Poster |
Message |
sobi |
K: 5W-30 ja 5W-40
Küsimus järgmine. igapäeva liikurina selle aasta diisel ja oli vaja u. pool liitrit õli peale valada. Ostsin siis valv.5W-40 marki õli ja igaks juhuks helistasin auto müünud firmasse ning küsisin üle, et kas sobib? Vastuseks tuli, et kindlasti ei sobi ja õige on 5W-30. Minuarust tohib neid segada ja 5W-40 on veel paremgi sest nagu ma aru olen saanud näitab 40 temp. taluvust. Targemad mis teie arvate kas mind taheti lihtsalt naljaga jooksutada? ( ühte liitrit poodi ümber vahetama ) |
21.10.2008 at 10:55 |
|
DevilDeVille |
K: 5W-30 ja 5W-40
julgelt võid valada, eeldusel, et mõlemad õlid sama tüüpi (sünt, poolsünt, mineraal), antud juhul 5 viitab ilmselt täissündile
Devil@õlide ja määrdeainete müügiga tegelenud ja koolitust saanud
____________________________
Flick the Gestapo.... No, I said *Flick*, the Gestapo!
|
21.10.2008 at 11:11 |
2 edits. Last edited 21.10.2008 at 11:12 by DevilDeVille
|
kenu |
K: 5W-30 ja 5W-40
Muidugi võib automootoriõlisid segada omavahel. Arvatavasti oli tegemist automüüja enesealalhoiuinistinktiga.
Leidub igasuguseid hulle, mõni soovib valada autosse värtna- , õmblusmasina- jneõli, seega on arvatavasti müüjaid instrueeritud, et soovitaksid valada ainult spetsiaalõli. Vaevalt ta niisama nalja pärast jooksutada tahtis. Ju kartis lihtsalt, mine hullu tea, valab järsku 2T või muruniidukiõli juurde. |
21.10.2008 at 12:27 |
|
Fog |
K: 5W-30 ja 5W-40
Vastutuse küsimus. Lihtsam ja vastutusvabam on originaali soovitada.
____________________________
'84 Fiero 4.5T mängimiseks
Eesti esimene dragster, eiteamilleks? |
21.10.2008 at 12:45 |
|
Astro SS |
K: 5W-30 ja 5W-40
quote: sobi: Küsimus järgmine. igapäeva liikurina selle aasta diisel ja oli vaja u. pool liitrit õli peale valada. Ostsin siis valv.5W-40 marki õli ja igaks juhuks helistasin auto müünud firmasse ning küsisin üle, et kas sobib? Vastuseks tuli, et kindlasti ei sobi ja õige on 5W-30. Minuarust tohib neid segada ja 5W-40 on veel paremgi sest nagu ma aru olen saanud näitab 40 temp. taluvust. Targemad mis teie arvate kas mind taheti lihtsalt naljaga jooksutada? ( ühte liitrit poodi ümber vahetama )
Juhul kui sul on VW PD mootoriga, siis nedele sobib ainult oma õli.
____________________________
Probleemid algavad kui on liiga palju toredaid mõtteid... |
21.10.2008 at 12:45 |
|
sobi |
K: 5W-30 ja 5W-40
Mootoriks on Ford Dura-Torq TDCi 2,2 103 kw |
21.10.2008 at 13:15 |
|
triip |
K: 5W-30 ja 5W-40
Tere !
Uutel EuroFordidel on ainult ette nähtud spetsiaalõli, näiteks Valvoline Durablend FE 5W-30 või Valvoline Maxlife FE 5W-30, samuti nagu VW-Audi diiselmootoritel on selleks õli Valvoline Durablend Diesel 5W-40; Samas ei tohiks ka midagi juhtuda kui lisada mingit muud kvaliteetset õli.
Sobivust saab vaadata: http://lubricantadvisor.valvolineeurope.com/select.asp |
22.10.2008 at 14:47 |
|
ammi |
K: 5W-30 ja 5W-40
Lisan siia teemasse küsimuse.
Kendall 10W-30 Super D 3
Kas võib valada bensiinimootorisse?
Targemad ehk teavad öelda.
Näiteks,mis juhtub,kui diiselõli bensiinimootorisse kallata? |
08.02.2010 at 20:34 |
|
Madlobster |
K: 5W-30 ja 5W-40
Ei juhtu mitte midagi kui väga külmaks ei lähe. Olen ka tagasilla õli mootorisse pannud ja sõidab ja ei juhtu mitte midagi. Mis pikemas perspektiivis juhtub ei tea
Ise küsimus on selles, et miks on vaja seda teha ja mitte panna sisse seda õli, mis tootja ette näinud on? |
08.02.2010 at 20:50 |
|
ammi |
K: 5W-30 ja 5W-40
quote: Madlobster:
Ise küsimus on selles, et miks on vaja seda teha ja mitte panna sisse seda õli, mis tootja ette näinud on?
Asi selles,et sai tellitud ja midagi läks tellimisega vist nihu.
Kirjas oli,et sobib nii diisel kui ka bensiinimootoritele.Pole enne kokku puutunud sellise asjaga.
Sellega sõidaks ainult suvel,et nagu külma ilma ei tule |
08.02.2010 at 21:00 |
|
cce |
K: 5W-30 ja 5W-40
õlidest vist on juba piisavalt palju räägitud aga vihjaks sellele,et
igal õlil on oma kindlad spetsifikatsioonid(ACEA,API)milliseid
nõudmisi peaks täitma antud märjuke,samas spetsiaalõlid mida
tootjad soovitavad,tegelikult kaitsevad nende endi huve.kunagi
oli olemas isegi fordi märgiga õli. |
08.02.2010 at 22:22 |
|
tfr |
K: 5W-30 ja 5W-40
quote: cce: õlidest vist on juba piisavalt palju räägitud aga vihjaks sellele,et igal õlil on oma kindlad spetsifikatsioonid(ACEA,API)milliseid nõudmisi peaks täitma antud märjuke,samas spetsiaalõlid mida tootjad soovitavad,tegelikult kaitsevad nende endi huve.kunagi oli olemas isegi fordi märgiga õli.
Tehas annab mootori poole peal ette, milliseid nõudmisi peab sinna valatav õli täitma, teiselt poolt õlitootja märgib potsiku peale, milliseid neist tema õli täidab. Tuleb leida õli, kus kõik vajalikud tähised olemas, ja seda kallata, bränd ei ole siis enam oluline.
Bensumootoritega on üldiselt lõdvem see värk, praegused dislad on jah nii viimase vindi peale keeratud, et peab väga täpselt jälgima, et õli konkreetse tootjaspetsifikatsiooni ka ära täidaks - sageli on vaja, et seal oleks pumba määrimiseks mingid lisandid sees või mingit teist komponenti ei oleks jälle liialt palju. Vastasel korral ropendad muidu varsti mootoriremondiarve kõrval C-duuris. |
08.02.2010 at 22:57 |
|
Pierre |
K: 5W-30 ja 5W-40
Minuarust ei ole sisulist vahet mis õli mootorisse valada. Kui muidugi mõistad mis on täis sünt, pool sünt, mineraal jms.
"Valvloline only", "Castrol", "use only specified oil", "longlife only" jne jne kirjad õlikorgil jms kohtades on BS!
Õlivahtusvälp bensiinimootoril on 7500km ja see on selline paras maa, justkui jumal oleks taevas seda ette näind aga just pärast seda kukuvad kõikide õlide määrimisomadused kolinal.
Sealt ülejäänusse uskumine on lollidele.
Õli mark ei oma asja põhimõttes sisulist tähtsust.
Kui inimene on ise täieõiguslik Autoomanik, küll jõuab ta varem või hiljem selle tõeni välja.
Raha siin ei mängi, hind liitri kohta ei maksa, mõtlemine maksab.
Pane parem odav õli aga vaheta tihedamini.
Kui õli on must siis ta on läbi! Jälgi oma kuradi auto varrast korrakski...
|
09.02.2010 at 00:48 |
|
ramman |
K: 5W-30 ja 5W-40
Sul nii uus auto. Auto kasutusjuhendis peaks olema kirjas õli spetsifikatsioon. Igal õlitootjal peaks olema vastava spetsifikatsiooniga õli olemas. Otsi need numbrid üles ja vaata õlipudeli peale (spetsifikatsioonid ja litsentsid). Selle järgi saad kindlasti teada, millist võid sisse kallata ja millst ei või.
____________________________
Dodge RAM 1500 5.7 HEMI Longhorn 2012
Chrysler Grand Voyager CRD 2007
Tööauto MB Vito 119 2021
Club Fullsize |
09.02.2010 at 09:21 |
|
Madlobster |
K: 5W-30 ja 5W-40
Mine Pierre juurde hooldusesesse
Ta vaatab su kuradi auto varrast paneb, odava õli sisse ja käsib varsti tagsi tulla.
Pierre ära solvu aga sinu jutt ja kuraditamine kohe pani sellist teksti kirjutama. |
09.02.2010 at 09:27 |
|
diesel |
K: 5W-30 ja 5W-40
ei saa ka pierre jutust aru.
trakatsil ju üldjuhul vahetusvälp lühem kui bensukal. kas oma vankritega peaksin siis iga paari nädali takka mahla vahetama?
mul muidugi palju kogemust pole, a nii jämedalt seitsesada kiloversta on saand katsetatud. sisse läeb võimalikult odav lurr, nii umbes 10w-40 või miskit taolist ja välp on olnud 15 kilo, kui meelde tuleb ja seda krdi varrast ma küll kunagi ei piilu. siiamaani on õnneks läind. mis ma siis nüüd tegema pean? |
09.02.2010 at 10:23 |
|
ammi |
K: 5W-30 ja 5W-40
No õli potsikul on need API ja SAE ja SG ja CG kõik autokohased.
Ma ehmatasin vaid sellise kirja peale ära sellel potsikul- RECOMMENDED FOR USE IN DETROIT DIESEL,CUMMINS,MERCEDES BENZ...
Ega muud midagi |
09.02.2010 at 15:39 |
|
M.J |
K: 5W-30 ja 5W-40
Kodanik Pierre palun tehke endale ACEA ja API õlinormid selgeks, lisaks terminid HC ja PAO. 7500 km vahetusvälp Kust selline üheülbaline info. Mõni lurr võibolla kohvis mootoris nõuab tõesti sellist välpa kui TBNi väärtus alla kriitilise, solkkütte tõttu, langeb, kuid korralik ja kallis õli suudab tänapäevases mootoris suht täistuuridel 20 000 km välja kannatada. VW on isegi pikemad välbad.
See konkreetne määrdeaine on jah diisilitele mõeldud. Samas HTHSi ja TBNi väärtused on väga OK- selle info põhjal mis ma netist leidsin. Viskoosus tiba viletsavõitu külmades tingimustes (nii et alla 15-20 C mina eriti ei soovitaks külma mootoriga sõita/käivitada). CI-4 norm on just kiirepöördelistele diiselkütusega mootoritele millel on AGR peal. Kuna see õli vastab ka SL normile (2001a USAs kasutusele võetud bensiinimootorite norm) siis võib teda bensiinimootoritesse küll panna , aga muidugi mitte kõikidesse bensiinimootoritesse. SL on Euroopa kvaliteedinõudeid arvestades ikka suht solk ja kuna ACEA normidele vastavust pole hinnatud ei saa teda kahjuks väga usaldusväärseks pidada. Vanadele mootoritele käib küll - peaasi et poleks uut ketiajamit, ega muutuvat nukkvõlli ajastust. Diiselmootoritele määrdeainele omaselt suure puhastusvõimega, peaks ta asjad suht läikima lööma. |
11.02.2010 at 18:03 |
|
ammi |
K: 5W-30 ja 5W-40
See ongi mul mõeldud ainult suvel sõiduks.
Uurisin ka netist ja sain väheke õlide suhtes targemaks.
Jama oligi lihtsalt selles,et olen varem alati kindla peale ostnud,,,nüüd tuli koos teiste juppidega tellides ka sellele soodus ja kirjas oli ainult õli mark ja see viskoosus.
Lihtsalt ei uurinud tausta. |
11.02.2010 at 19:15 |
|
partel |
K: 5W-30 ja 5W-40
Kui veel õli tulle valada, siis näiteks "sama õli" puhul võib vahepeal olla muutunud kaubamärgi omanik või õli koostis.
Nagu ikka, mõni korralik nimi on vahepeal alla käinud, teisalt sobivad samasse mootorisse mitme konkurendi tooted.
"Parim õli" on igaühe subjektiivne hinnang, isegi kokkujooksmisel ei pruugi õlil mingit süüd olla. Kõrvaliste mõjude tähtsust suurendab muidugi veel pikk välp, mille "odavus" võib olla küsitav.
Mis välpa puutub, siis 15000 km vs 50000 km kõrvale näiteks Top Fuel:
1. Õli sisse
2. 80 sek mootorisoojendust boksis
3. Õlivahetus
4. Starti
5. Tööaeg 2 min, sh. 4 sek WOT.
6. Mootori kapremont
Igal rakendusel omad vajadused.
____________________________
_ |
11.02.2010 at 21:07 |
|
vvt |
K: 5W-30 ja 5W-40
quote: sobi: Küsimus järgmine. igapäeva liikurina selle aasta diisel ja oli vaja u. pool liitrit õli peale valada. Ostsin siis valv.5W-40 marki õli ja igaks juhuks helistasin auto müünud firmasse ning küsisin üle, et kas sobib? Vastuseks tuli, et kindlasti ei sobi ja õige on 5W-30. Minuarust tohib neid segada ja 5W-40 on veel paremgi sest nagu ma aru olen saanud näitab 40 temp. taluvust. Targemad mis teie arvate kas mind taheti lihtsalt naljaga jooksutada? ( ühte liitrit poodi ümber vahetama )
40 näitab mitte temperatuuri taluvust vaid, õli viskoossust ehk paksust 100 () kraadi juures. 5W-30 on asjakohane jahedas kliimas, aastaringseks kasutamiseks on kuumaga liiga vedel. Kui suvel on 30 kraadi sooja, siis peab olema min 40 ja parem kui 50. Eriti kui on hüdrotõukurid.
Selles, et esindustes leti taga istuvad harilikult autosid mittejagavad tropid, pole midagi üllatavat. Endalgi aeg-ajalt valus sellist lolli juttu kuulata, mida nad sind autosid mittejagavaks stammkundeks pidades ajavad. Minul oli dislas küll Valvoline 5W-40 sees ja polnud midagi häda.
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
12.02.2010 at 08:59 |
1 edit. Last edited 12.02.2010 at 09:00 by vvt
|
M.J |
K: 5W-30 ja 5W-40
quote: vvt: 40 näitab mitte temperatuuri taluvust vaid, õli viskoossust ehk paksust 100 () kraadi juures. 5W-30 on asjakohane jahedas kliimas, aastaringseks kasutamiseks on kuumaga liiga vedel. Kui suvel on 30 kraadi sooja, siis peab olema min 40 ja parem kui 50. Eriti kui on hüdrotõukurid.
Selles, et esindustes leti taga istuvad harilikult autosid mittejagavad tropid, pole midagi üllatavat. Endalgi aeg-ajalt valus sellist lolli juttu kuulata, mida nad sind autosid mittejagavaks stammkundeks pidades ajavad. Minul oli dislas küll Valvoline 5W-40 sees ja polnud midagi häda.
Mismõttes liiga vedel - et pump ei jaksa õli lükata (voolab vahelt välja), et peksab saale vahelt välja või ei suuda hüdrotõukureid täita? Vaata palun HTHS väärtust, see on otsene mõõtühik kõrgel temperatuuril ja survel talumise kohta - mitte pumbast tulev RÕHM ei hoia saal/vänt kontakti ära vaid JUST HTHS väärtusega mõõdetavad omadused. 5W-30 suudab ka suvel ja kuumas tingimustes korralikus autos probleemideta toimida. Ma olen Sinuga nõus, et vanematel masinatel mille jahutussüsteem pole enam nii hea ja lõtkud suured võiks kaaluda 40 W kasutamist. 50 W ainuke positiivne omadus tavamootorile on suurenenud küttekulu ja tiba vaiksem hääl. KÕIK AMG mudelid kasutavad 40 õli ja ainukesena kästakse SLRil 50 sisse toppida. Tõsi erivõimsus on nendel autodel ainult ca 100+ hj/L |
12.02.2010 at 10:10 |
|
asjaarmastaja |
K: 5W-30 ja 5W-40
quote: M.J: 7500 km vahetusvälp Kust selline üheülbaline info. Mõni lurr võibolla kohvis mootoris nõuab tõesti sellist välpa kui TBNi väärtus alla kriitilise, solkkütte tõttu, langeb, kuid korralik ja kallis õli suudab tänapäevases mootoris suht täistuuridel 20 000 km välja kannatada. VW on isegi pikemad välbad.
See 20k ja rohkem vahetusvälp tundub küll olema pigem autotootja poolt määrarud selleks, et mootor mitte mingil juhul kaua ei kestaks. Minu kogemus on selles vallas eelmisest töökohast, kus uued Transitid kasutusel olid. Oli neil vahetusvälp kui ma ei eksi 24000 ja kui oli 200k läbisõitu, siis tuli suht järsult KÕIGISSE Transiteisse hakata uhkelt õli peale kallama vahetusvälpade vahel. Ja hoolduses käisid ainult Info Autos ja vahetusvälpi ei lasknud kunagi üle... See 7500 hooldusvälp on igatahes igati mõistlik, kui on soov ikka kaua masinat kasutada ja läbisõit suur tuleb. Ja oli ka mingi spetsiifiline ainultfordidiislimegasuperspets õli aga sosinal öeldi teeninduses, et sobivad ka muude tootjate omad kui vastavad nõuetele (täpseid spetsifikatsioone ei mäleta enam, 4 aastat möödas juba). |
12.02.2010 at 10:37 |
|
vvt |
K: 5W-30 ja 5W-40
quote: M.J: Mismõttes liiga vedel - et pump ei jaksa õli lükata (voolab vahelt välja), et peksab saale vahelt välja või ei suuda hüdrotõukureid täita? Vaata palun HTHS väärtust, see on otsene mõõtühik kõrgel temperatuuril ja survel talumise kohta - mitte pumbast tulev RÕHM ei hoia saal/vänt kontakti ära vaid JUST HTHS väärtusega mõõdetavad omadused. 5W-30 suudab ka suvel ja kuumas tingimustes korralikus autos probleemideta toimida. Ma olen Sinuga nõus, et vanematel masinatel mille jahutussüsteem pole enam nii hea ja lõtkud suured võiks kaaluda 40 W kasutamist. 50 W ainuke positiivne omadus tavamootorile on suurenenud küttekulu ja tiba vaiksem hääl. KÕIK AMG mudelid kasutavad 40 õli ja ainukesena kästakse SLRil 50 sisse toppida. Tõsi erivõimsus on nendel autodel ainult ca 100+ hj/L
Minu arvates on siin autoõpetuse tunnid vahele jäänud. Surveõlitusel ei hoia rõhk ära pindade omavahelist kontakti
Isegi remonditud, st uueväärsete lõtkudega mootoril annab lisaviskoossus kuumal mootoril väikestel pööretel märgatava õlirõhu tõusu. Ja samaväärse õli korral on suurem rõhk parem kui väiksem rõhk. Mootori saaled on justnimelt surveõlitusega ja jutt, et rõhk ei loe, ei maksa midagi. Õlikiil hoitakse väntvõlli ja saalede vahel justnimelt õli survega. Küsimus pole mitte ainult lõtkudes, vaid paksema õliga on õlipumbal survet kergem anda. Kui me tulime vägevate autode juurde, siis vaatame ka teise poole ära, BMW E46 M3 õli on justnimelt 10W-60. Kah 100+ hj/l Huvitav miks, insenerid pole koolis HTHS tähtsusest kuulnud? Tahtsid kütusekulu suurendada? Nõrk õlipump? Millest see "vanemal masinal pole jahutussüsteem võib olla nii hea" väljendub? Vanemad masinad kuumenevad üle või?
quote: tiba vaiksem hääl
Huvitav, millest see fenomen tuleb siis? Enamik müraallikaid on ju surveõlitusega?
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
12.02.2010 at 11:19 |
1 edit. Last edited 12.02.2010 at 11:20 by vvt
|
partel |
K: 5W-30 ja 5W-40
Õlivalik võib olla katse-eksituse meetodil ka. Kui tõukurid tiksuvad, paksem sisse. BTW, hüdrotõukurid on BS, klapivahesid on lihtsam reguleerida kui mootorit lahti võtta praaktõukurite vahetamiseks.
Samuti kui kepsud pooleks on, ei tähenda, et kepsud või õli süüdi, vaid et näiteks plokis oli mõra ja mahlad segi ja õlirõhk null. Kui paljud jälgivad õlirõhku?
Võimsamatel mootoritel on paksem õli, kuna lõtkud on suuremad. (Hj/L pole iseenesest tähtis vaid vääne, s.t. füüsiline jõud. Muidugi, kuna pöörded on suht sarnased, siis suurem Hj/L tähendabki suuremat väänet).
Mis Saksa mootoritesse puutub, siis teadagi on nad overengineeritud, ehk mõeldud töötama laboritingimustes, mitte reaalses elus. Ei arvestata, et saale võib olla praak, konkreetne õlikanku on praak vms. Asjad peavad olema ikka ligadi-logadi, et anomaaliatele vastu peaks.
Mäletate, kui Mersu F1 mootorid lendasid juba stardisirgel õhku?
Päriselus ei ole nii lihtne, et "arvutan kõik välja" ja ajan instruktsioonides näpuga järge. ..
____________________________
_ |
12.02.2010 at 11:30 |
|
|