Tallinna hipodroomi "tiivuline“ Pontiac Chieftain 1958Tallinna jõudis see 1990-ndate alguses Rootsi Bergsakeri hipodroomi kingitusena, kui sinna uus stardiauto osteti. Võib küsida, kui mitmel maailma hipodroomil on ametis veel nii vana stardiauto. Hipodroomi- asjanduse võhikuna ei julge vastust pakkuda, kuid ütleksin, et need rajad võib ilmselt ühe käe sõrmedel kokku lugeda. Enamasti pidavat seks otstarbeks kasutatama tänapäevasemaid kastiga maastureid.
Roman Eelmaa on olnud stardiauto juht Pontiaci esimestest Tallinna-päevadest peale. Tema sõnul teeb Chieftaini lisaks „tiibadele“ eriliseks veel tagavedrustuse puudumine. See on hipodroomiautode eripära – Eelmaa sõnul segaks üles-alla õõtsuv autopära hobustel sõiduks valmistumist. Teine oluline nõue on stardiautole veel – stardi sujuvuse huvides peab see olema automaatkastiga. Tallinna hipodroomi Chieftain laseb stardiks lahti korraga kuni kaheksa hobust. Odomeetri järgi on kuueliitrilise kaheksasilindrilise mootoriga Pontiac oma 55-aastase elu jooksul läbinud vaid 160 000 kilomeetrit, aga kui palju siis kilomeetrisel hipodroomiringil tiirutades seda maad ikka koguneda saab.
Tallinna hipodroomi "tiivuline“ Pontiac Chieftain 1958Vägev näha, et mõni selline relikt veel tööd teeb. Mitte ei ole muuseumikaunistuseks vms. saanud.
Olles lapsepõlve hipodroomi kõrval elanud, mäletan seda masinat küll. Kahjuks oli hilisemal, enda usaraua-huvi-ajal meelestki läinud, et selline tükk seal oli.
Tänan meenutamast!
Tallinna hipodroomi "tiivuline“ Pontiac Chieftain 1958Kihlveo teemat vist ei ole seal, nagu ma kodulehelt uurisin. Soomes vist ikka saab, netist teed panused ja telekast vaatad...pidev andmine käib koguaeg. Meil võisteldakse rohkem omavahel?
Tallinna hipodroomi "tiivuline“ Pontiac Chieftain 1958Tallinna hipodroomi tiivuline Chieftain tegi eelmine nädal oma viimased sõidud, edaspidi jääb eksponaadiks vaid võistluspäevadel, aga huvitava hinna eest või õilsa eesmärgi nimel saab arutada ka auto müümist.