chevy international 1929Ma siin keskkonnas uus tegelane ja samamoodi ka suht uus teema minu jaoks USA masinad. Kuigi väga kaua aega on meeldinud 20-30ndate toodang. Mõningate juhuste kokkusattmusel on minuni jõudnud pealkirjas mainitud masin. Ja kunas auto taastamine käsile võtmine käib siis otsustasin siia kah teema teha, et järge pidada ja vajadusel abi küsida kogenumatelt tegijatelt. Keegi on kunagi alustanud auto veidike kaasajastamist. Kahjuks eelmise omanikuga pole veel õnnestunud ühendust saada. Oleksin huvitatud auto ajaloost ja ehitamise käigust ja ideedest. Auto oli seisnud müügisaalis mõndaaega. Loogiliselt võttesikka päris mitu aega. Kere oli juba roostetama hakkanud ja mootorgi oli üsna kehvas seisus. Endale õnneks leidus Tallinnast taastatud mootor juppidena ja läheb nüüd mootori kokkupanekuks. Sooviks mõned tiirud teha autoga,tunnetust saada ja veidi nautida ning see järel keretööde kallale asuda. Eestis arvele saamisega tegelemine ka käib...täpsemalt veel ei oska sellest pajatada. Sellest hiljem kui asjad edenevad.
Alustuseks pilte kah. Eks igasugused muud projektid võtavad ka oma aja ja eriti kiiret arengut pole loota aga eks kõik omal ajal...
chevy international 1929Toorik on aus, kogu päramine tulemajandus tuleks paigaldajale alternatiivsesse sünnituskanalisse paigaldada, niisamuti katuseluuk. Kui vüimalik, siis riputa aistevahele suvaline LSx arhitektuuriga asjandus ja moodsal ajal ka soovitavalt 6 käiguline. Kuigi täiesti kasutatav on ka th700/4l60e.
____________________________
Flick the Gestapo.... No, I said *Flick*, the Gestapo!
Btw, lihtsalt ninatarkluse ja tähenärimise huvides märgin ära, et katuseluugid, just sellised järelturu isepaigaldatavad luugid, olid '70'-'90 perioodi street rod'ide (ja ka custom van'ide ja muu säärase) hulgas tegelikult täiesti ajastukohane ehitusvõte. Kuid rõhutan ka, et rod'ide
hulgast peamiselt just vaid street rod'idel.
Kõnealune masin oma välimuselt on üsna säärase ajastu tunnetusega juba ka ja eks ühest küljest oleks variant tehagi just selline street rod'i maiguline
asi seda suunda defineerivaid elemente rõhutades.
Aga mis üldse on omaniku plaanid? Kas pigem rod'i suunaline (ükskõik kas siis hot rod või street rod või rat rod) või hoopis tagasi originaali?
chevy international 1929See masin oli müügis kui Street rod ja rehvide järgi vaadates on see ehitatud selle aastatuhande alguses. Ja esialgu on plaanis välimiselt jättagi selliseks nagu on, koos katuseluugiga. Pisemaid muudatusi tuleb kindlasti nagu tagumised tuled,kroom pasun ja esitulede muutus. Originaali taastamisega ei hakka tegelema. Kui oleks tahtnud originaali siis oleks ostnudki juba sellise, sest originaali Eestisse toomisel oleks olnud riiklikud maksud 0%. Mootoriks on 5,7l v8 ja ka selle kokkupanek on alganud. Kolvirõngaid lähen homme jahtima linnapeale. Tegemise käigus saab otsustada mis saab velgedest. See teema on hetkel lahtine. Kas jätta nii kuis hetkel on või asendada millegiga - seda näitab aeg. Plaanis kere juures kõik puust osad välja vahetada metalli vastu ja sisustus uus teha. Pakkutakse ka korralikku armatuuri koos kelladega mis sobib originaali armatuuri kohale ovaalseplekiga.
Ma päris siseorganeid panti ei pannud aga palju puudu ei jäänud kah. Igatahes sain auto, mida ammu tahtnud - nüüd vaja ainult aega leida, et sellega rohkem tegeleda saaks.
Ja loomulikult tulen üritustele eputama kui valmis saan selle.
Vennanaine ootab kah kunas see valmis saab, sest vend oli lubanud, et sellest tuleb nende pulma auto
Projekt on igatahes põnev, teine vend lubas kah igal vabal hetkel kohal olla mu garaasis.
chevy international 1929Ennegi on muidugi imesid tehtud ja sellessuhtes soovin tegijale edu.
Aga tundub, et seda autot on seitse korda oma elus tehtud ja igaüks omas enda fantaasiat, seega esialgu ei jaga üldse seda eufooriat. Selle töö tulemus saab olema mountain to climb....
chevy international 1929Ma pole veel kuulnud ega näinud ühtegi auto taastamise projekti, mis oleks kulgenud ladusalt ilma probleemideta ja üllatusteta. Pole isegi seda väitnud, et selle tegemine on käkitegu ja suve lõpuks juba kiman ringi. Entusiasti puudumine on juba pool kaotust. Kui palju on arutletud selle üle, et kui mõtekas ja otstarbekas on projektite tegemine? Keegi ju ei teegi taolisi projekte raha pärast, ainult huvi tehnika vastu hoiab sellist kultuuri üleval. Täpselt sama on igasuguste muude projektidega,asjadega, mida inimesed koju endale ehitavad ....alati leidub keegi, kes tuleb targutama koheselt, et mõtetu aja raiskamine kui saab sama asja poest osta ja kiiremini kätte. Nendelgi projektidel on omad eesmärgid ja nokitsemise rõõm ülekõige. Hobi(milline iganes) peab inimesel olema. See on kui teraapia - põgenemine hetkeks tänapäevasest maailmast. Seegi on omaette suur väärtus. Aga nagu ikka inimesi on igasuguseid ja ka arvamusi on erinevaid, see on põhiõigus igaühel.
Hetkel käib mootori kokkuladumine ja jubinate puhastamine.
chevy international 1929Välis disaini elementitega tegeleme ja otsustamine toimub veidi hiljem.
Hetkel tahtsime mootori kokku saada, et proovida veidi sõita enne kui keretöödega alustada.
Mootor sai kokku ja autosse tagasi ja siis selgus antud alal vähese kogemuse tulemusena, et ei õnnestunud meie operatsioon sellel korral. Ei teadnud enne, et hammasvööd on erineva läbimõõduga(suures tuhinas ei tulnud kellegil pähe kõrvutada neid kahte erinevat) ja strarter kah vastavalt erinev. Kaks erinevat hammasvööd on olemas aga teine, mis on suurem, ei sobi uue mootoriga kokku. Ja starter, mis meil oli, sobis just kokku selle suurema hammasvööga. Nii, et jäi käivitamise katsetus ära. Uuel nädalal algab starteri otsingud ja jagajakaane võiks kah uue muretseda. Seejärel teeb uue ürituse.
chevy international 1929Puhkus hakkab läbi saama aga peamine eesmärk sai eile täidetud. Suured Tänud Gerdie, kellelt sain teise starteri, millel tõmbemähise lahti kakkusin ja pooleks olnud juhtmed uued panin ning selle uuele hingemisel sai aidatud.
Jagaja kaanes keskel olev süsi oli pooleks. Selle lappisime ajutiselt sapakalt võetud söega ja sellega saime sädemegi kätte.
Karburaator oli küll sellist paska täis, et ei olnud mingit kindlust, kas üldse toimib aga õnneks toimis piisavalt, et katsetada saaks.
Kanistri bensiiniga sidusime rihmaga ette akna juurde ja katsetamine võiski alata.
Peenemat häälestamist tegema ei hakanud, kuna naginii võtan uuest lahti.
Esimese käivitamisega läks juba käima aga karpa ei andnud piisavalt peale ja suri välja üsna kohe. Tegime väikseid muutatusi, et seda viga kõrvaldada ja saime mootori käima ning paar tiiru sõidetud ka. Varsti tulemas lapsel sünnipäev siis saab teistele kokkutulevatele huvilistele kah anda võimalust häält kuulda ja peale seda hakkab tegelema keretöödega...Vend tegi nalja ja ütles, et järgmiseks aastaks saab mootori uuesti peale panna.
chevy international 1929Kaua aega möödas. Vahepeal pole palju saanud teha. Kõik huvilised on nüüdseks saanud autoga tiiru ära teha, kes kohal olid ja nüüd siis peale mootori eemaldamist algavad keretööd vaikselt pihta...
chevy international 1929Elukorraldused ja ka koroona on teinud omad korraludsed elus ja sellest tulenevalt ei saanud päris pikalt autoga tegeleda. Möödunud nädalavahetusel aga sain näpud ja nina otsa ära määrida ja veidike edasi liikuda. Lammutus töödest mõned pildid ka:
Alustuseks uste eemaldamine.Uksed olid ette pandud erinevate puidukruvidega
Põranda mati alt tulid vastu tavalised vineerid, mis kruvidega omakorda keresse kinni lastud osaliselt
Kui kõik vineerid ja matit eemaldatud ilmus välja selline punane madal kasti moodi asjandus, see ei olnud kinnitatud kuhugile. kasti täiteks oli pandud ka vineer, kuhu olid kinnitatud ss eelmisel pildil olevad vineerid
kultuuri kihi alt ilmus välja selline puust laud, kus erinevad numbrid peal. Oletatavasti on tegemist originaal detailiga, ma loodan vähemalt. Lähemalt uurida pole veel jõudnud mis numbrid seal siis on ja mida kõik tähendavad.
Originaal puidu osa on ikka üsna mäda ja kohati pole seda üldse enam olemas..kahju sellest muidugi.
Mõne tunni möödudes said kõik kodus olevad tegelased appi kutsutud ja tõstsime "kabiini" maha
See oli ennegi teada aga nüüd sain paremini vaadata. Eelmine omanik on korralikku jama kokku keeranud. Eriti kehva kvaliteediga keevitused, eriti kehva kvaliteediga lõigatud raua tükid, millest tehtud erinevad kinnitus detailid, jube oli vaadata.
Vedrukinnitused on kah mingid suvalised pandud ja et ikka paigal püsiks on kinni punktitud,igatpidi kõverad
Nn küljekarbid on ikka päris läbi omadega ja need vajavad välja vahetamist
Mingid "sõbrad" olid sisse kolinud ühte käigukasti nurkka ja sinna pesa teinud. Avastamise hetkest olid nad aga jalga lasknud kodust
ja lõpuks oligi raam piisavalt puhas, et sellega edasi tegeleda ja plaanis kõigepealt kõrvaldada eelmise omaniku poolt tehtud kehv töö ja teha parandusi ja väiksemaid muudatusi. Aga nagu kunagi sai mainitud see projekt liigub aeglaselt...vähemalt üritan ja unistan pidevalt. Järgmine nädalavahetus saan veel mootori ja käigukasti maha tõsta.Selleks ajaks ma loodan selgub ka kuidas keevitus töödega pihta hakkata.
chevy international 1929Tänud vastamast. Lootsin küll veidi kiiremat vastust aga parem hilja kui ei kunagi... Vahepeal on veidikene asjad edenenud,liigse kuumaga ei saa kiirustada
Alusraami korrastustööd käivad...üleliigsed detailid eemaldatakse ja teeme uued kinnitused ja esisillakinnitus ka normaalseks.
chevy international 1929Vahepeal on palju vett merre voolanud ja siingi mõned rellaka kettad ja meetreid keevitustraati kulunud. Eriline lobamokk ei ole… Kõik tööd pildile ei mahu aga mõningad ikka ja nendest ka lähemalt. Osadele sõlmedele saab võrdluseks lisada ka pildid mis oli enne. Paneb imestama, mis ala inimene on seda autot enne ehitanud, et on heaks pidanud sellist töö kvaliteeti…Kogu järgnev ei ole kronoloogilises järjestuses.
Nagu juba eelmises postituses mainisin sai alustada esisilla korrastamisest. Et ligi pääseda tuli sild eemaldada
Sellel pildil on näha esisilla kinnitus tööde ja keevituse kvaliteeti…
Sillatala seest leidus selline tugevdus tükike...
Selline plaat kattis eelmisel pildil olevat tugirauda…
Sillatala nüüdseks väheke viisakama väljanägemisega…
Sild on nüüd kergesti eemaldatav poltide eemaldamisega. Parem variant kui eelmise tegija idee kohaselt keevitatud raami külge
Paremaks sai tehtud ka mootorikinnitus, mis enne oli selline…
Peale plaani pidamist, katsetamist ja lõikamist keevitamist sai tulemuseks sellise polditava kinnituse tehtud
Õlivann mahub kenasti alt ära vajadusel ja kui ülevalt poolt mootor toestada siis on võimalik see tala lahti poltida ja ära võtta kui selleks vajadus tuleb.
Käigukastitala kinnituste korrastamine: enne oli selline kenadus talakinnituseks tehtud…
Uus tala kinnitus tuli selline
Enne kui sai asuda tagumise osa kallale sai pandud taga sild paika ja ajutiselt kinni, et paigast ei liiguks tegutsemise käigus…
Selline oli algselt lehtvedrude kinnitus, klambrid olid liiga suured,alustala oli kõveraks tõmmatud ja tehtud üldse mingist suvalisest tükist.
Vahetükk oli tehtud kahest osast, selle tegime ümber. Nüüd üks tükk sillatala küljes ja parema väljanägemisega ka kui eelmine oli.
Uued klambrid sai tehtud tihedalt ümber sillatala käivad. Keermestatud osa on pikkuse osas veel lühendamata, teeb seda kui tagasild alt ära võtta puhastamiseks ja värvimiseks.
Stabikavarda kinnitus nägi välja…ei oskagi öelda millega seda võrrelda…
Uue tegemine hakkas sedasi pihta…
Tagumisi amorte polnud üldse. Amortide kinnitamiseks sai tehtud raami vahele uus tala…
Kuna kõrguse suhtes palju ruumi ei olnud mängimiseks tuli otsida kõige lühemad amordid mis pakkumisel olid. Amordi käiguks on 26 – 35 cm. Ja siis tuli leiutada kinnitused…
Raamiga tööd hetkel ühel pool. Kui kere tugevdatud, raamilt maas ja krilli pandud siis saab raami osadeks võtta, liivapritsiteha ja kaitse värvimine ja kivikaitsed ja muu vajalik teostada ja vahetada kõik kuluv osad jne.
Ettevalmistused kere töödeks hakkasid pihta. Üle poole aasta on kere uuesti raami peal poltidega omas paigas, et saaks tugirauad sisse keevitada
Enne seda veel viimased detailid sai maha kakutud. Laepolstri alt tuli selline üllatus välja. Polstri ja lae vahel oli hulgim rullis paberi tükke…võib olla selleks, et plekk vastu plekki ei taoks(riie oli ümber õhukse pleki pandud, mis omakorda oli tavalise laud materjali külge kruvitud. Need lauad olid silikooniga lakke kinni pandud ja mõningate kohatdes, kus paber ilmselt ei toiminud oli ka tükikesed penot pandud.
Esiakna ülaosa oli makrofleksiga tehtud ja sellepärast seal ka plekk täielikult läbi roostetanud, terve üla osa ja akna ümbrus tuleb uus teha.
Nii vaikselt asi edeneb. Mootori kinnituste tegemisel selgus, et mootor oli 40 mm viltu peal ja sellepärast roolisüsteem ka vastu kollektorit käis. Nüüd sai see õigesse paika ja ruumi ülearugi. Saab uut roolisüsteemi kah nüüd planeerima hakata. Sillad olid omavahel 15 mm viltu. Vähemalt on nüüdseks kõik üllatused avastatud ja edasi on ainult parema suunda minemine. Eks kere tööd võtavad aega palju. Kurve ja kumerusi kõik kohad täis…Tegutsemine ja unistamine jätkub…
chevy international 1929Edu ja jaksu sulle, et hoog ei raugeks!!
Jälgin põnevusega su teemat. Väga meeldib, et teed šabloonid enne metalli lõikumist ja siis korralikult kohe esimese korraga.
____________________________
Dodge RAM 1500 5.7 HEMI Longhorn 2012
Chrysler Grand Voyager CRD 2007
Tööauto MB Vito 119 2021
Club Fullsize