Pontiac T1000 83 -Super CompUue teema loon kirjeldamaks oma kiirendus suunitlusega projekti. Tundub, et viimastel aastatel jäänud USA autode osalus kiirendusvõistlustel aina väiksemaks. Sellest aastast proovin ühe teistpoolt lompi masina terve hooaja rajal hoida.
Auto: Tegemist on T-body masinaga mis on pigem tuntud Chevrolet chevette nime all(euroopas opel kadett). Toodetud aastatel 75-87, ning omal ajal oli ökonoomsuse üllitis. Kindlasti on auto sees ka inetumate top 10s.
Ajalugu: Auto sattus minu kätte 2013 aasta alguses kui kohalikus müügiportaalis autot pakuti . Teades natuke T platvormi lugu ei tulnud ostu otsus väga raskelt. Mis ja kuidas auto Eestisse sattunud oli ei teagi. Kui hinnata auto vanust ja seisukorda siis pigem oli masin seisnud kuskil kuuri all kui kasutuses olnud. Peal oli originaal värv ja mõned üksikud pindmise rooste kohad. Igati hea doonor millegi ehitamiseks.
Eesmärk: ehitada väikese eelarvega kiire auto mis suudaks olla konkureeriv EMV klassides. Selleks on autost eemaldutud kõik mittevajalik mis on asendatud vajalikuga. Auto heaks eelduseks on kerge kaal mis paneb võiksemad eeldused suurele võimsusele. Hetkel plaan saada vabalt hingavast mootorist kätte hulk hobujõude mis suudaksid masina viia 10.90s peale.
Miks: Esimest korda sattusin kiirendusvõistlusele 19.07.2003 mis kandis nime SpeedRock, tollel võistlusel sõideti Eestis esimest korda ka 10s sisse. Sellest ajast on jäänud pisik ka omale sõita/kiirendada. Läbi aastate on eesmärgi nimel erinevaid masinad omatud/ehitatud mis pole küll kunagi rajale jõudnud.
Esimene võistlus sai maha peetud 01.06.2019 Tartus TRF44 Tartu Drag nimelisel üritusel. Kokkuvõttes sai rahule jäädu kuna miskit kohe katki ei läinud. Oli paras õppimise kogemus nii juhile kui ka meeskonnale.(Auto ei olnud testitud). Üritusest jäi parimaks ajaks 7,7@148kmh 1/8 miili peale.
Kokkuvõttev video ka sõitudest.
Seniks siis tuleb autol tekkinud puudused likvideerida ja taas rajala olla 22.06 Rutjal
Hooaja lõpuks prooviks masina võimalikult lähedale saada indeksile 10.90s
____________________________
SC242
09.06.2019 at 00:18
3 edits. Last edited 16.11.2020 at 21:57 by batman
Pontiac T1000 83 -Super CompVahva valik. A predikaat, et mikimaatehnika siin planeedi nurgas unarussejäänd, on tiba ebaasjakohane. Tehnikat on ja huvilisi ka, paraku pole asfalti. Sestap kohtabki meie parimaid teiste suveräänide territooriumitel. Enihau, sedasorti asjanduse lettilöömine on igal tuhandel juhul äärmiselt tervitatav.
____________________________
Flick the Gestapo.... No, I said *Flick*, the Gestapo!
Pontiac T1000 83 -Super CompKas mootori kasutamine on tänapäeval kiirenduse reeglite järgi vaba, V8 installeerimine kohtunikes küsimusi ei tekitanud? Sellele kerele vist V8 tehases ei pandud.
____________________________
ex Camaro ´79, ´80, ´93
Pontiac T1000 83 -Super CompÄge projekt! Kõik tundub olemas olevat, peale pidamise. Kui palju rehvides rõhku oli? Kas Konid on dragi omad? Millised on nuka spetsid?
Täisgaasiga sõitmisel pole muidugi vahet, aga muidu ei ole see MAFile hea koht (kohe pärast põlve) - teeb kalibreerimise keerulisemaks.
Pontiac T1000 83 -Super CompTänapäeval on enamasti indeksiklassid kus tuleb turvareeglitele vastata, kaalupiiranguid eraldi ei ole. Tehasest tuli auto kas 1,6 bensuka või 1,8 diislina. USAsgi paigaldatakse SBC ja LS tüüpi mootoreid üsna usinalt, lihtne ei ole seda sinna muidugi mahutada. Sai endagi ehituse juures kirutud, et miks seda vaja on.
Viimases sõidus tekkis sooja rehviga juba miskine pidamine, rõhku oli siis 0,6bar. Vedrustuse seadistamiseni sellel üritusel kahjuks ei jõudnud, kuna kogu trall käis velgede ja rehvide ümber(puuduvate mutrite). Praegune plaan on lõigata koopad suuremaks mis laseks tagaotsa veidike madalamaks lasta, siis lähevad linkide nurgad ka paremaks.
Sai käidud ka seadistamisel kuid tundub nagu miskit oleks valesti kuna moment on madalalpöördel ja hiljem kaob. Lisasn siia ka dynograafiku. Täna proovin kontrollida nuka asendit kas on ikka õieti sees. Kui kellelgi ideid siis kuulan.
Pontiac T1000 83 -Super CompSegu 12,8 kandis ja süütenurk 24-28.
Sai ka mootori ots lahti kistud kontrollimaks nukaasendit, kuid see tundub esmalt paigas olevat.
Pontiac T1000 83 -Super CompEeldame, et:
* mootor on tihe
* klapid peavad ja kõrgematel pööretel ehk vedrud pole väsinud
* küttesegu püsib läbi pöörete õige (ei jää nälga)
Pildilt vaadates tundub, et väljalase on stock trucki kolledele ehitatud ja siis läbi tiiva juhitud? Kas seal mingit takistust ei teki? Pikkade torukolledega võiks sealt jõudu juurde saada küll. Lisaks pane lambdad mootorile lähemale.
Kuna auto kerge ja turbiin kõrge stalliga, siis oleks võinud ka agressiivsemat nukka kasutada. Või oli seal mingi oma põhjus, miks selline valik tehti?
Kui palju auto kaalub?
Ausalt öeldes oli ka võistlustel kuulda, et see mootor nagu ei jaksaks käia. Jäi mulje, et nagu oleks stock vanakooli SBC vahel.
Pontiac T1000 83 -Super CompMootor ei ole eelnevalt remonditud, kõiki kulumisest tingituid muresid muidugi välistada ei saa.
Hetkel on trucki kolded, jõunumbritele need kindlasti kaasa ei aita, mõtteis mõlgub costum made torukolle kuna ruumi puudusel valmis lahendust poest ei leia.
Antud nukk sai valitud kuna ei nõudnud muu klapiajalmi vahetust, tagantjärgi muidugi mitte kõige mõistlikum valik.
Auto pole kaalul käinud, aga tahaks arvata et 1000kg kandis +/-
Sellise graafiku puhul ei saa muidugi ka turbiini "flashi" välistada.
Tänane plaan kraadi kettaga kõik nurgad üle kontrollida ja võimalik, et nukka natuke hilisemaks keerata.
Sai ära tellitud ka nitro komplekt parandamaks natuke jõunäitajaid.
Pontiac T1000 83 -Super CompMina panin agressiivsema nuka mis netis kiideti (või noh, võrreldes stockiga ) ja kangemad klapivedrud ja auto käitumine muutus ikka päris kõvasti.
NM jooksis ikka üles pea lõpuni välja. Tõsi,tegu oli mitte vabalt hingavaga .
Aga muidu päris meeldiv näha foorumis uut teemat.!
____________________________
2011 Chevrolet Camaro 2SS/RS
Pontiac T1000 83 -Super CompNo siis alusta elementaarsest:
* kontrolli kompressioonid
* vaheta klapivedrud (kui nukavahetus plaanis, siis kohe ka vastavad koos muu klapiajamiga)
* tee väljalase korda
* seadista ECU
Ei väsi seda leierdamast, aga kui juba uuem mootor, siis miks mitte juba korralik, nt LS3 - 200 hp rohkem samade modidega, originaal ECUga.
Numbrid tunduvad suhteliselt sarnased olevat, hetkel rattast 243kw mis mootori oletatavaks numbriks võib teha 280kw.
Antud mootor seadistatud Jeffi juures, seade on hea. Tehnika poolt tuleb täiendada.
Proovige vahelduseks mõnda teist düno. Samas, kui LM7 know-how nii hea, aidake teemaalgatajal mootor käima saada.
Kui average Joe kasutatud mootori ostab ja siis selle kuskil remontida laseb, siis ei jää kulu LS3-ga võrreldes väga kaugele. LS3-l paremad kaaned, (17%) suurem töömaht ja kergem kah. Kellele on säästetud raha nendest eelistest olulisem, siis on LM7 muidugi väga hea alternatiiv, eriti kui ülelaadimiseks läheb.
Pontiac T1000 83 -Super CompPanin auto andmed (1000 kg, 330 rwhp) tqhq kalkulaatorisse ja sain, et 1/4 miili lõppkiirus võiks tulla 200 km/h. 1/8 miili peal võiks erinevate netis leiduvate kalkulaatorite põhjal tulla 160+ km/h. Tegelikult oli 148 km/h, mis on liiga suur vahe, et kalkulaatorite, pidamise jms kaela ajada. Midagi ühesõnaga ei klapi - kas see düno valetab liiga palju või on auto raskem.
Pontiac T1000 83 -Super CompKalkuleerisin ise ka tulemuse ja eeldused läbi.Hetkel näitab pigem 12sekundi aegade poole 1/4 peal. Usun,et selge pildi auto võimekusest saan 22. Rutjal 1/4 miili peal. See nädalavahetus Haapsalusse kahjuks testima ei jõua. Hetkel mootor koos tagasi, miskit väga vale ei tähendanud ning järgmise võistluse teen samas seades, välja arvatud summutid mis sai eemaldatud nüüd kuna kippusid vastu ratast käima.
Peale Jaani peaks jõudma tarvikud muutuste tegemiseks, siis uuesti pinki.
Pontiac T1000 83 -Super CompValmis sõitma.
Vahepeal eemaldatud viimase võistluse tehnilised puudused.
Saabusid nii uued väljalaske kollektorid kui ka nitro süsteem, kui masina külge saavad need järgmiseks võistluseks.
Hetkel asjad pakitud ja ootame hommikust starti Rutjale.
Kogu üritust kantakse üle ka läbi delfi tv vahendusel.
Pontiac T1000 83 -Super CompRUTJAL käidud ja esimene 1/4 võistlus maha peetud. Sellel korral jäi parimaks ajaks 12.0@183 60ft 1,9 mis tõi SST klassis 2 koha. Lootsin küll alla 12s aega kuid kokkuvõttes saab siiski rahule jääda. Suuremaid tehnilisi probleeme ei esinenud peale tõrkuva jahutuse. Peale viimast võistlust sai küll ventilaator tootlikuma vastu vahetatud kuid releed ja kaitsmed jäid samaks mis sai saatuslikuks, kuid kohapeal sai probleem ajutiselt lahendatud. Kuid tundub, et tulevikus on siiski ka efektiivsemat radiaatorit vaja. Kui kellelgi pakkuda 600x400x50-75 radiaatorit või oskab soovitada kust saab hea asja siis soovitused teretulnud.
Järeldus: 60ft kehva veel, sellel võistlusel ei teagi kas asi vedrustuses või rajas endas. Seega vajab veel ülevaatamist.
Alates 2 käigust on pidamine, aga jääb jõudu väheks. Lahendus: Järgmiseks võistluseks plaan paigaldada nitro süsteem.
Järgmine võistlus Haapsalus 20-21. Juuli Glassdrive EDRA Nationals 2019. Kui just vahepeal ABCS dragile proovima ei tule.
Pontiac T1000 83 -Super CompSeal rada ise kehva, kõikidel vähegi võimsamatel pillidel käisid rattad päris pikalt tühjalt ringi. Aga muidu lahe masin sul.
____________________________
Cadillac SRX 08
Chrysler 300C Touring ex
Oldsmobile Delta 88 Royale 1982(tegemisel)
Buick Electra 86
Ford Mustang 97
Chrysler PT Cruiser enda piinamiseks
Pontiac T1000 83 -Super CompTaaskord aeg nii kaugel, et tuleb valmistuda võistlusele minekuks, seekord Glassdrive EDRA Nationals 2019 nimeline mis saab toimuma Haapsalus.
Vahepeal sai autole paigaldatud väike nitro seade mis annab kuni 150 lisajõudu, kogu juhtimist hakkab tegema juhtaju. Seoses nitro kasutusele tuli paigaldada ka kustutussüsteem. Veel sai välja vahetatud hiina 044 pump originaali vastu kuna pumba hääled muutusid aeg ajalt veidraks ning see ei äratanud erilist usaldust. Samuti sai tellitud torukolded mis mitte kuidagi ära ei mahtunud, lahendus teha täitsa uued. Alustatud sai kuid selleks korraks valmis ei jõudnud.
Viimasel võistlusel kimbutasid jahutus probleemid, selle lahenduseks sai paigaldatud külmem termostaat, õhu voolu suunatud õigesse kohta ning ventilaatorile uued juhtmed ja suuremad kaitsmed.
Pontiac T1000 83 -Super CompKnow how on siin foorumis olemas ... See teema tekitab tunde, et jalgratast leiutatakse ... Mis iseenesest ei ole individualistile halb omadus.
Pontiac T1000 83 -Super CompAjasõitude päev tehtud, kokku sai 6 sõitu tehtud kus parimaks ajaks jäi 11,1@197km/h. Kõikide sõitude ajad jäid täna vahemiku 11,1-11,4, saab öelda et täna oli juhtist tingituid apse tunduvalt vähem kui eile, mida aitas ka meelespeale armatuuril( ei ununend enam nos kraan kinni, nos lüliti off ja datalogimine välja). Täna sai 150hj düüsid sisse pandud, kuid probleemis jäi rikas segu mida ei saanud ka parandada tänu õige düüsi puudumisele. Päeva jooksul sai ka nos aktiveerimis aega järjest madalamaks toodud, et ka liimi peal rohkem jõudud kasutada saaks. Tundub, et hetke tehnikaga lõpus enam aega ei võida kuna viimased 50m on mootor piirajas. Kuna tegu indeksi klassiga 10,9 siis puudu olev 0,2 tuleb saada alguses. Muidugi probleemiks saab välja tuua kehva 60ft mis on tingitud nii valest turbiinist, launchi kasutamise võimaluse puudumisest kui ka transbrake puudumisest. Ühesõnaga ei suuda autot kohapeal hoida eriti kõrgemal pöördel kui tühikäik.( auto kergus ja ilma võimendita pidurid).
Ei saa õelda et päris ilma know how ta tehtud oleks. Eks ikka teatud teemadel on abi palutud oma ala parimate käest. Teatud asjadele seab piirid ikkagi limiteeritud eelarve. Hetke eesmärk sõita indeksisse 10,9 mis ka 3 võistlusel on üsna lähedal. Vigadest õpime ja teeme talval paremaks.
Proovige vahelduseks mõnda teist düno. Samas, kui LM7 know-how nii hea, aidake teemaalgatajal mootor käima saada.
Kui average Joe kasutatud mootori ostab ja siis selle kuskil remontida laseb, siis ei jää kulu LS3-ga võrreldes väga kaugele. LS3-l paremad kaaned, (17%) suurem töömaht ja kergem kah. Kellele on säästetud raha nendest eelistest olulisem, siis on LM7 muidugi väga hea alternatiiv, eriti kui ülelaadimiseks läheb.
Tartu Maaülikooli dünos oli mul see konkreetne mõõdetud (suht samal ajal käis MAST Motorsportsi mootoriga auto ja sai samad numbrid, mis MASTi enda paberites kaasa antud). Mul polnud otseselt põhjust selles kahelda, düno on ilmselgelt eelkõige muudatuste kasu/kahju mõõtmiseks ning huvi korral saab suvalisi numbreid näidata. Mul oli muidugi speclist palju pikem, kui mainitud nukk ja kolled. Kaaned olid porditud, suurem TB jne jne.
Hiljem olen mõõtnud juba teise rauaga mootoreid, nt see 282kW tuli Joosepi (Jeff) dünos ja seal samas dünos sai sama eelmainitud 5,7 mootor ka 6,3L strokerina dünotud, millel oli umbes ühe võrra madalam surveaste, kuid 490hj, väändenumbrid ei meenu.
LS3 oleks muidugi hea plaan, kui vabalthingavaks jätta ja puutuda ei taha. Aga LM7 koos remondiga maksab ca 2500-3500€. LS3 täiesti puutumata kujul on vähemalt topelt, pigem isegi rohkem. Kui teed ka tihendi-saalevahetuse, siis võib keskeltläbi kümnega arvestada. On muidugi inimesi, kellel joppab või kes on andekad otsijad.