitused, sh mootori vahetus antud aasta ja mudelil mitteoleva vastu, ei ole aluseks Eestis arvele võtmisel. Ametlikult on nii - põhjendusega, et riigiti on nõuded erinevad ja mingi teise EL liikmesriigi heakskiit ei anna sulle õigustatud ootust saada siit samasugune. Siin kehtivad need ENSV aegsed Lada mootori vahetuse nõuded. Seda mittekehtivuse asja ütles üks tehnoosakonna tegelane otse ühes autolehes. Ja tean ka ühte praktilist lugu ühe saksas rängalt tuunitud BMW-ga (mis oli seal TÜV heaks kiidetud), mida meil arvele ei võetud. Minu kogemus/teadmine on kahjuks BMW põhine, aga noh teatud paralleelid on iga margiga. Saksamaal võib praktiliselt igal nurga peal leida tuuningprojekte BMW E30 mudelist, kuhu on peale tõstetud näiteks 3,5 liitrine R6 või 4,4 liitrine V8 (mis Eesti raamidesse ei mahu. Eesti raamidesse mahub ametlikult 3,0 V8). Üldiselt on nad ka ametlikult vormistatud. Kui sa 4,4 liitrise V8 E30-ga sõidad Mäepealse angaari registreerimiseelsele ülevaatusele, ennustan suuri ovatsioone ja ümmargusi silmi.
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
26.09.2018 at 09:26 |
2 edits. Last edited 26.09.2018 at 09:30 by vvt
|
v6sa |
Mootori vahetus
quote: Jesper:
...
Ma üldiselt väga kergelt närvi ei lähe ja kehitasin enamike asjade peale õlgu, et nojah, ostsin sellise, sõita on vaja. Oleks midagi vastu jaurama hakanud siis ilmselt kuulaks siiamaani ekspertide surematuid tarkusi.
Pärast seda pole sinna vaestemajja enam oma jalga tõstnud. Ilmselt kui järgmine kord peaks see hädavajalikuks osutuma, siis tuleb paar tonni kõrvale panna ja juristide abiga see seltskond soojenduseks eemalt sodiks pommitada, enne kui autoga ukse taha ilmuda. Mind isegi ei häiri niiväga nõuded kui sellised, aga lihtsalt see mokalaat ja mõnitamine mis kogu protsessi juurde käib on täiesti uskumatu. Värdjad.
...
Ja kuniks halva kohtlemise saanute peamiseks tagasisidekanaliks on peamiselt foorumis kirjutamine, mitte tagaside ettevõtte sisekontrollile, midagi ka ei muutu. Sest miks peaks - saab ju niigi. Ka ametnik on inimene ja inimene on teadupoolest laisk.
Kes arvab, et ametnik peaks olema midagi enamat, kui inimene, siis keegi ei keela teil ju maailma paremaks muutmist alustada oma võimete kohasel töökohal ühiskonda teenima asumast.
Mis puudutab algset küsimust, siis sellele on kaks vastust.
A. Kui asi PEAB olema õige, siis tuleb teha registriandmete muudatus. Kui asemele läheb mootor, millega seda mudelit on toodetud, siis on lihtsam. Kui asendusmootorit pole kunagi sellel mudelile pandud, siis hakkavad kehtima mootorivahetuse üldreeglid. Mis uuematel autodel tähendab kohe ka vastavust heitmenormidele! Mis pole küll vist hetkel teemaks.
B. Igapäevaelus pole reaalselt vahet, kuniks mootorivalem ja kütus jäävad samaks. Kas tõesti arvate, et keskmine maanteel kiirust mõõtev patrull suudaks eristada üht bensuga käivat V8 teisest? Ei tasu neid nii targaks ka pidada. Ärge käige ülevaatusel sellises kioskis, kus töötab konkreetset mudelit peensusteni tundev pedant ja ärge pasundage üle maailma, kui targalt te riiki petate. Auto müümisel tuleb siis tehtud valskus kindlasti uuele omanikule ära rääkida ja edasine on tema teha.
Mina valiks oma kaarikule variandi B Ning säilitaks vana jõujaama. Mine seda isahane tea...
|
26.09.2018 at 10:25 |
|
vvt |
Mootori vahetus
Mootorivahetuse üldreeglid muudavadki selle ametliku vahetuse kaunis mõttetuks.
1980ndate 305 170 hj mootori asemele 500 hj GMPP bigblocki (alla selle nagu pole mingit mõtet, sest täna müüakse 400+ hj smallblocke poes mis kole, neile on võimalik anda üsna originaali lähedane välimus) pole legaalselt Eestis võimalik panna mingi valemiga. Soomes ja Saksamaal aga on. Legaalselt lubatav juurdekasv on lihtsalt nii väike, et kaob mõte sellega ametlikult jamada. Kuna seda üldiselt teatakse, siis jamatakse mittelegaalselt. Ehk variant B.
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
26.09.2018 at 11:09 |
|
Jesper |
Mootori vahetus
quote: v6sa:keegi ei keela
Fafafaa, ma läksin isegi neljaks aastaks kooli, et endale ükskord ümberehituse eksperdi paberid ära teha ja seda jama konstruktiivsel moel lahendama hakata. Tegin endale lisaks peputäie igasugu EL-i tüübikinnituse norme, standardeid ja teiste riikide praktikat selgeks ja naiivse inimesena reaalselt arvasin, et kuskil tunneli lõpus siiski valgus paistab. Paraku vahepeal seadus muutus, sõltumatud eksperdid kaotati ära ja nüüd spetsialistid keedavad ja koovad ja küpsetavad seal angaaris kõike ise. Noh ja viimased rindeteated on sellised, et isegi olemasolevaid norme ja direktiive tõlgendatakse seal majas valesti, kui kaebad ja tsiteerid ja möllad, siis naerab tont sulle näkku ja ütleb et "eks kaeba kohtusse". Kõik võivad iseseisvalt minna ja netist otsida külgkorviga tsikli loo, mis lõpuks Soome registris lõpetas.
Mu kibestumus ei ole selles, et ma mingit oma küna registrisse ei saaks, vaid selles, et ma siiralt uskusin oma naiivsuses, et noores riigis on muutused võimalikud. Fcuk, ilma oma autotööstuseta riik kaitseb pühendunult teiste riikide OEM-ide õigusi sulle oma tossavaid volkareid müüa, millel sa ei tohi varsti ilma ARKi loata ise enam kapotti ka avada, kuna nii pole turvaline ja keegi kuskil jättis kunagi näpu vahele ja sai haiget.
Aga mida SINA teinud oled, mitu mootorit vahetanud, ümberehitust ära vormistanud? Tühikargaja oled, vott.
____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO |
26.09.2018 at 13:35 |
2 edits. Last edited 26.09.2018 at 13:40 by Jesper
|
vvt |
Mootori vahetus
Ühesõnaga, asjad pole vahepeal sugugi paremuse poole muutnud. Moraal sellest on MOTT ehk 1. mõtle 9 korda ja siis tee 2. legaliseerida ära üritagi, vaid leia lahendus, millest ülevaatajad läbi ei näe 3. hoia madalat profiili ja naudi oma kätetööd.
Tänases keskkonnas, kui tahad hirmsasti näppida, tegeleda võimsate (st juba tehasest andekate) turboautodega. Vabalthingava mootori näppimisel läheb enamasti heitgaas ka nässu ja siis tekivad probleemid legaalse ülevaatuse läbimisel. Autol, millel mootori vahetamine pole suur töö (vanakooli karpamootorid) võiks kaaluda ka kahte jõuagregaati, üks ülevaatuseks ja teine tegelikuks elus. Käid ülevaatusel ära, järgmisel päeval tõstad mootori ringi ja sõidad edasi. Kui vahetate mootorit ja kasti, siis ärge originaali müüge, vaid hoidke alles.
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
26.09.2018 at 14:02 |
1 edit. Last edited 26.09.2018 at 14:03 by vvt
|
Jesper |
Mootori vahetus
Vvt ja teised, see protsendireegel tegelikult ei pärine Ladade ajastust ja tegelikult EL-i (üksik)tüübikinnituse norme järgides saab sellest minu hinnangul vasakult ja paremalt mööda purjetada (aga ma pole jurist ja ei kavatse selleks ka saada, seega võtke seda väidet terakese soolaga). Kas need protsendid üldse enam kehtivas seaduseski sees on? Probleem ei ole seadustes, vaid nende kallutatud täitmises, tegelikult ei ole need Saksa ja Soome seadused niiväga erinevad.
____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO |
26.09.2018 at 14:03 |
2 edits. Last edited 26.09.2018 at 14:06 by Jesper
|
|