register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
ukraina
tqhq.ee foorum : Minu auto : Farmi-Kaabel aastast '63   1 2  
Poster Message
kasp
Farmi-Kaabel aastast '63
Elavdame foorumit.

Kopin teisest foorumist tehtu siia.


Kastiauto haigus on ammu. Hea asju vedada väidetavalt.
Bedford läks vähe aia taha....Datsun on müüdud.

Ja ma ise nii suur, et ma sinna minitrucki enam ära ei mahu. Ameerika autod alati meeldinud jasõber ütles, et osta ära, muidu kahetsed.

Teadsin, et see auto Eestis olemas. Paar aastat tagasi oli suht kallilt müügis ja siis kadus ära.
Mingipäev novembri lõpus avastasin sõbranna instastoryst selle taustalt. Uurisin, kes kus ja mis. Teiselt uurisin numbri ja saingi tuttavaks härraga, kel nimeks Ott.

Ott oli hea ärimees.....aga no saime kokkuleppele.

Selle ajastu kastikaid Eestis 4-5tki ja see peaks olema ainuke aastast 1963.

Mis asi see siis on...
Chevrolet C10 pick up fleetside shortbed

Chevrolet - ameerika autofirma
C10 - C tähendab ,et tagavedu ja 10 tähendab, et ta suht väike.
pick up - tal on kast taga
fleetside - kast on sirgete äärtega (stepside on nende astmetega)
shortbed - lühike voodi mahub taha

Mootor oli tal rusikasuuruse augu ja ühe kepsuta rida6. 3,8 liitrit ja arki meelest 104kw. Käigukast manuaal. Üles leidsin 3 käiku, nupul 4 käiku.
Muudest lisadest mainiksin ära neli trummelpidurit, hiirepesad, suht mäda kere, katteta istmeraam, esiklaasi mõra, põhjata kasti.

Selline nägi uus pruut Hiiu ladude vahel välja.
Stange oli eest võetud, aga muidu selline enamvähem.


Bootyd mulle alati meeldinud.


Shortshifter


Kiisupoegadele auk tuppa.


Otiga arutasime hinna üle ca 3 nädalat ja lõpuks helistasin Hansule, et tule viia ära. Woohooo!!


Isiklik fotograaf (soovitan soojalt, väga häid pilte teeb ja head kinnisvara müüb ka) Andreas Jupits tuli klõpsis paar pilti. Tegelikult need väga hea kvaliteediga, aga ma lasin need läbi facebooki ja telefoni ja facebooki jne.





Seejärel rändas auto läänemaale. Kohalikud õlid Meinar, Sander, Rene tulid appi. Vahepeal käisid Rauno, Raner, Andreas ja Jaanis ka. Aaa vend Kristofer aitas ka.
Võtsime siis lahti selle peldiku. Hetkel vist kokku 6 pooleks polti, väga hea tulemus.


Mootor ka maha. Starter ja paar pudinat lähvad riiulis, ülejäänd läheb vaatab, mis teised vanametallid teevad.


Sillad ka alt ära. Tagastange nii raske, et kui silla lahti sain, siis tahtis raam jeehat panna tõstukilt.


Sander pani traatharja relaka külge ja vaatas kui hull raam on.....nagu tutikas.


Mmmmmmm...america kõnts ja õli ja sõnnik


Poleks arvanud, et GAZ 52te ehitama hakkan.


Igaksjuhuks lasin vesilõikuses paar juppi lõigata. Tegin kerge C-notchi.



Seejärel lasime Sandri ja Meinariga raami puhtaks ja vennaga loopisime uue värvi kaela.


Ma mingi osav plekimees pole. Kohe üldse ei meeldi seda 1mm plekki keevitada.
Uksed hea algus, need nii mädad, et ega ma hullemaks neid teha ei saa.
Natuke painutada.



Ja väljast poolt ka.



Tiibasid ma ei julgenud teha. Kaido tuli appi ja tegi ära.





Hetkeseisuga ette 5tolli ja taha 7 tolli madaldus.
Mootori otsin ka miskise peale ja kasti panen ilusad lakitud lauad.
Üks ukseklaas ja esitulede ümbrised on puudu. Ameeriklastega sõbraks saama.
Detroit Steel Wheels võiks sponsoreerida ka....

Tüüpiline low budget ehitus tuleb.
Keevitatud kohtadele proovin olemasolevat patinat laiendada ning lõpuks kutsun Jarmo ka appi.

Kohe panen järje....
11.10.2019 at 09:31
kasp
Farmi-Kaabel aastast '63
Ookeani põhja ei jäänd miskit vist :)

Aga 'Mericast tellitud pudinad käes.

1. ülemised ja alumised sarniirid
2. kaikad ülemistele ja alumistele sarniiridele
3. sisemised ja välimised rooliotsad ja regull tükid
4. pitman ja idler arm (isegi ei tea, mis need emakeeles olla võiks)
5. tagumistele õõtsadele polupuksid
6. diagonaalvarda polupuksid
7. tagumsied trumlid, klotsid, silindrid
8. madaldusvedrud
9. amordid
10. madaldusklotsid
11. ette ketaspiduri conversion (rumm, ketas, supordid)
12. drop spindle'id ette

Us partsust sain veel tagumsite pidurite montaaži komplekti. Hunnik vedrusid jms. Ja siis võtsin sealt kaks lärmakat summutipütti ka.
Pidurimeister leidis mulle kolmikud ja toll mõõdus stutsid jm vajaliku.
Second hand turult jäid kätte Edelbrock Performer sisselase ja Edelbrocki 650cfm karpa. Aga nendest lähemalt siis, kui mootori aeg.

madalduse huvilistele:
Taga madaldusvedru 5tolli ja madaldusklots 2tolli. Kokku 7tolli madalamaks = 177,8mm
Ees madaldusvedru 3tolli ja drop spindle 2,5 tolli. Kokku 5,5tolli madalamaks = 139,7mm

Lasin silajupid pritsida ja pulberdada. Nädalavahetusel viskasime sõpradega polupuksid tagumistesse kaigastesse ning ette uued sarniirid. Vahekaikaid ei saanud panna. Ma keermeid ära ei katnud, seega pulber kaotas keerme ära. Sellega tegelen järgmine nv.

Mõned lambised pildid, aga midagigi.
see on see pitman arm


see on üks neljast esiõõtsa kaikast.





Äkki järgmine nädalavahetus alustan raami kokkupanemisega. Probleem selles, et kui see koos, siis mul ei mahu see kuskile. Pean natuke plaani pidama.

Järg tulemas...
11.10.2019 at 09:33
kasp
Farmi-Kaabel aastast '63


Ladusin tagapidurite jupid lauale.


Vaatasin ja vaatasin. Selgus, et paar originaal juppi puudu. Mõtlesin veel. Siis meenus, et ma käsipidurit ju ei pane, sest kässari jaoks on tala raamil ja see jääb ette jnejne.
Seega jäi hunnik juppe üle ja lõuks nägi välja selline.


Natuke traatharja ja musta värvi ja trummel peale.


Väga põnevad pildid pole, aga panen ikka igast väiksemast pudinast.

Ette siis 2,5tolli CPP drop spindlid.


Lisaks veel jube suured ketaspidurid koos uute laagrite ja rummude ja muu sellisega.


Tutikad supordid, need ka päris mehise kolviga.


Mingid fancyd rooliotsa regull jumpstükid.


Panime silla raamile külge. Natuke nikerdamist oli, aga haamer aitab alati.


Siis selgus, et pidurid ikka jube suured. Originaal 15tolli velg peale läind. Bedfordi vana kitsas velg läks ilma supordita. Nüüd siis kas flantse vaja või suuremaid velgi.
Nalja viluks kirjutasin Detroit Steel Wheeli, et transa kallis ja aidake vaest eestlast. Tehke norm protsent alla. Eestis neid pole ja tahan neid Eesti rahvani viia, aidake mind...nende vastus, me sponsime aint SEMA builde, mul vähe pikk tee sinna üritusele.


Ja nädalavahetus lõppes veereva raamiga.



Täname ka siis ikka.
BadasspartsEstonia, nemad aitasid üle ookeani juppidega.
Sander, kes üllatavalt palju seekord garaazis oli.
Meinar, kes tööriided selga pani.
Andreas ja Rauno, kes omi asju pressimas käisid.
Raner, kes lihtsalt korra tuli ja natuke lükata aitas.
Ja mu isa, kes traktori kõrval kükalt kratsis ja ameeriklasi kirus.

Järgmiseks siis plekitöö ja keevituskursused.
11.10.2019 at 09:35
kasp
Farmi-Kaabel aastast '63
Vaikus enne tormi....

Tegelikult ei ole veel äksjonit.

Lasin suurema osa juppe puhtaks pritsida.


No suht palju augukesi on.




Nina jupid on keevitatud. Peab lihvima ja pahteldama ja värvima jne.
Kabiinil olen paar kohta lappinud. Väga visalt läheb see värk. Aga tasapisi. Paar plekitükki ikkagi tellin USA'st ka. Liiga keerulised, et ise painutada.

Aga ühe Vani ostsin. Tegelikult vist GMC Savanna vms. Täielik rääbis. Aga oli mootorit vaja ja see oli odavaim pakkumine. Paras seiklus oli. Tagasilla panime puuklotside ja koormarihmaga tagasi. Esimese ratta laager veeres välja ja remontisime seda jne. Tavaline roika toomine :D
5.7tbi, originaalis väidetavalt 145kw. Riiulis üks karpa ja sisselase olemas. Aga ma veel ei tea, kas see ringigi käib. Täna hakkame maha võtma ja eks siis selgub.



11.10.2019 at 09:36
kasp
Farmi-Kaabel aastast '63
Mootorijuttu.

Tõstsime käraka maha.


Selline iludus tuli sealt seest.


Viisime mu tutika mootori läände ja vaatasime sisse.....ou god, help me god....



Õnneks riiulis ühest oksjonivõidust renoveeritud kaaned ja külmund plokiga mootor.
Seega kiskusime selle lahti.

Puhastasime ploki. Uued on siis tihendid, kaaned, nukkvõll, tõukurid, vardad, õlipump, kett, ketirattad, sisselase, karpa, jagaja jnejne



Lõpuks pintseldasime natuke punast peale. Tahtsime käivitada ka, aga ostetud starter ei tahtnud ringi käia. Seekord jäi nii pukki vedelema.



Tänks Lauri et maha aitasid tõsta. Tänks Pikk et maha aitasid tõsta ja kokku laduda. Sänk ju Meints, et kokku aitasid laduda ja sänk ju Rauno et kokku aitasid laduda :D
11.10.2019 at 09:38
kasp
Farmi-Kaabel aastast '63
Mõned pildid on tekkinud.

Lõikasin mäda välja.



Natuke panin uut plekki.


Katuseäärt tegin ka natuke.



Siis alustasin summutiga. Lõpuosa on valmis.


Ette otsa leidsin kasutamata Firebirdi torukolled, aga natuke pean ümber tegema.


Siis otsustasin mootori peale panna. Natuke keevitamist.






Ja ongi hetkel kõik :)
11.10.2019 at 09:39 1 edit. Last edited 11.10.2019 at 09:39 by kasp
Vanaisa
  
Moderator
Farmi-Kaabel aastast '63
350TBI on selle liikuri jaoks hea asi igatahes. Loodetavasti paned tomat-kasti ka talle sappa?

Hea lugemine, 5+ :)
11.10.2019 at 09:51
hents99
  
Farmi-Kaabel aastast '63
Tip-top projekt. Tegemist jagub, aga tulemus saab ka hea, kui sisuliselt kõik tuleb “üle käia”.

Edu ja jaksu!

____________________________
Hobitehnika mehaanika, elektroonika ning nende seadistamine - kõik ühes kohas.
11.10.2019 at 10:40
juuriaadol
 
Farmi-Kaabel aastast '63
See juba on midagi vinget. Kas 60a kastikal kasutati sõltumatut vedrustust esisillas?
11.10.2019 at 13:32
mrtn
Farmi-Kaabel aastast '63
Jäigad mootoripuksid?
11.10.2019 at 13:43
Vanaisa
  
Moderator
Farmi-Kaabel aastast '63
quote:
mrtn: Jäigad mootoripuksid?

ju seal midagi sellist sünnib, ma pakun:

11.10.2019 at 13:53
kasp
Farmi-Kaabel aastast '63
quote:
juuriaadol: See juba on midagi vinget. Kas 60a kastikal kasutati sõltumatut vedrustust esisillas?

Jaa. Ning taga lehtvedru asemel ka spiraal, mis sellise masina puhul natuke kummaline.
11.10.2019 at 15:11
kasp
Farmi-Kaabel aastast '63
quote:
mrtn: Jäigad mootoripuksid?


Lasin hülsid treida ja sinna sisse läksid BMW E30 tagaõõtsade Strongflexi polupuksid.

V8 nii rahulik mootor, et võiks vabalt jäigalt ka panna. Rida neli väristab armatuuri ära :)
11.10.2019 at 15:12 1 edit. Last edited 11.10.2019 at 15:13 by kasp
90Deville
 
Farmi-Kaabel aastast '63
Kas rool jääb vöimuta?
Ilmselt juba tead, et sinna tegelt peaks enamvähem 1:1'le minema selle 80ndate c10-20 esisild, mis vöimuga rool ja ilma vintpuksideta.
Mul vedeleb üks aftermarket plekitykk sellele, too mis käib ukse ja kapoti vahele. Ei mäleta kumb pool küll....

____________________________
KKK-Koledate Kastikate Klubi
11.10.2019 at 18:07
juuriaadol
 
Farmi-Kaabel aastast '63
Mul 70 lõpp aasta autodel ka vintpukse kasutatud. Tundub ikka väga samasugune sinu 60a sillaga. 80a kastikatel juba jah kummi puksiga. Iseenesest autoga sõites mina vahet ei suuda teha. Küll aga on oluline vahe rooli võimendil. 70 lõpu aasta võimendi on väga hullusti üle võimendatud. 80a autodel on see osa juba parem. Mõlemad sobivad nii kinnituse kui kõige muu poolest.
11.10.2019 at 20:49
v6sa
Farmi-Kaabel aastast '63
Siitpoolt kiidusõnad nii omamoodi tooriku julge valimise kui haigusloo meeldejääva kajastamise eest.

Madaldamise asi jäi suti kriipima aga ma olengi puudega. Seega palun jätkata.
14.10.2019 at 18:29
fuel
Farmi-Kaabel aastast '63
quote:
v6sa:Madaldamise asi jäi suti kriipima aga ma olengi puudega. Seega palun jätkata.
Madaldatud kastikaid pole eestis eriti kohanud - ootan huviga.
16.10.2019 at 13:14
kasp
Farmi-Kaabel aastast '63
Natuke uuendusi.

Kopi-peist teisest foorumist.

2020.....

peab hakkama keskenduma.

Viisin mõned jupid värvi.
Pind ilus ei jäänud. Plekk on kohutavalt roostetanud oma eluaja jooksul ja kenasti poorne. Mina ei jaksa seda pahteldada ja kruntida nii palju :D
On nagu on, ikkagi pool daily pill. Resto jaoks niikuinii liiga raibe toorik.

Aga detailid, mis mustaks läksid said omale Mercedese 040 värvi peale.
Ja detailid, mis halliks lähevad said omale Vag grupi nardo grey peale.




Siis lasin kabiini traadiga üle ja näitasin natuke liivapaberit.
Pritsisin hapeka ja täiteka peale.





Pikk aitas kõige rohkem tõsta asju. Meinar aitas ka ja andis kaubiku. Rene ja Biitsu tõstsid ka veits.
Ja ongi kõik.
04.02.2020 at 11:08
kasp
Farmi-Kaabel aastast '63


Katuse/laeäär oli mäda ja selle tegemiseks on vaja shrinker/stretcherit ning seda tööriista mul veel ei ole.
Seega viisin kabiini Maardusse Raketti, kus Kaido uue ääre tegi.





Ja siis jälle tagasi läänemaale.
Natuke keevitasin veel ja tõmbasin savi peale. Pildil tundub savi rohkem kui tegelikult oli :D



Aga no ma suutsin natuke pingesse minna ja jätsin lõpuviimistluse maalrile (jaa ma tean, et ma ise ka paberitega maaler tegelikult. :D )
Kõne sõbrale ja Raido tuli ning viis kõrval külla kabiini.



Maaler Anti pahteldas ja tegi uue klotsi ja kruntis ja värvis.





Seejärel leidsin kuurist säärase asja.



Tegin käigukasti tala valmis, kuhu panin ka polupadja.



Paak leidis oma koha. Kütusetoru vedasin ära. Tagumistele piduritele vedasin torud ära.
Värvisin paar asja. Vahetasin käigukasti ära, see sai uue filtri ja tihendi. Summuti lõpetasin ära, pikendasin kollektoreid ja lasin kuumakindla värvi peale (vaevalt see seal peal püsib).





Ja ongi hetkel kõik.
Varsti saab kabiini ehk pähe istutada ja siis edasi vaadata, mis elu toob.

Kiidusõnad ka:
HRL OÜ aitas transportida.
Random Solutions OÜ aitab alati kõigega.
Paintpotproductions teeb värvitööd.
Raketibaas painutas ja keevitas.
Joonas Kabel aitas juppidega.
Sander aitas.
Meinar aitas ka.
Raner ja Rauno targutasid niisama :D
04.02.2020 at 11:09
kasp
Farmi-Kaabel aastast '63
Hellou.

Eelmine nädal panid Sander ja Meinar treipingi käima ning lasid kardaani katki.




Maaler Anti saatis reedel paljulubava pildi.


Laupäeval tõime kabiini ära ja õhtul panime Jaanise, Pika ja Raneriga omale kohale. Voilaaaaaa :)


Natuke üle aasta olid kabiin ja raam lahus. Nüüd saavad kenasti 50aastat veel kooselu jätkata :)
10.02.2020 at 13:24
Kingfisher
 
Farmi-Kaabel aastast '63
Pidurivõimu oleks ise musta teinud. Värvivalik on suht moodne :D
Kas katus jääbki patina?


____________________________
'38 Ford V8 2dr sedan
'68 DeVille convertible
'69 el Camino
'72 el Camino (body)
'72 Buick Skylark
'88 Beauville Van 6,2d daily driver
10.02.2020 at 15:29
Vanaisa
  
Moderator
Farmi-Kaabel aastast '63
Nah, eks see kõik on maitse asi. Ma oma maitse järgi määriks klapikambrikaaned ja sisemised koopad ka juba sama kerekarva.

Aga misiganes saab - jõudu! Ilus vaadata ja lugeda. :hail
10.02.2020 at 15:37
kasp
Farmi-Kaabel aastast '63
Kusjuures see klapikambrikaante värvimine halliks kõlab päris hea ideena.
Sisekoopad ja kapot seest on halli värvi.

No mis moodne värv see krundihall ikka on :D

Aga katus jääb patina ning väljast ka võimalikult palju patinat. Uue pleki proovin sujuvalt fauxtinaga sisse sulatada :)
10.02.2020 at 23:59
Kingfisher
 
Farmi-Kaabel aastast '63
Uued skodad ju tulevad sarnast tooni paljud :D Kas patina läheb mingi laki alla või jääb nii nagu on? Ma hästi ei kujuta ette kuidas seda säilitada nii, et hullemaks ei läheks.


____________________________
'38 Ford V8 2dr sedan
'68 DeVille convertible
'69 el Camino
'72 el Camino (body)
'72 Buick Skylark
'88 Beauville Van 6,2d daily driver
12.02.2020 at 12:24
Jarmo
  
Farmi-Kaabel aastast '63
quote:
Kingfisher: Ma hästi ei kujuta ette kuidas seda säilitada nii, et hullemaks ei läheks.


Iseenesest on ju ka see lahe, kui patina just ajas vaikselt edasi areneb.
Ega auto mujaltki ju ilma kasutusjälgedeta ei jää, kõik muutub ajas nagunii ja siis võib ka see patina vabalt pidevas arengus olla :)

PS! Nood "uued" värvid on ju lihtsalt unustatud vana ;)
Enne metallikvärvide tulekut ju olidki autod selliste toonidega värvitud.

____________________________
Dodge Aspen 1980 "Air Morse One"
http://www.diskustommagazine.com - Diskustom Magazine
http://www.kustom.ee - One Eyed Morse Kustoms pinstraibid | sildimeisterdamine | custom paint
12.02.2020 at 14:49 1 edit. Last edited 12.02.2020 at 14:51 by Jarmo
tqhq.ee foorum : Minu auto : Farmi-Kaabel aastast '63   1 2  
Log in:
Account recovery
 
muskelautod | kiirendusvõistlused | tehnika | üritused | autoesitlused | foorum | sõnastik | kalkulaatorid
tqhq'st | sisukaart | e-mail
© tqhq.ee 2000 - 2024. Loe meie materjalide linkimisest ja kopeerimisest.